Hellfest 2013

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Hellfest 2013

Bericht door Elessar » do feb 21, 2013 10:56 am

Ik ben nog nooit op Hellfest geweest.

Maar ik bekeek vandaag voor de lol eens op de site; en wat een geweldige fucking line-up zeg! Ik ga er zelfs door twijfelen.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
Aradia
Berichten: 2266
Lid geworden op: zo mei 07, 2006 10:16 pm
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Hellfest 2013

Bericht door Aradia » do feb 28, 2013 7:50 pm

Hele grote kans dat ik eens een bezoekje ga brengen aan Hellfest dit jaar! Retegoede line-up en frankrijk in juni klinkt opzich ook niet verkeerd!
"Toil without song is like a weary journey without an End."

http://www.last.fm/user/WandererSpirit

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Hellfest 2013

Bericht door cataclysm child » vr mar 01, 2013 12:25 am

Aradia schreef:Hele grote kans dat ik eens een bezoekje ga brengen aan Hellfest dit jaar! Retegoede line-up en frankrijk in juni klinkt opzich ook niet verkeerd!
2 jaar geleden: veel wind, koud, regen.
vorig jaar: veel wind, wisselende temperaturen gedurende het weekend (15-25 graden), het ene moment regenbuien, dan weer een langere warme periode, weer fikse buien enz enz.

"Veel wind" is dus de constante :mrgreen:

Maar met zo'n line-up doet het weer er inderdaad niet veel toe 8)
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Aradia
Berichten: 2266
Lid geworden op: zo mei 07, 2006 10:16 pm
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Hellfest 2013

Bericht door Aradia » di mar 05, 2013 9:26 am

Hehehe dat klinkt minder....agh nouja, idd met zo'n line-up is dat nog wel te overzien. Maar een lekker weertje zou wel fijn zijn!
"Toil without song is like a weary journey without an End."

http://www.last.fm/user/WandererSpirit

Gebruikersavatar
alicecooper
Berichten: 2415
Lid geworden op: do mar 09, 2006 2:10 pm
Locatie: Almelo

Re: Hellfest 2013

Bericht door alicecooper » ma mar 11, 2013 11:12 am

De organisatie van het Franse metalfestival Hellfest maakt zojuist via Twitter bekend dat Gojira dit jaar ook van de partij is.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Hellfest 2013

Bericht door cataclysm child » ma mar 11, 2013 6:42 pm

Erg fijn!
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Hellfest 2013

Bericht door cataclysm child » za apr 06, 2013 12:59 am

Arch Enemy cancelt, Napalm Death vervangt. Mooi!
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Hellfest 2013

Bericht door Woutjinho » za apr 06, 2013 1:20 pm

Dat is duizend keer beter haha. Maar mocht ik het nog niet gezegd hebben; ik ben er wel, maar ik sta op de metalmarket. Dus waarschijnlijk kan ik de eerste twee dagen de headliners nog wel meepakken.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Hellfest 2013

Bericht door cataclysm child » ma apr 08, 2013 6:38 pm

Running order Hellfest: http://www.hellfest.fr/images/docs/ro.pdf

Massa's kutoverlappingen...

Pallbearer/Aura Noir
Absu/Black Pyramid
Kreator/Primordial/High on Fire (fuuuuuuuck)
Carpathian Forest/Sleep (fuuuuuuuuck)
God Seed/Neurosis
Kampfar/Karma To Burn
Rotting Christ/Red Fang
My Dying Bride/Converge/ZZ Top
Immortal/Cult of Luna
Morbid Angel/Korn
Inquisition/My Sleeping Karma

Dat worden harde keuzes.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22272
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Hellfest 2013

Bericht door KoenM » za mei 18, 2013 7:11 pm

Skippen wegens geen volk meekrijgen. Fortarock is de vervanger geworden.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Re: Hellfest 2013

Bericht door IROn » zo jun 09, 2013 5:18 pm

Nou, wegens geen andere vakantie gepland, extra festivalletje erbij dan maar! Ik represent.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Hellfest 2013

