Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Scream filled Silence » di okt 29, 2013 11:58 am

Is het ondertussen alweer niet eens tijd voor jaarlijstjes?

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door ketter » di okt 29, 2013 12:24 pm

Laatst gewijzigd door ketter op do nov 28, 2013 5:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Hieronimus » di okt 29, 2013 4:30 pm

Eru Iluvatar schreef:
Lennert schreef:Na een flinke avond doorzakken met Eru na afloop van de Dutch Doom Days kwamen we toch vrij snel tot de conclusie dat wij als fans van epic metal toch een mooie lading aan black metal ook uitzonderlijk goed kunnen waarderen. Van de week heb ik (meer vanuit nostalgische overwegingen) van Moonspell Wolfheart aangeschaft, maar het is toch Borknagar's Urd waar ik me muzikaal (en qua zang) het meeste tot voel aangetrokken. Zodoende mijn vraag naar meer bands die in essentie nog in het black metal genre vallen, maar die het eigenlijk al lang ontstegen zijn en gewoon veel gevarieerdere muziek maken. Ik denk hierbij aan vergelijkbare bands met Borknagar, Solstafir en Enslaved: een black metal sfeer, maar dan vooral een epische sfeer, afwisseling tussen clean en harsh vocals en niet vies van een lading melodie over de herrie.

Geen idee overigens of Wolfheart valt onder black metal volgens de puristen, ik vind het een verdomd gaaf album.
Borknagar - Archaic Course
ICS Vortex - Storm Seeker
Lamented Souls - The Origins Of Misery (epische psychedelische doom met ICS Vortex)
Arcturus - The Sham Mirrors & Sideshow Symphonies (ook met ICS Vortex)
Vintersorg - Jordpuls (in het rijtje van Borknagar - Urd)
Menhir - Hildebrandslied (Falkenbach-esque)
Enslaved - Vertebrae, Axioma Ethica Odini & RIITIIR
Vulture Industries - The Dystopia Journals
Age Of Silence - Acceleration
Frantic Bleep - The Sense Apparatus
Emperor - IX Equilibrium & Prometheus - The Discipline Of Fire & Demise
Ihsahn - The Adversary
Leprous - Tall Poppy Syndrome & Bilateral
Hulde voor dit lijstje.
Lennert schreef:
Satyr schreef:Hij vroeg om de sfeer van black. Enslaved is al eeuwen geen black metal en is het eigenlijk nooit geweest.

Draconian is behoorlijk black qua lyrics (hoe cheesy ook, maar dat terzijde), de sfeer is ook aanwezig en de zang is clean en grunt.
Als ik toch net Roots Of The Mountain op youtube opzoek hoor ik echt wel degelijk een specifiek black metal sfeertje in combinatie met prog. Wat maakt Enslaved precies geen black dan en welk genre zouden ze wel spelen? Ik hoor van mijn black metal vrienden altijd dat sfeer het belangrijkste is voor black metal.
Epic progressive viking metal. (Duh.)
Allicht dat Enslaved invloeden vanuit de black metal heeft, maar het heeft het niet als hoofdgenre, dat is wat denk ik bedoeld wordt.

In Vain is nog wel interessant voor jou.


Misschien wat Keep of Kalessin en Khonsu (agressief, melodisch, episch).



Nog een laatste aanrader, misschien ga ik hiermee te ver, want het is wat minder episch en meer bruut (maar nog wel progressief en melodisch genoeg): Akercocke.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25594
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Lennert » di okt 29, 2013 4:45 pm

Ik vind viking metal anders geen apart genre vanuit muzikaal opzicht, alleen vanuit thematisch opzicht :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Lennert op di okt 29, 2013 6:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Crises » di okt 29, 2013 4:59 pm

Mis ik geen ergens?
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Eru Iluvatar » di okt 29, 2013 5:31 pm

Lennert schreef:Ik vind viking metal anders apart genre vanuit muzikaal opzicht, alleen vanuit thematisch opzicht :mrgreen:
In dat kader zou je EREB ALTOR eens moeten proberen. Een zijprojectje van het muzikale duo achter de Zweedse epische doom-formatie ISOLE.
Oorspronkelijk bedoelt als een Bathory-tribute, maar inmiddels heeft het een eigen leven gekregen. Een mix van de Viking-bombarie van Quorthon, met soortgelijke
black metal-invloeden en doomsferen a la Candlemass. Zang is zowel clean als krijserig. De heldere zang is echter stukken beter dan die van Quorthon!


