Metal Church en Toxik, Dynamo (EHV), 27-4-2014

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Metal Church en Toxik, Dynamo (EHV), 27-4-2014

Bericht door Gilbert » do jan 09, 2014 9:20 pm

Cultacts Metal Church en Toxik vliegen eind april vanwege het Duitse Keep It True festival naar Europa en wippen een dag later, op zondag 27 april 2014 (een week na Pasen), ook even langs in de Dynamo te Eindhoven. Support is het piepjonge E.S.I., waarvan enkele leden de lokale (en in het nieuws breed uitgemeten) Metalfactory-opleiding volgen. De poort gaat open rond 19 uur en zo'n twintig minuten later verzorgt E.S.I. de aftrap. Een ticket kost 25 euro.

Mocht je de hoofdacts overigens nog niet kennen, maar wel interesse hebben in old-school Amerikaanse heavy/power/speed/thrash metal, schaf dan gauw de eerste drie cd's van Metal Church aan (persoonlijke favoriet: The Dark) evenals de beide langspelers van Toxik (persoonlijke favoriet: World Circus). Jammer natuurlijk dat Jag Panzer, Warrior en Lethal niet even meekomen uit Duitsland. Toxik en Flotsam And Jetsam (dat als support van Sepultura op 9 maart in de Effenaar zou moeten optreden) lijken me echter toch de meest interessante acts op Keep It True dit jaar en dan is Eindhoven lekker dichtbij!

Edit: Het is mij vooralsnog niet bekend of er nog andere clubshows in de Benelux bij zullen komen. Zo ja, dan zal ik deze openingspost en de titel van deze draad aanpassen.
Laatst gewijzigd door Gilbert op vr jan 10, 2014 6:29 am, 1 keer totaal gewijzigd.

CoenV
Berichten: 18192
Lid geworden op: di mei 06, 2003 5:03 pm

Re: Metal Church en Toxik, Dynamo (EHV), 27-4-2014

Bericht door CoenV » do jan 09, 2014 9:28 pm

Godvernou! Hoe dan ook aanwezig, wat een lineup!
En mocht Jag Panzer naar Nederland komen daar ook aanwezig.

Gebruikersavatar
alicecooper
Berichten: 2415
Lid geworden op: do mar 09, 2006 2:10 pm
Locatie: Almelo

Re: Metal Church en Toxik, Dynamo (EHV), 27-4-2014

Bericht door alicecooper » do jan 09, 2014 9:43 pm

Is dit het enige optreden in NL?

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22662
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Metal Church en Toxik, Dynamo (EHV), 27-4-2014

Bericht door innuendo » do jan 09, 2014 9:44 pm

Too good to be true. Dit gaat afgezegd worden. Zo niet, dan ben ik er keihard bij!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25595
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Metal Church en Toxik, Dynamo (EHV), 27-4-2014

Bericht door Lennert » do jan 09, 2014 10:55 pm

Godmiljaar, daar moet ik eigenlijk ook wel bij zijn.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

CoenV
Berichten: 18192
Lid geworden op: di mei 06, 2003 5:03 pm

Re: Metal Church en Toxik, Dynamo (EHV), 27-4-2014

Bericht door CoenV » do jan 09, 2014 10:58 pm

Je hebt nog drie maanden om excuus te verzinnen om niet te gaan. Maar je kan ook gewoon komen natuurlijk.
Heb m'n ticket gelijk maar besteld, echt werkelijk geen idee hoeveel animo hiervoor is.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Metal Church en Toxik, Dynamo (EHV), 27-4-2014

Bericht door Orklord » do jan 09, 2014 10:59 pm

Denk ook wel aanwezig. Benieuwd of de zanger van Toxik het nog aan kan.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25595
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Metal Church en Toxik, Dynamo (EHV), 27-4-2014

Bericht door Lennert » do jan 09, 2014 11:13 pm

CoenV schreef:Je hebt nog drie maanden om excuus te verzinnen om niet te gaan. Maar je kan ook gewoon komen natuurlijk.
Heb m'n ticket gelijk maar besteld, echt werkelijk geen idee hoeveel animo hiervoor is.
Tijd zat, ik verwacht ook niet dat het nu zo snel zal uitverkopen :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22198
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Metal Church en Toxik, Dynamo (EHV), 27-4-2014

