Ratt (glam)

Voor alle andere bands
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Ratt (glam)

Bericht door Orklord » zo okt 25, 2009 11:29 am

Er was nog geen Ratt topic! En dat word toch wel tijd :wink:

Afbeelding

Even van Wikipedia:
Ratt's music is influenced by 1970s hard rock and glam rock bands such as Aerosmith, Sweet, Van Halen and Kiss. They fused this style with heavy metal influences, including Iron Maiden and Judas Priest.

Although they later incorporated more of a blues-rock sound into their music, the band was one of the first glam metal style groups that appeared in the early 1980s in California. Their image bore similarities to that of Rough Cutt, which had several members who where previously in Mickey Ratt (from which Ratt evolved).
Toch een zeer gave band met een aantal zeer leuke platen. Zo staat de EP Ratt hier redelijk vaak op en is ook Out of the Cellar op zijn tijd in de platen speler te vinden.

Op het moment is de band weer bij elkaar en werken ze aan een nieuwe cd!
Californian rockers RATT have set "Infestation" as the title of their new album, due in March 2010 via Loud & Proud/Roadrunner Records. The band's first studio CD in 10 years was produced by Michael "Elvis" Baskette, whose credits include PUDDLE OF MUDD, CHEVELLE, SALIVA, LIMP BIZKIT, ALTER BRIDGE and THREE DAYS GRACE, to name a few. The effort — which has been described by singer Stephen Pearcy as a cross between 1984's "Out Of The Cellar" and 1985's "Invasion Of Your Privacy" — marked the first time the group had stepped outside of Los Angeles to track a new CD in 20-plus years.

Video footage of RATT guitarist Warren DeMartini laying down a solo on the band's new song "Lost Weekend" at a studio in Virginia Beach, Virginia in June 2009 can be viewed below.

RATT and EXTREME recently teamed up to bring you this summer's most rockin' tour lineup. The tour, which featured sets from both bands with RATT closing, kicked off on July 12 in Amarillo, Texas and ran through August 7 in Hampton Beach, New Hampshire. In celebration of the 25th anniversary of their landmark debut "Out Of The Cellar", RATT played the album in its entirety.

Over the past two years, RATT has toured the world in support of their releases "Tell The World - The Very Best Of Ratt" and their first-ever DVD, "Videos from the Cellar - The Atlantic Years". During this time, the current lineup of Stephen Pearcy, Warren DeMartini, Bobby Blotzer, Robbie Crane and Carlos Cavazo played shows in Australia, Colombia and Peru for the first time in their careers.
http://www.myspace.com/therattpack

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » zo okt 25, 2009 3:15 pm

"Round and Round" is een klassieker....
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Metalen Ed
Berichten: 53
Lid geworden op: ma jul 20, 2009 9:35 pm
Locatie: Zaandijk

Bericht door Metalen Ed » zo okt 25, 2009 4:44 pm

Lange tijd niet meer gedraaid een cd van Ratt.
Heb nu Ratt-Ratt uit 1999 opstaan.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » zo okt 25, 2009 8:53 pm

Die comeback plaat uit 1999 vond ik maar zwakjes. Een poging tot een moderne rockplaat. Het klimaat is nu anders, dus nu kan er wellicht toch weer een ouderwets pompeuze rockplaat komen.
Ik mag graag Invasion Of Your Privacy of Detonator nog opzetten. Vooral die laatste weet mij wel vrolijk te stemmen. Overigens heb ik de stem van Stephen Pearcy altijd een aardige kopie van die van Dave Mustaine gevonden.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Ratt (glam)

Bericht door Orklord » do okt 07, 2010 12:38 pm

Wat vind men van de nieuwe plaat? Ik vind hem erg lekker klinken.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Ratt (glam)

Bericht door jeffrey » do okt 07, 2010 8:25 pm

Ratt is een erg goede band.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Re: Ratt (glam)

Bericht door IROn » za okt 09, 2010 2:32 pm

Orklord schreef:Wat vind men van de nieuwe plaat? Ik vind hem erg lekker klinken.
Vooral opener Eat Me Up Alive doet me echt helemaal losgaan, dat nummer gaf me hetzelfde gevoel als de recentste plaat van de Crüe, geweldig. Goeie stemmingsmaker voor het uitgaan hiero.

