The Resistance uit Zweden
-
The Resistance uit Zweden
Goedendag allen, eerst ff voorstellen mijn naam is Elwin Molenaar, drummer bij Deem Index en oprichter van DeemonHead (bookings e.d.).
Ik heb zins enige tijd contact met de drummer en de booker van de Zweedse band The Resistance en ik ben dus aan het proberen om ze naar Nederland te krijgen voor een aantal optredens. Maar tot mijn grote verbazing kent bijna niemand deze band, dus ik was even benieuwd hoe dat hier op Metalfan zit. Kennen jullie de band The Resistance met:
-Jesper Strömblad (oprichter In Flames, Dimension Zero)
-Glenn Ljungström (Ex - In Flames)
-Chris Barkensjö (Ex-Grave)
-Marco Aro (tevens The Haunted)
-Rob Hakemo (Ex - Gardenian)
Het zijn niet de minste muzikanten...... dus ben benieuwd, ken je ze, of ken je ze niet maar vind je het wel heeeeuul vet en waar zou je ze willen zien?
Gegroet en dank alvast, klik op het linkje als je ze nog niet kent.
http://youtu.be/M6_eL8kIv5g
Ik heb zins enige tijd contact met de drummer en de booker van de Zweedse band The Resistance en ik ben dus aan het proberen om ze naar Nederland te krijgen voor een aantal optredens. Maar tot mijn grote verbazing kent bijna niemand deze band, dus ik was even benieuwd hoe dat hier op Metalfan zit. Kennen jullie de band The Resistance met:
-Jesper Strömblad (oprichter In Flames, Dimension Zero)
-Glenn Ljungström (Ex - In Flames)
-Chris Barkensjö (Ex-Grave)
-Marco Aro (tevens The Haunted)
-Rob Hakemo (Ex - Gardenian)
Het zijn niet de minste muzikanten...... dus ben benieuwd, ken je ze, of ken je ze niet maar vind je het wel heeeeuul vet en waar zou je ze willen zien?
Gegroet en dank alvast, klik op het linkje als je ze nog niet kent.
http://youtu.be/M6_eL8kIv5g
Laatst gewijzigd door DeemonHead op wo nov 19, 2014 2:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- innuendo
- Lult over cdtjes
Re: The Resistance uit Zweden
DeemonHead schreef: hoe dat hier op Zware Metalen zit.
Auw auw.....
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Het zijn ongetwijfeld niet de minste muzikanten, maar wel (nagenoeg) allen uit kutbands. Wat een walgelijk blikkerig geluid zeg. Clipmontage is daarentegen wel weer gaaf gedaan.
Ik heb nog liever dat de band zichzelf opheft dan dat ze naar Nederland komen.
Ik heb nog liever dat de band zichzelf opheft dan dat ze naar Nederland komen.
Ik ken de naam The Resistance, want toen ik de titel van deze draad zag, dacht ik: "Dat is toch die nieuwe band van de voormalige gitarist/bandleider van In Flames, hoe heet 'ie ook alweer, o ja, Jesper Strömblad..." Wie er verder in de band zitten, was ik echter vergeten, en ik heb het album van The Resistance nog steeds niet beluisterd. Nou ben ik niet de grootste fan van In Flames, The Haunted en dergelijke, maar ik heb wel een aantal albums van die acts in de kast staan. Desondanks is de release van de cd van The Resistance eerlijk gezegd vrij geruisloos aan me voorbij gegaan. Ik geloof dat de reviews die ik indertijd gezien heb, niet al te positief waren.
Ik weet natuurlijk niet wat het plan is, maar ik vraag me af of het realistisch is om The Resistance naar Nederland te halen voor een of meer headlinershows. Persoonlijk zou ik daar niet snel een ticket voor kopen. Het lijkt me logischer als deze band als support zou fungeren van een bekendere band of op een festival(letje) zou spelen. Als de andere band(s) me aanspreken, dan zou ik de aanwezigheid van The Resistance zeker een plus vinden.
Maar dat is puur mijn persoonlijke invalshoek. Ik heb geen idee hoeveel metalfans in Nederland het album van The Resistance al wel kennen en goed vinden, en naar een headlineshow zouden komen. Gevoelsmatig zou ik in dat geval echter aan een showtje in de Little Devil of zo denken. Misschien dat een festival als Dokk'em Open Air of Eindhoven Metal Meeting interesse heeft om The Resistance voor volgend jaar te boeken?
