Queensryche

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Orklord » do jul 21, 2011 5:14 pm

Ik heb van Queensryche nu het volgende:

-S/T EP
- Empire
- the Warning
- Operation Mindcrime

Zijn er nog meer platen die echt de moeite waard zijn?

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Re: Queensryche

Bericht door hellish star » do jul 21, 2011 6:19 pm

Orklord schreef:Ik heb van Queensryche nu het volgende:

-S/T EP
- Empire
- the Warning
- Operation Mindcrime

Zijn er nog meer platen die echt de moeite waard zijn?
Rage For Order
Promised Land
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Orklord » do jul 21, 2011 8:54 pm

Ik ga eens opzoek

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5792
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Queensryche

Bericht door Mollusk » do jul 21, 2011 9:34 pm

Rage For Order, zeker weten!
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Re: Queensryche

Bericht door Zagato » vr jul 22, 2011 8:27 am

Mollusk schreef:Rage For Order, zeker weten!
Rage for Order is een verplicht nummer!
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Jeroen » ma jul 25, 2011 3:10 pm

Wat zij zeiden. Eigenlijk alles tot en met Promised Land. Daarna wordt het heel rap véél minder.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Cjmormon
Berichten: 1018
Lid geworden op: do okt 14, 2010 8:27 pm

Re: Queensryche

Bericht door Cjmormon » ma jul 25, 2011 3:42 pm

Ik heb over de nieuwe veel slechte maar ook een groot aantal goede reacties gehoord, werd daardoor dus toch benieuwd en heb hem nu voor de eerste keer aanstaan. Eens kijken wat ik er van vind

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Queensryche

Bericht door Johan » ma jul 25, 2011 5:10 pm

waar heb je die goede reacties dan vandaan?

Gebruikersavatar
Cjmormon
Berichten: 1018
Lid geworden op: do okt 14, 2010 8:27 pm

Re: Queensryche

Bericht door Cjmormon » ma jul 25, 2011 5:14 pm

Vrienden en had er eentje gelezen op internet. Weet niet meer waar, zal zo ff in mijn history kijken. Verder kenissen die hem gewoon een 8 geven of mensen waar ik op graspop mee in gesprek raakte die toch erg positief over de cd waren. Ik heb hem nu 2 keer geluisterd en ik hoor bij de groep die hem niks vind

EDIT: http://metalholic.co/cd-review-queensry ... -to-chaos/ een dikke 8

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Jeroen » ma jul 25, 2011 5:37 pm

Oh dat verbaast me niets. Er zal ongetwijfeld een markt voor zijn. Toch vind ik persoonlijk dat die lui óf het oeuvre van de band niet kennen óf dat ze het niet geheel als een Queensrÿche plaat beschouwen. In beide gevallen vind ik het overigens nog steeds bocht. Nare schijf, heel naar. Vakkundig misschien, maar qua songwriting en instrumentatie gewoon niet boeiend. American Soldier vond ik al saai, maar daarop kwam in ieder geval nog naar voren dat de band uit goede muzikanten bestaat.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » ma jul 25, 2011 6:31 pm

Johan schreef:waar heb je die goede reacties dan vandaan?
Op www.musicmeter.nl zijn er nog best wat positieve reacties met een gemiddelde van 3,12 uit 5

http://www.musicmeter.nl/album/219820
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Orklord » ma jul 25, 2011 11:15 pm

Ik zal die nieuwe ook eens beluisteren. In het interview in de Aardschok stond dat ze voornamelijk nummers hebben geschreven die niet verwikkeld zitten in een concept. En dan voornamelijk bedoeld om op de mp3 speler te beluisteren.
Ik ben benieuwd. Het zal geen tweede the Warning of Empire zijn.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » ma jul 25, 2011 11:47 pm

Wat gaf men in de Aardschok?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Orklord » ma jul 25, 2011 11:49 pm

Een 6,5 (of 65) en geschreven door Patrick Lamberts.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Jeroen » ma jul 25, 2011 11:51 pm

Een nogal zakkige recensie vond ik dat. Hij was duidelijk niet zeker van zijn zaak en baseerde zijn cijfer vooral op de klassiekers, had ik het idee. Die paar aardige riffs waar hij op doelde redden de plaat dus echt niet in mijn optiek. Maar goed, prima verder, verschil moet er zijn.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Queensryche

