Epic Metal III

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Re: Epic Metal III

Bericht door Sentinel » ma feb 18, 2013 1:20 pm

jeffrey schreef:Benieuwd. Blijft een van de beste bands.

Verder iedereens aandacht voor een redelijk ondergesneeuwde classic, namelijk Protectors of the lair van Griffin. Lang niet zo'n grote following als zijn voorganger maar wat mij betreft stukken beter! Gierende gitaren, speelse basloopjes, lekkere drumpartijen en natuurlijk de zang die Griffin Griffin maakt. Wie net als mij de plaat niet zo veel draaibeurten gaf als de voorganger moet zeker het album op repeat zetten. Luister eens naar Sanctuary maar vooral naar Poseidon society. Het beste van het beste.
Iemand die inziet dat dit inderdaad een weergaloos meesterwerk is. Ik vind deze beter dan het debuut wat op zich al een klassieker is. Staat in hetzeflde rijtje als Freedom's Rise en Battle Cry
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Re: Epic Metal III

Bericht door Sentinel » ma feb 18, 2013 1:26 pm

Lennert schreef:Nadat ik er onlangs achter kwam dat Manilla Road Angel Witch' Angel Of Death schaamteloos gekopieerd heeft in Dreams Of Eschaton ben ik Crystal Logic meteen weer aan het luisteren geslagen. Echter, plagiaat of niet, Dreams Of Eschaton is voor mij nog steeds een van de ultieme heavy metal songs ooit. Weergaloze sfeer, een productie die ik niet helderder of zwaarder zou willen, dat fantastische stemgeluid van the Shark, een van de stoerste refreinen ooit... Toen bedacht ik me ineens dat dit tevens het enige Manilla Road album is dat ik heb. Open The Gates is voor 12,99 te bestellen (en morgen in huis te hebben, dus ik ga daar maar eens achteraan), maar staat er op dit album ook zo'n epische kraker als Dreams Of Eschaton?
Mystification en The Deluge zijn ook ontzettend goed; net zo goed als Open the Gates.

Van de nieuwe Manilla Road ben ik op een gegeven moment afgehaakt; Voyager vond ik echt te slecht voor woorden. Zag ze trouwens 2 weken geleden live waarbij ze "Crystal Logic" en "Open the Gates" van voor tot achter hebben gespeeld; echt geniale show was dat.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Epic Metal III

Bericht door Eru Iluvatar » ma feb 18, 2013 1:28 pm

@ Sentinel: Mysterium al gehoord? Misschien kan die je wel overtuigen.

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Re: Epic Metal III

Bericht door Sentinel » ma feb 18, 2013 1:36 pm

Eru Iluvatar schreef:@ Sentinel: Mysterium al gehoord? Misschien kan die je wel overtuigen.
Ik heb een nummer gehoord tijdens hun show en die klonk erg goed. Ik ga binnenkort maar eens het hele album checken. Lees bij enkele recensies dat die ook beter is dan hun laatste werken.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Epic Metal III

Bericht door jeffrey » ma feb 18, 2013 3:40 pm

The Grey God Passes klinkt niet slecht maar ook niet heel bijzonder. Manilla Road is helaas natuurlijk niet meer dan een schim van zichzelf met Voyager. Spiral Castle van de nieuwe albums is goed te doen. Atlantis Rising, Gates of Fire en Voyager zijn weinig bijzonder. De laatste twee was ik bij uitkomst wel redelijk enthousiast over maar eigenlijk is het ook een bak riffs bij elkaar gepleurd. Voor Playground of the Damned niet eens meer moeite gedaan. Beste werk blijft natuurlijk Open the Gates.

Lennert van Cirith Ungol is alles goed. King Of The Dead en One Foot In Hell zijn de beste. Maar ook een vervloekte plaat als Paradise Lost is over de gehele linie prima, daar staat overigens de beste triology die ooit is geschreven (door hun, of zelfs uberhaupt ooit).
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25592
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Lennert » wo feb 20, 2013 9:14 am

Wow, Open The Gates blaast me echt omver, die plaat blaast, ondanks het ontbreken van een Dreams Of Eschaton, Crystal Logic met gemak omver: veel ruiger, veel voller en Shelton zingt verdomd rauw!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25592
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Lennert » do feb 21, 2013 7:27 pm

