Zwarte Cross 2012

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gebruikersavatar
alicecooper
Berichten: 2415
Lid geworden op: do mar 09, 2006 2:10 pm
Locatie: Almelo

Re: Zwarte Cross 2012

Bericht door alicecooper » do mei 17, 2012 10:38 am

Ill Nino schijnt hen optreden te hebben afgelast.

Gebruikersavatar
Latebloomer
Berichten: 990
Lid geworden op: di feb 01, 2011 7:49 pm

Re: Zwarte Cross 2012

Bericht door Latebloomer » do mei 17, 2012 11:36 am

alicecooper schreef:Ill Nino schijnt hen optreden te hebben afgelast.
Alweer? Dat meen je niet..!
In dat geval: wat een ongelooflijke rukband is het toch ook.

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Zwarte Cross 2012

Bericht door MetalTuupLimburg » vr mei 18, 2012 11:55 am

Als ze niet afgezegd hebben toch ook?

Hmm mensen die hun in plaats van hen gebruiken zijn er in overvloed, andersom heb ik dat echt nog nooit meegemaakt :-P

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Zwarte Cross 2012

Bericht door arjans » zo mei 20, 2012 10:02 pm

Hahaha.

Heeft iemand enig idee hoeveel bands er nog bij gaan komen voor de metal weide?
En zijn er nog geruchten?

Gebruikersavatar
alicecooper
Berichten: 2415
Lid geworden op: do mar 09, 2006 2:10 pm
Locatie: Almelo

Re: Zwarte Cross 2012

Bericht door alicecooper » vr jun 15, 2012 11:53 am

Blokkenschema staat online: http://www.zwartecross.nl/uploads/docum ... muziek.pdf


Lizzy Borden is nog een mooie toevoeging voor de zaterdag.

Gebruikersavatar
Lindarctica
Berichten: 35
Lid geworden op: di jun 05, 2012 7:08 pm

Re: Zwarte Cross 2012

Bericht door Lindarctica » vr jun 15, 2012 12:45 pm

alicecooper schreef:Blokkenschema staat online: http://www.zwartecross.nl/uploads/docum ... muziek.pdf


Lizzy Borden is nog een mooie toevoeging voor de zaterdag.
oke. dat is de doodsteek voor zwarte cross voor mij. kwou er alleen voor sonata arctica heen maar die spelen nu zo enorm laat. Gaat em niet worden :(
Dan maar hopen dat het heeeeel snel november is!
Metal in my little life. Music in my confused mind. Melodies in my lost soul. Love for you and for all.


WWW.WINGSOFDEATH.NET
Metal webzine with reviews, latest news and more!

Gebruikersavatar
valkyrian
Berichten: 4642
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:54 am

Re: Zwarte Cross 2012

Bericht door valkyrian » vr jun 15, 2012 12:57 pm

aargh, waarom verdelen ze de bands zo rot, nu weet ik weer niet welke dag ik ga

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Zwarte Cross 2012

Bericht door MetalTuupLimburg » ma jun 18, 2012 10:39 am

Ik twijfel nog. De zaterdag ziet er wel leuk uit, maar dat geldt ook voor Vlamrock en Devilside. Hmmm...

Gebruikersavatar
Latebloomer
Berichten: 990
Lid geworden op: di feb 01, 2011 7:49 pm

Re: Zwarte Cross 2012

Bericht door Latebloomer » ma jun 18, 2012 11:10 am

ik ga alle drie dagen (maar ga zeker niet alle (metal)bands bekijken). Ben m.n. wel benieuwd naar Hell en Satan, maar Suicidal Tendencies ga ik ook niet laten schieten.

Gebruikersavatar
King of Beer
Berichten: 923
Lid geworden op: di apr 14, 2009 9:46 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Zwarte Cross 2012

Bericht door King of Beer » do jun 21, 2012 2:59 am

Zondag ga ik zeker niet, is alleen Satan interessant en daar rij ik er niet helemaal voor heen.

