Thrash / Speed Metal XIII

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Favoriete plaat van Heathen?

Breaking The Silence
8
53%
Victims Of Deception
2
13%
The Evolution Of Chaos
5
33%
 
Totaal aantal stemmen: 15

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door jeffrey » wo aug 10, 2011 10:58 pm

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WatKzsHj1Ow&NR=1[/youtube]

Choas, pure gecontroleerde chaos. Wat een pracht. Hoekig, obscuur, progressief, vies, smerig en intrigerend, maar ten alle tijden volledig gecontroleerd. Wat een plaat dit!

Hints van Thrash, Prog, obscure US Epic/Power Metal, het komt er allemaal in voor maar vooral is het volledig gecontroleerde choas wat de toon voort.

Jullie snappen hem vast wel. Wat komt in de buurt/lijkt er op? Ik heb aanraders van deze obscure hoek nodig.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door innuendo » wo aug 10, 2011 11:22 pm

Jeroen nog niet online geweest?

Ik heb Watchtower altijd al een beetje beschouwd als Rush on speed. Maar ik geloof dat ik je dat niet hoef aan te raden ;)
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Metalheank » do aug 11, 2011 1:09 am

jeffrey schreef:
Hoekig,
Dat is misschien wel de perfecte omschrijving!
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Eru Iluvatar » do aug 11, 2011 9:48 am

jeffrey schreef:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WatKzsHj1Ow&NR=1[/youtube]

Jullie snappen hem vast wel. Wat komt in de buurt/lijkt er op? Ik heb aanraders van deze obscure hoek nodig.
Vooral deze twee: Slaughter Xstroyes (de plaat Winter Kill) en Juggernaut (eerste band van de Jarzombek-broertjes).

In een wat mindere mate: Spastic Inkt (instrumentaal, ook met Jarzombek), Mekong Delta (oude), Osiris (uit NL!), Wolf Spider, Realm, Toxik, Powermad, Hades, Hexx, Hexenhaus, Control Denied, Warmaster (soort van Finse Toxik), Anacrusis, Believer, Deliverance, Defiance, Forced Entry, Savage Steel, Sieges Even (eerste album), Dofka, Intruder, Antrophy, Arcane, Wrath, Paradox, Blind Illusion, Wrekking Machine (Watchtower-meets-Anthrax-meets-Beastie Boys; aanrader!)

Bovenstaande bands zul je grotendeels wel kennen. Ze zitten allemaal in de 80's/early 90's Prog/Tech/Power/US Metal/Thrash-hoek. Metalheank en Jeroen kunnen waarschijnlijk nog wel wat extra bandnamen toevoegen.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Metalheank » do aug 11, 2011 11:06 am

Spiral Architect.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Sentinel » do aug 11, 2011 11:50 am

Eru Iluvatar schreef:
jeffrey schreef:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WatKzsHj1Ow&NR=1[/youtube]

Jullie snappen hem vast wel. Wat komt in de buurt/lijkt er op? Ik heb aanraders van deze obscure hoek nodig.
Vooral deze twee: Slaughter Xstroyes (de plaat Winter Kill) en Juggernaut (eerste band van de Jarzombek-broertjes).

In een wat mindere mate: Spastic Inkt (instrumentaal, ook met Jarzombek), Mekong Delta (oude), Osiris (uit NL!), Wolf Spider, Realm, Toxik, Powermad, Hades, Hexx, Hexenhaus, Control Denied, Warmaster (soort van Finse Toxik), Anacrusis, Believer, Deliverance, Defiance, Forced Entry, Savage Steel, Sieges Even (eerste album), Dofka, Intruder, Antrophy, Arcane, Wrath, Paradox, Blind Illusion, Wrekking Machine (Watchtower-meets-Anthrax-meets-Beastie Boys; aanrader!)

