Eve's Fall

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Eve's Fall

Bericht door Anyone, Anywhere » zo feb 10, 2013 10:26 pm

Het werd eens tijd dat ik een topic aan mijn eigen bandje wijdde :P


In april 2013 verschijnt het debuutalbum “From here on” van het Delftse Eve’s Fall. In het voorjaar van 2012 zette deze nieuwe, sterk door pop beïnvloede metalband onder leiding van zangeres Liesbeth Cordia haar eerste, maar niet bepaald voorzichtige stappen op de Nederlandse podia. Na deze succesvolle try-outs is het Delftse Eve’s Fall nu klaar voor het echte werk. Als voorproefje op het album wordt op 9 februari de videoclip voor de eerste single “Enough!” gelanceerd op de website (www.evesfall.nl) en sociale netwerksites van de band. De single zal kort daarna tevens verkrijgbaar zijn op o.a. iTunes en Bandcamp.

Op “From here on” laat Eve’s Fall een catchy en toegankelijke mix horen van stevige, moderne metal met sterke invloeden uit de popmuziek. De verschillende muzikale achtergronden van de bandleden zorgen voor een fris en gevarieerd geluid. Live gaat dat vergezeld met een energieke en spetterende podiumpresentatie. Dat dit aanslaat bewees de band al op 19 januari, toen Eve’s Fall de publieksprijs in de wacht sleepte in de voorronde Metal van BandBoost in de Dordtse Popcentrale. Eve’s Fall veroverde daarmee een plaats in de halve finale.

Met engineer Dave Schinkel, bekend van Live Surround Sound, is de afgelopen tijd hard gewerkt aan de laatste loodjes naar de release van het debuutalbum toe. Toetsenist Len van de Laak speelde de toetsenpartijen in. Het opnameproces was steeds te volgen op het Youtube-kanaal van de band (www.youtube.com/evesfallband), waar de fans teasers voorgeschoteld kregen van hoe het album zal gaan klinken. In april zullen de laatste sluiers gelicht worden en kan iedereen kennis maken met Eve’s Fall.

De halve finale van BandBoost, waar Eve’s Fall een plek voor heeft bemachtigd, vindt plaats op 20 april. Daarnaast zal Eve’s Fall op 1 maart een voorproefje geven op het album in het voorprogramma van Kingfisher Sky en Sin7sins in de P3 (Purmerend), en op 6 april in Winston (Amsterdam, met Kowai en Only Fate Remains).

Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Eve's Fall

Bericht door Satyr » zo feb 10, 2013 11:38 pm

'Beter goed gejat dan slecht bedacht' zou een uitstekende albumtitel zijn. Muzikaal klinkt het als de laatste albums van Autumn, de zangeres is goed maar statisch (beweeg eens wat, het is maar een tip), maar het is een feest der herkenning. Ik hoor na 2 luisterbeurten al drie stukjes die al eens eerder gebruikt zijn.

Succes hoor, ik bedoel het echt niet zo lullig als het misschien overkomt :?

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Eve's Fall

Bericht door Crises » ma feb 11, 2013 1:14 am

Live heeft ze daar absoluut geen last van, kan ik uit eigen ervaring zeggen. Zij is trouwens een van de weinigen in dit genre die ook live waarmaken wat ze op plaat belooft. Ik vond dat zo'n verademing.

Ik moet wel zeggen, dat ik het iets minder spannend vind dan Annatar. Tenminste dit nummer, dan.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Re: Eve's Fall

Bericht door Anyone, Anywhere » ma feb 11, 2013 10:09 am

Satyr schreef:Succes hoor, ik bedoel het echt niet zo lullig als het misschien overkomt :?
Geen probleem, je moet tegen wat kritiek kunnen als je zo'n filmpje hier post. Ik ben nog steeds even trots op het resultaat hoor :)
"feest der herkenning" klinkt wel zorgwekkend though, dat was niet de insteek! :P

En Mischa, no worries, er komen genoeg spannender nummers op ons album.
Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Eve's Fall

Bericht door Crises » ma feb 11, 2013 10:26 am

Hoe af is het, en is het al beschikbaar voor recensies?
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25594
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Eve's Fall

Bericht door Lennert » ma feb 11, 2013 11:27 am

Vind het best lekker klinken eigenlijk, de zangeres heeft in ieder geval een fijne stem die een absolute verademing is ten opzichte van al het sopraangekweel!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Eve's Fall

Bericht door Crises » ma feb 11, 2013 1:00 pm

Het klinkt zeker leuk. Maar ik denk dat ik mijn definitieve oordeel van de cd laat afhangen. ;)
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Re: Eve's Fall

