Epic Metal III

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Epic Metal III

Bericht door jeffrey » vr okt 11, 2013 12:36 pm

Lennert schreef:Ah mooi, ik wilde net vragen of die XXV Edition de moeite waard was, want het origineel is niet meer in stock, dan ga ik die ook meteen aanschaffen!
De vinylversie is nog wel te vinden. Wel de heruitgave maar daar is werkelijks niets aan opgepoetst.

Eru & Hellhammer: dan doen we een pilsje onder genot van muziek!
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Lennert » za okt 12, 2013 3:12 pm

In navolging van het Hammers Of Misfortune topic:
Eru Iluvatar schreef:Ja precies, dat is een beetje het idee achter Hammers Of Misfortune: een deconstructie van heavy metal en prog/symfo rock.
Ik heb een zelfde gevoel bij Hardworlder van Slough Feg: die opzwepende Iron Maiden gitaarpartijen, de stoere en masculiene zang van Scalzi en die folky tempowisselingen zijn allemaal ingrediënten die je kent van een hoop jaren '70/'80 bands, maar bij elkaar klinkt het als iets heel nieuws. De muziek klinkt als een ode aan een lang vervlogen, romantischere tijd, waarvan de werkelijkheid zoals die geschetst wordt waarschijnlijk nooit heeft bestaan. Wat een weergaloze bands!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Epic Metal III

Bericht door Eru Iluvatar » za okt 12, 2013 3:16 pm

Ja, ik ben het helemaal met je eens, vooral met de laatste drie regels!

Sowieso zou het interessant zijn om heavy metal eens te bestuderen vanuit een soort van 'neo-romantisch' perspectief. Als de sonische evenknie van Robert E. Howard, JRR Tolkien, Star Wars en LOTR-films, Frank Frazetta-schilderijen, etc in plaats van metal als frustratie-kunstvorm wat je zou vaak bij black- en death metal ziet. Het romantische en escapistische element in de muziek is voor mij essentieel.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Lennert » zo okt 13, 2013 8:02 pm

jeffrey schreef:
Lennert schreef:Ah mooi, ik wilde net vragen of die XXV Edition de moeite waard was, want het origineel is niet meer in stock, dan ga ik die ook meteen aanschaffen!
De vinylversie is nog wel te vinden. Wel de heruitgave maar daar is werkelijks niets aan opgepoetst.

Eru & Hellhammer: dan doen we een pilsje onder genot van muziek!
Kees belde net van Into The Void dat hij Dark Quarterer - XXV voor een tientje voor me heeft meegenomen, Colossus Of Argile heb ik net zitten luisteren en die bevalt uitstekend iig. Leuke band, Virgin Steele/Manowar meets Fates Warning/Dream Theater. Die typische Italiaanse Donald Duck zang vind ik ook erg gaaf, daarvoor ben ik genoeg Domine fan om hier geen last van te hebben.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Epic Metal III

Bericht door innuendo » zo okt 13, 2013 8:12 pm

Ik zal eens vragen of hij wil kijken voor platen van Gargoyle en Oliver Magnum! :mrgreen:
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Lennert » ma okt 14, 2013 11:02 am

Van Atlantean Kodex bevallen The Pnakotic Demos en The Golden Bough trouwens ook prima. De productie mag dan wel iets minder zijn dan op het laatste album het geval is, maar zo'n mooi nummer als A Prophet In The Forest heb ik sinds tijden niet meer gehoord.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Jeroen » di okt 15, 2013 8:59 pm

innuendo schreef:Ik zal eens vragen of hij wil kijken voor platen van Gargoyle en Oliver Magnum! :mrgreen:
Dikke aanraders. Vooral die Oliver Magnum!
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Re: Epic Metal III

Bericht door Metal79 » di okt 22, 2013 1:14 pm

Ik pak hier even de Atlantean Kodex-gerelateerde zaken op en reageer op Eru Illuvatars post in het DDD 2014-topic.
Komt er binnenkort nog een uitgebreide White Goddess-recensie van jouw hand in de VPRO Gids, met thematiek-analyse? Onlangs was die Fates Warning absoluut de moeite waard (ondanks dat ik zelf iets minder over het album te spreken ben). Trouwens, mag ik aannemen dat jij degene bent die onder de naam 'Prof' op Sacred Metal Board post?

Het optreden van Atlantean Kodex was erg meeslepend, met veel enthousiaste fans die uitbundig meezongen met zanger Markus. De setlist was zoals iedereen hierboven kan zien erg gevarieerd, hoewel ik - als een mindere liefhebber van 'The Golden Bough' - ipv oudere nummers graag 'Twelve Stars And An Azure Gown' en 'The White Goddess Unveiled' gehoord had.

Het bijna een uur durende interview met Manuel en Markus na de show was zeer interessant en verrijkend. Onderwerpen als de structuur van de EU, de boeken, de huidige metalscene en niet te vergeten zwarte pieten passeerden de revue. Wellicht wat jammerlijk dat de twee hierdoor het optreden van Trouble hebben moeten missen (hoewel dat ook voor ons gold). In de eerste instantie moest het een video-interview worden, maar met de ruis van het verkeer op de achtergrond bij het bushokje waar we filmden wordt dit weer lekker transcriberen!

