The Devil's Blood
Re: The Devil's Blood
Tweede show van Selim Lemouchi is aangekondigd, met wat special guests waaronder Farida. Plus ze gaan wat covers spelen, zou een goeie grap zijn als dat The Devil's Blood covers blijken te zijn...
- innuendo
- Lult over cdtjes
Ja hoor! Net wanneer ik op vakantie ben 

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
- Krimhild
- Altijd welkom
Dat zou héél episch zijn, maar dat gaan ze vast niet doen. Pink Floyd cover misschien =;')Dufniall schreef:Tweede show van Selim Lemouchi is aangekondigd, met wat special guests waaronder Farida. Plus ze gaan wat covers spelen, zou een goeie grap zijn als dat The Devil's Blood covers blijken te zijn...
Waar ga je heen Ruud?
Mediteren kun je leren!
- innuendo
- Lult over cdtjes
India
(ik weet het, ik mag dan ook helemaal niet klagen), maar ik baal altijd als ik optredens moet missen waar ik makkelijk bij had kunnen zijn.
(ik weet het, ik mag dan ook helemaal niet klagen), maar ik baal altijd als ik optredens moet missen waar ik makkelijk bij had kunnen zijn.
- Krimhild
- Altijd welkom
Heh, ja, in Eindhoven nogmaarliefst. Achja, geen zorgen, Kees maakt wel filmpjes voor je

Mediteren kun je leren!
- innuendo
- Lult over cdtjes
Ik fiets er praktisch iedere (werk)dag al langs. Ach ja.. Er komen wel meer optredens..
- Eru Iluvatar
Even nog terugkomende op de vorige pagina: The Devil's Blood is gewoon een katalysator van Blue Oyster Cult, Coven/Shocking Blue/Earth& Fire, Sorpions/Priest/Maiden én de twee geheime ingrediënten: een flinke teug Rocky Erikson & The Aliens met een behoorlijke schep Ennio Moricone-spaghetti. Dit mengseltje van Selim en co. is weer een blauwdruk voor bandjes als Year Of The Goat en Jess And The Ancient Ones: je hoort daar duidelijk dezelfde bovenstaande invloeden in terug als bij TDB. Dezelfde combinatie: dat hebben ze volgens mij niet zo zeer van zichzelf, maar van TDB.
Er zullen ook wel weer hordes Duitsers op afkomen. Die waren er vorige week ook bij. Je herkent ze direct: late twintigers die er nog heel klassiek metal uit zien; zowel mannen als vrouwen. In NL zie je dat toch minder snel. Daar bestond tijdens de releaseshow van The Thousandfold Epicentre in Groningen, 2011, 70% van het publiek uit. Twee jaar daarvoor in Grunn was het bij lange na niet zo druk bij TDB. Achteraf gezien erg blij dat ik ze tijdens die laatste tour vier keer heb gezien (Groningen-Nijmegen-Leeuwarden-Deventer). Voor mij waren ze van 2008-2012 één van mijn drie meest favoriete bands. Ik had ook wel een beetje de gedachte in m'n achterhoofd dat het maar kort zou kunnen duren...
Ik ben er misschien nog wel echt bij ook! Zaterdagavond, dus gratis treinen en als het meezit bij Teun in Utrecht overnachten. Die maandag er na moeten we ook weer in Eindhoven zijn, om naar Ierland te vliegen. En Farida's stem, dat miste ik toch wel bij Selim live. Een optreden met haar zou uiteraard behoorlijk bijzonder zijn en leuk om vast te leggen (met fanreacties wellicht!)Krimhild schreef:Heh, ja, in Eindhoven nogmaarliefst. Achja, geen zorgen, Kees maakt wel filmpjes voor je![]()
Er zullen ook wel weer hordes Duitsers op afkomen. Die waren er vorige week ook bij. Je herkent ze direct: late twintigers die er nog heel klassiek metal uit zien; zowel mannen als vrouwen. In NL zie je dat toch minder snel. Daar bestond tijdens de releaseshow van The Thousandfold Epicentre in Groningen, 2011, 70% van het publiek uit. Twee jaar daarvoor in Grunn was het bij lange na niet zo druk bij TDB. Achteraf gezien erg blij dat ik ze tijdens die laatste tour vier keer heb gezien (Groningen-Nijmegen-Leeuwarden-Deventer). Voor mij waren ze van 2008-2012 één van mijn drie meest favoriete bands. Ik had ook wel een beetje de gedachte in m'n achterhoofd dat het maar kort zou kunnen duren...
Helaas, ik zie dat ik die dag ook niet kan. Maar inderdaad: er zullen nog meerdere optreden komen.
aanwezig !Dufniall schreef:Tweede show van Selim Lemouchi is aangekondigd, met wat special guests waaronder Farida. Plus ze gaan wat covers spelen, zou een goeie grap zijn als dat The Devil's Blood covers blijken te zijn...

