Graspop 2011

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gebruikersavatar
Meridian
Berichten: 1238
Lid geworden op: wo sep 15, 2004 10:41 pm
Locatie: Groesbeek

Re: Graspop 2011

Bericht door Meridian » ma jun 27, 2011 8:37 pm

Wederom opperbest vermaakt. Persoonlijke hoogtepunten waren Suicide Silence, Slipknot, Korn, Kreator, Terror en Soilwork. Die laatste zette toch een vette show neer ondanks (of misschien wel mede dankzij) de enorm dronken bassist, die gast was echt helemaal de weg kwijt maar maakte het wel vermakelijk om te zien.

En wat een lijpo's toch ieder jaar weer op de camping op het einde van het festival. Het is daar een soort van traditie aan het worden om de laatste nacht en ochtend van vertrek alles te slopen. Diverse hekken en vele tenten hebben het moeten ontgelden en er vliegt echt van alles rond over de camping. In mijn ogen niet echt nodig.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22194
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Graspop 2011

Bericht door KoenM » ma jun 27, 2011 8:41 pm

Ligt er voor een groot deel aan waar op de camping je staat denk ik. Dit jaar stonden wij redelijk dichtbij de ingang, maar wel aan de overzijde zeg maar, B was het. Heerlijk rustig was het daar.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Re: Graspop 2011

Bericht door number_17 » ma jun 27, 2011 9:07 pm

KoenM schreef:Ligt er voor een groot deel aan waar op de camping je staat denk ik. Dit jaar stonden wij redelijk dichtbij de ingang, maar wel aan de overzijde zeg maar, B was het. Heerlijk rustig was het daar.
Bof je, onze buren vonden het nodig om rond 4 uur in de nacht hun tent in de fik te steken omdat ze naar huis gingen.
Het is dat ik niet kon slapen van de herrie en dat het allemaal goed ging maar dat had makkelijk anders af kunnen lopen. Stelletje gekken.
Ik verwachte eigenlijk weer een stel van die Schild en Vriend Belgen maar het was deze keer een jong koppeltje die die fratsen uit haalden..
Ook een pot chocopasta voor de deur van onze tent stuk gegooid. De zooi is niet zo erg maar het glas is minder.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
MegaDood
Berichten: 996
Lid geworden op: vr okt 24, 2003 2:35 pm
Locatie: AZ Alkmaar

Re: Graspop 2011

Bericht door MegaDood » ma jun 27, 2011 10:11 pm

Cjmormon schreef:
MegaDood schreef:En niet te vergeten die maffe duitser die Judas Priest nummers "zong" met zijn roze Hello Kitty gitaar.
Deze?

Yep that's the one!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Graspop 2011

Bericht door Jeroen » ma jun 27, 2011 10:12 pm

Anton Maiden (R.I.P.) is er niets bij :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Flip
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr jun 10, 2005 12:45 pm
Locatie: Den Haag

Re: Graspop 2011

Bericht door Flip » ma jun 27, 2011 10:27 pm

Ik ben kapot.

Het was wel gaaf echter, zaterdag was zo'n beetje de leukste dag. Ook vanwege het weer :P

Hoogtepunten: Priest, Slipknot, Soilwork (ja fanboy sorry), Opeth (die kutband eindelijk gezien na 5 jaar :P), dude die z'n tanden stond te poetsen in de moshpit van after the burial.

Dieptepunten: COF, Poffertjes.

W-t-f-punten: KoenM :P
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x2/redgothic.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Re: Graspop 2011

Bericht door IROn » ma jun 27, 2011 10:30 pm

Hell no, de poffertjes zijn het hoogtepunt van het festival man! Portie abnormaal!
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Graspop 2011

Bericht door Jeroen » ma jun 27, 2011 10:31 pm

Ik vind die wafelstand ook prima toeven anders
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22194
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Graspop 2011

Bericht door KoenM » ma jun 27, 2011 10:51 pm

De dingen die ik gegeten heb waren overigens zonder uitzondering lekker en alleen de pasta was wat aan de dure kant.