Heb voor 11,99 per stuk Invasion en Playground Of The Damned besteld, ik ben benieuwd. Ongetwijfeld dat die laatste lang niet zo goed zal zijn als de eerdere werken, maar Invasion lijkt me erg interessant.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25592
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Lennert » do feb 21, 2013 8:04 pm

jeffrey schreef:Lennert van Cirith Ungol is alles goed. King Of The Dead en One Foot In Hell zijn de beste. Maar ook een vervloekte plaat als Paradise Lost is over de gehele linie prima, daar staat overigens de beste triology die ooit is geschreven (door hun, of zelfs uberhaupt ooit).
Nee, Cirith Ungol trek ik niet, wat een gruwelijke kutzang is me dat zeg. Mark Shelton vind ik een heel gave stem hebben, dit klinkt echt als een goblin die anaal genomen wordt door een trol. Muzikaal is het me ook veel te simpel, ik mis sfeer en melodielijnen die Manilla Road wel heeft.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Epic Metal III

Bericht door Metalheank » do feb 21, 2013 8:45 pm

Goed bezig Lennert.

Invasion ken ik eigenlijk niet zo goed. Playground of the Damned is wel een leuk album. Brakke productie, maar met toffe nummers als Art Of War, Fire of Ashurbanipal en Brethren of the Hammer. Het album van dit jaar, Mysterium, is erg consistent, maar ik heb helaas nog geen echte uitschieters ontdekt.

Albums die mij goed kunnen bekoren zijn de volgende (erg verschillend van elkaar): Crystal Logic, Open the Gates, Mark of the Beast, The Circus Maximus, Mystification. Albums die wat minder zijn, maar wel met geweldige uitschieters: Out of the Abyss, Metal, Atlantis Rising,The Courts of Chaos. Laatst trouwens Metal voor het eerst geluisterd, en daarop staat een geweldig nummer: Cage of Mirrors. Leuk dat ik nog steeds dingen blijf ontdekken bij Manilla Road.

Ik ben ook erg fan van Mark Shelton's stem. Niet altijd even sterk (hij heeft ooit immers een stemband gescheurd), maar er zit erg veel gevoel in. Veel vibrato, klinkt bijna prehistorisch, en zowel zuivere emotionele uithalen als behoorlijk agressieve zang (richting deathmetal en Celtic Frost).


Cirith Ungol heeft wat mij betreft last van het Arch Enemy-complex. Toffe muziek, maar de zang vergalt het. Althans, op de studio-albums. Sommige klassiekers zijn dan wel weer ijzersterk. Dit vind ik een erg indrukwekkende registratie:



Daarnaast graag de aandacht voor het volgende: Ik heb dat Servants of Chaos-compilatiealbum van ze, en die is echt fantastisch en uniek! En dan gaat het juist om de instrumentale nummers zoals Ill Met in Lankhmar en Darkness Weaves enzo. Die nummers hebben een hele unieke 'fantasy'-sfeer die ik nergens anders heb gehoord.

Voorbeeldje:
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25592
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Lennert » do feb 21, 2013 8:53 pm

The Circus Maximus (ook al is dat geen echt Manilla Road album) wil ik graag ook nog hebben, The Forbidden Zone vind ik echt een weergaloos nummer.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Epic Metal III

Bericht door Metalheank » do feb 21, 2013 9:14 pm

Zeker! Moet ik ook nog hebben, alleen wordt ie wel steeds duurder. Inmiddels zo rond de 25€, vroeger 12€. Misschien is het wel hun beste album, zeker kwalitatief gezien, ook al is het helemaal geen epic metal :P Forbidden Zone is wel lekker instrumentaal ja. Er staan misschien maar twee wat mindere nummers op.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Re: Epic Metal III

Bericht door Sentinel » do feb 21, 2013 11:37 pm

Lennert schreef:
jeffrey schreef:Lennert van Cirith Ungol is alles goed. King Of The Dead en One Foot In Hell zijn de beste. Maar ook een vervloekte plaat als Paradise Lost is over de gehele linie prima, daar staat overigens de beste triology die ooit is geschreven (door hun, of zelfs uberhaupt ooit).
Nee, Cirith Ungol trek ik niet, wat een gruwelijke kutzang is me dat zeg. Mark Shelton vind ik een heel gave stem hebben, dit klinkt echt als een goblin die anaal genomen wordt door een trol. Muzikaal is het me ook veel te simpel, ik mis sfeer en melodielijnen die Manilla Road wel heeft.
Dat mensen die stem niet trekken kan ik goed begrijpen, maar geen sfeer en melodie en te simpel: neuh. Luister naar het nummer "Master of the Pit". De melodieuze gitaarpartijen en sfeer zijn niet van deze wereld. Cirith Ungol blijft ongeëvenaard; zelfs een godenband als Manilla Road is maar een pukkel op de kont van Cirith Ungol: Master Of The Pit!
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Re: Epic Metal III