Bericht door Eru Iluvatar » wo aug 03, 2011 3:43 pm

Dit is mijn recensie:

Queensrÿche – Dedicated To Chaos: Not To Metal

Toen zanger Geoff Tate aangaf dat Queensrÿche op hun nieuwe album Dedicated To Chaos beïnvloed is door Lady Gaga vreesden fans van het eerste uur het ergste. Vernietigende recensies van Metalfan.nl en ZwareMetalen volgden. Op Internet werd het album door honderden internationale blogs en e-zines neergesabeld. De van oorsprong Amerikaanse metalband hield gedurende haar hele bestaan van experimenteren, maar in de algemene opinie was de band uit Seattle nu echt compleet doorgeslagen. Ook spreekt men over een commerciële knieval. Al deze berichten stemden mij erg somber: toen ik ook nog eens met videoclip van het nieuwe, Hip Hop/R&B-achtige nummer Wot We Do werd geconfronteerd, was de maat vol....

Voor wie geinteresseerd is in de rest: http://tastelessenterprise.wordpress.co ... -to-metal/

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Jeroen » wo aug 03, 2011 3:51 pm

Totaal niet mee eens, maar dat heeft iedereen kunnen lezen. Het is en blijft een kwestie van smaak, maar ik zou graag willen zeggen dat kritiek niet altijd slecht is voor een band. Tot nu toe komt Queensrÿche overal maar mee weg en ondanks de matige albums staan ze iedere keer vol in de aandacht met allerlei interviews overal. Ik vind het juist wel prettig dat veel recensenten en journalisten eindelijk eens durven te zeggen dat ze het nieuwe album gewoon echt een stuk drek vinden. Maar goed, jouw recensie is duidelijk geschreven door een fan en dat siert je verder. Ook die geluiden mogen er zijn.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Agent
Berichten: 223
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 6:38 pm

Re: Queensryche

Bericht door Agent » wo mei 30, 2012 2:14 pm

The shit has hit the fan in Queensryche-land:

http://legacy.roadrunnerrecords.com/bla ... mID=174669

Ik moet zeggen dat ik het een goede ontwikkeling vind. Tate was bezig, samen met zijn vrouw, de band volledig te gronde te richten met de Cabaret-shows en het ontstellend zwakke DTC.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Queensryche

Bericht door Johan » wo mei 30, 2012 3:43 pm

Wat was er in Brazilië gebeurd? Ik las zoiets vaags bij de comments op Blabbermouth..

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door MetalTuupLimburg » wo mei 30, 2012 4:37 pm

Apart, in principe komen er nu dus twee Queensrÿches...

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: Queensryche

Bericht door wyrm » wo mei 30, 2012 8:19 pm

Er is wel degelijk iets aan de hand in het QR kamp.
Tate die bandleden met een mes bedreigt (http://www.metalsludge.tv/home/index.ph ... &Itemid=42) , een belachelijk optreden op m3 waar de band als een stelletje houten klazen zonder enige interactie zich door de set vecht en Tate die voortijdig het podium verlaat, Tate die tijdens Rocklahoma het publiek uitkaffert (http://www.ultimate-guitar.com/news/gen ... _suck.html) en nu dus dit...

Ik verwacht in de toekomst meer van Rising West dan van Queensryche....

Enneh, vindt nog iemand hier dat Tate er tegenwoordig steeds meer uit ziet als het enge broertje van Halford (of Mike de Boer)?

Afbeelding
I drink therefore I am

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5792
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Queensryche

Bericht door Mollusk » wo mei 30, 2012 9:04 pm

Heel apart allemaal. Ik kan me voorstellen dat ze zoiets opzetten als Tate maar geen hardere nummers wil spelen/schrijven.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

POS
Berichten: 260
Lid geworden op: di aug 26, 2003 3:50 pm

Re: Queensryche

Bericht door POS » wo mei 30, 2012 9:09 pm

Todd la Torre is natuurlijk wel een erg fijne vervanger :D Maar goed het zegt blijkbaar veel over de onderlinge verschillen in de te volgen koers in de band, Iets wat we al langer wisten denk ik. De laatste plaat is en blijft een draak van een cd. Vind je het vreemd dat het publiek de band links laat liggen.

