Iron Maiden V

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Wat vind je van Senjutsu?

De beste Maidenplaat ooit!
0
Geen stemmen
Lekker album hoor
9
64%
Aardig, maar ook weer niet te gek ofzo
5
36%
Tegenvaller
0
Geen stemmen
Christus te paard, wat een kutplaat
0
Geen stemmen
Weet ik niet
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 14

Gebruikersavatar
Den
Berichten: 1539
Lid geworden op: za apr 08, 2006 1:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Iron Maiden V

Bericht door Den » wo jan 04, 2012 4:45 pm

Jeroen schreef:Hulde dat iemand de ondergewaardeerde platen bovenaan zet. Vind ik althans.
Number On The Beast onderaan is dan wel weer wat vreemd, maar soit
notb zet ik gewoon nooit aan. Dat album doet het gewoon niet bij mij... De hits hoor ik dan wel weer langs komen op één van de live-albums.
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6793
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Iron Maiden V

Bericht door Johan » wo jan 04, 2012 6:05 pm

RadiumAngel schreef:
KoenM schreef:Ik vind Dance of Death toch beduidend beter dan bv A Matter...
Ik niet, al vind ik beide albums behoorlijk slecht. Dance Of Death staat zelfs in mijn top 3 van slechtste albums die ik bezit (heb) van bands die ik wel goed vind. :P

Wat vinden jullie eigenlijk van de geremasterde Iron Maiden cd's? Omdat de productie van de originele albums wat zacht is, wilde ik ze ooit kopen, maar las dat de loudness war ook die heruitgaves niet ontsprongen heeft.
Ik heb alleen die versies die al zeker een jaar of 8 geleden zijn uitgekomen met die enhanced cd flauwekul erbij. Ik vind ze eigenlijk prima klinken, maar ik heb nooit de originele gehoord denk ik.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25599
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » wo jan 04, 2012 9:35 pm

Ik zou die originele versies niet snel kopen, omdat ik toch echt een sucker ben voor gimmicks met gezichten op de zijkant. Dit, en het feit dat Total Eclipse voor mij het gaafste nummer van Number Of The Beast is, en die staat nu juist weer niet op het origineel. :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Took » wo jan 04, 2012 9:50 pm

Johan schreef:
RadiumAngel schreef:
KoenM schreef:Ik vind Dance of Death toch beduidend beter dan bv A Matter...
Ik niet, al vind ik beide albums behoorlijk slecht. Dance Of Death staat zelfs in mijn top 3 van slechtste albums die ik bezit (heb) van bands die ik wel goed vind. :P

Wat vinden jullie eigenlijk van de geremasterde Iron Maiden cd's? Omdat de productie van de originele albums wat zacht is, wilde ik ze ooit kopen, maar las dat de loudness war ook die heruitgaves niet ontsprongen heeft.
Ik heb alleen die versies die al zeker een jaar of 8 geleden zijn uitgekomen met die enhanced cd flauwekul erbij. Ik vind ze eigenlijk prima klinken, maar ik heb nooit de originele gehoord denk ik.
doe maar ruim 13 jaar terug inmiddels ;)
Ik denk dat de meeste jongere (lees: onder de 25) alleen die versies kennen. De originele zie je nog heel soms wel in een 2e hands zaak, maar aangezien die remasters er al zo lang zijn zijn dat echt de gangbare versies.

en de loudness war was toen nog niet aan de gang. ja, ze zijn harder, maar niet zo erg dat echt alle dynamiek weg is.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
RadiumAngel
Berichten: 224
Lid geworden op: wo jan 09, 2008 1:58 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door RadiumAngel » do jan 05, 2012 9:00 am

Volgens een stuk bestond de loudness war toen al, namelijk:
"The absolute peak of loudness started slowly creeping up in 1995, when Vlado Meller mastered Oasis' (What's the Story) Morning Glory? to -8 dB RMS. Since then the tendency has been to make records louder, while Meller has gone on to ruin more albums like Californication. The resulting loudness war is due to a variety of factors, such as commercial concerns, stupid executives, following the leader or listeners / musicians who are unaware of this phenomenon, can't tell the difference and don't care, or actually LIKE how it sounds. "

En Maiden komt hier langs:
"Iron Maiden seems to be suffering from this (the video's author is shocked to see how balanced is the mastering of their recent song "Different World"!). ◦ This happened to the 1998 and 2002 reissues of Powerslave, too. Dynamic range = out the window. It sounds rather muffled, and the vocals are now too loud compared to the drums. Ditto for most of their other reissues, eg Number of The Beast.
◦ However, the balance in mastering from "Different World" and the other A Matter of Life and Death tracks carried through to The Final Frontier. Frankly, both albums are among the best-sounding of Iron Maiden's career."