Heidens Hart
Berichten: 298
Lid geworden op: do mar 03, 2005 1:01 am
Locatie: Ja

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Heidens Hart » do nov 07, 2013 2:59 pm

BLACKDEATH 'Phobos'

New 2013 album. Blackdeath always had their own unique style and for that reason, remained a hidden gem in the underground. Over the years, their music evolved and new album 'Phobos' is more or less a continuation of the style on 'Katharsis'. So a more and more avantgarde kind of songwriting compared to the old material, yet they are in no way more accessible or less extreme. Even though the production of the album is better than ever, don't expect an overpolished, empty sound. The typical possessed vocal style and strange rhythms and melodies will cause nausea, visions of death and possession of Satan. For almost 20 years, Blackdeath remains to carry the banner of true black metal and stays a typical love it or hate band - only appreciated by the devoted.
Listen: http://www.youtube.com/watch?v=VfHASbU5V2k


Afbeelding



BLACKDEATH 'Fanatical'


One more time, their old stuff was re-released by Heidens Hart. The rehearsal tape 'Fanatical' – previously released only through the impossible to find limited red vinyl by Niessedrion Records back in 2007 and featuring with Blackdeath's first recording after returning to the full line-up – is now available through the label. The tape contains also a bonus track, a rehearsal version of “Der nukleare Wojwode” recorded in 2009.


Afbeelding



'Phobos' tshirt

Afbeelding



Be sure to see Blackdeath live in The Netherlands, Belgium and France with Azaghal and Gestalte. Not to be missed! Dates:

14 november - Le Midland, Lille, France
15 november - Frontline, Ghent, Belgium
16 november - Baroeg, Rotterdam, The Netherlands
17 november - Willemeen, Arnhem, The Netherlands

And live in Hungary only Blackdeath + supports:
22 november HUN Szeged, Club noir
23 november HUN Budapest, ShowBarlang

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Satyr » ma nov 25, 2013 2:07 pm

Obsidian Gate is nu echt weer levend. Op Facebook kwam het nieuwe artwork al langs en op hun site ook nog wat info: http://obsidiangate.de/?p=245

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Dimas » vr dec 06, 2013 2:31 pm

Iskald heeft een nieuw nummertje online staan: http://iskald.indierecordings.no/

Klinkt weer wat meer als Revelations of Reckoning Day, lekker!

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8426
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door AmnesJAn » do dec 19, 2013 9:51 am

Nieuwe herrie: Scourged

לֹא אעבוד

Heidens Hart
Berichten: 298
Lid geworden op: do mar 03, 2005 1:01 am
Locatie: Ja

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Heidens Hart » do dec 19, 2013 8:48 pm

Supplicium 'Magna atra missa' 2LP
Debuut als dubbel-LP met twee nummers van de eerste mini als bonus op kant D is nu uit en op voorraad bij ondergetekende.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Hieronimus » do dec 19, 2013 11:30 pm

Oeps, dubbelpostje met ander topic, my bad.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Seventh King of Edom » vr dec 27, 2013 10:24 am

AmnesJAn schreef:Nieuwe herrie: Scourged

ja, die hebben we al geliked :D
Goed spul, je andere band AmnesJan?

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door XnegativeX » zo dec 29, 2013 4:51 pm

Black metal lijstje van 2013:

1-Inferno - Omniabsence Filled by His Greatness
2-Blut aus nord - What Once Was... Liber III
3-Inquisition - Obscure Verses for the Multiverse
4-Saille - Ritu
5-Glorior belli - Gators Rumble, Chaos Unfurls
6-Gehenna - Unravel
7-Throne of katarsis - The Three Transcendental Keys
8-Summoning - Old mornings dawn
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Satyr » zo dec 29, 2013 10:06 pm

Throne of Katarsis is echt een hele dikke tegenvaller, wat een baggergeluid.

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door fetuskiller » zo dec 29, 2013 10:24 pm

Satyr schreef:Throne of Katarsis is echt een hele dikke tegenvaller, wat een baggergeluid.
Dat past juist zo perfect bij de plaat, zorgt voor een hele fijne trip ervaring.

Hij staat op drie in mijn jaarlijst.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door XnegativeX » ma dec 30, 2013 10:03 am

Baggergeluid? Volgens mij heeft die plaat een redelijk typische black metal productie. Gewoon zoals het hoort bij black metal.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Satyr » ma dec 30, 2013 11:21 am

Dat zal best, maar de rest van hun discografie is een stuk beter geproduceerd. Ik had iig iets anders verwacht dan een blikken echoput.