De bandleden van Atlantean Kodex behoren zonder twijfel tot de boeiendste muzikanten die je 'in de scene' kunt interviewen. Jammer trouwens dat een e-zine als Lamentations of the Flame Princess niet meer bestaat, met eindeloze diepte-interviews met mensen als Mike Scalzi en John Cobbett (Slough Feg, Hammers Of Misfortune). Maar hier doen we ons best!
Punt 1: Helaas, Kodex in de VPRO Gids gaat (in ieder geval deze keer) niet gebeuren. Uiteraard had ik het voorgesteld, ik wist immers wat er voor meesterwerkje op ons toekwam. Uiteindelijk zijn de twee pagina's naar Fates Warning gegaan. Ik kan er slechts een aantal keer per jaar over metal schrijven, en dat het überhaupt kan, is al bijzonder (met grote dank aan de coördinator Muziek).

Punt 2: Ja, den Prof von Sacred Metal hast du gut erkannt, Herr Eru. Sinds jaar en dag Mitleser, veronderstel ik?

Punt 3: Kan ik beamen (be-amen). En 'Twelve stars...' en 'White goddess...' had ik ook graag gehoord natuurlijk. Vooral eerstgenoemd nummer is niet van deze aardkloot.

Punt 4: Ik ben zeer benieuwd naar het interview. De belangstelling voor Atlantean Kodex is met de torenhoge cijfers voor The white goddess en het binnenkomen op 65 in de Duitse album-top 100 (volgens Manuel 'een geweldige grap') exponentieel toegenomen.
Jaren terug heb ik ze trouwens eens geïnterviewd voor Digital Steel, geen idee of dat nog online staat.

Punt 5: Daar heb je helemaal gelijk in. Het verbaast me altijd weer hoe veel Duitse undergroundmetallers ook zo geworteld zijn in hun cultuur. Ze zijn zich zo bewust van historie, lezen van alles en nog wat. Vaak is ook hun taalgebruik verzorgd, voor mij iets essentieels in de communicatie.

Wat betreft lange interviews, er is tenminste nog het piepkleinelettertjestelefoonboek dat Snakepit heet. Ik doe er altijd maanden over om het te lezen. Beroerd Engels vaak, ja, maar dat maakt Laurent met zijn bijna manische metal-archeologie weer helemaal goed.

Om nog even bij de Aardschok-discussie aan te haken: het is zeer jammer dat bijvoorbeeld jij en Jeroen niet voor AS schrijven. Dat zou de boel daar in één dubbelklap met 100 procent opwaarderen.
De reden dat ik het blad zelden of nooit koop en het hoogstens bij een kiosk doorblader, is dat het de verbondenheid met de traditionele metal voor mij al lang geleden is kwijtgeraakt. Dat zie je bijvoorbeeld aan dat beschamende cijfer voor het Kodex-album. Dan weet je gewoon niet waar je het over hebt. Zo'n flater zou good old Stefan Rooijackers nooit zijn overkomen.
Maar ik denk dat ook het nauwelijks of niet bespreken van demo's, bijzonder vinyl en obscure eigenbeheertjes (waar je vaak de mooiste verrassingen vindt) fataal is voor een metalblad. Daar leeft 'onze' muziek tenslotte van. Dat IS de underground.
Leg Aardschok naast Rock Hard (dat ook grotendeels de ontwikkelingen en trends volgt) en zie de verschillen. In journalistiek, in de verdeling populaire bands/underground, in opmaak, taalgebruik, fotomateriaal - affijn, in alles. Dat sommige AS-schrijvers na 30 jaar nog niet weten waar de d's en de t's horen, tja.

Laat ik dit wat lang uitgevallen antwoord positief met Atlantean Kodex afsluiten: vrijwel overal in de metalmediale wereld scoorde The white goddess maximale punten. En dat is niet alleen vanwege de majesteitelijke muziek. Deze plaat gaat ergens over.
Het is de doordachte combinatie die het album tot iets bijzonders maakt. En het bewijst maar weer eens dat als in beginsel al sterk materiaal rustig mag rijpen, er iets groots kan ontstaan. Een tegenwicht tegen al het vluchtige en oppervlakkige van deze tijd. Dat is exact wat The white goddess is: onthaast en tijdloos.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Epic Metal III

Bericht door Eru Iluvatar » di okt 22, 2013 2:54 pm

Metal79 schreef:
Punt 1: Helaas, Kodex in de VPRO Gids gaat (in ieder geval deze keer) niet gebeuren. Uiteraard had ik het voorgesteld, ik wist immers wat er voor meesterwerkje op ons toekwam. Uiteindelijk zijn de twee pagina's naar Fates Warning gegaan. Ik kan er slechts een aantal keer per jaar over metal schrijven, en dat het überhaupt kan, is al bijzonder (met grote dank aan de coördinator Muziek).

Punt 2: Ja, den Prof von Sacred Metal hast du gut erkannt, Herr Eru. Sinds jaar en dag Mitleser, veronderstel ik?

Punt 3: Kan ik beamen (be-amen). En 'Twelve stars...' en 'White goddess...' had ik ook graag gehoord natuurlijk. Vooral eerstgenoemd nummer is niet van deze aardkloot.