Bericht door Sentinel » do feb 21, 2013 11:51 pm

Trouwens van Manilla Road is het album "Courts of Chaos" ook heeeel goed, beetje spacey sound. En hierop staat dan weer zo'n epische kraker van jewelste: "Into the Courts of Chaos "
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Epic Metal III

Bericht door Metalheank » vr feb 22, 2013 12:03 am

En The Prophecy. Godver, wat episch epic _0_ De intro van dat album is ook tof trouwens. Dat album had nòg wel meer synthesizer kunnen gebruiken.

En dan nagaan dat we ook nog een Manilla Road-topic hebben, hehe.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

raymondK
Berichten: 699
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 7:24 pm
Locatie: Nordhorn (Duitsland)

Re: Epic Metal III

Bericht door raymondK » vr feb 22, 2013 4:34 pm

Manilla Road staat hier ook nog op mijn verlanglijstje. Met welke plaat kan ik het beste beginnen en zijn de meest de moeite waard?

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Epic Metal III

Bericht door Metalheank » vr feb 22, 2013 5:49 pm

Crystal Logic, Open the Gates of Mystification. Voor de rest: zie mijn lijstje. Voyager kun je volgens mij wel overslaan :P
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

raymondK
Berichten: 699
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 7:24 pm
Locatie: Nordhorn (Duitsland)

Re: Epic Metal III

Bericht door raymondK » vr feb 22, 2013 5:52 pm

Ok bedankt! Crystal Logic staat al op mijn verlanglijst. De rest ook maar even checken binnenkort.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Epic Metal III

Bericht door jeffrey » za feb 23, 2013 7:01 am

Open the gates is hun beste plaat, gevolgd door Mark of the beast. Daarna komen in willekeurige volgorde Mystification, The Deluge, Crystal Logic, Spiral Castle.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Jeroen » za feb 23, 2013 7:42 pm

Divebomb Records heeft er een aantal in stock, de nieuwe incluis. Wel een Amerikaans label, dus tegenwoordig hoge verzendkosten.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25592
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Lennert » ma mar 04, 2013 12:33 pm

Playground Of The Damned is zoals verwacht niet heel bijzonder, maar het loont vind ik vaak toch om te beginnen met de wat matigere albums om zo de echte toppers helemaal top te laten zijn. Dit is bij Invasion overigens anders, wat een ongelooflijk gaaf album is me dat zeg! Shelton zingt hier nog vrij agressief en de muziek is vooral psychedelisch, maar toch wel erg herkenbaar Manilla Road. Wat een weergaloze solo's!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Epic Metal III

Bericht door Metalheank » ma mar 04, 2013 5:58 pm

! Ik ga gelijk even Invasion uitchecken :] Shelton staat wel in mijn top 6 ofzo van beste gitaristen, en dan juist om die gevoelige solo's, niet de riffs. Doorgaans vind ik gitaarsolo's erg gaaf, maar doen me emotioneel niet veel, maar die van Shelton weten echt een 'gevoelige snaar' (voel je 'em?) te raken. Huhuh. Net als bij Chuck Schuldiner trouwens. Sea Witch van Atlantis Rising is wel een goed voorbeeld.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25592
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Lennert » ma mar 04, 2013 6:22 pm

Helemaal Centurion Wargames en The Empire zijn weergaloos, ik ben nu helemaal benieuwd naar meer albums. Balen dat het allemaal zo stervensduur is.

Ik herinner me overigens van Saxon747 en aan de hand van metal-archives dat Voyager toentertijd behoorlijk goed ontvangen is, hoe vinden jullie die?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Epic Metal III

Bericht door innuendo » ma mar 04, 2013 6:34 pm

Daar kan ik lang weinig mee. Totdat ik, toen ik in Zweden woonde, bij de bossen zat en 'm een nieuwe kans gaf: magisch!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25592
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Lennert » ma mar 04, 2013 6:35 pm

Wat, Invasion?

Is 13,99 voor Mark Of The Beast overigens een goede prijs?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Epic Metal III

Bericht door innuendo » ma mar 04, 2013 6:37 pm

Invasion? Voyager!!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25592
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Lennert » ma mar 04, 2013 6:39 pm

Ah! Betekent dit dat jij hem ook hebt?

