FortaRock the Festival 2 juni 2012

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gebruikersavatar
Latebloomer
Berichten: 990
Lid geworden op: di feb 01, 2011 7:49 pm

Re: FortaRock the Festival 2 juni 2012

Bericht door Latebloomer » za jun 02, 2012 8:43 am

45 km ten NO van Nijmegen is het op dit moment zeer zonnig. Maar het schijnt (nog) wel koud te zijn. Nog 1,5 u en dan de auto in.
Hopelijk een beetje snelle doorloop bij de ingang.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: FortaRock the Festival 2 juni 2012

Bericht door Gijscoman » za jun 02, 2012 9:05 am

In Nijmegen is de lucht mooi blauw. Hier en daar wat kleine wolkjes, maar heel veel zon. Het is nog fris, maar dat is alleen maar goed nieuws. Een frisse ochtend, betekent namelijk een warme middag en namiddag! Laten we hopen dat deze regel ook vandaag geld.
Nu (???) voor het weer in de rest van Europa!

Gebruikersavatar
alicecooper
Berichten: 2415
Lid geworden op: do mar 09, 2006 2:10 pm
Locatie: Almelo

Re: FortaRock the Festival 2 juni 2012

Bericht door alicecooper » za jun 02, 2012 9:19 am

Maar eens richting Nijmegen.... Zin In!!

Gebruikersavatar
Meridian
Berichten: 1238
Lid geworden op: wo sep 15, 2004 10:41 pm
Locatie: Groesbeek

Re: FortaRock the Festival 2 juni 2012

Bericht door Meridian » za jun 02, 2012 10:07 am

Ik woon naast Nijmegen en het is zeer zonnig en fjjne temperatuur. Vandaag 18 graden, zonnig en allen vanavond kleine kans op een buitje. Vannacht wel 100% kans op neerslag. Nu is het in ieder geval perfect weer!

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: FortaRock the Festival 2 juni 2012

Bericht door Gijscoman » za jun 02, 2012 10:08 am

Het gaat echter niet om veel neerslag. 0.05 cm.
Valt dus wel mee en is misschien na het festival... Of tijdens Raining Blood :D

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Re: FortaRock the Festival 2 juni 2012

Bericht door Sorcha » za jun 02, 2012 10:19 am

Jep, lekker weertje! Misschien maar even in het gras gaan lezen ipv in de UB. Veel plezier voor wie gaat!

raymondK
Berichten: 699
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 7:24 pm
Locatie: Nordhorn (Duitsland)

Re: FortaRock the Festival 2 juni 2012

Bericht door raymondK » za jun 02, 2012 10:31 am

Zo bijna in Nijmegen. Word een mooie dag vandaag, heb er zin in.

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: FortaRock the Festival 2 juni 2012

Bericht door Elessar » za jun 02, 2012 12:16 pm

Ik ga ook zo die kant op met een maat van me.

Jullie kunnen me zometeen tot pulp slaan.

:' )
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22170
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: FortaRock the Festival 2 juni 2012

Bericht door KoenM » za jun 02, 2012 11:06 pm

Slay0r nu zeker?
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Nox
Berichten: 138
Lid geworden op: zo jan 25, 2009 7:36 pm

Re: FortaRock the Festival 2 juni 2012

Bericht door Nox » za jun 02, 2012 11:11 pm

Fortarock gangers hebben dikke mazzel gehad met het weer; was prima festival weer vandaag, niet te warm, geen regen. Was vorig jaar ook prima te doen, misschien volgend jaar weer aanwezig.

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: FortaRock the Festival 2 juni 2012

Bericht door lampje » zo jun 03, 2012 1:53 am

KoenM schreef:Slay0r nu zeker?
11:06 PM , nee, net klaar ;-)

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: FortaRock the Festival 2 juni 2012

Bericht door yowannuzz » zo jun 03, 2012 2:02 am

Het weer was geweldig !!!
De sfeer ook, en zelfs de bands stelden niet teleur.

Persoonlijke top 3 werd verzorgd door Nasum, Lamb of God en Steel Panther.

Ik ben niet eens zo heel nuchter nu, dus ik laat het ff bij deze korte mededeling en ga proberen een gat in de dag te slapen !!!
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
MK
Berichten: 5908
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 2:06 pm
Locatie: Roosendaal

Re: FortaRock the Festival 2 juni 2012

Bericht door MK » zo jun 03, 2012 2:09 am

Het was inderdaad meer dan geweldig! Perfect weer, bands waren top (heerlijk pitje bij Benighted!) en veel toffe mensen. Het was goed geregeld allemaal, ondanks het grote aantal mensen was het helemaal niet benauwd druk. Prima dagje zo, volgend jaar weer!
It is my job as a human being to let my ignorance take control

Gebruikersavatar
Latebloomer
Berichten: 990
Lid geworden op: di feb 01, 2011 7:49 pm

Re: FortaRock the Festival 2 juni 2012

Bericht door Latebloomer » zo jun 03, 2012 8:24 am

MESHUGGAAHHHH!