Vrijdag is leuk met Exodus, Pain en Suicidal Angels.
En zaterdag is leuk met Doro, Kreator, Lizzy Borden, Deadbeat, Di-rect, The Answer en Feuerengel.
http://metal-exposure.com/
http://www.last.fm/user/Rob_Caine

Gebruikersavatar
Basman
Berichten: 85
Lid geworden op: zo apr 25, 2010 2:35 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Re: Zwarte Cross 2012

Bericht door Basman » zo jun 24, 2012 12:46 pm

alicecooper schreef:Blokkenschema staat online: http://www.zwartecross.nl/uploads/docum ... muziek.pdf


Lizzy Borden is nog een mooie toevoeging voor de zaterdag.
Tof, 2 jaar terug gezien op Elsrock. 2 appetijtelijke dames op t podium.
Maar ga hoofdzakelijk heen voor Sonata Arctica en Kreator en dan ook maar even bij de cross kijken

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Zwarte Cross 2012

Bericht door arjans » wo jul 11, 2012 9:35 pm

UP!

Nog een weekje, heb er enorm veel zin in.
Voor mij is het de start van 6 weken vakantie dus dat gaat een mooi feest worden.
Kijk uit naar Exodus, Kreator, Backfire en nog veel meer.

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Zwarte Cross 2012

Bericht door MetalTuupLimburg » wo jul 11, 2012 11:34 pm

MetalTuupLimburg schreef:Ik twijfel nog. De zaterdag ziet er wel leuk uit, maar dat geldt ook voor Vlamrock en Devilside. Hmmm...
Ik hoef niet meer te twijfelen, kaarten gewonnen voor de Zwarte Cross :)

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Zwarte Cross 2012

Bericht door arjans » do jul 12, 2012 7:25 pm

Ach, en bij jou past er nog wel een festival bij op de lijst toch? :-)

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Zwarte Cross 2012

Bericht door Siego » do jul 12, 2012 8:38 pm

Hmmm, het weinige wat ik wil zien op de Zwarte Cross speelt ook nog zo'n beetje tegelijkertijd op de zaterdag.
Misschien dan maar skippen en Kreator in december aanschouwen als ze in Leeuwarden komen spelen.

Gebruikersavatar
valkyrian
Berichten: 4642
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:54 am

Re: Zwarte Cross 2012

Bericht door valkyrian » di jul 17, 2012 8:37 pm

hmm gaat m waarschijnlijk toch niet worden

Gebruikersavatar
Goreaholic
Berichten: 2565
Lid geworden op: vr jan 27, 2012 8:46 am
Locatie: Rotterdam

Re: Zwarte Cross 2012

Bericht door Goreaholic » di jul 17, 2012 8:41 pm

Voor mij ook niet :mrgreen:
Snorting The Lines Of Cremated Remains

Gebruikersavatar
scorpion
Berichten: 1627
Lid geworden op: do jul 27, 2006 6:26 pm
Locatie: Doetinchem

Re: Zwarte Cross 2012

Bericht door scorpion » di jul 17, 2012 9:19 pm

Ik ben er alle dagen bij, maar ik moet inderdaad zeggen dat de line up elk jaar iets minder word. De vrijdag is nog een erg mooie dag maar de zaterdag is al een stuk minder, met voor mij alleen Textures Tornado en Kreator als bands die ik echt moet zien. En de zondag is nog minder met alleen Suicidal Tendencies!

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6791
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Zwarte Cross 2012

Bericht door Johan » wo jul 18, 2012 2:01 pm

Ik ga er waarschijnlijk voor het eerst heen dit jaar. Het wordt ook wel tijd voor m'n eerste festial van het jaar nadat ik al o.a. Werchter Boutique, Fortarock, Hellfest en Graspop heb moeten missen vanwege eigen optredens en werk.

