Party San 2013

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Party San 2013

Bericht door Dimas » di mei 07, 2013 3:41 pm

Suffocation heeft helaas afgezegd, maar we krijgen wel:

Vomitory
Shining
Skeletal Remains
Magrudergrind
Deathronation
Wound

Gebruikersavatar
Merciless_Death
Berichten: 62
Lid geworden op: di mar 26, 2013 9:03 am

Re: Party San 2013

Bericht door Merciless_Death » di mei 07, 2013 6:42 pm

Balen van Suffocation, maar die zie ik waarschijnlijk over een paar dagen in de Baroeg.
Wel heel gaaf dat ik Vomitory nog kan zien en verder zijn Skeletal Remains (voor de liefhebbers van Consuming Impulse-era Pestilence een must-see) en Deathronation erg mooie namen!

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: Party San 2013

Bericht door Cranial » wo mei 08, 2013 1:14 pm

Alvis schreef:Als ze al moeilijk doen/ deden over een Taake shirt, dan belooft dat niet veel goeds. Buiten wat provocatie met een swastika en wellicht een negatief woord over Muhamed zou ik Taake niet als NSBM beschouwen, maar dat is een heel andere discussie. Ik begrijp niet wat het toevoegt, een no-nazi-regel sluit toch al genoeg uit?

Dat mensen niet rondlopen in shirts van Legion of Doom snap ik, maar het blijft op deze manier zo dubieus. Er wordt vaak geflirt met NS, wordt dat allemaal geweigerd? Ach, zolang ze mij gewoon de toegang weigeren en de kans geven iets anders aan te doen vind ik het best, maar een beetje overdreven vind ik het wel. Dadelijk maar kaarten bestellen.
dat heeft te maken omdat in de vroege jaartjes van party san het festival een haven was voor extreem rechts, het festival heeft dit na een paar jaar verboden en men is inderdaad wel eens rigide geweest met regels erover, aarschijnlijk is dat bij mij ook gebeurd... en het blijft duitsland eej, die schieten wel vaker door als het om rechts gaat :wink:
Tullepetoanum Metallius

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: Party San 2013

Bericht door Metall » ma mei 27, 2013 10:40 am

Dimas schreef:Welk jaar? 2007?
Ik heb het over de afgelopen paar jaren (zelf geweest in 2008. 2010, 2011) waarbij zelfs in 2011 Taake gewoon speelde op Party San.
Ze zijn inderdaad in 2007 te rigide geweest, wellicht inderdaad na het incident van Taake, maar zijn daar op teruggekomen omdat nogal veel mensen er commentaar op hadden. Tegenwoordig zijn ze er redelijk gebalanceerd in. Er gaat vast af en toe nog wel iets mis, maar zeker Taake-shirts kunnen gewoon weer aan.

Overigens, de Infernal War uit Polen met de Infernal SS EP?
Hoezo zijn ze er tegenwoordig ‘redelijk gebalanceerd’ in?

Vorig jaar nog hebben ze Sargeist afgezegd. Voor mij een reden om Party San voorlopig even links te laten liggen. :(

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Party San 2013

Bericht door Dimas » ma mei 27, 2013 12:06 pm

Metall schreef:
Dimas schreef:Welk jaar? 2007?
Ik heb het over de afgelopen paar jaren (zelf geweest in 2008. 2010, 2011) waarbij zelfs in 2011 Taake gewoon speelde op Party San.
Ze zijn inderdaad in 2007 te rigide geweest, wellicht inderdaad na het incident van Taake, maar zijn daar op teruggekomen omdat nogal veel mensen er commentaar op hadden. Tegenwoordig zijn ze er redelijk gebalanceerd in. Er gaat vast af en toe nog wel iets mis, maar zeker Taake-shirts kunnen gewoon weer aan.

Overigens, de Infernal War uit Polen met de Infernal SS EP?
Hoezo zijn ze er tegenwoordig ‘redelijk gebalanceerd’ in?