Bericht door KoenM » vr jan 10, 2014 8:15 am

Godver, een headlineshow van Metal Church, toch? Die eerste drie LP's draaien hier nog regelmatig hun rondjes. Dit moet serieus overwogen worden, ookal komen ze op Graspop. Das toch niet hetzelfde...
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22662
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Metal Church en Toxik, Dynamo (EHV), 27-4-2014

Bericht door innuendo » vr jan 10, 2014 8:44 am

weet je het zeker, Koen? het is oldschool he! Jeweetwel, ouwkoeienmeuk en van vóór 1995!!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Metal Church en Toxik, Dynamo (EHV), 27-4-2014

Bericht door Dimas » vr jan 10, 2014 10:15 am

Goeie genade, hier moet ik bij zijn.

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Metal Church en Toxik, Dynamo (EHV), 27-4-2014

Bericht door Dimas » vr jan 10, 2014 10:17 am

Orklord schreef:Denk ook wel aanwezig. Benieuwd of de zanger van Toxik het nog aan kan.
Er was eens zo'n filmpje van de rehearsals sinds ze weer echt bij elkaar zijn, waarin Mike nog heel aardig die hoge noot haalde van het begin van Heart Attack. De blik van Josh daarbij sprak ook wel boekdelen :mrgreen:. Ik kan het filmpje helaas niet zo snel terugvinden op youtube.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22198
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Metal Church en Toxik, Dynamo (EHV), 27-4-2014

Bericht door KoenM » vr jan 10, 2014 2:05 pm

innuendo schreef:weet je het zeker, Koen? het is oldschool he! Jeweetwel, ouwkoeienmeuk en van vóór 1995!!
Nu moet je de situatie niet gaan omdraaien he Ruudmans.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Metal Church en Toxik, Dynamo (EHV), 27-4-2014

Bericht door Orklord » vr jan 10, 2014 9:54 pm

Nou, bij Metal Church zit er nog maar 1 in die voor 1995 in de band speelde... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Metal Church en Toxik, Dynamo (EHV), 27-4-2014

Bericht door Eru Iluvatar » vr jan 10, 2014 10:07 pm

Hmm, erg bijzonder, vooral van Toxik. Beide ook leuke bands als onderdeel voor een groter tournee met nog meer namen, onder aanvoering van bijvoorbeeld Iced Earth, Blind Guardian of Symphony X. Zoals de Power Of Metal (of hoe het ook heette)-tour uit 2011 met o.a. Nevermore, Symphony X en Psychotic Waltz.

Agent
Berichten: 223
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 6:38 pm

Re: Metal Church en Toxik, Dynamo (EHV), 27-4-2014

Bericht door Agent » za jan 11, 2014 12:12 am

Absoluut aanwezig voor Toxik. Zag ze voor het laatst op DOA '88.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Metal Church en Toxik, Dynamo (EHV), 27-4-2014

Bericht door Gilbert » za jan 11, 2014 1:11 am

Ik zag Toxik voor het laatst in Staddijk (Nijmegen) op 26 januari 1990 en (wat er nog over was van) Metal Church op 4 juni 2005 op het Wâldrock festival. Twee weken later opende de groep weliswaar nog een podium op het Fields Of Rock festival te Nijmegen, maar toen stond ik zelf nog in de file. En op Graspop speelden ze dat jaar volgens mij op een andere dag dan dat ik daar aanwezig was. Maar van het optreden op Wâldrock staat me bij dat zowel zanger Ronny Munroe als de rest van de band live (op al die oude krakers) echt veel meer indruk maakten dan op de matige recente studioplaten van Metal Church. Dus het concert smaakte wel degelijk naar meer, onder de voorwaarde natuurlijk dat de setlist zich concentreert op het oude werk. Er was voor zover ik me herinner echter weinig publieke interesse voor de signeersessie van Metal Church. Voor Toxik verwacht ik evenmin massale belangstelling. Ben daarom benieuwd hoeveel publiek dit concert zal trekken (en of dat bijvoorbeeld genoeg zal zijn om te voorkomen dat het alsnog wordt afgeblazen, zoals Innuendo vreest, of voor een tweede datum elders in het land).

