Live

Voor alle andere bands
Plaats reactie
Martine
Berichten: 6193
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 10:02 pm
Locatie: Stavanger, Norge

Live

Bericht door Martine » di dec 14, 2004 4:45 pm

Al jaren is één van mijn favoriete non-metalalbums Throwing Copper van Live. Verder hebben ze ook nog hele mooie nummers op andere albums, maar de rest van de albums haalt het niet bij Throwing Copper. (Ik heb verder alleen nog Birds Of Pray gekocht.)

Gisteren gaven ze een concert in Ahoy. Het zou een zgn. "Best Of" concert worden. Ik liet me overhalen door een vriendin om mee te gaan. Nou daar heb ik zeker geen spijt van gekregen! In een afgeladen dolenthousiast Ahoy zag ik ze een geweldig concert geven. Verdomd wat heeft die vent een keel. En.....bijna heel Throwing Copper kwam voorbij.

Zijn er meer liefhebbers van Live hier aanwezig?

Gebruikersavatar
Vlammy
Berichten: 3834
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 3:38 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Vlammy » di dec 14, 2004 4:49 pm

Ik kan ze zo op z'n tijd zeker waarderen.. Selling the Drama blijft mijn favoriete nummer van Live!

Gebruikersavatar
toffe_ellende
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr mei 23, 2003 1:06 pm
Locatie: Landgraaf-Tilburg-Davos

Bericht door toffe_ellende » di dec 14, 2004 4:52 pm

Throwing Copper is de enige cd die ik regelmatig nog hoor. Die anderen beginnen je te vervelen. Dat komt waarschijnlijk omdat de frisheid van de nieuwe nummers al een tijdje af is terwijl ze op Throwing Copper als jonge honden blijven klinken.
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

Martine
Berichten: 6193
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 10:02 pm
Locatie: Stavanger, Norge

Bericht door Martine » di dec 14, 2004 4:56 pm

Vlammy schreef:Ik kan ze zo op z'n tijd zeker waarderen.. Selling the Drama blijft mijn favoriete nummer van Live!
Haha mijne ook! Dat hoor je niet zo vaak. De meesten noemen I alone als favo.

Sander
Berichten: 9054
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:26 pm
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Bericht door Sander » di dec 14, 2004 4:57 pm

Wel eens live gezien, vond er geen hol aan.

Gebruikersavatar
Sandr
Berichten: 17929
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 5:21 pm
Locatie: Ootmarsum/Wageningen
Contacteer:

Bericht door Sandr » di dec 14, 2004 4:58 pm

Lightning Chrashes vind ik (van hun bekende nummers dan, ik heb er verder geen cd van) een erg mooi nummer
verder is het sowieso wel behoorlijk gave muziek
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

Martine
Berichten: 6193
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 10:02 pm
Locatie: Stavanger, Norge

Bericht door Martine » di dec 14, 2004 4:59 pm

toffe_ellende schreef:Throwing Copper is de enige cd die ik regelmatig nog hoor. Die anderen beginnen je te vervelen. Dat komt waarschijnlijk omdat de frisheid van de nieuwe nummers al een tijdje af is terwijl ze op Throwing Copper als jonge honden blijven klinken.
Op Birds of Pray vind ik Heaven en Run Away ook heel lekker klinken, maar verder inderdaad niet zo veel boeiends.

Gebruikersavatar
Ktulu
Berichten: 5872
Lid geworden op: wo nov 13, 2002 9:07 pm
Locatie: Philippine & Gent
Contacteer:

Bericht door Ktulu » di dec 14, 2004 5:02 pm

Hier vind ik dus werkelijk geen flikker aan. Ontzettend afgezaagde zeurmuziek. En ze verkondigen de blijde boodschap nog ook, alsof dat vorige nog niet genoeg was. Met die pseudoblije kale relnicht van een zanger, denkt zeker dat ie de paus is!

B.A.H.!
[url=http://www.audioscrobbler.com/user/Cthulhu]Goede muziek![/url]

[img]http://www.denness.net/rpi/username/Cthulhu.jpg[/img]

[quote="Zorya over My dying bride"]sorry maar ik vond het gewoon gothics
[/quote]

Gebruikersavatar
Equinox
Berichten: 2941
Lid geworden op: do mei 08, 2003 11:57 am
Locatie: Lüllieståd
Contacteer:

Bericht door Equinox » di dec 14, 2004 5:12 pm

Ktulu schreef:Hier vind ik dus werkelijk geen flikker aan. Ontzettend afgezaagde zeurmuziek. En ze verkondigen de blijde boodschap nog ook, alsof dat vorige nog niet genoeg was. Met die pseudoblije kale relnicht van een zanger, denkt zeker dat ie de paus is!