Podver, ik zie nu dat ze op www.wowHD.nl ook The Deluge voor 10,99 euro hebben, meteen bestellen!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Epic Metal III

Bericht door innuendo » ma mar 04, 2013 6:41 pm

Nee, dat is een van mijn downloadzondes. Ik heb open the gates en crystal logic.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Den
Berichten: 1539
Lid geworden op: za apr 08, 2006 1:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Epic Metal III

Bericht door Den » ma mar 04, 2013 8:32 pm

Lennert schreef:Ah! Betekent dit dat jij hem ook hebt?

Podver, ik zie nu dat ze op http://www.wowHD.nl ook The Deluge voor 10,99 euro hebben, meteen bestellen!
zeker doen, weergaloos plaatje!
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Epic Metal III

Bericht door Metalheank » ma mar 04, 2013 9:05 pm

Inderdaad. Ik kreeg er een sticker bij 8) En ik heb ook 2 shirts met die albumhoes (alleen dragen, ho maar).
Puik nummer trouwens, Centurion Wargames.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Epic Metal III

Bericht door jeffrey » di mar 05, 2013 4:13 am

Mark of the Beast heeft Venusian Seas wat een van hun beste nummers is. Ongeëvenaard ondanks dat ik hun Epic Metal werk meer waardeer.
Allemaal even normaal doen tegen djent

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Epic Metal III

Bericht door jeffrey » di mar 05, 2013 4:13 am

Mark of the Beast heeft Venusian Seas wat een van hun beste nummers is. Ongeëvenaard ondanks dat ik hun Epic Metal werk meer waardeer.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Epic Metal III

Bericht door Metalheank » di mar 05, 2013 8:47 am

Ik vind dat album juist heel erg Epic Metal. Wel aan de dromerige kant, maar het hele sfeertje past erbinnen. Avatar is trouwens ook een hele goeie. Ook wat steviger.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25592
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Lennert » di mar 05, 2013 9:44 am

Meteen even Venusean Seas en Court Of Avalon aangezet op youtube en besloten dat deze plaat ook gewoon besteld gaat worden, die psychedelische proto-metal die ze ook op Invasion speelden spreekt me zeer goed aan! Dan wordt het daarna maar even via amazon.de gaan zoeken naar de rest, 28.98 voor Courts Of Chaos, 26.98 voor Gates Of Fire of 26.49 voor Atlantis Rising lijkt me wat te veel van het goede.

Edit: net reactie gehad dat The Deluge al is opgestuurd, eci zal over 5-10 dagen Mark Of The Beast en Mysterium (CD+DVD, benieuwd wat daar opstaat) opsturen. Nu maar even een lijstje gaan maken met de albums die ik allemaal nog moet hebben en Paula's vader er in Duitsland ook maar even op uit sturen :P

Edit 2: wow, Large heeft Voyager, Spiral Castle, Mystification, Metal en The Courts Of Chaos voor bedragen onder de 20 euro allemaal op voorraad... op lp alleen. Ja, ik luister nog wel lp's, maar geniet toch echt meer van cd's, die passen ook nog in mijn discman.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Orklord » do mar 07, 2013 6:52 pm

Lennert schreef:Cirith Ungol ken ik om heel eerlijk te zijn dan weer niets van, wat zijn daar de aanraders van?

Frappant overigens dat Manilla Road niet per se slecht verkrijgbaar is, maar normale bedragen zie ik niet veel genoemd worden. 30 euro voor de gemiddelde cd bij Discorder vind ik geen normale bedragen.
Om daar nog even op te reageren. Dat ligt vooral aan de inkoopprijs. Die is zeer hoog, vandaar dat de prijs op de site ook aan de hoge kant is.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Epic Metal III

Bericht door jeffrey » vr mar 08, 2013 4:49 pm



Trailer van de nieuwe Warlord.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Orklord » vr mar 08, 2013 9:36 pm

Valor heeft trouwens ook een nieuw album. Het debuut vond ik destijds wel tof, dus maar eens uitchecken.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25592
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Lennert » za mar 09, 2013 12:32 pm

Ok, het maakt me niet uit dat de prijs achterlijk is, The Courts Of Chaos moet ook besteld worden, hoor hoe gruwelijk bruut en duister dit nummer is!