Vorig jaar nog hebben ze Sargeist afgezegd. Voor mij een reden om Party San voorlopig even links te laten liggen. :(
Redelijk gebalanceerd als in dat de security met lijsten werkt met bands die niet mogen ipv alles wat er verdacht uit ziet bij voorbaat te weigeren. Ik heb ooit een blik op die lijst geworpen, en dat was voornamelijk alle echt overduidelijk foute NSBM-bands die er op stonden.
Mensen krijgen nu ook de kans om, als er bijvoorbeeld een patch van een band op die lijst op je patchjas zit, een patch af te plakken ipv vest uit of zelfs verwijderd worden van het terrein. Zoals ik al zei gaat er vast nog wel eens iets mis, en bij sommige bands kan je ongetwijfeld discussieren hoe 'fout' ze precies zijn, maar de groffe fouten waar o.a. Cranial mee te maken heeft gehad komen naar ik weet niet echt meer voor.

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Party San 2013

Bericht door Seventh King of Edom » ma mei 27, 2013 12:34 pm

Ik ga hier heen, kaartjes zijn binnen! Vomitory heb ik op Extremefest gezien en ze zijn goed live!

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Party San 2013

Bericht door Woutjinho » ma mei 27, 2013 4:04 pm

Vomitory was zeker wel goed, al had ik ze liever op mainstage gezien. Dit gaat één van de laatste keer worden om ze nog te zien in ieder geval.

Maar is het alleen black metal wat ze weren of staan de standaard bandjes als Skrewdriver, Blue Eyed Devils, Landser en Das Reich er ook bij?

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Party San 2013

Bericht door fetuskiller » ma mei 27, 2013 7:25 pm

Wat denk je zelf? :lol:
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Party San 2013

Bericht door Woutjinho » ma mei 27, 2013 10:33 pm

Ik heb tot nu toe alleen dingen gehoord over NSBM en niet veel over Oi!, dusja.
Maar het zou wel logisch zijn om dat te weren als ze zo links zijn.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Re: Party San 2013

Bericht door sanguis » ma mei 27, 2013 11:47 pm

Door de regel zie niet veel oi shirts op black/death festivals. En ik snap wel waarom ze daar wat strenger in zijn dan gemiddeld. Als ik zag wat er de eerste jaren dat ik ging aan nazi propaganda en symboliek in beslag was genomen, werd je daar niet bepaald vrolijk van.

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: Party San 2013

Bericht door Metall » di mei 28, 2013 4:35 am

Dimas schreef:
Metall schreef:
Dimas schreef:Welk jaar? 2007?
Ik heb het over de afgelopen paar jaren (zelf geweest in 2008. 2010, 2011) waarbij zelfs in 2011 Taake gewoon speelde op Party San.
Ze zijn inderdaad in 2007 te rigide geweest, wellicht inderdaad na het incident van Taake, maar zijn daar op teruggekomen omdat nogal veel mensen er commentaar op hadden. Tegenwoordig zijn ze er redelijk gebalanceerd in. Er gaat vast af en toe nog wel iets mis, maar zeker Taake-shirts kunnen gewoon weer aan.

Overigens, de Infernal War uit Polen met de Infernal SS EP?
Hoezo zijn ze er tegenwoordig ‘redelijk gebalanceerd’ in?

Vorig jaar nog hebben ze Sargeist afgezegd. Voor mij een reden om Party San voorlopig even links te laten liggen. :(
Redelijk gebalanceerd als in dat de security met lijsten werkt met bands die niet mogen ipv alles wat er verdacht uit ziet bij voorbaat te weigeren. Ik heb ooit een blik op die lijst geworpen, en dat was voornamelijk alle echt overduidelijk foute NSBM-bands die er op stonden.
Mensen krijgen nu ook de kans om, als er bijvoorbeeld een patch van een band op die lijst op je patchjas zit, een patch af te plakken ipv vest uit of zelfs verwijderd worden van het terrein. Zoals ik al zei gaat er vast nog wel eens iets mis, en bij sommige bands kan je ongetwijfeld discussieren hoe 'fout' ze precies zijn, maar de groffe fouten waar o.a. Cranial mee te maken heeft gehad komen naar ik weet niet echt meer voor.
Ja, maar Sargeist is beslist geen ‘overduidelijk foute NSBM-band’. Als dat wél zo zou zijn had men Sargeist natuurlijk nooit geboekt!
Laatst gewijzigd door Metall op wo mei 29, 2013 1:50 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Re: Party San 2013

Bericht door sanguis » di mei 28, 2013 8:25 pm

Als Sargeist de organisatie een statement had gegeven dat ze idd daar niks mee te maken hebben, hadden ze gewoon mogen spelen.

