Metaldays 20-26 juli 2014, Tolmin in Slovenië

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Metaldays 20-26 juli 2014, Tolmin in Slovenië

Bericht door Dimas » di sep 24, 2013 9:15 pm

Het metalfestival in het pittoreske Tolmin is nu voor de tweede keer onder de nieuwe noemer Metaldays terug.
De line-up is:

Volbeat
Megadeth
Children Of Bodom
Opeth
Sabaton
Heaven Shall Burn
Amorphis
Borknagar
Moonsorrow
My Dying Bride
Obituary
Possessed
Saltatio Mortis
Satyricon
Suffocation
Tiamat
Aborted
Alcest
Benighted
Forgotten Tomb
Ghost Brigade
Immolation
In Solitude
Inquisition
Kadaver
Riot
Vader
Alpha Tiger
Beheaded
Cripper
Gold
Havok
Helheim
Leng Tch'e
Manilla Road
Nocturnal Depression
Scarab
Soen
Turning
Golen
Valient Thorr
Villainy

En nog een sloot kleine bands.
Laatst gewijzigd door Dimas op do jul 17, 2014 10:00 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Metaldays 20-26 juli, Tolmin in Slovenië

Bericht door Crises » di sep 24, 2013 11:58 pm

Ja.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Metaldays 20-26 juli 2014, Tolmin in Slovenië

Bericht door Wessel » di jul 01, 2014 9:08 pm

Ik ga deze zomer voor het eerst naar Metaldays! Stond al een tijd op het lijstje, lijkt me een geweldig feest! Metalfestival en vakantie in één. :)
Gaan er nog meer metalfanners die kant op?

Hier de volledige line up: http://metaldays.net/Line_up

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Metaldays 20-26 juli 2014, Tolmin in Slovenië

Bericht door Crises » di jul 01, 2014 10:48 pm

Voor het eerst in 2 jaar voor de 5e keer...
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Metaldays 20-26 juli 2014, Tolmin in Slovenië

Bericht door Wessel » wo jul 02, 2014 1:13 pm

Goede ervaringen met Metaldays/Metalcamp dus? :)

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Metaldays 20-26 juli 2014, Tolmin in Slovenië

Bericht door Crises » wo jul 02, 2014 3:46 pm

Laat ik zeggen dat de groep waarmee ik ga nogal berucht is...
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Metaldays 20-26 juli 2014, Tolmin in Slovenië

Bericht door Eru Iluvatar » wo jul 02, 2014 6:23 pm

Elaborate.

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Metaldays 20-26 juli 2014, Tolmin in Slovenië

Bericht door Crises » do jul 03, 2014 1:01 am

Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

CoenV
Berichten: 18192
Lid geworden op: di mei 06, 2003 5:03 pm

Re: Metaldays 20-26 juli 2014, Tolmin in Slovenië

Bericht door CoenV » do jul 03, 2014 8:33 am

Kroatische janksmoel schreef:Some guys even drifted with their cars around their gazebo, so much empty space they had.
Haha, nice.

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Metaldays 20-26 juli 2014, Tolmin in Slovenië

Bericht door Crises » vr jul 04, 2014 4:43 pm

Het mooiste is dat ik erachter kwam dat het iemand van hun eigen groep was, die dat deed... ;)
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Metaldays 20-26 juli 2014, Tolmin in Slovenië

Bericht door Wessel » di jul 15, 2014 10:28 pm

Hoe zit het trouwens met de temperatuur van de Soca? Ik hoor namelijk van veel mensen die er al eens geweest zijn dat het water ijzig koud is, maar hoe kan het dan dat het hele internet vol staat met foto's van dobberende metalheads?

Stoeptegel
Berichten: 529
Lid geworden op: do jun 16, 2005 4:50 pm

Re: Metaldays 20-26 juli 2014, Tolmin in Slovenië

Bericht door Stoeptegel » di jul 15, 2014 10:37 pm

In het water plassen met z'n allen.........

Geen idee, ik ga het meemaken
Geen.

Gebruikersavatar
Cjmormon
Berichten: 1018
Lid geworden op: do okt 14, 2010 8:27 pm

Re: Metaldays 20-26 juli 2014, Tolmin in Slovenië

Bericht door Cjmormon » wo jul 16, 2014 12:13 am

Dat ding is echt tyfes koud...... Maar met genoeg pils in de mik merk je er niks meer van

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Metaldays 20-26 juli 2014, Tolmin in Slovenië

Bericht door Dimas » wo jul 16, 2014 10:28 am

Het water is vrij koud, maar als het zonnetje schijnt is het ook een goede 25-30 graden dus warm genoeg om even een duik te nemen. Dus dan is het een kwestie van even door en dan overleef je het prima. En wat Cj zegt ja, de meeste metalheads zitten niet nuchter in dat water.

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Metaldays 20-26 juli 2014, Tolmin in Slovenië

Bericht door Crises » wo jul 16, 2014 11:13 am

Eigenlijk valt het sec wel mee met de temperatuur... Ik dacht ook altijd dat het water tyfuskoud was. Totdat ik in Tolminskaya natuurpark kwam en een uitleg las van de temperaturen van de rivieren. Het is rond de 12 graden. En dat voelt vooral heel koud met de temperatuur van 30 graden. De andere rivier (Tolimskaya) is veel ouder: 8 graden, ondanks dat er een warme bron in uit komt.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Metaldays 20-26 juli 2014, Tolmin in Slovenië

Bericht door Crises » wo jul 16, 2014 6:54 pm

Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Metaldays 20-26 juli 2014, Tolmin in Slovenië

Bericht door Wessel » wo jul 16, 2014 9:07 pm

Ik ga het beleven, met temperaturen van 30 graden lijkt een hele frisse duik me ook niet verkeerd.
Misschien tot op de pre-party! Ons kamp zal te herkennen zijn aan de oranje partytenten, dus kom gerust een biertje doen. :wink:

Stoeptegel
Berichten: 529
Lid geworden op: do jun 16, 2005 4:50 pm

Re: Metaldays 20-26 juli 2014, Tolmin in Slovenië

Bericht door Stoeptegel » wo jul 16, 2014 10:46 pm

Wanneer gaan jullie die kant op? We gaan vrijdagavond rijden en komen dus, als het allemaal goed gaat, op zaterdag aan.
Geen.

