Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9527
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Heyoka » di aug 06, 2013 8:21 pm

Metall schreef: Sommige deathmetalbands zijn misschien nog wel extremer qua teksten. Bijvoorbeeld Dying Fetus, met het nummer Kill Your Mother, Rape Your Dog. Ik geloof niet dat luisteren naar dit lied mensen ertoe aanzet om dat soort dingen ook echt te doen.
Het gaat natuurlijk niet om het letterlijk nemen van teksten. Dying Fetus heeft niet als doel om vanuit een soort ideologie moeders te vermoorden en honden te verkrachten. Bij racistische bands is het juist wel de bedoeling om idiote gedachtengangen aan de man te brengen. Dat doen ze vast vaak ook niet letterlijk, maar het idee is wel duidelijk. Dat moet ook wel duidelijk zijn anders begrijpt hun publiek het waarschijnlijk niet, maar dat terzijde.
Er is een verschil tussen een letterlijke tekst en iets bedoelen. En het gaat er om wat je voor ogen hebt, je doel. En soms slaat iemand wellicht de plank mis. Dat kan. Dat je iets zegt, maar dat het anders overkomt dan je het had bedoelt. Maar bij racistische bands is het heel duidelijk: het doel is racisme aan de man te brengen.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Jeroen » di aug 06, 2013 9:33 pm

Ach ja, het hangt er vanaf hoe ver ze gaan. Die hyper NS bands als Der Stürmer, Command en dergelijke heb ik altijd al rechts (huhu) laten liggen.
Wanneer bands als Drudkh of Graveland graag nationalistisch willen zijn, moeten ze dat zelf weten. Echte paganbands (en dus niet de hoemppa's) komen al gauw in dat vaarwater terecht. Ik heb er net zo weinig affiniteit mee als met satanisme of occultisme. Draai dat soort bands ook niet zoveel meer eigenlijk, met uitzondering van een aantal, voor zover we die teksten überhaupt serieus kunnen nemen. Bij een band als Abigor lees ik toch veel meer een filosofische inslag qua thematiek. Bij Dimmu Borgir is het ook sterk verbonden met entertainment. Bands als Emperor en Borknagar hebben die zaken al lang laten varen en ingeruild voor wat volwassener tekstwerk. Geldt eveneens voor een paar bands die het 'arische' labeltje achter zich aanslepen, zoals Kataxu of Nokturnal Mortum.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9527
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Heyoka » di aug 06, 2013 10:27 pm

Het is op zich wel een mooi gegeven dat die bands die thematiek op een gegeven moment achter zich laten.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Jeroen » di aug 06, 2013 11:03 pm

Naja, vaak als ze wat meer succes krijgen. Wat ik altijd wel komisch vind, is het gegeven dat die platen van bands als Kataxu, Sunwheel, Swastyka, Thunderbolt (in hun foute periode) gewoon door de drummer van Riverside zijn ingespeeld. Ook de oud-toetsenist van Riverside (eerste plaat) speelde keyboards bij die bands. Ik bedoel maar. Zodra het succes komt, of andere namen worden groter, wordt het allemaal wat zachter. Mooi meegenomen, hoewel het wel wat hypocriet aandoet.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Degtyarov
Berichten: 22
Lid geworden op: zo mei 05, 2013 7:54 pm
Locatie: Alka represent jwz
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Degtyarov » wo aug 07, 2013 2:02 am

Dan Drudkh dat met een nogal vaag statement kwam vlak nadat ze tekenden bij Season of Mist. Rara hoe zou dat toch komen.

De betere nationalistische bands hebben trouwens best nog weleens zeer interessante teksten, zie Peste Noire, Akitsa en het voorgenoemde Nokturnal Mortum. Daar kan ik altijd nog meer mee dan met die occulte hype die een beetje aan het rollen is gebracht door Deathspell Omega.
Nous sommes l'antithèse à votre utopie

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Metall » vr aug 09, 2013 7:12 am

Nynke schreef:
Metall schreef:Als jij spreekt van muziekbeleving, bedoel jij dan met name de beleving van concerten?
Ja, ik bedoel dan deels de beleving van concerten. Een goed concert kan voor mij een hoop toevoegen aan hoe ik een band waardeer.
Maar ik bedoel ook het hele gebeuren van een band ontdekken en die op de voet volgen qua releases en concerten etc. Sommige van de bands die ik noem, zoals TROB, Funeral Procession en Truppensturm ken ik al relatief lang.
Een aantal bands uit mijn lijstje mogen dan misschien overduidelijke invloeden van bekendere bands hebben of zelfs origineel zijn, voor mij heeft het qua sfeer of songstructuur of thematiek of gewoon het totaalplaatje altijd wat extra's.
Herkenbaar. Concerten, waarbij je oog in oog staat met de artiesten, zeggen mij eigenlijk veel meer dan cd’s.

