Baroeg Open Air, za. 20-9-2014, met Bolt Thrower!

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
john
Berichten: 149
Lid geworden op: di aug 14, 2007 6:46 pm

Re: Baroeg Open Air, za. 20-9-2014, met Bolt Thrower!

Bericht door john » zo sep 21, 2014 6:09 pm

Heb me prima vermaakt gisteren! De wachtrijen voor munten en eten waren idd extreem lang. Had niet het idee dat het nou zoveel drukker was als andere jaren.

Eén minpuntje; ik vind dat baby's en hele jonge kinderen niet op een festival thuis horen. En dan liep de helft daarvan ook nog eens zonder gehoorbescherming rond.... Slordig ouders!

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Baroeg Open Air, za. 20-9-2014, met Bolt Thrower!

Bericht door Took » zo sep 21, 2014 6:18 pm

nou, het was wel drukker. 7500 man dit jaar, wat 1200 meer was dan vorig jaar.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Baroeg Open Air, za. 20-9-2014, met Bolt Thrower!

Bericht door Metalheank » zo sep 21, 2014 11:45 pm

Lennert schreef: Geen wonder dat ik na BOA vorig jaar al The Monolith Deathcult heb aangeschaft en nu ook het festival terrein heb verlaten met Bolt Thrower's ...For Victory. Fucking gaaf optreden, mijn nek is helemaal aan gort, maar het was het zo hard waard.
Onvermijdelijk!

Bolt Thrower is één van de weinige bands die weet dat het eigenlijk gewoon om een brute riff gaat. En dat klopt meestal.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Baroeg Open Air, za. 20-9-2014, met Bolt Thrower!

Bericht door jeffrey » ma sep 22, 2014 12:29 am

Genietend gaaf dat Bolt Thrower! Wat een band. En wat een nekpijn. Weinig bekenden gezien. Volgens mij Eru nog wel in een groen overhemd in de verte (??), maar durfde mijn plek halverwege de 500 meter lange rij van munten niet te offeren :p. Kolere wat was dat kut zeg. En volgens mij had die pipo aan het einde van de set van Bolt Thrower best een paar minuten later kunnen beginnen met zijn zaadverhaal ipv een kwartier lang ouwehoeren tot de vergunning aflopen was...
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Baroeg Open Air, za. 20-9-2014, met Bolt Thrower!

Bericht door Eru Iluvatar » ma sep 22, 2014 12:41 am

jeffrey schreef:Genietend gaaf dat Bolt Thrower! Wat een band. En wat een nekpijn. Weinig bekenden gezien. Volgens mij Eru nog wel in een groen overhemd in de verte (??), maar durfde mijn plek halverwege de 500 meter lange rij van munten niet te offeren :p. Kolere wat was dat kut zeg. En volgens mij had die pipo aan het einde van de set van Bolt Thrower best een paar minuten later kunnen beginnen met zijn zaadverhaal ipv een kwartier lang ouwehoeren tot de vergunning aflopen was...
Klopt, dat was ik! Begrijpelijk hoor, het was echt een crime, die rijen voor de muntjes, friet en de bar (op het laatst). Die gele punkert zat tussen twee vuren. Stom dat die andere tent dan nog wel 10 min. doorging met herrie...

Verder een mooi aantal optredens gezien. Absoluut de moeite waard om naar R'dam af te reizen. Hoogtepunt was het sublieme Naam. Recensie volgt op de voorpagina van Metalfan.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Baroeg Open Air, za. 20-9-2014, met Bolt Thrower!

Bericht door jeffrey » ma sep 22, 2014 12:47 am

Hahaha was niet normaal. Honger als een paard en moest mijn kater van vrijdag weg zien te krijgen met wat pils, broodjes kroketten en fruit. Heb nog een rondje gelopen maar je niet meer gezien. Heb weinig gezien. Raggende Mannen speelden hun laatste nummer toen we onze fietsen parkeerden. Daarna rondjes gelopen, merch gescoord en bier gedronken. Vond verder Clan of Xenodinges erg goed. Heel erg goed zelfs. Nog ff gekeken in de andere tent, maar dat was of kut of van die epilepsie muziek, niet mijn ding.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25592
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Baroeg Open Air, za. 20-9-2014, met Bolt Thrower!

Bericht door Lennert » ma sep 22, 2014 1:57 am

Voor mij is het moeilijk om te zeggen of Naam of Bolt Thrower gaver was in ieder geval, bij beide bands was de sfeer fenomenaal. Naam heeft een bepaalde heroiek in de muziek, maar dan wel op een manier alsof het barbaren betreft die op hun paarden door de Melkweg rijden. Onder begeleiding van een flinke dosis psychedelica.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22654
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Baroeg Open Air, za. 20-9-2014, met Bolt Thrower!

