Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Seventh King of Edom » za jul 23, 2011 10:05 pm

EricMaiden schreef:Inderdaad.
Denk dat is in 2012 ook maar een keer langshuppel, als is het alleen al voor Tsjuder en Behexen.
Voor Tjusder gaan? Tsjuder , dat is een uitstekende keus mijn beste! [headbang]
Belphegor is ook niet mis ;)

Gebruikersavatar
EricMaiden
Berichten: 2121
Lid geworden op: ma sep 21, 2009 12:43 pm
Locatie: Zwolle

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door EricMaiden » za jul 23, 2011 10:08 pm

Dat heb jij helemaal goed. :wink:

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nynke » do jul 28, 2011 9:22 pm

Weer wat black metalgekte uit Nieuw Zeeland: http://www.youtube.com/watch?v=l7AhtB3dKUw
Een band om in de gaten te houden, dit Heresiarch. Obsecrating the Global Holocaust vind ik een erg goede demo en ook dit nieuwe nummer is gaaf. Denk aan bands als Diocletian, Truppensturm en Conqueror.

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Seventh King of Edom » do jul 28, 2011 9:28 pm

Ex-Diocletian mensen? Er wonen weinig mensen, dus ik vraag het maar ;)

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nynke » do jul 28, 2011 9:30 pm

Seventh King of Edom schreef:Ex-Diocletian mensen? Er wonen weinig mensen, dus ik vraag het maar ;)
Volgens Metal Archives heeft de drummer bij Diocletian en Witchrist gespeeld en deed de gitarist mee bij Diocletian optredens.

Gebruikersavatar
Thorvir
Berichten: 705
Lid geworden op: ma okt 22, 2007 2:11 am
Locatie: Krabbendijke

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Thorvir » vr jul 29, 2011 12:51 pm

Ik weet dat het verder natuurlijk allemaal geen zak uit maakt, maar waarom worden zulke bands als BM geclassificeerd? is dat puur esthetisch en thematisch? of komt het door eerdere releases? (wat bij Heresiarch natuurlijk niet het geval kan zijn) Ik vind zelf bands al truppensturm (voorzover ik twee van hun albums geluisterd heb) over het algemeen meer weg hebben van oude Nile of zelfs Carcass ofzo dan bijvoorbeeld (oude)Marduk of Anaal Nathrak en Diocletian (die ik dan zelf weer wel meer BM vind dan Truppensturm of Heresiarch).

maar goed, zoals ik al zei doet het er eigenlijk niet zo veel toe, als je er maar van kan genieten, maar ik ben gewoon nieuwsgierig.

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nynke » za jul 30, 2011 12:12 pm

Ik associeer de term death metal met bands die een naar mijn mening heel andere sfeer neerzetten, (deels) andere mensen aantrekken, misschien wel andere doelen nastreven met hun bands. Misschien een heel persoonlijk gevoel, maar toch.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25314
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Jeroen » zo jul 31, 2011 3:14 pm

Al die 'herrie'bands als Truppensturm etc. vind ik maar niets. Veel te eendimensionaal. Ja, het is een en al razernij en op sommige momenten blaast dat wel, maar ik zoek (ook in black metal) toch wat meer diepgang dan dat soort slordig gespeelde en weinig afwisselende muziek. Dat geldt overigens niet alleen voor black metal, maar voor meer extreme metalgenres. Die mix tussen nuance, diepgang, rauwheid en hardheid plus de donkere sfeer, dat spreekt me nog altijd aan bij de traditionelere bands binnen het black metalgenre. Voorop staan echter de avontuurlijke bands die ook laten horen dat uitstekende speltechniek wel degelijk wat toevoegt. Toegegeven, geram is soms lekker en een prettig in het gehoorliggende simpele tremeloriff vind ik helemaal niet verkeerd, maar als composities slechts bestaan uit laatsgenoemde onderdeel, dan doet het me vrij weinig.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nynke » zo jul 31, 2011 4:22 pm

Ik hoor juist een heleboel nuance in de muziek van bands als Truppensturm, Diocletian en Conqueror. Dat vind ik gaaf, veel agressie, een meestal hoog tempo, maar toch ook een hoop details en meer afwisseling dan sommigen op het eerste gehoor zouden denken.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25314
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Jeroen » zo jul 31, 2011 6:37 pm

Bij dergelijke groepen vraag ik me altijd af of die details bewust zijn of simpelweg een bijproduct van gebrek aan spelkwaliteiten. Daarbij mag iedereen het natuurlijk het gerust gaaf vinden, dat dan weer wel hoor ;)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nynke » zo jul 31, 2011 6:51 pm