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Metall » vr aug 09, 2013 7:18 am

Heyoka schreef:
Metall schreef: Sommige deathmetalbands zijn misschien nog wel extremer qua teksten. Bijvoorbeeld Dying Fetus, met het nummer Kill Your Mother, Rape Your Dog. Ik geloof niet dat luisteren naar dit lied mensen ertoe aanzet om dat soort dingen ook echt te doen.
Het gaat natuurlijk niet om het letterlijk nemen van teksten. Dying Fetus heeft niet als doel om vanuit een soort ideologie moeders te vermoorden en honden te verkrachten. Bij racistische bands is het juist wel de bedoeling om idiote gedachtengangen aan de man te brengen. Dat doen ze vast vaak ook niet letterlijk, maar het idee is wel duidelijk. Dat moet ook wel duidelijk zijn anders begrijpt hun publiek het waarschijnlijk niet, maar dat terzijde.
Er is een verschil tussen een letterlijke tekst en iets bedoelen. En het gaat er om wat je voor ogen hebt, je doel. En soms slaat iemand wellicht de plank mis. Dat kan. Dat je iets zegt, maar dat het anders overkomt dan je het had bedoelt. Maar bij racistische bands is het heel duidelijk: het doel is racisme aan de man te brengen.
Welke criteria hanteer jij voor de kwalificatie ‘racistisch’? Hoe kun jij zeker weten dat de intentie van een band racistische propaganda is, en niet satire of confrontatie?

Zouden optredens van - volgens jou - racistische bands verboden moeten worden?

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Metall » vr aug 09, 2013 8:38 am

Degtyarov schreef:Dan Drudkh dat met een nogal vaag statement kwam vlak nadat ze tekenden bij Season of Mist. Rara hoe zou dat toch komen.

De betere nationalistische bands hebben trouwens best nog weleens zeer interessante teksten, zie Peste Noire, Akitsa en het voorgenoemde Nokturnal Mortum. Daar kan ik altijd nog meer mee dan met die occulte hype die een beetje aan het rollen is gebracht door Deathspell Omega.
Bedankt dat jij Peste Noire onder mijn aandacht hebt gebracht ! :cheers:

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door ketter » vr aug 09, 2013 8:10 pm

Laatst gewijzigd door ketter op do nov 28, 2013 6:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9527
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Heyoka » za aug 10, 2013 2:23 am

Metall schreef: Welke criteria hanteer jij voor de kwalificatie ‘racistisch’? Hoe kun jij zeker weten dat de intentie van een band racistische propaganda is, en niet satire of confrontatie?
Als het niet overduidelijk is dat het niet racistisch is, is het racistisch. Je hoeft er niet te moeilijk over te doen lijkt me. Bands proberen zich soms te redden met een bepaald statement. Een enkele keer is het gewoon domme naïviteit, maar dat hoeft natuurlijk niet minder hard aangepakt te worden.
Metall schreef:Zouden optredens van - volgens jou - racistische bands verboden moeten worden?
Nee. Er is geen overheid nodig om dat soort dommigheid de kop in te drukken. Het is iets wat altijd blijft bestaan, ook als het verboden is.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
Degtyarov
Berichten: 22
Lid geworden op: zo mei 05, 2013 7:54 pm
Locatie: Alka represent jwz
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Degtyarov » za aug 10, 2013 3:23 am

Heyoka schreef:Als het niet overduidelijk is dat het niet racistisch is, is het racistisch.
Een beetje een gek criterium wanneer je je bedenkt dat de interpretatie van een tekst in de eerste plaats vanuit de luisteraar moet komen. Als die niet intelligent genoeg is om enige ambiguïteit te doorzien, kunnen er snel misverstanden ontstaan.

Dit heeft dan echter vaak geen reet met de artiest te maken, te meer omdat het niet aan de artiest is om zich expliciet van dingen te distantiëren waar een deel van het publiek niet tegen kan. Een band als Death in June speelt hier al jaren mee, terwijl het toch echt geen racistische groep is.
Nous sommes l'antithèse à votre utopie

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Metall » do aug 15, 2013 7:21 am

Degtyarov schreef:
Heyoka schreef:Als het niet overduidelijk is dat het niet racistisch is, is het racistisch.
Een beetje een gek criterium wanneer je je bedenkt dat de interpretatie van een tekst in de eerste plaats vanuit de luisteraar moet komen. Als die niet intelligent genoeg is om enige ambiguïteit te doorzien, kunnen er snel misverstanden ontstaan.