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Metal Church en Toxik, Dynamo (EHV), 27-4-2014

Bericht door Eru Iluvatar » za jan 11, 2014 7:56 am

Ja, gave show was dat op Waldrock. De enige keer dat ik Metal Church live heb gezien. Als negentienjarige metalhead was ik toen dolgelukkig, mede omdat ik net mijn patchjas met Metal Church - Fake Healer-backpatch afgenaaid had. Kan mij nog herinneren dat ik tijden 'Ton Of Bricks' mijn vuist in de lucht stak. Monroe zag dat en deed hetzelfde. Die dingen zijn toch memorabel, tijdens een van je eerste metalfestivals en het eerste optreden van een oldschool-lievelingsband.

Het waren echter de matige studio-albums na 'The Weight Of The World' (hoewel 'A Light Of The Dark' of hoe die plaat ook heet wel meevalt) die mij er van weerhielden de band nog eens te zien en daarvoor stad en land af te reizen. Staat mij bij dat ze in 2006 nog ergens in het land zouden optreden met OverKill, maar dacht ging uiteindelijk niet door. Hetzelfde gebeurde dat jaar er voor bij het Raise Your Fist-festival in Hardenberg. Naar zou Metal Church ook spelen, samen met o.a. Agent Steel (ook een mooie combi), maar ze lieten toen ook al verstek gaan.

Hopelijk is dat nu niet het geval! Sta ook te popelen om Toxik live te zien. Ik hoop overigens ook nog op een optreden in Nederland van Powermad, die eveneens serieuze tour- en album-plannen voor dit jaar hebben. Met die Soilwork-drummer moeten er toch netwerken met Europese metalkanalen zijn die iets gerings zouden moeten kunnen bewerkstelligen.

En ja, die Realm-reunie en uitgave van dat verstofte derde album zal er wel niet van komen, daar zullen de Amerikaanse tech-thrashers toch net iets te obscuur voor zien ten opzichte van de twee laatste bands hierboven.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Metal Church en Toxik, Dynamo (EHV), 27-4-2014

Bericht door Orklord » za jan 11, 2014 10:25 am

Dit zal vast niet worden afgeblazen. De bands zijn toch al in Europa voor KIT. Showtje in Eindhoven is een mooie extratje en ik verwacht wel dat er genoeg publiek op af komt. Metal Church trekt altijd wel een redelijke wat volk.

Gebruikersavatar
Latebloomer
Berichten: 990
Lid geworden op: di feb 01, 2011 7:49 pm

Re: Metal Church en Toxik, Dynamo (EHV), 27-4-2014

Bericht door Latebloomer » za jan 11, 2014 11:19 am

weet iemand het complete tourschema (in Europa)?

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6786
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Metal Church en Toxik, Dynamo (EHV), 27-4-2014

Bericht door Johan » do jan 16, 2014 1:55 pm

Wow, hier moet ik ook bij zijn! Metal Church op FoR 2005 smaakte naar meer en om Toxik alsnog live te kunnen zien klinkt bijna surrealistisch.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22198
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Metal Church en Toxik, Dynamo (EHV), 27-4-2014

Bericht door KoenM » za jan 25, 2014 4:23 pm



Eindhoven!

Haha, wat gaaf en slecht tegelijk. Die gast achter het mengpaneel?!
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Metal Church en Toxik, Dynamo (EHV), 27-4-2014

Bericht door Dimas » do feb 20, 2014 9:27 am

Kaartjes zijn inmiddels binnen dus nu alleen nog maar hopen dat er geen afzegging volgt.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Metal Church en Toxik, Dynamo (EHV), 27-4-2014

Bericht door Gilbert » di apr 29, 2014 11:58 am

Hoe was het? Ik ben uiteindelijk niet gegaan, door andere bezigheden en omdat er later in het jaar nog kansen komen om Toxik te zien. Zo blijken ze op donderdag 7 augustus een concert te geven in Little Devil (Tilburg). Mocht ik niet naar het Alcatraz Metal Festival gaan dit jaar (waar Toxik twee dagen later optreedt), dan ben ik er in Little Devil hoogstwaarschijnlijk bij.

