Occult rock

Voor alle andere bands
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Occult rock

Bericht door Jeroen » vr jan 28, 2011 5:23 pm

Ik heb gisteren dat album van The Devil's Blood gekocht een voor een prikkie. Ondanks de lamme teksten luistert dat spul erg prettig weg. Die youtube nummers doen me dan vervolgens stuk voor stuk niets, wat een meuk zit daar tussen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Orthodox Caveman
Berichten: 170
Lid geworden op: za jan 15, 2011 7:00 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Occult rock

Bericht door Orthodox Caveman » vr jan 28, 2011 7:59 pm

Trakadan schreef: Godsamme, nu weet ik t echt niet meer.
Van wie is het originele Ride The Sky?
Helloween, Gamma Ray, Dit nu, Trouble, Avantasia.
Dit is echt een van de domste opmerkingen ooit.
ThePlague schreef: En beste Orthodox Caveman, je poste al erg gave dingen, kun je eens een lijstje samen stellen van dat soort oude vintage platen? Ik ben daar namelijk ook erg gek op!
De onderstaande nummers komen van:

Josefus - Dead Man
Haystacks Balboa - s/t
Black Land - Extreme Heavy Psych
Salem Mass - Witch Burning
Plus - The Seven Deadly Sins
Euphoria - Lost In Trance
Poe - Up Through The Spiral
Phafner - Overdrive
The Wicked Lady - The Axman Cometh
Fear Itself - s/t
Tomorrow's Gift - Prayin' to Satan

Hier volgen nog wat bands die tekstueel en/of muzikaal in dit straatje passen:

















Haha, hier!

Gebruikersavatar
Orthodox Caveman
Berichten: 170
Lid geworden op: za jan 15, 2011 7:00 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Occult rock

Bericht door Orthodox Caveman » vr jan 28, 2011 8:03 pm

Jeroen schreef:Ik heb gisteren dat album van The Devil's Blood gekocht een voor een prikkie. Ondanks de lamme teksten luistert dat spul erg prettig weg. Die youtube nummers doen me dan vervolgens stuk voor stuk niets, wat een meuk zit daar tussen.
Ga toch weg man, dat jij het meuk vindt, wil niet zeggen dat het zo is.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Occult rock

Bericht door innuendo » vr jan 28, 2011 8:52 pm

Welke nummers dan? Ik vind de Come, Reap EP werkelijk fantastisch. Dat geldt ook voor the graveyard shuffle.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Occult rock

Bericht door lampje » za jan 29, 2011 12:07 am

ThePlague schreef: Witchfinder General
Alleen hadden die dan weer hilarische albumhoezen:
Afbeelding
Afbeelding
Overigens heb ik deze beide elpees, ik kan er nog steeds prima naar luisteren, ondanks dat het allemaal behoorlijk gedateerd klinkt.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Occult rock

Bericht door Jeroen » zo jan 30, 2011 10:14 pm

Orthodox Caveman schreef:
Jeroen schreef:Ik heb gisteren dat album van The Devil's Blood gekocht een voor een prikkie. Ondanks de lamme teksten luistert dat spul erg prettig weg. Die youtube nummers doen me dan vervolgens stuk voor stuk niets, wat een meuk zit daar tussen.
Ga toch weg man, dat jij het meuk vindt, wil niet zeggen dat het zo is.

Exact, ik vind het sfeerloos en rommelig, om over het imago maar te zwijgen. Van mij hoeft al die occulte mikmak niet zo meer.

@Innuendo:
Nee, ik doelde niet op nummers van The Devil's Blood, maar op dat rommelige gejammer in die youtubelinks.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Orthodox Caveman
Berichten: 170
Lid geworden op: za jan 15, 2011 7:00 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Occult rock

Bericht door Orthodox Caveman » wo feb 02, 2011 6:40 pm

Jeroen schreef:
Orthodox Caveman schreef:
Jeroen schreef:Ik heb gisteren dat album van The Devil's Blood gekocht een voor een prikkie. Ondanks de lamme teksten luistert dat spul erg prettig weg. Die youtube nummers doen me dan vervolgens stuk voor stuk niets, wat een meuk zit daar tussen.
Ga toch weg man, dat jij het meuk vindt, wil niet zeggen dat het zo is.