Onder andere Alexander von Meilenwald en James Read zijn geen mensen die bekend staan om hun gebrek aan spelkwaliteiten. :P

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25314
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Jeroen » zo jul 31, 2011 6:55 pm

Luister jij ook wel eens naar de hardere en meer duistere (rauwe) thrash uit de jaren '80? Naast de proto-bm van Venom en Bathory, bands als Possessed, Destruction (eerste drie werkjes), Poison (Duitsland), Dark Angel (Darkness Descends). Dat moet je qua sfeer en donkere gitaarriffs dan ook wel liggen, gok ik. Al is dat speltechnisch natuurlijk nog niet het tremelowerk van veel van het hedendaagse bm werk. Sterker nog, qua spel is het vaak wat rommelig, maar dat spreekt in mijn optiek daar wel in het voordeel, vanwege de mokerslagen van riffs, donderdrums en de boosaardige sfeer.

Heerlijk:

"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25314
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Jeroen » zo jul 31, 2011 7:06 pm

Dat is wat mij betreft donkerder, kwaadaardiger en furieuzer dan de meeste black metal van vandaag de dag. Het is niet echt strak gespeeld of zo, maar de ontzettend zwartgallige riffs maken veel goed, naast dat ik wat extreme muziek nou eenmaal meer op heb met thrash als basis. Check ook die solo, wanstaltig bijna en toch doeltreffend.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

ea teasse
Berichten: 853
Lid geworden op: za mei 09, 2009 9:46 am
Locatie: Haacht

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door ea teasse » ma aug 01, 2011 10:24 pm

De Coldworld demo TheStarsAreDeadNow is opnieuw uitgebracht via Wolfsgrimm records. Op de site van Cold Dimensions dat de band aan een nieuwe plaat aan het werken is.


De demo heb ik maar besteld, die originele druk is een CD-r op 50 stuks... De kans dat je die vindt is bijzonder klein.

Hopelijk haalt de nieuwe plaat het niveau van Melancholie².

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door cataclysm child » ma aug 01, 2011 11:40 pm

Mélancholie² was uitermate sterk. In dat subgenre van BM zonder twijfel 1 van de beste platen van de laatste 10 jaar.
Faustian Spirit of the Earth

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nefarian » do aug 04, 2011 2:27 pm

Nynke schreef:
Nefarian schreef:Kent iemand Helrunar? Hoe vaker ik er naar luister des te leuker ik deze band begin te vinden.
Frostnacht vind ik een goed album. Het album daarna viel me nogal tegen. Heb me daarna niet zo meer met de band bezig gehouden. Hun optreden in 2006 in Arnhem was trouwens erg goed.
Anderhalve week geleden dat werkje voor 6 euro gekocht in een platenzaak hier in Munster, is inderdaad wel een mooi album.

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nefarian » vr aug 05, 2011 6:25 pm

Jeroen schreef:Al die 'herrie'bands als Truppensturm etc. vind ik maar niets. Veel te eendimensionaal. Ja, het is een en al razernij en op sommige momenten blaast dat wel, maar ik zoek (ook in black metal) toch wat meer diepgang dan dat soort slordig gespeelde en weinig afwisselende muziek. Dat geldt overigens niet alleen voor black metal, maar voor meer extreme metalgenres. Die mix tussen nuance, diepgang, rauwheid en hardheid plus de donkere sfeer, dat spreekt me nog altijd aan bij de traditionelere bands binnen het black metalgenre. Voorop staan echter de avontuurlijke bands die ook laten horen dat uitstekende speltechniek wel degelijk wat toevoegt. Toegegeven, geram is soms lekker en een prettig in het gehoorliggende simpele tremeloriff vind ik helemaal niet verkeerd, maar als composities slechts bestaan uit laatsgenoemde onderdeel, dan doet het me vrij weinig.
Helemaal mee eens, voor mij wordt black metal o.a. gedefinieerd door compositorische schoonheid, ookal zien buitenstaanders die schoonheid er niet (altijd) in. Bands als Truppensturm (alleen de naam al vind ik erg fout, moet op een of andere manier altijd aan zo'n foute nazi band denken) hebben wat mij betreft niets met black metal te maken en zijn net zo black metal als Cannibal Corpse.