Tate moet lekker gaan acteren en wijn verkopen. Zingen zit niemand op deze manier nog op te wachten.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » do mei 31, 2012 9:05 am

Als dit waar is, zou het uitzonderlijk tragisch zijn.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Queensryche

Bericht door Johan » do mei 31, 2012 1:56 pm

QUEENSRŸCHE's Publicist Downplays Rumors Of Strife In The Group - May 30, 2012
In the wake of a series of bizarre rumors about QUEENSRŸCHE's relationship with lead singer Geoff Tate, the band's publicist is downplaying reports of strife in the group.

Metal Talk and Metal Sludge recently reported on unsubstantiated rumors that Tate assaulted guitarist Michael Wilton and pulled a knife on drummer Scott Rockenfield at an April 14 gig in Brazil. The incident allegedly took place after Tate overheard his bandmates discussing plans to oust him from the group.

On Tuesday, four members of QUEENSRŸCHE — Michael Wilton, Eddie Jackson, Scott Rockenfield and Parker Lundgren — announced a new project called RISING WEST, which will make its live debut on Friday, June 8 and Saturday, June 9 at the Hard Rock Café in Seattle, Washington. Tate had previously announced his plans to spend the summer focused on a series of solo acoustic shows.

When asked for a comment, QUEENSRŸCHE publicist Jeff Albright stated in an email to Billboard.com, "There's really no 'situation' other than the fact that Geoff Tate is concentrating on his acoustic solo performances this summer while the other members of the band have formed a new outfit called RISING WEST with Todd La Torre of CRIMSON GLORY. Everyone wants to stay busy, try new things and do what they do best . . . and, of course, that's rock in front of the masses. QUEENSRŸCHE are slated to perform select dates throughout the year."

QUEENSRŸCHE's web site lists the band's next scheduled performance for June 11 in Valley City, Utah.

RISING WEST will perform rare and classic hits from the first five QUEENSRŸCHE albums — from the 1983 EP through 1990's "Empire" — and plans on hitting the studio sometime early summer to begin recording its first release.

Geoff entered the studio on February 29 to begin recording his second solo album.

Tate released his first solo CD in 2002 on Sanctuary Records. Self-titled, the LP was a huge departure from the work he had previously done with QUEENSRŸCHE.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » do mei 31, 2012 2:39 pm

Ik zie de band binnenkort in dat opzicht nog wel uit elkaar gaan. Misschien maar voor het beste ook.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

POS
Berichten: 260
Lid geworden op: di aug 26, 2003 3:50 pm

Re: Queensryche

Bericht door POS » do mei 31, 2012 5:24 pm

Lennert schreef:Ik zie de band binnenkort in dat opzicht nog wel uit elkaar gaan. Misschien maar voor het beste ook.
Dat kan toch bijna niet anders. Het zou uiterst ongebruikelijk zijn om 2 bands naast elkaar te laten bestaan met 2 zangers van dit niveau. Tate treedt echt niet zo vaak solo op dat de tourdata elkaar overlappen. Het lijkt me dat ze gewoon van hem af willen en inzien dat de Queensryche liefhebber niet zit te wachten op live shows met daarin materiaal van pak hem beet de laatste 15 jaar. Een Europese tour is er ook gewoon niet geweest met de laatste cd.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5792
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Queensryche

Bericht door Mollusk » do mei 31, 2012 6:46 pm

Lennert schreef:Ik zie de band binnenkort in dat opzicht nog wel uit elkaar gaan. Misschien maar voor het beste ook.
Inderdaad.
Ik heb het idee dat de rest van de band al jaren platen maakt zoals Tate het wilt.
Waarom kicken hem ze er gewoon niet uit? Als alle neuzen dezelfde kant op staan behalve de zanger dan is een ontslag een goede optie.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
FinnTroll
Berichten: 255
Lid geworden op: do aug 25, 2011 11:58 am
Locatie: Dokkum, Fryslân!