Dat wil zeggen, als het volgens jullie de moeite waard is. Hoe was Toxik in Dynamo? En kon Metal Church met de huidige bezetting de oude glorie enigszins doen herleven?

CoenV
Berichten: 18192
Lid geworden op: di mei 06, 2003 5:03 pm

Re: Metal Church en Toxik, Dynamo (EHV), 27-4-2014

Bericht door CoenV » di apr 29, 2014 2:12 pm

Ik heb het waanzinnig naar m'n zin gehad.

Toxik - Helaas qua geluid grotendeels verneukt door faggy hipstergeluidsboy. Setlist bevatte zowel songs van World Circus, Think This en enkele nieuwe songs (helaas, zoals viel te verwachten, niet heel spannend). Sfeer in de zaal was geweldig! Ook leuk om te zien dat die bigtitmilf die vermoedelijk al sinds 1984 in het groupiecircuit rondhangt de ene na de andere crowdsurfer tegen haar kop kreeg. Die is nu vermoedelijk nog beurser dan na een doorsnee backstage gangbang.
Het zijn de kleine dingen die het leuk maken.

Metal Church - Ik was als de dood om nieuwe nummers te moeten horen, gelukkig nagenoeg alleen maar oud werk van The Dark en Metal Church. Geniale sfeer, continu een grote bende. De band had het zichtbaar ook geweldig naar hun zin. Ook mooi, al die crowdsurfers die continu alle kanten op donderden, hehe.

15 mei ga ik weer naar Toxik in Scum, en in Little Devil probeer ik er ook bij te zijn. Reken maar dat als het geluid goed staat je er echt geen spijt van krijgt.
Maar goed, misschien ben ik als stiekeme fanboy erg snel tevreden.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22198
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Metal Church en Toxik, Dynamo (EHV), 27-4-2014

Bericht door KoenM » di apr 29, 2014 5:39 pm

Wegens het rijden van Luik-Bastenaken-Luik overgeslagen, maar afgaand op het verslag van CoenV wordt Metal Church heel erg vet op Graspop.

Edit: niet liegen he Coen. Volgens setlist.fm 3 nrs van The Dark en 3 van Metal Church. Ook nog eens 2 van de derde, 1 van Human Factor, 1 van A Light in the Dark, 1 van de laatste en 1 cover. De helft van de set dus van de eerste 2. Niet slecht, maar volgens jouw verhaal waren er maar een paar songs niet van de eerste 2. Ik vind het niet erg, want Blessing in Disguise is ook een geweldige plaat. Dan blijft er maar heel weinig troep over.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22662
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Metal Church en Toxik, Dynamo (EHV), 27-4-2014

Bericht door innuendo » di apr 29, 2014 6:03 pm

Met de setlist was niks mis en Coen vond ook het nummer van de laatste plaat gaaf.


Om dat mens heb ik ook wel moeten lachen. Zeker toen Ferdy erop gedonderd was na een mislukte poging om te crowdsurfen. Toen is ze ook iets kwijtgeraakt waardoor ze de hele tijd de grond aan het afspeuren was. En maar anderen kwaad wegduwen. Het was ook niet de eerste keer dat ze ruzie met anderen had.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Metal Church en Toxik, Dynamo (EHV), 27-4-2014

Bericht door Orklord » di apr 29, 2014 6:10 pm

Hmm ik ga proberen er in de Little Devil erbij te zijn. Dit weekend kwam mij niet zo goed uit.
Ook niet zoveel gemist als het geluid bij Toxik ondermaats was. Ben alleen benieuwd of dat in de little devil wel gaat lukken.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25595
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Metal Church en Toxik, Dynamo (EHV), 27-4-2014

Bericht door Lennert » di apr 29, 2014 6:27 pm

innuendo schreef:Met de setlist was niks mis en Coen vond ook het nummer van de laatste plaat gaaf.