Bericht door cataclysm child » wo jun 12, 2013 6:51 pm

High on Fire zegt af en wordt vervangen door Bison BC. Masters of Reality zeggen ook af en worden niet vervangen, maar Cult of Luna en Manilla Road spelen langere setlists. En Hate is toegevoegd aan de affiche.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Aradia
Berichten: 2266
Lid geworden op: zo mei 07, 2006 10:16 pm
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Hellfest 2013

Bericht door Aradia » wo jun 12, 2013 9:47 pm

Aanwezig, en onwijs veel zin in! Al behoorlijke tijd geen festival meer gedaan, dus eens zien of ik 't nog trek hehe
"Toil without song is like a weary journey without an End."

http://www.last.fm/user/WandererSpirit

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Hellfest 2013

Bericht door Wessel » zo jun 16, 2013 10:24 pm

Ik zet deze oproep van een bevriend stel ook even hier neer.

---

Lief langharig tuig dat dit leest,

Wij zijn Koen en Nicolien, twee gezellige metalliefhebbers uit het altijd zonnige Amsterdam. Elk jaar gaan wij naar Hellfest, kaartje kopen bij eerste announcements, busreis ver van tevoren regelen, je kent het wel. Ja, wij zijn erg enthousiast over dit epische franse festival.

Helaas loopt het dit jaar anders... We hebben ons kaartje, maar we kunnen niet meer met de busreis. Dit omdat ik op 20 juni, 1 uur smiddags, verplichtingen heb op school die niet te verzetten zijn! Huil huil... Maar dat mag de pret niet drukken, ik zoek via allerlei manieren een mogelijkheid om toch voor 21 juni 10:30 in Clisson aan te komen.

Dus.. Is hier iemand aanwezig, die naar Hellfest gaat en nog twee plekjes in zijn auto/busje/whatever over heeft en die plekjes wil laten opvullen door twee ontzttend gezellige mensen? We zullen uiteraard de benzinekosten delen en in principe gaat het alleen om de heenreis. De terugreis kunnen we wel mee met de busreis die in ons originele plan staat. Verder krijg je eeuwige dankbaarheid en roem en een plekje in ons hart. Ik werk bij verschillende poppodia in Amsterdam, dus ik kan je ook belonen met een gastenlijstplek voor leuke metalshows (of andere genres als je wil)

Please, kijk rond in je netwerk, anything, we zijn er blij mee.

Graag contact via:
Nicolini@live.nl
Nicolien Polichronakis toevoegen op facebook kan ook, ben daar goed bereikbaar
Maar je kan ook hier reageren

\m/
Nicolien en Koen

---

Gebruikersavatar
!slayer!
Berichten: 3729
Lid geworden op: za okt 11, 2003 5:42 pm
Locatie: Zevenaar

Re: Hellfest 2013

Bericht door !slayer! » di jun 18, 2013 11:15 am

Twijfel, weersverwachting is ook niet echt super.

Gebruikersavatar
Den
Berichten: 1539
Lid geworden op: za apr 08, 2006 1:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Hellfest 2013

Bericht door Den » di jun 18, 2013 11:26 am

niet aanstellen, gewoon poncho meesjouwen.

Zin in! :D (in het festival, niet in het poncho meesjouwen ;-) )
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Hellfest 2013

Bericht door Woutjinho » di jun 18, 2013 12:15 pm

Inderdaad slechts een graad of 18 a 19 met kans op regen zag ik. Maar ik sta droog op de metalmarket en ik zag gisteren dat Pig Destroyer er speelt. Als ik de kans krijg om die te zien is mijn hele weekend prima.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Hellfest 2013

Bericht door cataclysm child » di jun 18, 2013 1:14 pm

Maakt niet uit of het regent of niet, het merendeel van de tijd zit ik toch in de marquees.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Den
Berichten: 1539
Lid geworden op: za apr 08, 2006 1:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Hellfest 2013

