Fortarock festival 2014

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Gijscoman » ma dec 09, 2013 2:16 pm

Overigens is die dag ook Emporium in Wijchen (ongeveer 5 km. van Nijmegen). Daar zo'n 20.000 mensen en in de Goffert zo'n 30.000 (lijkt mij tenminste). Gaat weer gezellig worden in de treinen en in de files. :D

Gungnir
Berichten: 69
Lid geworden op: do jan 17, 2013 4:50 pm

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Gungnir » ma dec 09, 2013 4:53 pm

Erg blij met Maiden en Ghost. En van die €6,66 korting kun je mooi naar Into the Grave :P

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door yowannuzz » ma dec 09, 2013 7:08 pm

Maiden en Ghost zijn vet.
Alter Bridge is kut.

Dat het weer erg massaal wordt is jammer, erg jammer.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

RvdM
Berichten: 109
Lid geworden op: za dec 04, 2004 10:14 pm

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door RvdM » ma dec 09, 2013 7:53 pm

Waarom zou het te massaal worden dan? Denk niet dat het festival nu groter wordt dan voorgaande jaren, of wel?

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door yowannuzz » ma dec 09, 2013 8:07 pm

Vergelijkbaar met vorig jaar, en dat vond ik nogal massaal.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22224
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door KoenM » ma dec 09, 2013 9:16 pm

Zo massaal als vorig jaar wordt het met deze line-up voorlopig niet. Ik denk 10.000 man minder ofzo. Groot blijft het wel ja. Ach ja, ik zie Maiden, Behemoth en Carcass op Hellfest. Ghost maar eens een jaartje overslaan en de rest boeit me niet. Wordt hem voorlopig niet denk ik.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Splijtzwam
Berichten: 300
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:53 pm
Locatie: Druten

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Splijtzwam » ma dec 09, 2013 9:32 pm

Iron Maiden vind ik qua headliner beter dan Rammstein. Alleen de rest van de bands vind ik nog niet veel soeps. En eigenlijk gaat het mij meer om de kleinere bands op de kleine podia. Als hoofd act begint heb ik het wel een beetje gehad met al dat bier op zo'n lange dag.

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Cranial » ma dec 09, 2013 9:49 pm

Splijtzwam schreef: Als hoofd act begint heb ik het wel een beetje gehad met al dat bier op zo'n lange dag.
lichtgewicht.... :lol:
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Aerodeth
Berichten: 542
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 12:06 pm
Locatie: a little south of sanity

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Aerodeth » ma dec 09, 2013 11:04 pm

Iron Maiden is sws beter dan Rammstein. Headliner beter, muziek beter, show beter, gewoon alles beter dan Rammstein...
onderschrift

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Took » ma dec 09, 2013 11:09 pm

nou nee, zelfs als grote Maiden fan moet ik toch zeggen dat de show van Rammstein nog net wat beter is. Daar gebeurt gewoon echt constant iets.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Sorcha » ma dec 09, 2013 11:17 pm

KoenM schreef: Ghost maar eens een jaartje overslaan en de rest boeit me niet. Wordt hem voorlopig niet denk ik.
Dit. Enerzijds is dit alles wel op fietsafstand, maar anderzijds verwacht ik niet dat ik de prijs van het kaartje ervoor over zal hebben.

Gebruikersavatar
Aerodeth
Berichten: 542
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 12:06 pm
Locatie: a little south of sanity

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Aerodeth » di dec 10, 2013 12:51 am

Misschien Manowar op Forta? Anders misschien op Wacken?
onderschrift

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Metall » di dec 10, 2013 11:06 am

Orklord schreef:waarom kijkt iedereen zo uit naar de headliner? Meestal is dat de minst interessante band op de line-up.
Misschien kun je dan beter een kleiner festival uitzoeken?

Vanuit commercieel oogpunt is Iron Maiden een veilige headliner. Trekt vrijwel zeker een heleboel wat oudere mensen, die vooral komen om weer eens een gezellig feestje te bouwen, die over het algemeen niet hoeven te letten op een paar euro meer of minder.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Orklord » di dec 10, 2013 5:52 pm

Metall schreef:
Orklord schreef:waarom kijkt iedereen zo uit naar de headliner? Meestal is dat de minst interessante band op de line-up.
Misschien kun je dan beter een kleiner festival uitzoeken?
Zal ik doen hoor, wees maar niet bang :wink:

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Iron Maiden » wo dec 11, 2013 3:42 pm

Iron Maiden, Sabaton en Trivium. Ik ben er wel bij aanwezig dit jaar.