B.A.H.!
ja, dat van die blijde boodschap is jammer, dat doen ze vooral op de laatste albums. Throwing copper en Secret samahdi vind ik echter wel erg goede albums, gelukkig zonder blijde boodschap......

birds of pray zuigt echt dikke negerlullen, jammer
...the end of eternity...
[url]http://www.dimaeon.com[/url]
progressive death metal

Gebruikersavatar
NochdFaol
Berichten: 7664
Lid geworden op: ma nov 08, 2004 3:34 pm
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door NochdFaol » di dec 14, 2004 5:18 pm

Heb niet zo veel van Live gehoord maar wel iets, en ik vond het wel ok maar het lijkt vaak heel erg op elkaar.
It´s not the world that is wrong but the way some people tend to think.

Gebruikersavatar
Emmaneul
Berichten: 3277
Lid geworden op: do mar 06, 2003 9:27 am
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Emmaneul » di dec 14, 2004 5:18 pm

Ik heb altijd een niet te onderbouwen hekel gehad aan Live.

Elke single bevestigde mijn hekel en kwam tot een hoogtepunt doen de WTC-single kwam

Ik ben altijd fan geweest van The Smashing Pumpkins die voor mijn gevoel wat eerlijker en wat ruiger klonk dan Live.

zucht.. die goede oude tijd :)
[img]http://imagegen.last.fm/3blackrows/recenttracks/Emmaneul.gif[/img]

Gebruikersavatar
Sirius
Berichten: 1805
Lid geworden op: do mei 13, 2004 9:05 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam

Bericht door Sirius » di dec 14, 2004 5:21 pm

vind het wel leuk voor eventjes (een stuk beter dan veel andere top 40 rock) maar op een gegeven moment begint het wel een beetje op elkaar te lijken vind ik, maar goed hun 'verassingsconcert' op lowlands 2001 was zeker wel vermakelijk
Born to live forever more!!!

Gebruikersavatar
Emmaneul
Berichten: 3277
Lid geworden op: do mar 06, 2003 9:27 am
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Emmaneul » di dec 14, 2004 5:25 pm

NochdFaol schreef:Heb niet zo veel van Live gehoord maar wel iets, en ik vond het wel ok maar het lijkt vaak heel erg op elkaar.
Dat vind ik altijd een zo'n loos argument.

een band met een eigen stijl maakt liedjes in die stijl en daarom lijken de liedjes op elkaar.

Er zijn maar weinig bands die dat niet hebben.

Miljoenen mensen op deze aard vinden Metal allemaal hetzelfde. Mensen hebben de neiging om muziek die ze niet leuk vinden en daardoor niet kennen "allemaal hetzelfde" te vinden.

desalnietemin, sommige bands klinken inderdaad erg eentonig (zoals Iron Maiden (dat zeg ik als groot fan))
Laatst gewijzigd door Emmaneul op di dec 14, 2004 5:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
[img]http://imagegen.last.fm/3blackrows/recenttracks/Emmaneul.gif[/img]

Gebruikersavatar
NochdFaol
Berichten: 7664
Lid geworden op: ma nov 08, 2004 3:34 pm
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door NochdFaol » di dec 14, 2004 5:26 pm

Emmaneul schreef:[..]desalnietemin, sommige bands klinken inderdaad erg eentonig (zoals Iron Maiden (en ik ben groot fan))
Ik vind het TE veel op elkaar lijken, ja meeste bands hebben een eigen stijl. Maar zoals ik tiepte ik heb er niet veel van gehoord, hetgene wat ik heb gehoord vond ik dus ok maar ook erg saai omdat het te veel op elkaar leek.

En dat over Maiden heb je gelijk in (ben ook groot fan) maar toch vind ik dat boeiender dan Live :)
It´s not the world that is wrong but the way some people tend to think.