Exact, ik vind het sfeerloos en rommelig, om over het imago maar te zwijgen.
Omtrent het imago moet ik je gelijk geven.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Occult rock

Bericht door jeffrey » do feb 03, 2011 8:29 pm

Ga weg man, imago maakt een band. Wat is The Devils Blood, zonder semi-satanistische rituelen en een hoop bloed? Wat is Motley Crue zonder grote kapsels, strakke broeken en een hoop blonde dozen? Wat is Udo Dirkschneider zonder zijn leger outfit? Wat is Black Metal zonder smink? Wat is Metal zonder grimmick? Slechts goede muziek zonder niks. Dat imago geeft ze net wat extra's, de reden waarom wij naar concerten gaan, de reden dat we geprikkeld worden om te luisteren (of juist afgeschrikt). Een imago bij muziek is net zo noodzakelijk als water voor een vis.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Re: Occult rock

Bericht door sanguis » do feb 03, 2011 10:32 pm

jeffrey schreef:Ga weg man, imago maakt een band. Wat is The Devils Blood, zonder semi-satanistische rituelen en een hoop bloed? Wat is Motley Crue zonder grote kapsels, strakke broeken en een hoop blonde dozen? Wat is Udo Dirkschneider zonder zijn leger outfit? Wat is Black Metal zonder smink? Wat is Metal zonder grimmick? Slechts goede muziek zonder niks. Dat imago geeft ze net wat extra's, de reden waarom wij naar concerten gaan, de reden dat we geprikkeld worden om te luisteren (of juist afgeschrikt). Een imago bij muziek is net zo noodzakelijk als water voor een vis.
Ben het er eigenlijk wel helemaal mee eens.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Occult rock

Bericht door Jeroen » vr feb 04, 2011 2:06 pm

Wat The Devil's Blood is zonder dat imago? Een gave rockband met erg goede nummers.
Ik heb het niet over elk imago, ik vind simpelweg dat duivelse imago enigszins kinderachtig, omdat ze muzikaal volwassen nummers schrijven. Dat geldt ook voor veel van die bands in deze stijl en ook voor een groep als Watain. Het ligt er veel te dik bovenop. Gelukkig maakt de muziek een hoop goed, maar met overdrijving leid je de aandacht af van waar het om gaat en dat is zijn toch de klanken.

Ik heb het helemaal niet over imago in het algemeen. Bij Immortal kan ik er goed mee leven en ook Kiss vind ik mede daarom erg gaaf. Dus om dan maar te veronderstellen dat ik al die image things maar niets vindt, dat is nogal kortzichtig.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Re: Occult rock

Bericht door sanguis » vr feb 04, 2011 10:19 pm

Ach ik hou wel van het stukje theater er om heen. geeft live vaak wat extra's. Maar smaken verschillen. Ik zelf vind de show van Watain live erg te genieten en zeker wel iets bijdragen aan de goeie muziek, maar ik ken ook mensen die er helemaal niks mee kunnen (en dan vaak niet in de laatste plaats om hun podium act).

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Occult rock

Bericht door Jeroen » za feb 05, 2011 3:12 pm

Wat Watain betreft: die LUCHT!!
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Occult rock

Bericht door Dimas » di feb 22, 2011 9:11 pm

Ik vond die lucht toen in de Baroeg dusdanig wat toevoegen dat ik me goed voor kan stellen dat je het gebruikt als band. Zeker als je jezelf zo serieus neemt.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Occult rock

Bericht door Draconian » di feb 22, 2011 9:12 pm

Dimas schreef:Ik vond die lucht toen in de Baroeg dusdanig wat toevoegen dat ik me goed voor kan stellen dat je het gebruikt als band. Zeker als je jezelf zo serieus neemt.

Helemaal mee eens, wat mij betreft mogen meer black metal concerten stinken als de pest. Ik vond het echt een toegevoegde waarde.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Re: Occult rock

Bericht door Sorcha » wo feb 23, 2011 4:00 pm

Ik vond het iets minder, zeker omdat er mensen kokhalsend de zaal uitliepen (Goudvishal 2007).