Tullepetoanum Metallius
- Krimhild
- Altijd welkom
Je bedoelt dat TDB gekatalyseerd is door die bands? Want andersom lijkt me chronologisch gezien onmogelijk.Eru Iluvatar schreef:Even nog terugkomende op de vorige pagina: The Devil's Blood is gewoon een katalysator van Blue Oyster Cult, Coven/Shocking Blue/Earth& Fire, Sorpions/Priest/Maiden [...]
Goedzo! Als we er beide zijn moeten we er echt een mini-docu van maken ^^Eru Illuvatar schreef:Ik ben er misschien nog wel echt bij ook! Zaterdagavond, dus gratis treinen en als het meezit bij Teun in Utrecht overnachten. Die maandag er na moeten we ook weer in Eindhoven zijn, om naar Ierland te vliegen. En Farida's stem, dat miste ik toch wel bij Selim live. Een optreden met haar zou uiteraard behoorlijk bijzonder zijn en leuk om vast te leggen (met fanreacties wellicht!)
Ik heb daar veel minder bij stilgestaan.. had je ons niet even kunnen waarschuwen? =;')Eru Illuvatar schreef:Er zullen ook wel weer hordes Duitsers op afkomen. Die waren er vorige week ook bij. Je herkent ze direct: late twintigers die er nog heel klassiek metal uit zien; zowel mannen als vrouwen. In NL zie je dat toch minder snel. Daar bestond tijdens de releaseshow van The Thousandfold Epicentre in Groningen, 2011, 70% van het publiek uit. Twee jaar daarvoor in Grunn was het bij lange na niet zo druk bij TDB. Achteraf gezien erg blij dat ik ze tijdens die laatste tour vier keer heb gezien (Groningen-Nijmegen-Leeuwarden-Deventer). Voor mij waren ze van 2008-2012 één van mijn drie meest favoriete bands. Ik had ook wel een beetje de gedachte in m'n achterhoofd dat het maar kort zou kunnen duren...
Mediteren kun je leren!
- Eru Iluvatar
Inderdaad, ik heb een verkeerde definitie van het begrip katalysator gebruikt. Ik had beter een andere chemische term als 'amalgaam' kunnen gebruikenKrimhild schreef:Je bedoelt dat TDB gekatalyseerd is door die bands? Want andersom lijkt me chronologisch gezien onmogelijk.Eru Iluvatar schreef:Even nog terugkomende op de vorige pagina: The Devil's Blood is gewoon een katalysator van Blue Oyster Cult, Coven/Shocking Blue/Earth& Fire, Sorpions/Priest/Maiden [...]

Mooi! Ik zat precies hetzelfde te denken. Ik ga ook nog andere mensen optrommelen om mee te gaan, o.a. Teun. Als het goed weer wordt kan hij mooi op het terras van dat café bieren, als hij wil.Krimhild schreef:Goedzo! Als we er beide zijn moeten we er echt een mini-docu van maken ^^Eru Illuvatar schreef:Ik ben er misschien nog wel echt bij ook! Zaterdagavond, dus gratis treinen en als het meezit bij Teun in Utrecht overnachten. Die maandag er na moeten we ook weer in Eindhoven zijn, om naar Ierland te vliegen. En Farida's stem, dat miste ik toch wel bij Selim live. Een optreden met haar zou uiteraard behoorlijk bijzonder zijn en leuk om vast te leggen (met fanreacties wellicht!)
Grunn is eigenlijk ook gewoon half (Laag-) Duits. En als je dan ook nog eens die rare Oost-Friezen op de markt hoort spreken....Krimhild schreef:Ik heb daar veel minder bij stilgestaan.. had je ons niet even kunnen waarschuwen? =;')Eru Illuvatar schreef:Er zullen ook wel weer hordes Duitsers op afkomen. Die waren er vorige week ook bij. Je herkent ze direct: late twintigers die er nog heel klassiek metal uit zien; zowel mannen als vrouwen. In NL zie je dat toch minder snel. Daar bestond tijdens de releaseshow van The Thousandfold Epicentre in Groningen, 2011, 70% van het publiek uit. Twee jaar daarvoor in Grunn was het bij lange na niet zo druk bij TDB. Achteraf gezien erg blij dat ik ze tijdens die laatste tour vier keer heb gezien (Groningen-Nijmegen-Leeuwarden-Deventer). Voor mij waren ze van 2008-2012 één van mijn drie meest favoriete bands. Ik had ook wel een beetje de gedachte in m'n achterhoofd dat het maar kort zou kunnen duren...
- Krimhild
- Altijd welkom
Eru Iluvatar schreef:Inderdaad, ik heb een verkeerde definitie van het begrip katalysator gebruikt. Ik had beter een andere chemische term als 'amalgaam' kunnen gebruiken![]()

