Thrash / Speed Metal XIII

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Favoriete plaat van Heathen?

Breaking The Silence
8
53%
Victims Of Deception
2
13%
The Evolution Of Chaos
5
33%
 
Totaal aantal stemmen: 15

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Eru Iluvatar » za jul 21, 2012 11:47 am

Als ik daar even op mag inhaken: ik heb diezelfde avond in Enschede begin dit jaar onderstaande filmpjes geschoten van het aanstekelijke Dr. Living Dead.




Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door XnegativeX » za jul 21, 2012 12:11 pm

Fijne filmpjes, bedankt man!
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Orklord » zo jul 22, 2012 11:00 am

Maar je vond Evile onwijs gaaf? Ik vind ze echt onwijs saai. Ze spelen teveel mid-tempo nummers. Het haalt een beetje de vaart uit het optreden, waardoor de boel inzakt.
Ik dacht eerst dat het wel één van de grote nieuwe thrash bands zou worden, maar dat valt een beetje tegen.

Portrait was trouwens ook gaaf die avond.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door XnegativeX » zo jul 22, 2012 11:01 am

In Enschede?! Ik meen me te herinneren dat ze in Enschede behoorlijk hard aan het rossen waren.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Orklord » zo jul 22, 2012 11:04 am

Ik heb ze in Tilburg gezien, maar dat viel mij nogal tegen.

Dr. Living Death heb ik gemist trouwens, maar eens opzoeken :)

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Zagato » vr aug 24, 2012 12:27 pm

Holy Terror is hier weer eens aan overuren bezig. Wat een geweldige band was dit toch, helaas maar 2 albums maar beide pareltjes!
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » za aug 25, 2012 4:33 pm

Klopt ja, ik heb zelf alleen Mind Wars. Denk dat ik voor het gemak die dubbelaar maar aanschaf voor het debuut, want het origineel is me te prijzig. Lekker vlot, behoorlijk ingenieus en belangrijker nog, sterk geschreven.

Zit nu zelf The Edge Of Eternity van Hexenhaus weer eens te luisteren. In mijn optiek de meest originele thrashband uit Zweden. Je had destijds tevens groepen als Fallen Angel en Agony en hoewel niet onverdienstelijk, waren dat toch vooral trouwe volgelingen van de Amerikaanse thrashscene.
Hexenhaus klinkt echter veel unieker door de progressieve songstructuren die vanaf het tweede album hun intrede deden. Het debuut A Tribute To Insanity mag er overigens ook zijn, maar die is wat minder gecompliceerd (al ligt er al wel een flinke duistere laag Mercyful Fate op de gitaarriffs op die schijf, een band waarin gitarist Mike Wead later zou opduiken). Ik vind het lastig om een favoriete plaat aan te wijzen, want ze hebben allemaal wel wat.
Het debuut is een prettige duistere thrashplaat met slechts hier en daar wat progressieve accenten, The Edge Of Eternity is een stuk technischer, bevat ook wat doom-invloeden en kent een al net zo sinistere toonzetting als het debuut. Vanaf Awakening werd het allemaal weer wat rapper en schoof de muziek meer op naar Mekong Delta contreien (mede door de songstructuren en vaag geconstrueerde gitaarriffs).
Na een tussenpauze bracht de groep in de jaren negentig nog het meesterwerk Dejavoodoo uit. Progressieve (goed geproduceerde) thrash ten top met prachtige gitaarsolo's en sterke zangpartijen. Echt groot is de band nooit geworden (misschien toch wat te ontoegankelijk), maar de albums hebben de tand des tijds verrassend goed doorstaan (ook al zijn de producties van de eerste twee albums wat droogjes).
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Zagato » zo aug 26, 2012 10:08 am

Jeroen schreef:Klopt ja, ik heb zelf alleen Mind Wars. Denk dat ik voor het gemak die dubbelaar maar aanschaf voor het debuut, want het origineel is me te prijzig. Lekker vlot, behoorlijk ingenieus en belangrijker nog, sterk geschreven.