Maar wtf: 2 munten voor een banaan? VIJF EURO VOOR EEN BANAAN?!
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Re: Graspop 2011

Bericht door number_17 » di jun 28, 2011 12:04 am

KoenM schreef:De dingen die ik gegeten heb waren overigens zonder uitzondering lekker en alleen de pasta was wat aan de dure kant.

Maar wtf: 2 munten voor een banaan? VIJF EURO VOOR EEN BANAAN?!
Fair Trade jonge.

Nee dat was om al dat straight edge volk van dit jaar te kutten.

Pasta was lekker, en wat afwisseling. At dat spul iedere dag. Gewoon een bord er van naar binnen laden en je zat weer vol energie.
Iets wat niet lukt met friet of pizza.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Old Mhb
Berichten: 378
Lid geworden op: za dec 30, 2006 7:31 am
Locatie: Lokeren

Re: Graspop 2011

Bericht door Old Mhb » di jun 28, 2011 7:32 am

Gelezen in de krant vandaag :

"Graspop is haatdragend festival tegen Walen"


Een artikel in Le Vif plaatst de net afgelopen Graspop Metal Meeting in een kwalijk daglicht. Het blad wrijft het festival nationalistische trekjes en nazisympathieën aan.


Het toonaangevende Franstalige nieuwsweekblad, zowat de Waalse evenknie van Knack, schilderde het metalfeest in Dessel in een voorbeschouwing af als een haatdragend festival tegen Walen.

Driekwart van het security-personeel zou er een armband met Vlaamse leeuw dragen, volgens een Franstalige festivalganger die zich in 2008 op de camping geprovoceerd voelde toen een Vlaamse bezoeker voor zijn ogen een Belgische vlag begon te verscheuren.

Een andere muziekliefhebber getuigt hoe hij in 2009 tijdens het concert van de Noorse black metalgroep Immortal op Graspop zag hoe een dozijn skinheads opeens de nazi-groet bracht. Op de camping wemelde het volgens hem bovendien van bezoekers in T-shirts van Vlaams Belang.

“Dikke zever”
“Dikke zever”, reageert Graspop-organisator Peter Van Geel verbolgen op de aantijgingen. “Op Graspop wordt er verbroederd tussen Vlamingen en Walen, Nederlanders, Duitsers en nog veel meer nationaliteiten. Ons festival is een groot feest dat om muziek draait. Politiek heeft hier niks mee te maken."

Bronnen : Gazet van Antwerpen en Belang van Limburg

Nu zijn die walen toch helemaal :silly: geworden.


Voor de franssprekenden of liefhebbers van de vertaalmaschine hier een link naar het artikel in le Vif

http://levif.rnews.be/fr/news/actualite ... 843885.htm
Vlaming in hart en nieren. Tot nader order belg onder dwang.

Gebruikersavatar
Moredhel
Berichten: 781
Lid geworden op: di apr 01, 2003 11:51 pm
Locatie: Borne

Re: Graspop 2011

Bericht door Moredhel » di jun 28, 2011 8:13 am

Ik heb zo hard zitten balen dat ik dit weekend niet kon, en dat werd gister nog erger toen ik de foto's van m'n maten zag :(
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23007
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Graspop 2011

Bericht door dako » di jun 28, 2011 9:49 am

Angel Witch, Sweet Savage, Anvil, Dio Disciples, Kreator en een kibbelingkraam. Goud voor mekaar.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Cjmormon
Berichten: 1018
Lid geworden op: do okt 14, 2010 8:27 pm

Re: Graspop 2011

Bericht door Cjmormon » di jun 28, 2011 12:41 pm

KoenM schreef:Ligt er voor een groot deel aan waar op de camping je staat denk ik. Dit jaar stonden wij redelijk dichtbij de ingang, maar wel aan de overzijde zeg maar, B was het. Heerlijk rustig was het daar.
Ik stond ook op B, Echt fucking ideaal en geniaal WAZAPPPPPP

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Graspop 2011

Bericht door Jeroen » di jun 28, 2011 12:43 pm

Cjmormon schreef: WAZAPPPPPP
Afbeelding
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Cjmormon
Berichten: 1018
Lid geworden op: do okt 14, 2010 8:27 pm

Re: Graspop 2011

Bericht door Cjmormon » di jun 28, 2011 12:55 pm

:lolup: een of andere mongool begon Jow dude pick up the Phone, ja en toen begon de rest

EDIT: Wie heeft trouwens de top 100 voor mij? kon em niet vinden

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Graspop 2011

Bericht door Siego » di jun 28, 2011 1:32 pm

MegaDood schreef:
Cjmormon schreef:
MegaDood schreef:En niet te vergeten die maffe duitser die Judas Priest nummers "zong" met zijn roze Hello Kitty gitaar.
Deze?

