PERSEFONE !

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
lycantrophy
Berichten: 23
Lid geworden op: za jun 27, 2009 9:53 pm

PERSEFONE !

Bericht door lycantrophy » za apr 05, 2014 9:23 pm

Gewoon luisteren, de genialiteit van deze band is niet in woorden uit te drukken. Nee, ik heb geen drugs gebruikt.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: PERSEFONE !

Bericht door Jeroen » zo apr 06, 2014 12:00 am

Hier heeft niemand wat aan. Meer info graag
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: PERSEFONE !

Bericht door Draconian » zo apr 06, 2014 5:50 pm

Ik zal even een handje helpen:

"Een metalband uit Andorra is al een relatief zeldzaam fenomeen, maar een metalband uit Andorra die het potentieel heeft om een wereldwijde topper te worden, is nog minder voorkomend. Maar Persefone, een zeskoppig progressief deathmetalgezelschap uit ‘Andorra la Vella’, is dat zeldzame fenomeen. Wat deze band op Spiritual Migration laat horen, is namelijk meer dan imponerend. Ruim zeventig minuten aan originele, eigenzinnige en gedurfde progressieve metal van het hoogste kaliber is wat we hier voor de kiezen krijgen.

Spiritual Migration is full length nummer vier, maar pas mijn eerste kennismaking met deze band. Dat is niet zo gek, gezien de kleinschalige labels waarop de vorige platen verschenen. Ook nu is met meer door toeval dan door de reikwijdte van het label (het totaal onbekende ViciSolum Productions) dat ik in aanraking ben gekomen met dit album. Onbegrijpelijk dat deze band niet door een groter label wordt opgepikt, want dit is beter dan minstens negentig procent van de bands die momenteel op een label als Napalm of Century Media zit.

Fans van duistere, maar melodieuze en technisch begaafde metal à la Mercenary, Nevermore en Communic zullen smullen van het virtuoze gitaarspel, de tegendraadse ritmes en buitengewoon knappe songstructuren die Persefone presenteert. Maar ook aanhangers van het stevigere progressieve werk (ik moet denken aan Allegeaon of Mors Principium Est) zullen ongetwijfeld uit de voeten kunnen met het materiaal van deze band, hoewel Persefone in vergelijking met laatstgenoemde bands nog een stukje bombastischer uit de hoek komt.

Met de enorme hoeveelheid materiaal die de luisteraar voor de kiezen krijgt, zou het een essay kosten om alle nummers toe te lichten. Maar als ik één nummer eruit moet lichten, is dat het briljante The Great Reality. Wat de band hier in net zes minuten allemaal laat horen, is ongelofelijk. Strakke metalcore, technische death metal, progressieve hoogstandjes, ineens opduikende, verrassende cleane vocalen, maar eveneens vakkundige afwisseling tussen vette grunts en felle metalcore-screams, die bovendien allemaal even goed klinken. En dan heb ik het nog niet eens over het prachtige psychedelische stuk dat aan het eind van het nummer opduikt. Magistraal!

Hoewel Spiritual Migration een behoorlijke brok aan complexe muziek is om in één keer te behappen, weet Persefone de muziek een stuk toegankelijker te maken door een aantal zeer goed geplaatste rustmomenten (Zazen Meditation, Metta Meditation), die de luisteraar als het ware een adempauze gunnen. Los daarvan zijn het ook erg mooi klinkende stukken die geenszins overbodig of gekunsteld aanvoelen. Bij het instrumentale tweeluik Consciousness lijkt Persefone echter Dream Theater naar de kroon te willen steken qua instrumentaal vernuft. De souplesse waarmee de gitaristen en toetsenist hier de ene na de andere halsbrekende riff en solo produceren, bezorgt me keer op keer kippenvel.

Spiritual Migration is niets minder dan een muzikale ontdekkingsreis die ik steeds opnieuw wil beleven. Er valt zoveel te ontdekken op dit album dat ik er over twee jaar ongetwijfeld nog altijd niet op uitbeluisterd ben. Een ware onontdekte parel!"


Luistertip:
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: PERSEFONE !

Bericht door Draconian » di apr 08, 2014 8:48 am

Luisteren mensen, dit is echt een geniale band!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: PERSEFONE !

Bericht door Jeroen » do apr 10, 2014 9:16 am

Vind ze best oké, maar geniaal. Core was een leuk album, al ging die op den duur wat vervelen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: PERSEFONE !

Bericht door Draconian » vr apr 11, 2014 8:36 am

Heb je dat nummer eens geluisterd?
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

cyprien
Berichten: 53
Lid geworden op: za aug 27, 2011 10:22 am

Re: PERSEFONE !

Bericht door cyprien » vr apr 11, 2014 10:42 am

Ik ken ze al een tijdje,wel een goede band maar echt super geniaal nee dat niet.
luister eens dreamshade ook een goede band.
Silence is the sound of peace the voice of solitude and innocent

lycantrophy
Berichten: 23
Lid geworden op: za jun 27, 2009 9:53 pm

Re: PERSEFONE !

Bericht door lycantrophy » vr apr 18, 2014 10:46 am

Over smaak valt niet te twisten, wel over muzikaliteit. Dreamshade komt in verre weg niet in de buurt van Persefone en qua Genre ligt het ook ver van ze verwijderd. Maar zoals Draconian zegt, geef Persefone eens een kans. Ook de tekst is geweldig, vooral die van Spiritual migration, tekst die je stimuleert om vrolijk te zijn ipv. al die duistere cliche teksten. Een van mijn favorieten !

Black metal liefhebber ? Probeer het album Core eens.
Black/death liefhebber ? Probeer het album Truth inside the shades
Metal liefhebber ? Luister eens naar Shin-Ken en Spiritural Migration.

Plaats reactie