Deed me denken aan Prosatanica Shooting Angels van Nargaroth, die heeft ook zo'n zelfde productie. Klinkt helemaal nergens naar.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Eru Iluvatar » do jan 16, 2014 9:50 am

Op het kwalitatief vrij degelijke metal e-zine stuitte ik gisteren op deze zeer sfeervolle band, wederom eentje met een Tolkien-naam:

Ered Wethrin



Ik heb deze Amerikaanse band uit Salt Lake City (net als het min of meer soortgelijke Caladan Brood) een kans gegeven vanwege de Midden-aardse naam en de toepasselijke, schitterende voorkant van het debuutalbum 'Tides Of War'.

Ered Wethrin biedt zeer sfeervolle, melodieuze muziek. Soms heel alternatief Radiohead-achtig (of noemen we dat postrock/shoegaze? ), maar soms ook heel episch, met meer Viking-achtige koren zoals we dat kennen van menige Scandinavische band. De muziek heeft op mij een geruststellend en gelukzalig effect. Interessant.

Hier valt het hele album te beluisteren:

http://www.invisibleoranges.com/2014/01 ... es-of-war/

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Jeroen » zo jan 26, 2014 8:41 pm

Nokturnal Mortum zit as we speak ook in de studio voor de opvolger van het briljante The Voice Of Steel. Ik ben benieuwd. Er staan op YouTube alvast wat voorproefjes (vanuit de studio). Heb er wel weer vertrouwen in.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Satyr » di jan 28, 2014 7:26 pm

Ik niet. Hoe moeten ze The Voice of Steel in vredesnaam overtreffen?

edit:

Godverdomme, wat goed!

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Crises » di jan 28, 2014 10:08 pm

Ja, Fluisteraars. :)
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Hæresiarch Sr.
Berichten: 243
Lid geworden op: zo okt 23, 2011 10:42 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Hæresiarch Sr. » wo jan 29, 2014 2:45 pm

Nieuwe Irrwisch 7" is ook te bestellen.
Op 29 januari 2014 12:54 schreef Heidens Hart het volgende:
IRRWISCH Fallwind 7"

Afbeelding

Nieuwe vinyl 7" zou met 1-2 weken uit moeten zijn.

Luisteren: www.irrwisch.nl
Bestellen: www.heidenshart.nl

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18567
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Krimhild » wo jan 29, 2014 4:04 pm

Satyr schreef:Ik niet. Hoe moeten ze The Voice of Steel in vredesnaam overtreffen?
Moet het per se overtroffen worden ja?
Satyr schreef:edit:

Godverdomme, wat goed!
Ik ben om!

Waarom staat Ten Onder trouwens nog niet op metal archives?
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Hæresiarch Sr.
Berichten: 243
Lid geworden op: zo okt 23, 2011 10:42 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Hæresiarch Sr. » wo jan 29, 2014 8:16 pm

Krimhild schreef:Waarom staat Ten Onder trouwens nog niet op metal archives?
Voldoet niet aan de regels. We hebben de MCD alleen digitaal uitgebracht zonder echt artwork, hetgeen niet afdoende is.

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Dimas » wo jan 29, 2014 8:41 pm

Ik neem aan dat het bij dat ene eerbetoon blijft, wat betreft Ten Onder?

Gebruikersavatar
Hæresiarch Sr.
Berichten: 243
Lid geworden op: zo okt 23, 2011 10:42 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Hæresiarch Sr. » wo jan 29, 2014 8:57 pm

Dimas schreef:Ik neem aan dat het bij dat ene eerbetoon blijft, wat betreft Ten Onder?
Er is in principe meer muziek die hieraan gerelateerd is, maar dat is qua muzikanten niet in geheel dezelfde samenstelling ontstaan. Dat materiaal is dus in elk geval qua muziek en productie niet gelijk aan het nummer dat nu online staat, maar in verband met de deels overlappende betrokkenheid en het gedeelde concept overwegen we wel om alles onder dezelfde noemer te scharen. Kortom: er zal nog meer volgen, maar onder welke naam is nog onzeker en reken sowieso op een wat andere sound.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Jeroen » do jan 30, 2014 12:35 pm

Satyr schreef:Ik niet. Hoe moeten ze The Voice of Steel in vredesnaam overtreffen?
Die verwachting koester ik ook niet direct. Maar al is het half zo goed, dan nog ben ik tevreden. We zullen wel horen of The Voice Of Steel een eenmalig hoogtepunt blijft.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Dimas » vr jan 31, 2014 3:29 pm

Hæresiarch Sr. schreef:
Dimas schreef:Ik neem aan dat het bij dat ene eerbetoon blijft, wat betreft Ten Onder?
Er is in principe meer muziek die hieraan gerelateerd is, maar dat is qua muzikanten niet in geheel dezelfde samenstelling ontstaan. Dat materiaal is dus in elk geval qua muziek en productie niet gelijk aan het nummer dat nu online staat, maar in verband met de deels overlappende betrokkenheid en het gedeelde concept overwegen we wel om alles onder dezelfde noemer te scharen. Kortom: er zal nog meer volgen, maar onder welke naam is nog onzeker en reken sowieso op een wat andere sound.
Dat merken we dan wel weer. Qua gevoel was het in ieder geval top.

Gebruikersavatar
Hæresiarch Sr.
Berichten: 243
Lid geworden op: zo okt 23, 2011 10:42 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Hæresiarch Sr. » vr jan 31, 2014 5:33 pm

Dimas schreef:Dat merken we dan wel weer. Qua gevoel was het in ieder geval top.
Dank je.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18567
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Krimhild » za feb 01, 2014 2:00 am

Hæresiarch Sr. schreef:
Dimas schreef:Dat merken we dan wel weer. Qua gevoel was het in ieder geval top.
Dank je.
Helemaal mee eens. Echt goud.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Jeroen » za feb 01, 2014 11:10 pm

Na A Blaze In The Northern Sky was ik zojuist toe aan iets melodieuzer spul. Heb al jaren één album van de Zweedse melodieuze black metallers Misteltein in de kast staan. Destijds best veel gedraaid, toen melo-black nog in was. Wat blijkt, Rape In Rapture is nog steeds best aardig. Een mooie mix van Dimmu Borgir (keyboardgebruik), thrashy black metal (oude Cradle Of Filth, maar godzijdank zonder de hoge gilletjes) en wat inventiever werk ala Emperor. Goed, briljant is het niet, maar best eens leuk om na jaren weer eens op te zetten. Zo waren er destijds zoveel van dit soort hoopvolle clubjes. Ik kan me ook nog goed herinneren dat ik behoorlijk weg was van Infernal Satanic Verses van Mystic Circle. Band werd door lading symfonische (keyboard)opsmuk overal zo'n beetje uitgekotst, maar ik kon die muziek prima hebben. Zowel die plaat als opvolger The Great Beast vind ik eigenlijk nu ook nog wel te pruimen. Noem ze verder maar op: Thyrane, Mactatus. Grand Alchemist (geweldige band, hebben pas nieuwe uit btw), Anorexia Nervosa, Mephistopheles, Ninnghizhidda, Axamenta, Salacious Gods (oet Drenthe), Liar Of Golgotha. Technisch vaak allemaal net wat beter en gladder dan de extremere groepen, maar op een enkele uitzondering na zonder eigen gezicht. Grappig hoe trends komen en gaan.

Overigens zag ik dat Agathodaimon binnenkort hier praktisch om de hoek staat in de Almelose Naxt. Heb Blacken The Angel en Serpent's Embrace in de kast staan. Die eerste heb ik jááren geleden compleet grijsgedraaid. Ook zo'n melodieuze black metalplaat zoals bovenstaande voorbeelden. Al veraadde die andere schijf al wat meer dark metal. Best leuke band in ieder geval. Al vond ik het altijd jammer dat zanger (Akaias) op een gegeven moment het veld moest ruimen voor een anoniemere krijszanger. Best agressief stemgeluid had die knaap. Ben de band sinds Phoenix (2009) uit het oog verloren, want dat was een kutplaat van heb ik jou daar, mede door de ontzettend slechte zanger dus.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Tox » za feb 01, 2014 11:46 pm

De nieuwe Woods of Desolation klinkt prima. Productie is wat minder vol dan hun vorige plaat, maar dat is eigenlijk alleen maar goed, want als die trend was doorgezet was de boel nu overgeproduceerd geweest.
Komt wel in de kast te staan hier.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Hæresiarch Sr.
Berichten: 243
Lid geworden op: zo okt 23, 2011 10:42 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Hæresiarch Sr. » zo feb 02, 2014 4:20 pm

Tox schreef:De nieuwe Woods of Desolation klinkt prima. Productie is wat minder vol dan hun vorige plaat, maar dat is eigenlijk alleen maar goed, want als die trend was doorgezet was de boel nu overgeproduceerd geweest.
Eh, de vorige plaat was allang overgeproduceerd.

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Satyr » zo feb 02, 2014 7:27 pm

Jeroen, dan moet jij Obtained Enslavement ook wel leuk vinden (gevonden hebben). Mactatus was echt van die veilige, nette, lieve, schattige, precies tussen de lijntjes black metal. Maar het klonk wel geweldig ja, haha

Dot nummer is het ideale voorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=bLbcS3eulb0

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Jeroen » zo feb 02, 2014 8:03 pm

Naja schattig, Suicide is best een heavy plaat. OE ken ik wel ja. Best leuk. Thunderbolt uit Polen vind ik ook nog steeds geweldig. Zowel oude melodieuze werk als bikkelharde latere albums. The Burning Deed Of Deceit vind ik misschien wel het beste Poolse black metalalbum samen met Creed of Iron van Graveland en Hunger of Elements van Kataxu. Jammer dat Thunderbolt niet meer bestaat.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Tox » zo feb 02, 2014 9:35 pm

Hæresiarch Sr. schreef:
Tox schreef:De nieuwe Woods of Desolation klinkt prima. Productie is wat minder vol dan hun vorige plaat, maar dat is eigenlijk alleen maar goed, want als die trend was doorgezet was de boel nu overgeproduceerd geweest.
Eh, de vorige plaat was allang overgeproduceerd.
Mja, daar kun je over twisten. Voor mij was het nog net binnen de grenzen.
Maargoed, duidelijk dat deze plaat jou meer zal aanspreken dan. ;)
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Hæresiarch Sr.
Berichten: 243
Lid geworden op: zo okt 23, 2011 10:42 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Hæresiarch Sr. » zo feb 02, 2014 10:01 pm

Tox schreef:Mja, daar kun je over twisten. Voor mij was het nog net binnen de grenzen.
Maargoed, duidelijk dat deze plaat jou meer zal aanspreken dan. ;)
Inderdaad. Was overigens niet van plan deze op te zoeken; had verwacht dat het nog erger zou zijn. Maar misschien toch even iets van proberen dan als het weer wat rauwer is.

sammath
Berichten: 863
Lid geworden op: do mei 22, 2003 1:18 pm
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door sammath » ma feb 03, 2014 12:33 pm

Afbeelding
furious black metal
http://www.sammath.nl http://www.hammerheart.com

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Satyr » ma feb 03, 2014 9:40 pm

Ohja, Sammath! ff downloaden

sammath
Berichten: 863
Lid geworden op: do mei 22, 2003 1:18 pm
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door sammath » ma feb 03, 2014 10:53 pm

hoppa! downloaden die handel!

denk niet dat het je smaak zal zijn als je Fluisteraars 97/100 geeft....

cheers
furious black metal
http://www.sammath.nl http://www.hammerheart.com

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Crises » di feb 04, 2014 2:51 pm

Fikkie heeft weer een volle maag inderdaad. ;)
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25594
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Lennert » zo feb 16, 2014 12:37 am

Axioma Ethica Odini vandaag gevonden bij de Kroese in Arnhem. Dit is wel helemaal het soort muziek wat ik bedoelde toen ik eerder om tips vroeg, wat een verdraaid sfeervolle plaat!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18567
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Krimhild » zo feb 16, 2014 9:52 am

Geen winter!? Dan maken we het zelf wel.

Afbeelding

Wat is Immortal toch lekker! Die drums!1
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Seventh King of Edom » zo feb 16, 2014 2:56 pm

Krimhild schreef:Geen winter!? Dan maken we het zelf wel.

Afbeelding

Wat is Immortal toch lekker! Die drums!1
+1

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Satyr » di feb 18, 2014 12:38 pm

Enthroned komt (alwééééér) met een nieuwe plaat. Was de muziek nou maar net zo gaaf als het artwork... Ik mis Sabathan

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Dimas » di feb 18, 2014 5:27 pm

Nieuwe Mayhem-video voor een opkomende 7"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7d7cr-zdm1Y&noredirect=1[/youtube]

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door cataclysm child » wo feb 19, 2014 12:58 am

Klinkt wel erg clean tov Ordo Ad Chao. Ik had het wel voor die doffe productie op die plaat. En Attila's screams hebben ook al wel eens beter geklonken. Al bij al wel okay, benieuwd naar het geheel.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18567
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Krimhild » vr mar 21, 2014 11:34 am

Ten Onderrrrr!
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25594
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Lennert » wo mar 26, 2014 10:32 pm

Borknagar's Urd en Enslaved's Axioma Ethica Odini zijn werkjes waarvan ik niet kan stoppen met er naar luisteren, meer van deze epische semi-black zooi!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Plaats reactie