Death In June

Voor alle andere bands
Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Death In June

Bericht door Metalheank » di jun 22, 2010 11:56 pm

Ah, The Moon... kende ik reeds. Dat klinkt nog weer een stuk primitiever. Current 93 trekt me niet direct, want David Tibet houd ik niet vol een heel album.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Death In June

Bericht door Jeroen » vr jun 25, 2010 8:31 pm

The Chosen schreef:Je zou dan kunnen kijken bij bands als:

Of the wand and the moon
The moon lay hidden beneath a cloud (pre-Der Blutharsch, ook zeer gaaf)
Blood Axis
Current 93 - Thunder Perfect Mind (beste neofolk plaat imo)

exact, Der Blutharsch is ook tof. Branstock heeft daar overigens ook een leuke interpretatie van gemaakt op een ep. Ik vind het genre zelf nogal schimmig, je komt al gauw groepen tegen die veel industrial en andere moderne elementen in de sound stoppen (zoals Von Thronstahl). Daar ben ik niet zo weg van. Death in June vind ik sporadisch erg gaaf, vooral een nummer als Little Black Angel kan ik altijd wel horen, geweldige tekst en muzikaal op een uiterst effectieve en eenvoudige wijze aangekleed.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Re: Death In June

Bericht door iscariah » wo aug 25, 2010 2:13 am

DI6. Superband. Gewoon alles.


Nature & Organisation - Beauty Reaps The Blood Of Solitude vind ik trouwens de beste Neofolk plaat.

Oak
Berichten: 3718
Lid geworden op: ma feb 28, 2005 10:40 pm

Re: Death In June

Bericht door Oak » wo aug 25, 2010 4:43 pm

Death In June behoort al een paar jaar tot een van mijn favorite ´bands´. Het bekendere nummer Heavne Street is mijn introductie geweest tot de muziek van Death In june.
Rose Clouds..., Operation Hummingbird en Abandon Tracks! zijn mijn favoriete albums. Maar ik kan lang niet alles van Douglas aanhoren. De beruchte `tweede helft´ van All Pigs Must Die is te afgrijselijk voor woorden (hoewel de samenwerking met Forseti op de eerste helft prachtig uitkomt) en een werkje als Free Tibet (niks tegen Current 93 overigens) heb ik nooit helemaal af kunnen luisteren.

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Death In June

Bericht door ketter » zo dec 05, 2010 10:10 am

*Kick*

Nieuw album (Peaceful Snow) uit, Death In June op piano! De tweede cd (Lounge Corps) bestaat louter uit Di6 klassiekers op 't slaginstrument. Waarschijnlijk wisten de meeste fans dit ondertussen wel, maar ik kwam er zojuist tevens achter dat er van alles (legaal) van de website te downloaden is, waaronder de 'Live In New York' dvd!

Oak
Berichten: 3718
Lid geworden op: ma feb 28, 2005 10:40 pm

Re: Death In June

Bericht door Oak » zo jan 09, 2011 3:45 pm

Wauw, het laatste album maakt hier zeker indruk. Prachtig gedaan! Inderdaad, hij is heel anders dan de andere Death In June albums, en dit nieuwe experiment pakt goed uit! Ik heb hem nu al vele luister beurten gegeven en moet bekennen dat ik de tweede CD misschien wel het mooiste vind. Prachtig om een paar van die classics op enkel en alleen de piano te horen, heerlijk!

Oak
Berichten: 3718
Lid geworden op: ma feb 28, 2005 10:40 pm

Re: Death In June

Bericht door Oak » do jan 27, 2011 7:05 pm

Overigens zijn de overeenkomsten tussen het album Peaceful Snow en het werk van Michael Cashmore al snel op te merken. Weet iemand misschien of het hier ook daadwerkelijk een samenwerking betreft?

Richard666
Berichten: 296
Lid geworden op: ma mei 10, 2010 6:14 pm
Locatie: Ergens in zuid-west Nederland.

Re: Death In June

Bericht door Richard666 » do jan 27, 2011 8:50 pm

Ik heb de nieuwe plaat nog niet beluisterd, maar ik hoor en lees veel lovende kritieken over het nieuwe werkje. Ik hoop dat Douglas ook ooit nog eens weer gaat touren.

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Death In June

Bericht door ketter » za jul 09, 2011 4:02 pm

Oak schreef:Overigens zijn de overeenkomsten tussen het album Peaceful Snow en het werk van Michael Cashmore al snel op te merken. Weet iemand misschien of het hier ook daadwerkelijk een samenwerking betreft?
Waarschijnlijk weet je dit ondertussen wel, maar de collaboratie is met Miro Snejdr.

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Death In June

Bericht door ketter » za jul 09, 2011 4:05 pm

Overigens is de DiJ site weer geupdate: Nada! bestaat nu 30 jaar en wordt daarom opnieuw uitgegeven. De prijzen zijn helaas niet mals - Pearce kent zijn fans een beetje te goed - maar misschien koop ik evengoed de reguliere 2LP wel. Hopen dat binnenkort Rose Clouds + But, What ends... eindelijk eens opnieuw worden uitgebracht, daar wacht ik al een eeuwigheid op.

The Chosen
Berichten: 4342
Lid geworden op: zo nov 14, 2004 1:55 pm
Locatie: Hilversum

Re: Death In June

Bericht door The Chosen » za jul 09, 2011 8:53 pm

Het is dat ik de eerste druk met hoes van varkensleer heb, maar anders had ik toch wel die blauwe editie gekocht.

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Death In June

Bericht door ketter » do aug 18, 2011 8:23 pm

http://www.facebook.com/deathinjune.off ... l&filter=2

Ook hier iedereen de blijde boodschap gehoord? Kaartje voor de Belgische gig zit in m'n inbox!

The Chosen
Berichten: 4342
Lid geworden op: zo nov 14, 2004 1:55 pm
Locatie: Hilversum

Re: Death In June

Bericht door The Chosen » wo sep 21, 2011 11:38 am

Hier ook kaartje voor de Belgische show gekocht. Net op tijd, aangezien het concert de volgende dag was uitverkocht.

The Chosen
Berichten: 4342
Lid geworden op: zo nov 14, 2004 1:55 pm
Locatie: Hilversum

Re: Death In June

Bericht door The Chosen » zo nov 06, 2011 9:16 am

Degenen die het optreden gemist hebben omdat het uitverkocht was, 18 dec staat DI6 weer in de Steeple. Deze keer met Die Weiße Rose.

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Death In June

Bericht door ketter » zo nov 06, 2011 9:53 pm

De mensen hier hebben geluk... :) Ik laat deze keer schieten, vanwege de reistijd en omdat het toch een beetje exclusief moet blijven.

Plaats reactie