Hellfest 2014 - Clisson, Frankrijk

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Hellfest 2014 - Clisson, Frankrijk

Bericht door yowannuzz » za jun 14, 2014 11:49 pm

Succes, NYB. ;)
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

NotYourBitch
Berichten: 2305
Lid geworden op: wo okt 01, 2008 7:29 pm
Locatie: Haarlemmy

Re: Hellfest 2014 - Clisson, Frankrijk

Bericht door NotYourBitch » zo jun 15, 2014 12:05 am

Thanks Yo! Ik zit net terug te lezen en zie dat je eerst wel van plan was met de auto te gaan. Maar ik was tot een paar dagen geleden ook helemaal niet plan om naar Hellfest te gaan, oa. vanwege de centjes.
***

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Hellfest 2014 - Clisson, Frankrijk

Bericht door Elessar » zo jun 15, 2014 12:39 pm

NotYourBitch schreef:Dringend vervoer gezocht. Ik heb een rijbewijs. :)
Je kunt ook de Metalbus proberen.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Hellfest 2014 - Clisson, Frankrijk

Bericht door yowannuzz » zo jun 15, 2014 12:42 pm

Moet je wel zorgen dat je om 3 uur zondagnacht weer in de bus zit (een uur na de laatste band dus), als je de metalbus pakt.
Ik wilde eerst met de auto gaan idd, maar die bleek ik niet vol te krijgen en dan is vliegen ongeveer even duur en uiteraard stukken comfortabeler en sneller.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

NotYourBitch
Berichten: 2305
Lid geworden op: wo okt 01, 2008 7:29 pm
Locatie: Haarlemmy

Re: Hellfest 2014 - Clisson, Frankrijk

Bericht door NotYourBitch » ma jun 16, 2014 2:19 pm

Dank Elessar en Yowannuz! Metalbus is mij net te duur en wat Yowannuzz zegt, zondag nacht haasten..:/
Maar goed nieuws! Vervoer is geregeld! :D
***

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Hellfest 2014 - Clisson, Frankrijk

Bericht door yowannuzz » ma jun 16, 2014 6:12 pm

Goed geregeld.
Dan zie ik je daar misschien wel.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
valkyrian
Berichten: 4642
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:54 am

Re: Hellfest 2014 - Clisson, Frankrijk

Bericht door valkyrian » wo jun 18, 2014 8:42 am

dat jullie zo'n problemen hadden met de camping... Ik vond het tig keer rustiger dan wacken of graspop vorig jaar

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Hellfest 2014 - Clisson, Frankrijk

Bericht door Wessel » wo jun 18, 2014 4:46 pm

Aan allen die gaan: geniet ervan, onwerkelijke line up!

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Hellfest 2014 - Clisson, Frankrijk

Bericht door Hieronimus » vr jun 20, 2014 10:47 pm

Voor alle arme zielen die er niet bij zijn, live opnames en streams zijn hier te bekijken!
http://concert.arte.tv/fr/collections/hellfest
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Hellfest 2014 - Clisson, Frankrijk

Bericht door yowannuzz » za jun 21, 2014 3:21 pm

Hoogtepuntjes gisteren: Caspian, MOD, Therapy?, Kylesa, Maiden en Death Angel.
Relaxede sfeer , knetterwarm en veel drukte .
Mooi feestje; ik ga Incantation kijken, de mazzel .
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Hellfest 2014 - Clisson, Frankrijk

Bericht door Wessel » za jun 21, 2014 5:15 pm

yowannuzz schreef:Hoogtepuntjes gisteren: Caspian, MOD, Therapy?, Kylesa, Maiden en Death Angel.
Relaxede sfeer , knetterwarm en veel drukte .
Mooi feestje; ik ga Incantation kijken, de mazzel .
Jaloers X1000!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22198
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Hellfest 2014 - Clisson, Frankrijk

Bericht door KoenM » di jun 24, 2014 9:03 am

Zeer mooi festival! Uitgebreid verslag volgt later.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Hellfest 2014 - Clisson, Frankrijk