De rest van de plaat haalt dat niveau helaas niet, maar klinkt toch erg lekker.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22650
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Ratt (glam)

Bericht door innuendo » za okt 09, 2010 2:55 pm

Prima album, maar het voegt allemaal maar weinig toe.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Ratt (glam)

Bericht door Orklord » za okt 09, 2010 3:02 pm

Maar moet het veel toevoegen dan? Ik vind het gewoon een heerlijk album.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22650
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Ratt (glam)

Bericht door innuendo » za okt 09, 2010 3:13 pm

Sinds ik ben gaan reviewen hoor ik meer nieuwe albums dan ooit. Ik kan me wel voorstellen dat als je enkele albums per jaar koopt, dat je de nieuwe Ratt helemaal geweldig vindt, maar je snapt wel dat als ik 10 platen uit een stuk of 100 uit 2010 moet kiezen, dat Infestation er uiteindelijk niet tussen zit.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Re: Ratt (glam)

Bericht door Zagato » ma jul 04, 2011 2:24 pm

Ik zit 'Out of the Cellar' weer eens te luisteren, dat doe ik niet vaak maar elke keer dat ik het wel doe ben ik weer verbaasd hoe lekker dit album is!
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5792
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Ratt (glam)

Bericht door Mollusk » ma jul 04, 2011 9:35 pm

Hoewel ik als 11-jarige glamrock geweldig vond kan ik eigenlijk weinig van Ratt, behalve, je raadt het al: "Round and Round"
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Re: Ratt (glam)

Bericht door Zagato » di jul 05, 2011 11:06 am

Mollusk schreef:Hoewel ik als 11-jarige glamrock geweldig vond kan ik eigenlijk weinig van Ratt, behalve, je raadt het al: "Round and Round"
Hier en daar is het meezinggehalte een beetje te hoog en de eerste albums zijn veel beter dan de latere, maar wat me vooral bevalt is het gitaartandem Crosby (RIP) en DeMartini die er lekkere Jake E. Lee achtige riffs uit gooien (kan geen toeval zijn lijkt me). Ik heb Out of the Cellar maar weer eens opgezet!
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ratt (glam)

Bericht door Lennert » di jul 05, 2011 2:47 pm

Ik ken niet veel van Ratt, maar Round And Round vind ik bij Guitar Hero al een afgrijselijk saai nummer. Ik mag toch hopen dat de rest van het materiaal iets meer ballen heeft dan dat cockrock lied.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Re: Ratt (glam)

Bericht door Zagato » wo jul 06, 2011 9:43 am

Lennert schreef:Ik ken niet veel van Ratt, maar Round And Round vind ik bij Guitar Hero al een afgrijselijk saai nummer. Ik mag toch hopen dat de rest van het materiaal iets meer ballen heeft dan dat cockrock lied.

Het is wel glam metal Lennert......
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ratt (glam)

Bericht door Lennert » wo jul 06, 2011 11:27 am

Glam metal heeft nog steeds een 'metal' in de titel ;) Twisted Sister rockt ook hard.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Re: Ratt (glam)

Bericht door Zagato » wo jul 06, 2011 12:59 pm

Lennert schreef:Glam metal heeft nog steeds een 'metal' in de titel ;) Twisted Sister rockt ook hard.
Het kan ook een gevalletje jeugdsentiment zijn in mijn geval, dat sluit ik zeker niet uit. Ik vind in veel gevallen de combinatie van Pearcy (zang) en de typische jaren 80 riffing/soleerwerk van Crosby en DeMartini lekker (sommige riffs zouden ook zo op een Ozzy album uit de Jake E. Lee periode kunnen staan).