Bovenstaande bands zul je grotendeels wel kennen. Ze zitten allemaal in de 80's/early 90's Prog/Tech/Power/US Metal/Thrash-hoek. Metalheank en Jeroen kunnen waarschijnlijk nog wel wat extra bandnamen toevoegen.
Wolf Spider alleen het debuut en dan de Poolse versie. Defiance, Forced Entry, Atrophy etc zijn meer rechtlijnige thrash en niet interessant. Blind Illusion past echter wel goed in dat rijtje. Deliverance "Evil Frienship" is zeker de moeite waard. Een band die hier verder bijpast is Powersurge met de albums Snowgod en Aftermath. Een interessant Oost-Europees banje is Crux met "Řev smrti". Er zijn talloze andere voorbeelden...............
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Eru Iluvatar » do aug 11, 2011 1:39 pm

Ik ben het Noorse Scariot vergeten te noemen: wat moderner, in de lijn van Spiral Architect, maar sluit wel nauw aan. Het Amerikaanse Zero Hour is ook het noemen waard; technisch, extreem en progressief. Soortgelijk is Biomechenical.

Als je voor een iets warmer, organischer geluid wil gaan - maar nog wel technische, vooral 'jazzy' aanverwante elementen aan Watchtower - zou je ook het exotischere Psychotic Waltz en Hammers Of Misfortune kunnen proberen. Of bijvoorbeeld het album 'No Exit' van Fates Warning.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » do aug 11, 2011 3:16 pm

Sentinel schreef: Wolf Spider alleen het debuut en dan de Poolse versie. Defiance, Forced Entry, Atrophy etc zijn meer rechtlijnige thrash en niet interessant. Blind Illusion past echter wel goed in dat rijtje. Deliverance "Evil Frienship" is zeker de moeite waard. Een band die hier verder bijpast is Powersurge met de albums Snowgod en Aftermath. Een interessant Oost-Europees banje is Crux met "Řev smrti". Er zijn talloze andere voorbeelden...............

Van Wolf Spider zijn Kingdom Of Paranoia en Drifting in The Sullen Sea ook prima aan te raden, bovendien zijn die een stuk technischer dan het debuut (wat best een pakkend plaatje is, hoewel die in z'n Hue Of Evil vorm niet echt spannend is). Powersurge is natuurlijk wel tof, maar geen thrash. Defiance, Forced Entry en Atrophy zijn prima bands, maar eigenlijk is alleen Forced Entry de echte technische band in dat rijtje, vooral als het aankomt op ritmiek en percussie. Defiance is meer Testament-worship, wel erg goed, met name het debuut. Atrophy vind ik zelf te gek, aardig technisch, maar meer in de zin van, strak en technisch verzorgd, ze doen niet zozeer extreem ingewikkelde dingen.

Voor de rest heeft Eru al heel wat namen genoemd. De band Twisted Into Form kan ik daar nog aan toevoegen, sterke jazzy metal met een goede zanger en allerlei luitjes uit Spiral Architect. Verder is de band Calhoun Conquer ook wel een aanrader, vage techno-thrash met een Voivodrandje, maar dan minus de irritante punkzang (hoewel ook deze zanger niet echt gewoon klinkt).

Waarom zie ik overigens nooit de derde Deathrow schijf staan, als er één plaat is die in de buurt komt van de beide Watchtower albums, dan is het die wel. Technisch en vervreemdend, beïnvloed door klassieke muziek. Het is erg druk en de zang is soms een beetje te, maar na menig luisterbeurt valt daar prima mee om te gaan.



Dat geldt even goed voor de drie Despair albums, de eerste twee zijn zuivere technische thrash en de laatste schuift meer op richting Sanctuary. Ook leuk is Airdash, een Finse thrashband met wat progressieve tintjes.

Sowieso kan ik Jeffrey de band Last Descendants van harte aanraden, het is misschien geen heftige of extreem technische thrash (maar ook niet simpel), maar vanwege het gebruik van vele breaks en akoestische stukjes wel een erg fraai album. De Belgische band Target kun je dan ook gerust checken, gewoon de Belgische versie van Mekong Delta als het op de sound aankomt (met name het tweede album).

Aangezien ik je voorliefde voor epische metal ken, is ook het Zwitserse Drifter wel een aanrader. Stormspell bracht er een leuke democompilatie van uit, maar het loont de moeite om ook eens op zoek te gaan naar Reality Turns To Dust en Nowhere To Hide. Sterke thrashy power metal albums met een epische inslag, vanwege de Eric Adams-achtige zang en heroïsche melodielijntjes die her en der opduiken.