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: FortaRock the Festival 2 juni 2012

Bericht door arjans » zo jun 03, 2012 8:48 am

Het was inderdaad weer erg leuk.

Lamb of God, Nasum en Meshuggah waren voor mij de toppers.
Optredens op het hoofdpodium vielen me wat tegen.

Maar al met een super dag. Ga nu maar even een paar bakken koffie naar binnen gieten.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: FortaRock the Festival 2 juni 2012

Bericht door Gijscoman » zo jun 03, 2012 9:16 am

Benighted was echte fucking vet! Dat opende ongelooflijk lekker.
Vervolgens Solstafir. Die leken aan het begin er niet helemaal in te zitten, maar na een tijdje liep 't beter en werd het dus ook stukken beter. Kan er ook aanliggen dat het vooraan gewoon beter klonk, want ik
Bij Asphyx bier gaan halen en vooraan gaan staan bij Devin Townsend Project.
Devin Townsend had het minste geluid van de bands die ik had gezien op Fortarock. Ondanks dat nog steeds een geslaagde show!
Nasum moest ik overslaan om een hap te eten.
Vervolgens stond ik redelijk vooraan bij Trivium dat echt heel goed speelde.
Toen kwam Steel Panther. Hele goede show. Ik stond redelijk achteraan, waardoor je ook hoorde dat het publiek tot achteraan de tent meezong. Ook erg goed!
Anthrax stond ik wat verder achteraan. Ik vond 't erg goed klinken, maar het kwam om een of andere reden niet geheel over tot de achterste regionen. Moet ik maar nog een keer gaan zien!
Meshuggah gebruikte ik om weer een hap te eten en vooraan te staan bij Machine Head.
Machine Head was gewoon fucking vet!!! Wel erg druk vooraan (je werd ongeveer doodgedrukt doordat er ook nog een moshpit was), maar ongelooflijk vet!!! Voor mij het hoogtepunt.
Bij Lamb of God stond ik vervolgens linksachter, waar ik, tijdens een geweldig optreden van ze, met 2 vrienden en iemand anders een moshpit was begonnen (en met die persoon die ik niet kende ook nog een 2 persoons Wall Of Death!!! :mrgreen: ). Heel vet optreden!
Tot slot zat ik bij Slayer linksachter. Heel vet! Moshpit was ook vet, ondanks zo'n kerel die mij (en ook nog een ander) aanviel... Enfin, die kerel flipte nogal. Ik denk omdat ie moshpits vervelend vond en het dan vooral gemakkelijk vond om de jongste en duidelijk de zwakste van het stel een klap tegen de kaak te geven en vervolgens met een schouderworp tegen de grond te werken. Gelukkig werd dit laatste voorkomen door omstanders.
Ach, Slayer was gewoon fucking vet!!!

Het weer ( :mrgreen: ) was erg mooi! Lekker zonnig! Veel soorten eten. Veel meer soorten drinken, geloof ik. Trouwens ook veel beter geluid. Het was wel wat drukker, maar dit was nog zeker te doen. Wel vond ik 't apart en nogal vervelend dat mijn pijnstillers (Ibuprofen) werd afgenomen, opdat ik 't later kon ophalen, maar dat mensen wel zakjes wiet naar binnen mochten nemen.

Met het missen van Nasum, Asphyx en Meshuggah heb ik volgens mij heel wat vets gemist, maar toch was het een zeer geslaagd festival!!!

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: FortaRock the Festival 2 juni 2012

Bericht door Gijscoman » zo jun 03, 2012 9:24 am

Er werd trouwens bij alles gefilmd. Ik zag sowieso steeds 3 camera's.
Zou er misschien een Fortarock DVD komen? Want zoveel camera's is toch wat overdreven voor TV Nijmegen. :wink:

Maarten_Hc
Berichten: 5257
Lid geworden op: di dec 16, 2003 4:03 pm

Re: FortaRock the Festival 2 juni 2012

Bericht door Maarten_Hc » zo jun 03, 2012 10:57 am

Dit was mijn 1e keer Fortarock, ik was verbaasd over de mooie locatie! Lekker weer, sowieso ook lekkere relaxte sfeer (lang leve metalfestivals), MAAR:
DAT GELUID!!!!! ik weet niet of ik te kritisch word na al die jaren, maar manman wat een bagger. 2 bands hadden redelijk geluid, maar de rest was zwaar onder de maat
We Make You Begging On The Streets Of London!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22170
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: FortaRock the Festival 2 juni 2012

