Neurotic Deathfest 2012

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Neurotic Deathfest 2012

Bericht door fetuskiller » do sep 01, 2011 6:16 pm

Goh, wat ben jij toch altijd negatief over alles waar geen old school voor staat... Wordt je daar zelf niet moe van?
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Tho
Berichten: 1208
Lid geworden op: zo mei 16, 2010 4:08 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Neurotic Deathfest 2012

Bericht door Tho » do sep 01, 2011 6:21 pm

Ik vond het wel gaaf klinken eigenlijk.

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Neurotic Deathfest 2012

Bericht door fetuskiller » do sep 01, 2011 6:24 pm

Wat, Gigan? Vanochtend weer geluisterd, die plaat is gewoon geweldig intens en ziek! Hij komt in eerste instantie chaotisch over maar later blijkt er toch echt veel structuur in te zitten. Veel meer dan bij Braindrill bijvoorbeeld.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Tho
Berichten: 1208
Lid geworden op: zo mei 16, 2010 4:08 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Neurotic Deathfest 2012

Bericht door Tho » do sep 01, 2011 6:29 pm

Ja Gigan. Best cool. Vanavond maar eens beter beluisteren.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Neurotic Deathfest 2012

Bericht door Orklord » do sep 01, 2011 6:37 pm

Komt Bodyfarm niet spelen? :wink:


ruud
Berichten: 531
Lid geworden op: ma jan 31, 2005 4:57 pm

Re: Neurotic Deathfest 2012

Bericht door ruud » do sep 01, 2011 7:31 pm

Ja, nog event volhouden mensen. Alles gaat zo spoedig mogelijk officieel bekend gemaakt worden. Kan morgen zijn, kan volgende week dinsdag zijn, maar ik kan beiden niet met 100% zekerheid vertellen op dit moment.

Te veel andere dingen te regelen die nu even voorgaan. Dus nog even begrip a.u.b.

- 2, 3 en 4 maart zijn inderdaad de dagen.
- 2 maart is een dag die wat later begint (uurtje of 18:00 ongeveer denk ik, pin me even niet op de exacte tijd vast).
- De bands op de flyer kloppen, maar daar zijn inmiddels weer enkele andere acts bijgekomen die ik mee bekendmaak.

Dat is hem even voor nu weer.
Neurotic Records Forum:
www.smnnews.com/board/forumdisplay.php?s=&forumid=124

Gebruikersavatar
Tho
Berichten: 1208
Lid geworden op: zo mei 16, 2010 4:08 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Neurotic Deathfest 2012

Bericht door Tho » do sep 01, 2011 7:39 pm

Nou mocht Cannibal Corpse uitvallen dan willen wij wel spelen hoor!


:mrgreen:

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22193
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Neurotic Deathfest 2012

Bericht door KoenM » do sep 01, 2011 9:07 pm

Hier nog 1. Als Carnifex of iets dergelijks uitvalt. Als Rise and Fall er speelt, waarom dan geen Incarnate... Hehe.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
scorpion
Berichten: 1627
Lid geworden op: do jul 27, 2006 6:26 pm
Locatie: Doetinchem

Re: Neurotic Deathfest 2012

Bericht door scorpion » do sep 01, 2011 9:27 pm

relax suffocation erbij!!

Gebruikersavatar
Tho
Berichten: 1208
Lid geworden op: zo mei 16, 2010 4:08 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Neurotic Deathfest 2012

Bericht door Tho » do sep 01, 2011 9:35 pm

FUCKING SWEET!!!!!

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Neurotic Deathfest 2012

Bericht door fetuskiller » do sep 01, 2011 9:42 pm

Afbeelding
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Neurotic Deathfest 2012

Bericht door yowannuzz » do sep 01, 2011 9:44 pm

Yo !!
Suffocation !!!
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

ruud
Berichten: 531
Lid geworden op: ma jan 31, 2005 4:57 pm

Re: Neurotic Deathfest 2012

Bericht door ruud » do sep 01, 2011 9:46 pm

Goed. Zo dan:
After an intensely successful 2011 edition, Neurotic Deathfest will once again return to the infamous 013 venue in Tilburg. Contrary to all preceding editions, the festival will be held over the course of three days and a total of over fifty top acts will rise up on the stages of Tilburg. The first set of artists are confirmed by now, including milestone acts such as Cannibal Corpse, Behemoth, Suffocation, Morgoth, Napalm Death and Acheron.