Gebruikersavatar
Blutengel
Berichten: 1509
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 1:59 pm
Locatie: BE

Re: Occult rock

Bericht door Blutengel » wo feb 23, 2011 11:46 pm

Ik zit nu Demon - Night Of The Demon te luisteren, maar wat een overeenkomsten met Ghost!

Afbeelding

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Occult rock

Bericht door ketter » do feb 24, 2011 12:40 pm

Is dat dat album waarbij je de albumcover zocht? ;) Ben benieuwd...

Overigens, de naam heb ik al genoemd in dit topic, maar wat mij betreft zeker de moeite om uit te checken: Sabbath Assembly. Dat de zangeres Jex Thoth is zouden de meesten hier al direct over de streep trekken, maar ik zal hieronder een copy-paste geven van een persbericht wat ik via google tegenkwam. Voor sommigen zal het wat te 'gospelachtig' klinken, maar ik vind het een fantastische plaat.

-----------------------------------------
"Sabbath Assembly is een hedendaags antwoord op de muzikale activiteiten van een sekte die ook wel bekendstond als The Process Church Of The Final Judgement. Deze groep zag muziek als het middel om gnostische verzoening te verspreiden in een tijd van catastrofale verandering. Sabbath Assembly wil de oorspronkelijke hymnen opnieuw uitvoeren om een triomfantelijke openbaring te bewerkstelligen door middel van de drie-eenheid rock, psychedelische muziek en gospel .

The Process Church of The Final Judgement was een uiterst creatieve, apocalyptische keerzijde van de flowerpower in de jaren ’60 en de new age van de jaren ’70. De invloedrijk groep trad met haar geschriften op in Londen, Europa en de Verenigde Staten. Gekleed in zwarte mantels wandelden ze door de straten met Duitse herders en zelfgemaakte tijdschriften waarin een controversiële, quasi-gnostische theologie werd verkondigd die Christus en Satan met elkaar verzoenden door middel van dieper bewustzijn en liefde …

Sabbath Assembly bestaat uit zangeres Jex Toth, Randall Dunn (producer van Sunn O))) en Dave Nuss van de No-Neck Blues Band. Noem de muziek van Sabbath Assembly gerust psychedelische folk."

Gebruikersavatar
puist
Berichten: 2688
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 9:07 pm

Re: Occult rock

Bericht door puist » zo feb 27, 2011 1:01 pm

Sabbath Assembly is zeker een fijne band.
Het is 1 van de bands waarnaar ik uit kijk op het Roadburn festival.

14 april spelen ze ook in Amsterdam samen met Earth.
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Gebruikersavatar
Blutengel
Berichten: 1509
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 1:59 pm
Locatie: BE

Re: Occult rock

Bericht door Blutengel » zo feb 27, 2011 11:05 pm

Bart schreef:Is dat dat album waarbij je de albumcover zocht? ;) Ben benieuwd...
Indeed! Collega waarvoor ik het zocht is inmiddels al wel ontslagen 8)

Het is wel een plaat die je grijpt. Ik heb hem dit weekend zeker 10 keer opgelegd.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Occult rock

Bericht door innuendo » ma feb 28, 2011 4:13 pm

Review van de nieuwe Blood Ceremony. Voorlopig album van het jaar. Erg tof!

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=6631
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Occult rock

Bericht door ketter » ma mar 21, 2011 1:08 pm

innuendo schreef:Review van de nieuwe Blood Ceremony. Voorlopig album van het jaar. Erg tof!

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=6631
Ik moet zeggen dat het kwartje erg langzaam valt, als dat überhaupt gaat gebeuren. Het debuut was muzikaal gezien veel speelser, en ik heb sterk het idee dat de panfluit daar een meer prominente rol in speelde. Begrijp me niet verkeerd, vooral een nummer als 'Daughter of the Sun' beschouw ik als fantastisch.... maar vooralsnog heeft de s/t bij mij voorrang.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Occult rock