Bericht door yowannuzz » di jun 24, 2014 1:42 pm

Onmogelijk gaaf festival inderdaad.
Ook ik zal er eens voor gaan zitten en uitgebreider mijn bevindingen hier typen.
Eerst maar eens douchen en ontbijten.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22198
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Hellfest 2014 - Clisson, Frankrijk

Bericht door KoenM » di jun 24, 2014 5:00 pm

Hellfest Open Air 2014 - Clisson, Frankrijk

Dag 1
Na enkele jaren voornemen kwam het er dit jaar toch eindelijk eens van af te reizen naar dit alom bejubelde festival. De avond ervoor omstreeks 23u00 geland op Charleroi van een weekje Tenerife, lang wachten op bagage, dus een kort nachtje. Om 9 uur afgesproken met onze groep van vier en vertrokken voor een rit zonder veel haperingen. Ter plekke vrij snel onze kampeerplaats gevonden op ca 2 km stappen van het festivalterrein. Een privé eigendom met ca 40 festivalkampeerders en een sympathiek koppel als gastvrouw en -heer. Na het opzetten van de tent - heerlijk in de lommerte - en een aantal inpilsbiertjes was de andere groep van 4 ook reeds gearriveerd. Vervolgens met 8 richting Clisson gewandeld. Mooi stadje, stukje gegeten.

Afbeelding

Wat daar direct al opvalt: tout á l'aise. Het lijkt net of ze geen geld willen verdienen, wat direct ook een charme is! Je wordt direct meegenomen in de ontspanning. Nadien richting het festival. Je merkt daar direct dat het een festival is dat nog niet zo lang bestaat en ook hier weer à l'aise. Rond het festival staan mensen scheef geparkeerd en kampeert men wild te pas en te onpas. Moet wel gezegd dat dit gecombineerd gaat met hoffelijkheid en netheid. Bizar hoe weinig rondslingerend afval ik gezien heb en nergens een onvertogen woord of iets wat op ruzie leek. Een geweldige sfeer! Bandje opgehaald en dan kom je op Hellfest Square.

Afbeelding

Ik heb het een aantal keer gehoord dit weekend en ben het er roerend mee eens: dit is de Tomorrowland van de metal. De aankleding is super en ook hier weer één en al hoffelijkheid en netheid! Bonnen gehaald en bieren! Wat direct opvalt - festival in groei - is dat er veel te weinig bars zijn! Wel een zeer handig en ecologisch systeem met statiegeldbekers en -kannen. Tot zover dag 0.