Bron: http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/M ... oudnessWar

Het viel me in eerste instantie op toen een reviewer op Amazon de heruitgave van SSOASS rustig een 1 gaf vanwege het afschuwelijke geluid van de heruitgave.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6793
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Iron Maiden V

Bericht door Johan » do jan 05, 2012 11:42 am

Took schreef:
Johan schreef:
Ik heb alleen die versies die al zeker een jaar of 8 geleden zijn uitgekomen met die enhanced cd flauwekul erbij. Ik vind ze eigenlijk prima klinken, maar ik heb nooit de originele gehoord denk ik.
doe maar ruim 13 jaar terug inmiddels ;)
Ik zag het gisteravond toen ik Powerslave uit de kast haalde ja! :)
The absolute peak of loudness started slowly creeping up in 1995
Een beetje tegenstrijdige zin: absolute peak and started slowly creeping up..

Gebruikersavatar
yesferro
Berichten: 5073
Lid geworden op: di jun 04, 2002 1:25 pm
Locatie: plantersville ms
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door yesferro » vr jan 06, 2012 4:17 am

Moeilijke keuze, Piece of Mind heeft Revelations, mn absolute favoriet. Maar Killers en IM staan toch het meest op
-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion

Firezone
Berichten: 4
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 2:18 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door Firezone » ma jan 09, 2012 3:04 pm

1: POM
2: Powerslave
3: NOTB
4: SSOASS
5: AMOLAD
6: IRON MAIDEN
7: Final Frontier
8: NPFTD
9: KILLERS
10: FOTD

Ik moet eerlijk zijn dat mijn top 4 van dag tot dag wisselt tussen deze.

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1219
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Dufniall » di jan 17, 2012 5:42 pm

Een nieuwe DVD is aangekondigd: Iron Maiden En Vivo!, gefilmd tijdens de afgelopen tour:

Afbeelding

Details en tracklisting op http://www.ironmaiden.com/index.php?cat ... cleid=1429 Tof, deze gaat ook zeker weer in huis komen.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Iron Maiden V

Bericht door Iron Maiden » di jan 17, 2012 5:45 pm

Deze sla ik over. Het heeft trouwens lang geduurd voordat er weer een DVD kwam. Ik zie liever een vervolg op de biografische DVD's.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25599
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » di jan 17, 2012 7:29 pm

Gaat er bij mij zeker komen, alleen dan voornamelijk voor de nieuwe nummers (jammer dat de toegift bijna altijd hetzelfde is, ik kan die nummers bijna niet meer aanhoren).
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

the_keeper
Berichten: 37
Lid geworden op: vr jul 27, 2007 12:14 am
Locatie: Rijperkerk

Re: Iron Maiden V

Bericht door the_keeper » vr jan 20, 2012 1:15 am

Die gaat bij mij zeker regelmatig z'n rondjes in de DVD speler draaien!!! Mooie setlist ook! :D

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Took » di jan 24, 2012 8:57 am

http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

RvdM
Berichten: 109
Lid geworden op: za dec 04, 2004 10:14 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door RvdM » di jan 24, 2012 10:46 am

Montage van de trailer belooft in elk geval meer kijkplezier dan het oh zo manische Rock in Rio + Dance of Death Tour waarbij elke seconde 15 x van beeld werd gewisseld. Misschien toch maar kopen, die DVD.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25319
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Jeroen » di jan 24, 2012 12:47 pm

Dat refrein van El Dorado klinkt trouwens wel tenenkrommend
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
EricMaiden
Berichten: 2121
Lid geworden op: ma sep 21, 2009 12:43 pm
Locatie: Zwolle

Re: Iron Maiden V

Bericht door EricMaiden » zo jan 29, 2012 8:21 am

Toch word ik altijd wel vrolijk als ik Bruce van die rare dansjes zie doen..

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25599
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » di jan 31, 2012 1:58 pm

Ben nu weer The Final Frontier aan het luisteren en ik blijf het nog steeds een fantastisch album vinden. Jammer dat hij zo weinig liefde krijgt van de fans hier, ik vind Starblind een van de beste nummers die ze sinds tijden geschreven hebben en de epic When The Wild Wind Blows is op het moment ook een van mijn favoriete Harris epics.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25319
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Jeroen » di jan 31, 2012 2:01 pm

Prima plaat hoor :) Blijf het zeggen. Ik heb zelfs met redelijk plezier naar A Matter Of Life And Death geluisterd vandaag en gisteren. Vind die plaat ook niet slecht, maar het had wel wat meer to the point gekund. Bij The Final Frontier hebben ze die formule beter in de vingers. Ook de Rush-achtige stukken in The Isle Of Avalon vind ik steengoed. Dat laatste nummer van Harris vind ik eigenlijk de meest voorspelbare, mede omdat ze gemeend hebben wederom een Tull deuntje te gebruiken :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6793
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Iron Maiden V

Bericht door Johan » di jan 31, 2012 2:08 pm

Ik heb 'm ook toevallig net opstaan. Prima plaat ja, maar vind eigenlijk alle vier de albums sinds Bruce terug is redelijk goed tot zeer goed..