Bericht door Den » di jun 25, 2013 10:47 am

dat was weer een best feestje! Leuke bandjes gezien, het weer zat (wat mij betreft) 100% mee, met slechts af en toe een klein buitje. Verder: relaxte sfeer, drank en voer goed geregeld. Alleen waarom er zo weinig toiletten stonden was mij een raadsel.
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Hellfest 2013

Bericht door Woutjinho » di jun 25, 2013 1:32 pm

Bij de metalmarket hadden ze ook geen wc's in de buurt dus ik ben al die dagen alleen naar de struiken geweest.
Maar wat ik heb meegekregen was het wel prima, alleen jammer van al die fransozen :P

Ik heb toch Immortal, Cult of Luna en Morbid Angel mee kunnen pakken om de tweede dag. Morbid Angel was weer gaaf zoals altijd eigenlijk en Cult of Luna kende ik nog niet. (ik dacht dat dat die Within Temptation achtige band was, maar dat is blijkbaar Lacuna Coil. Kleine vergissing dus, maar Cult of Luna was dus echt verrassend goed!)

Gebruikersavatar
!slayer!
Berichten: 3729
Lid geworden op: za okt 11, 2003 5:42 pm
Locatie: Zevenaar

Re: Hellfest 2013

Bericht door !slayer! » di jun 25, 2013 1:53 pm

Uiteindelijk toch maar besloten om naar Hellfest af te reizen en wat een festival! Sfeer was uitstekend, een paar geweldige acts gezien met als hoogtepunt DANZIG en KISS. Het weer viel zoals eerder benoemd ontzettend mee. Ik ben zelfs nog verbrand.
De metalmarket vond ik erg tegenvallen, weinig rarities kunnen spotten daar.
De Muscadet wijnbar is trouwens de perfecte uitvinding op een metal festival!

Helaas maar weinig tijd met bekenden van MF doorgebracht, zaterdag en zondag helemaal niet meer gezien.

Gebruikersavatar
valkyrian
Berichten: 4642
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:54 am

Re: Hellfest 2013

Bericht door valkyrian » di jun 25, 2013 3:01 pm

ja idd. vet zonde! krijg nog biertje van je :P

wat een super festival. Camping is zwaar relaxed met weinig overlast. Alles was makkelijk aan te lopen. En de line up, zoveel bands die ik heb gezien. De eesret dag begon al met 11 bands. Normaal zie ik dat max op een heel festival.

Hoogtepunt was Danzig, wauw!!!! ect toen doyle het podium opkwam helemaal los, wat geweldig!! Die gast is echt een beest

Paar kleine minpuntjes: bekers lieten alle drank naar plastic smaken, en ze waren niet in te wisselen voor munten...
en de kleine hoeveelheid aan normale toiletten, dixies waren super ranzig

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Hellfest 2013

Bericht door cataclysm child » di jun 25, 2013 7:35 pm

En dan moet je weten dat er al veeeeel meer toiletten waren dan de voorbije jaren :')

Het verdict van Hellfest, op muzikaal vlak:

Fantastisch: Candlemass, Napalm Death, Aura Noir, Immortal, Finntroll, Rotting Christ
Heel goed: Asphyx, My Dying Bride, Kampfar, Inquisition, Sleep, Pallbearer
Goed: Morbid Angel, Dead Congregation, Misery Index, Pig Destroyer, Cryptopsy, God Seed, The Secret, Cradle of Filth, Dark Funeral, Black Pyramid, Black Cobra
Degelijk: Krisiun, The Great Old Ones, Marduk
Matig: Evoken, Koldbrann, Bison BC, The Sword
Slecht: Gojira (wegens onwaarschijnlijk kutgeluid op de Main Stage), Monstrosity, Belphegor
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22272
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Hellfest 2013

Bericht door KoenM » di jun 25, 2013 7:36 pm

Iemand die The Old Dead Tree heeft gezien?
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Hellfest 2013