Om dat mens heb ik ook wel moeten lachen. Zeker toen Ferdy erop gedonderd was na een mislukte poging om te crowdsurfen. Toen is ze ook iets kwijtgeraakt waardoor ze de hele tijd de grond aan het afspeuren was. En maar anderen kwaad wegduwen. Het was ook niet de eerste keer dat ze ruzie met anderen had.
Wat voor figuur was dit dan precies en wat deed ze?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22662
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Metal Church en Toxik, Dynamo (EHV), 27-4-2014

Bericht door innuendo » di apr 29, 2014 6:46 pm

Bruine krullen en strak in het leer. Normaal gesproken heb. Ik er normaliter geen problemen mee, maar ze had je moeder kunnen zijn. Ze staat wel vaker bij oldschool metal concerten en krijgt het makkelijk aan de stok met mensen die per ongeluk tegen haar aan botsen. Dat was zondag niet anders.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

CoenV
Berichten: 18192
Lid geworden op: di mei 06, 2003 5:03 pm

Re: Metal Church en Toxik, Dynamo (EHV), 27-4-2014

Bericht door CoenV » di apr 29, 2014 7:11 pm

Jajaja Koen, ze speelden het meest van de betere platen, en de betere nummers van de mindere platen. En dat nieuwe nummer was inderdaad acceptabel. Maar Highway Star maakte alles af.
Geniaal optreden, daar had ik het bij moeten houden. Straks moet ik alles wat ik uitkraam nog gaan verdedigen.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22198
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Metal Church en Toxik, Dynamo (EHV), 27-4-2014

Bericht door KoenM » di apr 29, 2014 7:27 pm

Ze headlinen de Metaldome op zondag op Graspop met een show van een uur. Nu al een hoogtepunt van het festival.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Metal Church en Toxik, Dynamo (EHV), 27-4-2014

Bericht door Dimas » wo apr 30, 2014 9:41 am

Was het trouwens niet ook de bedoeling dat Ralph Santolla in Toxik zou meespelen? Enig idee waarom die niet mee is op tour?

Gebruikersavatar
!slayer!
Berichten: 3729
Lid geworden op: za okt 11, 2003 5:42 pm
Locatie: Zevenaar

Re: Metal Church en Toxik, Dynamo (EHV), 27-4-2014

Bericht door !slayer! » wo apr 30, 2014 12:50 pm

Dimas schreef:Was het trouwens niet ook de bedoeling dat Ralph Santolla in Toxik zou meespelen? Enig idee waarom die niet mee is op tour?
Klopt ja, volgens de Facebook van Mike Sanders omdat er wat 'probleempjes' onderling waren.

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Metal Church en Toxik, Dynamo (EHV), 27-4-2014

Bericht door Bleek No. 1 » wo apr 30, 2014 2:53 pm

ESI was leuk en zo.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Metal Church en Toxik, Dynamo (EHV), 27-4-2014

Bericht door Dimas » wo apr 30, 2014 5:13 pm

!slayer! schreef:
Dimas schreef:Was het trouwens niet ook de bedoeling dat Ralph Santolla in Toxik zou meespelen? Enig idee waarom die niet mee is op tour?
Klopt ja, volgens de Facebook van Mike Sanders omdat er wat 'probleempjes' onderling waren.
Goh, typisch.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25314
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metal Church en Toxik, Dynamo (EHV), 27-4-2014

Bericht door Jeroen » wo apr 30, 2014 10:35 pm

Ik vond het een gaaf avondje. ESI heb ik gemist, ben ik niet rouwig om. Toxik speelde best wat gave nummers, maar ik kon ze door het ontzettend kutgeluid bijna niet uit elkaar houden. Zodra de basdrum werd beroerd was ieder ander instrument volledig verdwenen. Zo waren de solo's van Josh nauwelijks te horen en moest Mike ook enorme moeite doen om er bovenuit te komen. Als dat lukte, vond ik zijn stem wat aan de iele kant. Op zich was de sfeer best oke, maar als het drumgeluid met oordoppen pijn aan je oren doet, dan is er iets goed mis. Hoorde later dat de band geen eigen geluidsman had meegenomen, maar op zich moet het toch niet zo moeilijk zijn om een band met één gitarist te mixen, hoe hectisch het materiaal ook is. Nieuwe nummers heb ik geen echt oordeel over, aangezien het allemaal hetzelfde klonk. Voor mij een grote teleurstelling en dat zeg ik als fan van de band. Bij Toxik kom ik immers ook voor de muzikale kant van het verhaal en niet alleen om lekker te thrashen.