Verkoopt dit festival snel uit of überhaupt niet?

Gebruikersavatar
alicecooper
Berichten: 2415
Lid geworden op: do mar 09, 2006 2:10 pm
Locatie: Almelo

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door alicecooper » wo dec 11, 2013 5:57 pm

Dit raakt niet uitverkocht.

iron_dennis
Berichten: 471
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 2:14 am

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door iron_dennis » wo dec 11, 2013 6:51 pm

alicecooper schreef:Dit raakt niet uitverkocht.
So what! Van mij hoeft het ook niet zo tyfusdruk als vorig jaar te worden! Met Maiden erbij wordt het vast en zeker een gezellig feestje!
Dominion of Darkness.

Oak
Berichten: 3718
Lid geworden op: ma feb 28, 2005 10:40 pm

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Oak » wo dec 11, 2013 6:55 pm

alicecooper schreef:Dit raakt niet uitverkocht.
Laten we het inderdaad van harte hopen.

Gebruikersavatar
alicecooper
Berichten: 2415
Lid geworden op: do mar 09, 2006 2:10 pm
Locatie: Almelo

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door alicecooper » wo dec 11, 2013 8:08 pm

iron_dennis schreef:
alicecooper schreef:Dit raakt niet uitverkocht.
So what! Van mij hoeft het ook niet zo tyfusdruk als vorig jaar te worden! Met Maiden erbij wordt het vast en zeker een gezellig feestje!

So what?? Ik gaf enkel een antwoord op een vraag.
Die drukte mag van mij ook weg blijven.

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door MetalJan » wo dec 11, 2013 9:42 pm

Ze kunnen natuurlijk ook gewoon het terrein wat kleiner maken tov dit jaar, dan word het alsnog druk hehe.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Gilbert » wo dec 11, 2013 11:06 pm

Iron Maiden schreef:Iron Maiden, Sabaton en Trivium. Ik ben er wel bij aanwezig dit jaar.

Verkoopt dit festival snel uit of überhaupt niet?
Het bondige antwoord: Met de huidige affiche en locatie verkoopt FortaRock 2014 zeker niet snel, en hoogstwaarschijnlijk bij lange na niet uit.

De uitgebreide toelichting: Iron Maiden trekt de afgelopen paar jaar opvallend genoeg steeds meer publiek (ondanks de matig ontvangen studioreleases). Wellicht doordat de groep zo slim is om er regelmatig een (lange) tournee met alleen maar gouwe ouwe meezingers tussendoor te gooien, zoals nu ook weer het geval is. Toch gok ik dat Rammstein nog altijd een stuk meer publiek trekt dan Iron Maiden, zeker bij ongeveer dezelfde ticketprijs. En afgelopen jaar stonden in een net niet (of net wel?) uitverkocht Goffertpark naast Rammstein ook nog eens het populaire Volbeat en het bij iedere rock- en metalfan wel enigszins bekende (en geliefde) Motörhead op het programma, plus goed verkopende acts als Opeth, Amon Amarth, Mastodon en Airbourne.

Er moeten natuurlijk nog heel wat namen bekendgemaakt worden voor de editie van 2014. Maar zolang daar geen grote co-headliner(s) als een System Of A Down en Black Sabbath bij zitten (en de kans op Sabbath is vanwege het beruchte rotte eierenincident nihil), dan verwacht ik een stuk minder publiek dan afgelopen keer. Al vind ik het bij Maiden lastig te voorspellen, zeker nu de groep vooralsnog geen (festival)optreden in Vlaanderen heeft bekendgemaakt, waardoor het extra druk zou kunnen worden. Anderzijds zal de show bijna hetzelfde zijn als dit jaar in de Ziggo Dome en op Graspop, dus voor hetzelfde geld slaan een hoop Iron Maiden-fans deze keer over en komen er net als op het mislukte Sonisphere-festival destijds (met Metallica en Slipknot als hoofdacts) maar een man of 20.000.

Streep je Maiden van de huidige affiche weg, dan zou je met de overgebleven namen Park Brakkenstein nog niet kunnen vullen. Nou ja, Alter Bridge is best populair, maar spreekt waarschijnlijk een ander publiek aan dan de rest van de bands. Sabaton is erg groot in Vlaanderen, maar zo gauw je ze vlak over de grens in Nederland laat spelen kunnen ze samen met Accept de donderdagavond van de Eindhoven Metal Meeting nog niet uitverkopen. Liefhebbers van hardrock en metal die niks om Iron Maiden geven, zie ik op het moment niet snel de portemonnee trekken om nu al een (duur) ticket voor FortaRock aan te schaffen. Die zullen voor het grootste deel afwachten op de rest van de namen. En Maiden zelf verkoopt gewoon geen 50.000 tickets (ongeveer de capaciteit van het Goffertpark) voor een show in Nederland.