Bericht door Anyone, Anywhere » ma feb 11, 2013 1:33 pm

Crises schreef:Hoe af is het, en is het al beschikbaar voor recensies?
Vanavond om 20:00 is de deadline voor ons laatste commentaar op de voorlopige mix, daarna is het alleen nog een kwestie van de definitieve mix maken, alles masteren en CD's persen. We hebben op dit moment nog niks beschikbaar om te recenseren, maar zodra dat er is komt er zeker één naar de redactie van Metalfan toe :D
Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Eve's Fall

Bericht door MetalJan » ma feb 11, 2013 6:50 pm

Ik heb jullie in de Popcentrale gezien (19 januari). Muziek is wel aardig, vond het alleen wel een beetje hoog Nightwish-gehalte.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25594
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Eve's Fall

Bericht door Lennert » di feb 12, 2013 5:03 pm

In welk opzicht heeft dit nu weer een Nightwish gehalte? De band heeft een zangeres en mannelijke bandleden? Er zit ook een gitarist in de band? Ze hebben ook distortion op de gitaar?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Eve's Fall

Bericht door MetalJan » di feb 12, 2013 8:10 pm

Het klonk als Nightwish ;)

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Eve's Fall

Bericht door Satyr » do feb 14, 2013 5:39 pm

Ik hoor weinig Nightwish eigenlijk

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Eve's Fall

Bericht door MetalJan » do feb 14, 2013 7:35 pm

Misschien dat het op plaat wat anders klinkt dan live. Of misschien lag het aan het bier die avond :roll:

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Eve's Fall

Bericht door Crises » vr feb 15, 2013 1:56 pm

Ik heb de wat hardere voorganger van Eve's Fall een aantal keer mogen zien live, maar zelfs die vond ik niet op Nightwish lijken.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Re: Eve's Fall

Bericht door Anyone, Anywhere » wo feb 20, 2013 2:44 pm

Onze eerste single staat vanaf vandaag op iTunes: https://itunes.apple.com/album/enough!- ... d605415530
Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Re: Eve's Fall

Bericht door Anyone, Anywhere » zo feb 24, 2013 9:55 pm

Niemand minder dan Ad Sluijter (ex-Epica, Hangover Hero) heeft een gastrol op ons debuutalbum! Hij heeft twee te gekke solo's voor ons ingespeeld. En dat ging ongeveer zo:

Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Re: Eve's Fall

Bericht door Anyone, Anywhere » vr apr 12, 2013 11:21 am

Hier is filmpje nummer 2!



Ons debuutalbum "From Here On" is inmiddels als pre-order beschikbaar op http://evesfall.bandcamp.com. Wie 'm nu al bestelt krijgt al 3 tracks als download. Die 3 tracks zijn ook gewoon te beluisteren op Bandcamp :)
Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Re: Eve's Fall

Bericht door Anyone, Anywhere » ma apr 22, 2013 11:08 am

In de beginpost vertelde ik al dat we de halve finale van Band Boost hadden bereikt, in de Popcentrale in Dordrecht. Afgelopen zaterdag vond deze plaats, en we hebben hem gewonnen! Dat betekent dat we het op 1 juni in het nieuwe Energiehuis in de finale mogen gaan opnemen tegen Shrude (desert rock), My Worst Case Scenario (post-hardcore), Grant (een 10-koppige soulformatie) en The Deep (alternative rock)! Héél veel zin in :)

Aanstaande donderdag 25 april vindt de releaseparty plaats van ons debuutalbum "From Here On" in de Supermarkt in Den Haag. De deuren openen om 20:30, we beginnen om 21:00. Ad Sluijter (ex-Epica, Hangover Hero) is er ook bij, en zal zich bij ons voegen op het podium voor de solo's die hij op het album heeft ingespeeld. Entree is gratis!
Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Eve's Fall

Bericht door Took » ma apr 22, 2013 11:46 am

ik geloof dat ik afgelopen dagen jullie cd in de brievenbus aantrof. Nog niet beluisterd overigens.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Re: Eve's Fall

Bericht door Anyone, Anywhere » ma apr 29, 2013 6:54 pm

Leuk interview gehad met 3voor12 Den Haag afgelopen week. Het is vandaag online verschenen:
http://3voor12.vpro.nl/lokaal/den-haag/ ... songs.html
Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Eve's Fall

Bericht door Crises » do mei 02, 2013 9:42 am

Ik vind die nieuwe CD echt heel leuk. Normaal gesproken absoluut niet mijn soort muziek, maar voor Eve's Fall maak ik graag een uitzondering.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Re: Eve's Fall

Bericht door Anyone, Anywhere » ma mei 20, 2013 8:27 pm

We staan op nummer 1 in het Nederlands Elftal van MusicFromNL. Vet! [headbang]
Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Re: Eve's Fall

