Leprous, Loch Vostok +2 - 27-10 - Effenaar, Eindhoven

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Leprous, Loch Vostok +2 - 27-10 - Effenaar, Eindhoven

Bericht door Hieronimus » vr okt 26, 2012 10:39 pm

Aanstaande zaterdag, in de Effenaar te Eindhoven: Leprous, Loch Vostok, Persefone & Ørkenkjøtt!
http://www.effenaar.nl/agenda/7185

Met andere woorden: vier gruwelijke prog-bands voor maar € 11. Ik ben nog niet zo fan van Persefone en Ørkenkjøtt, maar misschien komt dat dit weekend wel.
De zaal gaat al om half 8 open om alle bands speeltijd te gunnen, dus wees er op tijd bij. :)

Videootjes:






Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
CTTS
Berichten: 4866
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 10:37 pm
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Re: Leprous, Loch Vostok +2 - 27-10 - Effenaar, Eindhoven

Bericht door CTTS » za okt 27, 2012 12:38 am

Deze package zojuist in Zoetermeer gezien (op Ørkenkjøtt na, die waren al klaar toen we binnen kwamen) Persefone en Loch Vostock zweefden een beetje tussen oke en vermoeiend in maar allejezus wat was Leprous vet! Alleen daarvoor is het al de moeite om heen te gaan.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Leprous, Loch Vostok +2 - 27-10 - Effenaar, Eindhoven

Bericht door Hieronimus » ma okt 29, 2012 5:48 pm

Ik vond Persefone tamelijk overtuigend; op plaat wisten ze me niet zo te pakken, maar live zetten ze een goede show neer en kwamen de nummers aardig goed uit de verf. Mooi dat de zanger bij gebrek aan een circle pit op zijn verzoek zelf het initiatief nam door de zaal in te springen en proberen er mensen bij te betrekken. Helaas. Dat faalde jammerlijk; maar dat was ook te wijten aan de lage opkomst: pas bij Leprous waren er méér dan 30 man in de zaal te vinden (en dan ook meteen fors meer, nl. een stuk of honderd). Karig, gezien dit de laatste tourdag was. Gelukkig weerhield dat de bandleden van de drie niet-spelende bands er niet van om een polonoise over het podium en daarna doorheen de zaal te maken en op gerichte momenten nog meer rare fratsen uit te halen op en af 't podium. Stelletje doorgeslagen lui! Dat was wel genieten. :)

Dit is de tweede keer dat ik Leprous zag en het was nu nog een tikkeltje gaver dan de vorige keer. Strak gespeeld, technisch, beukend, euforisch en dramatisch. "Waste of Air" live is een beleving. Een aanrader voor de mensen die wel wat technischere progressive metal kunnen hebben en dan kijk ik ook naar de liefhebbers van de Noorse Shining! Volgende keer kondig ik het iets eerder aan, want deze band verdient een groter publiek.

Op Roadburn 2013 spelen ze tijdens de Afterburner: gaat dat zien!
Front voor/der Matigheid
last.fm

Plaats reactie