Bericht door KoenM » zo jun 03, 2012 11:08 am

Mooi om te lezen dat het leuk was. Hoe is de drukte ervaren door iemand die er vorig jaar ook was en 2011 met 2012 kan vergelijken?
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: FortaRock the Festival 2 juni 2012

Bericht door Took » zo jun 03, 2012 11:12 am

Gijscoman schreef:Devin Townsend had het minste geluid van de bands die ik had gezien op Fortarock. Ondanks dat nog steeds een geslaagde show!
dan heb jij je oren dicht gehad bij Machine Head.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: FortaRock the Festival 2 juni 2012

Bericht door lampje » zo jun 03, 2012 11:12 am

KoenM schreef:Mooi om te lezen dat het leuk was. Hoe is de drukte ervaren door iemand die er vorig jaar ook was en 2011 met 2012 kan vergelijken?
Het was overduidelijk een stuk drukker, maar (nog) net niet te. Op het drukste moment nog acceptabele rijen/wachten voor eten, toiletten.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: FortaRock the Festival 2 juni 2012

Bericht door Gijscoman » zo jun 03, 2012 11:14 am

Took schreef:
Gijscoman schreef:Devin Townsend had het minste geluid van de bands die ik had gezien op Fortarock. Ondanks dat nog steeds een geslaagde show!
dan heb jij je oren dicht gehad bij Machine Head.
Waar ik stond was 't geluid echt zeer goed. Niet het beste, maar wel veel beter dan bij Devin Townsend.

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: FortaRock the Festival 2 juni 2012

Bericht door lampje » zo jun 03, 2012 11:14 am

Took schreef:
Gijscoman schreef:Devin Townsend had het minste geluid van de bands die ik had gezien op Fortarock. Ondanks dat nog steeds een geslaagde show!
dan heb jij je oren dicht gehad bij Machine Head.
+1. Ik denk dat voor een 'neutrale' toehoorder (wanneer je de muziek niet kent zeg maar) er geen touw aan vast te knopen was.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: FortaRock the Festival 2 juni 2012

Bericht door Took » zo jun 03, 2012 11:16 am

KoenM schreef:Mooi om te lezen dat het leuk was. Hoe is de drukte ervaren door iemand die er vorig jaar ook was en 2011 met 2012 kan vergelijken?
de drukte viel mee. Nou ja, het was druk, maar niet zo druk dat je je overal doorheen moest ploegen. Het was gewoon goed te doen.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: FortaRock the Festival 2 juni 2012

Bericht door Gijscoman » zo jun 03, 2012 11:21 am

Trouwens zei Steel Panther dat ze in november weer in Nederland zouden komen.
Ik zie dat ze in begin november een tour hebben door Groot-Brittanie, maar waar zouden ze dan in Nederland komen?

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: FortaRock the Festival 2 juni 2012

Bericht door Took » zo jun 03, 2012 11:44 am

Afbeelding

en ik heb nog een leuke souvenir:
Afbeelding
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22170
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: FortaRock the Festival 2 juni 2012

Bericht door KoenM » zo jun 03, 2012 11:45 am

Hehe, wat blijft Slayer toch ontzettend hard en gaaf.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Trakadan
Berichten: 117
Lid geworden op: za okt 02, 2010 6:10 pm

Re: FortaRock the Festival 2 juni 2012

Bericht door Trakadan » zo jun 03, 2012 12:24 pm

-dubbelpost-
Laatst gewijzigd door Trakadan op zo jun 03, 2012 12:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Vlekkie
Berichten: 624
Lid geworden op: di nov 11, 2008 8:50 pm
Locatie: Bij Boxmeer

Re: FortaRock the Festival 2 juni 2012

Bericht door Vlekkie » zo jun 03, 2012 12:39 pm

Zeer zeker een leuke dag gehad!
We stonden vaak meer achteraan, en daar viel 't ons op dat het geluid nogal zacht stond en dus de acts niet echt overkwam. Jammer, maar opzich nog een leuke dag gehad.
Sólstafir kwam bij mij niet echt lekker over. Ik denk dat ze beter in de tent op hun recht kwamen, maar op zich niet slecht. Andersom geldt dit voor Meshugga.
Eigenlijk vond ik niet echt een band superslecht of supergoed spelen.
Maar ik vond Slayer echt superstrak, en heb me zeker vermaakt tijdens hun. Zeker een van hun beste shows die ik heb gezien!