...
Zeker aanschaffen, de compilatie/live album El Revengo is voor de liefhebber ook ercht de moeite waard! Persoonlijk denk ik dat de zang van Keith Deen ook heel belangrijk was voor het unieke geluid van HT.

b.t.w. nu is het de beurt aan Agent Steel om overuren te draaien!
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » zo aug 26, 2012 11:26 am

Kun jij al proggy/thrash liefhebber niet wat met Hexenhaus btw?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Zagato » zo aug 26, 2012 4:01 pm

Jeroen schreef:Kun jij al proggy/thrash liefhebber niet wat met Hexenhaus btw?
Ken er helemaal niets van, ga ik zeker checken!

Ik zie in ieder geval een album op Spotify staan, Dejavodoo, meteen in de check out lijst gezet.
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door XnegativeX » zo aug 26, 2012 10:12 pm

Zijn hier mensen bekend met het Noorse Nekromantheon? Rise, vulcan spectre is een heerlijke thrash plaat die voor mij behoorlijk dicht bij perfectie komt. Bloed agressief, snel en nog catchy ook.

Ik heb hier alleen even een boontje over te doppen met de gemiddelde thrash fan hier. Waarom lees ik in bijna elke review dat Nekromantheon niet origineel is? Ik ben een groot fan van dit soort thrash maar ik vind het maar bar weinig. Zeker niet van dit niveau. Ik kan zo een Slayer, een Razor en een Dark angel (Darkness Descends). Zie ik wat over het hoofd of lullen de reviewers uit hun nek?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » ma sep 03, 2012 8:09 pm

Wel aardig inderdaad. Doet mij sterk denken aan oude Dark Angel en Poison (de Duitse), zij het een stuk strakker dan de laatste en wat gestroomlijnder dan de eerste. Tevens hoor ik ook wel wat Kreator (Endless Pain periode) invloeden en de drive van Assassin, Desaster en (oude) Destruction zit er ook wel in. Leuk bandje, ik hoor dit eigenlijk liever dan de vele hedendaagse Bay Area aanbidders die her en der opduiken.

@Zagato:
Hoe bevalt Hexenhaus?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Zagato » di sep 04, 2012 8:43 pm

Jeroen schreef:...@Zagato:
Hoe bevalt Hexenhaus?
1x keer geluisterd, moet me nog pakken!
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Sentinel » di sep 04, 2012 10:11 pm

Ik lees dat mensen aan de Holy Terror zijn, zeer goeie zaak; onevenaarbare band.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Orklord » do sep 13, 2012 12:02 pm

De laatste tijd regelmatig Jewel - Revolution in Heaven opstaan. Aardig plaatje en redelijk afwisselend.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25594
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Lennert » ma sep 17, 2012 9:27 am

The Cold in ltd. edition gevonden, vind hem persoonlijk een van de beste thrashcombacks van de afgelopen jaren (Heathen staat hier nog net boven). Zo zonde dat ik deze plaat niet eerder heb gevonden, was absoluut eindejaarslijst materiaal geweest.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » ma sep 17, 2012 9:57 am

IJzersterke plaat inderdaad. Goede songs, geweldig spel en prachtig zangwerk. Zeker één van de beste F&J platen. Al is Dreams Of Death eigenlijk ook heel goed, maar die heeft dan weer te lijden onder een matige sound.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » ma sep 17, 2012 11:32 pm

De meeste thrashers kennen Death Angel wel. Maar zijn jullie ook bekend met The Organization? Eigenlijk grotendeels de line-up van Death Angel, maar dan zonder Mark Osegueda achter de microfoon. Hier laat Rob Cavestany namelijk horen dat hij eveneens een verdienstelijk vocalist is. Stilistisch gezien borduurt met name het titelloze debuut sterk voort op Act III, zij het wel weer meer op de groovy songs (met hier en daar funky onderlaag) dan op het puurdere thrashwerk (als dat ál aanwezig is op die schijf). Welk etiket je ook op de muziek plakt, beide albums van The Organization mogen er wezen. Met af en toe heerlijk instrumentaal gefreak, maar nooit zonder de song uit het oog te verliezen. Echt succes heeft de band niet gekend, maar deze overbruggingsperiode tussen Act III en The Art Of Dying heeft wat mij betreft prima metal voortgebracht. Liefhebbers van Mordred en Last Crack moeten ook maar eens luisteren.