Yep that's the one!
:lolup: wanne heerscher!
helaas niet gezien.
maar weer genoeg WTF-momenten op de camping.

Gebruikersavatar
saz
Berichten: 2401
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 8:38 pm

Re: Graspop 2011

Bericht door saz » di jun 28, 2011 2:19 pm

KoenM schreef: Het allerslechtste wat ik dit weekend gehoord heb, was toch wel met stip Lacuna Coil. Die zanger zingt zó vals. Daar kan mooie verschijning Scabbia niet veel meer aan rechttrekken (huh-huh).
dat was echt verschrikkelijk inderdaad
ze hadden echt veel meer bereikt kunnen hebben in hun carrière zonder die idioot erbij
zonde

was een leuk weekendje
maar heb jou niet gezien Koen!

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23007
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Graspop 2011

Bericht door dako » di jun 28, 2011 2:26 pm

Blaas of Glory was trouwens ook superstoer.
Iemand die lui nog gezien?
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6786
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Graspop 2011

Bericht door Johan » di jun 28, 2011 2:29 pm

Zo, dat was weer een leuk feestje!

Hoogtepunten:

Iced Earth, die ik nog nooit zo goed, strak en furieus heb gezien. Een meer dan waardige afsluiting van hoofdstuk 2 met Barlow. Schaffer deelde als hulpsinterklaas flink wat cadeautjes uit! :P

Priest niet zo maar op herhaling, maar ook nog een extra lange set en Halford iets beter in vorm dan een week eerder!

Dio Disciples met misschien wel het beste openingsoptreden op een festival dat ik ooit gezien heb (voor mij in ieder geval de eerste band)

Foreigner die veel stoerder waren dan ik me van te voren had voorgesteld.

Kreator: zeer strak, gave setlist met genoeg nieuwere krakers en daarbij ook eindelijk lekker weer

Ohja en Lacuna Coil was inderdaad extreem zwak. Dat ze die zanger er gewoon uitgooien. Hij voegt werkelijk niks toe.

Gebruikersavatar
Tatzel
Berichten: 415
Lid geworden op: di jan 19, 2010 11:06 am
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Graspop 2011

Bericht door Tatzel » di jun 28, 2011 2:59 pm

dako schreef:Blaas of Glory was trouwens ook superstoer.
Iemand die lui nog gezien?
die heb ik helaas gemist. had ik graag gezien.. ze stonden ook niet in de graspop schedule-app...
... rawr ...

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Graspop 2011

Bericht door Siego » di jun 28, 2011 3:02 pm

Een ietwat uitgebreidere review, voor wie er op zit te wachten:

De vrijdag begon met Dio Disciples, boven verwachting goed. Mooi eerbetoon aan 1 van de (of misschien wel de) beste metalzangers ooit.
Daarna stukjes meegepikt van The Dwarves en Black Dahlia Murder, beide leuk maar niet meer dan dat.
Hierna tijd voor Foreigner, ijzersterk optreden. goede zanger en met Cold As Ice, Say You Will en I Want to Know What Love Is een paar leuke hitjes.
Toen Sepultura, goed optreden en wat mij betreft mogen Soulfly en Cavalera Conspiracy wel stoppen met het spelen van Sepultura nummers want deze band geeft ze toch wel het nakijken.
Daarna op naar Watain, heb ze nu 3x gezien en valt me elke keer live weer tegen terwijl ik het op plaat wel vet vind.
Dus toen maar door naar Heaven Shall Burn, niet mijn muziek maar de tent ging plat dus erg leuk om te zien.
Liggend op het gras Korn half meegepikt, viel me niks tegen.
Volledig uit m'n plaat gegaan bij Volbeat.
En de verassing van de dag was voor mij Iced Earth, kende de band alleen van naam maar vond het een geweldig optreden.
Scorpions sloot de dag mooi af, al was het natuurlijk wel jammer dat ze Wind Of Changes niet speelden.

