Iced Earth/Evergrey, december 2012, Rotterdam+Antwerpen

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gebruikersavatar
Scum
Berichten: 98
Lid geworden op: ma apr 11, 2005 4:48 pm
Locatie: Retie (B)

Re: Iced Earth/Evergrey, december 2012, Rotterdam+Antwerpen

Bericht door Scum » wo dec 19, 2012 10:05 am

Het geluid bij Evergrey was inderdaad maar platjes. Zeker tegenover Iced Earth. Evergrey is idd over hun hoogtepunt heen en de kracht van de oudere line-up zullen ze niet meer halen denk ik maar het zat toch al wel goed snor.

Qua setlist bij Iced Earth had ik niet te klagen. Ik miste alleen 'Jack' en 'Ten Thousand Strong' nog :) Het was ook een tour om Dystopia te promoten dus daarom idd 5 of 6 nummers van deze plaat.
En ik verschoot ook wel van het publiek. Toen de band 'Melancholy' inzette was er bijna geen reactie van het publiek. Ik bedoel [headbang] ...

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25595
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iced Earth/Evergrey, december 2012, Rotterdam+Antwerpen

Bericht door Lennert » wo dec 19, 2012 10:39 am

Mmm, de setlist die ik online zie staan valt me een beetje tegen. Alsnog erg veel zin in!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22202
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Iced Earth/Evergrey, december 2012, Rotterdam+Antwerpen

Bericht door KoenM » wo dec 19, 2012 3:55 pm

Steel Engraved was echt tenenkrommend. Bagger.

Evergrey had in het begin een redelijk beroerd geluid, maar dat trok bij naarmate de set vorderde. Vele malen beter dan de laatste keer dat ik ze zag op Graspop mainstage. Tom zong - ondanks de drank, die kerel zuipt al zolang ik Evergrey ken - best aardig, nieuwe (nouja, relatief nieuwe) gitarist viel me niks tegen. Mooi uitgebalanceerde set met wat klassiekers en wat nieuw werk. Hopelijk volgend jaar een nieuw album en een headline tour langs de kleinere zalen. Wil wel weer eens 1,5/2 uur Evergrey. Zoals hierboven gezegd klopt echter wel: het niveau van 2005/2006/2007 halen ze niet meer. Wil niet zeggen dat het niet goed was.

Iced Earth was voor mijn (weliswaar inmiddels geïntoxiceerde) oren dik in orde! Strak. Stu Block maakt voor mij live waar hoe hij op plaat klinkt. Zou zelfs durven zeggen dat hij Barlow doet vergeten. Ik zag een enthousiast coherent Iced Earth op het podium, dat was al verschillende keren anders. Een niet gepland Watching Over Me als tweede toegift was het reinste bewijs. Als Dystopia-fan was ik niet teleurgesteld in de setlist. Ook genoeg SW nrs.

Het was niet te druk, logisch misschien ook op een dinsdagavond. Het was ook niet irritant leeg. Kon mooi bewegen door de zaal zonder problemen. Dat ik dan ook nog eens niet bob was, was helemaal mooi meegenomen. Alleen vandaag dan weer niet.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22202
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Iced Earth/Evergrey, december 2012, Rotterdam+Antwerpen

Bericht door KoenM » wo dec 19, 2012 4:00 pm

Scum schreef:
De band straalde ook enorm veel enthousiasme en energie uit maar ook hier weer een redelijk tam publiek. geen enkele moshpit in heel de show? Ik heb over het algemeen de indruk dat publiek tegenwoordig minder energie is bij metalshows?
Waar stond jij? Ik stond ongeveer in het midden, iets dichter tegen het podium dan tegen de PA. Redelijk wat meezingende mensen, maar verder niet zoveel beweging. Kreeg bijna de urge om te gaan crowdsurfen bij My Own Savior, maar het publiek zag er niet echt uit alsof ze dat zouden waarderen. Ook veel burgerlijke oude lullen die je normaal op een Porcupine Tree show ziet. Niet het gezelligste publiek.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Scum
Berichten: 98
Lid geworden op: ma apr 11, 2005 4:48 pm
Locatie: Retie (B)