Ga je iets meer terug naar het Watchtower straatje, dan is de eerste cd van Leviathan (de Amerikaanse, Deepest Secrets Beneath) ook een aanrader. Minder thrashy en meer power, maar als je van goede, ingewikkelde en doordachte muziek houdt, absoluut een aanrader. De latere albums zijn ook leuk, maar dat is veel meer ala Fates Warning in hun Perfect Symmetry periode.

Geef ook Believer maar eens een kans. De zang is wat ruwer (neigt soms wat naar Obituary op de tweede schijf), maar dit is ook perfect uitgevoerde technische thrash met per album meer gotische en neo-klassieke tierelantijnen, die overigens niet voor nop aan de sound zijn toegevoegd. Hun laatste album is net uit, maar dat is veel meer een progressieve metalplaat, dan een technisch thrashwerkstuk.
Verder sluit ik me juichend aan bij de namen die Eru al noemde. Hexenhaus (met name Dejavoodoo is een zeer progressief en spookachtig thrash/power metalalbum, hoewel ook de overige albums prima te doen zijn), Sieges Even (vooral de eerste ja, dat is bijna net Watchtower, al is de zang wat hoger en niet ieders kopje thee, omdat er bewust wat dissonanten en valse uithalen in zitten. Ook Steps en A Sense Of Change vind ik werelds, maar dat is veel meer Rush en stukken lastiger te behappen). Arcane is in feite gewoon een Helstar kloon, maar wel een hele goede. Hun album Destination Unknown klinkt helaas wel wat modderig, maar de songs zijn wel erg goed. Sterke tech-power metal. Realm (meesterlijk, in feite net zo goed als Watchtower, al is de productie van Suiciety wel wat dun). Daar kan ik trouwens nog The Mist aan toevoegen. Een ietwat zwaarmoedige band die Nocturnus-achtige thrash speelt met keyboards en redelijk zware zang, maar in de basis is het progressieve thrash met veel onverwachte wendingen en fraai uitgewerkte spanningsbogen.

Let wel, dit zijn allemaal bands waar je even voor moet gaan zitten. Geen hapklare brokjes. Mijn voorkeur gaat sowieso uit naar de progressieve en technische thrash, omdat er vaak talloze details en extraatjes in de sound zitten en het spel vaak van een heel hoog niveau is. Heb je het liever toch wat rauwer, kun je altijd nog aan de bak met Poltergeist (Zwitsers), Vendetta (Duits) of Stygian (de band waar Gary Golwitzer na Wrath in terecht kwam). Deze bands strooien niet continu met allerlei foefjes, maar zijn technisch gezien wel erg sterk en schrijven ook memorabele songs. Dat onthouden kost bij bovenstaande groepen soms wat meer moeite, vanwege de grillige songstructuren.

Zo.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door jeffrey » do aug 11, 2011 11:46 pm

Jongens dit is meer dan wat ik verwachtte! Ik ga eens lekker speuren naar deze bands als ik na dit weekend weer terug ben. Zo kom ik het eerste semester wel weer door hehe. Thanks!
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » za aug 13, 2011 10:24 pm

Heh, lekker. Even een pilsje erbij en Planetary Destruction van Stygian weer eens opgezet. Een band die met verve opereerde in het straatje van Testament en menig andere Bay Area band, maar zich met sterke melodieën en erg goede gitaarsolo's toch wel wist te onderscheiden. Niet alle songs zijn even goed te doen (soms lijden ze wat onder tempowisselingen en misplaatste fills), maar het luistert wel erg lekker weg. Persoonlijk vind ik dit een beter vervolg op Wrath (de vorige band van zanger Gary Golwitzer), dan wat Wrath er zelf van bakte (inclusief nieuwe zanger) met het misschien niet onaardige, maar wel wat gruizige Insane Society. Ik hoop zelf nog altijd om de eerste twee cd's van Wrath (Fit of Anger en Nothing to Fear) eens op de kop te tikken. Een of andere mafkees biedt de tweede nu aan voor 200 dollar op ebay, maar dat kan ie mooi in z'n hol steken. Sterke thrashband met wat power metalinvloeden. Ik omschrijf ze graag als een technischere variant van Overkill, hoewel Golwitzer op de tweede plaat meer als een soort kruising van de zangers van Living Death en Cirith Ungol klinkt. Wrath en Stygian, twee leuke bands uit vervlogen tijden.