Gezellig!Eru Illuvatar schreef:Mooi! Ik zat precies hetzelfde te denken. Ik ga ook nog andere mensen optrommelen om mee te gaan, o.a. Teun. Als het goed weer wordt kan hij mooi op het terras van dat café bieren, als hij wil.
Ik bedoelde eigenlijk dat ik er niet bij had stilgestaan dat TDB zo snel uit elkaar zou gaan! Die Duitsers boeien me niet zoEru Illuvatar schreef:Er zullen ook wel weer hordes Duitsers op afkomen. Die waren er vorige week ook bij. Je herkent ze direct: late twintigers die er nog heel klassiek metal uit zien; zowel mannen als vrouwen. In NL zie je dat toch minder snel. Daar bestond tijdens de releaseshow van The Thousandfold Epicentre in Groningen, 2011, 70% van het publiek uit. Twee jaar daarvoor in Grunn was het bij lange na niet zo druk bij TDB. Achteraf gezien erg blij dat ik ze tijdens die laatste tour vier keer heb gezien (Groningen-Nijmegen-Leeuwarden-Deventer). Voor mij waren ze van 2008-2012 één van mijn drie meest favoriete bands. Ik had ook wel een beetje de gedachte in m'n achterhoofd dat het maar kort zou kunnen duren...
[...]
Grunn is eigenlijk ook gewoon half (Laag-) Duits. En als je dan ook nog eens die rare Oost-Friezen op de markt hoort spreken....

Mediteren kun je leren!
- Eru Iluvatar
Ik vind ze wel frappant, die Duitsers, om over Oost-Friezen nog maar niet te spreken...
Dat gevoel dat TDB uit elkaar zou gaan komt ook voort uit het gevoel van 'Het is te mooi om waar te zijn dat zo'n goede - ook nog Nederlandse - band (ook live) lang zal bestaan.' Daarnaast wist ik dat de vorige band van Selim, Powervice (ook gevolgd: had de grootste retro heavy metal band kunnen zijn), maar een paar jaartjes had bestaan. En bovendien: bij TDB was alles altijd net een beetje anders dan bij andere bands.
Dat gevoel dat TDB uit elkaar zou gaan komt ook voort uit het gevoel van 'Het is te mooi om waar te zijn dat zo'n goede - ook nog Nederlandse - band (ook live) lang zal bestaan.' Daarnaast wist ik dat de vorige band van Selim, Powervice (ook gevolgd: had de grootste retro heavy metal band kunnen zijn), maar een paar jaartjes had bestaan. En bovendien: bij TDB was alles altijd net een beetje anders dan bij andere bands.
Als er een meeting in utrecht komt dan houd ik mij aanbevolen.
Heerlijk Helder Taalloeder
- Krimhild
- Altijd welkom
Jezus, inmiddels gaat het in de helft van alle actieve topics over meetings. Wat een heisa!
Mediteren kun je leren!
Wat nou Heisa? Het zou toch allemaal potientiëele gezelligheid moeten zijn.
Heerlijk Helder Taalloeder
- Krimhild
- Altijd welkom
Heisa, gezelligheid, allemaal één pot nat voor metalfanners.
Hoe zou TDB akoestisch klinken?
Hoe zou TDB akoestisch klinken?
Mediteren kun je leren!
Dat zie ik echt nog wel keer gebeuren. Is meneer theatraal genoeg voor. Mocht ik bij zo'n optreden zijn, dan ga dood van de lol.Dufniall schreef:Tweede show van Selim Lemouchi is aangekondigd, met wat special guests waaronder Farida. Plus ze gaan wat covers spelen, zou een goeie grap zijn als dat The Devil's Blood covers blijken te zijn...
[quote="KoenM"][..]
Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.
Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.
Met je snor!
Godver.[/quote]
Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.
Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.
Met je snor!
Godver.[/quote]
- innuendo
- Lult over cdtjes
Toffe EP van Selim trouwens! Snel maar eens de recensie schrijven. Het doet tot nu toe erg aan Pink Floyd denken (vooral Thistle) en Your Way Down had op een plaat van The Devil's Blood kunnen staan.
- innuendo
- Lult over cdtjes
innuendo schreef:Ik moet de nieuwe EP van Selim Lemouchi nog luisteren, maar die indruk heb ik ook. Selim zei er niet veel over toen ik er naar vroeg, vlak voor Roadburn. Zijn er mensen hier die de hele EP al gehoord hebben?
Niemand?
Nou, ik heb er maar een stukje over geschreven:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=7760
- Krimhild
- Altijd welkom
Haha, leuke review Ruud! Ik zal de EP binnenkort ook maar eens aanslingeren. Heb je trouwens expres geen cijfer gegeven?
Deze uitspraak ook:
"Het is wel opvallend dat juist degene die twee maanden geleden nog tegen me zei dat er geen eer te behalen was aan het spelen van retrorock, hier nadrukkelijk de paden betreedt van het legendarische Pink Floyd."
=;')
Deze uitspraak ook:
"Het is wel opvallend dat juist degene die twee maanden geleden nog tegen me zei dat er geen eer te behalen was aan het spelen van retrorock, hier nadrukkelijk de paden betreedt van het legendarische Pink Floyd."
=;')
Mediteren kun je leren!
- innuendo
- Lult over cdtjes
Dank je! Ik geef EP's nooit een cijfer. Meestal zijn die daar eigenlijk te kort voor, al verschillen de meningen daarover op de redactie. Ik zou deze best 85/100 kunnen geven.
- Eru Iluvatar
Eigenlijk vind ik dat alles een cijfer moet krijgen: demo's, ep's, lp's, live-albums, best-of, en ook het laatste studio-album van TDB 