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Party San 2013

Bericht door Seventh King of Edom » wo mei 29, 2013 12:33 am

Woutjinho schreef:Vomitory was zeker wel goed, al had ik ze liever op mainstage gezien. Dit gaat één van de laatste keer worden om ze nog te zien in ieder geval.

Maar is het alleen black metal wat ze weren of staan de standaard bandjes als Skrewdriver, Blue Eyed Devils, Landser en Das Reich er ook bij?
Huh, hoe ken jij al die nazibands dan? :lolup:

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Party San 2013

Bericht door Draconian » wo mei 29, 2013 11:08 am

Wat een discussie, je kan ook gewoon bedenken dat het misschien niet handig is om in je truie Ad Hominem trui of een Der Stürmer t-shirt te verschijnen als je van deze regel weet...:roll:
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Party San 2013

Bericht door Woutjinho » wo mei 29, 2013 2:19 pm

Seventh King of Edom schreef:
Woutjinho schreef:Vomitory was zeker wel goed, al had ik ze liever op mainstage gezien. Dit gaat één van de laatste keer worden om ze nog te zien in ieder geval.

Maar is het alleen black metal wat ze weren of staan de standaard bandjes als Skrewdriver, Blue Eyed Devils, Landser en Das Reich er ook bij?
Huh, hoe ken jij al die nazibands dan? :lolup:
Paar jaar terug werd ik ermee geintroduceerd door een clubje vrienden en ik vind het prima muziek.

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Party San 2013

Bericht door Woutjinho » wo aug 07, 2013 11:22 am

Alles ingepakt denk ik. Nog even naar de AH om nog wat te eten en te drinken te kopen en dan vertrekken!

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Party San 2013

Bericht door Dimas » zo aug 11, 2013 10:42 pm

Het was wederom top. Veel gezelligheid, goed weer, prima bands.
Hoogtepunten waar voor mij Deströyer 666, Carpathian Forest, Coffins, Vomitory, Primordial en Attic.

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Party San 2013

Bericht door Woutjinho » zo aug 11, 2013 10:54 pm

Gaaf ja. Voor mij Gutalax, Magrudergrind, Dying Fetus en Vomitory dat echt geweldig was.

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Party San 2013

Bericht door Dimas » zo aug 11, 2013 11:00 pm

Vond jij trouwens ook dat de hoeveelheid dixi's wat aan de krappe kant was? Ik heb veel rijen meegemaakt en in mijn herinnering van vorige jaren was dat toen niet zo.

Gebruikersavatar
Merciless_Death
Berichten: 62
Lid geworden op: di mar 26, 2013 9:03 am

Re: Party San 2013

Bericht door Merciless_Death » ma aug 12, 2013 12:24 am

Wat een fan-tas-tisch feest was dat zeg! Hoogtepunten: Hooded Menace, Grand Supreme Blood Court, Deströyer 666, Legion of the Damned en (totaal onverwacht) Attic. Wat een heerlijke show!
Inderdaad helaas wel érg lange rijen voor de betaal-wc's.

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Party San 2013

Bericht door Seventh King of Edom » ma aug 12, 2013 10:09 am

Goed festival, leuke tijd gehad.

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Party San 2013

Bericht door Seventh King of Edom » ma aug 12, 2013 10:10 am

Woutjinho schreef:
Seventh King of Edom schreef:
Woutjinho schreef:Vomitory was zeker wel goed, al had ik ze liever op mainstage gezien. Dit gaat één van de laatste keer worden om ze nog te zien in ieder geval.

Maar is het alleen black metal wat ze weren of staan de standaard bandjes als Skrewdriver, Blue Eyed Devils, Landser en Das Reich er ook bij?
Huh, hoe ken jij al die nazibands dan? :lolup:
Paar jaar terug werd ik ermee geintroduceerd door een clubje vrienden en ik vind het prima muziek.
Wat is er prima aan white power teksten dan?