Punt 4: Ik ben zeer benieuwd naar het interview. De belangstelling voor Atlantean Kodex is met de torenhoge cijfers voor The white goddess en het binnenkomen op 65 in de Duitse album-top 100 (volgens Manuel 'een geweldige grap') exponentieel toegenomen.
Jaren terug heb ik ze trouwens eens geïnterviewd voor Digital Steel, geen idee of dat nog online staat.

Punt 5: Daar heb je helemaal gelijk in. Het verbaast me altijd weer hoe veel Duitse undergroundmetallers ook zo geworteld zijn in hun cultuur. Ze zijn zich zo bewust van historie, lezen van alles en nog wat. Vaak is ook hun taalgebruik verzorgd, voor mij iets essentieels in de communicatie.

Wat betreft lange interviews, er is tenminste nog het piepkleinelettertjestelefoonboek dat Snakepit heet. Ik doe er altijd maanden over om het te lezen. Beroerd Engels vaak, ja, maar dat maakt Laurent met zijn bijna manische metal-archeologie weer helemaal goed.

Om nog even bij de Aardschok-discussie aan te haken: het is zeer jammer dat bijvoorbeeld jij en Jeroen niet voor AS schrijven. Dat zou de boel daar in één dubbelklap met 100 procent opwaarderen.
De reden dat ik het blad zelden of nooit koop en het hoogstens bij een kiosk doorblader, is dat het de verbondenheid met de traditionele metal voor mij al lang geleden is kwijtgeraakt. Dat zie je bijvoorbeeld aan dat beschamende cijfer voor het Kodex-album. Dan weet je gewoon niet waar je het over hebt. Zo'n flater zou good old Stefan Rooijackers nooit zijn overkomen.
Maar ik denk dat ook het nauwelijks of niet bespreken van demo's, bijzonder vinyl en obscure eigenbeheertjes (waar je vaak de mooiste verrassingen vindt) fataal is voor een metalblad. Daar leeft 'onze' muziek tenslotte van. Dat IS de underground.
Leg Aardschok naast Rock Hard (dat ook grotendeels de ontwikkelingen en trends volgt) en zie de verschillen. In journalistiek, in de verdeling populaire bands/underground, in opmaak, taalgebruik, fotomateriaal - affijn, in alles. Dat sommige AS-schrijvers na 30 jaar nog niet weten waar de d's en de t's horen, tja.

Laat ik dit wat lang uitgevallen antwoord positief met Atlantean Kodex afsluiten: vrijwel overal in de metalmediale wereld scoorde The white goddess maximale punten. En dat is niet alleen vanwege de majesteitelijke muziek. Deze plaat gaat ergens over.
Het is de doordachte combinatie die het album tot iets bijzonders maakt. En het bewijst maar weer eens dat als in beginsel al sterk materiaal rustig mag rijpen, er iets groots kan ontstaan. Een tegenwicht tegen al het vluchtige en oppervlakkige van deze tijd. Dat is exact wat The white goddess is: onthaast en tijdloos.
Allereerst wat betreft je laatste punt: hoewel 'The Golden Bough' in mijn optiek een band laat horen die nog wat zoekende is naar zijn niche binnen het epische metaal, hoorde ik op de Pnakotic Demos direct dat deze band wat speciaals ging worden. Het geluid, de sfeer, maar ook de serieuze aankleding, de naam van de band, het logo en dergelijke: allemaal zo'n romantische Robert E. Howard-sfeer met Lovecraftiaanse referenties naar een verloren gegane tijd. Dit soort metal is gewoon een hedendaags bastion van de Romantiek!

Dan Punt 1: Sowieso erg fijn dat erg bij de VPRO überhaupt aandacht is voor metal. Ik heb destijds ook met aanvankelijk veel verbazing en later plezier je Crescent Shield-recensie gelezen.

Punt 2: Inderdaad, ik ben een 'lurker', ook op het forum van de RockHard. Voornamelijk om de reden dat in Duitsland de door mijn geliefde vormen van metal meer leven, dus meer online ook meer discussie dan op Engelstalige, laat staan Nederlandse forums. Tevens een goede bron voor door mij nog ongekende bands. Op die wijze bijvoorbeeld op het spoor gekomen van Borrowed Time (jammer dat High Roller een matige distributie van promo's heeft: ik zou graag de debuutplaat van deze Amerikaanse nieuwkomer recenseren).

Punt 3: Ja, 'Twelve Stars' is een van de beste metalnummers in jaren. Boris Kaiser - mijn favoriete recensent van de RockHard - noemde Fates Warnings 'The Spectre Within' een van de beste metal-lp's ooit, met 'The Apparition' als beste metal-song aller tijden. 'Twelve Stars' zou ooit wel eens een soortgelijke positie bij liefhebbers van grootste metal kunnen krijgen.

Punt 4: Eens kijken of ik dat interview kan vinden! Volgens mij wel een gevatte kerel, die Manuel.

Punt 5: Misschien is de afwezigheid van een sterk historisch (vaak romantisch-) historisch bewustzijn (of beter gezegd een 'andere' vorm van historisch bewustzijn) ook wel de reden voor de relatief geringe populariteit van dit soort bands in Nederland en de afwezigheid daarvan. Heidevolk doet het aardig en oogst veel bekijk in het buitenland, maar is internationaal gezien toch wel weer wat klungelig. Ondanks de geringe populariteit van metal doet Engeland het wel goed, met bands als Solstice en Pagan Altar.