Re: Iced Earth/Evergrey, december 2012, Rotterdam+Antwerpen

Bericht door Scum » wo dec 19, 2012 5:30 pm

Stond rechts vooraan. wel een paar mensen die meezongen maar buiten ik en men vriendin niemand die zijn haar eens even goed legde :wink:


en oh ja: Hof ter Lo sucked als er ook iets in het sportpaleis te doen is. godver nog een half uur staan aanschuiven om op de ring te geraken :evil:

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8425
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Iced Earth/Evergrey, december 2012, Rotterdam+Antwerpen

Bericht door Joris » wo dec 19, 2012 6:21 pm

Het was inderdaad weer vet gisteren.

Ik vond steel engraved best goed. Iets te "gay, german powermetal' achtige zang, maar voor een voorprogramma was erg goed te doen.
Evergrey is niet zo mijn ding. Stukken dat er niet gezongen wordt waren nog wel gaaf, maar onder elk stukje zang werden alleen maar open akkoorden gespeeld. Erg jammer en saai. Pak er dan een zanger bij, zodat je ook tijdens de zang, wat technischer kunt spelen.

Iced Earth, ondanks de foutjes, was het weer genieten. Gave setlist en als fan-boy vermaak ik me sowieso wel bij deze band. Wat ik wel jammer vond, was dat er voor de toegift het nummer 'watching over me' werd gekozen. beetje makke afsluiting, van een verder geslaagde avond.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22202
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Iced Earth/Evergrey, december 2012, Rotterdam+Antwerpen

Bericht door KoenM » wo dec 19, 2012 6:40 pm

Scum schreef: en oh ja: Hof ter Lo sucked als er ook iets in het sportpaleis te doen is. godver nog een half uur staan aanschuiven om op de ring te geraken :evil:
Hehe, wij zagen het al op voorhand en zijn binnendoor gereden. Een collega van mij die er ook was en daar in de buurt woont wees ons daarop.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Scum
Berichten: 98
Lid geworden op: ma apr 11, 2005 4:48 pm
Locatie: Retie (B)

Re: Iced Earth/Evergrey, december 2012, Rotterdam+Antwerpen

Bericht door Scum » do dec 20, 2012 9:32 am

KoenM schreef:
Scum schreef: en oh ja: Hof ter Lo sucked als er ook iets in het sportpaleis te doen is. godver nog een half uur staan aanschuiven om op de ring te geraken :evil:
Hehe, wij zagen het al op voorhand en zijn binnendoor gereden. Een collega van mij die er ook was en daar in de buurt woont wees ons daarop.
Ik wist het ook wel maar dacht dat het daar al wat vroeger gedaan zou zijn. Richting Borgerhout rij ik nooit na een optreden in Hof Ter Lo omdat je daar nogal lang kan staan wachten om links de autosnelweg op te draaien.
Maar richting Deurne was het even erg. Ik begrijp niet dat er mensen zijn die voor het rood licht staan te wachten terwijl er agenten het verkeer aan het regelen zijn op een kruispunt...

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25595
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iced Earth/Evergrey, december 2012, Rotterdam+Antwerpen

Bericht door Lennert » do dec 20, 2012 2:49 pm

Ik moet toegeven dat ik er toch wel erg veel zin in heb. Iced Earth nu al 2 keer met Barlow en 1 keer met Owens gezien, maar ik ben zo'n Stu Block fan qua zang, dat ik redelijk zeker weet dat hij sowieso de laatste show met Barlow die ik zag wel zal overtreffen. Ik hoop alleen stiekem op de dag van het einde der tijden toch nog Dante's Inferno :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Aradia
Berichten: 2266
Lid geworden op: zo mei 07, 2006 10:16 pm
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Iced Earth/Evergrey, december 2012, Rotterdam+Antwerpen

Bericht door Aradia » do dec 20, 2012 4:07 pm

Vorige keer in 013 hebben ze dante's inferno gespeeld meen ik me te herinneren Lennert. En ja de dag is er ook perfect voor. The odds are in your favour!
"Toil without song is like a weary journey without an End."

