Rock Hard festival 2014

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Rock Hard festival 2014

Bericht door Took » do aug 08, 2013 12:17 pm

Wat? het Rock Hard festival.
Wanneer? Pinksteren 2014, oftewel van 6 tm/ 8 juni.
Waar? het Amfitheater in Gelsenkirchen, Duitsland. Een uurtje rijden vanaf Venlo of Arnhem.
Wat kost het? 70 euro.

de eerste namen:
Sacred Reich
Annihilator
Die Apokalyptischen Reiter
Midnight
Decapitated
Dear Lord
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22187
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Rock Hard festival 2014

Bericht door KoenM » do aug 08, 2013 12:31 pm

Benieuwd naar de headliner.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Rock Hard festival 2014

Bericht door Took » do aug 08, 2013 12:42 pm

jij zit dan toch op pinkpop? hipster dat je bent.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22187
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Rock Hard festival 2014

Bericht door KoenM » do aug 08, 2013 1:22 pm

Oja!

:silly:
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
King of Beer
Berichten: 923
Lid geworden op: di apr 14, 2009 9:46 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Rock Hard festival 2014

Bericht door King of Beer » do aug 08, 2013 11:45 pm

Zitten een paar leukenamen bij maar ik wacht maar eens rustig de gehele line up af.
http://metal-exposure.com/
http://www.last.fm/user/Rob_Caine

Gebruikersavatar
alicecooper
Berichten: 2415
Lid geworden op: do mar 09, 2006 2:10 pm
Locatie: Almelo

Re: Rock Hard festival 2014

Bericht door alicecooper » vr dec 06, 2013 12:00 pm

Ondertussen zijn er weer een aantal namen aan de line-up toegevoegd.

SACRED REICH ++ ANNIHILATOR ++ TRIPTYKON ++ DIE APOKALYPTISCHEN REITER ++ OBITUARY ++ PRETTY MAIDS ++ SOLSTAFIR ++ MIDNIGHT ++ ORPHANED LAND ++ INSOMNIUM ++ DECAPITATED ++ SCREAMER ++ DEAD LORD

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6786
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Rock Hard festival 2014

Bericht door Johan » vr dec 06, 2013 2:12 pm

Matig tot nu toe..

Sacred Reich, Annihilator en Pretty Maids is leuk, maar een beetje karig om me over de streep te trekken. Hopelijk komen er nog wat mooie namen bij, anders ga ik nog eerder een dagje Pinkpop doen om Metallica weer eens te zien na 6 jaar.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22187
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Rock Hard festival 2014

Bericht door KoenM » za dec 07, 2013 5:47 pm

Dit gaat mij niet over de streep trekken. Zie Annihilator op Hellfest, Sacred Reich vind ik i.t.t. velen live niet zo boeiend en Triptykon waarschijnlijk op Graspop. Obituary komt ooit nog wel eens.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Rock Hard festival 2014

Bericht door Gilbert » di dec 10, 2013 1:14 pm

Johan schreef:Matig tot nu toe..

Sacred Reich, Annihilator en Pretty Maids is leuk, maar een beetje karig om me over de streep te trekken. Hopelijk komen er nog wat mooie namen bij, anders ga ik nog eerder een dagje Pinkpop doen om Metallica weer eens te zien na 6 jaar.
Metallica speelt volgens mij op Tweede Pinksterdag op Pinkpop, oftewel de dag na Rock Hard, dus het bijt elkaar niet per se. Heb dat in 2012 ook gedaan, drie dagen Rock Hard en een (stikheet) dagje Werchter Boutique met Metallica er achteraan. Was erg vermoeiend natuurlijk, maar wel leuk en als het mij met al mijn fysieke en psychische beperkingen lukt, zal het de meesten wel lukken. Behalve als je de gewoonte hebt om op festivals veel alcohol te drinken (of drugs te gebruiken), dan ligt het waarschijnlijk anders. Rock Hard is echter bijzonder relaxed, met maar 1 podium en zes tot acht bands per dag, dus bij matig alcoholgebruik en de beschikking over een auto zijn beide evenementen in principe best te combineren.

Al wil ik er niet verantwoordelijk voor zijn dat iemand naar Pinkpop gaat hoor. Ik heb dat festival tot dusver mijn hele leven nog gemeden en zal dat komend jaar hoogstwaarschijnlijk ook doen.

Wat Rock Hard betreft, spreekt de line-up me tot dusver behoorlijk aan. Misschien geen topacts waarvoor je speciaal de reis naar Duitsland wilt maken, maar een gevarieerde verzameling van uitstekende live-acts en de sfeer is elk jaar top. Dus grote kans dat ik er weer bij zal zijn. Vraag me wel af of er nog wat bijzonders bij gaat komen, want meer dan de helft van de namen is al bekend en bij het restant zullen ook vast nog wat onbekende (Duitse) openingsacts zitten. Hopelijk komt Crowbar de belofte na om in 2014 alsnog aan te treden (na de afzegging voor de editie van dit jaar). Raar dat die nog niet bevestigd zijn.