Maar gelukkig was er Metal Church. Opmerkelijk met een nagenoeg perfect geluid, goed spel en een ijzersterke performance van Ronny. Ik had al wel gehoord dat de man live kwaliteiten bezit, maar dat hij zo goed zou zijn had ik op basis van de cd's niet verwacht. Daarnaast een geweldige frontman. Bovendien viel me nu op hoe goed die Vanderhoof eigenlijk is. Hij hoeft natuurlijk niet zo ingewikkeld te soleren als een Josh Christian, maar de soul en het gevoel die hij in z'n spel legt is live absoluut voelbaar. Over de setlist had ik geen klagen. Enorm overtuigend en zeker een van de betere metalshows die ik tot nu toe heb gezien.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25314
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metal Church en Toxik, Dynamo (EHV), 27-4-2014

Bericht door Jeroen » do mei 01, 2014 12:15 am

Ralph Santolla is een gitarist en geen bassist...
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25595
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Metal Church en Toxik, Dynamo (EHV), 27-4-2014

Bericht door Lennert » do mei 01, 2014 8:10 am

Jeroen schreef:Maar gelukkig was er Metal Church. Opmerkelijk met een nagenoeg perfect geluid, goed spel en een ijzersterke performance van Ronny. Ik had al wel gehoord dat de man live kwaliteiten bezit, maar dat hij zo goed zou zijn had ik op basis van de cd's niet verwacht. Daarnaast een geweldige frontman. Bovendien viel me nu op hoe goed die Vanderhoof eigenlijk is. Hij hoeft natuurlijk niet zo ingewikkeld te soleren als een Josh Christian, maar de soul en het gevoel die hij in z'n spel legt is live absoluut voelbaar. Over de setlist had ik geen klagen. Enorm overtuigend en zeker een van de betere metalshows die ik tot nu toe heb gezien.
Jaren geleden op Waldrock was Metal Church ook een van de hoogtepunten van de dag, niks dan respect voor Ronny in dat opzicht. Hebben ze nog wat leuks van de Howe albums gespeeld?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25314
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metal Church en Toxik, Dynamo (EHV), 27-4-2014

Bericht door Jeroen » do mei 01, 2014 9:30 am

Ja, sowieso Fake Healer, Badlands en The Human Factor. Erg gave uitvoeringen!

Hele setlist:

Ton of Bricks
Start the Fire
Generation Nothing
A Light in the Dark
Fake Healer
Badlands
Gods of Wrath
Watch the Children Pray
Beyond the Black
Metal Church

Encore:
The Human Factor
Highway Star
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25595
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Metal Church en Toxik, Dynamo (EHV), 27-4-2014

Bericht door Lennert » do mei 01, 2014 9:31 am

Badlands, awesome! Ik vind Blessing In Disguise sowieso samen met het debuut de beste plaat van de band, imo veel gaver dan The Dark.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25314
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metal Church en Toxik, Dynamo (EHV), 27-4-2014

Bericht door Jeroen » do mei 01, 2014 9:33 am

Ik ook. Sowieso de meest progressieve plaat van de band. Trouwens Lennert, jij moet echt een keer dat Breaking Point album van Heretic luisteren. Staat ook geen slecht nummer op en Howe zingt er misschien nog wel beter op.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Metal Church en Toxik, Dynamo (EHV), 27-4-2014

Bericht door Eru Iluvatar » vr mei 02, 2014 2:46 pm

Toxik kon ook niet anders dan tegenvallen. De verwachtingen waren bij velen hooggespannen. Desalniettemin was het een sfeervolle show. Ik voelde me opeens weer zes jaar jonger, met al die jeugdige oldschoolfanatici om me heen (inclusief andere Metalfanners).

