Thrash / Speed Metal XIII

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Favoriete plaat van Heathen?

Breaking The Silence
8
53%
Victims Of Deception
2
13%
The Evolution Of Chaos
5
33%
 
Totaal aantal stemmen: 15

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25314
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » zo mei 26, 2013 7:59 pm

Hehe, vrees dat dat helaas niet gaat. Uit angst voor schending van copyright mag ik dat niet doen. Ze moeten immers toch wat, nu al die gratis nieuwssites klakkeloos artikelen overnemen (niet allemaal hoor), wat zinnetjes aanpassen en het gratis op hun site zetten. Eventueel wil ik je wel een scan opsturen, als je die voor jezelf houdt.

En wat je eerste vragen betreft. In het geval van Overkill wel. Maar bij Nevermore, Iced Earth en Megadeth moest ik gewoon erg wennen aan de zang. Grappig eigenlijk, aangezien ik Matt Barlow en Warrel Dane inmiddels tot mijn favorieten reken. We zullen het maar op groei houden.

Wat betreft complete disco's. Mja, je hebt wel een punt hoor. Maar naast liefhebber ben ik ook wel echt een verzamelaar. Ik vind het simpelweg gaaf om al het werk van een groep in de kast te hebben staan, zo naast elkaar. Daarnaast gebeurt het me regelmatig dat ik een album dat ik voorheen minder vond weer eens opzet en dat het dan wel pakt. Zoals bijvoorbeeld die Sacrosanct die ik noemde. Ik zou het ook kunnen downloaden, maar ik kan het niet over m'n hart verkrijgen om dat als liefhebber te doen. Daarnaast vind ik mooi om een product in handen te hebben, boekje erbij, teksten. En de geluidskwaliteit is doorgaans een stuk beter dan mp3's en zeker dan YouTube (dat ik naast Myspace wel eens gebruik om een band te checken). Je hebt natuurlijk tegenwoordig wel FLAC files en zo, maar dan mis ik dus de verpakking. Vormt toch wel belangrijk deel van de beleving, zeker als het om mystieke US metal gaat of een obscuur thrashalbum. Als ik de muziek draai en tijdens het luisteren naar zo'n mooie cd- of LP-hoes kijk, dan voegt dat voor mij wel wat toe. Dat kost soms wat extra geld, omdat veel van die cd's/platen niet meer leverbaar zijn, maar dat heb ik er graag voor over. Misschien is het ook wel een stukje misplaatste nostalgie/weemoed (omdat ik er om biologische redenen niet al te bewust bij vroeger), ik weet het niet. Maar ondanks dat ik toch al een redelijke collectie heb opgebouwd, kick ik op iedere cd die ik in handen krijg. Ik kan me er echt op verheugen als ik weet dat er een pakketje aan zit te komen (inclusief tien keer voor t raam kijken of de postbode al in de buurt is).
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25314
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » zo mei 26, 2013 10:17 pm

Waarom zijn er eigenlijk geen labels die Why Play Around? van Wargasm eens opnieuw uitbrengen? Die andere schijven zijn nog wel goed te vinden, maar WPA vind ik steevast voor vijftig euro of meer op beurzen of eBay. Lijkt me toch wel rendabel (Divebomb?)

EDIT: navraag leert dat er inderdaad gesprekken zijn geweest tussen Divebomb en Wargasm. Maar vooralsnog blijft een heruitgave nog even toekomstmuziek. Waarom exact wilde meneer niet zeggen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
!slayer!
Berichten: 3729
Lid geworden op: za okt 11, 2003 5:42 pm
Locatie: Zevenaar

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door !slayer! » di mei 28, 2013 10:59 am

Kopen Jeroen? 50 Euro?

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25314
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » vr mei 31, 2013 7:04 pm

Leuke demo/EP van Stygian (die van Planetary Destruction) opgepikt vandaag. Een tape met een geweldig hoesje (comic-achtig) die door de productie van David Chastain eigenlijk bijna net zo goed klinkt als de cd uit 1992. Nummers zijn zelfs wat beter en geen van alle keert later terug op de cd. Zeker meenemen als je em eens ergens tegenkomt, al is het dan een bandje.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25314
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » zo jun 02, 2013 1:10 pm

Wat genieten zeg met Initial Velocity van Mandator. Heerlijk gitaarwerk, gave melodieën en toffe riffs! Sterke band eigenlijk voor Nederlandse begrippen. Deze LP draai ik zo nog wel een keertje om :)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22662
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door innuendo » vr jun 07, 2013 2:36 pm

