14 nov: Year Of The Goat + support @ Baroeg

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Baroeg R'dam
Berichten: 1414
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:43 pm
Locatie: Rotterdam Zuid
Contacteer:

14 nov: Year Of The Goat + support @ Baroeg

Bericht door Baroeg R'dam » ma okt 14, 2013 7:04 pm

Donderdag 14 november

Year Of The Goat (SE occult rock)
GOLD (NL heavy rock)

Vvk € 8,00. Entree € 10,00. Zaal open 19.00 uur
Tickets verkrijgbaar via http://www.baroeg.nl

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: 14 nov: Year Of The Goat + support @ Baroeg

Bericht door Lennert » ma okt 14, 2013 7:12 pm

Gaaf, ga ik zeker proberen bij te zijn! Year Of The Goat was afgelopen keer in Tilburg al uitstekend.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: 14 nov: Year Of The Goat + support @ Baroeg

Bericht door Lennert » ma nov 04, 2013 3:24 pm

Niemand anders? Ik ben sowieso benieuwd hoeveel publiek hier op een doordeweekse avond op af komt, de vorige keer was het in Tilburg in ieder geval best druk.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
puist
Berichten: 2688
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 9:07 pm

Re: 14 nov: Year Of The Goat + support @ Baroeg

Bericht door puist » ma nov 04, 2013 3:29 pm

Het was zeker een fijn optreden in de Little Devil maar in Rotterdam ben ik er niet bij.
Heb die dag al concerten van King Dude/Urfaust en Devil/Below/Altar Of Oblivion
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: 14 nov: Year Of The Goat + support @ Baroeg

Bericht door Marcel Hubregtse » ma nov 04, 2013 3:36 pm

Lennert schreef:Niemand anders? Ik ben sowieso benieuwd hoeveel publiek hier op een doordeweekse avond op af komt, de vorige keer was het in Tilburg in ieder geval best druk.
Ik denk weinig aangezien in Little Devil op precies dezelfde dag Devil, Below en Altar Of Oblivion staan en die bands trekken precies hetzelfde publiek dat ook op Year Of The Goat afkomt en in Tilburg heb je barslechte Gold er tenminste niet bij maar wel Altar Of Oblivion dat nog nooit in Nederland gespeeld heeft.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: 14 nov: Year Of The Goat + support @ Baroeg

Bericht door innuendo » ma nov 04, 2013 3:45 pm

Hehe Gold ja. Ik zie een verband met Avatarium (nog bedankt voor je reactie onder mijn review trouwens). Twee bands die ik niet kan verdragen, terwijl er hier ook mensen op het forum zijn die het omgekeerd ervaren.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: 14 nov: Year Of The Goat + support @ Baroeg

Bericht door Marcel Hubregtse » ma nov 04, 2013 4:08 pm

innuendo schreef:Hehe Gold ja. Ik zie een verband met Avatarium (nog bedankt voor je reactie onder mijn review trouwens). Twee bands die ik niet kan verdragen, terwijl er hier ook mensen op het forum zijn die het omgekeerd ervaren.

Ik heb echt een groot probleem met dat soort zang. Ik mis de power. En bij doom hoort power in de zang vind ik. Daarom kan ik ook totaal niets met Jex Thoth, Blood Ceremony en aanverwanten, maar vreemd genoeg wel met The Devil's Blood (maar dan alleen op plaat, live trek ik de zang totaal niet hahahaha)
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: 14 nov: Year Of The Goat + support @ Baroeg

Bericht door Eru Iluvatar » ma nov 04, 2013 8:41 pm

Niet vreemd dat je TDB wel trekt. Eigenlijk is Farida gewoon de vrouwelijke evenknie van Halford, Dickinson en consorten. Veel bereik, veel volume; operesque. Eigenlijk gewoon typisch metal. Snap dan trouwens ook niet waarom TDB niet op Metal Archives staat, maar een band als Rush wel (niet dat ik vind dat die er niet tussen moesten staan).

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5792
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: 14 nov: Year Of The Goat + support @ Baroeg

Bericht door Mollusk » ma nov 04, 2013 8:58 pm

Ik ben in minderheid hier als het gaat om The Devil's Blood want ik kan er weinig mee. En dan gaat het juist om de zang. Jex Thoth en de dame van Blood Ceremony zijn beide ook geen wereldzangeressen, maar op de één of de andere manier ligt me dat wel. Kwestie van voorkeur wellicht.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: 14 nov: Year Of The Goat + support @ Baroeg

Bericht door innuendo » ma nov 04, 2013 9:06 pm

Ik maak zelf vooral onderscheid tussen dames die een goede stem hebben en dames die gemaakt klinken. Ik mis bij die van Avatarium en Gold ook de power, maar dat zie ik dan wel weer terug in Blood Ceremony en Jex Thoth.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5792
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: 14 nov: Year Of The Goat + support @ Baroeg

Bericht door Mollusk » ma nov 04, 2013 9:08 pm

Gold ben ik met je eens, 10x niks. Avatarium ben ik nu wel benieuwd naar na al die uiteenlopende reacties 8)
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Baroeg R'dam
Berichten: 1414
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:43 pm
Locatie: Rotterdam Zuid
Contacteer:

Re: 14 nov: Year Of The Goat + support @ Baroeg

Bericht door Baroeg R'dam » wo nov 06, 2013 7:37 pm

Het tijdschema voor deze avond:

21.30-23.00 Year Of The Goat (SE occult rock)
20.00-21.00 GOLD (NL heavy rock)

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: 14 nov: Year Of The Goat + support @ Baroeg

Bericht door Lennert » di nov 12, 2013 4:11 pm

Mooi op tijd afgelopen, ik heb nog een collega kunnen strikken om ook mee te gaan en heb er erg veel zin in!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: 14 nov: Year Of The Goat + support @ Baroeg

Bericht door Lennert » vr nov 15, 2013 12:01 am

Fucking gaaf avondje met dertig man publiek.

Gold heeft vanuit het niets voor mij een van de gaafste optredens van het jaar weggegeven. Hiervoor heb ik alleen even snel vandaag wat clips bekeken en geconcludeerd dat het een leuke band is die wat ballen mist: live is compleet het tegengestelde waar, wat een performance en sfeer!

Year Of The Goat was nog gaver dan in Tilburg, daar kan ik weinig anders over vertellen dan dat het gewoon een fantastische band is die als een goed geoliede machine loopt.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Re: 14 nov: Year Of The Goat + support @ Baroeg

Bericht door Metal79 » vr nov 15, 2013 9:22 am

Lennert schreef: Gold heeft vanuit het niets voor mij een van de gaafste optredens van het jaar weggegeven. Hiervoor heb ik alleen even snel vandaag wat clips bekeken en geconcludeerd dat het een leuke band is die wat ballen mist: live is compleet het tegengestelde waar, wat een performance en sfeer!
Exact mijn ervaring, al vind ik juist dat 'lichtverteerbare' van het album en de single verfrissend. Live is het een intens clubje, met twee naar hartelust riffende en solerende gitaristen en natuurlijk Milena. Daar staat echt iemand met persoonlijkheid.
Ik ben benieuwd of nieuw materiaal qua heaviness dichter bij het livegeluid komt te liggen, of dat Gold juist rebels een andere kant op gaan.
En 30 man publiek slechts... Heel jammer, al waren het er in Amsterdam woensdag ook niet veel méér (zie Jex-topic). In de kleine Winston viel het echter minder op.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: 14 nov: Year Of The Goat + support @ Baroeg

Bericht door Lennert » vr nov 15, 2013 10:31 am

Ik ben het album nu aan het luisteren en vind het eigenlijk best lekker (al smeekt mijn vriendin me om het uit te zetten, ze trekt de zang echt totaal niet), vooral nummers als Gone Under en het weergaloze Ruby zijn ook op album nog steeds fantastisch. Erg sympathieke mensen ook, heb na afloop nog even met de zangeres en daarna met de gitaristen staan praten over de band en hun muziek, het hele occult rock genre en The Devil's Blood, waar ik achteraf gezien opnameapparatuur voor had moeten meenemen om het meteen om te zetten in een interview.

Year Of The Goat is gewoon een fantastische live band die ook nu na iets meer dan een uur gespeeld te hebben van het podium liep om niet terug te komen. Ik sprak na afloop met een van de gitaristen (die mijn Manilla Road shirt nog becomplimenteerde en het feit dat ik als enige vooraan stond te headbangen) dat de zanger wat grieperig is en niet wist of hij het nog trok, en het risico niet wilde lopen dat het nergens naar zou klinken. Jammer, ik had This Will Be Mine graag ook nog gehoord, maar net zoals in The Little Devil eerder dit jaar was een korte show Year Of The Goat zo intens dat het allemaal wel prima 'af' aanvoelt, zelfs met zo'n korte speelduur.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Plaats reactie