Dit heeft dan echter vaak geen reet met de artiest te maken, te meer omdat het niet aan de artiest is om zich expliciet van dingen te distantiëren waar een deel van het publiek niet tegen kan. Een band als Death in June speelt hier al jaren mee, terwijl het toch echt geen racistische groep is.
Exact. Net zoals een schrijver of een schilder in principe geen verantwoording hoeft af te leggen voor hoe men een controversieel kunstwerk van hem interpreteert.
Laatst gewijzigd door Metall op do aug 15, 2013 5:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door V. » do aug 15, 2013 9:53 am

Heyoka schreef:
Metall schreef: Welke criteria hanteer jij voor de kwalificatie ‘racistisch’? Hoe kun jij zeker weten dat de intentie van een band racistische propaganda is, en niet satire of confrontatie?
Als het niet overduidelijk is dat het niet racistisch is, is het racistisch.
Volgens mij werkt het, gelukkig, altijd nog zo dat je onschuldig bent tot het tegendeel bewezen. Als jij een claim maakt, bijvoorbeeld "band 'x' is racistisch", dan is het aan jou om die claim hard te maken, niet aan band 'x' of haar fans om dat te weerleggen; jij maakt immers die bewering. Als we dit gaan omdraaien, is het hek zo van de dam. Ik vind het bijvoorbeeld niet overduidelijk dat jij niet racistisch bent. Zo, nu ben jij een racist.
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Satyr » do aug 15, 2013 10:35 am

Ben de nieuwe Watain aan het aanhoren. Watain is gewoon niet mijn ding geloof ik. Muzikaal is het ook niet echt Black Metal natuurlijk, dat zal het wel zijn.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door cataclysm child » do aug 15, 2013 12:58 pm

Watain is altijd saai geweest imo, al bevatte de vorige plaat nog wel goede momenten, maar niet om me 70 minuten aan een stuk te kunnen boeien. En wat ik van de nieuwe plaat heb gehord klinkt helemaal nergens naar.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9527
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Heyoka » vr aug 16, 2013 12:30 am

V. schreef:Volgens mij werkt het, gelukkig, altijd nog zo dat je onschuldig bent tot het tegendeel bewezen. Als jij een claim maakt, bijvoorbeeld "band 'x' is racistisch", dan is het aan jou om die claim hard te maken, niet aan band 'x' of haar fans om dat te weerleggen; jij maakt immers die bewering. Als we dit gaan omdraaien, is het hek zo van de dam. Ik vind het bijvoorbeeld niet overduidelijk dat jij niet racistisch bent. Zo, nu ben jij een racist.
Degtyarov schreef:Een beetje een gek criterium wanneer je je bedenkt dat de interpretatie van een tekst in de eerste plaats vanuit de luisteraar moet komen. Als die niet intelligent genoeg is om enige ambiguïteit te doorzien, kunnen er snel misverstanden ontstaan.

Dit heeft dan echter vaak geen reet met de artiest te maken, te meer omdat het niet aan de artiest is om zich expliciet van dingen te distantiëren waar een deel van het publiek niet tegen kan. Een band als Death in June speelt hier al jaren mee, terwijl het toch echt geen racistische groep is.
Ik begrijp wat je bedoelt. De grap is natuurlijk dat er links en rechts behoorlijk mee gefuckt wordt. Voor mij is het niet interessant, omdat ik niet begrijp waarom je juist hiermee gaat fucken. Het verkeerd interpreteren van Nietzsche, het gelul over het recht van de sterkste, ieder idee over dat je vanuit achtergrond beter bent dan een ander, dat is allemaal gewauwel. Het is in de eerste plaats dom. Ga niet doen alsof er zulke diepe lagen achter zitten. Er zijn vast voorbeelden te noemen waar het wel het geval is, maar kom op, je ziet toch ook wel dat het bij bepaalde bands niet dáár om te doen is?
Noem eens 3 bands op die racistische teksten schrijven of racistische uitingen doen tijdens concerten, maar die dat niet doen omdat ze racisme zo gaaf vinden, maar om dat er sprake is van diepere lagen?
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door cataclysm child » vr aug 16, 2013 1:14 am

Nieuw Glorior Belli nummer, bevalt me zeer goed:

Faustian Spirit of the Earth

sammath
Berichten: 863
Lid geworden op: do mei 22, 2003 1:18 pm
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door sammath » vr aug 16, 2013 8:30 am



track 2 Godless Arrogance, HAMMERHEART RECORDS
furious black metal
http://www.sammath.nl http://www.hammerheart.com

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door ketter » vr aug 16, 2013 11:34 am

Laatst gewijzigd door ketter op do nov 28, 2013 6:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Heidens Hart
Berichten: 298
Lid geworden op: do mar 03, 2005 1:01 am
Locatie: Ja

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Heidens Hart » vr aug 16, 2013 12:38 pm

Out now:

ANCESTORS BLOOD (Fin) "A moment of clarity" CD 2013
As the midsummerday now lies behind us, this is the sound to the coming stormy nights over the vastness of the Finnish landscape! Epic songwriting as can be expected from Ancestors Blood. The new album 'A moment of clarity' is production wise a lot rougher than the previous 'Return of the ancient ones' and 'When the forest calls'; it goes back to the sound of their first demos. So expect a lot more primitive and rougher in sound, yet possibly their strongest songs ever. Recommended to fanatics of Satyricon debut and later Summoning.
Click here to listen

GESTALTE (Nld) "Ashes of the soul" CD 2013
Voidwandering black metal. Anticipated debut full length of pure black evil out now.
Click here to listen

GRIFT (Nld) "Twisted paradigm of light" MC 2013
Misanthropic Luciferian black metal.
Click here to listen

ANWFYNN (Nld) "Zicht" MCD 2013
This is not post rock, not acoustic folk, not shoegaze, not progressive; it is impossible to put in any category. Yet it is a bit of everything, fused together in a hypnotic musical journey into thoughts. This 5 track EP is the debut from this Dutch project has over 35 minutes playing time, containing atmospheric music, build with layers and layers of melodic acoustic and electric (bass)guitars, drums, percussion and synthesizers, supplemented with spoken, screamed and whispered words and choirs. An extensive list of instruments, all carefully crafted into a unique and very diverse mix of cacophonic sounds, soothing ambient, contrarian rhythms with technical breaks; all merged into a higly atmospheric piece. The CD is self-produced and financed by its creator in its entirety, so be sure to support them and give these tracks a listen!
Click here to listen

GRAVELAND (Pol) "The Celtic winter" LP
Reissued vinyl LP with old cassette release tracklisting and artwork. Comes with gatefold jacket, 12" black vinyl, 18" x 24" poster. For now, this will be last of the old Graveland vinyl issues. With 'Immortal pride', 'Following the voice of blood', 'In the glare...' and now 'The Celtic winter', all of Graveland's most essential releases are out on vinyl. Buy them now if you haven't done so already.


Upcoming releases for aug/sept:

Forefather - 'Steadfast' CD
I'm extremely honoured to announce a repress of this masterpiece. No bonustracks, no new artwork, this album is perfection as it is. Will be send to press shortly, to be released in August or September.

Irrwisch - 'Fallwind' 7"
Currently at the press, waiting for testpress.

Ancestors Blood - 'A moment of clarity' LP
LP edition of the new album. Finishing the layout.

Blackdeath - 'Fanatical' tape
Currently in print. Tape-edition of this rare rehearsalrecording with one unreleased bonustracks.

Skeeltron - 'Waldgeist' tape
Currently in print, an unexpected but exciting new demo




Following in okt/nov:

Tartaros - 'Darkened destiny' tape
V/A 'Oud en bezeten' compilationtape



NEW ARRIVALS:


Christs Nails Demos 1992-1996 tape Re-stock
Desaster Angelwhore tape
Funerary Call Unearthed tape
Heretic Sins from the basement tape
Satanize Eterna punicao tape

Armatus / Akitsa split 7"
Bestial Raids Prime evil damnation diehard LP
Blackdeath Fucking fullmoon foundation LP
Demigod Let chaos prevails LP
Freitod Blasphemous chants of glorification pic LP
Freitod / Wacht split 7"
Freitod / Unhuman Disease split 7"
Graveland Following the voice of blood DLP
Graveland The Celtic winter gatefold LP
In Battle Welcome to the battlefield LP
Kataklysm Temple of knowledge gatefold LP
Kataklysm Epic gatefold LP
Kataklysm Shadow & dust gatefold LP
Lock Up Hate breeds suffering gatefold LP
Morte Incandescente / Mons Veneris split 7"
Ruach Raah / Maldicão split 7"
Samael Above LP
Satanize / Eterna Penumbra split LP
Satanize / Dolentia split 7"
Terrorizer Hordes of zombies LP + flexidisc