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Metaldays 20-26 juli 2014, Tolmin in Slovenië

Bericht door Crises » do jul 17, 2014 3:26 am

Vrijdag en ik kom zondag aan, denk ik.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Metaldays 20-26 juli 2014, Tolmin in Slovenië

Bericht door Wessel » do jul 17, 2014 9:09 am

Morgenochtend om half 10 gaan we rijden, we doen het in twee etappes en verwachten ergens in de loop van de zaterdag te arriveren. Vandaag inpakken en genieten van het laatste dagje voorpret! 8)

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Metaldays 20-26 juli 2014, Tolmin in Slovenië

Bericht door Wessel » di jul 29, 2014 5:32 pm

Zo, ik ben weer enigszins onder de mensen! Ik weet niet of ik nog eens ga – het is een behoorlijk eind rijden, duurt toch wel lang, er gaat veel geld in zo’n week zitten en misschien zou ik voortaan eerder voor een festival met een beter programma gaan, Brutal Assault in Tsjechië bijvoorbeeld – maar ik vond het geweldig om eens mee te maken! Haast surrealistisch om overdag op je luchtbed de rivier af te dobberen en s’avonds met een cocktail in de hand naar pak ‘m beet Satyricon te kijken. En prachtig om te zien hoe heel Tolmin overspoeld werd door metalheads en de lokale bevolking daar compleet in mee ging – zo hing het hele stadje vol met foto’s van voorgaande jaren en werd er op alle terrassen metal gedraaid! Zelden ook zo weinig bands gezien op een festival – ik had gewoon vaak iets beters te doen, zoals in de rivier liggen, bbq’en met de aanwezige bekenden, een bergwandeling maken of uit eten gaan in het dorp bijvoorbeeld.
Overigens was de Soca inderdaad koud, maar vond ik pootjebaden of een verfrissende duik allesbehalve onprettig hoor!

Dus, Metaldays:
+ De fabelachtige locatie
+ Tolmin, met zijn vele lekkere en goedkope restaurantjes
+ De omgeving, vooral een bezoek aan de nabijgelegen kloof en watervallen is een aanrader!
+ Special Beer Bar
+ Lekker eten op het festivalterrein, de Indiër was bij mij favoriet
+ Karaoke in de Beachbar (ik mocht Cowboys From Hell en Immortal Rites ten gehore brengen) :)

- De betaalde doorspoeltoiletten waren maar tot 10 uur s’avonds open, waardoor je s’nachts alsnog in een onverlichte en bevuilde dixie moest
- Onhandig betaalsysteem door middel van een pasje, doe mij maar munten zoals op ieder ander festival!
- Ik werd schijtziek van het gedoe met die cup refunds! Als het ze er echt om te doen was dat het terrein schoon bleef, zou je gewoon voor elke beker die je inlevert een euro korting op drankjes moeten krijgen, niet alleen voor de bekers die je eerder ook daadwerkelijk zelf aangeschaft hebt!
- Waterig tapbier
- Ik vind Metaldays zo Center Parcs-achtig klinken, ik blijf gewoon weerbarstig Metalcamp zeggen! :P

En dan de bands die ik bewust bekeken heb:

Zeer memorabel:
Immolation (sfeervolle setting op het tweede podium in het bos, enthousiast en vette nummerkeuze), Obituary (groove + grafsound doen het ‘m, opvallend veel nummers van het klassieke debuut Slowly We Rot in de set), Satyricon (zonder twijfel het absolute hoogtepunt, blij daarvoor de hevige regen getrotseerd te hebben!), Vader (nu alweer zin in hun optreden op Into The Grave), Suffocation (altijd en overal verpletterend)

Goed:
Grave, Opeth (heeft me wel eens meer kunnen boeien, zat er zelf niet zo “in” en ze hadden dezelfde setlist als een paar weken geleden op Graspop), Amorphis (de zanger haalde sommige cleane stukken niet, daardoor was het niet zo geweldig als het concert afgelopen najaar in Haarlem), Asphyx, Possessed (klonken niet eerder zo vet als nu, met Nick Barker op drums!), Benighted, Moonsorrow (kende ik niet echt maar vond het erg mooi klinken, moet ik eens beter gaan checken), Megadeth (Mustaine zong wel belachelijk vals maar ach, een goede stem heeft hij nooit gehad), Ghost Brigade, My Dying Bride (grotendeels gemist door een bezoek aan de Beachbar, wel She Is The Dark en The Cry Of Mankind nog meegekregen), Sabaton (perfecte band voor dat moment – 1 uur s’nachts op de laatste avond van het festival -: meezingbare over the top-hosmetal)

Tegenvallend:
Borknagar (Het geluid was heel slecht en daardoor kwam de gelaagde muziek niet echt uit de verf, heel jammer want toen ik deze geweldige band vorig jaar zag op Brutal Assault was het echt overdonderend), Volbeat (speelde maar een paar nummers vanwege stemproblemen van de frontman. Hele rare gang van zaken om vervolgens iemand van de organisatie op te laten draven om te melden dat het feest voorbij is in plaats van de band het woord te laten doen of instrumentaal verder te spelen)

Plaats reactie