Isle of Avalon is te gek! Where the Wild Winds Blows vind ik toch een beetje saai.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25599
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » di jan 31, 2012 2:10 pm

Jeroen schreef:Prima plaat hoor :) Blijf het zeggen. Ik heb zelfs met redelijk plezier naar A Matter Of Life And Death geluisterd vandaag en gisteren. Vind die plaat ook niet slecht, maar het had wel wat meer to the point gekund. Bij The Final Frontier hebben ze die formule beter in de vingers. Ook de Rush-achtige stukken in The Isle Of Avalon vind ik steengoed. Dat laatste nummer van Harris vind ik eigenlijk de meest voorspelbare, mede omdat ze gemeend hebben wederom een Tull deuntje te gebruiken :P
Maar wat dit nummer voor mij juist zo goed maakt is de sterke opbouw in zang en de prachtige tekst. Muzikaal is het weer standaard folkinvloeden van de laatste jaren, maar ik vind het qua thematiek en uitwerking zoveel malen beter werken dan bijvoorbeeld Dance Of Death of For The Greater Good Of God.

Ben nu bij The Alchemist aangekomen, het bewijs dat ze ook nog steeds korte en snelle nummers kunnen maken die rocken.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25319
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Jeroen » di jan 31, 2012 2:56 pm

Alleen lijkt die solo nergens op :P Hij doet maar wat. Past wel bij het liedje, maar veel om het lijf heeft dat gescheur niet.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25319
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Jeroen » wo feb 01, 2012 6:44 pm

Als ik die tracklist bekijk van de nieuwe dvd, dan vraag ik me toch wel af waarom er maar vijf nummers opstaan die we niet eerder op dvd hebben gezien? Of uberhaupt op een live cd hebben gehoord. Dat vind ik toch wel jammer. Met zo'n groot oeuvre kun je toch niet aankomen met elke keer weer diezelfde nummers en dan ook nog eens nummers die je al eens op andere dvd's hebt laten zien (sommige allemaal). Neem dan een voorbeeld aan Rush, die proberen hun shows (en dvd's) zo weinig mogelijk overlap te laten bevatten.

De single van The Reincarnation Of Benjamin Breeg was in dat opzicht trouwens het dieptepunt. Naast het aardige artwork trof je daar (jawel, heus) voor de tigste maal Run to The Hills, The Trooper en Hallowed Be Thy Name in een radioshow live versie aan, afhankelijk van welke versie je had.

Hoe graag ik Maiden ook mag luisteren, ik snap eigenlijk niet dat ze hier niet eens over nadenken. Je kunt toch moeilijk iedere keer maar weer dezelfde klassiekers in je set stoppen, met uitzondering van die History shows? De vlieger dat de fans dat willen of dat veel mensen Iron Maiden voor het eerst zien, gaat wat mij betreft echt niet langer op, want dan hadden ze AMOLAD ook niet helemaal live moeten spelen. Dat was dan ook een enorm risico (niet overal even succesvol ontvangen natuurlijk, dat ook), maar wat is er mis met een keer songs als Judas Be My Guide, Run Silent Run Deep, Mother Russia, Caught Somewhere In Time of Alexander The Great in de set? Songs waar de band volgens dat boek behoorlijk trots op is. Die hoor ik echt tig keer liever dan alweer Run To The Hills of iets dergelijks. Vergeet ook de Blaze albums niet, Bruce heeft bij The Clansman en Lord of The Flies in ieder geval al bewezen dat ie er een extra dimensie aan toevoegt. Dat kan dan ook wel een keer voor The Edge Of Darkness, Look For The Truth of The Educated Fool. Nummers die prima te doen zijn voor de man en juist in het midden van zijn bereik liggen. Want dat ultrahoge klinkt zelfs op plaat al afgeknepen. Afwisseling, alsjeblieft zeg. Ik word gillend gek als ik 2 Minutes To Midnight nog een keer zie op het scherm.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25599
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » do feb 02, 2012 12:13 pm

2 Minutes To Midnight maakt me niet gillend gek, Run To The Hills en The Trooper daarentegen :mrgreen:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6793
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Iron Maiden V

Bericht door Johan » do feb 02, 2012 1:49 pm

Run to the Hills, The Trooper, The Number of the Beast, Iron Maiden kan ik allemaal niet meer horen. 2 Minutes blijft toch wel gaaf. Ook omdat ze die ook regelmatig niet speelden.