Vanavond op de terugweg van het werk (op de fiets, jawel) weer eens lekker Slammer - The Work Of Idle Hands door de koptelefoon laten schallen. Goed, het hangt aan elkaar van de Metallica en Exodus riffs (zij het iets anders uiteraard), maar met de dynamische productie, vette solo's en toch wel veel heerlijke riffs boeit het me iedere keer weer van voor naar achter. De zanger doet wat denken aan een ruwere Hetfield (ook nog) en over het algemeen is het een beetje een band die hetzelfde deed als Onslaught op In Search Of Sanity. Superstrakke thrash maken met een geweldige sound, maar niet te veel denkend aan originaliteit. Dat hoeft ook niet altijd. Ondanks dat was er in Engeland wel degelijk wat originaliteit te vinden op thrashvlak. Zo vind ik Pariah (en de Michael Jackson periode van Satan) en Deathwish behoorlijk originele bands die misschien wel eens een riffje leenden uit de VS, maar dat toch smakelijk combineerden met technische en gelaagde songstructuren en NWOBHM invloeden.

Ben ook nog steeds op zoek naar het debuut van Pyracanda. Duitse band met een redelijk Amerikaanse sound, een beetje zoals Vendetta en Paradox, maar dan wat power metal-achtiger qua zang. De eerste plaat 'Two Sides Of A Coin' doet wel eens denken aan een thrashversie van Scanner, zij het wat technischer en sneller. Het tweede album 'Thorns' heb ik wel weten te bemachtigen en die draai ik met veel plezier. Het is die typische cleane thrashsound van de tweede wave van (vooral Amerikaanse) thrashbands, maar dan wel aangevuld met goed en melodieus zangwerk, plus de nodige progressieve invloeden (denk aan de ontwikkeling die het Zwitserse Poltergeist op z'n drie albums doormaakte), zoals blijkt uit een aantal tragere en meer balladeske songs. Niets mis mee, maar ik zou graag dat debuut eens te pakken krijgen, die raast toch wat harder door en doet door z'n professionele productie ook wel wat aan Onslaught en Slammer denken (zij het Duitser :P)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Metalheank » zo aug 14, 2011 1:51 pm

Jij hebt een blog nodig :)

Kent iemand Immaculate? Loop er net tegenaan en het klinkt verrekte goed!
Doet me erg aan Vektor denken. Ziekelijke zang, redelijk technisch en melodieus.

http://www.myspace.com/immaculatethrash

Afbeelding
(Realm - Endless War? :P )
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » zo aug 14, 2011 8:23 pm

Stoere band inderdaad, één van de betere uit Zweden momenteel. Ondanks de cheesy lyrics een erg vaardige band met bovendien een neusje voor goede songs en ritmes. Ideale mix tussen Realm en Agent Steel. Goede reminder, gelijk maar even besteld.

De zang doet me eigenlijk helemaal niet aan Vektor denken. Bij Vektor is het toch vooral eendimensionale (doch niet storende) krijszang met hier en daar wat gekkigheden en uithalen. Hier zingt de meneer echt in de traditie van Mark Antoni (Realm).
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door enforcer » ma aug 15, 2011 10:11 am

Ik heb die Stygian plaat ook. best cool, de drummer van TROUBLE speelt mee op die plaat.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door hellish star » di aug 16, 2011 11:10 pm

Nieuws van Alcatraz Festival en tour van Forbidden:

FORBIDDEN WILL PLAY AT ALCATRAZ FEST 27/08/2011 - BELGIUM

FROM ALCATRAZ :

Hey Metalheadz!! Unfortunately FORBIDDEN had to cancel their European tour but they will definitely play ALCATRAZ FEST with the mighty GENE HOGLAN on drums!!
...We will send out an official statement in our newsletter later on this week. METAL UP!! \M/

http://www.alcatrazconcerts.be/home/

Other bands:
HELLOWEEN
DEATH ANGEL
UDO
ANACRUSIS
HELSTAR
VICIOUS RUMORS
AFTER ALL (with special guest - from Belgian Thrash Metal history)
WHERE ANGELS SUFFER....
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » wo aug 17, 2011 6:36 pm

Ja, dus geen Dynamo. Helaas. Dan wordt het alleen Elsrock in dat weekend.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door innuendo » wo aug 17, 2011 7:29 pm

trash verdomme!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door jeffrey » wo aug 24, 2011 9:48 pm

Pure kak, heel stuk geschreven alles weg. Anyways mijn verhaal was.