Vergis je niet, het is een heel verschil of je een Ziggo Dome of een Gelredome (bijna) uitverkoopt of om het twee tot drie keer zo grote Goffertpark vol te krijgen. Zelfs een Rolling Stones en een Bruce Springsteen hadden daar in het verleden moeite mee. Daarbij klagen behoorlijk wat mensen over de organisatorische problemen van de eerste XL-editie, vanwege de drukte, files, overlappingen in het tijdschema, de harde wind en het (daardoor) zachte geluid. Dus het zal nog wel even duren voordat FortaRock (XL) net als een Wacken een grote schare vaste bezoekers gaat krijgen die elk jaar terugkomen, ongeacht de line-up. Maar de organisatie van FortaRock lijkt zich daar terdege van bewust en zal bij het budgetteren van de aankomende editie vast niet uitgaan van een volle bak.

Gungnir
Berichten: 69
Lid geworden op: do jan 17, 2013 4:50 pm

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Gungnir » do dec 12, 2013 1:11 pm

Er zullen vast nog wel een aantal grote namen worden toegevoegd, maar zo druk als vorig jaar wordt het nooit.

Zou heel goed kunnen dat Slayer komt als een soort co-headliner. Ze stonden er ook al in 2012, maar Fortarock heeft altijd wel bands die op een eerdere editie hebben gespeeld (Ghost, Behemoth, Trivium). De dag voor Fortarock spelen ze in Stockholm en de dag erna in Zweden, maar dat moet wel te doen zijn.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Took » do dec 12, 2013 1:15 pm

Gungnir schreef:De dag voor Fortarock spelen ze in Stockholm en de dag erna in Zweden, maar dat moet wel te doen zijn.
Stockholm ligt in Zweden ;)
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gungnir
Berichten: 69
Lid geworden op: do jan 17, 2013 4:50 pm

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Gungnir » do dec 12, 2013 1:42 pm

Took schreef:
Gungnir schreef:De dag voor Fortarock spelen ze in Stockholm en de dag erna in Zweden, maar dat moet wel te doen zijn.
Stockholm ligt in Zweden ;)
Zweden moet Noorwegen zijn, las even verkeerd zonet. Maar voor de reistijd maakt Stockholm/Oslo niet zoveel uit :wink:

Gebruikersavatar
Aerodeth
Berichten: 542
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 12:06 pm
Locatie: a little south of sanity

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Aerodeth » do dec 12, 2013 2:06 pm

Nee, niet Slayer.

Megadeth komt wel op Hellfest. Hopelijk kunnen ze die regelen voor Forta! En anders zou Anthrax voor de 2e keer goed zijn. Slayer niet
onderschrift

Gebruikersavatar
alicecooper
Berichten: 2415
Lid geworden op: do mar 09, 2006 2:10 pm
Locatie: Almelo

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door alicecooper » do dec 12, 2013 2:11 pm

Aerodeth schreef:Nee, niet Slayer.

Megadeth komt wel op Hellfest. Hopelijk kunnen ze die regelen voor Forta! En anders zou Anthrax voor de 2e keer goed zijn. Slayer niet
Van mij mogen ze alle 3 komen..
Hoop zelf op Rob Zombie als co-headliner.

Gebruikersavatar
Aerodeth
Berichten: 542
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 12:06 pm
Locatie: a little south of sanity

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Aerodeth » do dec 12, 2013 2:42 pm

Alice Cooper, dat zou pas mooi zijn!
onderschrift

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6791
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Johan » do dec 12, 2013 4:55 pm

We zijn weer bij random wensen aanbeland?

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Gijscoman » do dec 12, 2013 5:00 pm

Is Burzum geen optie? :mrgreen:

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Elessar » do dec 12, 2013 5:11 pm

Gijs, hoe zijn de weersvooruitzichten?

Heb je je tentamens voor '14 al ingestudeerd?
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door yowannuzz » do dec 12, 2013 5:41 pm

Gijscoman schreef:Is Burzum geen optie? :mrgreen:
Jawel, hoor.
Iemand moet immers de toiletten schoonhouden.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Siego » do dec 12, 2013 7:48 pm

Elessar schreef:Gijs, hoe zijn de weersvooruitzichten?