Bericht door innuendo » ma mar 21, 2011 1:25 pm

Ik luister de laatste dagen voor naar I'm Coming With You. Het tweede nummer van het debuut. Met name de overgang van de dwarfluit naar de gitaarpartijen vind ik fenomenaal. Ik blijf er bij dat de nieuwe erg goed is. je kunt niet ontkennen dat Oliver Haddo een geniale track is ;)

edit: Ik geef toe dat het debuut avontuurlijker is, maar in mijn ogen iets chaotischer. Sowieso ga ik dat album de komende weken meer aandacht geven, want ik ben ontzettend benieuwd naar hun optreden op Roadburn. Waarschijnlijk wel een mooie gelegenheid voor een retro review :)
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Occult rock

Bericht door ketter » do mar 24, 2011 5:16 pm

innuendo schreef:Ik luister de laatste dagen voor naar I'm Coming With You. Het tweede nummer van het debuut. Met name de overgang van de dwarfluit naar de gitaarpartijen vind ik fenomenaal. Ik blijf er bij dat de nieuwe erg goed is. je kunt niet ontkennen dat Oliver Haddo een geniale track is ;)
Ja, fijn nummer is dat. Ik kan geen keuze maken als het op favoriet nummer aankomt, wat een plaat. En nee, ik ontken zeker niet dat er ook goede nummers staan op de nieuwe. Maar de kwaliteit is vooralsnog consistenter op de eerste... minder gitaar, meer fluit :P
edit: Ik geef toe dat het debuut avontuurlijker is, maar in mijn ogen iets chaotischer. Sowieso ga ik dat album de komende weken meer aandacht geven, want ik ben ontzettend benieuwd naar hun optreden op Roadburn. Waarschijnlijk wel een mooie gelegenheid voor een retro review :)
God ja, Roadburn... balen dat ik zowel geen kaartje als geen gelegenheid heb. Samen met Sabbath Assembly, Ghost en Black Pyramid zou Blood Ceremony bovenaan het lijstje 'absoluut zien' staan. Geniaal festival, maar het concentreert wel erg de kwaliteit als het op optredens in Nederland aankomt. :mrgreen:

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Occult rock

Bericht door innuendo » za mar 26, 2011 7:13 pm

vergeet ik zo even te melden dat ook The Hermit briljant is. Ik ben het wel met je eens dat de stukken met dwarsfluit over het algemeen beter zijn. Ik ben ook erg blij dat meer mensen het hammond orgel ontdekken. Het geeft zoveel sfeer mee aan de muziek.

ik heb nog altijd een kaartje voor Roadburn over. Dus als je interesse hebt...
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
NIBDEM
Berichten: 2306
Lid geworden op: do mei 27, 2004 10:46 pm

Re: Occult rock

Bericht door NIBDEM » zo mar 27, 2011 12:08 pm

Year of the goat, occult rock uit zweden bestaande uit o.a. de zanger en gitarist van Griftegard, over een tijdje komt hun eerste werkje uit, hier een preview:
veel bands in deze stijl doen me vrij weinig, maar dit klinkt erg veelbelovend!


Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1219
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Occult rock

Bericht door Dufniall » do aug 18, 2011 1:21 pm

Deze week ook eens Sabbath Assembly geluisterd, de eerste keer was toch even wennen, ik had het iets minder zweverig verwacht en de predikende teksten waren ook even wennen (niet zozeer inhoudelijk, maar meer de manier van zingen). Maar nu na een aantal luisterbeurten ben ik toch om, heerlijke plaat, fijne opbouwen ook. En de momenten waarop Jex Thoth alleen overblijft zijn wel kippenvel-genererend.

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Occult rock

Bericht door Siego » vr aug 26, 2011 4:25 pm

Gaaf topic dit.
Flower Travellin' Band is echt te gek.
Ook Year Of The Goat en Demon kan me wel bekoren.
En zal Blood Ceremony zo ook nog even beluisteren.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5791
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Occult rock

Bericht door Mollusk » za aug 27, 2011 10:25 pm

Blood Ceremony's nieuwe album is erg sterk. The Devil's Blood vind ik daarentegen weer niets. Het klinkt echt zo Nederlands..
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Occult rock

Bericht door ketter » wo sep 07, 2011 6:49 pm

Misschien niet helemaal het juiste topic, maar Black Pyramid is ermee gekapt :( Net nu hun tweede full-lenght zou uitkomen. Frontman Andy Beresky is uit de muziekwereld gestapt, volgens mij vanwege de gevolgen die de orkaan op z'n thuissituatie heeft gehad. Meer info op hun facebook-pagina. Erg jammer...