Ik ben sinds vandaag begonnen met chekken, had daar niet eerder de tijd voor gehad ivm de openingsweek van de universiteit. Realm en Anacrusis zijn mij bekend. De eerste had ik op vinyl aangeschaft vanwege de hoes. Vol verwachting op de platenspeler. Wat een tyfusherrie. Nog voor het einde van het eerste nummer der afgehaald. Ooit een poging gedaan om het fijn te vinden maar de herkenningspunten bleven steeds uit. Dus de plaat kreeg een enkeltje jarenlange verbanning naar de hoek van de platenkast. Sinds een paar dagen weer op de draaitafel. Ligt al een stuk beter in het gehoor maar de echte herkenningspunten blijven helaas nog echt uit. behalve Eleanor Rigby dan (:p). Van Anacrusis heb ik enkel het debuut, die was minder techno niet? Ook heb ik van de week ff Immaculate opgezocht op youtube. Maar dat kwartje valt nog niet echt. Vind de zang niet zo, maar wat niet is kan nog komen haha.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » wo aug 24, 2011 11:52 pm

Klopt, allemaal bands die wat tijd kosten.

Wat vindt men hier trouwens van het tech-thrashgezelschap Dyoxen uit Canada? Slechts één plaat gemaakt, First Among Equals, maar dat doet denken aan het betere Deathrow en Annihilator werk. Stoere plaat.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Eru Iluvatar » do aug 25, 2011 10:23 am

Goede plaat. Best bijzonder, maar soms wat langdradig. De composities hebben nog wel eens de neiging om in technisch geneuzel te vallen in plaats daadwerkelijk 'songgericht' en memorabel te zijn.

Grappig trouwens, ik had deze band in m'n achterhoofd toen ik het bandlijstje na aanleiding van jeffrey's Watchtower-post maakte, maar kon totaal niet op de naam komen tot gisteren.

Mooi trouwens dat de Zweden de oude technische thrashstijl weer oppakken. Die hebben echt neusje voor vergeten, obscure subgenres, om welke muziek het ook gaat.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » do aug 25, 2011 1:59 pm

Klopt, plus dat het gewoon tijd wordt dat Hexenhaus weer bij elkaar komt.
Het Zweedse Fallen Angel is ook zo'n aardig (vergeten) bandje uit Zweden. Totale Bay Area worship (Faith Fails is de enige plaat, verscheen in 1992), maar wel erg goed en strak uitgevoerd. Slechts de zang is soms wat zeurderig.

Agony is in mijn optiek ook een vette thrashband uit Zweden. Ook slechts 1 album, The First Defiance uit 1988, maar tot de nok toe gevuld met supervette riffs. Productie had krachtiger gekund, maar met het juiste volume knalt het nog steeds lekker uit de speakers. Lastig te vinden (één van de zeldzamere cd's van het Under One Flag label), maar erg de moeite waard.

En Dyoxen is erg tof ja, inderdaad soms wat zoekend waar het sommige passages betreft, maar ik houd daar op zich wel van. Razendknap gespeeld ook, die schijf.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » vr sep 02, 2011 8:24 pm

Die Immaculate schijf is echt te gek! Heerlijke muziek, goed gespeeld, fijne technische details, toffe composities, gave zang en als slagroom op de taart een vette cover van The Apparition. Hulde!
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » wo sep 07, 2011 8:30 pm

Zo, Wolf Spider blijft het ook altijd goed doen, met name Kingdom Of Paranoia en Drifting In The Sullen Sea. Prachtige (tech) thrash in het straatje van Megadeth en Mekong Delta. De zang is niet geheel accentloos, maar het mag er zijn wat deze mannen deden. Het Poolstalige debuut is ook wel catchy, maar ik ga persoonlijk voor de twee Engelstalige albums. Daar bedoel ik Hue Of Evil niet mee, want dat is meer de oude sound met nogal kinderlijke lyrics. Gave band met een lekkere drive in de muziek.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Metalheank » do sep 08, 2011 12:23 am

- eens over Wolfspider.