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Zwarte Cross 2012

Bericht door MetalTuupLimburg » do jul 19, 2012 8:29 pm

arjans schreef:Ach, en bij jou past er nog wel een festival bij op de lijst toch? :-)
Stond er al op, ik wist alleen nog niet zeker of ik 1 of 3 dagen zou gaan :wink:

Stoeptegel
Berichten: 529
Lid geworden op: do jun 16, 2005 4:50 pm

Re: Zwarte Cross 2012

Bericht door Stoeptegel » do jul 19, 2012 10:39 pm

scorpion schreef:Ik ben er alle dagen bij, maar ik moet inderdaad zeggen dat de line up elk jaar iets minder word. De vrijdag is nog een erg mooie dag maar de zaterdag is al een stuk minder, met voor mij alleen Textures Tornado en Kreator als bands die ik echt moet zien. En de zondag is nog minder met alleen Suicidal Tendencies!
De programmeur wil wel, maar het aanbod van tourende bands voor dat weekend was erg slecht.
Geen.

Gebruikersavatar
scorpion
Berichten: 1627
Lid geworden op: do jul 27, 2006 6:26 pm
Locatie: Doetinchem

Re: Zwarte Cross 2012

Bericht door scorpion » vr jul 20, 2012 12:41 am

Ja daar ben je natuurlijk wel altijd van afhankelijk,jammer volgend jaar weer een kans!

Gebruikersavatar
Latebloomer
Berichten: 990
Lid geworden op: di feb 01, 2011 7:49 pm

Re: Zwarte Cross 2012

Bericht door Latebloomer » vr jul 20, 2012 10:06 am

ach, er blijft genoeg lekkers over

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Zwarte Cross 2012

Bericht door Bastiaan » vr jul 20, 2012 11:25 am

Ik heb er al zin in! En over bands heb ik niets te klagen, ook al staat er weinig wat ik écht wil zien. Je moet je ook maar bedenken dat er relatief weinig publiek op de metalweide is, dus het is al een wonder dat er uberhaubt zulke namen staan. Toegegeven, ik vind de line-up van dit jaar niet heel bepaald indrukwekkend, en ben al weer vergeten wat er allemaal speelt. Tornado, Municipal Waste en Textures wil ik echter wel zien.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Zwarte Cross 2012

Bericht door Took » vr jul 20, 2012 1:02 pm

en ga Hell kijken. die blijven gaaf.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Zwarte Cross 2012

Bericht door Rene » vr jul 20, 2012 2:37 pm

Kreator is ook een goede band, uit Duitsland
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22215
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Zwarte Cross 2012

Bericht door KoenM » vr jul 20, 2012 3:03 pm

Rene schreef:Kreator is ook een goede band, uit Duitsland
Afbeelding
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6791
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Zwarte Cross 2012

Bericht door Johan » vr jul 20, 2012 3:22 pm

Het gaat 'm toch niet worden. Jammer! :(

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Zwarte Cross 2012

Bericht door Siego » vr jul 20, 2012 3:32 pm

Rene schreef:Kreator is ook een goede band, uit Duitsland
:lolup:

Gebruikersavatar
EricMaiden
Berichten: 2121
Lid geworden op: ma sep 21, 2009 12:43 pm
Locatie: Zwolle

Re: Zwarte Cross 2012

Bericht door EricMaiden » vr jul 20, 2012 8:27 pm

Denk dat er inderdaad velen van ons zijn die niet wisten dan Kreator uit Duitsland komt, dus dank voor de informatie!

Gebruikersavatar
Latebloomer
Berichten: 990
Lid geworden op: di feb 01, 2011 7:49 pm

Re: Zwarte Cross 2012

Bericht door Latebloomer » za jul 21, 2012 10:31 am

Exodus was gaaf! Suicidal Angels en Municipal Waste ook gezien; SA heb ik nu 3 x gezien en hoef ik ook niet meer te zien - zij hebben het toch net niet, blijft een Slayer-kloon en niet meer dan dat. MW is leuk voor een half uur, daarna slaat de verveling toe. Pain heb ik helaas gemist.
Wat een modderboel trouwens daar op en bij de Metalweide, hopelijk is het vandaag beter...