Bericht door Anyone, Anywhere » zo jun 02, 2013 12:24 pm

Gisteravond hebben we in een goed gevulde Power Stage van het nieuwe Energiehuis in Dordrecht (nieuwe locatie Bibelot en Popcentrale) meegestreden in de finale van BandBoost. En we hebben gewonnen! :shock:
Het niveau was de hele avond superhoog, en wij waren eigenlijk een beetje de underdog omdat de andere vier bands in hun voorronde de juryprijs pakten, en wij in onze voorronde al door één van die bands verslagen zijn. Wij danken onze finaleplaats aan het winnen van de halve finale, waar we het tegen de andere publieksprijswinnaars op mochten nemen.

Er werd ter plekke nog een extra prijs bij verzonnen: jurylid Herman Hofman is 3FM-presentator en heeft ons komende vrijdag uitgenodigd in de Freaknacht, op 3FM en 101TV! 8)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Anyone, Anywhere op ma jun 03, 2013 12:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Eve's Fall

Bericht door Crises » zo jun 02, 2013 2:09 pm

Fantastisch nieuws dat, meer exposure is meer beter. En gefeliciteerd met de prijs.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Eve's Fall

Bericht door Jeroen » zo jun 02, 2013 2:46 pm

Best leuke muziek eigenlijk. Zangeres kan ook wel goed zingen (al versta ik haar niet zo best in de coupletten, maar dat kan ook aan het geluid hier liggen). Slechts bij dat dravende akkoordenschema onder het refrein (bij nummer openingspost) fronste ik even de wenkbrauwen. Dat heb ik inmiddels al zo vaak in tig varianten gehoord dat ik het echt niet leuk meer vind. Maar verder lijkt het allemaal wel te kloppen. Wellicht een beetje formulaisch, maar als je een beetje succes wilt hebben, ontkom je niet aan die songstructuren (invulling is in ieder geval wel catchy).
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Eve's Fall

Bericht door MetalJan » zo jun 02, 2013 4:18 pm

Anyone, Anywhere schreef:Gisteravond hebben we in een goed gevulde Power Stage van het nieuwe Energiehuis in Dordrecht (nieuwe locatie Bibelot en Popcentrale) meegestreden in de finale van BandBoost. En we hebben gewonnen! :shock:
Het niveau was de hele avond superhoog, en wij waren eigenlijk een beetje de underdog omdat de andere vier bands in hun voorronde de juryprijs pakten, en wij in onze voorronde al door één van die bands verslagen zijn. Wij danken onze finaleplaats aan het winnen van de halve finale, waar we het tegen de andere publieksprijswinnaars op mochten nemen.

Er werd ter plekke nog een extra prijs bij verzonnen: jurylid Herman Hofman is 3FM-presentator en heeft ons komende vrijdag uitgenodigd in de Freaknacht, op 3FM en 101TV! 8)
Goed gedaan!

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Eve's Fall

Bericht door Satyr » zo jun 02, 2013 8:54 pm

Leuk man! Ik zal de (aankomende?) cd eens downloaden ;)

Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Re: Eve's Fall

Bericht door Anyone, Anywhere » ma jun 03, 2013 12:08 pm

Thx! :D
Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Re: Eve's Fall

Bericht door Anyone, Anywhere » do jun 13, 2013 10:16 pm

Afbeelding

Afgelopen vrijdagnacht was het zover: ons optreden in de 3FM Freaknacht! We waren daar op uitnodiging van 3FM-DJ Herman Hofman, die op 1 juni één van de juryleden was bij de finale van Band Boost.
We hebben een te gekke nacht gehad! Liesbeth en Johan zijn kort door Herman geinterviewd, en we mochten verspreid over het programma drie nummers spelen. Dat werden achtereenvolgens Enough!, No Compassion en Long Forgotten. We gaven ook een T-shirt en een CD weg aan een luisteraar. Alleen bleek de winnende luisteraar... Liesbeth haar broer! We hebben maar gauw een tweede shirt en CD beschikbaar gesteld... ;-)

Behalve op de radio kon je het programma (met beeld) ook streamen via internet, en bovendien werd Freaknacht vanaf 1:40 ook live op TV uitgezonden, op Nederland 3! Was het wat te laat voor je, of wil je het gewoon nog eens terugzien, dan kan dat op Uitzending Gemist. Enough! begint rond 0:46, No Compassion op 1:46 en Long Forgotten op 2:08.

Afbeelding
Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Re: Eve's Fall

Bericht door Anyone, Anywhere » do jul 04, 2013 3:26 pm

Korte recensie in Revolver's Lust For Life van deze maand :)

Afbeelding
Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

Plaats reactie