Haha! Kent iemand Tyranex al?

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wy9fdloW ... re=related[/youtube]

Supervette speedmetal. Meer van dit soort zangeressen/gitaristes!! 8)
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » za sep 10, 2011 2:25 pm

Even een tweetal recensies geschreven van de bekendste Wolf Spider albums. Binnenkort online op de frontpage.
Meer aandacht voor die ouwe obscure thrashbands :) Prima verkrijgbaar immers, dankzij Metal Mind.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » di sep 27, 2011 8:35 pm

Nu moet iemand me toch eens uitleggen wat er mis is met Out Of Order van Nuclear Assault. Ik lees bijna overal negatieve verhalen, maar nu ik de cd beluister hoor ik een plaat die misschien melodieuzer en afwisselender is, maar vooral ook vet en goed geproduceerd klinkt (afgezien van die coversong) en helemaal niet zo heel ver van de eerste drie albums af ligt. Erg tof in ieder geval. Nu Something Wicked ook maar eens opsnorren, dat klinkt zo op het eerste gehoor ook goed (groovy wellicht, maar wel lekker).
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25584
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Lennert » di sep 27, 2011 9:00 pm

Ik stond er nog mee in mijn handen op Baroeg Open Air, maar 25 euro voor zowel dat album als Something Wicked was me toch echt even te veel. Third World Genocide blijf ik overigens ook best een leuke plaat vinden, in tegenstelling tot wat een hoop anderen vinden. Handle With Care blijft wel mijn favoriet.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door innuendo » di sep 27, 2011 9:51 pm

Belachelijk. Gewoon wachten tot je ze een keer in de tweedehands bakken ziet liggen. Dan kost hij niet meer dat 7-8 euro. Out of order is trouwens inderdaad een best leuke plaat.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22170
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door KoenM » di sep 27, 2011 10:16 pm

Survive is je ware.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » wo sep 28, 2011 2:00 am

Out Of Order is tweedehands ook meestal een eurootje of 25 a 40 hoor :)
Als iemand em nog zoekt voor 11 euro, dan moet je in een klein zaakje in Vroomshoop zijn.

Survive is ook tof ja, ook redelijk zeldzaam inmiddels. Vaag dat die niet opnieuw is uitgebracht in tegenstelling tot Game Over en Handle With Care.
Something Wicked en Third World Genocide staan hier nog op de want list, komt vanzelf.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door enforcer » za okt 08, 2011 7:13 am

TWG is een abominabele plaat, verder kan ik alles van NA waarderen.....sterker supervet!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Orklord » za okt 08, 2011 10:20 am

Ik vind TWG maar een saaie plaat. Doe mij maar gewoon die eerste platen.

Hier heeft trouwens de nieuwe Onslaught een aantal rondjes gedraaid. Leuk, maar ook niet meer dan dat.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door enforcer » zo okt 09, 2011 9:57 am

nieuwe onlaught is een saaie maar solide moderne thrashplaat, vind er ook niet veel aan, maar tis altijd al een hit or miss band geweest IMO
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door IROn » zo okt 09, 2011 11:53 am

Ja, dat is het een beetje tegenwoordig, er komt zo ontiegelijk veel uit, dat je gewoon geen genoegen meer hoeft te nemen met de middelmaat, of zelf een zeventje. Ik merk dat ook aan mezelf, als het niet echt goed is, neem ik er de moeite niet voor.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door innuendo » zo okt 09, 2011 12:08 pm

Dat besef ik me de laatste tijd ook. Ik heb een tijd gehad dat ik alles kocht dat los en vast zat, maar de laatste maanden koop ik zelden een nieuwe cd. Er is veel dat echt de moeite waard is, maar daarbij ook een belachelijke stapel aan middelmatige releases die na twee luisterbeurten nooit meer uit de platenkast komen. En niet alleen bij thrash metal trouwens. Dit gaat op voor alle genres.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » ma okt 10, 2011 11:17 am

