FortaRock 2015

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
alicecooper
Berichten: 2415
Lid geworden op: do mar 09, 2006 2:10 pm
Locatie: Almelo

Re: FortaRock 2015

Bericht door alicecooper » vr feb 27, 2015 5:30 pm

Ik snap niet goed dat iedereen de credit's naar de organisatie doet.
Dit is gewoon puur om het Goffert nog enigszins vol te krijgen.
Het was de hele zooi cancelen of er nog wat proberen van te maken en dat gebeurd nu dus door middel om de ticketprijs omlaag te gooien.
Ben overigens wel erg benieuwd als er nu ineens zoveel meer kaarten verkocht gaan worden.

scarymonster05
Berichten: 98
Lid geworden op: vr okt 25, 2013 2:02 pm

Re: FortaRock 2015

Bericht door scarymonster05 » vr feb 27, 2015 5:39 pm

alicecooper schreef:Ik snap niet goed dat iedereen de credit's naar de organisatie doet.
Dit is gewoon puur om het Goffert nog enigszins vol te krijgen.
Het was de hele zooi cancelen of er nog wat proberen van te maken en dat gebeurd nu dus door middel om de ticketprijs omlaag te gooien.
Ik denk ook dat het een overlevingsstrategie is.

Neemt niet weg dat het even goed dapper is om dit besluit te nemen.

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: FortaRock 2015

Bericht door Siego » vr feb 27, 2015 5:44 pm

Het moet toch wel echt slecht gaan met de kaartverkoop, wil je zo'n drastisch bestluit nemen.
Benieuwd of dit nog veel gaat helpen.
Want ondanks dat ik wel ga, begrijp ik de kritische kijk op de line-up van dit jaar.

Gebruikersavatar
Splijtzwam
Berichten: 300
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:53 pm
Locatie: Druten

Re: FortaRock 2015

Bericht door Splijtzwam » zo mar 01, 2015 1:04 pm

Ik snap de meeste zure reacties niet zo. Er is toch gewoon weer voor elk wat wils? Oldschool metal, death metal, trash metal, metalcore, nu metal. Er ontbreken inderdaad een paar grote publiekstrekkers, maar daar zitten de meeste zeurpieten hier toch ook niet op te wachten?

Gebruikersavatar
alicecooper
Berichten: 2415
Lid geworden op: do mar 09, 2006 2:10 pm
Locatie: Almelo

Re: FortaRock 2015

Bericht door alicecooper » zo mar 01, 2015 4:49 pm

Dat heb je al eens aangehaald.
Ieder zijn meuk.

Matt
Berichten: 22
Lid geworden op: ma okt 13, 2014 9:06 pm

Re: FortaRock 2015

Bericht door Matt » zo mar 01, 2015 6:43 pm

Splijtzwam schreef:Ik snap de meeste zure reacties niet zo. Er is toch gewoon weer voor elk wat wils? Oldschool metal, death metal, trash metal, metalcore, nu metal. Er ontbreken inderdaad een paar grote publiekstrekkers, maar daar zitten de meeste zeurpieten hier toch ook niet op te wachten?
Dat is toch vooral het probleem: door voor ieders wat wils te programmeren staat er voor de liefhebber van elk specifiek genre net te weinig aansprekende namen op het programma. Een festival als Fortarock ambieert dan wel om een breed metalpubliek aan te spreken, maar er is geen "homogeen" metalpubliek dat voor elke band staat te springen. Zeker niet op fora als deze die al bevolkt worden door mensen die wat intensiever met metal bezig zijn en dieper gaan graven dan de vier/vijf topbands in elk genre.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: FortaRock 2015

Bericht door Hieronimus » zo mar 01, 2015 10:13 pm

Met andere woorden: FortaRock is voor het gepeupel? ;)
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: FortaRock 2015

Bericht door yowannuzz » zo mar 01, 2015 10:43 pm

Dat is het de laatste jaren wel een beetje aan het worden, vrees ik ja.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Meridian
Berichten: 1238
Lid geworden op: wo sep 15, 2004 10:41 pm
Locatie: Groesbeek

Re: FortaRock 2015

Bericht door Meridian » ma mar 02, 2015 3:35 pm

Overigens is die vriendendeal er nog steeds (5e ticket gratis), dus als je met 5 mensen gaat en tegelijk bestelt en je deelt het totaalbedrag door 5, dan betaal je € 41,50 p.p. Prima deal en goed ook dat die deal is gebleven!

Gebruikersavatar
Splijtzwam
Berichten: 300
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:53 pm
Locatie: Druten

Re: FortaRock 2015

Bericht door Splijtzwam » ma mar 02, 2015 9:15 pm

Matt schreef:
Splijtzwam schreef:Ik snap de meeste zure reacties niet zo. Er is toch gewoon weer voor elk wat wils? Oldschool metal, death metal, trash metal, metalcore, nu metal. Er ontbreken inderdaad een paar grote publiekstrekkers, maar daar zitten de meeste zeurpieten hier toch ook niet op te wachten?
Dat is toch vooral het probleem: door voor ieders wat wils te programmeren staat er voor de liefhebber van elk specifiek genre net te weinig aansprekende namen op het programma. Een festival als Fortarock ambieert dan wel om een breed metalpubliek aan te spreken, maar er is geen "homogeen" metalpubliek dat voor elke band staat te springen. Zeker niet op fora als deze die al bevolkt worden door mensen die wat intensiever met metal bezig zijn en dieper gaan graven dan de vier/vijf topbands in elk genre.
Dat is idd het probleem voor de notoire zeurpieten op deze site. En het probleem voor fortarock (weinig verkochte kaarten) is het ontbreken van een 1 a 2 grote namen. De laatste editie op Brakkestein had aardige namen als Machine Head, Slayer, Anthrax, maar deze editie verkocht pas een week van tevoren uit met 7500 man. Dan mag je met de huidige line-up niet veel meer verwachten.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: FortaRock 2015

