Fortarock festival 2014

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22187
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door KoenM » ma jun 02, 2014 2:48 pm

Dat van die sms'en had ik vorig jaar ook. Nu veel minder volk en blijkbaar toch nog last van... beter zetten ze eens een gsm-mast bij. Op andere festivals nog nooit last van gehad.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Splijtzwam
Berichten: 300
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:53 pm
Locatie: Druten

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Splijtzwam » ma jun 02, 2014 10:46 pm

Zal 25.000 bezoekers voor zo'n groot circus met zoveel goede bands nog wel rendabel zijn voor de organisatie. Ik vraag me af met hoeveel bezoekers ze breakeven spelen. Iemand enig idee?

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Elessar » di jun 03, 2014 11:20 am

Hadden ze dit bezoekersaantal al niet verwacht?
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22653
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door innuendo » di jun 03, 2014 1:16 pm

Lijkt me wel toch? Ik vond het vrij druk en voor de organisatie een keurige opkomst. Maar wat een regeltjes zeg. Het kostte nogal wat moeite om backstage te mogen voor een interview met Blood Ceremony. Ik had een persbandje, maar ik had ook een speciale kaart nodig enzo. De manager van BC lukte het om me binnen te krijgen, maar dat was omdat de man bij de poort vrij soepel was. In elk geval heb ik een erg leuke dag gehad en veel moois gezien. Helaas geen nieuwe dingen gezien.

Blood Ceremony: Derde keer, worden steeds beter. Als niemand in de voorste rijen uit zijn dak wil gaan, doe ik het wel. Het ene na het andere pareltje gehoord.

Moonkings: Op een afstandje gezien. Mijn vriendin wilde perse bonnen halen. Klonk best goed.

Ghost: Leuke show, maar hetzelfde oude trucje.

Sabaton: Ook hetzelfde trucje maar wel erg saai inmiddels. Ik heb tien keer hetzelfde nummer gehoord.

Deafheaven: Moest iets, maar wat was dit gruwelijk saai zeg. Statische band, statisch publiek. Veel herrie en wat rustmomenten. Is dit nou innovatieve black metal?

Alter Bridge: Wat een kleffe meuk zeg! Commercieele rock op z'n saaist.

Graveyard: Tegenpool van Alter Bridge. Niet superstrak, maar wel met gevoel. Heerlijke bluesrock. Beetje jammer van die klootmongool/deathmetalboer die tijdens een heerlijk rustige outro ineens vooraan een pit wil beginnen. Ik had hem het liefste op zijn smoel willen meppen, maar gelukkig heb ik het kunnen houden bij terugduwen en het toewensen van grafkanker. Ik kreeg gelukkig nogal wat bijval van de mede-aanwezigen.

Slayer: Ik ben definitief klaar met deze band. Het enthousiasme spat er met Gary Holt veel meer van af, maar intern kloppen er zaken fundamenteel niet. Het stinkt. Ik wil wel genieten, maar het voelt gewoon niet goed. Ik koester de oude platen, maar daar blijft het bij. Op afstand was het geluid abominabel, maar dat lag meer aan de installatie van Fortarock zelf.

Dimmu Borgir: Drie nummers gezien. Het orkest viel wel erg vaak weg en dat vond ik het enige toffe aan Deathcult Armageddon. Leuk om deze oude zonde nog eens te zien, maar ik heb meer van de spast voor me kunnen genieten die willekeurig aan het meegrunten en meedrummen was.

Anthrax: Ook hier wilde ik een paar nummers van meepikken, maar het veld stond erg vol en ik wilde op tijd weg om een plaatsje voor Maiden te zoeken. Flink verwaaid geluid weer. Het klonk voor geen meter, maar ik kan de schuld niet bij Anthrax leggen.

Iron Maiden: Prachtshow! Het moest even op gang komen, maar de band had er zin in, de show was mooi en weer veel pareltjes gehoord. Tot mijn eigen verrassing heb ik ontzettend genoten van Seventh Son of a Seventh Son. Ik snap alleen niet waarom Maiden altijd twee uur speeltijd krijgt en altijd weer (ruim) anderhalf uur speelt.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Took » di jun 03, 2014 2:32 pm

innuendo schreef:Maar wat een regeltjes zeg. Het kostte nogal wat moeite om backstage te mogen voor een interview met Blood Ceremony. Ik had een persbandje, maar ik had ook een speciale kaart nodig enzo. De manager van BC lukte het om me binnen te krijgen, maar dat was omdat de man bij de poort vrij soepel was.

die regeltjes zijn er zodat niet al die groupies backstage komen. zelfs in de guest-area zat het er weer vol mee (op den duur herken je ze wel, er is zo'n kliekje van die snollen die alleen daar zit).
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22653
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door innuendo » di jun 03, 2014 2:42 pm

Ja ok, maar ik ben toch wel redelijk makkelijk te onderscheiden van een groupie, mag ik hopen. Zeker als de manager zegt dat het in orde is. De andere bewakers die ik heb gezien, hadden me niet binnen gelaten.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Gilbert » di jun 03, 2014 3:54 pm

innuendo schreef:Ja ok, maar ik ben toch wel redelijk makkelijk te onderscheiden van een groupie, mag ik hopen. Zeker als de manager zegt dat het in orde is. De andere bewakers die ik heb gezien, hadden me niet binnen gelaten.
Een persbandje is niet hetzelfde als een backstage-bandje. Als ik het goed begrijp, ben je afgehaald door de manager van de groep, heeft die de bewaker moeten overtuigen dat je een afspraak had voor een interview en heb je vervolgens backstage het interview kunnen doen (en moest je, naar ik aanneem, daarna de backstage-area direct weer onder begeleiding verlaten.) Voor zover ik weet is dat gewoon de standaardprocedure (al heeft Took daar natuurlijk veel meer verstand van dan ik).