Niets mis met de laatste Onslaught, lekker vette plaat :)
Wel leuk om te lezen dat ze in de In Search Of Sanity line-up gaan optreden om dat hele album te vertolken. (Helaas niet in NL, vooralsnog)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Orklord » ma okt 10, 2011 11:21 am

Mwah een aardige plaat.
Daarnaast vraag ik mij af hoeveel mensen er op Onslaught zitten te wachten, bij een optreden is er echt nauwelijks publiek. Ik zou trouwens wel voor een In Search of Sanity show zijn.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » ma okt 10, 2011 11:26 am

Ik heb ze vorig jaar op Elsrock gezien en dat was de vetste show van de dag. Onslaught is nooit bijzonder of origineel geweest, maar dat compenseren ze wel met een enorme dosis spelvreugde en vaak erg goede songs. Natuurlijk was In Search Of Sanity pure Master Of Puppets worship, maar ook die plaat mag ik erg graag horen (gave zanger natuurlijk ook), al is het echte Onslaught natuurlijk de band van The Force.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » do okt 13, 2011 11:00 pm

En damn, wat lijkt Thorns van Pyracanda op 'When The Storm Comes Down' van Flotsam And Jetsam. Het positieve aspect is dat de productie hier een stuk vetter klinkt (al vind ik die Flotsamplaat ook prima te doen eigenlijk) :) . Gave plaat die misschien iets minder catchy is dan het lekkere debuut 'Two Sides Of A Coin', maar lekker weg luisteren doet ie zeker.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door enforcer » vr okt 21, 2011 9:08 am

Ik vind de nieuwe ANTHRAX dus wel echt goed, tis niet old school, en het lijkt niet op Among The Living maar een nummer als "I'm Alive" heb ik echt al grijsgeraaid....
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Lone Starr » vr okt 21, 2011 3:32 pm

Same here. Lekker melodieuze refreintjes die ingedekt worden door scherpe riffende coupletten.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Eru Iluvatar » za okt 22, 2011 10:49 am

Inderdaad, een heerlijk afwisselend album die van je van begin tot einde met veel plezier luistert, om vervolgens op 'repeat' te drukken. Zeker één van de hoogtepunten van muziekjaar 2011!

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Edwynn » wo okt 26, 2011 3:59 pm

Worship Music is gewoon weer eens een lekkere 'niks aan de hand' metalplaat. Vol met krakers die zich gemakkelijk in je hoofd nestelen en die tegelijkertijd niet snel gaan vervelen. Vuist in de lucht gevoel.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » di nov 08, 2011 1:55 pm

Leuk nieuws! (met name voor Dragonforce denk ik ;) )
Divebomb Records heeft eindelijk zekerheid en brengt in 2012 Demon Preacher van de Engelse thrash/speedband Deathwish opnieuw uit op cd.
Over het debuut weet ik niets, maar wie weet komt die ook nog wel eens (aangezien die nog geen officiële cd release heeft gehad).
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Dragonforce » za nov 12, 2011 11:54 am

Jeroen schreef:Leuk nieuws! (met name voor Dragonforce denk ik ;) )
Divebomb Records heeft eindelijk zekerheid en brengt in 2012 Demon Preacher van de Engelse thrash/speedband Deathwish opnieuw uit op cd.
Over het debuut weet ik niets, maar wie weet komt die ook nog wel eens (aangezien die nog geen officiële cd release heeft gehad).
:P Geweldig nieuws! Hopelijk met de demo als bonus.
Ik ben naar de label website gegaan en zie dat ze ook My Friend Lonely van Cyclone Temple opnieuw uitbrengen in een deluxe versie. Redelijke plaat ondanks het Pantera groove gehalte. Hopelijk met niet eerder uitgegeven materiaal.