Nynke schreef:Ik hoor juist een heleboel nuance in de muziek van bands als Truppensturm, Diocletian en Conqueror. Dat vind ik gaaf, veel agressie, een meestal hoog tempo, maar toch ook een hoop details en meer afwisseling dan sommigen op het eerste gehoor zouden denken.
Wat wil je hier nou mee zeggen? Komt op mij een beetje over als elitair geprevel, alsof anderen niet in staat zouden zijn dergelijke details te ontdekken (al ze er al zijn)?

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nynke » vr aug 05, 2011 7:26 pm

Je zegt zelf ongeveer hetzelfde..."ookal zien buitenstaanders die schoonheid er niet (altijd) in".

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nefarian » vr aug 05, 2011 7:29 pm

Nynke schreef:Je zegt zelf ongeveer hetzelfde..."ookal zien buitenstaanders die schoonheid er niet (altijd) in".
Met buitenstaanders bedoel ik mensen die überhaupt niet van metal houden. Jij laat het klinken alsof alleen jij zo geweldig bent dat je het kunt horen en anderen niet. Dus lul er niet overheen maar beantwoord mijn vraag.

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door nightwing » vr aug 05, 2011 7:45 pm

Goede discussie, lekker kort.
www.last.fm/user/robenroll

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nefarian » vr aug 05, 2011 7:49 pm

Ja zo hou je tijd over voor belangrijke zaken, zoals muziek.

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nynke » vr aug 05, 2011 7:57 pm

Naast mij zijn er genoeg andere mensen zo "geweldig" om bands als Truppensturm te waarderen. Ik bedoelde vooral dat in muziek die zo op het eerste gehoor erg chaotisch en misschien eendimensionaal klinkt, nog een hoop diepgang verstopt zit.
Het is deels een kwestie van smaak, genoeg bands waar ik niet de dingen in hoor die anderen erin horen. Die zijn op het gebied van die bands dan "geweldiger" dan ik.:P
Naar goede (black) metal moet je naar mijn idee altijd wat vaker/beter luisteren om alles mee te krijgen/te snappen/te waarderen.
"compositorische schoonheid" is trouwens een subjectief iets. Net als de grens tussen black en death metal trouwens; die is vaag en is dat altijd geweest.

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door ketter » vr aug 05, 2011 8:19 pm

Nefarian schreef:Komt op mij een beetje over als elitair geprevel, alsof anderen niet in staat zouden zijn dergelijke details te ontdekken (al ze er al zijn)?
:')
Verkapt 'ik ben echt niet dom hooorrrrrr'-post.

Bepaalde albums zijn net als schilderijen. Wat de één in iets ziet doet een ander weer drie maal niets. Dat heeft meer met persoonlijke smaak te maken dan met een elitaire houding. Of het moet natuurlijk betekenen dat je een album niet de kans geeft en alleen maar afgaat op een eerste luisterbeurt, dan is dat wat mij betreft wel gerechtvaardigd. Of niet natuurlijk, want het blijft smaak.

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nefarian » vr aug 05, 2011 8:44 pm

Nynke schreef: Naar goede (black) metal moet je naar mijn idee altijd wat vaker/beter luisteren om alles mee te krijgen/te snappen/te waarderen.
"compositorische schoonheid" is trouwens een subjectief iets. Net als de grens tussen black en death metal trouwens; die is vaag en is dat altijd geweest.
Het is altijd een subjectief iets of je ergens wel of geen diepgang in ziet of wilt zien. Ik zeg alleen dat jij het over laat komen alsof je 'hoog boven de materie moet staan' om die diepgang te horen of niet. En dat is weer vrij paradoxaal m.b.t. die subjectiviteit. Zelfde als die grens tussen black en death metal die jij noemt.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Orklord » vr aug 05, 2011 8:46 pm

Volgens mij maak je een probleem van niks. Niemand zeg hier toch dat die "hoog boven de materie staat"?

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nefarian » vr aug 05, 2011 8:46 pm

Bart schreef:
Nefarian schreef:Komt op mij een beetje over als elitair geprevel, alsof anderen niet in staat zouden zijn dergelijke details te ontdekken (al ze er al zijn)?
:')
Verkapt 'ik ben echt niet dom hooorrrrrr'-post.

Bepaalde albums zijn net als schilderijen. Wat de één in iets ziet doet een ander weer drie maal niets. Dat heeft meer met persoonlijke smaak te maken dan met een elitaire houding. Of het moet natuurlijk betekenen dat je een album niet de kans geeft en alleen maar afgaat op een eerste luisterbeurt, dan is dat wat mij betreft wel gerechtvaardigd. Of niet natuurlijk, want het blijft smaak.
Ach jij kunt gedachten lezen, nou dan laat ik mijn posts voortaan wel over aan jou, kan ik weer wat meer sporten.