http://www.last.fm/user/WandererSpirit

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Iced Earth/Evergrey, december 2012, Rotterdam+Antwerpen

Bericht door Took » do dec 20, 2012 4:15 pm

Aradia schreef:Vorige keer in 013 hebben ze dante's inferno gespeeld meen ik me te herinneren Lennert. En ja de dag is er ook perfect voor. The odds are in your favour!
dat is al erg lang terug, want die hebben ze jaren niet gespeeld. (sinds 2001 ofzo niet meer, meen ik me te herinneren)
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6786
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Iced Earth/Evergrey, december 2012, Rotterdam+Antwerpen

Bericht door Johan » do dec 20, 2012 5:39 pm

Die hebben ze toch net vorig jaar weer uitgebreid tevoorschijn gehaald, nadat ze ook een nieuwe studioversie hebben opgenomen?


Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Iced Earth/Evergrey, december 2012, Rotterdam+Antwerpen

Bericht door Took » do dec 20, 2012 7:22 pm

Johan schreef:Die hebben ze toch net vorig jaar weer uitgebreid tevoorschijn gehaald, nadat ze ook een nieuwe studioversie hebben opgenomen?

ja dat wel, maar destijds in 013 niet. (dat was met Matt Barlow).
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Aradia
Berichten: 2266
Lid geworden op: zo mei 07, 2006 10:16 pm
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Iced Earth/Evergrey, december 2012, Rotterdam+Antwerpen

Bericht door Aradia » vr dec 21, 2012 9:36 am

Hmm meen me te herinneren dat ze 'm met 1 vd eerste shows met stu block in 013 deden, was ergens in 2011. Word ik dan dement?

zie op youtube dat ze 'm meerdere keren live hebben gedaan in 2011, dus volgens mij heb ik dan toch gelijk hoor Took.
"Toil without song is like a weary journey without an End."

http://www.last.fm/user/WandererSpirit

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Iced Earth/Evergrey, december 2012, Rotterdam+Antwerpen

Bericht door Took » vr dec 21, 2012 10:22 am

nee met Stu stonden ze in de Melkweg en De Pul. maar je hebt gelijk, met hem hebben ze wel Dante's Inferno gedaan.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Aradia
Berichten: 2266
Lid geworden op: zo mei 07, 2006 10:16 pm
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Iced Earth/Evergrey, december 2012, Rotterdam+Antwerpen

Bericht door Aradia » vr dec 21, 2012 10:55 am

Ah dan ben ik met de zalen in de war. Je hebt inderdaad helemaal gelijk, het was in de melkweg toen!
"Toil without song is like a weary journey without an End."

http://www.last.fm/user/WandererSpirit

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25595
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iced Earth/Evergrey, december 2012, Rotterdam+Antwerpen

Bericht door Lennert » vr dec 21, 2012 3:13 pm

Mmm, wat ik so far van de voorprogramma's op youtube vond stemt me nog niet heel enthousiast. Maar fuck dat, net Framing Armageddon, Something Wicked This Way Comes en Dystopia geluisterd om alvast in de stemming te komen!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Aradia
Berichten: 2266
Lid geworden op: zo mei 07, 2006 10:16 pm
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Iced Earth/Evergrey, december 2012, Rotterdam+Antwerpen

Bericht door Aradia » vr dec 21, 2012 4:58 pm

Veel plezier allemaal vnaaf, zal aan jullie denken tijdens m'n werk, snik hahaha
"Toil without song is like a weary journey without an End."

http://www.last.fm/user/WandererSpirit

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25595
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iced Earth/Evergrey, december 2012, Rotterdam+Antwerpen

Bericht door Lennert » za dec 22, 2012 12:00 am

Het was supergaaf. Deadshape Figure was niet echt mijn muziek (ben niet zo'n fan van moderne thrash met schreeuwvocalen), maar ze deden erg hun best. Steel Engraved was eigenlijk een hele slechte band, die door het enthousiasme van de zanger alsnog een erg leuk optreden gaven. Evergrey heb ik nog niet eerder gezien, maar ik herkende gelukkig best veel nummers (Blinded, Recreation Day, The Masterplan) en heb genoten van de humor die de zanger steeds tentoon spreidde. Iced Earth heb ik nu al zo'n vier keer gezien (1 keer Owens, 2 keer Barlow) en dit was ondanks de setlist (weinig oudjes) toch het meest gemotiveerde en strakke optreden wat ik van ze heb gezien. Wat een band! Stu Block is nu ook zeker mijn favoriete Iced Earth zanger, die gast kan alles.