Misschien een aardig idee om eens een set samen te stellen die er nooit van zal komen, maar die jij graag eens zou horen

Invaders
Remember Tomorrow
Revelations
Flash of the Blade
Montsegur
Holy Smoke
Caught Somewhere in Time
Alexander the Great
Killers
Be Quick or Be Dead
Lord of the Flies
Out of the Silent Planet
Isle of Avalon
Prowler
Brighter than a thousand Suns
No Prayer for the Dying
Stranger in a Strange Land
To Tame a Land

Gebruikersavatar
EricMaiden
Berichten: 2121
Lid geworden op: ma sep 21, 2009 12:43 pm
Locatie: Zwolle

Re: Iron Maiden V

Bericht door EricMaiden » do feb 02, 2012 8:53 pm

Johan schreef:Run to the Hills, The Trooper, The Number of the Beast, Iron Maiden kan ik allemaal niet meer horen. 2 Minutes blijft toch wel gaaf. Ook omdat ze die ook regelmatig niet speelden.

Misschien een aardig idee om eens een set samen te stellen die er nooit van zal komen, maar die jij graag eens zou horen

Invaders
Remember Tomorrow
Revelations
Flash of the Blade
Montsegur
Holy Smoke
Caught Somewhere in Time
Alexander the Great
Killers
Be Quick or Be Dead
Lord of the Flies
Out of the Silent Planet
Isle of Avalon
Prowler
Brighter than a thousand Suns
No Prayer for the Dying
Stranger in a Strange Land
To Tame a Land
Voor die setlist zou ik met liefde 3x de entree prijs neeleggen..

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25599
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » ma feb 06, 2012 1:01 pm

Gisteren Dance Of Death weer eens een draaibeurt gegeven en ik moet toegeven dat ik van alle post-Blaze albums, dit album het meest overeen vind komen met de oude stijl van een paar epics en een hoop compactere nummers. Dance Of Death als nummer blijf ik niet heel interessant vinden, maar nummers als No More Lies (zelfs het refrein), Montségur, Gates Of Tomorrow, Paschendale, Face In The Sand en Journeyman blijf ik allemaal prachtig vinden. Typisch album wat ik zo nu en dan weer anders op waarde schat.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25319
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Jeroen » di feb 07, 2012 2:38 pm

Die solo in Gates Of Tomorrow vind ik gaaf :P Een hoop gefröbel, maar het voldoet.
Dat refrein in No More Lies daarentegen vind ik helemaal niets, eentonig.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25599
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » di feb 07, 2012 3:55 pm

Ja, maar de opbouw naar het refrein en de solo's vind ik dat saaie refrein dan echt weer compleet teniet doen eigenlijk. Toentertijd gaven ze in de Gitarist No More Lies als beste voorbeeld om alle gitaristen uit elkaar te houden en ik ben het daar prima mee eens.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Elessar » di feb 07, 2012 6:43 pm

Alweer een dvd die opgenomen is in Zuid-Amerika. Je zou bijna denken dat ze die gebieden prefereren.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22667
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Iron Maiden V

Bericht door innuendo » di feb 07, 2012 6:51 pm

Godver, door jou moest ik ineens denken aan kinderprostituees.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Elessar » di feb 07, 2012 7:00 pm

innuendo schreef:Godver, door jou moest ik ineens denken aan kinderprostituees.
Hahahaha.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Took » wo feb 15, 2012 7:28 pm

Afbeelding
Iron Maiden announce "Maiden England World Tour" with extensive dates in North America this summer

Very Special Guest Alice Cooper to July 21, Coheed and Cambria after July 21.


Following the massively successful Final Frontier World Tour 2010-11, IRON MAIDEN are back on the road this summer with a series of Arena, Amphitheatre and Festival shows in the U.S.A. and Canada, opening in Charlotte, NC, U.S.A. on June 21, and finishing in Houston, TX, on Aug 18 (dates listed below), to be followed by further dates around the World in 2013. The MAIDEN ENGLAND WORLD TOUR will closely mirror, in terms of production and content, the original 1988 concert video of the same name, shot on the “Seventh Son Of A Seventh Son Tour”. This opening section of the World Tour is the band’s most extensive visit to North America for many years and includes a number of cities the band have not played in a very long time, such as Charlotte, Atlanta, Buffalo, Indianapolis and Salt Lake City.

In most venues, tickets will go on sale on March 2 and 3 but watch this site or check local venue information for fuller details. Fan Club members should check out ironmaiden.com for exclusive first day ticket presales and contest to be ‘First To The Barrier’.

MAIDEN ENGLAND marks the third chapter in the History of Iron Maiden, a journey which began in 2004 with The Early Days DVD and subsequent 2005 Early Days Tour. Part Two followed in 2008 with the Live After Death DVD - the seminal 1984 concert recorded at Long Beach Arena (L.A) during the World Slavery Tour - and the band embarking on their groundbreaking Somewhere Back In Time World Tour 2008/9, which saw them play to over two million fans in almost 40 countries.