Nieuwe poll overigens. Wie is je favoriete Duitse thrashvocalist? Het lijstje is te klein om ze allemaal weer te geven, dus ik heb de min of meer bekende bands er maar bij gepakt. Ik neig zelf sterk naar Schmier. Messcherpe strot, nog altijd. Daarnaast heeft ie bij Headhunter bewezen ook redelijk overweg te kunnen met melodieuzer zangwerk. Mille heeft een al even vette thrashstem, maar het mompelende 'cleane' geluid op Outcast en Endorama vond ik nou ook weer niet hoogstaand. Toto van Living Death vind ik persoonlijk te gek. Hij krijst als een speenvarken, haalt uit en giert kwaadaardig. Overigens kan de man best aardig 'gewoon' zingen, zoals blijkt met Worlds Neuroses. Op die EP van Sacred Chao zingt ie ook normaal, maar de nummers zijn daar niet boeiend genoeg om echt van een topprestatie te spreken.
Micky en Daxx heb ik maar even als één vermeld, aangezien ik ze nauwelijks uit elkaar kan houden op de eerste twee Vendetta schijfjes. Gave rauwe strotten met een dik accent. Maar zo bont als Olli (Darkness) maken ze het niet, hehe.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Overthrow
Berichten: 3
Lid geworden op: di sep 18, 2012 1:47 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Overthrow » di sep 18, 2012 11:32 pm

Het eerste nummer van mijn band Overthrow staat online op Http://www.overthrowmetal.nl

thrashmetal van Nederlandse bodem met exleden van Mytholic, Wild Bill, Testament tribute band: the new order en Angels. Ik denk dat liefhebbers van no nonsense thrash dit wel kunnen waarderen. Enjoy!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » di sep 18, 2012 11:51 pm

Ah Overthrow, dat doet me denken aan de Canadese band die (naar ik meen) begin jaren negentig het vermakelijke Within Suffering uitbracht. Hele aardige Saduskloon met wat Kreator en Sacrifice invloeden. Vrij ranzige vocalen die het ook wel enigszins naar death metal duwen.

Maar nu dus ook een Nederlandse band met die naam. Eens luustern.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Overthrow
Berichten: 3
Lid geworden op: di sep 18, 2012 1:47 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Overthrow » wo sep 19, 2012 5:38 pm

In de jaren 90 was er inderdaad een band overthrow met een niet onaardige thrashplaat. Maar deze jongens bestaan onderhand al een tijdje niet meer en de bandnaam is gewoon erg gaaf.

Waarin wij verschillen met die Canadezen is dat waar zij meer richting Sadus gaan, gaat de Nederlandse Overthrow meer richting Helstar, Agent Steel. Vooral vanwege de vocals.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » wo sep 19, 2012 5:43 pm

Dergelijke invloeden zijn nooit een slechte zaak, dacht ik zo.

Luistert best lekker weg. Klinkt strak. Leuk Slayer knipoogje ook in dat riffje na één minuut. Net op tijd, want de coupletriff heb ik bij ongeveer twintig andere bands ook gehoord (min of meer dan, Agony gebruikt em vrijwel letterlijk). Solo is ook flitsend en de zang doet me een beetje denken aan die knaap van Space Eater, die een tijd terug overleden is bij een brand. Maar qua sound mag het nog wel wat minder digitaal (het ademt niet echt, zoals op de jaren negentig platen van Annihilator) en songtechnisch iets afwisselender. Maar er zit zeker een leuke noot muziek in. Keep 'em coming.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Overthrow
Berichten: 3
Lid geworden op: di sep 18, 2012 1:47 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Overthrow » wo sep 19, 2012 6:19 pm

Hey Jeroen. Bedankt voor je positieve reactie. En binnenkort zal het volgende nummer verschijnen, daar zit wat meer in. Die zal je zeker bevallen als je deze al te pruimen vond...stay tuned!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Orklord » ma okt 01, 2012 4:03 pm

Hmm dat Bliksem is best lekker. Ben benieuwd of hun Full-lenght ook zo leuk blijft, maar de EP gaat er goed in.