De zaterdag begon om half 11 met After The Burial, heerlijk stukje muziek en de mosh-schoenen konden meteen al uit het vet.
Hierna Kvelertak, super! Band gaat goed los op het podium en later van een Noorse fan de juiste uitspraak van de bandnaam geleerd.
Kylessa ging er ook goed in, alleen jammer/vreemd dat Laura de vocals niet meer doet.
Daarna Ghost in de Metaldome, geweldig. Wat een sfeer werd er gecreeerd en een fantastisch optreden. Publiek reageerde ook goed.
Triptykon ging er ook goed in. Stiekem een beetje verliefd op de bassiste.
Times Of Grace verraste me. Heb het niet zo op de muziek maar een erg goed en energiek optreden.
Hierna ging de doom van Electric Wizzard in de Metaldome er ook goed in.
Arch Enemy speelde een aardige show, volgende week op Fortarock Angela wat beter van dichtbij bekijken. Wel jammer dat ze niet meer speelden van Wages Of Sin.
Cradle Of Filth speelde by far de slechtste show van het hele festival. Niet te doen. Vooral de vocals van Dani waren tenenkrommend.
Judas Priest was echt 2 uur genieten. Ozzy geen minuut gemist. Wat een geweldige show. Rob Halford in topvorm en nür hits!

De zondag begon heerlijk liggend in het gras met Anvil. Wilde ze graag even zien en het was ok.
D.R.I. was mijn eerste pitervaring ooit bij Waldrock 2002. Dit keer de pit gelaten voor wat hij was maar wel een goed optreden gezien.
Hierna was Kreator wat mij betreft de band van het weekend. Heerlijk agressief potje trash metal. Slayer can suck it!
Pro-Pain knalde er lekker hard in, alleen jammer dat ze State Of Mind niet speelden.
Hierna lekker bruin bakken bij Mastodon, goed optreden. De nummers van Remission en Levithian doen het toch nog altijd het beste bij mij.
Bij Terror volledig los gegaan en was daarna ook gebroken. Heerlijk energiek optreden!
Hierna op de grond bijkomen bij Opeth en Rob Zombie. Opeth verraste me, kende ze alleen van naam maar wat een muzikanten en die zanger/frontman was echt superdroog. Rob Zombie was matig.
Toen hadden we de kracht weer om bij Bring Me The Horizon op onze benen te staan. En we kregen precies wat we konden verwachten: gillende tienermeisjes, moshende hardcore-kiddos, 13 circle-pits, 28x een wall of death en een matig optreden. Maar toch leuk om te zien.
Slipknot was leuk om te zien, had ik deze band 10 jaar terug gezien was ik waarschijnlijk volledig nat gegaan.

Elke dag was het ook weer genieten bij de metaldisco. Wat blijft dat toch een geniaal concept. En de camping stond ook weer garant voor de gebruikelijke WTF-momenten. Heerlijk!

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23007
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Graspop 2011

Bericht door dako » di jun 28, 2011 3:06 pm

Tatzel schreef:
dako schreef:Blaas of Glory was trouwens ook superstoer.
Iemand die lui nog gezien?
die heb ik helaas gemist. had ik graag gezien.. ze stonden ook niet in de graspop schedule-app...
In het boekje stond dat ze op de zaterdag op dat terras zouden spelen. Stond geen tijd bij, dus wij zater er ook maar toevallig.
Feestje man. Dikke polonaise.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
valkyrian
Berichten: 4642
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:54 am

Re: Graspop 2011

Bericht door valkyrian » di jun 28, 2011 3:12 pm

al met al weer genezen van voedselvergiftiging.

uitgezonderd van maandag was graspop echt beregaaf! sfeer was zeer goed, heel veel bekenden gezien, ook onverwachte :D. nieuwe bekenden gemaakt,

Donkerroze geworden door gwar. geniaal zombie bin laden!! verder de hele dag onder het bloed rond gelopen ^^
eindelijk sepultura en rob zombie mogen aanschouwen.
Priest was veels te snel weer over.
Toppunt waren: sweet savage, ghost en gwar! [/einde onsamenhangend verhaal]

blaas of glory was echt vet grappig, we liepen er toevallig voorbij toen ze aan het spelen waren

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Graspop 2011

Bericht door Crises » di jun 28, 2011 7:04 pm

http://www.gva.be/nieuws/media-en-cultu ... len-2.aspx

Ik moest even meewarig mijn hoofd schudden...