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Occult rock

Bericht door innuendo » wo sep 07, 2011 6:53 pm

Wat??? Dat vind ik echt heel kut. Laatst heb ik nog hun verzamelaartje gekocht waar alle singles op staan. Damn, dat is een heel toffe band :(
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Occult rock

Bericht door ketter » wo sep 07, 2011 10:08 pm

Ja... een bijzonder goede band in het genre, en was bovendien ook erg veelbelovend. De s/t staat hier vaak op, en die verzamelaar waar jij het over hebt heb ik toevallig twee dagen geleden ontdekt. Stiekem hoop ik dat ze de tweede full-lenght toch gaan uitbrengen, maar zoals het er nu naar uitziet is de breuk zowel plotseling als resoluut.

Sander
Berichten: 9054
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:26 pm
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Re: Occult rock

Bericht door Sander » do sep 08, 2011 3:44 am

Blij dat ik ze een half jaar geleden nog op de Afterburner heb gezien, heel vet optreden was dat! :) Ik ben niet echt bekend met de thematiek van deze band, dus geen flauw idee of je het echt occult kan noemen.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Occult rock

Bericht door innuendo » do sep 08, 2011 9:54 am

Ik zou het eerder onder doom gooien. En dat optreden was inderdaad erg tof. Ben zeker nu erg blij dat ik voor Black Pyramid gekozen heb en niet (volledig) voor Black Mountain.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Occult rock

Bericht door ketter » do sep 08, 2011 6:25 pm

We will do everything in our power to insure that Black Pyramid II is released properly and as quickly as possible!
Kijk aan. Da's dan toch een beetje goed nieuws.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Occult rock

Bericht door innuendo » di okt 04, 2011 12:56 pm

Gisteren op pure toeval ben ik gestuit op de oorpsprong van de foto die op de cd staat van het eerste album van Blood Ceremony. Ik dacht altijd dat het vrouwtje de zangeres zelf was, maar het is een scene uit de Franse culthorrorfilm Les Frisson des Vampires van Jean Rollin. De film is trouwens eenvoudig te vinden in de 5 eurobakken van de Free Record Shop onder de naam The Shiver of the Vampires. De film is sowieso wel een aanrader voor wie wel wat kan met psychedelische, licht erotische, sfeervolle en totaal niet enge horror. Ik vond 'm fantastisch overigens. De achtergrondmuziek is veelal psychedelische rock en ligt behoorlijk in de lijn van het eerste Blood Ceremony album.



Afbeelding
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Occult rock

Bericht door dako » di okt 04, 2011 12:59 pm

Draconian schreef:
Dimas schreef:Ik vond die lucht toen in de Baroeg dusdanig wat toevoegen dat ik me goed voor kan stellen dat je het gebruikt als band. Zeker als je jezelf zo serieus neemt.

Helemaal mee eens, wat mij betreft mogen meer black metal concerten stinken als de pest. Ik vond het echt een toegevoegde waarde.
Ik ga jullie blekkies echt nooit begrijpen.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Occult rock

Bericht door ketter » wo nov 02, 2011 10:35 am

http://www.youtube.com/watch?v=NEexZZKa ... re=related

Filmpje van Blood Ceremony in de W2, Den Bosch. Best goeie kwaliteit.

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Occult rock

Bericht door Siego » vr nov 25, 2011 6:48 pm

Leuke tour, alleen nog VS datas maar mogen zo zeker Europa aandoen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Occult rock

Bericht door Jeroen » di nov 29, 2011 10:16 pm

past in ieder geval bij de tijd van het jaar, gezien de sinterklaas
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Occult rock

Bericht door innuendo » di nov 29, 2011 10:33 pm

Die line up is afgelopen jaar al hier geweest. Alleen was dat met Roadburn.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5791
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Occult rock

Bericht door Mollusk » za dec 10, 2011 11:48 pm

Hier nog een leuk bandje van het Rise Above-label. Beetje kruising occult/stoner rock. Ook met zo'n retrosound a la Graveyard.
Heb zojuist hun debuutalbum gekocht en die bevalt zeer goed.