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Party San 2013

Bericht door Woutjinho » ma aug 12, 2013 10:33 am

Dimas schreef:Vond jij trouwens ook dat de hoeveelheid dixi's wat aan de krappe kant was? Ik heb veel rijen meegemaakt en in mijn herinnering van vorige jaren was dat toen niet zo.
Geen idee, ik ben geen ene keer bij de dixi's geweest. Ik kon naar de schone wc's net naast het podium als VIP. :P

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Party San 2013

Bericht door Woutjinho » ma aug 12, 2013 10:36 am

Seventh King of Edom schreef:
Woutjinho schreef:Paar jaar terug werd ik ermee geintroduceerd door een clubje vrienden en ik vind het prima muziek.
Wat is er prima aan white power teksten dan?
Ik zei dat de muziek prima is. En van die teksten lig ik voor de rest niet wakker van. De meeste bands hebben het over haat en moord, en als het opeens een keer niet tegen de hele bevolking is, zou het een probleem zijn.
Vind je SOD bijvoorbeeld slecht omdat ze vinden dat iedereen buiten amerika kut is?

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Party San 2013

Bericht door Wessel » ma mei 04, 2015 10:41 pm

*schop*
Ik zag geen topic over dit jaar of vorig jaar, dus bij deze. Party San is een van de festivals waar ik graag nog eens heen zou willen gaan. Helaas valt het altijd precies tegelijk met Brutal Assault, waar ik dit jaar weer heen ga. Voor 2016 ben ik de dubbelaar Party San-Summerbeeze aan het overwegen, met tussendoor enkele dagen vakantie in Duitsland (je kan immers niet vroeg genoeg beginnen met dagdromen en het plannen van plezier :wink: ). Wat zijn de ervaringen van forumbezoekers en plus- en minpunten van Party San volgens jullie, afgezet tegen andere festivals waar jullie geweest zijn?

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Party San 2013

Bericht door Dimas » di mei 05, 2015 10:54 am

Ik vind een van de grote voordelen die Party San heeft t.o.v. andere festivals het feit dat er maar 1 mainstage is. Toegegeven, in de tent komen wel steeds meer bandjes te staan, maar dat is een beetje vergelijkbaar met het 2e podium op Metaldays. Veel onbekend opkomend grut, wellicht later op de avond wat bekendere acts. Dit betekent dat je gewoon in principe alles op hetzelfde stuk kan bekijken. Party San is daarnaast ook gewoon relatief kleinschalig. Volgens mij heeft het een max van 10k bezoekers dus alles blijft enigszins overzichtelijk. Gewoon 1 groot vierkant waarin alles gebeurt, met de camping daarnaast. Generatoren zijn niet toegestaan, dat kan voor sommigen een voordeel zijn, sommigen een nadeel. Bier is ok (hoewel niet denderend), line-up over het algemeen erg gericht op death en black maar dit jaar is het ook wel thrash. Met een shuttle naar het dorp om daar in een Gasthof wat te schransen is vrij goedkoop (1 euro per ritje). Nu het verhuist is en half op een verlaten vliegveld staat loopt niet alles onder de blubber zoals de 2010-editie. Soms zijn er wellicht wat weinig echte zitplekken qua bankjes, maar tot nu toe meestal goed weer gehad dus dan is het gras ook goed te doen. De paar sanitairblokken zijn meestal wel erg druk, maar over het algemeen zijn er wel genoeg dixi's/pisgoten aanwezig. Prijzen voor eten en drinken zijn normaal. Het is geen Tsjechië waar je voor 2 euro een halve liter bier krijgt, maar ook geen woekerprijzen zoals we in NL af en toe zien.

Mocht het uitkomen met de verhuizing, dan is Party San wel het festival dat ik graag dit jaar zou bezoeken. Blijft vermakelijk.

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8426
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Re: Party San 2013

Bericht door AmnesJAn » di mei 05, 2015 11:35 am

Alleen al vanwege het eten is Party San mijn favoriete festival.
לֹא אעבוד

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Party San 2013

Bericht door Wessel » di mei 05, 2015 12:42 pm

Klinkt goed. Ik ken veel mensen die er ook al jaren met veel plezier komen. Eerder koos ik voor Brutal Assault (vanwege de hierboven aangehaalde Tsjechische prijzen en uiteraard de ijzersterke programmering, die altijd redelijk overeenkomt met die van Party San), maar wellicht dat ik volgend jaar Party San eens aan doe. De line up is dit jaar ook weer erg mooi, hoop dat Samael met Ceremony Of Opposites-set, Rotting Christ, The Ruins Of Beverast, Secrets Of The Moon, Morbus Chron, Aeturnus, Melechesh en Midnight ook nog bevestigd worden voor Brutal Assault!

Plaats reactie