Maar het was al gepost zie ik nu...
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22194
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Graspop 2011

Bericht door KoenM » di jun 28, 2011 9:19 pm

Siego schreef: Hierna Kvelertak, super! Band gaat goed los op het podium en later van een Noorse fan de juiste uitspraak van de bandnaam geleerd.
Hoe?
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Graspop 2011

Bericht door ketter » di jun 28, 2011 9:23 pm

Jongens, hebben jullie wel eens de cd beluisterd? Eerste woord.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22194
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Graspop 2011

Bericht door KoenM » di jun 28, 2011 9:24 pm

Daar wordt het geschreeuwd, voor mij niet echt duidelijk... Doe es fonetisch schrijven dan?
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Graspop 2011

Bericht door ketter » di jun 28, 2011 9:28 pm

Kjvèler-tak. En het klopt want de frontman bevestigde het. :P

Gebruikersavatar
velvet-vendetta
Berichten: 119
Lid geworden op: vr sep 24, 2010 6:44 pm

Re: Graspop 2011

Bericht door velvet-vendetta » di jun 28, 2011 9:44 pm

FM was ook cool ^^

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Graspop 2011

Bericht door Jeroen » di jun 28, 2011 9:45 pm

De Engelse AOR band FM? (sorry, ik heb het niet gevolgd)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22194
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Graspop 2011

Bericht door KoenM » di jun 28, 2011 9:48 pm

Gilbert schreef:Het oude bezoekersrecord was uit 2008, toen Iron Maiden, Kiss en Judas Priest de headliners waren. Daarna viel de keuze van de headliners twee jaar lang wat tegen en bleef het bezoekersaantal ongeveer gelijk. Dat het festival dit jaar weer is gegroeid, ligt volgens mij dan ook aan het feit dat deze zomer relatief veel grote bands op tour zijn. Het is twijfelachtig dat Graspop in 2012 weer vier van zulke grote publiekstrekkers als Ozzy, Priest, Scorpions én Slipknot op de affiche kan zetten. Ik verwacht daarom niet dat Graspop de komende jaren nog veel verder zal groeien, of ze zouden ineens bands als Metallica en Rammstein moeten gaan boeken (maar dan hebben ze echt een groter terrein nodig of gaat de ticketprijs fors omhoog). Ik vermoed dat Iron Maiden en System Of A Down inmiddels ook buiten bereik van Graspop liggen, vanwege de concurrentie met Rock Werchter en Pukkelpop. Ook die bands zouden volgend jaar echter voor een nieuw bezoekersrecord kunnen zorgen. Het hangt er helemaal vanaf welke metalacts er in het laatste weekend van juni 2012 beschikbaar en voor Graspop betaalbaar zullen zijn.
http://www.hln.be/hln/nl/7076/Graspop/a ... ting.dhtml

Hier zie ik 2009. Het Laatste Nieuws heb ik niet altijd zo een vertrouwen in. Weet niet waar metalfan het vandaan heeft... een persbericht van Graspop zelf? Kan natuurlijk zijn dat HLN zijn bronnen niet zo goed checkt.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Graspop 2011

Bericht door MetalJan » di jun 28, 2011 10:12 pm

Hoe was het met het TIMMMMEEEYYY-geroep?