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door ketter » vr aug 05, 2011 8:47 pm

Lijkt me een strak plan!

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nefarian » vr aug 05, 2011 8:48 pm

Orklord schreef:Volgens mij maak je een probleem van niks. Niemand zeg hier toch dat die "hoog boven de materie staat"?
Dat is mijn hobby, problemen maken van niets en rellen.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25314
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Jeroen » za aug 06, 2011 11:26 pm

Nynke schreef:Naast mij zijn er genoeg andere mensen zo "geweldig" om bands als Truppensturm te waarderen. Ik bedoelde vooral dat in muziek die zo op het eerste gehoor erg chaotisch en misschien eendimensionaal klinkt, nog een hoop diepgang verstopt zit.
Het is deels een kwestie van smaak, genoeg bands waar ik niet de dingen in hoor die anderen erin horen. Die zijn op het gebied van die bands dan "geweldiger" dan ik.:P
Naar goede (black) metal moet je naar mijn idee altijd wat vaker/beter luisteren om alles mee te krijgen/te snappen/te waarderen.
"compositorische schoonheid" is trouwens een subjectief iets. Net als de grens tussen black en death metal trouwens; die is vaag en is dat altijd geweest.
Mee eens. Al moet er natuurlijk wel een klik zijn met de muziek. Het moet ook uitnodigen tot herbeluisteren. Daar komt het begrip smaak om de hoek kijken. Misschien zijn die details en compositorische leukigheidjes er inderdaad wel, maar als het geluid al bij een eerste indruk totaal niet aanspreekt, dan ga ik daar niet mee verder, want het gebeurt zelden dat muziek dan opeens begint te groeien. Een band als Abigor is in dat opzicht een interessant voorbeeld. Ik hoor regelmatig van mensen dat ze het een chaotisch zooitje vinden zonder lijn. Te volgestopt en dat het daarom complex lijkt. Een prima mening die ik respecteer. Ik ben het er echter vanuit mijn smaak niet mee eens, want voor mijn gevoel zijn ze zeker niet zo maar iets aan het doen. Je kunt een compositie zo makkelijk mogelijk maken met een couplet en refrein etc. , maarik vind het juist interessanter als bands buiten het traditionele liedje treden. Natuurlijk is het knap als een nummer ook met allerlei opsmuk en technische details een liedje blijft, maar ondanks dat respecteer ik vooral de kunst en het out of the box denken.
Maar ik zei al, door de jaren heen heb ik enige kennis opgedaan van muzikale theorie en speltechniek en als ik zuiver vanuit die kant beschouw, dan zijn veel black metalbands niet bijzonder. Neem je echter het element sfeer mee, dan kom je echter tot een hele andere conclusies. Maar op mij persoonlijk maakt een band als Truppensturm ook dan geen indruk. Zo'n band laat in mijn oren alleen maar horen dat ze ontzettend rap en hard kunnen spelen en dan nog niet eens strak of zuiver. Dat is misschien leuk voor een paar nummers, maar als je dan de composities met een analytisch oor beluistert, dan zijn het vooral erg eenvoudige tremeloriffs, zwabberende drumpartijen en een extreme zanger. Dat is het recept. Uiteraard kan dat je ding zijn, maar in zo'n geval zijn details en compositorische extra's meestal het gevolg van een feedbackende gitaar of een drummer die timing niet beheerst (die breakjes zijn bovendien niet echt sterk getimed). Als dat voor jou werkt, prima, alle lof. Ik zie zoiets echter niet als een uitgedacht idee, maar meer als een schoonheidsfoutje of beter gesteld, lelijkheidsfoutje :P .
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nefarian » zo aug 07, 2011 1:48 am

Dit is exact wat ik bedoel alleen is Jeroen wat genuanceerder (hulde daarvoor overigens). En gekwalificeerd zijn om muziek te beoordelen is net zo subjectief als smaak zelf.

