War from a harlots mouth

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

War from a harlots mouth

Bericht door XnegativeX » za nov 27, 2010 3:47 pm

Ik ben zo onder de indruk van het laatste album van deze band dat ik er gewoon een topic aan spendeer.

War from a harlots mouth is een Duitse band die een soort mix van mathcore, grindcore en deathcore maakt. Beter kan ik het zo niet omschrijven.

Ze hebben momenteel drie albums op hun naam staan:
Transmetropolitan (2007)
In Shoals (2009)
MMX (2010)

En daarnaast nog een zwik splits.

Eigenlijk ben ik alleen bekend met MMX dus ik heb ook geen idee hoe dat album is in vergelijking tot hun oudere werk.
Wat ik wel weet is dat MMX echt een geweldenaar van een plaat is. Hij is beenhard en wordt constant gedreven door een onderhuidse spanning. Een spanning die afkomstig is van subtiele sfeer elementen en van jazzy intermezzo's. Er wordt op behoorlijk hoog technisch niveau gemusiceerd maar het komt nooit over als een bak gefreak. De grindcore invloeden liggen op MMX stevig op de voorgrond dus het is geen muziek "for the faint of heart".

http://www.myspace.com/warfromaharlotsmouth
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Den
Berichten: 1539
Lid geworden op: za apr 08, 2006 1:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: War from a harlots mouth

Bericht door Den » za nov 27, 2010 4:21 pm

als je die laatste kan waarderen kun je die albums ervoor zonder vooraf te luisteren ook aanschaffen. Vooral die eerste vind ik erg goed. Die tweede heeft een productie die het voor mij net niet doet. Daar moet je een beetje doorheen luisteren, want muzikaal is ook dit een topplaat!
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: War from a harlots mouth

Bericht door XnegativeX » vr dec 03, 2010 10:32 am

Hmmm, als die andere 2 platen in hetzelfde straatje liggen als MMX dan moet ik me daar zeker eens in gaan verdiepen want die laatste is toch wel erg lekker.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
CTTS
Berichten: 4866
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 10:37 pm
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Re: War from a harlots mouth

Bericht door CTTS » vr dec 03, 2010 11:21 am

Heb ze ooit een keer in het voorprogramma van the Ocean/Intronaut gezien, toen vond ik het best een aardige band maar kon ik er nog niet zo veel van maken. Laatst zag ik ze spelen in 013 met Comeback Kid oa. en toen beviel het me een stuk beter al. Ik ga dat nieuwe album eens checken.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: War from a harlots mouth

Bericht door XnegativeX » ma nov 12, 2012 9:29 pm

Het nieuwe album is inmiddels uit en het is weer een beauty. In vergelijking met het vorige album is deze nieuwe wat donkerder en ze gaan iets de Meshuggah kant op. Let op, ze zijn niet ineens veranderd in een djent bandje maar de invloeden zijn zeker aanwezig.

Hoe dan ook, Voyeur is een heerlijk gestoord, verwrongen muziekstukje geworden. En zeker het luisteren waard:

I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Plaats reactie