Dag 1

Na een uurtje of 4 a 5 slapen in de lommerte - ik liet blijkbaar immers een vermoeide indruk na - een lekkere douche genomen in 1 van de 2 badkamers die de gastheer- en vrouw ter beschikking stelden van de kampeerders. Duschen ist kein metal, maar ik compenseer dat meer dan genoeg. Vervolgens un petit peu de pain de stoc avec marmelade. Enkele blauwe BVO'tjes mee en op stap naar het terrein. Aldaar aangekomen meer dan een half uur aanschuiven in de verschroeiende zon. De eerste band van de dag op onze planning was Kronos, maar die hebben we daardoor fiks gemist. Vervolgens naar de mainstages voor Fueled by Fire die een degelijke show neerzetten. Intussen werd er een moordend drinktempo gezet. Tegen het einde van Satan - nuwwobbum en wederom degelijk - stond de halveliterteller al op 6 of 7 en beleefde ik mijn eerste bierhoogtepunt vervolgens helemaal los te gaan op een ontzettend effectieve show van Toxic Holocaust. Celtic Frost meets opgefokte thrash. Wat een liveband! Daarna in The Altar een stukje Loudblast gezien. Daar was het ontzettend druk, maar dat wist me niet erg te pakken. Een stukje gechilld en Hail of Bullets gaan kijken. Show was in orde. Wat mij overigens overal opviel is dat het geluid voor festivalnormen zeer goed gemixt was. Open, helder, gedetailleerd en niet te zacht/hard. Tijdens Trivium begon het eerste dipje van de dag. Misschien mede daarom dat het wat mat overkwam. Nocturnus AD grotendeels gemist wegens chillen in het bos in de lommerte, mais tu sais: à l'aise. Sepultura kwam me ook niet zo super over, heb ze al beter gezien. Het vuur leek niet optimaal te zijn. Iron Maiden was wel in vorm! De Maiden England setlist werd wmb met meer passie en overtuiging gebracht dan vorig jaar op Graspop. Bruce die Frans praat is minder geslaagd: goed accent, maar grammaticaal een drama. Props op het podium te over en een paar nrs gehoord die ik nog niet vaak of nooit live gezien heb, oa Sanctuary. Het was wel ontzettend druk bij Maiden. Temperatuur daalt en het aantal mensen op het terrein stijgt exponentieel. Na Maiden daar even uit weg en een paar nrs Slayer vanuit de verte gecheckt. Te gaar om me nog naar Death te begeven, die ongetwijfeld een briljante set zullen gespeeld hebben. Intussen nog wat te eten gehaald en op het gemak aan een tafel uitgebierd. Ben dan nog in mijn eentje enkele nrs Enslaved gaan kijken. Weer zeer sterk! Mijn dag afgesloten met de eerste helft van Kvelertak gevolgd door de tweede helft van Death Angel. Kvelertak is wmb op dit moment at the top of their game. Professioneel, strak en ijzersterk materiaal. Death Angel speelde ook niet slecht, maar stond misschien toch wat misplaatst op die tweede mainstage: pijnlijk om te zien hoe weinig volk er was. Nadien afgezakt naar the metal corner om wat uit te pilsen: wtf was dat. Een gaye deejay in een wijkfeestachtige tent met zeer twijfelachtige muziekkeuze. Achja, hakken op I like it loud op een metalfestival, het is eens wat anders. Lol verzekerd iig!

Dag 1 en dag 2 volgen morgen of vanavond misschien.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Hellfest 2014 - Clisson, Frankrijk

Bericht door yowannuzz » di jun 24, 2014 10:51 pm

Donderdagochtend in alle vroegte vertrok ik naar het vliegveld van Dusseldorf, alwaar ik zou vliegen naar Nantes, Frankrijk.
Mission: Hellfest 2014.

Na een voorspoedig verlopen vlucht, en een prima bus- en treinverbinding arriveerde ik rond half 2 in het pittoreske Clisson.
Een vredig, en zeer sfeervol Zuid-Frans plaatsje.
Het enige wat de aanwezigheid van een van Europa's grootste metalfestivals deed vermoeden was de lange stoet metals die vanaf het station het stadje inliep.
Na het aanschouwen van de taxi-prijs, leek mij het een optie de massa te volgen.
Binnen enkele minuten sprak een Franse jongen me aan, en zei iets onverstaanbaars. Na een verzoek tot Engels bleek hij te willen weten of ik wist waar het festival was. Ik antwoordde ontkennend. "Well, if we get lost, at least we'll be lost together." Voila.
Maar gelukkig kwam het goed, als vanuit het niets zag ik een rotonde opdoemen bezaaid met metalheads, en in de verte een groot bord met: "Hellfest, welcome"
Oei, dit zou me een hele middag kosten, gigantische mensenmassa. Gelukkig viel dit alleszins mee. Om 3 uur stond mijn tentje op Camping Red.
Tip voor toekomstige bezoekers: neem een hamer mee. De grond is knoerdhard, en haringen met een steen de grond in slaan is niet prettig (het werd een bloedbad, in mijn geval. Gelukkig was er een sympathieke Galliër die het geploeter van me niet langer kon aanzien en me een hamer leende).
Enfin: om een lang verhaal nog wat langer te maken: Tijd voor bandjes en biertjes. Er stond immers wat lokaal grut op de metalcorner (het campingpodium).

