Beste Nederlandse metal groep

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Beste Nederlandse metal groep

Bericht door innuendo » do dec 12, 2013 8:38 am

Leuke band idd, dat helloïse. Ik heb Highway Chile wel eens zien optreden met Stan Verbraak. Toen waren de Helloïse nummers ook beter dan die van HC.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Beste Nederlandse metal groep

Bericht door Metalheank » do dec 12, 2013 6:46 pm

Ja, erg goede band. Op Cosmogony staan echt sterke nummers met goede zanglijnen. Er zitten echt (potentiele) klassiekers tussen zoals Run a Mile, Ready for the Night. En een uitstekende zanger van internationale allure. Qua stijl een soort geoliede mix tussen Judas Priest en Dio. Ik had die band een paar jaar eerder moeten gaan luisteren.

Mijn favoriete Nederlandse (metal)groep is denk ik Wicked Mystic. Ze hebben geen enorme uitschieters, maar hun twee beste albums Lithium en the Paramount Question zijn consistent van hoog niveau, erg solide. Ze categoriseren als progressive, progressive thrash- of powermetal zou ze eigenlijk te kort doen, omdat ze NERGENS clichématig doen. Internationaal gezien in dat opzicht al bijzonder. Ook is er erg veel diversiteit binnen de nummers en blijven alsnog complete composities. Wisten soms zelf Queen-achtige epics te bouwen. Referenties zijn moeilijk te leggen, al ligt het meest voor de hand latere Flotsam & Jetsam, ook al vind ik Wicked Mystic sterker. Maar ook geschikte muziek voor liefhebbers van Nevermore of Dream Theater.

Aanvankelijk gestopt in 2003, maar sinds een paar jaar weer in de running in een heel ander jasje: het thrashmetaljasje van de eerste demo. Op zich te prijzen, maar helaas een totaal andere band (zonder topzanger Remko Roes).

Nummers:


twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Plaats reactie