Dommedag
Berichten: 68
Lid geworden op: do dec 20, 2007 2:31 am
Locatie: twente

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Dommedag » zo aug 07, 2011 4:19 pm

Jeroen schreef:Al die 'herrie'bands als Truppensturm etc. vind ik maar niets. Veel te eendimensionaal. Ja, het is een en al razernij en op sommige momenten blaast dat wel, maar ik zoek (ook in black metal) toch wat meer diepgang dan dat soort slordig gespeelde en weinig afwisselende muziek. Dat geldt overigens niet alleen voor black metal, maar voor meer extreme metalgenres. Die mix tussen nuance, diepgang, rauwheid en hardheid plus de donkere sfeer, dat spreekt me nog altijd aan bij de traditionelere bands binnen het black metalgenre. Voorop staan echter de avontuurlijke bands die ook laten horen dat uitstekende speltechniek wel degelijk wat toevoegt. Toegegeven, geram is soms lekker en een prettig in het gehoorliggende simpele tremeloriff vind ik helemaal niet verkeerd, maar als composities slechts bestaan uit laatsgenoemde onderdeel, dan doet het me vrij weinig.
Ik heb zojuist even de moeite genomen om Truppensturm te luisteren op YouTube en ik stuitte op 'Gustav, The Great' en ik vind dit niet zo eendimensionaal klinken moet ik zeggen. Heb ik toevallig een nummer uitgezocht waar een speels introotje voorgespeeld is?

Ik moet overigens zeggen dat ik Truppensturm zo bij de eerste luisterbeurt meer als death metal vind klinken.

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nefarian » zo aug 07, 2011 4:33 pm

Dus ik ben niet de enige....

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Seventh King of Edom » zo aug 07, 2011 4:44 pm

Ze spelen ook altijd voor death metal publiek ;)

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nefarian » zo aug 07, 2011 4:48 pm

+2

Dommedag
Berichten: 68
Lid geworden op: do dec 20, 2007 2:31 am
Locatie: twente

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Dommedag » zo aug 07, 2011 5:01 pm

Hoe komt men er bij dat dit voor black metal door moet gaan dan?

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nefarian » zo aug 07, 2011 5:16 pm

Dommedag schreef:Hoe komt men er bij dat dit voor black metal door moet gaan dan?
Moet je aan onze Black Metal expert Nynke vragen
Laatst gewijzigd door Nefarian op zo aug 07, 2011 5:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Seventh King of Edom » zo aug 07, 2011 5:21 pm

Nieuwe Craft is er!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25314
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Jeroen » zo aug 07, 2011 9:04 pm

Dommedag schreef:Hoe komt men er bij dat dit voor black metal door moet gaan dan?
Zo kom je weer in de eeuwige discussie terecht wat dan black metal is en wat niet. Tekstueel en thematisch presenteert deze band zich duidelijk als een black metalband. Voor het gemak zie ik ze maar even zo. Er zitten ongetwijfeld death metal elementen in verwerkt en dat je het niet eendimensionaal vindt, vind ik uiteraard helemaal prima. Dat is het leuke van smaakverschillen. Wat de een goed vindt, kan de ander onbeschrijfelijk klote vinden :)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Dommedag
Berichten: 68
Lid geworden op: do dec 20, 2007 2:31 am
Locatie: twente

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Dommedag » zo aug 07, 2011 11:25 pm

Ik vind het onderscheid een beetje vreemd. Satanische teksten worden snel gelinkt aan black metal, maar een band als Deicide is toch ook geen black metal? Ik vind wel dat niet alles wat black metal elementen heeft meteen als black metal band moet doorgaan. Zo vind ik Anaal Nathrakh bijvoorbeeld ook geen black metal ook al vinden veel mensen de hoge screams typerend voor black metal. Op dezelfde manier zou je kunnen discussiëren wat überhaupt metal is en wat niet aangezien voor veel buitenstaanders bijna alle muziek met een ruige gitaar metal is. Wij denken hier weer compleet anders over.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25314
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Jeroen » zo aug 07, 2011 11:49 pm

Wellicht, maar is een band die in riffstijl volledig black metal speelt, maar wel continu lage grunts gebruikt ook geen black metal?
Black metal is immers (dat kwam uit die discussie, gaap) naast een stijl van spelen ook een lading thematiek en tekstuele input.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Dommedag
Berichten: 68
Lid geworden op: do dec 20, 2007 2:31 am
Locatie: twente

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Dommedag » zo aug 07, 2011 11:56 pm

Jawel, maar de vocalen waren niet het enige wat ik niet black metal vond aan Truppensturm. Instrumentaal gezien vind ik 't laag getunede gitaargeluid typisch voor een deathmetal terwijl black metal voor mij in het algemeen vaker in standaard E tuning gespeeld word en de focus vaker op sfeer en melodie ligt (zelfs bij de hele rauwe black metal).