Heeft toevallig iemand de (complete) setlist van Slayer?
2/6: Fortarock festival
30/6: Houten Deathfest
28/09: Secrets of the Moon
06/10: Overkill
26/10: Aurora Infernalis
14/12: Eindhoven Metal Meeting

Gebruikersavatar
MegaDood
Berichten: 996
Lid geworden op: vr okt 24, 2003 2:35 pm
Locatie: AZ Alkmaar

Re: FortaRock the Festival 2 juni 2012

Bericht door MegaDood » zo jun 03, 2012 1:28 pm

Took schreef:
Gijscoman schreef:Devin Townsend had het minste geluid van de bands die ik had gezien op Fortarock. Ondanks dat nog steeds een geslaagde show!
dan heb jij je oren dicht gehad bij Machine Head.
Ik was overigens behoorlijk boos over de setlist van Machine Head; geen enkele klassieker!

Hoogte punten: Slayer en Anthrax.

Oordoppen waren overigens niet nodig.

Gebruikersavatar
MK
Berichten: 5908
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 2:06 pm
Locatie: Roosendaal

Re: FortaRock the Festival 2 juni 2012

Bericht door MK » zo jun 03, 2012 1:33 pm

MegaDood schreef: Ik was overigens behoorlijk boos over de setlist van Machine Head; geen enkele klassieker!
Helemaal mee eens!
It is my job as a human being to let my ignorance take control

Gebruikersavatar
John Lydon
Berichten: 404
Lid geworden op: ma sep 21, 2009 8:35 pm
Locatie: Somewhere in Dordt

Re: FortaRock the Festival 2 juni 2012

Bericht door John Lydon » zo jun 03, 2012 1:48 pm

MK schreef:
MegaDood schreef: Ik was overigens behoorlijk boos over de setlist van Machine Head; geen enkele klassieker!
Helemaal mee eens!
Inderdaad,daar had wel een nummertje of 2 van het Burn My Eyes album bij gemogen...
Maar zoals ik hier al eerder las,het geluid op het hoofdpodium was de hele dag grotendeels waardeloos. Drums en zang waren de hoofdmoot,gitaren vaak een onduidelijke brij. En het volume sloeg helemaal nergens op. De gesprekken 4 rijen voor me kwamen nog boven de muziek uit. Volgend jaar die volumeknop verder open schroeven aub!!
You tell me that I'm a sinner.You say I'm going to hell. So once your judgement condemns You,I shall see you there....

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: FortaRock the Festival 2 juni 2012

Bericht door Crises » zo jun 03, 2012 2:24 pm

Wij waren vrij vroeg, half elf, ter plaatse, omdat onze chauffeur zijn persaccreditatie moest afhalen. Dit hield in dat wij ongeveer bij de eerste zestig betalende bezoekers zaten die het veld betraden. Badend in een heerlijk zonnetje, konden we rustig onze muntjes halen en lekker gaan zitten op een vrij bankje. Ruimte zat, per slot van rekening. Het wachten op de bands kon beginnen.

Benighted is niet echt een van de bands waarin ik geïnteresseerd ben, muzikaal gezien. Dus we bleven lekker in het zonnetje zitten, terwijl zij in de tent speelden. Voor het begin van Sólstafir zijn we nog even over het metalmarktje gelopen.

Sólstafir begon op tijd en speelde helaas nogal kort. Het geluid was prima, want de mix stond goed, en het optreden was begeistert. Fjara was het hoogtepunt van dit optreden van vier nummers. Nogmaals, jammer dat ze zo kort speelden.
Asphyx heb ik ook van net buiten de tent bekeken, maar dat was voornamelijk om even bij te praten met een oude bekende en het zonnetje was zo lekker. Tijdens het degelijke optreden van deze band kwam, voor mij in ieder geval, het eerste en het enige slachtoffer, wat ik heb gezien, van de pit voorbij geschoven; het hele gezicht onder het bloed door een fikse snijwond net boven het rechteroog. Metal is niet zonder risico, zullen we maar zeggen. Asphyx nam afscheid met het altijd heerlijke The Rack. Genieten. Daarna Devin Townsend, onderweg naar deze wonderlijke Canadees kwam ik ongeveer elke 10 meter een bekende tegen. Daardoor duurde het nogal een tijdje voor ik daar aankwam. Het geluid was, waar ik stond, niet slecht; Devin zijn gitaar stond zacht in de mix, maar alle instrumenten waren goed te horen. By your command was een hoogtepunt in dat optreden, maar Devin is mij iets te veel ADHD en daar stond mijn hoofd niet helemaal naar gisteren. Na 3/4 nummers heb ik hem weer voor gezien gehouden en ging ik op zoek naar ander vertier en voedsel. Nasum was gewoon een heerlijke bak teringherrie, zoals het hoort. En de volgende band op het hoofdpodium hoefde ik absoluut niet te zien, Trivium heeft het voor mij nooit gedaan en ze moeten wel een hele grote koerswijziging maken voordat ze het voor mij doen. Die tijd werd er gegeten, gedronken en nog wat mede MF-ers gespot (Ruben, Valkyrian, Elessar onder andere). Daarna op tijd naar de tent voor de beste show van Steel Panther in Nederland, en dan niet alleen vanwege het feit dat ze voor het eerst optraden in dit land. Wat een geweldig feest. Na Keulen was ik bang dat ze hier tegen zouden vallen, omdat het toch een festival betreft, maar niets van dat alles: Kwalitatief van de bovenste plank, geluid was, vooraan, geweldig (mix en volume) en de grapjes horen erbij. Vanaf het moment dat Supersonic Sex Machine ingezet werd tot de laatste noten van Death To All But Metal was het een waar feest. Als het festival toen opgehouden was, was ik al tevreden geweest. Na Steel Panther weer in de zon gebivakkeerd en geouwehoerd met vrienden. Dat hebben we volgehouden tot het einde van Messugah. Wel aangehoord, want we zaten buiten de tent, maar niet bewust genoeg om er iets zinnigs over te zeggen. Daarna op zoek naar jeugd sentiment bij Machine Head. De grote teleurstelling van de dag bleek dat te zijn. Door een slechte mix en ook gewoon vals spelen en zingen van de band, was er niets te volgen van de nummers die ze speelden. Pas bij een refrein kwam enige herkenning van het nummer. Mijn jeugdsentiment was er dus niet die dag. Sowieso niet, want ze speelde maar 1 oud nummer. Lamb of God hoefden wij allemaal weer niet te zien en dus konden we wachten op Slayer. Slayer was geweldig. Met Gary Holt erbij speelt de hele band met meer plezier en op een hoger niveau. Wat ging het weer lekker. Wat een fantastisch optreden weer.