Interviews en dergelijke: Snakepit ken ik, hoewel nooit gelezen. Ik heb een paar edities van het nieuwere Chips & Beer magazine aangeschaft, met zeer interessante specials (met lange interviews) over Manilla Road, Cirith Ungol, King Diamond en Italiaanse 80's metal. De voormalige redactrice van Terrorizer is ook een oldschool-esque magazine begonnen genaamd 'Iron Fist'. Nog niet gecheckt, maar wellicht de moeite waard.

Om op Nederland terug te komen: wel wat gênant dat je in principe via de VPRO Gids meer underground metal kunt vinden dan via de Aardschok. Zoals Jeroen al zei bevinden zich goede recensenten onder de redactie, maar een wat frissere wind en een herdefiniëring van het blad zou niet verkeerd zijn. Nu zitten ze op een dood spoor. Ik vraag mij af of het blad kan draaien zonder de middelbare metalveteranen die het blad in de jaren '80 al kenden. Tot die tijd lees ik liever sporadisch de RockHard, met interessante retro- en genre-specials, over bijvoorbeeld metal & religie (met tekst van Manuel Trummer) en prog rock & prog metal.

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Marcel Hubregtse » di okt 22, 2013 3:12 pm

Eru Iluvatar schreef:
Metal79 schreef: op het spoor gekomen van Borrowed Time .
Als je de score van de nieuwe Atlantean Kodex al schandalig vindt in de nieuwste Aardschok, dan moet je al helemaal niet de Borrowed Time 'recensie' lezen waar de plaat met 25 punten afgeserveerd werd.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Jeroen » di okt 22, 2013 3:15 pm

Blad kan sowieso niet zonder Mike, aangezien daar een groot deel van de kosten worden gedekt. Daarnaast spreken wij natuurlijk als liefhebbers. En dat groepje is in Nederland en België nou eenmaal vrij klein. Dus ik kan me de keuze wel voorstellen dat ze wat betreft undergroundreleases enigszins op de vlakte blijven. Om het dan geheel op basis van smaak maar de grond in te boren is ook niet correct, maar dat gebeurt bij Metalfan ook wel eens, laten we eerlijk zijn.

Verder goed om te zien dat Kerkdijk weer eens wat post hier. Dat mag best vaker hoor, we bijten niet ;)

@Marcel: Was al even ter sprake gekomen ja. Typisch voorbeeld van gemakzucht en metaalmoeheid. Zoals in het Aardschoktopic al geschreven werd.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Marcel Hubregtse » di okt 22, 2013 3:52 pm

Jeroen schreef:
@Marcel: Was al even ter sprake gekomen ja. Typisch voorbeeld van gemakzucht en metaalmoeheid. Zoals in het Aardschoktopic al geschreven werd.
Ik heb hele Aardschoktopic niet gezien, dus had niet door dat het daar al ter sprake was gekomen, mijn excuses daarvoor. Beetje lafjes dat André Verhuijsen zaterdag niet aanwezig was op DDD en dat terwijl hij me de week ervoor nog verzekerde er wel te zullen zijn vanwege Trouble.
Misschien zag hij de bui al hangen mbt Atlantean Kodex. Niet alleen de AK fan(boys) :wink: hier maar ook wat Lords Of Metal medewerkers (waaronder ikzelf) hadden een appeltje te schillen met meneer wat betreft AK :P Belachelijkste van die 'review' is nog wel wat hij over Rock Hard zegt en de plaat van de maand. Nee, Aardschok heeft altijd briljante platen van de maand die je echt niet kunt voorspellen. Oh Ayreon deze maan? Goh, wat een verrassing... NOT Roadrunner releases schoppen het ook tot plaat van de maand daar. Kwestie van inkopen, jongens? [/rant op plaat van de maand en 10 maal eremetaal]
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Re: Epic Metal III

Bericht door Metal79 » di okt 22, 2013 4:00 pm

@ Eru: om de post niet bizar lang te laten worden maar even een nieuw kadertje.

Wat fanzines betreft: Iron Fist ken ik nog niet, dank voor de tip.
Snakepit is hét 'zine voor de old schooler, wel moet je tegen Laurent Ramadiers stijl en ongezouten (lees: bikkelharde) recensies kunnen. Waarschijnlijk is er geen headbanger op deze wereld zo in de 80s US-thrashscene blijven hangen als hij.
Fanaten zoals hij zijn echter wel het zout in de pap.

Uit het metalverslaafde Griekenland komen fijne blaadjes als Singing Swords en Steel for an Age. In Duitsland heb je bijvoorbeeld From the Underground, Thrash Attack, Storm of Steel. Maar het wellicht voor jou interessantste Duitse fanzine momenteel is het wederopgestane That's Metal van Martin Brandt. Hij is de sympathieke US-metalfanaat die jarenlang schreef voor Heavy (oder was!?). Maar ach, waarschijnlijk ken je That's Metal (heel vroeger That's It! geheten) al. Pure underground en toch degelijk geschreven, professioneel gedrukt, kortom zeldzaam kwaliteitspapier in tijden van digitaalzines.