Ancestors Blood A moment of clarity CD
Annwfyn Zicht MCD
Bestial Raids Reversed black trinity CD
Bestial Warlust Satan's fist MCD
Blackdeath Satan macht frei CD
Chaos Omen Let clarity succumb MCD
Decayed Chaos underground CD
Decayed The ancient brethren CD
Flagellant Maledictum CD
Gestalte Ashes of the soul CD
Goatpenis Trotz verbot, nicht tot CD
Godless North Summon the age of supremacy CD
Godless North Fimbulvetr 2CD
Hayras / D-Stramonium split CDR
Heretic / Waffenträger Luzifers Blasphemic hymns split CD
Liholesie Perpetual rotation CD
Mental Horror Blemished redemption CD
Obskene Sonare Der letzte weiße Hirsch CD
Satanize Holy destruction ritual CD
Vreid Pitch black brigade CD
Wacht / Dunkelheit split CD
Warhammer The winter of our discontent CD


Full mailorderlist: www.heidenshart.nl



UPCOMING CONCERTS:



HEIMDALLS WACHT 13 + 14 september, Fimbul Festival, Germany;
HERETIC 2 november Koblenz, Hellbangers Festival;
GESTALTE / CARTHAUN / CELESTERRE / ASGRAUW 29 september Little Devil Tilburg;
GESTALTE 23 okt, Tampere, Varjobaari + SACRIFICIUM CARMEN, SHIA-IXA;
GESTALTE 25 okt, Jyväskylä, Pub Katse + SACRILEGIOUS IMPALEMENT, ANCIENT HATRED;
GESTALTE 26 okt, Helsinki, Lepakkomies + AZAGHAL, KORGONTHURUS


FUCK cHRIST BOOKINGS in conspiracy with Satan and black metal presents:


"PhoboSatan" tour November 2013

BLACKDEATH (Rus - First European tour ever, new album coming soon)
AZAGHAL (Fin - First European tour ever)
GESTALTE (Nld - First European tour ever, debut album "Ashes of the soul" out now)

14/11: FRA Lille, Le Midland
15/11: BEL Gent, tbc
16/11: NLD Rotterdam, Baroeg
17/11: NLD Arnhem, Willemeen

---

Mortifera / Totalselfhatred / Freitod tour December 2013

MORTIFERA (France, new albums coming in 2013)
TOTALSELFHATRED (Finland, Osmose Productions, finally on tour after cancellation of their previous tour)
FREITOD (Germany, melancholic black/doom metal, Ván Records)

Wed 4/12: FRA - (tbc)
Thu 5/12: BEL - (tbc)
Fri 6/12: NLD - Rotterdam, Baroeg
Sat 7/12: GER - Oberhausen, Helvete + special guest Murw
Sun 8/12: NLD - Arnhem, Willemeen
Mon 9/12: GER - Berlin, K17
Tue 10/12: POL - (tbc)
Wed 11/12: CZE - Pilsen, Pod Lampou
Thu 12/12: AUT - Wien, Metalcorner
Fri 13/12: ITA/GER - tbc
Sat 14/12: SWI - Olten, Provisorium 8
Sun 15/12: FRA/ITA - tbc

Info + bookings: fcbookings@gmail.com


http://fuckchristbookings.blogspot.com
https://www.facebook.com/winterofdespondency
https://www.facebook.com/AzaghalTerrorCult
https://www.facebook.com/trueblackdeath
https://www.facebook.com/Gestalte
https://www.facebook.com/pages/Mortifer ... 8969613427
https://www.facebook.com/pages/Totalsel ... 2318328925
https://www.facebook.com/pages/Freitod/179797205400707

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door V. » vr aug 16, 2013 12:43 pm

Heyoka schreef:
V. schreef:Volgens mij werkt het, gelukkig, altijd nog zo dat je onschuldig bent tot het tegendeel bewezen. Als jij een claim maakt, bijvoorbeeld "band 'x' is racistisch", dan is het aan jou om die claim hard te maken, niet aan band 'x' of haar fans om dat te weerleggen; jij maakt immers die bewering. Als we dit gaan omdraaien, is het hek zo van de dam. Ik vind het bijvoorbeeld niet overduidelijk dat jij niet racistisch bent. Zo, nu ben jij een racist.
Degtyarov schreef:Een beetje een gek criterium wanneer je je bedenkt dat de interpretatie van een tekst in de eerste plaats vanuit de luisteraar moet komen. Als die niet intelligent genoeg is om enige ambiguïteit te doorzien, kunnen er snel misverstanden ontstaan.