Gebruikersavatar
Latebloomer
Berichten: 990
Lid geworden op: di feb 01, 2011 7:49 pm

Re: Zwarte Cross 2012

Bericht door Latebloomer » zo jul 22, 2012 11:26 am

Het duurde een paar nummertjes voordat bij Textures de vonk oversloeg op het publiek (sommige nummers zijn ook wat te complex en te sferisch voor een zaterdagmiddag op een festivalweide), maar al met al was het een uitstekend optreden.
Daarna Hell. Voor de meesten even wennen aan de ijle stem van de zanger en de witbeschilderde hoofden van deze mannen-op-leeftijd, maar al gauw verdienden ze respect van de metalweide. Wat een knappe show zeg. Je moet ervan houden, maar wat ze doen, doen ze verdomde goed.
Meer bands heb ik niet gezien.
Tot nu toe was het geluid trouwens beduidend beter dan afgelopen jaren, hopelijk vanmiddag ook. Ben alleen bang dat de modderbrij nog niet verdwenen zal zijn - hetgeen gisteren overigens tot doldwaze taferelen leidde, dat dan weer wel...

metalmachine
Berichten: 431
Lid geworden op: do aug 31, 2006 4:54 pm
Locatie: Dronten

Re: Zwarte Cross 2012

Bericht door metalmachine » zo jul 22, 2012 12:22 pm

Gisteren ook naar de Zwarte Cross geweest, meestal ga ik naar Graspop, maar dit jaar gewoon eens wat anders. ik moet zeggen dat het echt een leuk festival is! heel anders dan de metalfestivals waar ik meestal naartoe ga. Alleen wat een bende met die modder zeg, allemachtig! Ik heb voornamelijk bij het aardschok podium gestaan.

Ik vond Textures idd, wat mat. Komt denk ik ook door de combinatie van de complexe muziek met het schelle geluid. Als je de songs niet kent, dan klinkt het al snel als een brei.
Dog eat Dog, was opzich wel gaaf. Afsluiten met ''No Fronts'' was wel een mooi einde. Al is het meer jeugdsentiment dan echt kwalitatief goede muziek. Daarna ben ik even naar The Answer gelopen, wel leuk maar kon mij niet echt bekoren.
Hell vond ik erg tof! Een aparte stem, maar ze konden het publiek wel boeien.
Lizzy Borden speelde wel okee vond ik, al heb ik niet de hele set gezien, omdat ik ook nog even bij Direct ben wezen kijken
Doro, wel erg gaaf. Veel oude nummers gehoord. De sfeer zat er ook wel lekker in.
Sonata Arctica was voor mij de band van de dag. Ik ben eigenlijk afgehaakt bij de laatste albums, te soft voor mij, maar live knallen die gasten goed zeg! heel zuiver, geweldige zanger ook.
Feurengel, besloten niet naar Kreator te gaan maar lekker warm in de tent naar feurengel. Er hing wel een hele goede sfeer in de tent. Al heeft Rammstein zelf duidelijk een voller geluid, met name bij de zanger hoor je dat wel. Toch leuk knallers als Sonne en Du Riecht so Gut weer eens te horen.

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Zwarte Cross 2012

Bericht door Bastiaan » ma jul 23, 2012 12:07 am

Het was weer een mooi feestje.

Vrijdag moest ik helaas werken, en de hele week heeft het af en aan geregend, maar op de zaterdag was het weer beduidend beter. Het was in ieder geval droog, al maakte dat voor het terrein niet meer uit. Helaas was het bij het Aardschokpodium het meest modderig, maar ik heb niet het idee dat al te veel mensen daar ook echt last van hebben gehad.