Wat een geweldige dag was het gisteren, niet te warm met een lekker zonnetje. Daarnaast erg leuke optredens gehoord en ik kan me absoluut niet vinden in de opmerkingen dat het geluid slecht was, met uitzondering van Machine Head, stond de mix over het algemeen goed en ik heb zelf nooit zoveel problemen met een lager volume, omdat dit rustiger is voor je oren en het geluid ook minder vervormd wordt in je gehoor. Hard geluid is vaak een compensatie voor andere gebreken.

De organisatie was prima (maar als het slecht weer was geweest, was het, denk ik, een stuk minder prima geweest door het gebrek aan faciliteiten (afdoende overdekte zitplaatsen de mogelijkheid om te kunnen schuilen etc.) voor regenachtig weer) en het was ontzettend gezellig. Dit had ik even nodig.

Op naar Dokk'em.
Laatst gewijzigd door Crises op zo jun 03, 2012 4:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Latebloomer
Berichten: 990
Lid geworden op: di feb 01, 2011 7:49 pm

Re: FortaRock the Festival 2 juni 2012

Bericht door Latebloomer » zo jun 03, 2012 2:38 pm

Geluid op het hoofdpodium was idd slecht, daardoor kwamen de optredens in de tent veel beter uit de verf. De tentoptredens vond ik allemaal grote klasse (heb alleen Nasum en Steel Panther niet gezien). Op het hoofdpodium vond ik Solstafir een dieptepunt; matige drummer, valse zang. Ook Anthrax (veel te iel, te weinig power) en Devin Townsend ('musical metal') vond ik tegenvallen. MachineHead en Slayer waren acceptabel, en Trivium was leuk voor de jeugd. Al met al een mooie dag (idd ook qua weer, en de nadelen van de drukte bleven beperkt, bovendien geen vervelende gasten gezien), maar de organisatie moet zich wel serieus afvragen wat te doen met het hoofdpodium, want op deze manier komen de meeste optredens niet tot hun recht (zonde van het vele geld).

Gebruikersavatar
Goreaholic
Berichten: 2565
Lid geworden op: vr jan 27, 2012 8:46 am
Locatie: Rotterdam

Re: FortaRock the Festival 2 juni 2012

Bericht door Goreaholic » zo jun 03, 2012 3:42 pm

Elessar schreef:Ik ga ook zo die kant op met een maat van me.

Jullie kunnen me zometeen tot pulp slaan.

:' )
Volgens mij ben je niet gemept.
Valt me weer een beetje tegen :mrgreen:
Snorting The Lines Of Cremated Remains

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: FortaRock the Festival 2 juni 2012

Bericht door Elessar » zo jun 03, 2012 3:45 pm

Goreaholic schreef:
Elessar schreef:Ik ga ook zo die kant op met een maat van me.

Jullie kunnen me zometeen tot pulp slaan.