Dit heeft dan echter vaak geen reet met de artiest te maken, te meer omdat het niet aan de artiest is om zich expliciet van dingen te distantiëren waar een deel van het publiek niet tegen kan. Een band als Death in June speelt hier al jaren mee, terwijl het toch echt geen racistische groep is.
Ik begrijp wat je bedoelt. De grap is natuurlijk dat er links en rechts behoorlijk mee gefuckt wordt. Voor mij is het niet interessant, omdat ik niet begrijp waarom je juist hiermee gaat fucken. Het verkeerd interpreteren van Nietzsche, het gelul over het recht van de sterkste, ieder idee over dat je vanuit achtergrond beter bent dan een ander, dat is allemaal gewauwel. Het is in de eerste plaats dom. Ga niet doen alsof er zulke diepe lagen achter zitten. Er zijn vast voorbeelden te noemen waar het wel het geval is, maar kom op, je ziet toch ook wel dat het bij bepaalde bands niet dáár om te doen is?
Noem eens 3 bands op die racistische teksten schrijven of racistische uitingen doen tijdens concerten, maar die dat niet doen omdat ze racisme zo gaaf vinden, maar om dat er sprake is van diepere lagen?
Wat is 'fucken'?

Rechten van/voor zwakkeren zijn niets anders dan het recht van de sterkste. Omdat de zwakkeren met meer zijn, zijn zij cumulatief sterker dan de sterken en leggen zo hun beperkingen op aan de sterken.
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
<Sirius>
Berichten: 580
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 1:23 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door <Sirius> » vr aug 16, 2013 12:43 pm

Zeg, wellicht is een high tea een goed idee voor de dames? Koop ik een blik Jodenkoeken.

Doe eens gek, we gaan het over muziek hebben:

Het Zweedse sausje dat bij Watain over hun black heen wordt gegoten vind ik ruk. Idem bij een Naglfar.

Dråpsnatt vind ik wel weer geweldig, iig hun album 'hymner till undergangen'. De vocalen zijn voor mij wel op het randje, dhr. Grishnackh ging daar vroeguh voor mij overheen.

Serve another god......lose another dream

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door cataclysm child » vr aug 16, 2013 12:46 pm

Drapsnatt is een prima band idd.

Ben nu naar Kroda - Fimbulvinter aan het luisteren. Goeie band, maar haalt het wat mij betreft toch net niet tegen het betere werk van Drudkh of Khors, om er 2 te noemen.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Degtyarov
Berichten: 22
Lid geworden op: zo mei 05, 2013 7:54 pm
Locatie: Alka represent jwz
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Degtyarov » zo aug 18, 2013 9:56 pm

Heyoka schreef:Ik begrijp wat je bedoelt. De grap is natuurlijk dat er links en rechts behoorlijk mee gefuckt wordt. Voor mij is het niet interessant, omdat ik niet begrijp waarom je juist hiermee gaat fucken. Het verkeerd interpreteren van Nietzsche, het gelul over het recht van de sterkste, ieder idee over dat je vanuit achtergrond beter bent dan een ander, dat is allemaal gewauwel. Het is in de eerste plaats dom. Ga niet doen alsof er zulke diepe lagen achter zitten. Er zijn vast voorbeelden te noemen waar het wel het geval is, maar kom op, je ziet toch ook wel dat het bij bepaalde bands niet dáár om te doen is?
Noem eens 3 bands op die racistische teksten schrijven of racistische uitingen doen tijdens concerten, maar die dat niet doen omdat ze racisme zo gaaf vinden, maar om dat er sprake is van diepere lagen?
Waarom bands juist hiermee gaan 'fucken'? Omdat het taboe is, dus spannend. Een zonnewiel maakt emotioneel nou eenmaal meer los dan een omgekeerd kruis.

En waarom zou ik 3 bands op gaan noemen die racistische teksten schrijven? Jouw oorspronkelijke bewering was dat een band racistisch was als het niet overduidelijk was dat de band niet racistisch was. Dat is een vrij domme stelling omdat er dus dat er wel degelijk bands bestaan met ambigue teksten/symboliek (en dan heb ik het dus niet over expliciet racistische uitingen). Bands die in deze categorie vallen zijn er bij de vleet: Peste Noire, Death in June, Darkwood, Drudkh, Sol Invictus, Akitsa, etc.
Nous sommes l'antithèse à votre utopie

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Cranial » ma aug 19, 2013 5:18 pm

wat een gejank weer......

maar goed, de nieuwe watain doet het hier ook niet goed, doet me veel te veel aan bathory denken en niet op de goede manier....
ik vraag me af wanneer de band eens een echt eigen geluid gaat ontwikkelen in plaats van het te jatten van de groten zoals Dissection, Celtic frost en Bathory...