Je opmerking over de samenhang tussen (het gebrek aan) historisch besef en waardering (minachting) voor traditionele metal klopt mijns inziens als een zwerende vinger. Maar ja, wat verwacht je van een trend- en consumptieverslaafd handelslandje waar cultuur de sluitpost op de begroting is...

@ Marcel: goed dat er enkele AK-fanboys zijn hier, toch? De sfeer zaterdagavond vond ik tof overigens, pauzemuziekjes incluis.

@ Jeroen: ik heb me altijd meer op Sacred Metal thuisgevoeld, vanwege redenen die Eru hier ook al aanhaalde. Met mijn smaak (US-metal, NWoBHM, progmetal, 70s heavy en progrock) en qua levendigheid zit ik daar het beste. Alweer sinds 2004, en ook soms met lange periodes van afwezigheid trouwens. In Nederland is het extreme metal wat de klok slaat, daar kan ik - enkele uitzonderingen daargelaten - gewoon niets mee. Bovendien schrijf ik graag Duits, dat speelt ook mee.
En ik zit sowieso al veel te veel voor een beeldschermpje...

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Jeroen » di okt 22, 2013 4:31 pm

Dan nog, wij zijn er ook nog ;)

Maar overigens ook leuk. Divebomb Records heeft onlangs de eerste Bootcamp serie uitgebracht. Hoewel ze zich in de toekomst daarmee op nieuw talent willen oriënteren, is de eerste serie (5 cd's) een mooie set compilatiewerken van vergeten power/speed/progressive/thrashgroepen als Manta Ray, Firststrike, Ministers Of Anger, Inner Sanctum (GB) en Weapons. Een beetje ala Stormspell, inclusief veel info en mooi artwork. Die Matthew is erg goed bezig, ook als het aankomt op andere heruitgaven. Misschien niet helemaal passend in dit topic, maar zo weet ik in ieder geval dat je het leest (als je hier bijna toch nooit komt, hehe)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Re: Epic Metal III

Bericht door Metal79 » di okt 22, 2013 5:10 pm

Jeroen schreef:Dan nog, wij zijn er ook nog ;)

Maar overigens ook leuk. Divebomb Records heeft onlangs de eerste Bootcamp serie uitgebracht. Hoewel ze zich in de toekomst daarmee op nieuw talent willen oriënteren, is de eerste serie (5 cd's) een mooie set compilatiewerken van vergeten power/speed/progressive/thrashgroepen als Manta Ray, Firststrike, Ministers Of Anger, Inner Sanctum (GB) en Weapons. Een beetje ala Stormspell, inclusief veel info en mooi artwork. Die Matthew is erg goed bezig, ook als het aankomt op andere heruitgaven. Misschien niet helemaal passend in dit topic, maar zo weet ik in ieder geval dat je het leest (als je hier bijna toch nooit komt, hehe)
Punt 1: [headbang]

Punt 2: de Divebomb-Bootcamps. Ja, daar zitten te gekke dingen tussen (Manta Ray!). Moeten we t.z.t. maar bewieroken in het US-metal-topic.

Punt 3: Ik lees in ieder geval de topics US-metal, Epic, NWoBHM en wat er zo aan verdwaalde prog hier langskomt.

Overigens ben ik jaren geleden bewust gestopt met promo's (toen ik er bij Oor genoeg van had, al was de toenmalige hoofdredacteur een WatchTower-fan). Blij dat ik sindsdien de maandelijkse berg Middelmaat & Overbodig nooit meer over hoef. Af en toe kan en wil ik over iets schrijven, dan vraag ik iets aan.
Voor de rest probeer ik aan te schaffen wat het freelancersminibudgetje kan dragen. Ik hecht gelukkig helemaal niet aan verzamelen.
Uit de herfstvloedgolf Stormspell/Divebomb heb ik een aantal releases gekozen, maar die zal ik waarschijnlijk niet eerder in huis hebben dan over enkele weken. Affijn, er is al veel te veel moois in dit kwalitatief hoogvliegende metaljaar.

Verder zou ik nogmaals tegen jou en Eru willen zeggen: doe een gooi naar de post van AS-recensent. Jullie hebben een duidelijke specialisatie. Wie weet wordt het dan weer de moeite om die vijf duro zoveel bij de bladenboer achter te laten.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Lennert » zo nov 03, 2013 11:39 am

Voor de mensen die het Manilla Road topic niet hebben gezien, hierbij presenteert Metalfan.nl het eerste video-interview ooit!

Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Lennert » zo nov 03, 2013 2:25 pm

Wow, die self-titeled van Dark Quarterer is fantastisch! Voorlopig alleen nog maar de originele versie van die speciale editie gehoord en de productie is echt brak, maar wat een sfeer en materiaal! Het is toch goed te horen dat een band als Domine hier qua zang en gitaarwerk ook goed naar geluisterd heeft.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Re: Epic Metal III

Bericht door Hellhammer » zo nov 03, 2013 3:38 pm

De eerste plaat van DQ is denk ik één van m'n favoriete all time albums. Niks wat ze daarna hebben gedaan kan tippen aan dat meesterwerkje. Hier zal je dan ongetwijfeld ook een natte sigaar van krijgen Lennert:




Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Epic Metal III

Bericht door Eru Iluvatar » ma nov 04, 2013 9:04 pm

Debuut vind ik leuk, maar doe mij maar de tweede van Dark Quarterer: The Retributioner!