Na wat middelmatige thrash te hebben gezien besloot ik de omgeving van het festival te verkennen, om in de lokale supermarkt terecht te komen.
En dat was een belevenis op zich; de hele toko hing vol met vlaggen waarop "welcome, headbangers" en het hellfest-logo prijkten.
De kassieres hadden stuk voor stuk een HF-shirt aan en de drankaanbiedingen waren niet van de lucht. Na aankoop van wat bier en water (want, ja, het was subtropisch) begaf ik mij terug naar de camping.
Daar aangekomen bleek dat Colossus een noemenswaardige metalcore-band is, en dat de afsluitende coverband mij de unieke kans gaf o.a. de Scorpions te horen met een dik Frans accent , "Rock you like a 'urricane". Bedtijd dus.

Ik slaap niet veel op festivals, ik was al om 8 uur wakker. Tijd voor petit dejeuner dus.
De eerste band werd Mars Red Sky, interessant psychedelisch Frans orkestje. Na beuken met Weekend Nachos, technometal van Crossfaith (leuk, maar live iets te veel Slipknot-streken) kwam het eerste muzikale hoogtepuntje van Caspian : Post-rock met een bezwerend karakter.
Satan boeide niet,Blockheads ook amper,Toxic Holocaust wist me de pit in te trekken, neo-thrash kan dus tof zijn !
Loudblast speelde voor een uitpuilende tent en was behoorlijk sterk, en M.O.D.? Dat was helemaal mooi. Sterke babbels van meneer Milano.
"Hi we're an 80's band, we were already making records when most of you were still sperm." en Speak English or Die. Prettig.
Van Therapy? werd ik helemaal gelukkig, 3 kwart van de set bestond uit nummers van klassieker "Troublegum". Sentimentele waarde, dames en heren.
Trivium wist me niet bijzonder te boeien, ook Impaled Nazarene kwam mat over (raar maar waar).
Ik snap de Rob Zombie -hype niet, bijzonder grijze meuk, dan was Nocturnus AD een stuk genietbaarder.
Blij was ik om Kylesa eens live gezien te mogen hebben, zeker één van de betere sludge-bands.
Iron Maiden dan? Bruce heeft een oude kop gekregen, maar vlamt nog steeds. Gave setlist, mooie show, waardige headliner.
Vloek ik in de kerk als ik zeg dat ik Death to all wat vond tegenvallen? Bij deze dan. Wist me niet echt te pakken, ondanks dat er genoeg gave nummers voorbij kwamen. Enslaved blijft een briljante band, mooi ook dat ze 's nacht speelden. Sabaton is een leuke jongensclub wiens enthousiasme bijna aandoenlijk is, jammer dat de muziek allesbehalve boeit.
Death Angel mocht het licht uitdoen en deed dat in stijl, maar hadden meer publiek verdient. Bizar dat een band die voor 1 show wordt ingevlogen op een dusdanig laat moment speelt.
En toen ? Toen was het tijd voor een laatste biertje in de metalcorner, waar vuur en foute muziek aan de macht waren.
Proosten met KoenM, en het een dag noemen.