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door MetalJan » za nov 12, 2011 4:29 pm

De nieuwe Hatesphere (The Great Bludgeoning) luistert ook wel lekker weg.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » za nov 12, 2011 4:52 pm

Dragonforce schreef:
Jeroen schreef:Leuk nieuws! (met name voor Dragonforce denk ik ;) )
Divebomb Records heeft eindelijk zekerheid en brengt in 2012 Demon Preacher van de Engelse thrash/speedband Deathwish opnieuw uit op cd.
Over het debuut weet ik niets, maar wie weet komt die ook nog wel eens (aangezien die nog geen officiële cd release heeft gehad).
:P Geweldig nieuws! Hopelijk met de demo als bonus.
Ik ben naar de label website gegaan en zie dat ze ook My Friend Lonely van Cyclone Temple opnieuw uitbrengen in een deluxe versie. Redelijke plaat ondanks het Pantera groove gehalte. Hopelijk met niet eerder uitgegeven materiaal.

Die heb ik al, die is inderdaad wel aardig, al kan die niet op tegen I Hate Therefore I Am. Dat is echt een wereldplaat. Dan zou ik liever zien dat ze deze uitbrengen met die mcd als extraatje, aangezien ik die nog wil hebben. Aantal dezelfde nummers, maar met een betere zanger.
Ik kocht die mcd ooit een keer en toen ik thuis kwam bleek dat er Spaanse flamencomuziek op de cd stond (terwijl de prints wel klopten).
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Dragonforce » za nov 12, 2011 8:30 pm

Jeroen schreef:
Dragonforce schreef:
Jeroen schreef:Leuk nieuws! (met name voor Dragonforce denk ik ;) )
Divebomb Records heeft eindelijk zekerheid en brengt in 2012 Demon Preacher van de Engelse thrash/speedband Deathwish opnieuw uit op cd.
Over het debuut weet ik niets, maar wie weet komt die ook nog wel eens (aangezien die nog geen officiële cd release heeft gehad).
:P Geweldig nieuws! Hopelijk met de demo als bonus.
Ik ben naar de label website gegaan en zie dat ze ook My Friend Lonely van Cyclone Temple opnieuw uitbrengen in een deluxe versie. Redelijke plaat ondanks het Pantera groove gehalte. Hopelijk met niet eerder uitgegeven materiaal.

Die heb ik al, die is inderdaad wel aardig, al kan die niet op tegen I Hate Therefore I Am. Dat is echt een wereldplaat. Dan zou ik liever zien dat ze deze uitbrengen met die mcd als extraatje, aangezien ik die nog wil hebben. Aantal dezelfde nummers, maar met een betere zanger.
Ik kocht die mcd ooit een keer en toen ik thuis kwam bleek dat er Spaanse flamencomuziek op de cd stond (terwijl de prints wel klopten).
Ik heb het origineel van MFL ook al, maar als er interessant nieuw materiaal op staat ben ik wel geneigd om het toch te kopen. IHTIA staat in mijn all-time top 10.

De MCD heb ik niet. Die zag ik een keer voor 30 euro staan en dat vond ik toch wat teveel voor zoals je al zei een aantal nummers van MFL met een betere zanger. Was het overigens goede flamenco muziek? :D

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » za nov 12, 2011 11:10 pm

De cd belandde in drie stukken in de grijze bak. Had het hoesje kunnen bewaren, maar ik was zo pissig dat ik het ding spontaan in stukken brak.
Scheelt dat ie me maar 1 euro heeft gekost, die ik nog terugkreeg ook.

:P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » ma nov 14, 2011 11:59 am

Eind deze week ook de nieuwe Mortal Sin, Psychology of Death. Songs op YouTube klinken best vet en een stuk thrashier dan de vorige plaat. Cd komt trouwens ook uit als dubbelaar met Mayhemic Destruction als bonusdisc.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » ma nov 14, 2011 2:57 pm



En de tering, wat klinkt dat vet zeg!
Woest! (Album is in Australië al enige tijd uit, dus geen leak ofzo)

Goed, dat zangstukje naar het einde toe lijkt een beetje op het refrein van Heathens Dying Season, maar boeiend, hier zit vaart in en het vermorzelt mijns inziens alles na Face Of Despair. Heerlijke mix van Heathen, Exodus (Tempo Of The Damned), Paradox, Overkill, Onslaught en Mortal Sin zelf zo op het eerste gehoor.


Zoals ik het nu hoor blijf ik bezig met mijn jaarlijst aan te passen :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Plaats reactie