- innuendo
- Lult over cdtjes
Hehehe.
Nog even gecheckt trouwens, maar die gozer van de Bullit speelt niet mee op de EP.
Nog even gecheckt trouwens, maar die gozer van de Bullit speelt niet mee op de EP.
▓
Laatst gewijzigd door ketter op do nov 28, 2013 6:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Eru Iluvatar
Wie gaan er trouwens volgende week zaterdag, 13 juli, naar het gratis optreden van Selim Lemouchi & His Enemies in Café de Oude Joris in Eindhoven, start 21:00 uur? Gastbijdrages van o.a. zus Farida en een set waarin ook 'covers' langskomen. Zal vast druk gaan worden.
Ik ben er bij.
Ik ben er bij.
- Krimhild
- Altijd welkom
Ik zou er graag bij zijn, maar ik heb al andere muzikale verplichtingen, helaas! Gelukkig hebben we de filmpjes nog, niet waar Kees? ^^
Mediteren kun je leren!
goedkope flikkerBart schreef:Hmm, die EP is nog steeds niet te downloaden verdammt! Moet ik dan toch eens geld aan muziek gaan uitgeven? :' )

in een zin omschrijven wat er mis is met metal dezer dagen....

Tullepetoanum Metallius
- Eru Iluvatar
Ha, dat wordt spannend! Ik zit namelijk nog in de ronselfase; en veel mensen kunnen niet: zelfs Ruud zit in India ofzoKrimhild schreef:Ik zou er graag bij zijn, maar ik heb al andere muzikale verplichtingen, helaas! Gelukkig hebben we de filmpjes nog, niet waar Kees? ^^

- Krimhild
- Altijd welkom
Wat!? Ben jij zo iemand die niet alléén naar optredens gaat?
Mediteren kun je leren!
- Eru Iluvatar
Nee joh. Zo ben ik laatst in m'n eentje naar Ghost & Selim in Utrecht geweest. Toevallig kwam ik toen Bart en Nicole tegen: gezellig!
Maar alleen naar een optreden in Eindhoven (eerst drie uur treinen) is mij iets te veel van het goede. Gelukkig gaat mijn getrouwe optreden-compagnon mee
(hoewel die al bijna een jaar niet mee is geweest naar optredens). Scheelt wel dat als je meer mensen van MF kent, je al snel niet meer alleen staat.
Maar alleen naar een optreden in Eindhoven (eerst drie uur treinen) is mij iets te veel van het goede. Gelukkig gaat mijn getrouwe optreden-compagnon mee
(hoewel die al bijna een jaar niet mee is geweest naar optredens). Scheelt wel dat als je meer mensen van MF kent, je al snel niet meer alleen staat.
Ik ben vorige week voor het eerst alleen naar een concert gegaan. Gelukkig had ik mijn denkbeeldige drinkmaatje nog wel bij me.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle
- Metalheank
Jouw denkbeeldige drinkmaatje geeft nooit rondjes 

twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA
Niet? Vreemd. Bij mij wel 
Maar even serieus. Naar een concert in je eentje gaan is natuurlijk geen flikker aan.