Re: Queensryche

Bericht door FinnTroll » do mei 31, 2012 7:41 pm


Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Queensryche

Bericht door Johan » vr jun 01, 2012 1:16 pm

Dat zal inderdaad wel einde verhaal worden binnenkort. Tsja, liever dat dan nog meer albums zoals Dedicated to Chaos.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Jeroen » za jun 02, 2012 1:13 pm

Lijkt me prima. Queensrÿche is wat mij betreft na Promised Land nooit meer écht spannend geweest. Ondanks wat aardige songs in de tussenliggende periode en de kleine opleving met Mindcrime II, is het de laatste paar jaar bergafwaarts gegaan. Dieptepunt is het welbekende laatste plaatwerk, maar ook live wist Tate eigenlijk niet meer te overtuigen. Ik kan me goed voorstellen dat zulke getalenteerde muzikanten weer eens flink willen citeren uit hun beste en muzikaal meest uitdagende periode (die slappe rockdeuntjes spelen ze toch met twee vingers in de neus). Wel hoop ik dat ze zich dan vooral op de eerste drie platen richten, daar Queensrÿche immers nog regelmatig werk van Mindcrime speelde.
Als de midlife-crisis van Tate voorbij is, komen ze misschien tot de conclusie dat ze weer eens met vlammend nieuw werk op de proppen moeten komen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Queensryche

Bericht door Johan » ma jun 04, 2012 12:22 pm

Als ze het zo kunnen volhouden dat Tate zich voorlopig op z'n solocarrière richt en de rest zich vooralsnog op Rising West focust, zonder dat de verhoudingen te veel verslechteren..

Anders wordt het gewoon een definitieve split. Ik zou het niet eens erg vinden als de rest zich dan weer Queensrÿche gaat noemen.

Overigens vond ik Tate wel goed bij stem toen ik ze in 2008 en 2009 live zag op respectievelijk Waldrock en Bospop.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » ma jun 04, 2012 12:41 pm

Laatst Live Evolution op dvd aangeschaft, ik geloof niet dat ik Tate ooit zo onverstaanbaar heb horen zingen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Queensryche

Bericht door Johan » ma jun 04, 2012 12:43 pm

Maar die is toch ook berucht als een van de slechtste liveregistraties? :D

Dan lijkt me Mindcrime at the Moore een betere optie. Maar je wilt natuurlijk ook wel eens wat meer ander werk live dan de Mindcrimes plus wat toegiften van andere albums.

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1219
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Dufniall » di jun 05, 2012 1:15 pm

Ha, die heb ik nog op VHS liggen, in de plastic. Maar dan issie dus niet de moeite waard om op te zetten? Beter laat ik hem dan zo, misschien wordt hij nog eens wat geld waard. :P

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » di jun 05, 2012 1:23 pm

Nou, slecht is het niet, Tate's articulatie is alleen niet helemaal je dat. Ik vind de setlist en het concert verder best goed. Ik dacht altijd dat The Art Of Live gezien werd als slechtste optreden op dvd :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5792
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Queensryche

Bericht door Mollusk » di jun 05, 2012 1:35 pm

Live Evolution heb ik ook staan in de kast. Ben het eens met Lennert, Tate zingt daar zeer binnenmonds. Ik kijk hem ook nooit meer.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

POS
Berichten: 260
Lid geworden op: di aug 26, 2003 3:50 pm

Re: Queensryche

Bericht door POS » di jun 05, 2012 8:49 pm

Live Evolution is gewoon een prima dvd. Uitmuntend geluid en een geweldige Tate. Vooral op Roads to Madness en Suite sister Mary.

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: Queensryche

Bericht door wyrm » wo jun 06, 2012 8:30 pm

Nieuwe ontwikkelingen in de soap:
Michael Wilton's Facebook schreef:"We are being denied access to our own Facebook page and website (meaning Queensryche) so please spread the word about Rising West. Rising West will be on KISW 99.9 this Thursday around 4:30. "
Boze tongen beweren dat de vrouw van (!) Geoff Tate hier achter zit! Vriendin van Sharon?
Feit is wel dat er genoeg op de site van Queensrÿche te vinden is over de solo- en wijncarriere van Geoff, maar er met geen woord wordt gerept over Rising West...
I drink therefore I am

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » do jun 07, 2012 8:36 pm

Omdat ik Mindcrime At The Moore nog niet op dvd heb, besloot ik Suite Sister Mary even te bekijken om te zien of het ergens naar klinkt. Buiten het feit dat Pamela Moore niet bijster goed bij stem is, zat ik me uitzonderlijk te ergeren aan Mike Stone. Wat brengt die gast een prachtig nummer ongelooflijk om zeep.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » do jun 07, 2012 8:43 pm

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=hShsxaRo ... re=related[/youtube]

Deze vondst wil ik jullie overigens niet ontzeggen, weergaloos!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5792
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Queensryche

Bericht door Mollusk » do jun 07, 2012 11:02 pm

Die goeie ouwe tijd ook hé...
Ik heb QR één keer live gezien. Dat was op de Tribe-tour, in HMH. Ondanks dat ik dat een draak van een album vind was het optreden fantastisch. Daarna heb ik ze niet meer gezien dus heb ik qua live optredens nog steeds dat concert in mijn achterhoofd. En dat heb ik zo weten te houden.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: Queensryche

Bericht door wyrm » do jun 07, 2012 11:39 pm

Geweldig! En wat een goede geluidskwaliteit! Thanx!
I drink therefore I am

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » vr jun 08, 2012 12:04 am

Ik baal er wel van dat ik ze nooit live heb gezien, want ik kan me niet voorstellen dat dit nu nog gaat gebeuren.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

POS
Berichten: 260
Lid geworden op: di aug 26, 2003 3:50 pm

Re: Queensryche

Bericht door POS » vr jun 08, 2012 12:15 pm

Ik heb ze vaak gezien live. Vaak briljant (Leiden 1989 en Amsterdam 1991 ofzo) de laatste jaren wat wisselvalliger (paradiso bijvoorbeeld) Maar zelfs dan steken ze eigenlijk nog ver boven de middelmaat uit. De laatste keer was in de Waerdse Tempel in Heerhugowaard nota bene. Een jaar of 2/3 terug denk ik. En de songlist was geweldig en Geoff Tate zong geweldig. Zelfs de hoge noot in het begin van Take hold of the Flame zat er weer in, en goed ook.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Queensryche

Bericht door Eru Iluvatar » vr jun 08, 2012 12:36 pm

Mooi filmpje Lennert! Heerlijke valse nostalgie naar een tijd die ik nooit heb meegemaakt. We zien weer dat Queensryche eens één van de beste bands op Aarde was. En wat een fantastisch naïef-enthousiast publiek - dat zien we vandaag de dag buiten Brazilië ook niet meer!

En wat een magische nummers toch: 'Roads To Madness', 'Prophecy', 'Queen of the Ryche', 'N M 156' (mijn favoriete QR-nummer), 'Screaming In Digital', 'London', etc. Daar konden destijds de contemporaine composities van 'big boys' als Priest en Maiden niet aan tippen! Alleen soortgenoot Fates Warning met nummers als 'Traveller In Time', 'Guardian' en 'The Apparition' komt bij dat niveau in de buurt.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Queensryche

Bericht door Eru Iluvatar » vr jun 08, 2012 12:39 pm

Ik heb Queensryche overigens twee keer live mogen zien. De laatste keer was op de mooie Waldrock 2008-editie (leuke line-up met verder Forbidden, Death Angel, Slayer, Morbid Angel, Alchemist, Pagan's Mind en Symphony X: nooit zo veel goede bands op één dag gezien). De eerste keer was in 2007 in de Effenaar in Eindhoven. Eén van de onroerendste en beste optredens die ik ooit heb bijgewoond. Tate goed bij stem, muzikanten sterk, zoals altijd en een mooie set-list met veel Mindcrime en Rage For Order-nummers. Als ik toen een mes in m'n rug zou krijgen en zou sterven, zou ik dat gedaan hebben met een brede grijns en tranen van innerlijk geluk!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Jeroen » vr jun 08, 2012 9:40 pm

Waldrock was doodzonde, weet ik nog. Een half uur ingeleverd wegens een stroomstoring. Ook niet even melden aan het publiek. Kon de band wellicht niet zoveel aan doen, maar toch een domper. De nummers die ze speelden waren verder okay.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Queensryche

Bericht door Rene » di jun 12, 2012 12:44 pm

Vrouwen en andere familieleden bemoeien zich ermee:

http://legacy.roadrunnerrecords.com/bla ... mID=175296

En nog een sappig detailletje: de leden van Queensryche waren niet bij de supportshow van de Scorpions in de VS, dus moest Geoff Tate het alleen doen.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » di jun 12, 2012 1:00 pm

Het is nu echt voorbij me dunkt.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Plaats reactie