AC/DC, zomer 2015, Arnhem en Dessel

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gebruikersavatar
alicecooper
Berichten: 2415
Lid geworden op: do mar 09, 2006 2:10 pm
Locatie: Almelo

Re: AC/DC, 5 mei 2015, Gelredome (Arnhem)

Bericht door alicecooper » ma dec 22, 2014 1:15 pm

Er staan er 3 te koop hier op het forum.

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: AC/DC, 5 mei 2015, Gelredome (Arnhem)

Bericht door arjans » ma dec 22, 2014 10:28 pm

Aanwezig op het veld!

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Re: AC/DC, 5 mei 2015, Gelredome (Arnhem)

Bericht door IROn » di dec 23, 2014 8:08 pm

innuendo schreef:Noem het wat je wil, Ruben, maar al jaren zitten we allemaal te klagen over de hoge prijzen voor optredens, roepen we dat het schandalig is en dat er wat aan gedaan moet worden en vervolgens weten heel veel van die schijnheiligerds niet hoe snel ze wel niet de portemonnee moeten trekken als de voorverkoop begint.
Degenen die dat roepen zijn als het goed is slim genoeg om het er niet aan uit te geven. Jij bent er in jouw geval met Queen een van. Ik maak de keuze om het er wel aan uit te geven. Reden: ben fan, heb ze nog nooit gezien, ze stoppen wellicht bijna en ik wil ze graag een keer zien, en ik kan het er nu voor neerleggen. Dan bij voorkeur op een locatie op 10 minuten fietsafstand. Ik zou 't een volgende keer bij deze band niet meer doen, maar ik maak bewust de keuze om er nu wel lekker van te gaan genieten.

Met mij zijn er blijkbaar 80.000 anderen die het eraan uit willen geven, het geld ervoor hebben, of het gewoon cool vinden om AC/DC gezien te hebben. De reden waarvoor een ander erheen gaat maakt me niet uit, al doen ze 't voor de scenepoints. Als er mensen zijn die het hoge bedrag ervoor willen betalen, is dat wat de band waard is. Zo simpel zie ik het, en ik vind het dan ook een beetje vreemd om te gaan klagen dat het hun, onze, mijn schuld is dat jij niet naar Queen kan.

Waar je wél over mag klagen, is het feit dat er om 10:12 uur al kaarten voor 120 euro per stuk op marktplaats stonden. En dan niet van de bekende zwarthandelbedrijven, maar particuliere verkopers. Daar zou ik graag iets aan doen, maar
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: AC/DC, 5 mei 2015, Gelredome (Arnhem)

Bericht door Orklord » di dec 23, 2014 8:16 pm

Precies dat! Ik had het trouwens nog wel duurder verwacht. Dus uiteindelijk vind ik het wel meevallen.

iig goede zin in!

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: AC/DC, 5 mei 2015, Gelredome (Arnhem)

Bericht door Gilbert » wo jan 14, 2015 9:34 am

AC/DC komt ook naar Vlaanderen voor een concert: zie de openingspost en http://www.metalfan.nl/article.php?sid=13487.

Old Mhb
Berichten: 378
Lid geworden op: za dec 30, 2006 7:31 am
Locatie: Lokeren

Re: AC/DC, zomer 2015, Arnhem en Dessel

Bericht door Old Mhb » wo jan 14, 2015 11:20 am

Ga toch proberen ze nog es te zien. De laatste keer was met Bon Scott. Vind het wel duur, maar je weet nooit wat er nog kan gebeuren. Wie zegt dat het de laatste tour niet is ? Dat gevoel had ik ook als ik Lemmy bezig zag op de Lokerse Feesten.
Vlaming in hart en nieren. Tot nader order belg onder dwang.