jammer weer dit...
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door cataclysm child » wo aug 21, 2013 12:23 am

Op 14 oktober komt er na 8 jaar eindelijk een nieuwe Gehenna uit!
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
CALIBANaan
Berichten: 9709
Lid geworden op: vr jul 18, 2003 7:59 pm
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door CALIBANaan » wo aug 21, 2013 4:00 pm

En dat is aangenaam nieuws. Ik ben dan ook erg benieuwd naar het resultaat van Gehenna.
Gelegenheids Satanist

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Hieronimus » wo aug 21, 2013 9:48 pm

Kom net deze teaser tegen van Cryptic Forest, een Duitse band die voor het grootste gedeelte uit leden van Finsterforst bestaat, waarover ik eerder al tamelijk lovend was (zie hier). Waar Finsterforst Moonsorrow probeert na te streven (en waar dat zowaar op enkele momenten heel goed lukt!), daar doet Cryptic Forest hetzelfde trucje met Immortal, althans, dat maak ik op uit deze korte fragmenten. Dit gaat nog wel een paar keer voorbij komen hier.

Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door cataclysm child » do aug 22, 2013 1:05 pm

Nieuw nummer van Germ, plaat komt op 21 oktober uit:

Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Crises » do aug 22, 2013 11:13 pm

Alles wat ik tot nu toe van Germ gehoord heb, geeft me een gevoel van: ja, maar Austere deed dit toch echt beter. Ik kan niet geloven dat het dezelfde persoon is.
En Audrey Silvain... Dat die überhaupt nog met iemand samenwerkt. Ik heb nu zo langzamerhand wel begrepen, dat bij haar een aantal schroefjes los zitten, vooral op het sociale vlak.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door cataclysm child » vr aug 23, 2013 12:22 am

En wat vind je van Woods of Desolation? Torn Beyond Reason staat voor mij minstens op gelijke hoogte van To Lay Like Old Ashes. Wat Germ betreft volg ik je wel, al gebruiken ze bepaalde (elektronische) elementen die bij Austere ontbraken en aan Germ wel een meerwaarde geven, imo.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Crises » vr aug 23, 2013 12:42 am

Als je ooit eens reviews van mij leest, kom je er al gauw achter dat ik heel erg naar word van elektronica in mijn black metal.
Woods of Desolation trek ik wel, net als Nontinuum en Encircling Sea.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Cranial » vr aug 23, 2013 2:28 am

cataclysm child schreef:Op 14 oktober komt er na 8 jaar eindelijk een nieuwe Gehenna uit!
en daar kijken we zeker naar uit 8)
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Seventh King of Edom » zo aug 25, 2013 10:22 pm

Site met leuke artikelen, het mogen er best meer worden. Het heet Bevroren Ivoren Toren.

http://ondergrondserecensies.wordpress. ... omwelcome/

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Satyr » zo aug 25, 2013 11:23 pm

Wat ontzettend zonde weer, die stem van die Austrere/Germ knakker. Hou godverdomme je muil, je verpest elke fucking plaat.

Gebruikersavatar
Degtyarov
Berichten: 22
Lid geworden op: zo mei 05, 2013 7:54 pm
Locatie: Alka represent jwz
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Degtyarov » zo aug 25, 2013 11:24 pm

Seventh King of Edom schreef:Site met leuke artikelen, het mogen er best meer worden. Het heet Bevroren Ivoren Toren.

http://ondergrondserecensies.wordpress. ... omwelcome/
Die is me bekend. :wink:
Nous sommes l'antithèse à votre utopie

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Satyr » ma aug 26, 2013 1:34 pm

Degtyarov schreef: Die is me bekend. :wink:
Je hebt een leuke schrijfstijl :mrgreen:

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Eru Iluvatar » ma aug 26, 2013 1:51 pm

Van bovengenoemde site:

'' Bands uit Noord-Europa zijn van essentieel belang geweest voor de ontwikkeling van black metal van een wat jolig esthetisch concept tot een volwaardige muziekstroming met een – in tegenstelling tot overzeese stromingen als thrash en death metal – herkenbaar Europees geluid. ''

Een aantal thrash- en deathmetalbands uit Europa hebben wel degelijk een herkenbaar Europees geluid dat te onderscheiden valt van bijvoorbeeld het geluid van Amerikaanse Bay Area thrash en death metal uit Florida. Verder een geinige site met leuk geschreven teksten. Ga zo door!