Zitten van die leuke loopjes in dit nummer. Zou zo kunnen dienen als soundtrack voor slechte Italiaanse 80's fantasyfilms.

Zeer sfeervolle albumcover van 'The Etruscian Prophecy' trouwens, als een soort van Italiaanse Pagan Altar. Oftewel zeer sfeervol en beklemmend, inspelend op lokale folklore.

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Re: Epic Metal III

Bericht door Metal79 » di nov 05, 2013 9:16 am

Eigenzinnige band inderdaad, veel sfeer en ook jaren zeventig-elementen. 't Zijn immers ook niet de jongste kerels meer.
Het optreden op KIT indertijd was al net zo apart, al zou de muziek in een kleine donkere club natuurlijk beter overkomen.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Epic Metal III

Bericht door jeffrey » di nov 05, 2013 12:03 pm

Ik vind alles prachtig van Dark Quarterer. Alleen maar knaller leveren die gasten, maar A prayer for mother Theresa is wel hun beste nummer.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Lennert » di nov 05, 2013 3:18 pm

Aan de hand van de lyrics is het een pro-moeder Theresa nummer, dat vind ik dan wel weer uitzonderlijk jammer :mrgreen:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Epic Metal III

Bericht door Eru Iluvatar » di nov 05, 2013 8:28 pm

Leuke Amerikaanse nieuwkomer op het gebied van Epic Metal: Eternal Champion. Tot nu toe alleen dit jaar een demootje uitgebracht, The Last King Of Pictdom[/i. In mijn oren heeft de band zeker potentieel. Ik verwacht dat binnen een jaar een prijzenswaardig debuutalbum op de tafel ligt.




jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Epic Metal III

Bericht door jeffrey » wo nov 06, 2013 1:07 pm

Dat heeft zeker potentie!
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Re: Epic Metal III

Bericht door Hellhammer » zo jan 05, 2014 11:50 pm

Nog zo'n nieuw epic metal bandje: Stone Dagger. Ze hebben alleen een demo tape uit voor zover ik weet, maar die is dan ook moeilijk vet. Enjoy!


Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Epic Metal III

Bericht door innuendo » ma jan 06, 2014 10:24 am

Klinkt goed, maar ze mogen dan wel met cd's of vinyl op de proppen komen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Re: Epic Metal III

Bericht door Hellhammer » ma jan 06, 2014 11:07 am

Las laatst dat er deze maand een 7" van de demo uit zou moeten komen. Dat goed genoeg? ;)

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Epic Metal III

Bericht door innuendo » ma jan 06, 2014 11:13 am

Misschien wel de moeite waard om in de gaten te houden. Groepsbestellingkje doen?
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Epic Metal III

Bericht door Metalheank » ma jan 06, 2014 12:41 pm

Heel gaaf nummer. Goeie stem. Werd ook al aangeraden door Alan Averill van Primordial :D Ik ben benieuwd wat er van nieuwere nummers komt.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Epic Metal III

Bericht door Eru Iluvatar » ma jan 06, 2014 2:33 pm

Hellhammer schreef:Nog zo'n nieuw epic metal bandje: Stone Dagger. Ze hebben alleen een demo tape uit voor zover ik weet, maar die is dan ook moeilijk vet. Enjoy!
Het klinkt nogal kaal, logisch, gezien het om een demo gaat. Desalniettemin zit er tegen het einde behoorlijk wat dynamiek en begeestering in. Epic met het hart op de goede plek: meer aandacht is ze gegund.

Nog even aandacht van mijn kant voor een relatief jonge epic metal-band met zeer aandoenlijke DOS jaren '80 paint-voorkantjes, met een bijbehorend minimalistisch, maar ook zeer toepasselijk geluid - Realmbuilder:



Het gelijknamige album kwam vorig jaar uit en deed het bij een select groepje critici erg goed. Absolute aanrader voor Amerikaanse no-nonsense bands als Slough Feg, Brocas Helm en Cirith Ungol.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Epic Metal III

Bericht door innuendo » do jan 09, 2014 11:01 am

Slough Feg komt volgende maand ook met een nieuwe plaat. Het eerste nummer staat al online en is erg aanstekelijk. Gaat vast een leuk album worden!

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Epic Metal III

Bericht door Eru Iluvatar » do jan 09, 2014 6:40 pm

Niet slecht. Tekstueel gezien is het wederom briljant. Over de stem van Scalzi ben ik niet helemaal enthousiast: hij klinkt wat afgeknepen, wat benauwder dan vanouds.

Maar goed, Slough Feg zorgt altijd voor kleine verassingen binnen hun consistente stijl. Dit klinkt weer een stukje spontaner, gewaagder en rauwer dan de voorgaande drie. Ben benieuwd naar de overige nummers.