Comments vocalist Bruce Dickinson, “We have great fun playing the History of Maiden Tours because it gives us an opportunity between new albums to go out and play songs from our earlier catalogue. It’s always fantastic seeing the crowd reaction from a new generation of fans who have never experienced some of these tracks performed live before, and of course we know our longstanding fans will enjoy seeing the original Seventh Son Tour re-visited - with many other surprises! Our intention is to play about two thirds of the original track list of Maiden England (shown below*), including some songs we have not played live in a very,very long time, plus other favourites we just know the fans are going to want to hear! We always try to give our fans a great show musically, but we have always tried to make it as entertaining and memorable an experience as we can visually. And we all feel this show is going to do that splendidly! We can't wait to get started in Charlotte”.

Iron Maiden are delighted to announce that the extraordinary and legendary Alice Cooper will be their Very Special Guest on all shows up to July 21. After that date, Special Guest will be Coheed and Cambria, the inspiring, cutting edge band from New York.

Iron Maiden continue to be actively dedicated to ensuring their fans always have full access to the best possible tickets in the fairest possible way. Manager Rod Smallwood comments:

“We are trying to ensure that our fans get the tickets they want in the prime positions without paying over the odds to ticket scalpers. Maiden get infuriated with the way fans sometimes have to pay more than the ticket price to get good positions at our shows. So we will, wherever possible (Festivals excluded), with the assistance of the Promoters, arrange a paperless ticketing system at least for the front sections to try to eliminate as much of the ticket scalping and exchanges as we can. We put this into practice on our North American Tour in 2010; it worked well and we received many positive comments back from our fans, so we intend to increase this where feasible. With paperless ticketing, only those who actually pay initially for the tickets will get into the show so scalping is generally avoided (please see the comments from Ticketmaster below). We are also doing everything we can to avoid any drain of prime tickets going to the Secondary Ticketing sites which we feel make unfair profits from music fans.

As we consider all our fans to be VIPs, no tickets will be held specifically for VIP use. At some venues, the Promoter may provide the option for fans to pay extra for “VIP Parking”, early access, access to “VIP Bar” etc. But these will be purely optional for ticket holders only and will not be tied to ticket locations – the ability to get the best tickets should be the same for everybody outside of the usual presales.

Finally, we are of course once again arranging exclusive ticket pre-sales for our fan club members so they can be quick off the mark for great tickets and will also continue to run the contest in appropriate venues for fan club members so they can be ‘First To The Barrier’ prior to the show. We hope that these measures will help our fans as much as possible and ask that they keep checking for details on our website.”

TICKETMASTER comments:
Where possible the North American Iron Maiden shows will operate a paperless ticket policy. Select tickets will be sold via Ticketmaster’s Paperless Ticket delivery, which means fans will not receive a physical concert ticket for their entry into the event. Buying paperless helps ensure fans have secure and convenient access to event tickets at the intended original sale price. On the day of show, concert goers just need to bring the credit card they used for the ticket purchase and a government-issued photo ID to the concert. All members of the ticket purchaser's party must be present at the same time to enter the venue. The venue’s ticket usher will swipe their credit card upon entry and present each person in their party with seat locator slips for quick access into the show. To purchase paperless tickets or for more information, fans should visit http://www.ticketmaster.com/paperless or call the Ticketmaster charge-by-phone number at 1-800-745-3000.


*Maiden England 1988 Longform Video VHS Tracklisting
Moonchild, The Evil That Men Do, The Prisoner, Still Life, Die With Your Boots On, Infinite Dreams, Killers, Can I Play With Madness, Heaven Can Wait, Wasted Years, The Clairvoyant, Seventh Son Of A Seventh Son, The Number Of The Beast, Hallowed Be Thy Name, Iron Maiden.


MAIDEN ENGLAND 2012 TOUR DATES:

21st June - Charlotte, NC - Verizon Wireless Amphitheatre
23rd June - Atlanta, GA - Aarons Amphitheatre
26th June - Boston, MA - Comcast Center
27th June - Wantagh, NY - Jones Beach
29th June - Philadelphia, PI - Susquehanna Bank Center
30th June - Washington, DC - Jiffy Lube Live
2nd July - Newark, NJ - Prudential Center
5th July - Chicago, IL - First Midwest Bank
8th July - Quebec, QC - Colisee Pepsi Arena
11th July - Montreal, QC - Bell Center
13th July - Toronto, ON - Molson Amphitheatre
14th July - Sarnia, ON - Bayfest
16th July - Buffalo, NY - Darien Lake Performing Arts Center
18th July - Detroit, MI - DTE Music Theatre
19th July - Indianapolis, IN - Klipsch Music Centre
24th July - Winnipeg, MB - MTS Center
26th July - Calgary, AB - Scotiabank Saddledome
27th July - Edmonton, AB - Rexall Place
29th July - Vancouver, BC - Pacific Coliseum
30th July - Auburn, WA - White River Amphitheatre
1st August - Salt Lake City, UT - USANA Amphitheatre
3rd August - San Francisco, CA - Shoreline Amphitheatre
6th August - Phoenix, AZ - Ashley Furniture HomeStore Pavilion
9th August - Irvine, CA - Verizon Wireless Amphitheatre
12th August - Albuquerque. NM - Hard Rock Pavilion
13th August - Denver, CO - Comfort Dental Amphitheatre
15th August - San Antonio, TX - AT&T Center
17th August - Dallas, TX - Gexa Energy Pavilion
18th August - Houston, TX - The Woodlands

(Please note there will be a few dates added within this period. Rest of world... we'll see you next year!)
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Took » wo feb 15, 2012 7:29 pm

Afbeelding
Iron Maiden announce "Maiden England World Tour" with extensive dates in North America this summer

Very Special Guest Alice Cooper to July 21, Coheed and Cambria after July 21.