Bericht door cataclysm child » di jun 25, 2013 7:41 pm

Ja, 10 minuten en dan weggelopen wegens de tenenkrommend valse zang. Muzikaal klonk het nog wel okay.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Aradia
Berichten: 2266
Lid geworden op: zo mei 07, 2006 10:16 pm
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Hellfest 2013

Bericht door Aradia » di jun 25, 2013 8:54 pm

Zo we zijn weer terug en een werkdag verder (die erg tegenviel trouwens haha)

+ Erg tof festival dat Hellfest, nog niet zo massaal als bijv. Wacken en alles is dus erg goed aan te lopen.
+ Douches waren goed geregeld, 6 euro en je kan t hele festival douchen zo vaak als je wil. 'S ochtends was t niet te doen maar 's middags en 's avonds was 't uitgestorven, lekker lang douchen dus.
+ Eten was een stuk diverser dan ik gewend ben op festivals, dikke plus!
+ 'T was vrij rustig op de camping, 's nachts wel erg lekker dat je niet al teveel schreeuwende mensen hebt.
+ Ontbijtje was ultra-cheap, 1 euro voor alles, koffie, broodjes etc.
+ Geluid was verbazingwekkend goed voor festivalmaatstaven.

- Veels te weinig toiletten. Lange wachrijen en geen wcpapier. Dat mogen ze echt wel verbeteren.
- Prijzen voor 't eten waren behoorlijk hoog, niets bijzonder voor op een festival, maar toch wel eens dat ik denk van ja... een patatje met hoeft toch geen 7 europ te kosten lijkt me.

Onwijs veel bands gezien voor m'n doen, 21 in totaal. Verslagje van wat bands die ik gezien heb.

• Agnostic Front: Onwijs energieke show gaven die oude rotten, goede response vh publiek ook en goed geluid.
• Bad Religion: Ik was al wel behoorlijk kapot toen ze speelden maar toch is het compleet over gekomen, wat een feestje. Heerlijke opmerkingen over kiss kwamen er ook uit haha. Geluid was wederom goed, alleen hier en daar een kraak en piep in de mics.
• Danzig: Schaam, schaam, maar ik was niet heel bekend met misfits en danzig al helemaal niet. Behoorlijk op terug gekomen, zeker toen doyle het podium opkwam en de misfitsnummers werden gespeeld was 't overweldigend goed. Ik zeg; ga weer lekker touren in de oude bezetting! Wat een bakbeest die Doyle, na elk nr. een nieuwe gitaar nodig haha!
• Down (regular gig + last minute covers gig): Down speelden 2x vanwege 't uitvallen van Clutch. 1e keer op de mainstage en 2e keer in the valley tent. 1e show was machtig goed, ik blijf 't een heerlijke band vinden en phil een merknaam opzich. Heerlijke no nonsense uitstraling altijd. De show in The Valley was kwalitatief gezien stukken minder, phil had weinig stem meer en 't geluid was gewoon niet denderend omdat 't erg last-minute was. Toch was 't wel heel bijzonder om 't mee te maken. Soort van live-jam-sessie. Nummers van Crowbar, Down, Eyehategod, CoC en zelfs een stukje Walk kwamen voorbij.
• Heathen: Strakke show, goed geluid, goede nummers. Gewoon goed, niks meer, niks minder.
• Hellyeah: Leuk om te zien vanwege Vinnie Paul en kwalitatief is 't niet heel erg slecht maar toch is 't gewoon een pantera rip-off. Dean-gitaartjes, zanger die dezelfde kunstjes doet als Phil. Beetje jammer, maar toch leuk om een keer gezien te hebben.
• Kiss: Tsja.....leuk om een keer gezien te hebben vanwege 't hele circus eromheen. Wat een clowns vd rest zeg, gaat weinig om de muziek, heb 't een kwartier gekeken en na 10 min kwam er nog geen geluid uit. Ze zijn drukker met het hele imago eromheen dan met muziek. Jammer.
• Krokus: Lachwekkende zanger, beetje alsof je je pa ziet dansen maar de muziek was wel leuk. Overduidelijke AC/DC invloeden natuurlijk, maar dat hebben ze bij m'n weten nooit ontkend. Waar AC/DC echter met 't hele oude-mannen-imago wegkomen doet Krokus dat wat minder. Wel geinig maar heb toch sterk 't idee dat 't mensen trekt omdat 't als AC/DC klinkt.
• Prong: Megavette show, onwijs strakke set speelden die gasten. Hopelijk doen ze snel een clubtourtje!
• Saxon: Altijd wel strak, maar ik heb 't ondertussen wel erg vaak gezien.
• Six Feet Under: 1 vd verrassingen van Hellfest voor mij. Totaal niet bekend met deze band, maar jezus wat goed, ik was helemaal verrrot die avond maar ze hebben me alsnog omver geblazen. Geluid was echt strakker dan strak!
• Testament: Helaas was 't geluid bij testament ronduit slecht. Ik heb Testament nu meerdere keren gezien en al vind ik 't plaat erg tof, live weet 't me toch nooit helemaal te raken ofzo. Misschien heeft 't er mee te maken dat 't geluid vaak slecht is, geen idee.
• The Toy Dolls: Andere verrassing van Hellfest, wederom niet echt bekend met deze band. Maar wat een feestje joh, onmogelijk om stil te blijven staan. Was 1 grote hospartij!
• ZZ Top: Tsja, kan niet anders zeggen, enorm tof om die een keer gezien te hebben. Toch wel 1 van m'n all-time favorieten bands!
"Toil without song is like a weary journey without an End."