None less than the worlds most renown death metal act CANNIBAL CORPSE has been contracted as one of the headlining acts for Neurotic Deathfest 2012, after being high up on the organization's wish list for many years. Although BEHEMOTH have performed on the 2008 and 2009 editions of the festival, they deserve a prominent place on the 2012 edition. After front man Nergal overcome his struggle against leukaemia the band is back, with a vengeance. The German old-school sensation that is MORGOTH really wanted to perform past year, but due to several reasons it never came to an agreement. This year they will definitely be here, and they are looking forward to it we might add! You can never go wrong with the grind core institute that is NAPALM DEATH. Success assured. This obviously can be said about SUFFOCATION as well. Past year when he was participating on the festival with Incantation, drummer Kyle Severn of ACHERON fame, informed the organization that he was really interested to come back over with Acheron in 2012. That he wasn't joking became imminently clear when their manager recently got in touch.

Other acts that can be revealed at this point are: MISERY INDEX, LEGION OF THE DAMNED, CARNIFEX, BENEATH THE MASSACRE, SUICIDAL ANGELS, WITHIN THE RUINS, MOLOTOV SOLUTION. A total of over 50 top acts will perform on Neurotic Deathfest 2012, divided over three days. Please keep a close eye on the website for updates. Ticket sales will commence from September 17, 10:00 AM CET. Ticket prices will be announced separately.
Persberichten en brede bekendmaking morgen. Vanavond al even de website kunnen doen.
Neurotic Records Forum:
www.smnnews.com/board/forumdisplay.php?s=&forumid=124

ruud
Berichten: 531
Lid geworden op: ma jan 31, 2005 4:57 pm

Re: Neurotic Deathfest 2012

Bericht door ruud » do sep 01, 2011 9:49 pm

Overigens worden de bands gelijk per dag ingedeeld nu na bekendmaking. In het menu rechts op de website kun je zien wat er op welke dag speelt. Uiteraard komt een daadwerkelijk tijdschema pas later, maargoed...
Neurotic Records Forum:
www.smnnews.com/board/forumdisplay.php?s=&forumid=124

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Neurotic Deathfest 2012

Bericht door fetuskiller » do sep 01, 2011 9:52 pm

Ziet er al mooi uit, Ruud! Geweldig nieuws dat Suffocation weer komt :D
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Tho
Berichten: 1208
Lid geworden op: zo mei 16, 2010 4:08 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Neurotic Deathfest 2012

Bericht door Tho » do sep 01, 2011 9:52 pm

ik ga sowieso 3 dagen!!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Neurotic Deathfest 2012

Bericht door Orklord » do sep 01, 2011 9:56 pm

same here! maar alvast kijken naar een hotel.

Gebruikersavatar
Tho
Berichten: 1208
Lid geworden op: zo mei 16, 2010 4:08 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Neurotic Deathfest 2012

Bericht door Tho » do sep 01, 2011 10:02 pm

Ik zou er gewoon een boeken als ik jou was

Warmaster
Berichten: 153
Lid geworden op: di okt 10, 2006 5:58 pm

Re: Neurotic Deathfest 2012

Bericht door Warmaster » do sep 01, 2011 10:05 pm

SUFFOCATION!!! Yesssssssss!!!

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Neurotic Deathfest 2012

Bericht door fetuskiller » do sep 01, 2011 10:14 pm

Zo! Ik heb net m'n hotel kamer gereserveerd voor vrijdag t/m maandag in het City Hotel dat vlak naast het Midi Theater ligt :D
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Neurotic Deathfest 2012

Bericht door MetalJan » do sep 01, 2011 10:18 pm

Dat word 'm zeker weer volgend jaar!