Niet alleen thrashy, het neigt naar vuige black metal op het einde, wat een fantastische riffs en zang! Godverdomme, Manilla Road staat heel erg op het punt mijn favoriete band te worden, terwijl ik enkele weken geleden slechts 1 album kende.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Epic Metal III

Bericht door Metalheank » za mar 09, 2013 2:08 pm

Ja dat is erg mooi: Manilla Road blijft 'epic metal', maar weet naast de gevoelige passages ook heel erg de extremen op te zoeken. Sommige stukken zijn pure speed, black of death. Net een beetje zoals bands als Celtic Frost en Sacred Steel dat doen.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25592
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Lennert » za mar 09, 2013 3:48 pm

Ja, het doet me ook bij vlagen wat aan Celtic Frost denken, maar dan vind ik Manilla Road daar toch wel ver boven staan als totaalplaatje. De nummers die ik overigens so far van Voyager, Spiral Castle en Atlantis Rising heb gehoord, vond ik overigens ook erg lekker, dus ik denk dat die albums toch wel met plezier aangeschaft gaan worden.

Playground Of The Damned groeit overigens per luisterbeurt, net tijdens het boodschappen doen aangezet terwijl ik door de regen en wind liep, helemaal een nummer als Art Of War doet het dan toch wel erg goed. Ik zit nu alleen nog steeds te wachten tot Mark Of The Beast en Mysterium vandaag geleverd worden, ik wil meer!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Marcel Hubregtse » za mar 09, 2013 6:31 pm

30 euro voor een Manilla Road cd? Te gek voor woorden. Vooral nu er heel wat door Shadow Kingdom Records heruitgegeven zijn.
Psychedoomelic in Oostenrijk betaal je er maximaal 13 euro voor.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25592
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Lennert » za mar 09, 2013 6:42 pm

Ik ben ook maar bezig met een paypal account, in Duitsland kan ik ze voor 13 euro per stuk halen, die 3 euro verzendkosten neem ik dan maar voor lief.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Marcel Hubregtse » za mar 09, 2013 6:52 pm

Lennert schreef:Ik ben ook maar bezig met een paypal account, in Duitsland kan ik ze voor 13 euro per stuk halen, die 3 euro verzendkosten neem ik dan maar voor lief.
Hoezo Paypal? Binnen Europa kun je naar de meeste landen gewoon kosteloos per bank overmaken. Even aan de distro hun IBAN/BIC nummer vragen en je kunt een SEPA overboeking doen. in 99% van de transacties staat het geld er de volgende al bij op hun rekening.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25592
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Lennert » za mar 09, 2013 7:50 pm

Het is ook maar in het geval het ooit zo ver komt dat ik naar Amerika geld moet gaan overmaken, dan heb ik het maar alvast :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25592
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Lennert » ma mar 11, 2013 4:31 pm

Als jullie Mysterium aanschaffen, zorg dan dat je limited edition met dvd haalt, het optreden van Hammers Of Doom is erg gaaf. Ik vind Hellroadie niet perfect als zanger en het geluid is vanzelfsprekend niet briljant, maar het optreden staat als een huis, oogt professioneel en klinkt toch lang niet verkeerd!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Epic Metal III

Bericht door Eru Iluvatar » ma mar 11, 2013 5:50 pm

jeffrey schreef:

Trailer van de nieuwe Warlord.
Klinkt erg leuk jeffrey! Ben benieuwd naar het uiteindelijke geheel!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Epic Metal III

Bericht door jeffrey » di mar 12, 2013 11:16 pm

Aangename verrassing ja!

Voor alle Epic Metal addicts. Atlantean Kodex komt op de zaterdag van Dutch Doom Days van Baroeg.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Epic Metal III

Bericht door innuendo » di mar 12, 2013 11:18 pm

Goed begin van de programmering dan! Afgelopen jaar was dat een drama.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Orklord » wo mar 13, 2013 1:59 pm

Yes, ik ben er zeker voor Atlantean Kodex!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Epic Metal III

Bericht door jeffrey » wo mar 13, 2013 4:55 pm

Nog even terugkomen op de Warlord trailer. Net weer beluisterd en ik kan er niet omheen wat een impact deze trailer maakt. Het klinkt allemaal ontzettend volwassen en sfeervol. Dit is samen Atlantean Kodex miss wel de enige plaat waar ik echt echt naar uitkijk.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Jeroen » wo mar 13, 2013 5:40 pm

Atlantean Kodex doet mij dus echt niets. Best sympathiek en trouw aan de goede ouwe metal, maar het is zo sááái
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Plaats reactie