Er is een stukje van een nieuw Toxik nummer vrijgegeven:


http://www.blabbermouth.net/news.aspx?m ... mID=190931
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Eru Iluvatar » vr jun 07, 2013 3:56 pm

Wow, magistraal gitaarwerk, zoals op 'Think This', alleen met hedendaagse zwaarte. Gaaf!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25314
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » za jun 08, 2013 11:04 am

Klinkt heerlijk! Ben benieuwd of Mike Sanders zich een beetje kan redden tussen dat muzikale geweld. Weliswaar een krachtige strot (ook live), maar niet erg flexibel. Al zijn we natuurlijk een paar jaartjes verder.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Orklord » za jun 08, 2013 11:07 am

Gister dead brain cells ontdekt, leuke band is dat! Doet hier en daar wat denken aan Nuclear Assault.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Eru Iluvatar » za jun 08, 2013 11:16 am

Jeroen schreef:Klinkt heerlijk! Ben benieuwd of Mike Sanders zich een beetje kan redden tussen dat muzikale geweld. Weliswaar een krachtige strot (ook live), maar niet erg flexibel. Al zijn we natuurlijk een paar jaartjes verder.
Is Sanders weer terug? Ik had op een voortzetting met Sabin gehoopt: die heeft toch iets meer nuance en subtiliteit in zijn stem.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25314
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » za jun 08, 2013 11:25 am

Jup, was tijdens die korte opleving in 2007 ook al van de partij. En nu wederom. Ben het overigens met je eens. Maar misschien heeft hij onvermoede talenten.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22662
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door innuendo » vr jun 21, 2013 9:48 am

Binnenkort komen er weer wat interessante nieuwe releases uit:

Afbeelding

Afbeelding



Die Havok is trouwens wat moderner geworden. Ze neigen inmiddels naar jaren negentig thrash met groove invloeden.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25595
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Lennert » vr jun 21, 2013 11:58 am

Wat blijft Alienigma van Agent Steel toch een gruwelijk onderschatte en bovenal moddervette plaat!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Agent
Berichten: 223
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 6:38 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Agent » vr jun 21, 2013 10:05 pm

Lennert schreef:Wat blijft Alienigma van Agent Steel toch een gruwelijk onderschatte en bovenal moddervette plaat!
Helemaal mee eens. Schandalig onderschatte plaat met een heerlijke produktie bovendien.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25314
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » za jun 22, 2013 3:59 pm

Klopt ja, prima schijf is dat. Mankeert sowieso helemaal niets aan de drie albums met Hall achter de microfoon. Goede en best wel consistente albums.

Heb zelf zojuist voor weinig de titelloze cd van Torque op de kop getikt. Nu zal menigeen denken, wie of wat is Torque? Torque is niets anders dan het vervolg op Vio-Lence, maar dan met gitarist Phil Demmel die de zang voor z'n rekening neemt. Ook qua stijl ligt het sterk in het verlengde van Nothing To Gain, met hier en daar wat knipogen naar de eerste twee albums. Wat zoveel wil zeggen als dat er ook wat groove in de sound zit. Maar dan wel in combinatie met de gebruikelijke snelle Vio-Lence manie (al klinkt het niet helemaal hetzelfde). Demmel heeft een minder opzienbarende stem dan Killian, maar of dat nu een nadeel is, vraag ik me af. Ik vond Killian altijd de zwakke schakel binnen Vio-Lence, hoewel ik er inmiddels aan gewend ben. Enfin, Torque is heel aardig te doen, al is de productie matig.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25314
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » za jun 29, 2013 3:01 pm

Zijn er hier mensen bekend met de Duitse band Lost Century? Band valt onder het kopje progressieve thrash. Het eerste album 'Complex Microcosm' is een prettige plaat in het straatje van Coroner (Mental Vortex periode), Deathrow (Deception Ignored) etc. Maar ik vroeg me af of hun tweede album Poetic Atmosphere of Seasons ook goed is?