Veel heb ik overigens niet gezien op de metalweide, want ik heb veel rondgelopen. De sprong over het hoofdpodium was leuk om te zien, evenals de capriolen die de moterrijdes bij de stuntarea uithaalden. Op de reggaeweide was het - uiteraard - relaxt, evenals op the bayou - lekkere bluesachtige bandjes daar! - en op de theaterweide.

Zaterdag
Ik heb een stukje Textures gezien, wat als vanouds zeer strak klonk, en ben daarna verder gelopen om The Anwer te zien. Het geluid stond veel te hard, maar een goed optreden was het zeker. Dog Eat Dog was eerder al wel vermakelijk, maar zoals gezegd, misschien meer vanwege het sentiment dan dat het echt goede muziek is. Maar als festivalband sowieso wel lekker. Helaas had ik Tornado eerder die dag gemist.

Zondag
Maar vier bands op de jagerstage, wat toch wel karig is. My Propane klonk verrassend goed. De sound stond stevig en het spel was meer dan in orde. Vervolgens ben ik weer de hort op gegaan en heb ik van alles en nog wat gezien, om als laatste nog even Suicidal Tendencies te kijken. Het is zeker niet mijn ding, maar Mike Muir en zijn mannen maakten er een mooi feestje van, waarbij op het eind het halve veld het podium opdook.

En het is mooi dat het vroeg is afgelopen, want daarom heb ik 's avonds nog een beetje kunnen uitbrakken, zodat ik morgen waarschijnlijk weer fris en fruitig voor de dag kom. Volgend jaar weer!
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: Zwarte Cross 2012

Bericht door Metall » ma jul 23, 2012 8:56 am

Latebloomer:
Daarna Hell. Voor de meesten even wennen aan de ijle stem van de zanger en de witbeschilderde hoofden van deze mannen-op-leeftijd, maar al gauw verdienden ze respect van de metalweide. Wat een knappe show zeg. Je moet ervan houden, maar wat ze doen, doen ze verdomde goed.
Prima verwoord!

Gebruikersavatar
Geheim_502
Berichten: 1291
Lid geworden op: di dec 06, 2005 11:57 am
Locatie: Ridderkerk

Re: Zwarte Cross 2012

Bericht door Geheim_502 » ma jul 23, 2012 12:26 pm

Ik ben alleen de zaterdag geweest en ik vond het wel een leuk festival. Het is van alles wat, een soort van Lowlands op zijn boers. Het eten was goed en divers en alles was ruim opgezet. Qua bands vond ik vooral Doro goed. Kreator, waar ik eigenlijk voor kwam, zetten een degelijke doch routineuze show neer. Ik had er meer van verwacht.
FACTA NON VERBA

Gebruikersavatar
scorpion
Berichten: 1627
Lid geworden op: do jul 27, 2006 6:26 pm
Locatie: Doetinchem

Re: Zwarte Cross 2012

Bericht door scorpion » ma jul 23, 2012 5:42 pm

Erg leuk weekend gehad en veel bekenden gezien! ondanks dat ik de line up wat minder vond leek het wel een stuk drukker op de metalweide dan verleden jaar( bij de meeste bands)

Suicidal Angels: vond het wel leuk maar niet meer dan dat. De laatste keer dat ik ze in een kleine zaal zag kwam het veel meer over!
Municipal Waste: op cd vind ik het kut maar live best mee vermaakt
Exodus: altijd leuk live
Alestorm: niet mijn ding
Pain: was een fijne afsluiter, geluid stond helaas niet helemaal goed maar toch prima mee vermaakt

Tornado: leuk op cd , live viel het wat tegen. De Zanger kwam ook niet helemaal over.
Dog Eat Dog: Kende het niet echt maar vond het best leuk live! vooral de saxofoon zorgde voor een erg relaxte sfeer!
Hell: Ze doen goed wat ze doen maar ik kan er niks mee
Lizzy Boarden: was wel leuk
Textures: In het begin kwam het nog niet helemaal over door de complexe ritmes maar uiteindelijk toch een strak optreden weggeven.
Sonata Arctica: een uur lang moeten afzien, wat was dat verschrikkelijk zeg! Ontzettend op de zenuwen werkende keyboards en die zanger wil ik liever helemaal geen woorden aan vuil maken.
Kreator: Tjah alle keren dat ik ze heb gezien heersten ze live, nu wederom!