Toch werd het deze avond wel duidelijk waarom een band als Metal Church vrijwel continu is doorgegaan met het maken van albums en optredens (met hier en daar hiaten) en een band als Toxik slechts twee albums heeft uitgebracht die slechts door een soms wat leeghoofdige patchjas-elite met tunnelvisie tot in den treure worden aanbeden. Metal Church is simpelweg stukken professioneler. Beter geluid, betere show en bovendien echte klassiekers in de setlist. Toxik heeft die simpelweg niet (met uitzondering misschien van 'Heart Attack'). Die stergitarist/componist van Toxik was technisch gezien de beste gitarist van de avond, maar Metal Churchs Kurt Vanderhoof legt zoals Jeroen zegt veel gevoel in zijn muziek. Bovendien heeft hij een professionele passie voor muziek. Zie de hoeveelheid (gevarieerde) albums die hij jarenlang met 'Church, met Presto Ballet en solo heeft uitgebracht. Daar mag de toch wel wat patserige gitarist van Toxik jaloers op zijn.

Kortweg: Toxik was leuk, maar ten opzichte van deze band mag Metal Church zeker wat meer krediet krijgen.
Laatst gewijzigd door Eru Iluvatar op vr mei 02, 2014 6:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22198
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Metal Church en Toxik, Dynamo (EHV), 27-4-2014

Bericht door KoenM » vr mei 02, 2014 6:30 pm

Het debuut van Metal Church is voor mij top 10 aller tijden materiaal. Beter wordt klassieke metal eigenlijk bijna niet voor mij.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

toxic
Berichten: 293
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 10:50 pm
Locatie: voorhout
Contacteer:

Re: Metal Church en Toxik, Dynamo (EHV), 27-4-2014

Bericht door toxic » do mei 08, 2014 2:22 am

Eru Iluvatar schreef:Toxik kon ook niet anders dan tegenvallen. De verwachtingen waren bij velen hooggespannen. Desalniettemin was het een sfeervolle show. Ik voelde me opeens weer zes jaar jonger, met al die jeugdige oldschoolfanatici om me heen (inclusief andere Metalfanners).

Toch werd het deze avond wel duidelijk waarom een band als Metal Church vrijwel continu is doorgegaan met het maken van albums en optredens (met hier en daar hiaten) en een band als Toxik slechts twee albums heeft uitgebracht die slechts door een soms wat leeghoofdige patchjas-elite met tunnelvisie tot in den treure worden aanbeden. Metal Church is simpelweg stukken professioneler. Beter geluid, betere show en bovendien echte klassiekers in de setlist. Toxik heeft die simpelweg niet (met uitzondering misschien van 'Heart Attack'). Die stergitarist/componist van Toxik was technisch gezien de beste gitarist van de avond, maar Metal Churchs Kurt Vanderhoof legt zoals Jeroen zegt veel gevoel in zijn muziek. Bovendien heeft hij een professionele passie voor muziek. Zie de hoeveelheid (gevarieerde) albums die hij jarenlang met 'Church, met Presto Ballet en solo heeft uitgebracht. Daar mag de toch wel wat patserige gitarist van Toxik jaloers op zijn.

Kortweg: Toxik was leuk, maar ten opzichte van deze band mag Metal Church zeker wat meer krediet krijgen.
Hee Eru,

Ik ben nu anderhalve week onderweg met Toxik als TM/Chauffeur/Merchman en ik ben het deels met je eens. Ja Metal Church kwam beter over, mede door een beter geluid en die gasten spelen natuurlijk al jaren. Vergeet niet dat Toxik er heel wat jaren uit heeft gelegen, Josh heeft zelfs zijn gitaar een tijd niet aangeraakt! en deze kleine tour is alleen maar om te laten zien dat ze weer leven. Er is dan ook 0,0 budget voor die gasten om een licht en geluidsman mee te nemen. Alles wordt uit eigen zak betaald en bekostigd.
Dit was ook pas het tweede optreden van deze tour en ik kan je verzekeren dat het nu ( anderhalve week verder) zo strak is als een eenden reet!
Waar Metal Chuch teert op het verleden ( zie de setlist) en eigenlijk gewoon een Metal Church coverband is ( ik ben al vanaf de eerste plaat groot van van ze dus ik heb in Dynamo en KIT enorm genoten) , is Toxik keihard bezig om heel hard terug te komen met een nieuwe plaat, ik heb de demo's al gehoord en ben echt enorm onder de indruk.
Ik zou zeggen kom in Augustus nog een keer kijken of a.s. zaterdag in Scum.......als je naar Scum komt krijg je van mij een gratis download kaart en dan wil ik graag je mening horen....