Meerdere aanraders in dit straatje: Entophyte, Megace, Depressive Age en Skeptic Sense.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25314
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » za jul 06, 2013 2:14 pm

Voor de liefhebbers, Stormspell Records heeft een drie cd set (drie jewelcases) uitgebracht van Wrath. Zul je net zien, ik heb me suf gezocht tot een jaar geleden om die eerste twee cd's te vinden voor een normale prijs. Gelukkig geen fantasieprijs voor neergeteld, dus niet erg. Maar Fit Of Anger en Nothing To Fear zijn dus weer verkrijgbaar. Met een extra live-cd als derde schijfje. Insane Society zit er niet bij, maar die is nog wel eenvoudig te vinden. Mijns inziens ook niet echt vergelijkbaar met die eerste twee schijfjes (meer Testament-worship, wel oke, maar niet bijzonder). Wrath draaide op de eerste twee albums natuurlijk om de toffe power/thrash met technisch randje. En met Gary Golwitzer op zang. Een apart geval, aangezien zijn hoge (Cirith Ungol- en Living Death-hoog) vocalen nog wel eens voor verdeeldheid zorgen. Desondanks, vet!
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Orklord » za jul 06, 2013 3:52 pm

Hmm die ga ik is opzoeken!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Orklord » ma jul 15, 2013 8:28 pm

Psychology of death van Mortal Sin klinkt trouwens best aardig. Doet eigenlijk niet onder voor vele nieuwe thrash bandjes.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25314
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » ma jul 15, 2013 10:38 pm

Topplaat, beter laat dan ooit. Catchy as hell
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25595
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Lennert » zo jul 21, 2013 2:19 am

Vandaag op Roadgrill kennis gemaakt met System Overthrow, ijzersterke Nederlandse Agent Steel worship met spetterende zang en instrumentatie. Ook Slayer invloeden, maar in tegenstelling tot die band vind ik het hier wel gaaf, zal wel te maken hebben met gitaristen die wel kunnen soleren en een zanger die wel kan zingen :mrgreen:

http://www.systemoverthrow.com/
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Metalheank » za aug 03, 2013 7:45 pm

@Lennert: Tof! En Nederlands.

Leuke nieuwe speedmetal:



http://rangerheavymetal.bandcamp.com/

Afbeelding
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

CoenV
Berichten: 18192
Lid geworden op: di mei 06, 2003 5:03 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door CoenV » ma aug 05, 2013 12:43 pm

Jeroen schreef:Voor de liefhebbers, Stormspell Records heeft een drie cd set (drie jewelcases) uitgebracht van Wrath. Zul je net zien, ik heb me suf gezocht tot een jaar geleden om die eerste twee cd's te vinden voor een normale prijs. Gelukkig geen fantasieprijs voor neergeteld, dus niet erg. Maar Fit Of Anger en Nothing To Fear zijn dus weer verkrijgbaar. Met een extra live-cd als derde schijfje. Insane Society zit er niet bij, maar die is nog wel eenvoudig te vinden. Mijns inziens ook niet echt vergelijkbaar met die eerste twee schijfjes (meer Testament-worship, wel oke, maar niet bijzonder). Wrath draaide op de eerste twee albums natuurlijk om de toffe power/thrash met technisch randje. En met Gary Golwitzer op zang. Een apart geval, aangezien zijn hoge (Cirith Ungol- en Living Death-hoog) vocalen nog wel eens voor verdeeldheid zorgen. Desondanks, vet!
Fantastisch nieuws! Insane Society is precies de enige plaat die ik heb, kan ik eindelijk de rest aanschaffen zonder er teveel voor te betalen!
Toplabel trouwens, dat Stormspell.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Eru Iluvatar » ma aug 05, 2013 1:29 pm

Hmm, Nothing To Fear wil ik graag hebben. De LP-versie ligt hier in Grunn bij de Headway voor meer dan twintig euro naar ik meen. Mij iets te veel van het goede.

Erger mij daar trouwens sterk aan: tweedehands lp's in wisselende staat van obscure en minder obscure metal-acts uit de 80's voor meer dan 15 euro per stuk.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25314
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » ma aug 05, 2013 5:57 pm

Staat die daar nog steeds ja? Hehe.
Welja, ik zou gewoon die 3cd set aanschaffen. Heb je ook direct het gave debuut. Stormspell uitgaven kosten doorgaans de wereld niet.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Den
Berichten: 1539
Lid geworden op: za apr 08, 2006 1:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Den » di aug 06, 2013 7:51 am

die muziek is best ok, maar die zanger... pfff... ik kan daar niet lang naar luisteren. Ik word gewoon een soort zenuwachtig van die vent.
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25314
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » di aug 06, 2013 8:51 pm

Kwestie van wennen, wat mij betreft. Aangezien ik een band als Living Death ook tof vind, heb ik er geen moeite mee. Overigens kan Gary Golwitzer ook met normale strot zingen, dat heeft ie wel bewezen bij Stygian. Leuke aanrader, met een goede EP tape Seconds 'Til Death en de full-length Planetary Destruction. Beetje Testament-achtig, maar ook met de nodige US power metal invloeden.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25314
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » di aug 06, 2013 9:46 pm