Following the massively successful Final Frontier World Tour 2010-11, IRON MAIDEN are back on the road this summer with a series of Arena, Amphitheatre and Festival shows in the U.S.A. and Canada, opening in Charlotte, NC, U.S.A. on June 21, and finishing in Houston, TX, on Aug 18 (dates listed below), to be followed by further dates around the World in 2013. The MAIDEN ENGLAND WORLD TOUR will closely mirror, in terms of production and content, the original 1988 concert video of the same name, shot on the “Seventh Son Of A Seventh Son Tour”. This opening section of the World Tour is the band’s most extensive visit to North America for many years and includes a number of cities the band have not played in a very long time, such as Charlotte, Atlanta, Buffalo, Indianapolis and Salt Lake City.

In most venues, tickets will go on sale on March 2 and 3 but watch this site or check local venue information for fuller details. Fan Club members should check out ironmaiden.com for exclusive first day ticket presales and contest to be ‘First To The Barrier’.

MAIDEN ENGLAND marks the third chapter in the History of Iron Maiden, a journey which began in 2004 with The Early Days DVD and subsequent 2005 Early Days Tour. Part Two followed in 2008 with the Live After Death DVD - the seminal 1984 concert recorded at Long Beach Arena (L.A) during the World Slavery Tour - and the band embarking on their groundbreaking Somewhere Back In Time World Tour 2008/9, which saw them play to over two million fans in almost 40 countries.

Comments vocalist Bruce Dickinson, “We have great fun playing the History of Maiden Tours because it gives us an opportunity between new albums to go out and play songs from our earlier catalogue. It’s always fantastic seeing the crowd reaction from a new generation of fans who have never experienced some of these tracks performed live before, and of course we know our longstanding fans will enjoy seeing the original Seventh Son Tour re-visited - with many other surprises! Our intention is to play about two thirds of the original track list of Maiden England (shown below*), including some songs we have not played live in a very,very long time, plus other favourites we just know the fans are going to want to hear! We always try to give our fans a great show musically, but we have always tried to make it as entertaining and memorable an experience as we can visually. And we all feel this show is going to do that splendidly! We can't wait to get started in Charlotte”.

Iron Maiden are delighted to announce that the extraordinary and legendary Alice Cooper will be their Very Special Guest on all shows up to July 21. After that date, Special Guest will be Coheed and Cambria, the inspiring, cutting edge band from New York.

Iron Maiden continue to be actively dedicated to ensuring their fans always have full access to the best possible tickets in the fairest possible way. Manager Rod Smallwood comments:

“We are trying to ensure that our fans get the tickets they want in the prime positions without paying over the odds to ticket scalpers. Maiden get infuriated with the way fans sometimes have to pay more than the ticket price to get good positions at our shows. So we will, wherever possible (Festivals excluded), with the assistance of the Promoters, arrange a paperless ticketing system at least for the front sections to try to eliminate as much of the ticket scalping and exchanges as we can. We put this into practice on our North American Tour in 2010; it worked well and we received many positive comments back from our fans, so we intend to increase this where feasible. With paperless ticketing, only those who actually pay initially for the tickets will get into the show so scalping is generally avoided (please see the comments from Ticketmaster below). We are also doing everything we can to avoid any drain of prime tickets going to the Secondary Ticketing sites which we feel make unfair profits from music fans.

As we consider all our fans to be VIPs, no tickets will be held specifically for VIP use. At some venues, the Promoter may provide the option for fans to pay extra for “VIP Parking”, early access, access to “VIP Bar” etc. But these will be purely optional for ticket holders only and will not be tied to ticket locations – the ability to get the best tickets should be the same for everybody outside of the usual presales.

Finally, we are of course once again arranging exclusive ticket pre-sales for our fan club members so they can be quick off the mark for great tickets and will also continue to run the contest in appropriate venues for fan club members so they can be ‘First To The Barrier’ prior to the show. We hope that these measures will help our fans as much as possible and ask that they keep checking for details on our website.”