Jammer dat er in die klotepit (ja, als ik vooraan sta wil ik genieten van de muziek, niet van knieen en ellebogen tegen mijn rug en nek) waar ook enkele omstanders flink bij geraakt waren en halve vechtpartijen ontstonden. De Maassilo is verder een vreemde, maar toch wel leuke locatie voor dit soort dingen, spijtig alleen van de 2,50 euro voor een biertje.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Iced Earth/Evergrey, december 2012, Rotterdam+Antwerpen

Bericht door Took » za dec 22, 2012 1:30 am

http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
arnibes
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 10:27 pm
Locatie: 6 meter onder zee niveau
Contacteer:

Re: Iced Earth/Evergrey, december 2012, Rotterdam+Antwerpen

Bericht door arnibes » za dec 22, 2012 1:42 am

Iced Earth en Evergrey waren erg goed!

Persoonlijk vond ik Iced Earth in 020 wel beter. Het was toen iets minder strak, maar met meer passie en een stuk langere setlist.

De Maassilo vind ik nog steeds een rotplek. Voor elke scheet die je laat mag je betalen, het personeel straalt echt veel liefde voor hun werk uit en dus betalen voor de wc tijdens een concert is toch wel een beetje vreemd???

Verder vond ik eigenlijk de pit vandaag heel schappelijk. Het zag er niet bijzonder lomp uit op 1 opstootje na.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Iced Earth/Evergrey, december 2012, Rotterdam+Antwerpen

Bericht door Took » za dec 22, 2012 11:28 am

http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25595
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iced Earth/Evergrey, december 2012, Rotterdam+Antwerpen

Bericht door Lennert » za dec 22, 2012 4:39 pm

arnibes schreef:Verder vond ik eigenlijk de pit vandaag heel schappelijk. Het zag er niet bijzonder lomp uit op 1 opstootje na.
Als je vooraan had gestaan had je kunnen ervaren hoe er toch enkele figuren (tot Stu hier al snel iets over riep) als dronken idioten om zich heen aan het meppen waren.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iced Earth/Evergrey, december 2012, Rotterdam+Antwerpen

Bericht door Elessar » za dec 22, 2012 10:24 pm

Lennert schreef: Als je vooraan had gestaan had je kunnen ervaren hoe er toch enkele figuren (tot Stu hier al snel iets over riep) als dronken idioten om zich heen aan het meppen waren.
Zulke kerels halen werkelijk het bloed onder m'n nagels vandaan.

En als er van die metalcore kereltjes tussen zitten, die ook nog eens als malloten rond gaan schoppen, dan zijn de rapen helemaal gaar. Maar die waren hier wel afwezig mag ik hopen?
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
arnibes
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 10:27 pm
Locatie: 6 meter onder zee niveau
Contacteer:

Re: Iced Earth/Evergrey, december 2012, Rotterdam+Antwerpen

Bericht door arnibes » zo dec 23, 2012 5:29 pm

Lennert schreef:
arnibes schreef:Verder vond ik eigenlijk de pit vandaag heel schappelijk. Het zag er niet bijzonder lomp uit op 1 opstootje na.
Als je vooraan had gestaan had je kunnen ervaren hoe er toch enkele figuren (tot Stu hier al snel iets over riep) als dronken idioten om zich heen aan het meppen waren.
ok. Niet gezien. Jammer dat soort apen.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Iced Earth/Evergrey, december 2012, Rotterdam+Antwerpen

Bericht door Took » ma dec 31, 2012 9:28 pm

verslagje met nog wat meer fotos:
http://www.metalfan.nl/concertreviews.php?id=628
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Plaats reactie