Gebruikersavatar
KalvKlikovreter
Berichten: 14
Lid geworden op: di okt 02, 2012 8:07 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door KalvKlikovreter » do okt 04, 2012 7:20 am

DIt is mijn thrash band genaamd Nuclear Devastation, we spelen een combinatie van thrash/crust en metalpunk.
Klik op het plaatje en je komt op onze facebook pagina waar je onze nummers kan luisteren :)

Afbeelding

Of als je lui bent hier een youtube filmpje ;)


Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » wo okt 17, 2012 7:44 pm

Wat zijn de meningen hier over Intruder?
Gave band in mijn optiek. Technisch, strak en met voldoende agressie. Muzikaal doet het wel eens denken aan Forbidden en de zang lijkt wel wat op een betere versie van Sean Killian (Vio-Lence).
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Orklord » wo okt 17, 2012 7:50 pm

Mja wel aardig. A Higher Form of Killing ben ik wel een beetje bekend mee. Heeft mij niet echt gegrepen, maar was ook niet slecht. Zal het weer eens opzoeken.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » wo okt 17, 2012 7:55 pm

Die cd heb ik vandaag binnen gekregen. Kende het vooral van YouTube, omdat het meeste werk (alleen de eerste is fatsoenlijk opnieuw uitgebracht) vrij onvindbaar is. Klinkt heel tof, vind ik.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » zo okt 21, 2012 3:33 pm

Voor de liefhebbers. Volgende week komen er weer twee leuke heruitgaven (deluxe edities) van twee thrashwerkjes uit. Namelijk Dead On - Dead On en Midas Touch - Presage Of Disaster. Met name de tweede vind ik een aparte doch goede thrashplaat. Ook eerstgenoemde band mag er zeker zijn met die felle melodieuze mix van speed metal, thrash en heavy metal. Label is goed bezig.

Iemand trouwens de nieuwe Forté al gehoord?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Orklord » ma okt 22, 2012 6:33 pm

nee Forté zegt mij ook niks :P

Maar welk label brengt die werkjes uit?

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » ma okt 22, 2012 6:35 pm

Divebomb Records.

Overigens was Forté eerder wat melodieuzer en meer heavy/power metal, maar vanwege de spreekwoordelijke schop onder de kont is men toch wat thrashiër songs gaan schrijven. Misschien dat de plaat 'Stranger Than Fiction' uit 1992 een belletje doet rinkelen. Een plaat waarop ijzersterke songs prijken, ook al is de productie wat aan de matige kant.

Anyway, nummertje van de nieuwe 'Unholy War':

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VXFyk7_a ... re=related[/youtube]
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » za okt 27, 2012 1:28 pm



Voor de liefhebbers van Watchtower, Sieges Even en Hades. Het Australische Taramis. Hun debuutplaat Queen Of Thieves was een schijf in het verlengde van de eerste drie Fates Warning platen, maar het tweede album Stretch Of Imagination ging sterk in de richting van bovengenoemde bands. Technische power/thrash dus. Met leden die later opdoken in het obscure doch geniale Vauxdvihl.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Metalheank » zo okt 28, 2012 3:42 pm

Gaaf! Even onthouden. Die broek van die zanger is nu trouwens weer enorm in (let je op KoenM?) Goede strot trouwens, die zanger dan.

En dat nieuwe Forté-nummer klinkt niet verkeerd!
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » zo okt 28, 2012 6:44 pm

Lekker dominante basgitaar trouwens, mag ook wel eens gehoord worden. Zal jou ongetwijfeld aanspreken.
Cd is overigens opnieuw uitgebracht en goed verkrijgbaar (geldt ook voor het debuut van Taramis, maar die is zoals gezegd qua stijl heel anders)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » di nov 13, 2012 10:13 pm

Kan iemand mij overigens nog helpen aan de cdversie van Pyracanda - Two Sides Of A Coin? Zie mijn avatar.
Ik heb em wel op LP, maar op de (officiële, dus niet Russische) cd staat nog een extra track.