Geniaal altijd :P

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Graspop 2011

Bericht door Gilbert » di jun 28, 2011 10:12 pm

KoenM schreef:http://www.hln.be/hln/nl/7076/Graspop/a ... ting.dhtml

Hier zie ik 2009. Het Laatste Nieuws heb ik niet altijd zo een vertrouwen in. Weet niet waar metalfan het vandaan heeft... een persbericht van Graspop zelf? Kan natuurlijk zijn dat HLN zijn bronnen niet zo goed checkt.
Ik heb de bezoekersaantallen de afgelopen jaren wel degelijk uit nieuwsberichten van Het Laatste Nieuws gehaald. Ik neem aan dat de bezoekersaantallen die zij elk jaar direct na het festival noemen (bij benadering) kloppen en rechtstreeks afkomstig zijn van de organisatie. De totalen waren: 135.000 (2008), 130.000 (2009), 130.000 (2010) en 142.000 (2011). Zie 2008, 2009, 2010 en de door jou gegeven link voor 2011.

Helaas is HLN zelf inderdaad nogal slordig. In 2009 beweerden ze dat er dat jaar een evenaring was van het record, terwijl hun eigen cijfers aangaven dat er in totaal 5.000 bezoekers minder waren geweest dan het voorafgaande jaar, en dit jaar beweren ze zoals jij aangeeft inderdaad abusievelijk dat het vorige record uit 2009 was i.p.v. 2008. Dus ik begrijp je verwarring. Sowieso zijn het natuurlijk maar ruwe schattingen. Hoe dan ook lijkt Graspop dit jaar weer aanzienlijk gegroeid te zijn, na een stagnatie in de voorafgaande twee jaar.

Gebruikersavatar
velvet-vendetta
Berichten: 119
Lid geworden op: vr sep 24, 2010 6:44 pm

Re: Graspop 2011

Bericht door velvet-vendetta » di jun 28, 2011 10:23 pm

Jeroen schreef:De Engelse AOR band FM? (sorry, ik heb het niet gevolgd)
Yep ;) Het was gewoon leuk, lekker in het gehoor, zuiver en de sfeer was lekker kalm.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Graspop 2011

Bericht door Jeroen » di jun 28, 2011 10:27 pm

Klopt ja, hebben ze That Girl nog gespeeld? Altijd gaaf
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Graspop 2011

Bericht door lampje » wo jun 29, 2011 9:09 am

Siego schreef:volgende week op Fortarock Angela wat beter van dichtbij bekijken.
Is daar wat bijzonders aan te zien dan?

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18567
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Graspop 2011

Bericht door Krimhild » wo jun 29, 2011 9:42 am

Bart schreef:Kjvèler-tak. En het klopt want de frontman bevestigde het. :P
Zeg vriend, jij zou toch niet meer gaan? Of praat je op andere momenten met frontmannen van bands?
En bedankt voor de tip, voorbereiden op tentamens met Kvelertak lijkt me uitermate prima :)
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18567
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Graspop 2011

Bericht door Krimhild » wo jun 29, 2011 9:48 am

number_17 schreef:
KoenM schreef:Hehe ok. Korte nachtjes en die allesverzengende hitte. Ik ben niet echt een ochtendmens. :mrgreen:
Half 11? :P
Moet zeggen dat ik zelf ook niet al te veel moeite nam om duidelijk in beeld te lopen.
Had zelf meerdere tassen bij, hoed en zonnebril op.
Koen heeft natuurlijke grote moeite om op de juiste manier met succes om te gaan. Ze geven twee optredens buiten Zeeland en meteen zegt meneer geen gedag meer. Gaat de goeie kant op~!












:lol:
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22194
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Graspop 2011

Bericht door KoenM » wo jun 29, 2011 9:49 am

Vraag dat maar aan Flip. :' )
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18567
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Graspop 2011

Bericht door Krimhild » wo jun 29, 2011 9:52 am

Flip, hoe zit dat?
(zo iets?)
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Graspop 2011

Bericht door ketter » wo jun 29, 2011 10:36 am

Krimhild schreef:
Bart schreef:Kjvèler-tak. En het klopt want de frontman bevestigde het. :P
Zeg vriend, jij zou toch niet meer gaan? Of praat je op andere momenten met frontmannen van bands?
Heb 'm vorig jaar, toen de cd net uit was, geïnterviewd voor de aardschok. :)