The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5791
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Occult rock

Bericht door Mollusk » vr feb 24, 2012 11:56 pm

Niemand op de hoogte van deze band. Zeker een aanrader binnen dit genre.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Occult rock

Bericht door Eru Iluvatar » za feb 25, 2012 12:24 am

Jazeker wel! Soort van Electric Wizard met vrouwelijke vocalen. Niet bijster bijzonder of origineel, maar best lekker!
Doet mij erg denken aan Witch Mountain: precies hetzelfde idee: loodzware psychedelische stonerdoom met pakkende zangeres.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Occult rock

Bericht door innuendo » za feb 25, 2012 4:55 pm

Ik zal het wel eens vaker luisteren. Klinkt heel aardig op het eerste gehoor.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Occult rock

Bericht door ketter » za feb 25, 2012 5:44 pm

Best nice ja. Ik zou het echter zeker niet vergelijken met Electric Wizard, daarvoor zit er te veel vaart in. Wel lekker fuzzy.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Occult rock

Bericht door Eru Iluvatar » wo aug 01, 2012 12:22 pm

Ironisch artikel over 'patchjasmetal' (heavy/doom/psychedellic/occcult) als nieuwe hype uit de metalscene:

http://www.metalsucks.net/2012/07/31/de ... more-98901

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Occult rock

Bericht door ketter » do aug 02, 2012 11:11 am

Eru Iluvatar schreef:Ironisch artikel over 'patchjasmetal' (heavy/doom/psychedellic/occcult) als nieuwe hype uit de metalscene:

http://www.metalsucks.net/2012/07/31/de ... more-98901
Dat deze muziek nu doorsijpelt naar het 'grote' metalpubliek (immers, heavy/doom/psychedelic/occult is nooit afwezig geweest) heeft vooral met de grote kwaliteit/aanbod van de laatste jaren te maken, me dunkt. Dom gelul over trends altijd... Vrijwel elke band die de schrijver noemt als een voorbeeld van de 'trend' is er één met een compleet eigen gezicht en geluid, dat heeft niks met elkaar na-apen te maken.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Occult rock

Bericht door innuendo » di aug 07, 2012 4:54 pm

Uncle Acid and the Deadbeats begint hier langzaamaan toch door te dringen. Gave band hoor! Ze schijnen onlangs opgetreden te hebben, wat een unicum schijnt te zijn. Lijkt me een prima toevoeging voor Roadburn. Zodoende ben ik ook maar eens gaan luisteren naar Jess and the Ancient Ones. Klinkt ook veelbelovend en ja, het heeft wel wat weg van Jex Thoth.

Black Pyramid lijkt een doorstart gemaakt te hebben. Zonder Andy Beresky en zonder de originele bassist. Het is in elk geval beter dan niets.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Re: Occult rock

Bericht door Sorcha » di aug 07, 2012 5:06 pm

innuendo schreef:Uncle Acid and the Deadbeats begint hier langzaamaan toch door te dringen. Gave band hoor! Ze schijnen onlangs opgetreden te hebben, wat een unicum schijnt te zijn. Lijkt me een prima toevoeging voor Roadburn. Zodoende ben ik ook maar eens gaan luisteren naar Jess and the Ancient Ones. Klinkt ook veelbelovend en ja, het heeft wel wat weg van Jex Thoth.
Volgens mij moet dat optreden nog komen, is pas maart 2013 in Londen. Het zou tof zijn als ze naar Roadburn komen maar een weekendje Londen is ook leuk. Tegen die tijd maar even zien. Jess and the Ancient Ones is niet verkeerd, al vind ik die laatste plaat van ze wel minder.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Occult rock

Bericht door innuendo » di aug 07, 2012 5:16 pm

Oh, dan heb ik het verkeerd begrepen van mijn collega. Maar misschien wel beter. De sprong naar Roadburn in April is natuurlijk een stuk kleiner.


Hier trouwens ook nog hammer horrorfanaten? Het is wel vrij duidelijk waar dit soort bands (maar ook veel doom metalbands) hun inspiratie vandaan halen. Ik vind het een mooie, goed te combineren, hobby.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Plaats reactie