Misschien een leuk nieuwtje (misschien, omdat ik het nog niet 100% bevestigd heb gezien), Angel Dust is momenteel bezig om de eerste twee albums (waarvan de originele cd-persingen tot de zeldzaamste ter wereld behoren) opnieuw uit te brengen als dubbelaar+dvd. Zou erg gaaf zijn, gave platen zijn dat.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » zo nov 18, 2012 8:43 pm

Metalheank schreef:Gaaf! Even onthouden. Die broek van die zanger is nu trouwens weer enorm in (let je op KoenM?) Goede strot trouwens, die zanger dan.

En dat nieuwe Forté-nummer klinkt niet verkeerd!
Teun, jij zou als Anacrusis-adept de band Aftermath ook wel kunnen waarderen. Dan niet de US speed/powermetal band, maar de progressieve thrashband uit Chicago. Hebben één volledige schijf gemaakt (en wat demo's en shizzle) genaamd Eyes Of Tomorrow. Sterke technische thrash in het straatje van Obliveon, Anacrusis, Mekong Delta, Coroner en Calhoun Conquer. Hier en daar wat jazzy passages, maar vooral strakke en uitgekiende songs vol onverwachte wendingen. Maar ook weer niet dat het te veel wordt. Sterker nog, het is een geniaal album met werkelijk geweldige solo's en riffs. Alleen de zang behoeft misschien wat gewenning, maar dat is geen echt struikelblok.

Gek dat er toch zoveel van dit soort vergeten pareltjes zijn.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » ma dec 17, 2012 12:42 pm

Liefhebbers draaien ook de nieuwe Paradox. Tales Of The Weird is direct al een heel stuk beter en gevarieerder dan de ietwat eentonige (haastklus?) voorganger Riot Squad. Qua songwriting is de band weer teruggekeerd naar het technischere en progressievere werk van Electrify, mijns inziens samen met de klassieker Heresy de beste plaat die het Duitse gezelschap gemaakt heeft.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Metalheank » ma dec 17, 2012 3:16 pm

Jeroen schreef:
Metalheank schreef:Gaaf! Even onthouden. Die broek van die zanger is nu trouwens weer enorm in (let je op KoenM?) Goede strot trouwens, die zanger dan.

En dat nieuwe Forté-nummer klinkt niet verkeerd!
Teun, jij zou als Anacrusis-adept de band Aftermath ook wel kunnen waarderen. Dan niet de US speed/powermetal band, maar de progressieve thrashband uit Chicago. Hebben één volledige schijf gemaakt (en wat demo's en shizzle) genaamd Eyes Of Tomorrow. Sterke technische thrash in het straatje van Obliveon, Anacrusis, Mekong Delta, Coroner en Calhoun Conquer. Hier en daar wat jazzy passages, maar vooral strakke en uitgekiende songs vol onverwachte wendingen. Maar ook weer niet dat het te veel wordt. Sterker nog, het is een geniaal album met werkelijk geweldige solo's en riffs. Alleen de zang behoeft misschien wat gewenning, maar dat is geen echt struikelblok.

Gek dat er toch zoveel van dit soort vergeten pareltjes zijn.
Ik zit niet op te letten! Ik zal eens kiekn 8)

=> Leuke stijl! Doet mij eigenlijk nog het meest aan Nasty Savage denken (en een beetje Nocturnus zelf). Echter, de nummers zijn niet erg sterk en een beetje rommelig. Dan zet ik liever nog eens Living Death of End Amen op.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Sentinel » di dec 18, 2012 10:38 pm

Weet niet of het al ergens gepost is. Keith Deen van Holy Terror is overleden :( Beide albums staan bij mij zeer hoog aangeschreven.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » wo dec 19, 2012 4:22 pm

Metalheank schreef: Ik zit niet op te letten! Ik zal eens kiekn 8)

=> Leuke stijl! Doet mij eigenlijk nog het meest aan Nasty Savage denken (en een beetje Nocturnus zelf). Echter, de nummers zijn niet erg sterk en een beetje rommelig. Dan zet ik liever nog eens Living Death of End Amen op.
Vind je ja? Goed, het kost wat tijd om in te komen, maar ik hoor toch een band aan t werk die zowel de techniek als de song redelijk in de vingers heeft.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Metalheank » wo dec 19, 2012 4:34 pm