Denk wel dat ik op en neer blijf reizen; is voor mij een half uur met de trein.

Gebruikersavatar
FinnTroll
Berichten: 255
Lid geworden op: do aug 25, 2011 11:58 am
Locatie: Dokkum, Fryslân!

Re: Neurotic Deathfest 2012

Bericht door FinnTroll » do sep 01, 2011 10:34 pm

Met Behemoth voel ik me al gedwongen om te komen, om nog maar te zwijgen over de andere bands!
Fleshgod Apocalypse is ook een banddie er niet zal misstaan, in my opinion...

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19688
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Neurotic Deathfest 2012

Bericht door Soulcollector » do sep 01, 2011 11:02 pm

Suffocation zet ik net op te wachten! Behemoth is altijd een vette live act. Benieuwd naar de volgende aankondigingen. Voor mij wordt het sowieso drie dagen stampen!
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22193
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Neurotic Deathfest 2012

Bericht door KoenM » vr sep 02, 2011 8:06 am

Dat ziet er nu al heel vet uit. Zou sowieso al 2 dagen moeten komen eigenlijk als ik ga, dus dat worden er dan hoogstwaarschijnlijk 3. Maar eens zien op tijd een ticket te scoren. Wordt dan mijn eerste keer NDF!
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Neurotic Deathfest 2012

Bericht door Siego » vr sep 02, 2011 12:28 pm

De zaterdag en zondag zien er al goed uit en de vrijdag is met alleen Napalm Death eigenlijk al interessant genoeg.
Nog maar even bekijken hoeveel dagen we uiteindelijk gaan.

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: Neurotic Deathfest 2012

Bericht door Cranial » vr sep 02, 2011 1:55 pm

fetuskiller schreef:Goh, wat ben jij toch altijd negatief over alles waar geen old school voor staat... Wordt je daar zelf niet moe van?
sorry maar ik heb gewoon meer met bands die doorhebben dat bruutheid niet gelijk staat aan het aantal snaren op een instrument of hoe snel die drummer op coke kan hakken....of hoe blubberig ik die vocals kan krijgen....
klasse voorbeelden zijn de vele uitwassen die de USDM tegenwoordig uitkotst, zolang men maar de andere band kan overtreffen dan is het prima, waardoor mensen alleen nog maar gefocust zijn op snelheid en ''bruutheid'' waardoor het een onsamenhangend geheel word en ik ben het een beetje zat dat jij elke keer dit soort butbands moet verdedigen eigenlijk ;)
ik ga liever voor bands die de kunst van een wrede riff tot in de puntjes hebben uitgewerkd en doorhebben dat bruutheid niet betekend dat ik krankzinnig snel moet spelen, en dat dat nu toevallig bands zijn die tegenwoordig onder de moniker ''oldschool deathmetal'' vallen', of onder thrash ofzo, dat boeit me niet.

punt.
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
velvet-vendetta
Berichten: 119
Lid geworden op: vr sep 24, 2010 6:44 pm

Re: Neurotic Deathfest 2012

Bericht door velvet-vendetta » vr sep 02, 2011 2:50 pm

Zowiezo zat ik al aardig lang te wachten om Suffocation te zien imo 1 van de vetste bands die nu geprogrammerd staan samen met LOTD en Morgoth

Gebruikersavatar
NailgunMassacre
Berichten: 68
Lid geworden op: wo sep 16, 2009 2:03 pm