Ik weet natuurlijk niet wat het plan is, maar ik vraag me af of het realistisch is om The Resistance naar Nederland te halen voor een of meer headlinershows. Persoonlijk zou ik daar niet snel een ticket voor kopen. Het lijkt me logischer als deze band als support zou fungeren van een bekendere band of op een festival(letje) zou spelen. Als de andere band(s) me aanspreken, dan zou ik de aanwezigheid van The Resistance zeker een plus vinden.
Maar dat is puur mijn persoonlijke invalshoek. Ik heb geen idee hoeveel metalfans in Nederland het album van The Resistance al wel kennen en goed vinden, en naar een headlineshow zouden komen. Gevoelsmatig zou ik in dat geval echter aan een showtje in de Little Devil of zo denken. Misschien dat een festival als Dokk'em Open Air of Eindhoven Metal Meeting interesse heeft om The Resistance voor volgend jaar te boeken?
-
Damn Innuendo, sorry!!! DAs inderdaad een fout.... Copy paste enzo heh........................... 
Maarruh alle input wordt op prijs gesteld zelfs zulks van CoenV en inderdaad, je moet er van houden..... wat ik dus wel doe daarom probeer ik ze dus ook naar Nederland te krijgen, als er animo voor is natuurlijk

Maarruh alle input wordt op prijs gesteld zelfs zulks van CoenV en inderdaad, je moet er van houden..... wat ik dus wel doe daarom probeer ik ze dus ook naar Nederland te krijgen, als er animo voor is natuurlijk
- MetalDelight
Wat is voor jou (voldoende) animo?
-
Mijn bedoeling was 3 tot 4 optredens in Nederland in zalen als Romein, Patronaat e.d.
Zo +/-300-400 man per optreden was de bedoeling. Ik dacht dat ze wel een beetje bekend waren hier, maar daar zat ik nog al fout, zo als ik na een beetje onderzoek achter kom....
Zo +/-300-400 man per optreden was de bedoeling. Ik dacht dat ze wel een beetje bekend waren hier, maar daar zat ik nog al fout, zo als ik na een beetje onderzoek achter kom....
- MetalDelight
Dat soort bezoekersaantallen kun je bij deze band echt wel shaken.
In Leeuwarden maak je op zich wel kans maar dan zou een foyershow geschikter zijn i.p.v. in de zaal.
In Leeuwarden maak je op zich wel kans maar dan zou een foyershow geschikter zijn i.p.v. in de zaal.
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Hm. Best een aardig bandje. Heb een vrij positieve recensie over Scars geschreven. Al moest ik wel echt in de stoel van al dan niet objectieve recensent gaan zitten. Met persoonlijke liefhebberij had dat stukje schrijverij niet zoveel te maken. Want dit is geen muziek die ik voor m'n eigen plezier regelmatig opzet.
Overigens ga je met deze band echt geen volle zalen trekken. Zeker niet als headliner. Daarvoor ligt de muzikale stijl te ver af van de populaire (ex-)hoofdbands van de bandleden. Als voorprogramma van een deathmetalband als Bolt Thrower of At The Gates kan deze band prima dienen. Headlinen is veel te vroeg, tenzij je duizenden euro's aan promotie gaat uitgeven.
Overigens ga je met deze band echt geen volle zalen trekken. Zeker niet als headliner. Daarvoor ligt de muzikale stijl te ver af van de populaire (ex-)hoofdbands van de bandleden. Als voorprogramma van een deathmetalband als Bolt Thrower of At The Gates kan deze band prima dienen. Headlinen is veel te vroeg, tenzij je duizenden euro's aan promotie gaat uitgeven.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- Splijtzwam
Die Marco Aro was toch ook zanger bij Facedown? Dat was lang geleden wel een vette band. Zaten toen bij Roadrunner en heb destijds nav een goede recensie in de aardschok een cd van gekocht. Kan goed 20 jaar geleden zijn, maar luister hem nog steeds weleens.
Ik ben fan van oude In Flames en Dimension Zero, ik heb The Resistance een keer beluisterd op Spotify wanwege de interessante line-up, maat ik vond het nogal tegenvallen, wist me totaal niet te grijpen. Tegenvaller met zoveel talent in de band.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs