Believer
Believer
Wie kent deze band? Hij is vrij onbekend, maar wel erg heersch. Ok, het is wel ietwat gristelijk, maar dat boeit me niet. Als de muziek goed is, wil ik het. Ze speelden vroeger thrash en zijn langzaam maar zeker gothic metal gaan spelen. Vooral het laatste album is erg gaaf, doet mij aan Sirenia en Penumbra denken.
Laatst gewijzigd door Amibor op zo nov 30, 2003 4:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
zie...maffe plaatjes topic
Laatst gewijzigd door Jeroen op zo nov 30, 2003 5:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- Jeroen
- Contacteer:
Re: Believer
Harde kick. (moet ook wel na 8 jaar).
Ik heb vandaag Transhuman aangeschaft. Wat een topplaat! Mooie progressieve en gotisch aandoende metal met ruimte voor wat elektrostukjes en hier en daar een paar vette thrashriffs die terug doen denken aan het roemruchte verleden. De prettigste ontdekking is dat Kurt steeds meer is gaan zingen in de ware zin van het woord en het klinkt nog goed ook. Ik moet Extraction From Mortality en Gabriel ook nog steeds eens opsnorren. Goede reminder.
Ik heb vandaag Transhuman aangeschaft. Wat een topplaat! Mooie progressieve en gotisch aandoende metal met ruimte voor wat elektrostukjes en hier en daar een paar vette thrashriffs die terug doen denken aan het roemruchte verleden. De prettigste ontdekking is dat Kurt steeds meer is gaan zingen in de ware zin van het woord en het klinkt nog goed ook. Ik moet Extraction From Mortality en Gabriel ook nog steeds eens opsnorren. Goede reminder.
Zo das een blast from the past ja (dit topic ook hehe). Ik weet nog we'll dat ik zo'n 18 jaar geleden een album van hun hoorde (ik vermoed hun debut) en dat was erg thrashy, maar ook net ff anders, vrij goed vond ik t toen. Ik zal dit zeker tsjekken, thanks!
https://mysticaldeath.com/
- Jeroen
- Contacteer:
Ja, oude werk is technische thrash, het debuut is vooral zo te omschrijven. Op de tweede plaat kwamen er wat Sadus en Obituary (zang) invloeden om de hoek en de derde (Dimensions) was een erg progressief, orkestraal en gotisch getint werk met vrij lange songs. Moet em weer eens opzetten, want die plaat heb ik nooit de verdiende tijd gegund. Gabriel is een terugkeer naar de oude stijl met een modern randje en de nieuwe is progressiever dan ooit. Overigens heeft de band met die laatste plaat ook de christelijke teksten grotendeels overboord gekieperd (helaas, Appelflap
)

- Jeroen
- Contacteer:
Ook dat derde album doet me trouwens totaal niet aan Sirenia en Penumbra denken. Dat is toch veel bombastischer dan de (tech) thrashriffs die ook op Dimensions nog domineren. Afgezien van wat orkestrale elementen en sopraanvocalen was het vroeger toch vooral een band die licht-symfonische thrash speelde met veel technisch spel.
Ik heb Sanity Obscure in de kast staan, maar moet em nog eens luisteren want er staat me momenteel niet zoveel van bij. 

NOT MY FUCKING TEMPO
- enemy of reality
Zelf heb ik Sanity Obscure en de laatste 2 platen in de kast staan. Wat ik zo geweldig vind aan deze band, is dat ondanks hun vrij technische gitaarspel er altijd een duidelijke songstructuur te herkennen is. De zangstem is wel zo'n typisch "love it or hate it" geval. Al bij al heerlijke band!
- Jeroen
- Contacteer:
Wat is die intro van Extraction From Mortality (het titelnummer van deze plaat) trouwens prachtig zeg.