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25592
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Lennert » di jun 03, 2014 4:07 pm

Zit er tegenwoordig eigenlijk nog iemand in Dimmu Borgir die Vortex' vocalen live doet?
Laatst gewijzigd door Lennert op di jun 03, 2014 5:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Wessel » di jun 03, 2014 5:46 pm

Helaas niet, die komen nu (inclusief vele orkestraties) van een tape. Erg jammer, haalt de laatste jaren toch een beetje het leven uit knappe nummers als Progenies Of The Great Apocalypse en Kings Of The Carnival Creation.

Overigens heb ik ook een zeer genietbare dag gehad op Fortarock, met geweldig weer, veel bekenden en goede bands. Hoogtepunten: Iron Maiden, Carcass en Gojira. Tegenvallers: Behemoth (slecht geluid, verder vet als altijd) en Slayer (ongeïnspireerd, slecht geluid, saaie setlist en Bostaph zat er af en toe flink naast).

Argarath
Berichten: 2392
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 9:57 pm
Locatie: Tilburg

Fortarock festival 2014

Bericht door Argarath » di jun 03, 2014 6:34 pm

Took schreef: die regeltjes zijn er zodat niet al die groupies backstage komen. zelfs in de guest-area zat het er weer vol mee (op den duur herken je ze wel, er is zo'n kliekje van die snollen die alleen daar zit).
Hahaha... Ik weet precies wie je bedoelt! ;-)
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
______________________________________

Gungnir
Berichten: 69
Lid geworden op: do jan 17, 2013 4:50 pm

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Gungnir » ma jun 09, 2014 11:41 am

De Volkskrant was backstage bij Ghost. Blij dat ze verder komen dan een vergelijking met Sinterklaas.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/10904/Mu ... onen.dhtml

Gebruikersavatar
Latebloomer
Berichten: 990
Lid geworden op: di feb 01, 2011 7:49 pm

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Latebloomer » ma jun 09, 2014 1:14 pm

Gungnir schreef:De Volkskrant was backstage bij Ghost. Blij dat ze verder komen dan een vergelijking met Sinterklaas.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/10904/Mu ... onen.dhtml
Mooie reportage - dank voor de link!

Oak
Berichten: 3718
Lid geworden op: ma feb 28, 2005 10:40 pm

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Oak » di jun 10, 2014 7:49 am

Duidelijk geschreven door iemand die er verstand van heeft, klasse hoor. Net zoals de schrijver van het Pinkpop concert in Spits vandaag, die Ghost direct met Rammstein vergelijkt.



:roll:

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6786
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Johan » di jun 10, 2014 12:55 pm

Of de pinkpop review op de site van de VK..

Die komt niet over het gegeven heen dat Ghost geen brute metal speelt, maar melodieuze rock.

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door MetalTuupLimburg » di jun 10, 2014 3:28 pm

Wessel schreef:Helaas niet, die komen nu (inclusief vele orkestraties) van een tape. Erg jammer, haalt de laatste jaren toch een beetje het leven uit knappe nummers als Progenies Of The Great Apocalypse en Kings Of The Carnival Creation.
Weet je dat zeker? Volgens mij waren die live met een raar effect eroverheen. In ieder geval klonken ze voor geen meter. Niet veel van gezien overigens vanwege de overlapping met Anthrax, maar dat punt viel me wel op.

Gungnir
Berichten: 69
Lid geworden op: do jan 17, 2013 4:50 pm

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Gungnir » di jun 10, 2014 4:25 pm

Zowel de recensie van de Volkskrant als die in de Spits (van vandaag) struikelen idd over het feit dat Ghost enkel qua thema/teksten en aankleding misschien echt metal is te noemen. Ze spelen gewoon swingende occult rock. Die van de Volkskrant had gewoon het stuk van z'n collega moeten lezen.
Overigens zou ik het niet erg te vinden om wat meer decoratie, attributen voor Papa etc te zien.. Wie weet na een volgend album met een 'nieuwe' Papa Emeritus.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door Wessel » wo jun 11, 2014 4:08 pm

MetalTuupLimburg schreef:
Wessel schreef:Helaas niet, die komen nu (inclusief vele orkestraties) van een tape. Erg jammer, haalt de laatste jaren toch een beetje het leven uit knappe nummers als Progenies Of The Great Apocalypse en Kings Of The Carnival Creation.
Weet je dat zeker? Volgens mij waren die live met een raar effect eroverheen. In ieder geval klonken ze voor geen meter. Niet veel van gezien overigens vanwege de overlapping met Anthrax, maar dat punt viel me wel op.
De andere keren dat ik ze heb gezien sinds ICS Vortex bij de band weg is (HMH 2010, Patronaat 2011, Graspop 2012) werd de zuivere zang in ieder geval niet live gereproduceerd. Wie zong er dan volgens jou, Shagrath of de toetsenist + lelijke effecten?

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Fortarock festival 2014

Bericht door MetalTuupLimburg » ma jun 16, 2014 11:07 pm

Niet eens op gelet, stond achter in de tent.

Plaats reactie