Re: Neurotic Deathfest 2012

Bericht door NailgunMassacre » vr sep 02, 2011 3:06 pm

Cranial schreef:
fetuskiller schreef:Goh, wat ben jij toch altijd negatief over alles waar geen old school voor staat... Wordt je daar zelf niet moe van?
sorry maar ik heb gewoon meer met bands die doorhebben dat bruutheid niet gelijk staat aan het aantal snaren op een instrument of hoe snel die drummer op coke kan hakken....of hoe blubberig ik die vocals kan krijgen....
klasse voorbeelden zijn de vele uitwassen die de USDM tegenwoordig uitkotst, zolang men maar de andere band kan overtreffen dan is het prima, waardoor mensen alleen nog maar gefocust zijn op snelheid en ''bruutheid'' waardoor het een onsamenhangend geheel word en ik ben het een beetje zat dat jij elke keer dit soort butbands moet verdedigen eigenlijk ;)
ik ga liever voor bands die de kunst van een wrede riff tot in de puntjes hebben uitgewerkd en doorhebben dat bruutheid niet betekend dat ik krankzinnig snel moet spelen, en dat dat nu toevallig bands zijn die tegenwoordig onder de moniker ''oldschool deathmetal'' vallen', of onder thrash ofzo, dat boeit me niet.

punt.
Kijk een medestander: you got my vote!!! helemaal mee eens!

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: Neurotic Deathfest 2012

Bericht door Cranial » vr sep 02, 2011 4:48 pm

IK GA HET NOG GEKKER VERTELLEN !!!
LETTERLIJKE QUOTE VAN DE ORIGIN GITARIST IN EEN RECENT INTERVIEW:

Q:er wordt vaak gezegd dat tegenwoordig veel technisch aangelegde death metal-muzikanten, vooral gitaristen dan, op een haast bovenmenselijke manier hun ding doen. Toch kunnen ze niet één goed nummer schrijven, of spelen in een band. JULLIE wel, maar denk je dat technische death metal meer en meer een individuele vorm van muziek aan het worden is?

A:Het enige wat ik weet is dat het over nummers gaat, niet over techniek of technieken. Songs stay, virtuosity doesn’t!

dit is betonharde waarheid, want dit zijn meestal (een paar uitzonderingen daargelaten) niet echt nummer die je mee staat te neurien als je ze luistert, en sorry dat ik het zeg ,maar er zitten nou niet echt klassiekers bij het gros van tegenwoordig..... valt het ook niet op dat iedereen de oude nummers lijkt te kennen, maar niemand de nieuwere?
heeft een reden dus.... ;)
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Neurotic Deathfest 2012

Bericht door yowannuzz » vr sep 02, 2011 4:59 pm

Die oude nummers zijn vaak klassiekers, ben ik het absoluut mee eens.
Maar om die dingen nu eindeloos te herkauwen heeft imho ook bar weinig nut, iets nieuws proberen daarentegen levert vaak veel spannender muziek op.

Er zit een hoop zooi tussen die zgn. hak-op-de-tak-muziek maar ook een hele hoop prikkelende, virtuoze geluidsuitbarstingen.
Die neurie ik inderdaad niet mee, maar ik luister dan ook geen metal omdat ik iets mee wil neurien.
Veel moderne , experimentelere, virtuozere bands bezorgen me kippenvel tot in mijn bilspleet en geven me de onbedwingbare behoefte mijn kop van mijn romp te bangen.
En die laatste dingen genieten mijn voorkeur.

Waarom zou er echter een keuze gemaakt moeten worden ?
Ik kan vreselijk genieten van een band als Beneath the Massacre of Cephalic Carnage, maar ook bands als Hail of Bullets of Suffocation draag ik een warm hart toe.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Neurotic Deathfest 2012

Bericht door fetuskiller » vr sep 02, 2011 6:03 pm

Cranial schreef:
fetuskiller schreef:Goh, wat ben jij toch altijd negatief over alles waar geen old school voor staat... Wordt je daar zelf niet moe van?
sorry maar ik heb gewoon meer met bands die doorhebben dat bruutheid niet gelijk staat aan het aantal snaren op een instrument of hoe snel die drummer op coke kan hakken....of hoe blubberig ik die vocals kan krijgen....
klasse voorbeelden zijn de vele uitwassen die de USDM tegenwoordig uitkotst, zolang men maar de andere band kan overtreffen dan is het prima, waardoor mensen alleen nog maar gefocust zijn op snelheid en ''bruutheid'' waardoor het een onsamenhangend geheel word en ik ben het een beetje zat dat jij elke keer dit soort butbands moet verdedigen eigenlijk ;)
ik ga liever voor bands die de kunst van een wrede riff tot in de puntjes hebben uitgewerkd en doorhebben dat bruutheid niet betekend dat ik krankzinnig snel moet spelen, en dat dat nu toevallig bands zijn die tegenwoordig onder de moniker ''oldschool deathmetal'' vallen', of onder thrash ofzo, dat boeit me niet.