Bericht door innuendo » ma sep 22, 2014 7:11 am

Afbeelding
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25592
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Baroeg Open Air, za. 20-9-2014, met Bolt Thrower!

Bericht door Lennert » ma sep 22, 2014 10:23 am

Dekt te lading behoorlijk goed ja :mrgreen:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Baroeg Open Air, za. 20-9-2014, met Bolt Thrower!

Bericht door MetalJan » ma sep 22, 2014 1:48 pm

Was wederom een leuk feestje. Prima weer en veel bekenden gezien, dus het was errug gezellig :D

Enige minpuntje was de lange rij voor de munten. Verder weer prima vermaakt.

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Baroeg Open Air, za. 20-9-2014, met Bolt Thrower!

Bericht door Siego » ma sep 22, 2014 6:44 pm

Om 2 uur al aanwezig op het festivalterrein en meteen genoeg munten ingeslagen, dus gelukkig geen last gehad van die lange rij. Want die was echt niet normaal.

Geweldige shows gezien van zowel Amenra, Clan Of Xymox als Bolt Thrower.
Helaas de merchtent van Bolt Thrower gemist, had me nog zo voorgenomen om een shirtje te scoren.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Baroeg Open Air, za. 20-9-2014, met Bolt Thrower!

Bericht door Took » ma sep 22, 2014 9:27 pm

hoe kon je die nou missen? de rij daarbij was bijna net zo lang als bij de munten! (maar dan meer op een kluitje)
plus, er stonden al mensen te dringen nog voordat die merch open was.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Baroeg Open Air, za. 20-9-2014, met Bolt Thrower!

Bericht door Elessar » di sep 23, 2014 5:56 pm

Een hele drukte inderdaad. Het leek wel een supermarkt.

De bandmerch werd voor een aantal bands pas later op de dag geplaatst. Misschien kwam het daardoor. Bandita's merch was volgens mij ook pas tijdens of na het optreden verkrijgbaar.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1477
Lid geworden op: do okt 01, 2009 10:21 am

Re: Baroeg Open Air, za. 20-9-2014, met Bolt Thrower!

Bericht door Rubicon » di sep 23, 2014 10:25 pm

Nou ja, die merch van Bandita kon me verder gestolen worden, dat hele mensch trouwens maar dat terzijde ;-)

Bij Bolt Thrower was het absurd, een gast voor mij had zo'n 16 shirts...wilde het nodige passen en scheurde tot grote hilariteit uit een xl workershirt, waar van een km afstand te zien was dat xxxxxxl meer op zijn plaats was, maar de verkopers leken niks in de gaten te hebben. Dat schoot allemaal niet op en mij een raadsel waarom iemand vier dezelfde shirts koopt. Wel een lieve dame achter de stand trouwens, dat dan weer wel.

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Baroeg Open Air, za. 20-9-2014, met Bolt Thrower!

Bericht door Siego » wo sep 24, 2014 1:25 pm

Took schreef:hoe kon je die nou missen? de rij daarbij was bijna net zo lang als bij de munten! (maar dan meer op een kluitje)
plus, er stonden al mensen te dringen nog voordat die merch open was.
Geen idee, vraag ik me ook af.
Na het laatste nummer van Bolt Thrower zijn we naar buiten gegaan en hebben we nog snel de laatste muntjes opgemaakt.
De hele speech van die presentator heb ik ook niet meer meegekregen.
Niet meer aan het kopen van een shirtje gedacht, ik geef de schuld maar aan de overmatige alcoholconsumptie.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25592
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Baroeg Open Air, za. 20-9-2014, met Bolt Thrower!

Bericht door Lennert » wo sep 24, 2014 1:33 pm

Hadden ze ook slim gedaan in het programma boekje door aan te geven dat Bolt Thrower achterlijk goedkope bandshirts verkoopt.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Stoeptegel
Berichten: 529
Lid geworden op: do jun 16, 2005 4:50 pm

Re: Baroeg Open Air, za. 20-9-2014, met Bolt Thrower!

Bericht door Stoeptegel » wo sep 24, 2014 4:05 pm

Maandag naar Essen geweest.