Heb je je tentamens voor '14 al ingestudeerd?
:lolup:

Mijn duit in het zakje: Tot nu een zoutloze line-up en van Iron Maiden als headliner word ik niet meer enthousiast. Hoop nog op een paar bands waarmee ze zich kunnen onderscheiden van elk willekeurig ander metalfestival in Europa. Iets waar ze ooit zo goed in waren.

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Metall » vr dec 13, 2013 9:07 am

Gilbert:
De uitgebreide toelichting: Iron Maiden trekt de afgelopen paar jaar opvallend genoeg steeds meer publiek (ondanks de matig ontvangen studioreleases). Wellicht doordat de groep zo slim is om er regelmatig een (lange) tournee met alleen maar gouwe ouwe meezingers tussendoor te gooien, zoals nu ook weer het geval is. Toch gok ik dat Rammstein nog altijd een stuk meer publiek trekt dan Iron Maiden, zeker bij ongeveer dezelfde ticketprijs. En afgelopen jaar stonden in een net niet (of net wel?) uitverkocht Goffertpark naast Rammstein ook nog eens het populaire Volbeat en het bij iedere rock- en metalfan wel enigszins bekende (en geliefde) Motörhead op het programma, plus goed verkopende acts als Opeth, Amon Amarth, Mastodon en Airbourne.
Nijmegen ligt dicht bij het Ruhrgebiet. Als ik organisator was zou ik proberen opnieuw een bekende Duitse band te contracteren. Tanzwut bijvoorbeeld. Erg populair in Duitsland, niet al te duur, vrij exclusief want niet vaak live te zien. Gecombineerd met een goede reclamecampagne over de grens zou dat flink wat extra bezoekers moeten kunnen opleveren.

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Metall » vr dec 13, 2013 9:12 am

Gijscoman schreef:Is Burzum geen optie? :mrgreen:
Zou geweldig zijn !!!

iron_dennis
Berichten: 471
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 2:14 am

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door iron_dennis » vr dec 13, 2013 11:30 am

Metall schreef:Gilbert:
De uitgebreide toelichting: Iron Maiden trekt de afgelopen paar jaar opvallend genoeg steeds meer publiek (ondanks de matig ontvangen studioreleases). Wellicht doordat de groep zo slim is om er regelmatig een (lange) tournee met alleen maar gouwe ouwe meezingers tussendoor te gooien, zoals nu ook weer het geval is. Toch gok ik dat Rammstein nog altijd een stuk meer publiek trekt dan Iron Maiden, zeker bij ongeveer dezelfde ticketprijs. En afgelopen jaar stonden in een net niet (of net wel?) uitverkocht Goffertpark naast Rammstein ook nog eens het populaire Volbeat en het bij iedere rock- en metalfan wel enigszins bekende (en geliefde) Motörhead op het programma, plus goed verkopende acts als Opeth, Amon Amarth, Mastodon en Airbourne.
Nijmegen ligt dicht bij het Ruhrgebiet. Als ik organisator was zou ik proberen opnieuw een bekende Duitse band te contracteren. Tanzwut bijvoorbeeld. Erg populair in Duitsland, niet al te duur, vrij exclusief want niet vaak live te zien. Gecombineerd met een goede reclamecampagne over de grens zou dat flink wat extra bezoekers moeten kunnen opleveren.
Dus als ik het goed begrijp moeten we Duitse metalfans naar Nederland halen om op ons enige wat grotere metalfestival meer bezoekers binnen te halen? Waarom? In Duitsland wordt je kapot gegooid met festivals. Ik vraag me af of Fortarock perse evenveel bezoekers als vorig jaar binnen wil halen. Dat lijkt me schier onmogelijk daar alleen Metallica hierin Rammstein kan evenaren. Ik vind het zo prima, Maiden is een van de weinige headliners van de oude garde die ik nog goed vind. Waarom, omdat het pure heavy metal uitstraalt waar andere toch veel meer de commerciële kant op zijn gegaan. Nu Emperor er nog bij en ik ben tevreden!
Dominion of Darkness.

Oak
Berichten: 3718
Lid geworden op: ma feb 28, 2005 10:40 pm

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Oak » vr dec 13, 2013 3:55 pm

Wat mij betreft is de line up nu al meer dan de financiële investering waard. Behemoth wilde ik sowieso weer eens live aanschouwen. Maiden en Carcass ga ik zeer graag voor het eerst (en waarschijnlijk ook laatst) bewonderen en ik ben zeer benieuwd naar Ghost.
Of het al dan niet druk is/wordt, daar ga ik achteraf wel om lopen janken. Als er maar te vreten en te zuipen is, maar dat komt ongetwijfeld goed.