punt.
Ik kan het grotendeels wel vinden in je argumenten hoor, ik heb ook helemaal geen hekel aan old school, maar zoals Yowann al aangeeft, zijn er binnen dat sub-genre weinig paden meer te betreden, waardoor ik verderop ga kijken. Ik heb jaren lang het old school genre aangehangen en mijn kast staat er dan ook vol mee. Ik moest niks hebben van al die technische en overgeproduceerde bands, maar op een gegeven moment had ik alle Dismembers en Morbid Angels wel gehoord en ben ik erachter gekomen dat er in die technische shit veel meer zit (en of je dat trekt is uiteraard smaak) waar je meerdere luisterbeurten voor nodig hebt eer je alles gehoord hebt. Van een nieuwe Origin wordt mijn plasser tegenwoordig een aantal centimeter groter dan van de nieuwe Dismember.

Daarnaast is deze discussie vrij nutteloos gezien de, tot nu toe, bevestigde bands voor NDF. Zo is er voor ons beide zat te zien. Al zal ik ook wel naast je komen staan bangen bij Morgoth hoor. Geen probleem. :D
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Neurotic Deathfest 2012

Bericht door fetuskiller » vr sep 02, 2011 7:43 pm

Wordt het niet eens tijd voor Necrophagist trouwens?

Daarnaast kwamen de volgende namen nog in me op:

Human Parasite
Extirpating The Infected
Vomitous
Ingested
Inherit Disease
Degrade
Putridity

En Disavowed natuurlijk!
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Re: Neurotic Deathfest 2012

Bericht door Gr. Dracula » vr sep 02, 2011 8:26 pm

Cranial schreef:en sorry dat ik het zeg ,maar er zitten nou niet echt klassiekers bij het gros van tegenwoordig..... valt het ook niet op dat iedereen de oude nummers lijkt te kennen, maar niemand de nieuwere?
heeft een reden dus.... ;)
Klassiekers zullen er niet meer komen, een uitzondering daargelaten.

Je moet niet vergeten dat de 'oude' bands klassiekers op hun conto hebben staan omdat de betreffende cd's toentertijd toonaangevend of grensverleggend waren. Maar dat was grotendeels ten tijde van de opmars van de metal. Toen was er lang niet zoveel keus als nu en dus ook veel meer ruimte voor verrassingen, waardoor een cd aanzienlijk sneller een çultstatus kreeg. Vroeger keken mensen uit naar een release, tegenwoordig kun je nauwelijks bijhouden wat er allemaal uitkomt.
Dit is overigens een natuurlijk proces, de hoeveelheid bands en de inmiddels bewandelde paden hebben voor meer muzikale mogelijkheden gezorgd en het aaatal releases voor het feit dat mensen doorgaans niet meer massaal naar die ene cd luisteren, maar uit een heel breed aanbod kunnen kiezen. Hierdoor ontstaan individuele klassiekers, wij hebben allemaal cd's die iets met ons doen, maar een unanieme klassieker zal hedentendage nog maar zelden worden erkend.
Dit heeft echter NIET met de kwaliteit van de muziek te maken, maar met de manier waarop mensen naar muziek luisteren en de hoeveelheid waar ze uitkunnen kiezen. Wat jij inzake de moderne metal zegt, is dus gewoon niet waar. Je moet de gegevens namelijk wel op de juiste plaats van de tandlijn posotioneren. Dat moderne cd's jouw smaak niet zijn, wil niet zeggen dat ze onderdoen voor de oudjes.