Toen we aan kwamen lopen (aan de achterkant) zagen we de tourmanager van de band een nieuwe lading shirts pakken. Aangezien we een goed contact hebben met de band (en deze tourmanager ook ons op de gastenlijst heeft gezet, aangezien het uitverkocht was) even met hem gebabbeld. En hij (evenals de band) snapt er geen zak van waarom de shows zo goed verkopen aangezien ze in tijden geen album hebben uitgebracht hebben, geen interviews geven en niets aan promotie doen.

Maar volgens mij is dat ook de het sleutel van het succes. Bolt Thrower is en blijft exclusief met een ijzersterke discografie!
En aangezien ze alleen merchandise verkopen tijdens optredens tegen een extreem schappelijke prijs loopt dat ook als een malle!

Eenmaal binnen troffen we Gavin en hij wilde ons mee backstage nemen. Eenmaal bij de backstagetoegang aangekomen werden we met ons 5-en tegengehouden door een securityman. En Gavin moest lullen als brugman om duidelijk te maken dat hij bij de band hoort. Was wel komisch. Eenmaal backstage aangekomen de heren en dame van BT in de kleedkamer bezocht en met hen een paar biertjes gedronken en wat gekletst. Ik was wel verbaasd toen de oud hoofdredacteur van de Rock hard ook de kleedkamer binnen kwam.

Het optreden was ok. Heerlijk no-nonsense houding (maar zo zijn ze ook) met een zwaar geluid. Dikke prima!

Leuke, toffe ervaring!
Geen.

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Baroeg Open Air, za. 20-9-2014, met Bolt Thrower!

Bericht door Elessar » do sep 25, 2014 1:10 am

Stoeptegel schreef:Maandag naar Essen geweest.

Toen we aan kwamen lopen (aan de achterkant) zagen we de tourmanager van de band een nieuwe lading shirts pakken. Aangezien we een goed contact hebben met de band (en deze tourmanager ook ons op de gastenlijst heeft gezet, aangezien het uitverkocht was) even met hem gebabbeld. En hij (evenals de band) snapt er geen zak van waarom de shows zo goed verkopen aangezien ze in tijden geen album hebben uitgebracht hebben, geen interviews geven en niets aan promotie doen.

Maar volgens mij is dat ook de het sleutel van het succes. Bolt Thrower is en blijft exclusief met een ijzersterke discografie!
En aangezien ze alleen merchandise verkopen tijdens optredens tegen een extreem schappelijke prijs loopt dat ook als een malle!

Eenmaal binnen troffen we Gavin en hij wilde ons mee backstage nemen. Eenmaal bij de backstagetoegang aangekomen werden we met ons 5-en tegengehouden door een securityman. En Gavin moest lullen als brugman om duidelijk te maken dat hij bij de band hoort. Was wel komisch. Eenmaal backstage aangekomen de heren en dame van BT in de kleedkamer bezocht en met hen een paar biertjes gedronken en wat gekletst. Ik was wel verbaasd toen de oud hoofdredacteur van de Rock hard ook de kleedkamer binnen kwam.

Het optreden was ok. Heerlijk no-nonsense houding (maar zo zijn ze ook) met een zwaar geluid. Dikke prima!

Leuke, toffe ervaring!
Gaaf man. Klinkt als een hele toffe beleving.

Als je als band al zo'n goede status hebt en dat met exclusiviteit weet te combineren tot een succesformule, dan neem ik daar dubbel mijn hoed voor af.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Stoeptegel
Berichten: 529
Lid geworden op: do jun 16, 2005 4:50 pm

Re: Baroeg Open Air, za. 20-9-2014, met Bolt Thrower!

Bericht door Stoeptegel » do sep 25, 2014 5:01 pm

Zo´n ervaring is inderdaad wel tof. Ik doe nu al dertien jaar vrijwilligerswerk binnen een poppodium en daardoor heb ik regelmatig contact gehad met artiesten waarvan ik zelf de cd´s koop. En dat is altijd wel tof!

En de Bolt Thrower leden hebben allemaal een vaste baan waardoor BT niet hun broodwinning is. En daardoor treden ze exclusief op en kan de merchprijs laag blijven.
Geen.

Sgapekop
Berichten: 181
Lid geworden op: do apr 04, 2013 9:49 am
Contacteer:

Re: Baroeg Open Air, za. 20-9-2014, met Bolt Thrower!

Bericht door Sgapekop » do sep 25, 2014 7:04 pm

Tof man, ik zou ook wel backstage bier willen zuipen met Bolt Thrower. 8)

Op Baroeg Open Air nog wel ff met Karl Willets staan ouwehoeren. Wat een grappige kerel is dat, echt een droogkloot. :lol:

Plaats reactie