Maar even serieus. Naar een concert in je eentje gaan is natuurlijk geen flikker aan.
tuurlijk wel, ligt er maar aan hoe sociaal je bent... nooit moeite mee om me te vermaken op een gig
Tullepetoanum Metallius
▓
Laatst gewijzigd door ketter op do nov 28, 2013 6:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Krimhild
- Altijd welkom
Wat Bart zegt. Waarom ben je eigenlijk niet gegaan, Bart?
Mediteren kun je leren!
▓
Laatst gewijzigd door ketter op do nov 28, 2013 6:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Krimhild
- Altijd welkom
Owja, dat Farida er bij was was ik even helemaal vergeten. Godver. Maar ik kon echt niet, helaasch. Ik vraag me af of Kees nou nog is gegaan of niet..
Mediteren kun je leren!
Beetje late reactie maarre.. noem je me hier nu asociaal zo ff tussen de regels door?Cranial schreef:tuurlijk wel, ligt er maar aan hoe sociaal je bent... nooit moeite mee om me te vermaken op een gig

- Eru Iluvatar
Bien sur!Krimhild schreef:Owja, dat Farida er bij was was ik even helemaal vergeten. Godver. Maar ik kon echt niet, helaasch. Ik vraag me af of Kees nou nog is gegaan of niet..
Een bijzonder sfeervol optreden in een excentrieke omgeving. Authentiek zuidelijk achterbuurtkroegje, gevuld met nuchtere Brabanders, hipsters met wollige Zakariya el-Hollandi-baarden en opgetutte Duitse metalheads (zowel meisjes als jongens).
Enerzijds 'doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg'-stamgasten van het café, anderzijds zweverige buitenlandse occultisten die vol passie hun Dantesque dromen aan grootmeester Lemouchi voorlegden. Even lijkt dit intieme gebeuren iets weg te hebben van een cultus, maar dan vliegt er gelukkig weer een of andere Brabantse uitspraak door de kroeg die je weer in de realiteit trekt