Verder is mijn mening en ervaring dat relatief jonge mensen die uitsluitend en stellig met old school death metal kokketeren, dit grotendeels uit interessantdoenerij doen.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Neurotic Deathfest 2012

Bericht door fetuskiller » vr sep 02, 2011 9:59 pm

Graaf, wat kan jij bepaalde dingen toch mooi formuleren. Ik ben het volledig met je eens.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

ruud
Berichten: 531
Lid geworden op: ma jan 31, 2005 4:57 pm

Re: Neurotic Deathfest 2012

Bericht door ruud » za sep 03, 2011 2:20 am

Een band als Necrophagist heb ik de laatste paar jaar elk jaar wel contact mee, maar ze zijn niet heel erg actief zullen we maar zeggen. Maar wie weet..
Neurotic Records Forum:
www.smnnews.com/board/forumdisplay.php?s=&forumid=124

Gebruikersavatar
Magic666
Berichten: 688
Lid geworden op: vr feb 20, 2004 12:50 pm
Locatie: Noortuk

Re: Neurotic Deathfest 2012

Bericht door Magic666 » za sep 03, 2011 9:34 am

Cranial schreef:
fetuskiller schreef:Goh, wat ben jij toch altijd negatief over alles waar geen old school voor staat... Wordt je daar zelf niet moe van?
sorry maar ik heb gewoon meer met bands die doorhebben dat bruutheid niet gelijk staat aan het aantal snaren op een instrument of hoe snel die drummer op coke kan hakken....of hoe blubberig ik die vocals kan krijgen....
klasse voorbeelden zijn de vele uitwassen die de USDM tegenwoordig uitkotst, zolang men maar de andere band kan overtreffen dan is het prima, waardoor mensen alleen nog maar gefocust zijn op snelheid en ''bruutheid'' waardoor het een onsamenhangend geheel word en ik ben het een beetje zat dat jij elke keer dit soort butbands moet verdedigen eigenlijk ;)
ik ga liever voor bands die de kunst van een wrede riff tot in de puntjes hebben uitgewerkd en doorhebben dat bruutheid niet betekend dat ik krankzinnig snel moet spelen, en dat dat nu toevallig bands zijn die tegenwoordig onder de moniker ''oldschool deathmetal'' vallen', of onder thrash ofzo, dat boeit me niet.

punt.
DIT DUS.

Funebrarum zou ook leuk zijn, lekker old skool! (en gelukkig ben ik niet jong meer ;) )
Laatst gewijzigd door Magic666 op za sep 03, 2011 9:38 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Open the door jehovah you whore!

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19688
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Neurotic Deathfest 2012

Bericht door Soulcollector » za sep 03, 2011 9:38 am

fetuskiller schreef:Wat dachten we van Gigan... Death metal zoals je het nog nooit gehoord hebt. Denk Cephalic Carnage, Braindrill, Viraemia en Beneath The Massacre maar dan nog veel zieker!

Zo! Dit is ff aparte muziek! Dit simpelweg techdeath met gepriegel noemen doet deze muziek te kort. Ik zou het eerder een dissonante versie van Immolation noemen. En er zit zelfs samba in!
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

ruud
Berichten: 531
Lid geworden op: ma jan 31, 2005 4:57 pm

Re: Neurotic Deathfest 2012

Bericht door ruud » za sep 03, 2011 12:35 pm

Overigens ben ik van plan om nog een flinke band update te doen voordat het 17 september is.
Neurotic Records Forum:
www.smnnews.com/board/forumdisplay.php?s=&forumid=124

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Neurotic Deathfest 2012

Bericht door fetuskiller » za sep 03, 2011 12:44 pm

Goed plan, Ruud. Komt er ook nog iets als een Early Bird actie ofzo? Dat hebben jullie een paar edities geleden toch ook al eens gedaan, of vergis ik me nu?
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: Neurotic Deathfest 2012

Bericht door Cranial » za sep 03, 2011 3:03 pm

Gr. Dracula schreef:
Cranial schreef:en sorry dat ik het zeg ,maar er zitten nou niet echt klassiekers bij het gros van tegenwoordig..... valt het ook niet op dat iedereen de oude nummers lijkt te kennen, maar niemand de nieuwere?
heeft een reden dus.... ;)
Klassiekers zullen er niet meer komen, een uitzondering daargelaten.