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: AC/DC, zomer 2015, Arnhem en Dessel

Bericht door Elessar » vr jan 16, 2015 1:47 pm

Old Mhb schreef:Ga toch proberen ze nog es te zien. De laatste keer was met Bon Scott. Vind het wel duur, maar je weet nooit wat er nog kan gebeuren. Wie zegt dat het de laatste tour niet is ? Dat gevoel had ik ook als ik Lemmy bezig zag op de Lokerse Feesten.
Ja, dat was een bijna tragisch schouwspel. Maar in zowel Düsseldorf als Zwolle stond hij al een stuk steviger op het podium.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: AC/DC, zomer 2015, Arnhem en Dessel

Bericht door Gilbert » za jan 17, 2015 12:27 pm

Ook de show in Dessel is razendsnel uitverkocht. En dan zijn er op internet her en der nog mensen die zich afvragen waarom AC/DC een eigen concert (op dezelfde locatie) krijgt en niet op de Graspop Metal Meeting staat...

enforcer78
Berichten: 38
Lid geworden op: do dec 18, 2014 12:32 pm

Re: AC/DC, zomer 2015, Arnhem en Dessel

Bericht door enforcer78 » wo jan 21, 2015 10:20 am

Ik denk dat AC/DC momenteel misschien de grootste band op deze planeet is, in ieder geval de grootste rockband. Die erkenning hebben ze eingenlijk nooit gekregen omdat ze natuurlijk nooit zo arty farty waren als U2, niet zo mystiek als Led Zeppelin, geen sex appeal als Bon Jovi (bij de huisvrouwen dan ;-) ), Zo early on als de stones, of zo middle of the road als Bryan Adams waren. bands als Aerosmith, Metallica, Black Sabbath, Priest of Maiden zijn ze allang overstegen en dat allemaal eigenlijk vrij stilletjes, nooit veel ruchtbaarheid aan gegeven, eigenlijk tekent dat ze wel, gewoon blijven doen waar je goed in bent zonder pretenties iets te zijn wat je eigenlijk niet bent maar ondertussen wel met gemak de grootste stadions in no time uitverkopen en alléénstaand net zoveel mensen trekken als de bills voor grote festivals. Ondanks dat het "maar" snoeiharde Aussie pubrock/boogie is hebben ze het toch tot dat niveau geschopt, het zal dus ondanks het eeuwige mantra "al 20 x dezelfde plaat", "4 akkoorden rock" en "simplistisch" toch wel iets bijzonders aan zijn....

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: AC/DC, zomer 2015, Arnhem en Dessel

Bericht door innuendo » wo jan 21, 2015 11:06 am

:lolup:

AC/DC de grootste band?

Afbeelding
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

enforcer78
Berichten: 38
Lid geworden op: do dec 18, 2014 12:32 pm

Re: AC/DC, zomer 2015, Arnhem en Dessel

Bericht door enforcer78 » wo jan 21, 2015 11:59 am

Eén van de grootste in ieder geval... :-), ik zou niet snel een grotere kunnen verzinnen...U2? ik betwijfel het...Kiss, laat me niet lachen, Muse?? not even close....metallica, allang niet meer, Stones? nadat AC/DC gespeeld had liep de Hockenheim ring in 2003 helemaal leeg en speelden de Stones voor een halfvol veld....

Ze zijn hoe dan ook absolute champions league, een grotere venue dan Stade de France, Olympiastadion, Wembley etc. ik zou ze niet zo kunnen verzinnen...

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: AC/DC, zomer 2015, Arnhem en Dessel

Bericht door Elessar » wo jan 21, 2015 12:22 pm

enforcer78 schreef:Eén van de grootste in ieder geval... :-), ik zou niet snel een grotere kunnen verzinnen...U2? ik betwijfel het...Kiss, laat me niet lachen, Muse?? not even close....metallica, allang niet meer, Stones? nadat AC/DC gespeeld had liep de Hockenheim ring in 2003 helemaal leeg en speelden de Stones voor een halfvol veld....

Ze zijn hoe dan ook absolute champions league, een grotere venue dan Stade de France, Olympiastadion, Wembley etc. ik zou ze niet zo kunnen verzinnen...
Ik snap je beredenering en ben het er voor een deel ook wel mee eens. Maar wat we ook vooral niet moeten vergeten is dat AC/DC weinig op tournee gaat. Dit werkt ontzettend in hun voordeel met betrekking tot bijvoorbeeld de kaartverkoop en mondiale aandacht van de media.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

enforcer78
Berichten: 38
Lid geworden op: do dec 18, 2014 12:32 pm

Re: AC/DC, zomer 2015, Arnhem en Dessel

Bericht door enforcer78 » wo jan 21, 2015 12:43 pm

True, maar ze touren toch nog regelmatig en vaak vrij uitgebreid. Bon Jovi en U2 komen ook niet meer elk jaar. Ze zijn gewoon heel erg groot. dat is gewoon een constatering en heeft verder niets te maken met of je ze goed moet vinden of niet. Maar het is een grappige constatering omdat ze altijd een underdog zijn geweest, zeker bij het "serieuze" OOR-lezende publiek worden ze pas een 10 jaar een beetje op waarde geschat.