De kleinste, jongste gitarist (voormalig TDB) ontpopte zich tot een gevoelige singer-songwriter, met een wat Ierse inslag, als voorprogramma. Niet onder het bloed, maar met puntschoentjes, gel in 't haar en bloemmetjesblouse. Het sloeg een beetje als een tang op een varken. Daarnaast duurde het te lang. Uiteindelijk 40 min. van het optreden van His Enemies kunnen zien, voordat we moesten vertrekken voor de laatste trein richting Nijmegen (het zou om 21 uur beginnen; we vertrokken om 23 uur).
Toch een goede indruk kunnen krijgen (Farida zong trouwens gewoon de zangstukken van Selim mee of deed wat achtergrondeffecten; klonk goed, maar niet echt een verbetering, laat staan essentieel). Een jam-achtige sixties psychedellica sfeer. Iedereen ging er in mee, maar het contrast tussen de rustige, soms bijna liefelijke muziek en het voor een groot deel woest uitziende publiek blijft groot. Het blijft toch wat raar om orthodoxe blekkies met Necros Christos-, Saturnalia Temple, etc-shirts naar dit soort flowerpowermuziek te zien luisteren. 'Omdat Selim het doet, is het legitiem': dat is de indruk die ik er van krijg.
Ik vraag mij of in hoeverre deze types kaas hebben gegeten van bands als Jefferson Airplane, The Zombies, etc., die met hun geluid, kleding en boodschap haaks staan op dat nihilistische Nietzschiaanse blek-gebeuren. Natuurlijk moeten we niet twijfelen aan de complexiteit en de ruimte voor variatie in de menselijke ziel. Daarnaast leven we in een postmodern tijdperk waarin alle ideologieën, geluiden en iconen van elkaar los gekoppeld zijn (met als gevolgd dat iedere mode-junk er als een halve punker/metalhead uitziet). In dat kader is de bovenstaande ogenschijnlijke contradictie juist volkomen logisch.
Anderzijds krijg ik het gevoel dat het voor een deel bevestiging zoekende types zijn onder die duistere plaklagen van stof, make-up en tattoe (uhu). Als de persoon bij wie ze die vastigheid kunnen krijgen nou psychedelica of blek maakt, dat zal hen een worst wezen.
Desalniettemin lof voor Lemouchi & His Enemies, die zich met dit gratis optreden in een kleine setting kwetsbaar durfden op te stellen. Selim doet zijn ding en dat moet hij gewoon blijven doen. Hij is natuurlijk niet direct verantwoordelijk voor de types die zijn muziek aantrekt.
Overigens wel filmpjes gemaakt, maar vanwege het gebrekkige licht zijn die van visueel oogpunt niet de moeite waard. Een meisje naast mij had een betere plek en kon wat duidelijkere opnames maken: die zijn op YouTube wel te vinden. Wellicht dat ik straks een paar geluidsfragmenten plaats: de mix is namelijk wel goed vastgelegd.
- Krimhild
- Altijd welkom
Mooi verwoord, haha ^^
Ben wel benieuwd wat voor covers er nog gespeeld zijn.
Ben wel benieuwd wat voor covers er nog gespeeld zijn.
Mediteren kun je leren!
- Eru Iluvatar
In de eerste veertig minuten waar ik bij ben geweest hebben ze qua covers volgens mij alleen dat 'Red Queen'-nummer gespeeld.
Vandaag voor het eerst de opnames in zijn geheel bekeken: de geluidskwaliteit mag er zijn, alleen houdt het filmpje nogal abrupt midden in een nummer op. Misschien kan ik er nog wat losse nummers uit halen. Bij nader inzien komt de zang van Farida best goed uit de verf tijdens de live-vertolking. Het klinkt allemaal erg sfeervol en op de lange termijn afwisselend, alleen hoop ik dat Selim op een mogelijke aankomende LP meer opbouwt naar instrumentale (en wellicht vocale?) climaxen in de uitgesponnen nummers, zoals die instrumentale (eveneens-) Eindhovense psych-band Monomyth heel goed doet.
Vandaag voor het eerst de opnames in zijn geheel bekeken: de geluidskwaliteit mag er zijn, alleen houdt het filmpje nogal abrupt midden in een nummer op. Misschien kan ik er nog wat losse nummers uit halen. Bij nader inzien komt de zang van Farida best goed uit de verf tijdens de live-vertolking. Het klinkt allemaal erg sfeervol en op de lange termijn afwisselend, alleen hoop ik dat Selim op een mogelijke aankomende LP meer opbouwt naar instrumentale (en wellicht vocale?) climaxen in de uitgesponnen nummers, zoals die instrumentale (eveneens-) Eindhovense psych-band Monomyth heel goed doet.
- Eru Iluvatar
Nieuw interview met Selim door MetalSucks - inzage in stoppen TDB, het laatste album & His Enemies (wel de moeite waard): http://www.metalsucks.net/2013/07/26/i- ... -the-dude/
“I Don’t Think We Would’ve Topped It”: Selim Lemouchi On The Devil’s Blood, His Enemies, and The Dude
Selim Lemouchi is a surprising person. Like, it was surprising that his band The Devil’s Blood released one of music’s most impressive debut records ever, The Time Of No Time Evermore. And as their embryonic buzz grew, few expected him to abruptly dissolve his tasteful, artful occult rock sextet — not in the era of juicy paychecks and big hype for ‘70s-inspired devil rock, and definitely not in the afterglow of their second masterpiece, The Thousandfold Epicentre. More surprising still, Lemouchi and TDB released a posthumous third album in demo form on June 11. Sure, in 2013 “demo” quality is superior to studio quality of just a few years ago, but was Lemouchi asking fans to interpret an unfinished sentence? Was an unrelenting visionary dumping out a work of art marred by incompletion?
The answer, according to Lemouchi, is no. To the contrary, he told MetalSucks that the III: Tabula Rasa or Death And Its Seven Pillars (Metal Blade) demo-album is complete as it is — and used a reference to The Big Lebowski to illustrate that point. That surprised us in the now-familiar manner, as did hearing him warmly explain that the sudden end of The Devil’s Blood was the only option (but not in the way we might expect). He also took us through his new project Selim Lemouchi & His Enemies, the non-importance of band infighting, the danger of overstaying your welcome, and the future of his former bandmates. Awesome interview.