Je moet niet vergeten dat de 'oude' bands klassiekers op hun conto hebben staan omdat de betreffende cd's toentertijd toonaangevend of grensverleggend waren. Maar dat was grotendeels ten tijde van de opmars van de metal. Toen was er lang niet zoveel keus als nu en dus ook veel meer ruimte voor verrassingen, waardoor een cd aanzienlijk sneller een çultstatus kreeg. Vroeger keken mensen uit naar een release, tegenwoordig kun je nauwelijks bijhouden wat er allemaal uitkomt.
Dit is overigens een natuurlijk proces, de hoeveelheid bands en de inmiddels bewandelde paden hebben voor meer muzikale mogelijkheden gezorgd en het aaatal releases voor het feit dat mensen doorgaans niet meer massaal naar die ene cd luisteren, maar uit een heel breed aanbod kunnen kiezen. Hierdoor ontstaan individuele klassiekers, wij hebben allemaal cd's die iets met ons doen, maar een unanieme klassieker zal hedentendage nog maar zelden worden erkend.
Dit heeft echter NIET met de kwaliteit van de muziek te maken, maar met de manier waarop mensen naar muziek luisteren en de hoeveelheid waar ze uitkunnen kiezen. Wat jij inzake de moderne metal zegt, is dus gewoon niet waar. Je moet de gegevens namelijk wel op de juiste plaats van de tandlijn posotioneren.Dat moderne cd's jouw smaak niet zijn, wil niet zeggen dat ze onderdoen voor de oudjes.

Verder is mijn mening en ervaring dat relatief jonge mensen die uitsluitend en stellig met old school death metal kokketeren, dit grotendeels uit interessantdoenerij doen.
ten eerste zul je toch echt wat beter door de regels heen moeten leren lezen om te begrijpen wat ik bedoel.
ik bedoelde richting fetuskiller (onder andere) dat er constant met van alles word gegooid, de ene band nog slechter dan de andere.... er is wel degelijk kwaliteit onder modernere bands, het is alleen dungezaaid (dit heeft niks met kwaliteit te maken ?)
ik denk het toch echt wel !!!
het gros van (death) metal tegenwoordig is niets meer als intressantdoenerij (om ff een woord te pikken), niets meer als ''kijk mij eens hard gaan'' of ''kijk mij eens 12 snaren op m'n bass hebben''.... het is z'n glans aan het verliezen !
vroeger ging muziek nog over een catchy riff maken , een nummer wat blijft steken in je hoofd en je niet meer loslaat. dit is tegenwoordig ver te zoeken !
dit heeft niks te maken meer met de manier waarop mensen naar muziek luisteren, het is slechts een kwestie van overtroeven waarin het daadwerkelijke nummer een zitje op de achterbank krijgt. ik geef wel toe dat er uitzonderingen zijn op de regel.
Dat moderne cd's mijn smaak niet zijn, wil niet zeggen dat ze onderdoen voor de oudjes? toch wel ! uitzonderingen daargelaten wil ik dat wel degelijk zeggen !
een goede cd is een goede cd (ik noem een modernere immolation bijvoorbeeld). het feit dat een nummer zo chaotisch word dat er niks meer van te volgen is is geen klasse, dat is gewoon lomp !