Natuurlijk maakt zeldzaamheid ook gewild, kijk naar het eenmalige reunie optreden van Led zeppelin een paar jaar terug, maar het verschil is dat als LZ weer echt serieus zou gaan touren de interesse op een gegeven moment zal instorten ten opzichte van dat éénmalige optreden. De eerste tour na een reunie trekt altijd onevenredig veel volk. AC/DC heeft nooit aan reunies of afscheidstours gedaan maar trekken echt gewoon op eigen kracht die enorme zalen en velden vol. tuurlijk zal ondertussen ook de leeftijd van de heren mee, maar al ten tijde van The Razors Edge tour (90/91) werd er gespeculeerd over een eventueel pensioen van de toen al enigszins op leeftijd zijnde heren. AC/DC is natuurlijk altijd al één van de grootste hardrock bands ter wereld geweest, ook in hun mindere periode speelden ze nog makkelijk zalen van 15.000 mensen vol en headlineden ze de grootste festivals maar ze zijn nu gewoon echt toegetreden tot een het rock en metal genreoverstijgende champions league.

Gebruikersavatar
!slayer!
Berichten: 3729
Lid geworden op: za okt 11, 2003 5:42 pm
Locatie: Zevenaar

Re: AC/DC, zomer 2015, Arnhem en Dessel

Bericht door !slayer! » di jan 27, 2015 6:33 pm

Mocht iemand nog 1 kaartje over hebben - bij voorkeur staanplaats - dan ben ik zeer geinteresseerd.
Of als iemand weet waar ik er eentje kan vinden.........

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: AC/DC, zomer 2015, Arnhem en Dessel

Bericht door Gilbert » ma apr 27, 2015 10:51 pm

Op het eerste deel van de Europese tournee, waaronder de show in Arnhem, verzorgt Vintage Trouble het voorprogramma. Die keuze kan ik goed begrijpen, want op Paaspop maakten de Amerikaanse bluesrockers eerder deze maand een spectaculaire indruk. Vooral zanger Ty Taylor, die doet denken aan een jonge James Brown, voorspel ik een grote toekomst.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: AC/DC, zomer 2015, Arnhem en Dessel

Bericht door Took » vr mei 01, 2015 7:02 pm

dus, dinsdag!

http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: AC/DC, zomer 2015, Arnhem en Dessel

Bericht door Johan » do mei 07, 2015 10:18 am

Wat een enthousiame voor het concert!

Setlist:
Rock or Bust
Shoot to Thrill
Hell Ain't a Bad Place to Be
Back in Black
Play Ball
Dirty Deeds Done Dirt Cheap
Thunderstruck
High Voltage
Rock 'n' Roll Train
Hells Bells
Baptism by Fire
You Shook Me All Night Long
Sin City
Shot Down in Flames
Have a Drink on Me
T.N.T.
Whole Lotta Rosie
Let There Be Rock
----------------------------------------------------
Highway to Hell
For Those About to Rock (We Salute You)

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: AC/DC, zomer 2015, Arnhem en Dessel

Bericht door Took » do mei 07, 2015 10:55 am

ja in de Gelredome was het allemaal wat enthousiaster dan hier. m'n verslag staat op de frontpage ;)
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: AC/DC, zomer 2015, Arnhem en Dessel

Bericht door arjans » do mei 07, 2015 10:14 pm

Ik vond het ook een zeer geslaagde avond.
Op de vloer was het alleen wel heel erg druk, toch nog een vanaf een goede plek kunnen kijken.

enforcer78
Berichten: 38
Lid geworden op: do dec 18, 2014 12:32 pm

Re: AC/DC, zomer 2015, Arnhem en Dessel

Bericht door enforcer78 » za mei 09, 2015 1:11 pm

Gisteren op het zeppelinfeld bijna 90.000 mensen (en dat is slechts 1 van de 9 gigs in Duitsland), graspopterrein in dessel in een uur uitverkocht, respect voor de mannen die op dit punt van hun carriere nog steeds bewijzen zich wel degelijk te kunnen meten met de aller allergrootsten [headbang] , ik ben erbij in Hannover!

Plaats reactie