Hier viel afgelopen weekeinde eindelijk Pyracanda - Two Sides Of A Coin (CD) op de mat. Na lang zoeken (en lang onderweg te zijn geweest) eindelijk in handen. Gave Duitse thrash met een duidelijke powerrand. Erg catchy en qua muziek enigszins in het straatje van Artillery (Terror Squad / By Inheritance periode). Prima te doen. Nu zal de cd ongetwijfeld komend jaar wel heruitgebracht worden, want zo schijnt dat werken als ik na lang zoeken een cd op de kop tik.

Leuk nieuwtje (met name voor CoenV), Divebomb Records gaat de tweede cd van Grinder, Dead End, opnieuw uitbrengen in een deluxe-editie. Wel, daar heb je het al, hehe. Ook van het No Remorse Records label, en dat is nu net waar Pyracanda op zat. Zul je net zien. Of ze Dawn For The Living ook gaan uitbrengen, weet ik niet. Zou mooi zijn, want juist de eerste twee zoek ik nog. Nothing Is Sacred heb ik al. Naar verwachting zal The First EP wel als bonus aan Dead End worden toegevoegd, om de deluxe factor waar te maken.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Den
Berichten: 1539
Lid geworden op: za apr 08, 2006 1:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Den » di aug 06, 2013 10:19 pm

Jeroen schreef:Kwestie van wennen, wat mij betreft. Aangezien ik een band als Living Death ook tof vind, heb ik er geen moeite mee. Overigens kan Gary Golwitzer ook met normale strot zingen, dat heeft ie wel bewezen bij Stygian. Leuke aanrader, met een goede EP tape Seconds 'Til Death en de full-length Planetary Destruction. Beetje Testament-achtig, maar ook met de nodige US power metal invloeden.
Living death kan ik dan weer prima aanhoren. Geen enkel probleem mee. Vooral als ze harder gaan thrashen en de heavy metal invloeden wat naar achter schuiven is dat compleet over de top gieren van die zanger best cool. Misschien had Wrath dat ook meer moeten doen om het voor mij acceptabel te maken: ook muzikaal meer uit de bocht vliegen...
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25314
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » zo aug 25, 2013 12:39 pm

Te gekke band ja. Vooral de combinatie van technisch verzorgde thrash en wilde speed metal op de albums vanaf Protected From Reality vind ik erg genietbaar. De hysterische zang is ook goed te doen. Ook de eerste twee albums smaken me prima, al zijn die wat eendimensionaler.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25314
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » zo aug 25, 2013 12:58 pm

Vrij veel thrashbands hebben wel één of twee van die albums. Cd's die behoorlijk afwijken van hun klassiek geachte platen, door stijlwisseling, experimenteerdrift of simpelweg een andere zanger. Ik noem Distortion en Green (Forbidden) , Out Of Order en Something Wicked (Nuclear Assault), Nothing To Gain (Vio-Lence) (en eventueel het s/t album van het vervolg op Vio-Lence, Torque), Mourning Has Broken (Sabbat), In Search Of Sanity (Onslaught), Remains (Annihilator, al wijken die wel vaker af), When The Storm Comes Down (Flotsam And Jetsam), Grin (Coroner), Renewal en Endorama (Kreator) en in zekere zin ook Risk van Megadeth. Wranger voorbeeld is The Least Successful Human Cannonball (Destruction). Of I Hear Black (Overkill). Noem ze maar op.

Hoe zit dat met de liefhebbers hier. Hebben jullie vooral de klassiekers in de kast staan? Of kijk je graag wat verder en waag je je aan deze 'vergeten' albums. Albums die in mijn optiek (een uitzondering daargelaten) helemaal niet slecht zijn. Ik betrap me er bijvoorbeeld op dat ik cd's als Mourning Has Broken, Something Wicked, In Search Of Sanity. Grin en When The Storm Comes Down ook regelmatig draai. Toch zijn er vaak negatieve reacties te horen. Is dat vanwege de tijdsgeest (vaak jaren negentig)? De status van de klassiekers? Of zijn er andere redenen..?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Orklord » zo aug 25, 2013 2:51 pm