Verder is mijn mening en ervaring dat mensen zoals jij die reviewen en een ego hebben, en geen inzicht hebben in de persoon die ze bekristiseren dit grotendeels uit interessantdoenerij doen.
al mijn vrienden zijn ouder dan mij (ik ben 30), en ik ben ''opgevoed'' met oldschool black, deathmetal en thrash.
ik heb hard in de moderne death gezeten en ik ben erop doodgebloed, omdat ik tot de conclusie kwam dat al het goede werk gebasseerd is op oud werk en dat metal niet meer is dan een stuk kauwgom wat dat betreft.
oftewel de smaak is er gauw af wat deathmetal betreft (voor mij althans).

en voor de simpele zielen onder ons:

blubbergorgel+pielpiel+360BPM= kut
verstaanbare vocals+klasseriff+catchy drumwerk = goed

dat is mijn mening en daar moet u het mee doen !
ik ga niet ruud zijn topic veranderen in een discussie over het wel en wee van DM
gegroet.
Tullepetoanum Metallius

ruud
Berichten: 531
Lid geworden op: ma jan 31, 2005 4:57 pm

Re: Neurotic Deathfest 2012

Bericht door ruud » za sep 03, 2011 3:14 pm

Er komen geen early bird tickets.

Wel is het zo dat, zoals het er nu uitziet, 2 dagen tickets (zat/zon) nagenoeg hetzelfde gaan kosten als een kaartje vorig jaar. Drie dagen tickets gaan iets meer kosten. Er komen ook (een beperkt aantal) dagkaarten.
Neurotic Records Forum:
www.smnnews.com/board/forumdisplay.php?s=&forumid=124

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Neurotic Deathfest 2012

Bericht door fetuskiller » za sep 03, 2011 11:25 pm

Oké duidelijk. Zal voor mij sowieso een drie-dagen kaart worden (hotel is al gereserveerd voor vrijdag t/m maandag). Prijs interesseert me weinig...
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22193
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Neurotic Deathfest 2012

Bericht door KoenM » zo sep 04, 2011 8:56 am

Zal bij mij eerder twee dagen worden, afhankelijk van wat er op de vrijdag nog bijkomt en of ik vrij kan krijgen.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: Neurotic Deathfest 2012

Bericht door Cranial » zo sep 04, 2011 11:19 am

gewoon all 3 de dagen, NDF is altijd een feestje ;)
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Neurotic Deathfest 2012

Bericht door yowannuzz » zo sep 04, 2011 1:04 pm

In die periode ga ik ook met mijn ouders +zus en gezin op vakantie, maar als het een beetje mee zit ben ik weer terug met NDF.
En dan zullen het vast wel 3 dagen worden.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Neurotic Deathfest 2012

Bericht door Siego » di sep 06, 2011 9:24 pm

fetuskiller schreef:Oké duidelijk. Zal voor mij sowieso een drie-dagen kaart worden (hotel is al gereserveerd voor vrijdag t/m maandag). Prijs interesseert me weinig...
Nog tips voor een (goed)koop hotel?

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Neurotic Deathfest 2012

Bericht door MetalJan » di sep 06, 2011 10:03 pm

Misschien achter het station...

Gebruikersavatar
EricMaiden
Berichten: 2121
Lid geworden op: ma sep 21, 2009 12:43 pm
Locatie: Zwolle

Re: Neurotic Deathfest 2012

Bericht door EricMaiden » di sep 06, 2011 10:31 pm

Zo de blubber, dit ziet er nu al veel beter uit dan EMM dus ik heb mijn keus gemaakt.
Hopen dat ik alle 3 de dagen voor elkaar ga krijgen maar ik ga me best doen!

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Neurotic Deathfest 2012

Bericht door fetuskiller » wo sep 07, 2011 6:23 am

Siego schreef:
fetuskiller schreef:Oké duidelijk. Zal voor mij sowieso een drie-dagen kaart worden (hotel is al gereserveerd voor vrijdag t/m maandag). Prijs interesseert me weinig...
Nog tips voor een (goed)koop hotel?

Geen idee. Niet naar gekeken. Wij hebben wederom gekozen voor een relatief luxe hotel. Hebben we vorig jaar ook gedaan en is goed bevallen.

Maar kijk anders ff op de NDF site bij Accommodaties... Daar staat vast wel iets tussen.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Plaats reactie