Hark mocht zaterdag alles in gang schoppen en deed dat stijlvol.Herder verdedigde op loodzware wijze Neerlands trots en kwam daar goed mee weg, met zelfs een cameo van de eerste zanger.Benighted in Frankrijk, dat rost de tent omver inderdaad, gave shit.
Skid Row was vermakelijk, ondanks uitlatingen later op de avond van ene meneer Anselmo.
Dat Subrosa is volgens mij een bijzonder interessant combo, als ik niet zo moe was geweest had het me zeer overtuigd. Nu leek me een powernap in de bakkende zon bij Buckcherry een betere optie. Dat deed me goed, bij Incantation moest ik nog wakker worden, maar bij Hatseflats plays Pungent Stench wapperden mijn haren weer en molenwiekten de armpjes.
Ik ga stiekem zeggen dat ik Extreme vroeger tof vond. Dat is over. Ongeinspireerd en drums belachelijk hard en slecht in de mix. Snel vergeten.
Shining zoop een fles Jack Daniels leeg in 3 kwartier, vervloekte ons allen en zette een zeer naar sfeertje neer: indrukwekkend.
Hellfest bestaat uit keuzes, en dit was de moeilijkste Gorguts, Protest the Hero en Status Quo tegelijk.
Protest the Hero maakte in 2011 mijn plaat van het jaar en was dus de uitverkorene, en ondanks de grappige aankondigingen van de zangert, viel het muzikaal blijkbaar niet mee de gecompliceerde chansons over te brengen, ik hield het dus na een half uur voor gezien en heb Status Quo nog ff gezien.
Mooi, man. In de volle zon meezingen met nummers als Whatever you want.Gorguts was dé band van NDF 2014, maar had ik dus al gezien en heb ik met pijn in mijn hart geskipt. Ik hou niet van Hatebreed. Deep Purple zijn ouwe baasjes, toch is het leuk om Smoke on the water eens live mee te maken. En Max Cavalera blijft een icoon, alle clichés kwamen voorbij maar Soulfly was toch wel weer retetof.
Aerosmith wist het volledige veld vol te trekken en vlamde, al had de setlist beter gekund (een beatles-cover lijkt me overbodig met 40 jaar aan eigen repertoire). Het laatste half uurtje van meneer Phil Anselmo en zijn Illegals meegepikt, hij was boos op alles en vooral internetwarriors en Skid Row en sloot af met A New Level. Ik doe het ervoor.
Ondanks dat de moeheid begon toe te slaan, wist Carcass me zeker te bekoren.
Na een tocht de tent uit, over de "bierlijken" stappend, einde van Avenged Sevenfold gezien en dat was veel vuurwerk, maar muzikaal laten we zeggen "niet vrij van invloeden".
Naar mijn tentje gehobbeld, het uit de biertent schallende "Motorbreath" weerstaan en de binnenkant van mijn oogjes gaan bekijken.

Aaaaah, La France, le Metal et le douche.
Of zoiets. Want na 2 dagen slechts "Engels douchen" schreeuwde mijn goddelijke lichaam om warm water en zeep.
Dus een uur in de rij gewacht en onder een pisstraal gestaan , maar wel weer fris en fruitig. Haha !!
De zondag begon met Ulcerate en daar mag je me altijd voor wakker maken. Zwaar de moeite waard.
Repulsion : Vet !
Alter Bridge is een kutband.
Ik gun Annihilator de grote belangstelling die ze ten deel viel heel erg: goede band, gaaf optreden !!
Dark Angel wist me ook nu pas vanaf de 2de helft te pakken, net als op NDF.
Oei, Behemoth in daglicht op het hoofdpodium werkt dat wel? Nou en of, lieve mensen; Het was zwaar overtuigend.
Paradise Lost ff checken voor de grote reunie zou komen van die blekkies. Ff checken , ja. Tot het eind gezien en 1 van de betere optredens van het festival.
En toen was het zover; Emperor, die hun legendarische debuut integraal zouden spelen. En ik ben zeer gecharmeerd van Emperor, doch heb veel moeite met de productie (of het gebrek daaraan) van In the Nightside Eclipse , live echter blies het me omver en viel de kracht en de genialiteit van de nummers me op, meer dan mooi.
En na 3 dagen metal, hardrock en aanverwante fratsen is het natuurlijk prachtig als de aartsvader aller metalbands zich ook nog aandient: Black Sabbath.
Als dan ook Ozzy nog goed bij stem is , dan is het feest compleet.
Dan zingt Turbonegro over hun erection, vereer ik de wijnbar met een bezoek,en ben ik gelukkig.

Ik zal jullie niet lastig vallen met een verslag van mijn terugreis, maar hij ging voorspoedig.