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door arjans » vr dec 13, 2013 7:11 pm

Mijn kaarten zijn binnen.

Gebruikersavatar
Splijtzwam
Berichten: 300
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:53 pm
Locatie: Druten

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Splijtzwam » vr dec 13, 2013 10:30 pm

Ten eerste hoeft het van mij niet zo druk te worden als vorig jaar, van de andere kant, afgelopen jaar alleen gependeld tussen de tent en het kleine open lucht podium, dus minder last gehad van de drukte. Wil de organisatie zo veel mogelijk kaartjes verkopen, dan zou ik als co headliner niet met namen als Black Sabbath, Megadeth of Slayer komen. Want dan trek je hetzelfde publiek als Iron Maiden, een beetje de oude garde zeg maar. Kun je beter kiezen voor System of a Down of iets van die strekking. Verder wacht ik op de eerste hardcore/metalcore en de eerste trashmetal namen.

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Metall » za dec 14, 2013 5:43 am

Iron_dennis:
Dus als ik het goed begrijp moeten we Duitse metalfans naar Nederland halen om op ons enige wat grotere metalfestival meer bezoekers binnen te halen? Waarom?
Om ons enige wat grotere metalfestival in stand te kunnen houden, wellicht?
In Duitsland wordt je kapot gegooid met festivals.
Duitsland is veel groter dan Nederland en de echt interessante festivals (persoonlijke mening) zijn meestal in Oost-Duitsland. Voor metalfans uit het Ruhrgebiet een stuk verder weg dan Arnhem of Nijmegen. De mensen van de voormalige Goudvishal kennen dit potentieel.
Ik vraag me af of Fortarock perse evenveel bezoekers als vorig jaar binnen wil halen. Dat lijkt me schier onmogelijk daar alleen Metallica hierin Rammstein kan evenaren. Ik vind het zo prima, Maiden is een van de weinige headliners van de oude garde die ik nog goed vind. Waarom, omdat het pure heavy metal uitstraalt waar andere toch veel meer de commerciële kant op zijn gegaan. Nu Emperor er nog bij en ik ben tevreden!
Emperor zou mij over de streep trekken.

Gebruikersavatar
Aerodeth
Berichten: 542
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 12:06 pm
Locatie: a little south of sanity

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Aerodeth » za dec 14, 2013 12:19 pm

FortaRock heeft al laten weten dat ze minder bezoekers willen trekken dan de vorige editie. Vorig festival was dan ook wel extreem druk
onderschrift

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door arjans » za dec 14, 2013 12:26 pm

Vreemd dat een festival aangeeft minder bezoekers te willen trekken.

Ik heb vorig jaar echt geen last gehad van de drukte.
Moet wel zeggen dat ik weinig bij het hoofdpodium ben geweest toen.

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Woutjinho » zo dec 15, 2013 1:30 pm

En weinig bij de eetkraampjes, metalmarkt, beergarten en wc's?

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door arjans » zo dec 15, 2013 9:07 pm

Nee, dat niet :-)

Heb me er serieus niet aan gestoord.

Gebruikersavatar
Aerodeth
Berichten: 542
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 12:06 pm
Locatie: a little south of sanity

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Aerodeth » zo dec 15, 2013 10:29 pm

Nou, ik heb me er wel aan gestoord.
Lang moeten wachten voordat ik eindelijk eens wat eten kon bestellen.
Tevens kon je niet meer van podium naar podium lopen en nog een goede plaats bemachtigen.
Misschien stoor ik me wel omdat ik de 'oudere' FortaRock gewend was. Toen kon je nog makkelijk tussen podiums wisselen en nog redelijk vooraan staan ook.
onderschrift

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door arjans » ma dec 16, 2013 3:52 am

Dat is het ook niet, ik ben er ook vanaf de 1e editie bij.

Nou ja, het maakt ook niet uit, ieder zijn eigen gevoel.
Ik zal er in ieder geval weer met plezier bij zijn.

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Metall » ma dec 16, 2013 11:39 am

arjans schreef:Vreemd dat een festival aangeeft minder bezoekers te willen trekken.