Ik hou het toch het liefst bij de klassiekers. Natuurlijk geef ik de andere platen ook een kans. Het gaat erom of ik een plaat goed vind of niet. Ik vind bijvoorbeeld Green van Forbidden echt verschrikkelijk.
Een plaat als In search of Sanity of Mourning has Broken vind ik dan weer wel erg tof. Het verschilt dus gewoon per album en per band. Ik ben allang gestopt om van elke band alles in de kast te hebben. Wat heb ik aan een plaat die ik toch nooit draai?
Het zal ook wel te maken hebben met de verwachtingen die je bij een band heb. De eerste twee van Flotsam vind ik geweldig, maar de laatste twee vind ik echt niks aan. Het kan verkeren. Als er fans voor zijn, prima. Niet mijn ding verder.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25314
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » zo aug 25, 2013 5:34 pm

Maar laat je je dan leiden door wat er over gezegd en geschreven is?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22662
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door innuendo » ma aug 26, 2013 9:15 am

Ik heb de platen in de kast staan die ik goed vind. Dat zijn meestal de klassiekers, want die zijn ook een stuk beter verkrijgbaar. Het verschilt verder echt per band voor mij. Van FLotsam And Jetsam kan ik het latere werk best waarderen, terwijl het bij Testament echt ophoudt na New World Order.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Orklord » ma aug 26, 2013 5:34 pm

Jeroen schreef:Maar laat je je dan leiden door wat er over gezegd en geschreven is?
Nee ik geef albums altijd een kans.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25595
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Lennert » ma aug 26, 2013 5:50 pm

Jeroen schreef:Vrij veel thrashbands hebben wel één of twee van die albums. Cd's die behoorlijk afwijken van hun klassiek geachte platen, door stijlwisseling, experimenteerdrift of simpelweg een andere zanger. Ik noem Distortion en Green (Forbidden) , Out Of Order en Something Wicked (Nuclear Assault), Nothing To Gain (Vio-Lence) (en eventueel het s/t album van het vervolg op Vio-Lence, Torque), Mourning Has Broken (Sabbat), In Search Of Sanity (Onslaught), Remains (Annihilator, al wijken die wel vaker af), When The Storm Comes Down (Flotsam And Jetsam), Grin (Coroner), Renewal en Endorama (Kreator) en in zekere zin ook Risk van Megadeth. Wranger voorbeeld is The Least Successful Human Cannonball (Destruction). Of I Hear Black (Overkill). Noem ze maar op.

Hoe zit dat met de liefhebbers hier. Hebben jullie vooral de klassiekers in de kast staan? Of kijk je graag wat verder en waag je je aan deze 'vergeten' albums. Albums die in mijn optiek (een uitzondering daargelaten) helemaal niet slecht zijn. Ik betrap me er bijvoorbeeld op dat ik cd's als Mourning Has Broken, Something Wicked, In Search Of Sanity. Grin en When The Storm Comes Down ook regelmatig draai. Toch zijn er vaak negatieve reacties te horen. Is dat vanwege de tijdsgeest (vaak jaren negentig)? De status van de klassiekers? Of zijn er andere redenen..?
Risk vind ik een superalbum, Distortion heb ik totaal geen problemen mee, Heal van Sacred Reich vind ik ook een fijne plaat, Remains heeft enkele aardige nummers die op Double Live Annihilation fantastisch uit de verf komen. De stijlwisseling is geen probleem, alleen slechte nummers zijn dat.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
alicecooper
Berichten: 2415
Lid geworden op: do mar 09, 2006 2:10 pm
Locatie: Almelo

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door alicecooper » wo sep 04, 2013 7:22 pm

Totaal onverwacht is op maandag 3 september JON TORRES overleden aan een hartinfarct. Jon maakte deel uit van LAAZ ROCKIT tussen 1988 en 1993, en was te horen op het studioalbum 'Nothing'$ $acred' (1989) en het livealbum 'Taste of Rebellion: Live in Citta (1992)'. Daarna sloot Jon zich aan bij HEATHEN, waarmee het album 'The Evolution Of Chaos' (2009) maakte.

Afgelopen zomer toerde hij nog met Heathen door Europa. Jon werd 51 jaar en laat een vrouw en een dochter achter.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22662
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door innuendo » wo sep 04, 2013 7:25 pm

Op Dokk'em Open Air was hij er anders niet bij. Al is het uiteraard wel heel tragisch. :(
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Metalheank » di sep 10, 2013 9:59 pm

Alweer leuke Finse speedmetal!

twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Dimas » zo sep 15, 2013 9:43 pm

Toxik leeft kennelijk echt weer want ze zijn bevestigd voor KIT 2014 zie ik net op Facebook.