Resumerende kan ik stellen dat:

- Hellfest een ge-ni-aal feestje is met de mooiste aankleding die ik ooit heb gezien op een metalfestival.
- De sfeer meer dan gemoedelijk is en zwaar relaxed.
- Het eten fan-tas-tisch is : Zulke grote en malse biefstukken heb ik nog nooit gezien op festival.
- De line-up natuurlijk volkomen geschift is, ik heb gruwelijk veel gezien maar ook bijzonder veel gemist.
- Het een stofnest is dat zijn weerga niet kent.
- Ik sinds de Efteling niet meer zoveel in de rij heb gestaan, maar dat dat amper storend werkte.
- Ik 3 dagen in een rollercoaster heb gezeten en echt niet weet wat de beste band van het festival was, alles moet nog ff bezinken.
- Ik heel graag volgend jaar weer ga, of het jaar daarop, en/of het jaar daarop.
- Wow
- Wow
- Motherfukking Wow.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Hellfest 2014 - Clisson, Frankrijk

Bericht door Took » wo jun 25, 2014 9:07 am

haha mooi om te lezen.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Hellfest 2014 - Clisson, Frankrijk

Bericht door Wessel » wo jun 25, 2014 10:16 am

Klinkt geweldig! Maar hoe zat het dit jaar met het sanitair? Ik werd in 2011 niet heel vrolijk van de 30 gore dixi's en 10 douches op 30:000 man.

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Hellfest 2014 - Clisson, Frankrijk

Bericht door Dimas » wo jun 25, 2014 12:06 pm

Daar ben ik ook benieuwd naar. Van vrienden die al jaren gaan altijd begrepen dat de faciliteiten dusdanig onder de maat zijn dat het wat dat betreft geen best festival is, ondanks de gigantische line-up.

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Hellfest 2014 - Clisson, Frankrijk

Bericht door Elessar » wo jun 25, 2014 2:56 pm

yowannuzz schreef:Het laatste half uurtje van meneer Phil Anselmo en zijn Illegals meegepikt, hij was boos op alles en vooral internetwarriors en Skid Row en sloot af met A New Level. Ik doe het ervoor.
Hahaha!

Een heel gaaf verhaal ook. Klasse!
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
kjonge
Berichten: 25
Lid geworden op: vr apr 08, 2011 11:26 am
Locatie: Tilburg

Re: Hellfest 2014 - Clisson, Frankrijk

Bericht door kjonge » wo jun 25, 2014 5:14 pm

Thuis na een superwarm, superstoffig (kuch!!!, hoest!!!!) maar vooral supergaaf Hellfest in Clisson, Frankrijk

Het was een erg tof festival, veel gezien maar ook het een en ander moeten missen door de overlappingen.
Al met al een super weekend gehad, echt prachtig aangekleed overal. Je waant je echt in een wereld van metal :)
Moeilijk om een favoriet aan te wijzen dit weekend. Iron Maiden vond ik weer erg goed, ze weten altijd weer een overtuigend optreden neer te zetten.
De band had het duidelijk naar hun zin.

Het sanitair was met name op de camping een groot drama, veel te weinig dixi's. Douches mochten er ook meer zijn,
wij waren redelijk vroeg maar na 8:00 s'ochtends hoef je het niet meer te proberen want dan sta je echt uren te wachten.
Je moest trouwens eerst in de rij staan om een bandje te halen voor 6 euro om gebruik te mogen maken van de douche voorzieningen, eenmaal het bandje
moet je dus opnieuw in de andere rij gaan staan om te mogen douchen....echt...why????

Het sanitair op het festival terrein zelf viel alleziens mee(op de wc's bij The Warzone na dan, dit leek echt een vergeten stuk op de momenten dat ik er was).
Toilet voorzieningen waren er in mijn ogen genoeg en meestal op een aantal uitzonderingen na schoon.