TICKETMASTER comments:
Where possible the North American Iron Maiden shows will operate a paperless ticket policy. Select tickets will be sold via Ticketmaster’s Paperless Ticket delivery, which means fans will not receive a physical concert ticket for their entry into the event. Buying paperless helps ensure fans have secure and convenient access to event tickets at the intended original sale price. On the day of show, concert goers just need to bring the credit card they used for the ticket purchase and a government-issued photo ID to the concert. All members of the ticket purchaser's party must be present at the same time to enter the venue. The venue’s ticket usher will swipe their credit card upon entry and present each person in their party with seat locator slips for quick access into the show. To purchase paperless tickets or for more information, fans should visit http://www.ticketmaster.com/paperless or call the Ticketmaster charge-by-phone number at 1-800-745-3000.


*Maiden England 1988 Longform Video VHS Tracklisting
Moonchild, The Evil That Men Do, The Prisoner, Still Life, Die With Your Boots On, Infinite Dreams, Killers, Can I Play With Madness, Heaven Can Wait, Wasted Years, The Clairvoyant, Seventh Son Of A Seventh Son, The Number Of The Beast, Hallowed Be Thy Name, Iron Maiden.


MAIDEN ENGLAND 2012 TOUR DATES:

21st June - Charlotte, NC - Verizon Wireless Amphitheatre
23rd June - Atlanta, GA - Aarons Amphitheatre
26th June - Boston, MA - Comcast Center
27th June - Wantagh, NY - Jones Beach
29th June - Philadelphia, PI - Susquehanna Bank Center
30th June - Washington, DC - Jiffy Lube Live
2nd July - Newark, NJ - Prudential Center
5th July - Chicago, IL - First Midwest Bank
8th July - Quebec, QC - Colisee Pepsi Arena
11th July - Montreal, QC - Bell Center
13th July - Toronto, ON - Molson Amphitheatre
14th July - Sarnia, ON - Bayfest
16th July - Buffalo, NY - Darien Lake Performing Arts Center
18th July - Detroit, MI - DTE Music Theatre
19th July - Indianapolis, IN - Klipsch Music Centre
24th July - Winnipeg, MB - MTS Center
26th July - Calgary, AB - Scotiabank Saddledome
27th July - Edmonton, AB - Rexall Place
29th July - Vancouver, BC - Pacific Coliseum
30th July - Auburn, WA - White River Amphitheatre
1st August - Salt Lake City, UT - USANA Amphitheatre
3rd August - San Francisco, CA - Shoreline Amphitheatre
6th August - Phoenix, AZ - Ashley Furniture HomeStore Pavilion
9th August - Irvine, CA - Verizon Wireless Amphitheatre
12th August - Albuquerque. NM - Hard Rock Pavilion
13th August - Denver, CO - Comfort Dental Amphitheatre
15th August - San Antonio, TX - AT&T Center
17th August - Dallas, TX - Gexa Energy Pavilion
18th August - Houston, TX - The Woodlands

(Please note there will be a few dates added within this period. Rest of world... we'll see you next year!)
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Took » wo feb 15, 2012 7:30 pm

kortom, begin volgend jaar in Europa, vermoed ik.
En dan zo eind dit jaar komt dan die dvd uit.

maar, nog opvallender: HET OUDE LOGO IS TERUG!
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Re: Iron Maiden V

Bericht door Ernst-Jan » wo feb 15, 2012 8:06 pm

Tis ook een gave poster. Mooi gemaakt.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Dimas » wo feb 15, 2012 10:56 pm

Yes, Infinite Dreams!

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1219
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Dufniall » do feb 16, 2012 8:47 am

Hmm, tweederde van de oorspronkelijke setlist, ik ben er nu al wel een beetje bang voor dat ze een gaaf nummer als The Prisoner eruit gooien, om toch maar weer Run To The Hills en The Trooper erin te doen. Maar wel gaaf hoor, laat maar komen!

IronMaidenNL
Berichten: 105
Lid geworden op: zo sep 20, 2009 12:45 pm
Locatie: Tilburg

Re: Iron Maiden V

Bericht door IronMaidenNL » do feb 16, 2012 9:24 am

Iron Maiden zal hier in Europa volgend jaar wel de festivals aandoen. Zou toch vreemd zijn als ze met zo'n poster The Trooper niet spelen 8). Hopelijk spelen ze het nummer 7th son of a 7th son live en krijgen we echt een paar bijzondere nummers te horen... Zoals Alexander The Great. Bruce heeft al wat geoefend tijdens de vorige tour: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zr3MWquU ... re=related[/youtube]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25599
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » do feb 16, 2012 1:04 pm

Zat me net af te vragen of ze Purgatory nog wel eens gespeeld hebben de afgelopen jaren en kwam toen op deze versie:


Dit zou ik graag toch ook eens live horen!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22236
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door KoenM » do feb 16, 2012 1:17 pm

Dat is dan wel weer een tour waar ik bij zou willen zijn volgend jaar, erg mooie setlist.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25319
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Jeroen » do feb 16, 2012 1:38 pm

Jup, eindelijk.