Anso DF: Do you think that a fan of The Devil’s Blood might be surprised by your decision to release material that’s “unfinished.”
Selim Lemouchi: I could imagine that people experience that, I really could. I think it just as to do with the unexpected and unannounced disbanding of the band. It kinda came as a surprise to us too, to find things ending the way they did. We just thought it might be a good idea to, like I said, to simply end the story in a way that [we could process now.] It felt like a very natural thing to show the world, like, “This is the point where the story stopped.” That’s exactly what we were doing at that time. Things hadn’t been recorded with vocals yet, because the lyrics weren’t written. It’s a end-of-story chapter.
Is it frustrating that the album isn’t perfect?
No no, because to me it is perfect. That’s kind of what I’m trying to say. After we stopped working on the demos — basically what was to become the record — we looked back on what we made and we were shocked by its commitment, by its emotional … change. By its thematic completeness. It tied everything together, in the words of The Big Lebowski, y’know? [laughs]
[laughs]
It really tied the room together. [laughs] And we kind of looked at it in that way as well: Of course — and perhaps there are better circumstances – but it does signify this really unique and perfect moment in time, this sense of completion, and this sense of perfection that we have when we look back at this breadth of work that is The Devil’s Blood. So for us, it doesn’t really feel like … We don’t feel sorry about it at all. We love the way it is. We listen to it with a lot of pleasure, and with a lot of understanding. I can really relate to people who don’t necessarily have that understanding. That’s a little more different, “This was not what I was hoping for.” That’s something that they’ll have to move beyond, and with time perhaps they’ll be able to see it for what it is.
I read [something] last week I think, where it basically said “They just made this just to fulfill contractual obligations.” But everyone who knows me and the way we’ve been working, they know that doesn’t happen to us. We don’t have contractual obligations. The Devil’s Blood never signed a contract. We had a deal –
But that happens.
Definitely. It surely does. And I always have felt very bad for bands that have to work in that way. That’s not something I would choose to do. For me it’s our nature basically, it’s what the record industry is about. [Tabula Rasa has] its own worth. I’m very proud of it. I love every minute of music on there. It’s some of the best songs that we’ve ever written — and would ever write. That’s the finality of it as well … I don’t think we would’ve topped this. I don’t even think we would’ve done a better job of it in the studio. That’s as far as I want to go with that.
Really?
This has to do with the fact that there are several moments on this record … For example, certain notes that Farida [Lemouchi, TDB singer] hits, or a certain emotion that she manages to put into a vocal line. The same goes for me with the guitars: For some of the guitar solos, they are simply the best that I could do. I could’ve tried to do it again, or to add to it, or to get it all down by practicing on it for months and months, and then trying to get it the exact same way. But at the end of the day, I would’ve probably tried to use the takes from the demo sessions anyway — which is something that we did on previous records as well. If the demo take is good enough, use it. Don’t throw anything away, ever. The closer you can be to the pure moment of creation, the better it is for the oevrall aesthetic of the thing. Perhaps this is more spartan and more [pauses] austere aesthetic that it has, to me this makes it the better record of the three.
It’s not hard for a listener to adjust to the demo quality of it.
Okay well that’s good to hear [laughs].
Voor de rest: http://www.metalsucks.net/2013/07/26/i- ... -the-dude/
“I Don’t Think We Would’ve Topped It”: Selim Lemouchi On The Devil’s Blood, His Enemies, and The Dude
Selim Lemouchi is a surprising person. Like, it was surprising that his band The Devil’s Blood released one of music’s most impressive debut records ever, The Time Of No Time Evermore. And as their embryonic buzz grew, few expected him to abruptly dissolve his tasteful, artful occult rock sextet — not in the era of juicy paychecks and big hype for ‘70s-inspired devil rock, and definitely not in the afterglow of their second masterpiece, The Thousandfold Epicentre. More surprising still, Lemouchi and TDB released a posthumous third album in demo form on June 11. Sure, in 2013 “demo” quality is superior to studio quality of just a few years ago, but was Lemouchi asking fans to interpret an unfinished sentence? Was an unrelenting visionary dumping out a work of art marred by incompletion?
The answer, according to Lemouchi, is no. To the contrary, he told MetalSucks that the III: Tabula Rasa or Death And Its Seven Pillars (Metal Blade) demo-album is complete as it is — and used a reference to The Big Lebowski to illustrate that point. That surprised us in the now-familiar manner, as did hearing him warmly explain that the sudden end of The Devil’s Blood was the only option (but not in the way we might expect). He also took us through his new project Selim Lemouchi & His Enemies, the non-importance of band infighting, the danger of overstaying your welcome, and the future of his former bandmates. Awesome interview.