Greetz

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Metal Church en Toxik, Dynamo (EHV), 27-4-2014

Bericht door Eru Iluvatar » ma mei 12, 2014 10:49 am

toxic schreef:
Eru Iluvatar schreef:Toxik kon ook niet anders dan tegenvallen. De verwachtingen waren bij velen hooggespannen. Desalniettemin was het een sfeervolle show. Ik voelde me opeens weer zes jaar jonger, met al die jeugdige oldschoolfanatici om me heen (inclusief andere Metalfanners).

Toch werd het deze avond wel duidelijk waarom een band als Metal Church vrijwel continu is doorgegaan met het maken van albums en optredens (met hier en daar hiaten) en een band als Toxik slechts twee albums heeft uitgebracht die slechts door een soms wat leeghoofdige patchjas-elite met tunnelvisie tot in den treure worden aanbeden. Metal Church is simpelweg stukken professioneler. Beter geluid, betere show en bovendien echte klassiekers in de setlist. Toxik heeft die simpelweg niet (met uitzondering misschien van 'Heart Attack'). Die stergitarist/componist van Toxik was technisch gezien de beste gitarist van de avond, maar Metal Churchs Kurt Vanderhoof legt zoals Jeroen zegt veel gevoel in zijn muziek. Bovendien heeft hij een professionele passie voor muziek. Zie de hoeveelheid (gevarieerde) albums die hij jarenlang met 'Church, met Presto Ballet en solo heeft uitgebracht. Daar mag de toch wel wat patserige gitarist van Toxik jaloers op zijn.

Kortweg: Toxik was leuk, maar ten opzichte van deze band mag Metal Church zeker wat meer krediet krijgen.
Hee Eru,

Ik ben nu anderhalve week onderweg met Toxik als TM/Chauffeur/Merchman en ik ben het deels met je eens. Ja Metal Church kwam beter over, mede door een beter geluid en die gasten spelen natuurlijk al jaren. Vergeet niet dat Toxik er heel wat jaren uit heeft gelegen, Josh heeft zelfs zijn gitaar een tijd niet aangeraakt! en deze kleine tour is alleen maar om te laten zien dat ze weer leven. Er is dan ook 0,0 budget voor die gasten om een licht en geluidsman mee te nemen. Alles wordt uit eigen zak betaald en bekostigd.
Dit was ook pas het tweede optreden van deze tour en ik kan je verzekeren dat het nu ( anderhalve week verder) zo strak is als een eenden reet!
Waar Metal Chuch teert op het verleden ( zie de setlist) en eigenlijk gewoon een Metal Church coverband is ( ik ben al vanaf de eerste plaat groot van van ze dus ik heb in Dynamo en KIT enorm genoten) , is Toxik keihard bezig om heel hard terug te komen met een nieuwe plaat, ik heb de demo's al gehoord en ben echt enorm onder de indruk.
Ik zou zeggen kom in Augustus nog een keer kijken of a.s. zaterdag in Scum.......als je naar Scum komt krijg je van mij een gratis download kaart en dan wil ik graag je mening horen....

Greetz
Touché, wat Toxik betreft. Wat dat betreft bewonderenswaardig wat de band nu allemaal weet te presteren. Ik kon helaas niet bij het optreden in Scum zijn, maar ik geef Toxik graag nog een kans aankomende zomer in de Little Devil. Die demo/ep/lp laat ik mij ook graag aanbevelen.

Bij Metal Church is al jaar en dag bekend dat de band draait om Vanderhoof. Hij schreef de nummers en leverde het memorabele gitaargeluid. Wat betreft de live-nummers domineren inderdaad de klassiekers, maar de band heeft wel sinds 2000 vier studio-albums afgeleverd. Een niet geringe prestatie voor een oldschoolband die niet de inkomsten van een Maiden heeft en niet regelmatig in Europa konden touren.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25595
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Metal Church en Toxik, Dynamo (EHV), 27-4-2014

Bericht door Lennert » ma mei 12, 2014 11:03 am

Ik vind het ook wat flauw om Metal Church een coverband te noemen, is Annihilator dat dan ook niet omdat alleen Jeff Waters nog van de originele groep er nog in zit?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Plaats reactie