Gebruikersavatar
Merciless_Death
Berichten: 62
Lid geworden op: di mar 26, 2013 9:03 am

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Merciless_Death » di sep 17, 2013 6:47 pm

Eerste single van het nieuwe Warbringer-album:



Gaaf nummer, lekker agressief. Gelukkig niet zo Stoner als de albumcover doet vermoeden:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Eru Iluvatar » di sep 17, 2013 7:14 pm

Stoner? Eerder heavy of epic metal.

Doet mij sterk denken aan deze cover:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25314
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » vr okt 11, 2013 11:46 am

Wat is de nieuwe Onslaught een beest van een thrashplaat. Knetterhard en agressief, maar tegelijkertijd ook een stuk technischer dan voorheen. Met grote dank aan de nieuwe drummer. Superstrakke trommelaar. Wie Exodus tegenwoordig te langdradig vindt, kan prima terecht bij Onslaught. Zij komen namelijk wel met compacte songs die blijven hangen over de brug. Goede plaat!
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Dimas » vr okt 11, 2013 2:10 pm

Nieuwe Death Angel is in z'n geheel hier te luisteren.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Orklord » wo okt 16, 2013 1:56 pm

Onslaught is wel weer aardig en de nieuwe Death Angel heeft mij nog niet echt gegrepen.

Ik mis de laatste tijd wel een beetje de klappers. Het zijn allemaal maar aardige platen, maar nooit echt geweldige knallers. Jammer

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22662
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door innuendo » wo okt 16, 2013 2:27 pm

Ik denk dat je de nieuwe Fueled By Fire wel zou kunnen waarderen. Ook geen plaat die over tien-twintig jaar herinnerd gaat worden, maar wel aangenaam.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25314
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » vr okt 18, 2013 6:59 pm

Death Angel kostte hier ook wat tijd. Inmiddels vind ik het echter een vette en consistente plaat. De drums klinken misschien iets te digitaal, maar qua songmateriaal is het weer dik in orde. Onslaught kan bij mij weinig fout doen. Weinig origineel, maar de songs zijn supervet. Ook de nieuwe live-platen van Kreator en Testament zijn uitstekend te doen.
Waar ik nu echt naar uitkijk, is de nieuwe cd van Artillery. Staat al een nieuwe song op YouTube. Klinkt alvast erg goed, ook al is de vorige (erg goede) zanger er niet bij. Nieuwe doet het echter ook heel oke.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25314
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » zo okt 20, 2013 11:08 am

Ik vroeg me trouwens af hoe de latere cd's van Wargasm klinken. Why Play Around? vind ik erg goed. Maar Ugly en Fireball ken ik eigenlijk niet, terwijl ik juist die schijfjes vaak voor weinig geld tegenkom op beurzen. Anyone?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25314
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » zo okt 20, 2013 1:31 pm

Nu de dagen korter worden en de herfst weer ongestoord zijn gang gaat, heb ik Within The Veil van Fear Of God maar weer eens opgezet. Als ik zo'n cd luister, vraag ik me echt af waarom die progressieve zijde van het thrashgenre zo weinig navolging heeft gekregen. Dan heb ik het vooral over afwijkende groepen als Fear Of God, Hexenhaus (met name Dejavoodoo), Mekong Delta, Coroner, Anacrusis, Realm (Suiciety), Thought Industry, Toxik (Think This), Deathrow (Deception Ignored) en dergelijke. Stuk voor stuk briljante groepen die misschien niet altijd toegankelijk klinken, maar wel grenzen durfden op te zoeken. Eigenlijk probeert alleen Vektor wat nieuws toe te voegen aan het reeds bestaande, op de voet gevolgd door een band als Immaculate (al is het percentage nieuwigheid daar een stuk lager). Voor de rest proberen de retrothrashers wanhopig in de pas lopen met de grote namen van destijds. Best leuk en af en toe zelfs heel goed, maar er moet toch meer mogelijk zijn met het brede muzikale concept achter thrash. Al geef ik eerlijk toe dat sommige bands die nu al wat langer actief zijn (Evile en Warbringer) wat meer experimenteren, maar de basis blijft veelal dezelfde.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Metalheank » zo okt 20, 2013 7:53 pm

Protest the Hero vind ik er zeker ook wel een. De hedendaagse opvolger van Toxik. En misschien zit er ook wel wat tussen al die nieuwe Metalcore-bands waar ik niet zo in thuis ben. God Forbid misschien e.d.

http://www.youtube.com/watch?v=TG8hpFw5PuI
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Plaats reactie