Backfire! leuk bandje niet meer dan dat.
Suicidal Tendencies: Kwam zag en overwon! wat een vet optreden was dat zeg! Aan het einde zelf nog op het podium gestaan. De perfecte afsluiter van het festival wat mij betreft

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Zwarte Cross 2012

Bericht door MetalTuupLimburg » ma jul 23, 2012 10:46 pm

Hoogtepunten: Kreator, Exodus, Hell, Satan en de Heideroosjes.

Dieptepunt: Het beleid. Dat helemaal niets te drinken mee de camping op mag wist ik ondertussen (gelukkig toch gelukt om een liter sterke drank mee te smokkelen), maar dat je niet zonder shirt het terrein op mag slaat echt alles. Als de voorspellingen van Jan Smeets gaan uitkomen, zal de Zwarte Cross ongetwijfeld het eerste festival zijn waar ze werkelijkheid worden.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Zwarte Cross 2012

Bericht door Metalheank » ma jul 23, 2012 11:01 pm

Heh serieus? Zonder shirt? Ik dacht dat iedereen in de Achterhoek zonder shirt loopt!
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18567
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Zwarte Cross 2012

Bericht door Krimhild » ma jul 23, 2012 11:36 pm

Welke voorspellingen?

Het was een dikke elf! Super weer, prima sfeer, wel veel drukker dan vorig jaar voor m'n gevoel.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Eus
Berichten: 274
Lid geworden op: di mei 25, 2004 9:35 pm
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Zwarte Cross 2012

Bericht door Eus » di jul 24, 2012 7:34 am

Hierbij nog wat foto's van het afgelopen weekend.

Municipal Waste
Afbeelding

Alestorm
Afbeelding

Exodus
Afbeelding

Within Temptation
Afbeelding

Textures
Afbeelding

Hell
Afbeelding

Lizzy Borden
Afbeelding

Doro
Afbeelding

Sonata Arctica
Afbeelding

Kreator
Afbeelding

Satan
Afbeelding

Suicidal Tendencies
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De rest is te vinden op mijn website: http://www.metal-experience.com onder Photos --> Festivals!

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Zwarte Cross 2012

Bericht door arjans » di jul 24, 2012 2:58 pm

Leuke foto's.

Ik heb me in ieder geval uitstekend vermaakt.
Exodus en Kreator waren prima in vorm.

Verder heb ik vooral genoten van het festival in zijn geheel met de prima sfeer, de cross en veel gezelligheid.
Backfire en de Heideroosjes heb ik ook nog gezien, beide prima optredens.
Volgend jaar weer!

Gebruikersavatar
King of Beer
Berichten: 923
Lid geworden op: di apr 14, 2009 9:46 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Zwarte Cross 2012

Bericht door King of Beer » wo jul 25, 2012 11:41 pm

Alleen vrijdag en zaterdag geweest.

Suicidal Angels had een vreselijk geluid wat de hele show verneukte.
Municipal Waste heb ik nog nooit wat aan gevonden.
Alestorm is ook echt te naar voor mijn oren.
Exodus was tering gaaf, beter dan 2 weken geleden.
Pain gaf een erg leuke show maar anderhalf uur was dan net weer wat te lang.