Ik heb vorig jaar echt geen last gehad van de drukte.
Moet wel zeggen dat ik weinig bij het hoofdpodium ben geweest toen.
Nou, het was af en toe onaangenaam dringen en lang wachten bij de biertaps. Zeker ook in de buurt van die Monster Energy Stage, als daar net een concert was afgelopen.

Veel meer dan 50.000 mensen in het Goffertpark is sowieso bijna niet te doen, zelfs niet bij een logistiek slimmere indeling.

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Metall » ma dec 16, 2013 11:46 am

Siego schreef:
Elessar schreef:Gijs, hoe zijn de weersvooruitzichten?

Heb je je tentamens voor '14 al ingestudeerd?
:lolup:

Mijn duit in het zakje: Tot nu een zoutloze line-up en van Iron Maiden als headliner word ik niet meer enthousiast. Hoop nog op een paar bands waarmee ze zich kunnen onderscheiden van elk willekeurig ander metalfestival in Europa. Iets waar ze ooit zo goed in waren.
Ook ik begrijp niet wat de ‘filosofie’ van het huidige Fortarock is. Behalve dan dat ze (financieel) op safe proberen te spelen.

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Metall » za dec 21, 2013 11:56 am

Gilbert:
Vergis je niet, het is een heel verschil of je een Ziggo Dome of een Gelredome (bijna) uitverkoopt of om het twee tot drie keer zo grote Goffertpark vol te krijgen. Zelfs een Rolling Stones en een Bruce Springsteen hadden daar in het verleden moeite mee. Daarbij klagen behoorlijk wat mensen over de organisatorische problemen van de eerste XL-editie, vanwege de drukte, files, overlappingen in het tijdschema, de harde wind en het (daardoor) zachte geluid. Dus het zal nog wel even duren voordat FortaRock (XL) net als een Wacken een grote schare vaste bezoekers gaat krijgen die elk jaar terugkomen, ongeacht de line-up. Maar de organisatie van FortaRock lijkt zich daar terdege van bewust en zal bij het budgetteren van de aankomende editie vast niet uitgaan van een volle bak.
Gilbert, ben jij persoonlijk betrokken bij de organisatie van FortaRock?
Laatst gewijzigd door Metall op za dec 21, 2013 7:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Gilbert » za dec 21, 2013 12:46 pm

Metall schreef:Gilbert, ben jij persoonlijk betrokken bij de organisatie van FortaRock?
Nee. Ik draag het festival alleen een warm hart toe (en heb weleens gebabbeld met een van de organisatoren, maar dat is verder geen bekende van me). Zoals jijzelf een paar posts geleden zegt, zou ik Nederlands (op dit moment) grootste metalfestival graag zien blijven bestaan. Dus ik hoop dat het festival weer een succes wordt. Misschien dat ik daarom me wat defensief opstel als het om FortaRock gaat. Dat geldt ook voor sommige andere Nederlandse en Duitse festivals hoor.

Tegelijkertijd heb ik zelf echter nog geen kaartje gekocht voor de komende editie van FortaRock - The Festival en twijfel ik nog of ik weer zal gaan. Dat komt echter puur omdat tot dusver bijna alle bands op de affiche acts zijn die ik weliswaar leuk vind, maar recent al live heb gadegeslagen en komende zomer niet zo nodig opnieuw hoef te zien. Ik ken genoeg metalfans die hun favoriete bands niet vaak genoeg kunnen zien, maar persoonlijk vind ik zoveel verschillende bands leuk dat ik er meestal geen meerwaarde in zie om een artiest in korte tijd meer dan een keer te gaan bekijken.

Hopelijk komt er nog iets bij dat me over de streep zal trekken. Vast wel. Mijn eigen ervaringen met drie opeenvolgende keren FortaRock - The Festival zijn immers louter positief. Het is bovendien lekker dichtbij voor mij. Aan de drukte heb ik me dit jaar niet gestoord, ondanks dat ik nog herstellende was van een zware oogoperatie. En dankzij Took was ik voor de files in Nijmegen, al heb ik het in het Goffertpark vervolgens tot aan de show van Rammstein de gehele dag wel zeer rustig aan gedaan. (Veel liggen rusten op het veld.)

Hoe dan ook, mocht ik zelf besluiten om een editie over te slaan, dan hoop ik als buitenstaander nog steeds dat FortaRock 2014 weer een succes zal zijn.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22224
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door KoenM » za dec 21, 2013 7:21 pm

Spijtig dat ik je misgelopen ben in 2011 dan! Een biertje irl doet wonderen. 8)
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Plaats reactie