The Chosen
Berichten: 4342
Lid geworden op: zo nov 14, 2004 1:55 pm
Locatie: Hilversum

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door The Chosen » ma aug 26, 2013 6:52 pm

Gisteren een paar nummers geluisterd van de nieuwe The Ruins Of Beverast. Klinkt erg goed, iets trager dan wat ik van hun gewend ben. De laatste die ik luisterde was Rain Upon The Impure, die me door de vrij slechte productie minder kon bekoren dan het debuut. De nieuwe zal hier denk ik wel in huis worden gehaald.

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Metall » di aug 27, 2013 5:22 am

Eru Iluvatar schreef:Van bovengenoemde site:

'' Bands uit Noord-Europa zijn van essentieel belang geweest voor de ontwikkeling van black metal van een wat jolig esthetisch concept tot een volwaardige muziekstroming met een – in tegenstelling tot overzeese stromingen als thrash en death metal – herkenbaar Europees geluid. ''

Een aantal thrash- en deathmetalbands uit Europa hebben wel degelijk een herkenbaar Europees geluid dat te onderscheiden valt van bijvoorbeeld het geluid van Amerikaanse Bay Area thrash en death metal uit Florida. Verder een geinige site met leuk geschreven teksten. Ga zo door!
Qua thrash en (pure) death vind ik de Amerikanen toch wel superieur. Tot nu toe geen Europese band gezien die, in deze genres, kan tippen aan Death Angel respectievelijk Dying Fetus.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door cataclysm child » do aug 29, 2013 12:09 am

Nieuw nummer van Sarke:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=v-UG7TfO07s#t=39[/youtube]
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Dimas » zo sep 01, 2013 1:24 pm

Die nieuwe Sarke klinkt gewoon weer precies zoals de rest, ok maar erg snel saai.

Nieuwe album van Isvind, Daumyra, klinkt weer erg lekker!

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Satyr » ma sep 02, 2013 2:32 pm

De nieuwe Satyricon is beschikbaar via de verguisde paden ;)

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Dimas » ma sep 02, 2013 4:47 pm

Matige plaat weer. Alleen Phoenix met de gastvocalen van Sivert Høyem en Walker Upon The Wind springer er positief uit.

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Satyr » di sep 03, 2013 10:40 am

Dimas schreef:Matige plaat weer. Alleen Phoenix met de gastvocalen van Sivert Høyem en Walker Upon The Wind springer er positief uit.
Hier ben ik het volkomen mee eens, hahaha. Die eerste 4 nummers zijn buitengewoon saai, het rijtje Phoenix, Walker Upon The Wind en Nekrohaven is dan wel aardig en vervolgens weer saaiheid troef.

Ik vraag me af waarom Satyr niet zelf de drums in heeft gespeeld, voor deze cd had hij Frost echt niet nodig.

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Tox » wo sep 04, 2013 2:46 pm

Waarom wordt Watain eigenlijk opeens als de grootste black metal band op de aardkloot gezien door diverse media/reviews?

Ik vind het een beetje raar.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door ketter » wo sep 04, 2013 3:27 pm

Laatst gewijzigd door ketter op do nov 28, 2013 5:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Satyr » wo sep 04, 2013 3:40 pm

Lawless Darkness was wel aardig, deze plaat vind ik iig niks. Ben nooit zo'n Watain-adept geweest, dat mid-tempo trash gedoe is niet mijn ding.

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Seventh King of Edom » do sep 05, 2013 10:21 am

Tox schreef:Waarom wordt Watain eigenlijk opeens als de grootste black metal band op de aardkloot gezien door diverse media/reviews?

Ik vind het een beetje raar.
Ik ook, vroeger vond ik ze nog leuk, maar nu niet meer. Mij te commercieel geworden allemaal. Het lijkt alsof er een grote hype rond die band is ontstaan. Marketing zal het wel zijn. Geef mij maar Watain toen ze nog Casus Luciferi uitbrachten, dat was nog leuk.

Gebruikersavatar
Hæresiarch Sr.
Berichten: 243
Lid geworden op: zo okt 23, 2011 10:42 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Hæresiarch Sr. » do sep 05, 2013 11:46 am

Seventh King of Edom schreef:
Tox schreef:Waarom wordt Watain eigenlijk opeens als de grootste black metal band op de aardkloot gezien door diverse media/reviews?

Ik vind het een beetje raar.
Marketing zal het wel zijn.
Dit. En anderzijds uiteraard de metalheads die bij het langskomen van een bandwagon spontaan hun intellectuele capaciteiten verliezen.

Plaats reactie