Een echte headliner ontbreekt voor mijn gevoel nog, maar de line-up van Rock Hard is sowieso elk jaar wat minder indrukwekkend dan het jaar er voor (doordat de kosten van bands en organisatie sneller stijgen dan de prijzen van tickets en bier). Dus wellicht zijn Sacred Reich, Annihilator en Triptykon gewoon de drie dagafsluiters. Van alle drie kan ik gerust anderhalf uur lang genieten, dus voor mij geen probleem (mits Annihilator veel oud werk speelt). Al is het wel zo dat na King Diamond bij voorbaat elke mogelijke hoofdact voor 2014 voor dit festival een stap terug is. :)

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6786
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Rock Hard festival 2014

Bericht door Johan » wo dec 11, 2013 2:20 pm

Ja, op die manier is het wel mogelijk om dit te combineren. Toen ik in 2009 3 dagen op Rock Hard was hebben we er nog een dag op een of ander fout pinksterfestival in Essen aan toegevoegd met een paar uur zooi gevolgd door Kreator!

Ach, Pinkpop daar ben ik al vaak genoeg geweest, ondanks de programmering, het volk en de prijzen. Als je in het zuiden woont en er af en toe mooie bands komen dan is het zeker als je wat jonger bent toch niet gek. Zo was het mijn eerste festival in 2002. Daar speelde SOAD toen. En Metallica, Porcupine Tree en Slash in 2008 was ook niet gek om in je achtertuin mee te maken. Ik ga er nu in ieder geval niet meer heen als er niet iets heel interessants komt.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Rock Hard festival 2014

Bericht door Gilbert » vr feb 21, 2014 1:11 pm

De meest recente bevestigingen zijn Monster Magnet, Tesla en Nocturnal (een of ander Duits thrashmetalbandje met zangeres). De compete line-up tot dusver is:
Carcass
Triptykon
Sacred Reich
Annihilator
Tesla
Monster Magnet
Die Apokalyptischen Reiter
Obituary
Midnight
Pretty Maids
Decapitated
Insomnium
Sólstafir
Orphaned Land
Blues Pills
Screamer
Dead Lord
Nocturnal

Normaal gesproken komen daar nog vier acts bij, waaronder waarschijnlijk een headliner.

Gebruikersavatar
alicecooper
Berichten: 2415
Lid geworden op: do mar 09, 2006 2:10 pm
Locatie: Almelo

Re: Rock Hard festival 2014

Bericht door alicecooper » vr feb 28, 2014 12:15 pm

Megadeth, Zodiac, Iron Savior en Roxxcalibur zijn aan de line-up toegevoegd waarmee het programma compleet is.

Ik ga het toch maar eens overwegen om te gaan, staan leuke namen tussen.

Gebruikersavatar
alicecooper
Berichten: 2415
Lid geworden op: do mar 09, 2006 2:10 pm
Locatie: Almelo

Re: Rock Hard festival 2014

Bericht door alicecooper » vr jun 06, 2014 8:22 pm

Er is ook een live stream.

http://www.wdr.de/tv/rockpalast/

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Rock Hard festival 2014

Bericht door MetalTuupLimburg » di jun 10, 2014 3:25 pm

Ben zondag geweest, was weer dik in orde. Alleen Monster Magnet kon me niet zo boeien, voor de rest was elke band dik de moeite waard. Met Annihilator als topper en Blues Pills als verrassing. Een tegenvaller was Testament, een van mijn favoriete bands maar nog nooit zo rommelig gezien. Vooral Chuck Billy die regelmatig flink de fout in ging.

Gebruikersavatar
Latebloomer
Berichten: 990
Lid geworden op: di feb 01, 2011 7:49 pm

Re: Rock Hard festival 2014

Bericht door Latebloomer » wo jun 11, 2014 1:01 pm

MetalTuupLimburg schreef:Ben zondag geweest, was weer dik in orde. Alleen Monster Magnet kon me niet zo boeien, voor de rest was elke band dik de moeite waard. Met Annihilator als topper en Blues Pills als verrassing. Een tegenvaller was Testament, een van mijn favoriete bands maar nog nooit zo rommelig gezien. Vooral Chuck Billy die regelmatig flink de fout in ging.
Afgelopen maandag in Doornroosje speelde Monster Magnet de pannen van het dak, de hele tent ging uit z'n plaat (zonder overdrijven). Een paar jaar geleden had ik ze ook al 'ns gezien, toen viel het me zwaar tegen, maar dit keer was echt geweldig.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Rock Hard festival 2014

Bericht door Took » wo jun 11, 2014 2:02 pm

op Rock Hard vond ik Monster Magnet toch ook erg de moeite waard.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25592
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Rock Hard festival 2014

Bericht door Lennert » do jun 19, 2014 12:02 am

De shows van Triptykon en Monster Magnet zijn so far in ieder geval zeer de moeite waard van wat WDR's Rockpalast uitzendt!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Rock Hard festival 2014

Bericht door MetalTuupLimburg » do jun 19, 2014 4:19 pm

Latebloomer schreef:
MetalTuupLimburg schreef:Ben zondag geweest, was weer dik in orde. Alleen Monster Magnet kon me niet zo boeien, voor de rest was elke band dik de moeite waard. Met Annihilator als topper en Blues Pills als verrassing. Een tegenvaller was Testament, een van mijn favoriete bands maar nog nooit zo rommelig gezien. Vooral Chuck Billy die regelmatig flink de fout in ging.
Afgelopen maandag in Doornroosje speelde Monster Magnet de pannen van het dak, de hele tent ging uit z'n plaat (zonder overdrijven). Een paar jaar geleden had ik ze ook al 'ns gezien, toen viel het me zwaar tegen, maar dit keer was echt geweldig.
Het is gewoon niet zo mijn ding. Voor de liefhebbers zal het best de moeite waard zijn geweest. Slecht was het in ieder geval niet.

Plaats reactie