Voorbeeld Wanted Man, inclusief een gratis portie 'eighties cheesiness'

a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Re: Ratt (glam)

Bericht door IROn » zo jul 10, 2011 1:05 pm

Deze band gaat er erg goed in hier. Heb alleen Invasion of your Privacy in de kast staan, die is erg tof.

Jammer dat die tour vorig jaar werd afgeblazen en er nog lang geen schot lijkt te zitten in een nieuwe poging.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Ratt (glam)

Bericht door jeffrey » vr jul 15, 2011 12:20 am

Zagato schreef:
Lennert schreef:Glam metal heeft nog steeds een 'metal' in de titel ;) Twisted Sister rockt ook hard.
Het kan ook een gevalletje jeugdsentiment zijn in mijn geval, dat sluit ik zeker niet uit. Ik vind in veel gevallen de combinatie van Pearcy (zang) en de typische jaren 80 riffing/soleerwerk van Crosby en DeMartini lekker (sommige riffs zouden ook zo op een Ozzy album uit de Jake E. Lee periode kunnen staan).

Voorbeeld Wanted Man, inclusief een gratis portie 'eighties cheesiness'

Niet vergeten dat het hip is op Sleaze en Glam Metal af te zeiken ;). Verder is Ratt natuurlijk een kwalitatief sterke band, met een goed gevoel voor catchie melodietjes.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Re: Ratt (glam)

Bericht door IROn » di aug 09, 2011 8:24 pm

Ha, goed nieuws! Ik lees net dat Ratt in 2012 weer actief wordt!
Stephen Pearcy may be hard at work on his upcoming solo album 'Sucker Punch', but the singer has revealed that he will be concentrating on Ratt in 2012.

Said Pearcy of his Facebook page, "'Sucker Punch' should be completed (in) September, and ready for a release date - to be announced. Then it's all Ratt muzik. The band is starting to discuss who, what, where, and when. All positive either way for you Ratt n' Rollers! 2012."
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Ratt (glam)

Bericht door Orklord » di aug 09, 2011 9:26 pm

yes, laat ze maar een clubshow in Nederland geven! :)

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ratt (glam)

Bericht door Lennert » wo aug 10, 2011 1:21 am

Ik betwijfel persoonlijk of er hier publiek naar zou komen...
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Moredhel
Berichten: 781
Lid geworden op: di apr 01, 2003 11:51 pm
Locatie: Borne

Re: Ratt (glam)

Bericht door Moredhel » wo aug 10, 2011 3:00 pm

Lennert schreef:Ik betwijfel persoonlijk of er hier publiek naar zou komen...
Ik zou gaan :)
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ratt (glam)

Bericht door Lennert » wo aug 10, 2011 4:05 pm

Het gaat me ook voornamelijk meer om de populariteit van glam 'metal' als genre in Nederland. Ik bedoel, Europe en Bon Jovi waren gigantisch populair, maar beide bands waren meer hardrock dan echte glam. Ik geloof niet dat bands als Cinderella, Motley Crue, Ratt en Poison (afgezien van Every Rose Has Its Thorn) hier echt grote zalen uitverkochten...
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Ratt (glam)

Bericht door jeffrey » wo aug 10, 2011 5:28 pm

Tuurlijk niet, maar om te zeggen dat het geen mensen trekt.. het hele genre is hier in Europa nooit zo doorgebroken als in de States.

edit: Overigens is dit in Sweden wel mogelijk met de Sleaze revival daar.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Re: Ratt (glam)

Bericht door IROn » za aug 13, 2011 10:17 am

Echt druk gaat het natuurlijk niet worden, als ze al naar Nederland komen natuurlijk. Het skippen van ons land door de tour van Crashdïet en Hardcore Superstar zegt genoeg, er is bijna geen zaal die het aan durft denk ik. Toch, als ze komen, ben ik erbij.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Plaats reactie