+Dikke lineup!!!
+Goed eten
+Drinkwater
+Sfeer
+Aankleding
+Iron Maiden, Rob Zombie, Annihilator, Emperor, Dagoba, Misfits, Protest the Hero, Benighted, Flogging Molly en nog veel meer toffe bands :)

-Hellfest zelf ENORM slecht aangegeven, niet leuk als je er een auto rit van 10 uur op hebt zitten...
-Sanitair camping, een groot drama
-Line rides voor werkelijk alles. Meer bars!!
-Watervoorzieningen te weinig met dit weer.
-Tijd schema, uitgedeeld tijdschema voor vrijdag klopte voor geen meter. Waarom geen aankondiging op die schermen? Jammer ook dat sommige grote bands pas zo laat speelden
-Overlapping, niet te voorkomen maar toch een aantal lastige keuzes moeten maken.

Al met al een geweldig mooi weekend, maar de faciliteiten en de planning waren onder de maat. Veel onnodig in de rij gestaan voor wat dan ook.
Ik denk toch dat ik volgend jaar weer op Graspop te vinden zal zijn....

Gebruikersavatar
valkyrian
Berichten: 4642
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:54 am

Re: Hellfest 2014 - Clisson, Frankrijk

Bericht door valkyrian » wo jun 25, 2014 5:34 pm

sanitair was echt zoveel beter al dan vorig jaar XD ik moet eerlijk zeggen dat de zaagsel toiletten een uitvinding zijn

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Hellfest 2014 - Clisson, Frankrijk

Bericht door yowannuzz » wo jun 25, 2014 5:57 pm

Qua planning was de app een uitkomst, je moest er af en toe het internet op je gsm voor aan zetten, maar er werd daar wel op gecommuniceerd.
Elke wijziging die er kwam werd daar doorgevoerd. De boekjes klopten idd niet, de losse schemaatjes die ook uitgedeeld werden bij de entree van het festivalterrein waren redelijk up-to-date.
Ik heb in ieder geval geen wijziging gemist, al zal ik echter niet ontkennen dat een lichtkrant zeker geen overbodige luxe was geweest.

De dixies op de camping heb ik niet van binnen gezien, wel zag ik er elke keer een flinke rij voor staan. Conclusie lijkt me duidelijk: het waren er te weinig.

Plasgelegenheden voor heren waren er voldoende op het camping- en het festivalterrein, en afgezien van een urinoir-hoekje bij the Altar waren ze netjes.
Doorspoel-wc's op het festivalterrein heb ik slechts één keer van binnen gezien, en afgezien van de afwezigheid van wc-papier (maar op welk festival niet?) heb ik daar niets over te klagen; deze was schoon en netjes.

"Duschen ist kein heavy metal !!", ;). Nee, das kolder. Maar ik, vuile vieze stinkmetal als ik ben, heb slechts 1 keer gedouched en dan heeft me inderdaad een uur in de rij gekost (bandje had ik donderdag al gehaald voor 6 euro en toen was er amper een rij aldaar), de douche was relatief schoon, ik stond echter onder een pisstraaltje, dat nergens op sloeg, en er mijn haar onder wassen was een serieuze uitdaging . Douches hadden er dus meer mogen zijn en waren onder de maat.

Verder heb ik het ervaren als een bijzonder schoon festival, voortdurend zag ik mensen met van die papier-oppakstokken en heb ik er amper zwerfvuil gezien.
Hellfest 2014 was absoluut geen vies festival, integendeel zelfs. Volgend jaar meer douches en wc's en die kinderziekte lijkt me helemaal genezen.
Laatst gewijzigd door yowannuzz op do jun 26, 2014 5:31 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Hellfest 2014 - Clisson, Frankrijk

Bericht door Wessel » wo jun 25, 2014 8:16 pm

Ik weet nog dat ik in 2011 met dreadlocks terugkwam en voor een fatsoenlijk toilet af en toe maar een kopje koffie ging drinken in het dorpje. In vergelijking daarmee zijn de faciliteiten op Graspop wel een verademing. :)

Plaats reactie