:' )
Volgens mij ben je niet gemept.
Valt me weer een beetje tegen :mrgreen:
Nee, maar ik ben wel geknuffeld!
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: FortaRock the Festival 2 juni 2012

Bericht door Siego » zo jun 03, 2012 4:11 pm

ANTHRAX!
Pfff, straks meer.
Oja, Gijs... met je weervoorspelling!

Gebruikersavatar
Cathalised
Columnist
Berichten: 4857
Lid geworden op: di okt 05, 2004 5:45 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: FortaRock the Festival 2 juni 2012

Bericht door Cathalised » zo jun 03, 2012 4:36 pm

Ik moet de organisatie een compliment maken dat ondanks het uitverkopen van het festival, ik geen moment echt heb moeten dringen ergens. Zelfs tijdens Slayer was er overal nog meer dan genoeg ruimte om even in het gras te zitten. Houden zo.

Oh, en I'M THE WALKING DUUUUUUUUUUUUUUUUDE! Stel bazen blijft het toch.
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: FortaRock the Festival 2 juni 2012

Bericht door yowannuzz » zo jun 03, 2012 4:41 pm

Gisterenochtend om 9 uur de trein gepakt met 4 man (m/v) uit Bergen op Zoom, later zou zich nog een vriend in Roosendaal zich bij ons voegen.
Hoe dichter we Nijmegen naderden, hoe meer tuig in de trein kwam.
Bij Tilburg kregen we al blikjes bier aangeboden van een wildvreemde. Als de voortekenen niet bedrogen zou dit wel eens een heel mooi feestje kunnen worden !!
Ook de stralend blauwe lucht en het enthousiaste zonnetje droegen bij aan dat vermoeden.

Toen we uiteindelijk tegen 12 uur met een goudgele rakker in de tent stonden, en Benighted schopte de dag bruut op gang wisten we het zeker: Gaat goed komen !!
Benighted was een waardig opener, en ondanks het vroege tijdstip was de tent goed gevuld met fanatiek reagerend publiek. Terecht; de Fransozen waren strak en zeer overtuigend.
Waar we in de trein al over spraken werd toen bevestigd: Solstafir had beter in de tent kunnen staan. Werd voor ons in de buitenlucht gereduceerd tot achtergrondmuziekje tijdens het socializen.
Dat had in de tent best wel eens anders kunnen zijn. Toen nummertje Asphyx gezien en die deden datgene wat ze altijd doen. Saaie oldschool-death spelen, dus wij kozen ervoor de innerlijke mens te voorzien van een frietje. Op alleen bier houd je het immers ook geen dag vol.

Vervolgens op tijd naar het grote podium voor mijn superheld Devin Townsend. En uiteraard was dat weer fantastisch.
Maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik hem wel eens meer heb zien overtuigen, waar dat aan lag kan ik niet precies zeggen. Het was genieten met volle teugels, maar in 013 vorig jaar zette hij schijnbaar achteloos het concert van het jaar neer en dat deed hij nu niet.
Om 14:55 vond er een kernexplosie plaats op het tentpodium. Nasum verpulverde, verpletterde en maakte gehakt van alles wat zich verder grindcore noemt.
Mieszko had geen waardiger eerbetoon kunnen krijgen. Waanzinnig !!!

Het schijnt dat Trivium toen heeft gespeeld en dat moeten ze natuurlijk helemaal zelf weten.
Ik heb een rauwe strot, en hoofdschuldige daaraan is Steel panther. Het absolute hoogtepunt van FR 2012. Geweldige show, goede nummers en verschrikkelijk veel gelachen.
Zoals Crises al zei; daarna konden we in principe naar huis. Beter zou het niet meer worden.
Anthrax was leuk maar ons iets te druk, dus dat hebben we pakweg een half uurtje aangezien en toen nog maar eens wat gegeten.

Meshuggah was geweldig ! Zo strak als een kippenkontje, en het wist mij persoonlijk veel meer te boeien dan in 2009.
In tegenstelling tot wat velen roepen vond ik Machinehead niet zo heel beroerd, ik heb ze veel beter gezien en miste ook klassiekers van Burn my eyes, maar heb me er toch een uur bij vermaakt .
Lamb of God bewees absoluut hun hoge positie op de bill waard te zijn, derde keer dat ik ze live zie en moeiteloos scharen ze zich bij de hoogtepunten van dit feestje.

En toen was het alweer tijd voor Slayer, die vooral heel erg Slayer waren. Niets mis mee hoor, maar ik heb de band al heel vaak gezien en de verrassing was nul, komma nul.
Omdat we toch eerder weg moesten om de trein te halen, was dat echter zeker geen onoverkomelijk leed.