Dog Eat Dog gaaf een vermakelijke show en ik vond het leuk dat ik ze eens gezien heb.
Textures heb ik de laatste 40 minuten van gezien en die gaven een indrukwekkende show weg, erg van genoten.
Hell op Rock Hard gezien en daar was het tenenkrommend slecht, nu was het een goed optreden waar ik prima van genoten heb.
Lizzy Borden prima mee vermaakt maar heb ze wel eens beter zien spelen.
Doro is altijd een feestje en ook weer erg goed, ook al was het een set die je op een verzamel cd kan terug vinden.
Sonata Arctica is live altijd zo kut en slecht, vooral die zanger is zo goed in vals zingen, dat is gewoon knap hoe vals hij het continu kan.
Kreator gaf daarna gelukkig een lekkere thrash show weg die gewoon goed was.


Daarbij heb ik het beleid de afgelopen jaren altijd nogal apart gevonden.
Het zou ze er goed aan doen om eens wat professionelere security te regelen en niet de plaatselijke jeugd uit de zuipkeet daarvoor te trekken.
http://metal-exposure.com/
http://www.last.fm/user/Rob_Caine

Gebruikersavatar
Latebloomer
Berichten: 990
Lid geworden op: di feb 01, 2011 7:49 pm

Re: Zwarte Cross 2012

Bericht door Latebloomer » do jul 26, 2012 11:01 am

King of Beer schreef: Daarbij heb ik het beleid de afgelopen jaren altijd nogal apart gevonden.
Het zou ze er goed aan doen om eens wat professionelere security te regelen en niet de plaatselijke jeugd uit de zuipkeet daarvoor te trekken.
Ik zag in de vermakelijke documentaires van de VPRO die afgelopen weekend zijn uitgezonden, dat de security was uitbesteed aan de scholieren van een ROC of iets dergelijks, bij wijze van stage...
Niettemin heb ik professionele security niet gemist, want tot nu toe is er volgens mij nog nooit iets vervelends gebeurd (behalve een storm en een incident met een attractie).

Gebruikersavatar
Motormuisje
Berichten: 82
Lid geworden op: zo apr 29, 2012 11:54 am
Locatie: Haarlem

Re: Zwarte Cross 2012

Bericht door Motormuisje » di jul 31, 2012 5:54 pm

Ik vond het een erg geslaagd feestje :) Volgend jaar steek ik alleen mn kop in het zand en doe ik of ik er niet ben op donderdagavond. Godsamme wat een lamlullenvolk zeg alleen maar campinggasten. Viel geen artiest te bekijken op die manier in die megatent, vreselijk. De overige dagen maakten gelukkig een hele hoop goed.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18567
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Zwarte Cross 2012

Bericht door Krimhild » ma aug 06, 2012 9:37 am

Wat deden ze dan?
Ik ben hier gewoon.

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Zwarte Cross 2012

Bericht door arjans » ma aug 06, 2012 4:19 pm

De donderdagavond is juist erg gezellig en inderdaad alleen voor de campinggasten.

Begrijp niet zo goed wat het probleem is.
Als je niet wilt kun je ook vrijdag komen toch?

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18567
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Zwarte Cross 2012

Bericht door Krimhild » ma aug 06, 2012 5:16 pm

arjans schreef:De donderdagavond is juist erg gezellig en inderdaad alleen voor de campinggasten.

Begrijp niet zo goed wat het probleem is.
Als je niet wilt kun je ook vrijdag komen toch?
Het probleem is dat zij het schijnbaar niet gezellig vond. En ze zegt toch ook dat ze volgend jaar pas op vrijdag komt. Lezen!
Ik ben hier gewoon.

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Zwarte Cross 2012

Bericht door arjans » ma aug 06, 2012 5:38 pm

Niet zo fanatiek.

Ik lees trouwens nergens dat ze volgend jaar op vrijdag komt.
En als ze het niet gezellig heeft is dat uiteraard haar eigen zaak.
Om dan de rest voor lamlullenvolk uit te maken vind ik niet echt netjes.

Plaats reactie