http://www.last.fm/user/WandererSpirit

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Hellfest 2013

Bericht door Woutjinho » di jun 25, 2013 9:22 pm

Hoe was die afterparty tent? Ik weet namelijk niet of ik daar ben geweest. Ik was wel bij een tent met een DJ en wat muziek, maar er was daar geen bar (alleen red bull en eten enzo) en het was op een andere lokatie vergeleken met 2 jaar terug. Was dat kleine tentje het grote feest of was er op de camping ergens nog de echte party tent?

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Hellfest 2013

Bericht door cataclysm child » wo jun 26, 2013 12:44 am

Dat kleine tentje, de Metal Corner, was de afterparty en pre-party tent inderdaad. Donderdagavond was het er veel te druk om nog binnen te geraken en de andere dagen was ik na de optredens gewoon nog te moe om er nog binnen te gaan.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Hellfest 2013

Bericht door Woutjinho » wo jun 26, 2013 12:10 pm

Dan is dat wel echt veranderd. Beetje jammer. Na 10 minuten zijn we dan ook naar de rotonde gegaan om bij zo'n eetkraampje en tap te staan en daar was het wel gezellig.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Hellfest 2013

Bericht door cataclysm child » wo jun 26, 2013 2:43 pm

Vorig jaar en in 2011 was die tent exact hetzelfde als dit jaar, hoe het daarvoor zat weet ik niet.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Hellfest 2013

Bericht door Woutjinho » wo jun 26, 2013 2:45 pm

De aankleding van de rest van het festival is trouwens wel gaaf met het gigantische kampvuur enzo.

Gebruikersavatar
valkyrian
Berichten: 4642
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:54 am

Re: Hellfest 2013

Bericht door valkyrian » do jun 27, 2013 7:19 pm

supervet, ben nog nooit op zo'n stylish festival geweest. Al die roestig metalen muren. met snachts prachtige lichten, dat bos. echt wauw

Gebruikersavatar
Den
Berichten: 1539
Lid geworden op: za apr 08, 2006 1:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Hellfest 2013

Bericht door Den » vr jun 28, 2013 8:08 am

dat bos 's nachts deed me nogal denken aan die ene Vikings aflevering. Maar inderdaad supergave aankleding van zo'n festival!
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

Plaats reactie