Na een treinreis met slapende vriendjes en vriendinnetjes, en een krantenpropgevecht met mijn vriendin, waren we tegen 2 uur weer thuis.
En daar sloot ik de dag af met een borrel.
En ondanks de blauwe plekken, de blaren op de voeten en de rauwe strot besloten we bij die borrel dat FR 2012 de boeken in mag gaan als een zeer geslaagd feestje.
Tot volgend jaar, en dan aub gewoon weer op deze prachtige locatie !!
Laatst gewijzigd door yowannuzz op zo jun 03, 2012 5:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
MegaDood
Berichten: 996
Lid geworden op: vr okt 24, 2003 2:35 pm
Locatie: AZ Alkmaar

Re: FortaRock the Festival 2 juni 2012

Bericht door MegaDood » zo jun 03, 2012 5:06 pm

Vlekkie schreef:Heeft toevallig iemand de (complete) setlist van Slayer?

1.World Painted Blood
2.Psychopathy Red
3.War Ensemble
4.Die by the Sword
5.Mandatory Suicide
6.Chemical Warfare
7.Hate Worldwide
8.Altar of Sacrifice
9.Jesus Saves
10.Seasons in the Abyss
11.Hell Awaits
12.Dead Skin Mask
13.Snuff
14.Angel of Death
Encore:
15.South of Heaven
16.Raining Blood

Gebruikersavatar
Blik Bier
Berichten: 89
Lid geworden op: vr apr 22, 2011 8:24 pm
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: FortaRock the Festival 2 juni 2012

Bericht door Blik Bier » zo jun 03, 2012 5:58 pm

Gelukkig ben ik toch nog gegaan, en ik ben dik tevreden. Prima festival in inderdaad een mooie omgeving, met prima weer, prima sfeer, lekker bier en vette bands! Enige minpuntje wat ik op kan noemen was het gebrek van pinmogelijkheden. Er stond nergens een pinautomaat en over bijpinnen was bijvoorbeeld bij de bonnenkassa geen spraken van. Er werd me verteld dat er wel een lag vlak buiten het terrein maar ja, je kan niet het terrein af want je hebt geen bandje. Beter jammer, daardoor wat vette merch misgelopen omdat ik toch te weinig geld van te voren had gepind dan ik verwacht had.

Dan de bands! Absoluut hoogtepunt was zeker Steel Panther. Kende de band niet heel goed van te voren, alleen van het nummer 'Asian Hookers' wat af en toe voorbij komt in de lokale metalkroeg, maar damn wat was dat vet zeg. Helemaal van voor tot achter van genoten, meteen shirtje + cd gekocht. Daarna was voor mij het hoogtepunt zeker Asphyx. Ook al op EMM gezien waar ze The Rack helemaal speelde en op Fortarock was het een prima afwisseling tussen oud en nieuw werk. De band had er zin in, publiek ook, dus was goeie. Anthrax was ook zeker vet, evenals Nasum en Slayer (wat ik helaas niet helemaal heb kunnen zien). Benighted viel me wat tegen. Ik denk dat het door het geluid kwam want het klonk als een grote chaos. Als je de nummers niet kende (zoals mijn maat die met me ging) was, zoals hij zelf al zij, er geen touw aan vast te knopen. Was dus een geslaagd feestje, volgend jaar zeker weer!

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: FortaRock the Festival 2 juni 2012

Bericht door Woutjinho » zo jun 03, 2012 7:00 pm

Ik heb me prima vermaakt, maar het geluid stond inderdaad heel zacht. Erg jammer als je de gitaren niet kan horen op een afstandje.
Heel veel bekenden, heel veel gelachen, maar ook wel ge'ergerd aan dat mainstream volk dat duwt.

Gebruikersavatar
Blik Bier
Berichten: 89
Lid geworden op: vr apr 22, 2011 8:24 pm
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: FortaRock the Festival 2 juni 2012

Bericht door Blik Bier » zo jun 03, 2012 7:22 pm

Woutjinho schreef: maar ook wel ge'ergerd aan dat mainstream volk dat duwt.
Echt hè? Vooral bij Slayer was het erg. Wij waren er op tijd heen gegaan zodat we nog redelijk vooraan stonden, maar zelfs toen Slayer al lang en breed bezig was bleef zich maar volk ongegeneerd naar voren duwen, terwijl ik en m'n maat vaak zat duidelijk zo proberen te gaan staan dat het niet echt een doorgang impliceren, maar evengoed doorduwen... Ga dan eerder als je persee vooraan wil staan.

Gebruikersavatar
Eus
Berichten: 274
Lid geworden op: di mei 25, 2004 9:35 pm
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: FortaRock the Festival 2 juni 2012

Bericht door Eus » zo jun 03, 2012 7:36 pm

Hierbij nog wat foto's.