Schitterende voorkant trouwens met Romulus en Remus!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Lennert » do jan 09, 2014 10:40 pm

Ah, dat maakt mijn avond samen met de nieuwe Persuader song toch weer erg goed. Heerlijk hoe die band zo rommelig en chaotisch, maar tegelijkertijd ook oh zo strak kan klinken. Alsof alles gewoon in 1 take in de studio is opgenomen met de hele band. Ik heb nu so far alleen The Animal Spirits en Hardworlder, maar Hardworlder blijft toch mijn absolute favoriet, misschien zelfs wel een van mijn favoriete metal albums ooit op het moment.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Epic Metal III

Bericht door jeffrey » vr jan 10, 2014 1:32 pm

Hier worden we weer vrolijk van!
Allemaal even normaal doen tegen djent

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Epic Metal III

Bericht door jeffrey » di jan 28, 2014 1:55 pm

Iemand wel eens Medusa - Etherias gehoord? http://www.metal-observer.com/articles. ... =1&id=2245. Klinkt als een aanbeveling voor de eigenzinnige Epic Metal liefhebbers!
Allemaal even normaal doen tegen djent

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Epic Metal III

Bericht door jeffrey » wo feb 05, 2014 2:33 pm

Zo zo.

Afbeelding
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Epic Metal III

Bericht door innuendo » wo feb 05, 2014 2:42 pm

Heel netjes! Alleen hier in NL echt onmogelijk..
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Lennert » wo feb 05, 2014 3:20 pm

Fap fap.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Epic Metal III

Bericht door Eru Iluvatar » wo feb 05, 2014 3:29 pm

Dure aangelegenheid voor Grieken, afgaande op die prijs.

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Re: Epic Metal III

Bericht door Hellhammer » do feb 13, 2014 9:44 am

NIEUWS NIEUWS NIEUWS:

Greetings to All!

Let me begin by saying that the 3 re-issues: THE MARRIAGE OF HEAVEN & HELL PART 1, THE MARRIAGE OF HEAVEN & HELL PART II and INVICTUS, have all been re-mastered and are ready to go. The bonus tracks for the two "Marriage" albums are also ready to go, and the full 79 minute new Bonus Album...called "GHOST HARVEST"-(The Spectral Vintage Sessions), and which is to be included inside the INVICTUS re-issue, is also finished and ready to go right now, and could be issued at any point from tomorrow onward. These Works have been ready to go for some time already now. We have not posted a definitive official release date for all these albums yet because we have not yet received the official word from the label regarding such.

A brief history: The albums were originally planned to be released last October, and then they were moved back in the schedule for a February release. Now we are awaiting the final word about a release for sometime between the end of March and May. As I stated above...these Works have all been completed. At the present time we are just waiting on SPV.
A positive benefit to these delays is that the Group has been able to spend some more time on things like...re-mastering, & mixing, and the end result has proven stronger. Meanwhile work is going forward on the next new album for which it is hoped the label will release in September. Work also continues on a few other special releases that we expect to see the light of day later this year. I believe that there will be more information forthcoming in the next interviews that appear on the Official Site.

We thank you kindly for your great support & patience and we will most definitely post the official release date for all of the above as soon as it has been officially confirmed to us by SPV.

Hail & By The Gods & Goddesses!

VS HOME OFFICE

Mark Gorman

(bron: Virgin Steele facebook)

Fokking goed nieuws. Op de website staat ook een interview met David en Edward over de reissues en toekomstplannen (o.a. over een nieuwe full length die dit jaar moet uitkomen).

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Lennert » vr feb 14, 2014 9:34 am

Fucking hell, dat is echt goed nieuws! De mix op de oude albums kan bij vlagen beter (nou ja, de meeste VS albums klinken niet heel spectaculair natuurlijk), dus dit zal erg gaaf zijn. Plus nieuw materiaal, ik kan niet wachten!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Epic Metal III

Bericht door jeffrey » za feb 15, 2014 9:30 am

Ik zit altijd met het probleem bij Virgin Steele dat de platen me een 50-50 gevoel geven. Enerzijds staan er weergaloze nummers op, anderzijds ook een hoop waar ik werkelijk niets mee kan..
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Epic Metal III

Bericht door Metalheank » za feb 15, 2014 10:04 am

Eens! Vooral op Noble Savage.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Epic Metal III

Bericht door jeffrey » za feb 15, 2014 10:49 am

Ja als ik die plaat als geheel een cijfer moet geven kom ik rond een 6 ofzo. Echter die paar nummers die mij wel liggen komen niet onder de 8,5! Jammer.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Epic Metal III

Bericht door Eru Iluvatar » za feb 15, 2014 11:43 am

Ik vind die al die oude jank en (semi)glam-nummers overigens wel gaaf: 'Wanna Rock You', 'Don't Close Your Eyes Tonight'. Het begint daadwerkelijk te emo te worden om die laatste plaat.

Zie het nut overigens niet in van al die talloze remasters. Volgens mij zijn van ieder album tot het 'Marriage'-drieluik al tenminste twee remaster-uitgaves verschenen. Ik ben het overzicht helemaal kwijt :( Die Marriage-albums en Invictus hebben op hun oorspronkelijke cd-editie nog een prima geluid, dus afgezien van de bonus-cd zie ik het nut van het remasteren van late jaren negentig-platen vaak niet in, of ze moeten vanwege bijvoorbeeld een hele lage prijs een verrot geluid hebben gehad.