Ik vind de nummers niet enorm uitnodigen. Geen schande.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

raymondK
Berichten: 699
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 7:24 pm
Locatie: Nordhorn (Duitsland)

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door raymondK » do dec 20, 2012 12:00 pm

Jeroen schreef:Liefhebbers draaien ook de nieuwe Paradox. Tales Of The Weird is direct al een heel stuk beter en gevarieerder dan de ietwat eentonige (haastklus?) voorganger Riot Squad. Qua songwriting is de band weer teruggekeerd naar het technischere en progressievere werk van Electrify, mijns inziens samen met de klassieker Heresy de beste plaat die het Duitse gezelschap gemaakt heeft.
Deze komt binnenkort ook in huis. Klinkt veelbelovend.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Orklord » do dec 20, 2012 6:53 pm

Ben ook wel benieuwd naar de nieuwe Paradox.

En wat vind men van Exumer - Fire & Damnation? Ik kan wel genieten van dat plaatje. Energiek, lekkere zang en een goede productie.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Metalheank » vr dec 21, 2012 9:08 pm

Ik heb nog een leuk album gevonden voor de jaarlijst: Teramaze - anhedonia

(christelijke) progressieve thrashmetal uit Australie. Doet qua stijl erg denken aan die laatste plaat van Flotsam & Jetsam - The Cold en aan nog een andere band waar ik even niet op kan komen. Misschien een snufje Alice in Chains.

Ik zou zeggen vis dat album even legaal binnen, want helaas zijn de nummers die op youtube staan net wat minder, maar alsnog leuk voor een indruk:




edit:
Ah, een legale stream van het album gevonden:
http://puregrainaudio.com/audio/teramaz ... d-premiere

Aanraders: egostatic, where the dead grow, acts of reparation.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » za dec 22, 2012 9:16 pm

Over prijsnummers gesproken. Ik zit weer eens het debuut van Mekong Delta te luisteren. Wat een geweldige waanzin toch.
Zelden zulke 'haunting' solo's gehoord trouwens.



"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Orklord » do dec 27, 2012 7:52 pm

Die plaat maar eens aanschaffen, wordt eens tijd :)

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Orklord » vr dec 28, 2012 6:24 pm

Nou de nieuwe Kreator eens beluisterd en ik vind het maar een saaie plaat. Ik hou niet zo van deze melodieuze "neo-thrash" van Kreator.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » zo dec 30, 2012 9:56 pm

Dan hoef je Paradox en Destruction ook niet te beluisteren, want die hebben ook allebei een vette productie. Ik vind het geenszins storend. De Duitse scene levert dit jaar uitstekend werk af.

Mijn jaarlijstje wat betreft thrash (gerelateerde) metal:

1. Kreator - Phantom Antichrist
2. Testament - Dark Roots Of Earth
3. Paradox - Tales Of The Weird
4. Overkill - The Electric Age
5. Destruction - Spiritual Genocide
6. Meshuggah - Koloss
7. Forté - Unholy War
8. Mekong Delta - Intersections
9. Metallica - Beyond Magnetic
10. Flotsam And Jetsam - Ugly Noise

Laatstgenoemde is op basis van wat losse nummers die toch wel erg lekker klinken.
Meshuggah is dan al lang geen echte thrashband meer, maar in de basis nog wel sterk gerelateerd aan die sound.
Nieuwe platen van Exumer, Vendetta en Necronomicon moet ik nog ff horen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Metalheank » zo dec 30, 2012 10:17 pm

Ik vond het nog steeds niet zo'n geweldig thrashjaar. Maar ik heb ook nog niet zo veel thrashalbums geluisterd. Paradox lijkt vooralsnog erg de moeite waard. Testament viel vies tegen. Uitgekauwd. Volgens mij zijn die platen van Dust Bolt en Angelus Apetrio..a..aperativo.apetitus, apatrida erg fijn.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » zo dec 30, 2012 10:26 pm

Testament vind ik juist heel goed. Beter dan de vorige zelfs op dit moment. Catchy en tegelijkertijd bijzonder gelaagd in elkaar gestoken met veel oor voor detail en melodie. Ga em nu maar weer eens opzetten.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Plaats reactie