Solstafir
Afbeelding

The Devin Townsend Project
Afbeelding

Trivium
Afbeelding

Steel Panther
Afbeelding

Anthrax
Afbeelding

Meshuggah
Afbeelding

Machine Head
Afbeelding

Lamb Of God
Afbeelding

Slayer
Afbeelding

De rest is te vinden op mijn website http://www.metal-experience.com

Gebruikersavatar
Blik Bier
Berichten: 89
Lid geworden op: vr apr 22, 2011 8:24 pm
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: FortaRock the Festival 2 juni 2012

Bericht door Blik Bier » zo jun 03, 2012 8:12 pm

Tom Araya is ook goed bezig met de kilo'tjes, of hoe heb ik het nu?

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: FortaRock the Festival 2 juni 2012

Bericht door MetalTuupLimburg » zo jun 03, 2012 8:17 pm

Was gaaf. Niet eens zo heel veel bands heel bewust gezien, maar Anthrax, Slayer en Devin Townsend waren zeer de moeite waard. Voor de afterparty hadden we al tickets (die je blijkbaar niet eens nodig had), maar dat was na een hele dag bieren toch wel iets te hoog gegrepen. Daar dus vooral fysiek aanwezig geweest.

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: FortaRock the Festival 2 juni 2012

Bericht door Siego » zo jun 03, 2012 9:06 pm

Enigszins bijgekomen van een fijne dag.
De avond ervoor in de plaatselijke feesttent biertjes genuttigd onder de klanken van Nederlandstalige muziek en enkele uren later het eerste biertje nuttigen onder het beukende gitaarwerk van Benighted. Het contrast kan bijna niet groter.

Benighted was net als op Neurotic Deathfest een opener van formaat. Openen met Slut en Let The Blood Spill Between My Broken Teeth, als ik me niet vergis, beter kan ook bijna niet. Strak en met overtuiging gespeeld. De lat werd meteen hoog gelegd voor de rest van de bands.
Sólstafir kwam, zoals verwacht, totaal niet over op het grote podium in de blakende zon en diende meer als achtergrond muziek.
Vervolgens Asphyx en Devin Townsend geheel volgens planning geskipt.
Nasum was tof, ondanks dat ik wat sceptisch was vanwege het ontbreken van de originele zanger. Ik vond dat met het eerbetoon aan Mieszko wel meevallen, volgens mij hebben ze het er niet 1x over gehad, wat ik toch wel een beetje vreemd vond. Ze komen in September dus naar Utrecht, ik ben er dan iig zeker weer bij.
Hierna was het goed vertoeven in de zon en volgens planning Trivium overgeslagen en door het heerlijke zonnetje en de lekkere biertjes Steel Panther gemist.
Anthrax was voor mij het hoogtepunt van de dag. De laatste keer dat ik ze zag was op Waldrock 2003 en destijds was ik nou niet bepaald fan, inmiddels wel en keek er dan ook erg naar uit. Ze stelden me niet teleur, een heerlijke set vol klassiekers en een fijn pitje gebouwd.
Meshuggah in de tent was net als op de eerste editie van Fortarock genieten geblazen. Superhard en superstrak.
Machine Head stelde echt teleur. Het geluid werkte ook niet mee en dan ook nog niet eens oude nummers spelen. Jammer.
Lamb Of God hoefden we niet te zien en van alle keren dat ik Slayer heb gezien, was dit toch wel de beste. Maar nog steeds matig.

Gebruikersavatar
Latebloomer
Berichten: 990
Lid geworden op: di feb 01, 2011 7:49 pm

Re: FortaRock the Festival 2 juni 2012

Bericht door Latebloomer » ma jun 04, 2012 8:56 am

Siego schreef:Nasum was tof (...) Ze komen in September dus naar Utrecht, ik ben er dan iig zeker weer bij.
Hoe kom je daarbij?

raymondK
Berichten: 699
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 7:24 pm
Locatie: Nordhorn (Duitsland)

Re: FortaRock the Festival 2 juni 2012

Bericht door raymondK » ma jun 04, 2012 10:01 am

Was weer een zeer geslaagde dag, lekker weer en gezellig. Goede bands gezien hoogtepunten waren voor mij Asphyx, Anthrax, Meshuggah en Lamb of god. Heb alleen Devin Townsend en Sólstafir echt gemist. Hoop wel dat het volgend jaar ook weer in Park Brakkenstein is. Wel een toepasselijke naam Brakkenstein was gisteren namelijk aardig brak :)

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: FortaRock the Festival 2 juni 2012

Bericht door Elessar » ma jun 04, 2012 10:22 am

Blik Bier schreef:Tom Araya is ook goed bezig met de kilo'tjes, of hoe heb ik het nu?
:mrgreen:

Ze dragen niet voor niets van die XL/XXL-shirts. Gary Holt kan er de laatste jaren ook wat van. En Kerry King altijd al.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Plaats reactie