Dit is gewoon mijn mening in ieder geval. Ik probeer niet te bepalen wat black metal is of wat niet, ik vind het wel interessant om te lezen hoe andere mensen het genre zien aangezien iedereen er een andere blik op heeft. :)

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door sanguis » ma aug 08, 2011 2:51 pm

Seventh King of Edom schreef:Nieuwe Craft is er!
hehe, dat zou eens tijd worden zeg.

Gebruikersavatar
Ekibyougami
Berichten: 2735
Lid geworden op: za okt 29, 2005 4:38 pm
Locatie: Noord-Scharwoude
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Ekibyougami » di aug 09, 2011 10:45 am

Ik kom even binnenvallen.

Ik ben op zoek naar bands die een soort zelfde sfeer neer zetten als Gris. De emotie, wanhoop en pijn in de vocals zijn fenomenaal, de atmosfeer geweldig, maar ik heb nog niet echt iets gevonden dat in de buurt komt. Ik ben bekend met Sobres Forets, Austere en Misere Luminis, maar dat is het allemaal net niet in vergelijking met Gris voor mij. Dus, iemand aanraders voor me?
Speak ov me not as one
Speak ov me not as none
Speak ov me not at all
For I am continual!

ea teasse
Berichten: 853
Lid geworden op: za mei 09, 2009 9:46 am
Locatie: Haacht

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door ea teasse » di aug 09, 2011 11:16 am

Ekibyougami schreef:Ik kom even binnenvallen.

Ik ben op zoek naar bands die een soort zelfde sfeer neer zetten als Gris. De emotie, wanhoop en pijn in de vocals zijn fenomenaal, de atmosfeer geweldig, maar ik heb nog niet echt iets gevonden dat in de buurt komt. Ik ben bekend met Sobres Forets, Austere en Misere Luminis, maar dat is het allemaal net niet in vergelijking met Gris voor mij. Dus, iemand aanraders voor me?

probeer When mine Eyes Blacken eens: http://www.youtube.com/watch?v=1Ilt_BYjHmE

En de nieuwe Woods of Desolation: http://www.youtube.com/watch?v=6hAefXXgR4g

Gebruikersavatar
Ekibyougami
Berichten: 2735
Lid geworden op: za okt 29, 2005 4:38 pm
Locatie: Noord-Scharwoude
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Ekibyougami » di aug 09, 2011 11:33 am

Niet slecht, maar ik mis iets lijkt wel. Bovendien vind ik het een beetje erg repetitief als ik uit ga van alleen dat nummer. Zal de rest ook eens luisteren.

Ho, heb het nu over When Mine Eyes Blacken. Had Woods of Desolation nog niet gezien dus zal die ook eens beluisteren.

Nummer van Woods nu gehoord, en dat bevalt me veel beter! Thanks!
Speak ov me not as one
Speak ov me not as none
Speak ov me not at all
For I am continual!

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Cranial » di aug 09, 2011 3:31 pm

Seventh King of Edom schreef:Nieuwe Craft is er!
en ik vind em weer erg goed te pruimen :)
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door sanguis » di aug 09, 2011 8:18 pm

Ik zag net ook dat Throne of Katarsis in Oktober met een nieuwe plaat komt. Ben benieuwd, want de vorige twee deden het best goed hier.

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nefarian » di aug 09, 2011 8:41 pm

Als je geld teveel hebt en van Black Metal houdt is dit jouw ding:

http://www.neseblodrecords.com/news.php ... ucat=&.php

Dommedag
Berichten: 68
Lid geworden op: do dec 20, 2007 2:31 am
Locatie: twente

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Dommedag » di aug 09, 2011 9:17 pm

Wat moet ik met al die meuk, mijn muur behangen? :P

Ik vind black metal leuk, maar een echte verzamelaar ben ik niet.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Draconian » di aug 09, 2011 9:21 pm

Ekibyougami schreef:Ik kom even binnenvallen.

Ik ben op zoek naar bands die een soort zelfde sfeer neer zetten als Gris. De emotie, wanhoop en pijn in de vocals zijn fenomenaal, de atmosfeer geweldig, maar ik heb nog niet echt iets gevonden dat in de buurt komt. Ik ben bekend met Sobres Forets, Austere en Misere Luminis, maar dat is het allemaal net niet in vergelijking met Gris voor mij. Dus, iemand aanraders voor me?
Misschien Nyktalgia eens proberen?
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Plaats reactie