Maar er staat 'materiaal dat we al heel lang niet live hebben gespeeld'. Songs als Alexander The Great hebben ze nog nooit live gespeeld, dus ik verwacht die er niet 1, 2, 3 bij. Maar goed, wel mooi om eventueel wat meer materiaal van Somewhere In Time te horen. Aangevuld met de standaardnummers vrees ik.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Iron Maiden V

Bericht door Rene » do feb 16, 2012 1:44 pm

Standaardnummer zijn live altijd wel mooi om mee te maken, dus aangevuld met zeldzame nummers vind ik het prima!
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Iron Maiden V

Bericht door Iron Maiden » do feb 16, 2012 3:44 pm

Hier kijk ik wel naar uit, deze DVD ga ik ook zeker halen. Ben erg benieuwd naar de tour en de nummers.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25599
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » ma feb 20, 2012 11:39 am

Van Innuendo nu het eerste deel uit de Early Days reeks geleend en het valt me na een Di'Anno en twee Dickinson optredens toch wel heel erg goed op wat een zoutzak die Anno toch eigenlijk wel niet is. Doet geeneens moeite om uithalen van de plaat erbij te zingen, raffelt teksten onverstaanbaar af en heeft als showman weinig kunde. Nee, Dickinson zit er af en toe ook wel eens naast qua uithalen, maar doet dit in ieder geval alsnog met zoveel flair dat het allemaal niet veel uitmaakt. Leuke dvd, alleen vind ik het wel jammer dat de cameramensen de helft van de tijd Smith niet kunnen vinden als hij een solo aan het spelen is.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25319
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Jeroen » ma feb 20, 2012 11:56 am

De documentaire vind ik een stuk boeiender :) al zijn de shows ook wel leuk.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
yesferro
Berichten: 5073
Lid geworden op: di jun 04, 2002 1:25 pm
Locatie: plantersville ms
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door yesferro » do feb 23, 2012 10:50 pm

Lennert, heb je Dianno ooit zelf live gezien? Ik zag hem 3x in Belgie, best leuke shows, en hij kan de nummers nog erg goed aan
-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25319
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Jeroen » vr feb 24, 2012 9:38 am

Mwoah, als ik op die cd afga ook, met die opnieuw opgenomen Maiden nummers, dan vind ik het allemaal erg schreeuwerig, plat en ongeïnspireerd overkomen. Typisch voorbeeld van een man die z'n talent vergooid heeft met tonnen drugs en drank. Bij Battlezone en Killers was het nog redelijk okay, maar tegenwoordig is het een treurige verschijning die live teert op albums van dertig jaar geleden.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23027
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Iron Maiden V

Bericht door dako » vr feb 24, 2012 10:28 am

yesferro schreef:Lennert, heb je Dianno ooit zelf live gezien? Ik zag hem 3x in Belgie, best leuke shows, en hij kan de nummers nog erg goed aan
Mwah, hij was tien jaar geleden al de zwakste schakel in een Maiden-coverbandje.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Orklord » vr feb 24, 2012 10:30 am

Dianno? Die zit alleen maar aan de drugs :P

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25599
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » di feb 28, 2012 12:56 pm

Jeroen schreef:De documentaire vind ik een stuk boeiender :) al zijn de shows ook wel leuk.
Ja, die documentaire heb ik nu van het weekend gezien met mijn ouders en hij was inderdaad gaaf. Ik was in eerste instantie niet van plan om Live After Death nog op dvd aan te schaffen, maar hier moet ik toch maar van terugkomen.

Van het weekend The X-Factor veel gedraaid en nu bezig met hetzelfde te doen bij Virtual XI. Waar The X-Factor toch nog steeds een erg goeie plaat blijft, vind ik Virtual XI nog steeds maar een matig eindproduct. The Educated Fool en Futureal zijn weergaloos, maar de productie vergalt zoveel luisterplezier, duidelijk de meest balloze plaat die ze ooit hebben gemaakt. The Clansman vind ik nog steeds een gaaf nummer, maar ik moet toch toegeven dat hij in de Rock In Rio versie zoveel malen beter is dan de eigenlijk best doodse versie die hier te horen is. The Angel And The Gambler blijft voor mij een gedrocht, terwijl ook Lightning Strikes Twice en When Two Worlds Collide me niet veel doen. Don't Look To The Eyes Of A Stranger vond ik vroeger altijd prachtig, maar nu valt het me op dat het soloduel ook eentje van pieken en dalen is en het eigenlijk een behoorlijk repetitieve, matige remake van Fear Of The Dark is. Como Estais Amigos is daarentegen wel een mooie afsluiter met helaas wat valse zanglijnen. Waar ik Blaze op The X-Factor nog best sterke zangpartijen vind hebben heeft hij hier helaas toch echt een hoop gigantische missers die in combinatie met de afgrijselijke productie er toch gewoon echt voor zorgen dat Virtual XI uit het hoekje van 'minste Maiden album' voor mij zal komen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Plaats reactie