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Re: Graspop 2011

Bericht door number_17 » wo jun 29, 2011 11:07 am

Krimhild schreef:
number_17 schreef:
KoenM schreef:Hehe ok. Korte nachtjes en die allesverzengende hitte. Ik ben niet echt een ochtendmens. :mrgreen:
Half 11? :P
Moet zeggen dat ik zelf ook niet al te veel moeite nam om duidelijk in beeld te lopen.
Had zelf meerdere tassen bij, hoed en zonnebril op.
Koen heeft natuurlijke grote moeite om op de juiste manier met succes om te gaan. Ze geven twee optredens buiten Zeeland en meteen zegt meneer geen gedag meer. Gaat de goeie kant op~!
:lol:
Wat een enorme lul. Ik ben nog wel een keer helemaal naar Antwerpen gereden voor die gasten :P
Ownee, dat was met zijn vorige band.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Graspop 2011

Bericht door Siego » wo jun 29, 2011 11:17 am

lampje schreef:
Siego schreef:volgende week op Fortarock Angela wat beter van dichtbij bekijken.
Is daar wat bijzonders aan te zien dan?
Dacht ik wel.
En dat wil ik zaterdag even bevestigd/ontkracht zien.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22194
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Graspop 2011

Bericht door KoenM » wo jun 29, 2011 11:51 am

number_17 schreef:
Krimhild schreef:
number_17 schreef: Half 11? :P
Moet zeggen dat ik zelf ook niet al te veel moeite nam om duidelijk in beeld te lopen.
Had zelf meerdere tassen bij, hoed en zonnebril op.
Koen heeft natuurlijke grote moeite om op de juiste manier met succes om te gaan. Ze geven twee optredens buiten Zeeland en meteen zegt meneer geen gedag meer. Gaat de goeie kant op~!
:lol:
Wat een enorme lul. Ik ben nog wel een keer helemaal naar Antwerpen gereden voor die gasten :P
Ownee, dat was met zijn vorige band.
Volgende keer moet je wat harder roepen als je me ziet, dan zal ik je twee keer begroeten om te compenseren. :P
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
yuiyui27
Berichten: 1080
Lid geworden op: za apr 02, 2011 4:51 pm
Locatie: Leuven

Re: Graspop 2011

Bericht door yuiyui27 » wo jun 29, 2011 11:59 am

Siego schreef:
lampje schreef:
Siego schreef:volgende week op Fortarock Angela wat beter van dichtbij bekijken.
Is daar wat bijzonders aan te zien dan?
Dacht ik wel.
En dat wil ik zaterdag even bevestigd/ontkracht zien.
Ik vond er toch genoeg aan te zien.
The machine-like movement,
A thought in vision profane.
I emerge in manner ablaze.
And I charge the world’s sanity.

-Last Dream-

Gebruikersavatar
velvet-vendetta
Berichten: 119
Lid geworden op: vr sep 24, 2010 6:44 pm

Re: Graspop 2011

Bericht door velvet-vendetta » wo jun 29, 2011 3:01 pm

Jeroen schreef:Klopt ja, hebben ze That Girl nog gespeeld? Altijd gaaf
yes ^_^ eigenlijk het enige nummer wat ik echt ken xD

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Re: Graspop 2011

Bericht door number_17 » wo jun 29, 2011 3:13 pm

KoenM schreef:
Volgende keer moet je wat harder roepen als je me ziet, dan zal ik je twee keer begroeten om te compenseren. :P
Nee joh, het hoeft al niet meer.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6786
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Graspop 2011

Bericht door Johan » wo jun 29, 2011 3:17 pm

Ach, Koen heeft mij op Graspop wel 3 keer begroet!

Gebruikersavatar
alicecooper
Berichten: 2415
Lid geworden op: do mar 09, 2006 2:10 pm
Locatie: Almelo

Re: Graspop 2011

Bericht door alicecooper » wo jun 29, 2011 9:40 pm

Dit was mijn eerste keer Graspop en zeker niet de laatste keer.
Vond het een behoorlijk goed georganiseerd festival. Al hadden er wel wat meer wc's mogen staan.
Priest was wat mij betreft het gaafst over de 3dagen en Ghost vond ik de grootste verassing.

Plaats reactie