Gebruikersavatar
Emmaneul
Berichten: 3277
Lid geworden op: do mar 06, 2003 9:27 am
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Emmaneul » di dec 14, 2004 5:28 pm

Dat kan

maar ik geloof niet dat de liedjes erg op elkaar lijken

ik denk dan aan het verschil tussen I Alone (heet dat nummer wel zo?) en die WTC-hit
[img]http://imagegen.last.fm/3blackrows/recenttracks/Emmaneul.gif[/img]

Martine
Berichten: 6193
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 10:02 pm
Locatie: Stavanger, Norge

Bericht door Martine » di dec 14, 2004 5:29 pm

Emmaneul schreef:Dat kan

maar ik geloof niet dat de liedjes erg op elkaar lijken

ik denk dan aan het verschil tussen I Alone (heet dat nummer wel zo?) en die WTC-hit
Klopt.

Gebruikersavatar
NochdFaol
Berichten: 7664
Lid geworden op: ma nov 08, 2004 3:34 pm
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door NochdFaol » di dec 14, 2004 5:29 pm

Misschien de zanglijnen (daar let ik veel op)
It´s not the world that is wrong but the way some people tend to think.

Martine
Berichten: 6193
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 10:02 pm
Locatie: Stavanger, Norge

Bericht door Martine » di dec 14, 2004 5:29 pm

NochdFaol schreef:Misschien de zanglijnen (daar let ik veel op)
Hij heeft gewoon een hele herkenbare stem, aparte sound. Dus ja dat lijkt wel op elkaar.

Gebruikersavatar
The Reckoning
Berichten: 6804
Lid geworden op: di feb 10, 2004 10:57 am
Locatie: Deneramp

Bericht door The Reckoning » di dec 14, 2004 5:30 pm

Hun eerste album koester ik nog steeds. Jammer dat ze daarna, naar mijn mening af dwaalden naar de middelmaat.
[quote="AltarOfSacrifice"]Je bent geweldig.[/quote]

Gebruikersavatar
NochdFaol
Berichten: 7664
Lid geworden op: ma nov 08, 2004 3:34 pm
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door NochdFaol » di dec 14, 2004 5:30 pm

Ik denk niet alleen zijn stem maar ook echt de zanglijnen (wat logisch is als je een bepaalde stijl hebt)
It´s not the world that is wrong but the way some people tend to think.

Gebruikersavatar
Dark Angel
Berichten: 1679
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 4:37 pm
Locatie: amersfoort

Bericht door Dark Angel » di dec 14, 2004 6:32 pm

live vind ik niet echt boeiend ,sommige nummers vind ik wel leuk hoor maar na een paar nummers ben ik het al zat
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y43/fetusgirl/storm.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di dec 14, 2004 6:41 pm

Ktulu schreef:Hier vind ik dus werkelijk geen flikker aan. Ontzettend afgezaagde zeurmuziek. En ze verkondigen de blijde boodschap nog ook, alsof dat vorige nog niet genoeg was. Met die pseudoblije kale relnicht van een zanger, denkt zeker dat ie de paus is!

B.A.H.!
EENS!
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Re: Live

Bericht door Gr. Dracula » wo dec 15, 2004 12:49 am

Femaze schreef:

Zijn er meer liefhebbers van Live hier aanwezig?
Ja en nee.

Ik vind Live als algemeen genomen band vrij oke doch niet al te boeiend. Ik ken vrijwel al hun werk, zowel de eerdere als de latere platen en over die gehele periode gekeken heeft deze band mij nooit meer dan middelmatig kunnen plezieren.

WEL ben ik een dolenthousiast fanaat van hun album Secret Samadhi. Ik weet niet wat ze met dat album hebben gedaan, maar wat het met MIJ doet is met geen pen neer te kalken. Ik draai het zeer zelden, maar waag mij eens te storen ALS ik het draai...

Live heb ik deze band nog nooit gezien. Wel heb ik van goede vrienden vernomen dat het gaaf is, dus geloof ik het zonder meer. Misschien dat ik alsnog een keer naar hun optreden ga kijken.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
Thaumaturgy
Berichten: 3676
Lid geworden op: ma apr 29, 2002 2:22 pm

Bericht door Thaumaturgy » wo dec 15, 2004 12:53 am

The Reckoning schreef:Hun eerste album koester ik nog steeds. Jammer dat ze daarna, naar mijn mening af dwaalden naar de middelmaat.
Throwing Copper is vele malen beter dan Mental Jewelry. Maar ik betwijfel of jij weet dat Mental Jewelry hun debuutalbum is.....