Anso DF: Do you think that a fan of The Devil’s Blood might be surprised by your decision to release material that’s “unfinished.”
Selim Lemouchi: I could imagine that people experience that, I really could. I think it just as to do with the unexpected and unannounced disbanding of the band. It kinda came as a surprise to us too, to find things ending the way they did. We just thought it might be a good idea to, like I said, to simply end the story in a way that [we could process now.] It felt like a very natural thing to show the world, like, “This is the point where the story stopped.” That’s exactly what we were doing at that time. Things hadn’t been recorded with vocals yet, because the lyrics weren’t written. It’s a end-of-story chapter.
Is it frustrating that the album isn’t perfect?
No no, because to me it is perfect. That’s kind of what I’m trying to say. After we stopped working on the demos — basically what was to become the record — we looked back on what we made and we were shocked by its commitment, by its emotional … change. By its thematic completeness. It tied everything together, in the words of The Big Lebowski, y’know? [laughs]
[laughs]
It really tied the room together. [laughs] And we kind of looked at it in that way as well: Of course — and perhaps there are better circumstances – but it does signify this really unique and perfect moment in time, this sense of completion, and this sense of perfection that we have when we look back at this breadth of work that is The Devil’s Blood. So for us, it doesn’t really feel like … We don’t feel sorry about it at all. We love the way it is. We listen to it with a lot of pleasure, and with a lot of understanding. I can really relate to people who don’t necessarily have that understanding. That’s a little more different, “This was not what I was hoping for.” That’s something that they’ll have to move beyond, and with time perhaps they’ll be able to see it for what it is.
I read [something] last week I think, where it basically said “They just made this just to fulfill contractual obligations.” But everyone who knows me and the way we’ve been working, they know that doesn’t happen to us. We don’t have contractual obligations. The Devil’s Blood never signed a contract. We had a deal –
But that happens.
Definitely. It surely does. And I always have felt very bad for bands that have to work in that way. That’s not something I would choose to do. For me it’s our nature basically, it’s what the record industry is about. [Tabula Rasa has] its own worth. I’m very proud of it. I love every minute of music on there. It’s some of the best songs that we’ve ever written — and would ever write. That’s the finality of it as well … I don’t think we would’ve topped this. I don’t even think we would’ve done a better job of it in the studio. That’s as far as I want to go with that.
Really?
This has to do with the fact that there are several moments on this record … For example, certain notes that Farida [Lemouchi, TDB singer] hits, or a certain emotion that she manages to put into a vocal line. The same goes for me with the guitars: For some of the guitar solos, they are simply the best that I could do. I could’ve tried to do it again, or to add to it, or to get it all down by practicing on it for months and months, and then trying to get it the exact same way. But at the end of the day, I would’ve probably tried to use the takes from the demo sessions anyway — which is something that we did on previous records as well. If the demo take is good enough, use it. Don’t throw anything away, ever. The closer you can be to the pure moment of creation, the better it is for the oevrall aesthetic of the thing. Perhaps this is more spartan and more [pauses] austere aesthetic that it has, to me this makes it the better record of the three.
It’s not hard for a listener to adjust to the demo quality of it.
Okay well that’s good to hear [laughs].
Voor de rest: http://www.metalsucks.net/2013/07/26/i- ... -the-dude/
- Eru Iluvatar
Nieuw nummer van Selim Lemouchi & His Enemies dat op het aankomende debuutalbum komt te staan (voor degenen die al concerten van de formatie hebben gezien niet onbekend):
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Die aanhoudendheid van Ruud en Kees, plus het feit dat Kees als geen ander weet (zonder enige vorm van eerdere ervaring voor zover ik weet) hoe je iemand in een truffeltrip moet begeleiden met de juiste muziek, hebben er toch voor gezorgd dat ik The Thousandfold Epicentre heb besteld op cd (komt morgen aan). Ik ga nu niet doen alsof truffels me nu ineens de waarheid hebben laten zien (en ik weiger hier ook termen als 'spirituele ervaring' aan te verbinden), maar het feit wil toch wel zo zijn dat ik in de juiste situatie veel ontvankelijker was dan mijn eerdere scepsis toeliet. Ik heb The Devil's Blood altijd wel aardig vinden klinken, maar ergerde me zo gigantisch aan de hele act eromheen dat ik me er nooit verder in heb verdiept. Benieuwd of in nuchtere toestand het kwartje morgen ook nog steeds valt, ik herinner me niet dat ik in tijden zulke mooie en meeslepende muziek gehoord heb als enkele weken geleden in Groningen. Ik houd het maar op een sublieme ervaring.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- innuendo
- Lult over cdtjes
Dat is wat mij betreft wel hun beste plaat, al duurt het wel even voor je 'erin' bent.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Ik zat er toen meteen 'in' in ieder geval, zo zonde dat er geen filmpjes gemaakt zijn toen 

Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )