Memento Waltz - Tech-/progmetal de luxe

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Memento Waltz - Tech-/progmetal de luxe

Bericht door Metal79 » di nov 19, 2013 12:48 pm

Kortgeleden bracht het viermanschap Memento Waltz uit Sardinië hun debuutlangspeler Division by zero in eigen beheer uit.
Wie bij namen als WatchTower, Spiral Architect en Payne's Gray rode oortjes krijgt, doet zijn/haar voordeel met deze prachtplaat.
Wellicht herinneren zich sommigen hier het MW-optreden op ProgPower 2011? Toen speelde de band vrijwel alles van de demo/EP Antithesis of time en ook al het nummer 'Omicron', dat het spetterende Division by zero opent.
Een sympathiekere en meer getalenteerde band ben ik zelden tegengekomen.

Afbeelding

Voor de geïnteresseerden: in de versgedrukte VPRO Gids 47 - vandaag, dinsdag 19 november, bij de abonnees op de mat/in de bus - staat een tweepaginastuk over/interview met de band.

Bandwebsite: http://www.mementowaltz.com/


Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25315
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Memento Waltz - Tech-/progmetal de luxe

Bericht door Jeroen » di nov 19, 2013 5:25 pm

Klinkt erg goed. Alle instrumenten springen er bovendien lekker uit. Mooie rol voor basgitaar ook.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Re: Memento Waltz - Tech-/progmetal de luxe

Bericht door Metal79 » vr nov 29, 2013 1:46 pm

VPRO Gids 47 is uit de verkoop en de heren van Memento Waltz hebben een scan van het artikel op hun site geplaatst. Wie het tweepaginastuk over de band dus alsnog wil lezen in zijn oorspronkelijke opmaak, kan dat via deze link doen:

http://www.mementowaltz.com/reviews/201 ... oWaltz.pdf

(N.B. In de eindredactie zijn enkele dingetjes misgegaan die ik helaas pas zag toen het artikel in druk was verschenen.)

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25315
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Memento Waltz - Tech-/progmetal de luxe

Bericht door Jeroen » vr nov 29, 2013 4:13 pm

Interessant en goedgeschreven artikel, Oliver. De muziek van deze mannen vind ik erg goed. Doet me ook wel denken aan het enige album van Twisted Into Form. Ken je die ook?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Re: Memento Waltz - Tech-/progmetal de luxe

Bericht door Metal79 » vr nov 29, 2013 5:31 pm

Natuurlijk, indertijd onmiddellijk aangeschaft. Alles wat uit de Spiral Architect-hoek komt is per definitie eerste tech- en progkwaliteit.

Het zou mooi zijn als Memento Waltz door wat meer mensen buiten Italië werd opgepikt en de band hier ook weer zou kunnen optreden. Ook live heerst deze verbazingwekkende band volledig.

Plaats reactie