Live is geweldig. De 1e band waar ik cd's van kocht en daardoor "echt" muziek ging beluisteren. Secret Samadhi is mijn favoriete Live album. Geweldige sfeer op dat album.

Gebruikersavatar
Thaumaturgy
Berichten: 3676
Lid geworden op: ma apr 29, 2002 2:22 pm

Bericht door Thaumaturgy » wo dec 15, 2004 12:57 am

Equinox schreef:[..]


ja, dat van die blijde boodschap is jammer, dat doen ze vooral op de laatste albums. Throwing copper en Secret samahdi vind ik echter wel erg goede albums, gelukkig zonder blijde boodschap......

birds of pray zuigt echt dikke negerlullen, jammer
Dat doen ze niet vooral op de laatste albums. Dat doen ze al vanaf het begin. Alleen op de laatste albums wat meer recht door zee.

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Re: Live

Bericht door Fusion » wo dec 15, 2004 2:40 am

Gr. Dracula schreef:[..]


Ja en nee.

Ik vind Live als algemeen genomen band vrij oke doch niet al te boeiend. Ik ken vrijwel al hun werk, zowel de eerdere als de latere platen en over die gehele periode gekeken heeft deze band mij nooit meer dan middelmatig kunnen plezieren.

WEL ben ik een dolenthousiast fanaat van hun album Secret Samadhi. Ik weet niet wat ze met dat album hebben gedaan, maar wat het met MIJ doet is met geen pen neer te kalken. Ik draai het zeer zelden, maar waag mij eens te storen ALS ik het draai...

Live heb ik deze band nog nooit gezien. Wel heb ik van goede vrienden vernomen dat het gaaf is, dus geloof ik het zonder meer. Misschien dat ik alsnog een keer naar hun optreden ga kijken.
Snap helemaal wat je bedoelt!!! Vind "Throwing Copper" goed,maar niet heel bijzonder. De singles die ik ken van na "Secret Samadhi" echt walgelijk, maar "Secret Samadhi" zelf raakt met behoorlijk diep. En dat ze de blijde boodschap verkondigen, maakt mij geen flikker uit, sterker nog, de manier waarop ze dat doen op dat album, spreekt mij zelfs erg aan.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Equinox
Berichten: 2941
Lid geworden op: do mei 08, 2003 11:57 am
Locatie: Lüllieståd
Contacteer:

Bericht door Equinox » wo dec 15, 2004 8:34 am

Thaumaturgy schreef:[..]


Dat doen ze niet vooral op de laatste albums. Dat doen ze al vanaf het begin. Alleen op de laatste albums wat meer recht door zee.
met zonder blijde boodschap bedoel ik niet zonder boodschap, die is er bij Live altijd wel geweest, maar de laatste tijd wordt het steeds "blijder" in de zin van.. uhm..... EO Jongerendagachtig.....

En Secret Samahdi is imo ook het beste Live-album, zonder twijfel het meest donkere en sfeervolle album.
...the end of eternity...
[url]http://www.dimaeon.com[/url]
progressive death metal

Gebruikersavatar
The Horseman
Berichten: 6281
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 9:30 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door The Horseman » wo dec 15, 2004 6:13 pm

Ooit leuk gevonden maar ben dit station wel redelijk gepasseerd.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » do dec 16, 2004 5:24 pm

Ik heb the Distance to here, wel lekker album maar ik hoef het ook niet achter elkaar te horen.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Nevyn
Berichten: 6475
Lid geworden op: di dec 18, 2001 7:54 pm
Locatie: dordrecht

Bericht door Nevyn » do dec 16, 2004 11:02 pm

Ben echt verslaafd aan Throwing copper, al jarenlang :D i alone, lightning crashes, shit town, enz, allemaal topnummers (alleen de afsluiter is irritant, kutlied)

LLbutterfly85
Berichten: 201
Lid geworden op: do jan 26, 2012 9:21 pm

Re: Live

Bericht door LLbutterfly85 » zo feb 05, 2012 9:06 am

heb 3 cds van ze

vind lakini's juice vooral een lekker nrtje

Plaats reactie