Van Virgin Steele heb ik de oorspronkelijke cd-versies van Visions Of Eden, The House Of Atreus Part 1, Invictus, The Marriage Part 1, The Marriage Part 2 en de remasters met bonus-nummers van Age Of Consent en Noble Savage. Die laatste plaat is mijn favoriet. Ik moet alleen nog de remaster hebben van Guardians Of The Flame (geluid een hele vooruitgang ten opzichte van het origineel; vergelijk een nummer als The Redeemer op beide versies maar eens). Als ik Guardians heb, vind ik het wel welletjes wat betreft Virgin Steele, tenzij ze nog met nieuwe goede albums uitkomen.

Zoals ik al vaker heb gezegd: ondanks de wat dunne productie van Visions Of Eden (deze zouden ze moeten remasteren!) staat deze plaat in mijn Top 3 van Virgin Steele. Die laatste plaat (ik ben de naam zelfs al vergeten) vind ik misschien wel de slechtste. Niet de moeite waard, wat wat mij betreft ook geld voor het debuut en die glam-achtige plaat. Ik ben nou eenmaal geen verzamelaar en meuk die ik toch nooit zal draaien komt niet in mijn kast te staan.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Epic Metal III

Bericht door innuendo » za feb 15, 2014 12:58 pm

Inderdaad. Ik heb eerder de neiging het bonusmateriaal te downloaden, dan een cd die ik al heb opnieuw te kopen. Al mag ik geen grote mond hebben, aangezien ik afgelopen week de crystal logic remaster heb gekocht.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Lennert » zo feb 16, 2014 1:35 am

jeffrey schreef:Ja als ik die plaat als geheel een cijfer moet geven kom ik rond een 6 ofzo. Echter die paar nummers die mij wel liggen komen niet onder de 8,5! Jammer.
Eens, dat heb ik toentertijd ook in de review gezet: http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=6809
Eru Iluvatar schreef:Ik vind die al die oude jank en (semi)glam-nummers overigens wel gaaf: 'Wanna Rock You', 'Don't Close Your Eyes Tonight'. Het begint daadwerkelijk te emo te worden om die laatste plaat.

Zie het nut overigens niet in van al die talloze remasters. Volgens mij zijn van ieder album tot het 'Marriage'-drieluik al tenminste twee remaster-uitgaves verschenen. Ik ben het overzicht helemaal kwijt :( Die Marriage-albums en Invictus hebben op hun oorspronkelijke cd-editie nog een prima geluid, dus afgezien van de bonus-cd zie ik het nut van het remasteren van late jaren negentig-platen vaak niet in, of ze moeten vanwege bijvoorbeeld een hele lage prijs een verrot geluid hebben gehad.

Van Virgin Steele heb ik de oorspronkelijke cd-versies van Visions Of Eden, The House Of Atreus Part 1, Invictus, The Marriage Part 1, The Marriage Part 2 en de remasters met bonus-nummers van Age Of Consent en Noble Savage. Die laatste plaat is mijn favoriet. Ik moet alleen nog de remaster hebben van Guardians Of The Flame (geluid een hele vooruitgang ten opzichte van het origineel; vergelijk een nummer als The Redeemer op beide versies maar eens). Als ik Guardians heb, vind ik het wel welletjes wat betreft Virgin Steele, tenzij ze nog met nieuwe goede albums uitkomen.

Zoals ik al vaker heb gezegd: ondanks de wat dunne productie van Visions Of Eden (deze zouden ze moeten remasteren!) staat deze plaat in mijn Top 3 van Virgin Steele. Die laatste plaat (ik ben de naam zelfs al vergeten) vind ik misschien wel de slechtste. Niet de moeite waard, wat wat mij betreft ook geld voor het debuut en die glam-achtige plaat. Ik ben nou eenmaal geen verzamelaar en meuk die ik toch nooit zal draaien komt niet in mijn kast te staan.
Je mist The House Of Atreus Act II toch echt, die is absoluut ook gaaf. Wat betreft remasters vind ik de opnieuw gemixte versies van Symphony Of Steele, Crown of Glory (van Hymns To Victory)
en Prometheus The Fallen One (van Magick Fire Music) qua mix echt een stuk beter dan de originele cd versies.

Maar goed, ik ben dan ook een absolute Virgin Steele fanboy en wil met alle plezier geld blijven uitgeven aan die bombastische over the top epische zooi :mrgreen:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Epic Metal III

Bericht door jeffrey » ma mar 03, 2014 12:15 pm

Donderdag 8 Mei in de Baroeg! Helstar (US heavy / power metal) Vvk € 10,00. Entree € 12,00. Zaal open 19.00 uur

https://www.facebook.com/Helstar.Metal
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Lennert » ma mar 03, 2014 12:24 pm

Valt Helstar ook al onder epic metal? :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Re: Epic Metal III

Bericht door Hellhammer » ma mar 03, 2014 12:24 pm

jeffrey schreef:Donderdag 8 Mei in de Baroeg! Helstar (US heavy / power metal) Vvk € 10,00. Entree € 12,00. Zaal open 19.00 uur

https://www.facebook.com/Helstar.Metal
Vet vet vet! Ga ik wel bij proberen te zijn.

Plaats reactie