Bericht door Gilbert » wo mar 04, 2015 10:42 am

Wat is jouw reactie op de prijsverlaging? Stemmen (en reageren) kan via de volgende link: http://www.metalfan.nl/pollBooth.php?pollID=387.

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: FortaRock 2015

Bericht door Metall » za mar 07, 2015 9:14 am

Matt schreef:
Splijtzwam schreef:Ik snap de meeste zure reacties niet zo. Er is toch gewoon weer voor elk wat wils? Oldschool metal, death metal, trash metal, metalcore, nu metal. Er ontbreken inderdaad een paar grote publiekstrekkers, maar daar zitten de meeste zeurpieten hier toch ook niet op te wachten?
Dat is toch vooral het probleem: door voor ieders wat wils te programmeren staat er voor de liefhebber van elk specifiek genre net te weinig aansprekende namen op het programma. Een festival als Fortarock ambieert dan wel om een breed metalpubliek aan te spreken, maar er is geen "homogeen" metalpubliek dat voor elke band staat te springen. Zeker niet op fora als deze die al bevolkt worden door mensen die wat intensiever met metal bezig zijn en dieper gaan graven dan de vier/vijf topbands in elk genre.
De line-up is voorspelbaar en heel erg Amerikaans, zonder enige aandacht voor bijvoorbeeld liefhebbers van blackmetal en folkmetal.

Blijkbaar is Fortarock alleen nog geïnteresseerd in geld verdienen.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: FortaRock 2015

Bericht door Gilbert » za mar 07, 2015 10:23 am

Metall schreef:Blijkbaar is Fortarock alleen nog geïnteresseerd in geld verdienen.
Rare conclusie, wanneer ze een line-up programmeren waarvan vrijwel iedereen voorspelt dat deze in Nederland niet al te veel publiek zal trekken. Als je geld wilt verdienen, moet je volgens mij geen (opkomende) metalfestivals organiseren maar je geld in heel iets anders investeren. Ik heb geen idee hoe de organisatie tot deze keuze van bands is gekomen, maar "geld verdienen" lijkt mij niet de belangrijkste drijfveer.

Gebruikersavatar
Spirit In Black
Berichten: 706
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 12:07 am

Re: FortaRock 2015

Bericht door Spirit In Black » za mar 07, 2015 1:05 pm

Metall schreef: De line-up is voorspelbaar en heel erg Amerikaans, zonder enige aandacht voor bijvoorbeeld liefhebbers van blackmetal en folkmetal.

Blijkbaar is Fortarock alleen nog geïnteresseerd in geld verdienen.
dan begin je toch je eigen festival?

graafjapie
Berichten: 12
Lid geworden op: ma okt 27, 2014 7:45 pm

Re: FortaRock 2015

Bericht door graafjapie » za mar 07, 2015 3:27 pm

Dat iedereen gewoon eens lekker ophoud met het gezeik op de line-up.
SlipKnot is gewoon een goede headliner, met Lamb of God, Papa Roach, Godsmack heb je redelijk grote namen er nog bij.
Epica, Flotsam and Jetsam zijn ook gewoon goede namen, dan heb je (persoonlijke mening dan) met Parkway drive en Sylosis twee leuke upcoming bands.
De rest, tja is ook niet mijn pakkie aan, maar wie weet zit er wel wat leuks tussen.
Ok, het zijn niet de hele grote namen van de vorige 3 edities, maar dit lijkt me toch best een leuk feestje te worden met een mannetje of 10-15000 moet het toch te doen zijn.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22650
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: FortaRock 2015

Bericht door innuendo » za mar 07, 2015 6:53 pm

Wat een grafsmaak heb jij dan!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: FortaRock 2015

Bericht door yowannuzz » za mar 07, 2015 10:04 pm

Oh, ja, Parkway Drive is geen opkomende band maar gewoon één van de grotere namen op de affiche.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: FortaRock 2015

Bericht door MetalJan » zo mar 08, 2015 12:47 am

Liefhebbers van folkmetal gaan maar lekker naar Paganfest! Zo.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22170
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: FortaRock 2015

Bericht door KoenM » zo mar 08, 2015 7:46 am

yowannuzz schreef:Oh, ja, Parkway Drive is geen opkomende band maar gewoon één van de grotere namen op de affiche.
Precies dit.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Re: FortaRock 2015

Bericht door Ernst-Jan » zo mar 08, 2015 8:54 pm

Ja, maar jij bent een fanboy ;-) dat telt niet.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: FortaRock 2015

Bericht door Metall » ma mar 09, 2015 7:51 am

Gilbert:
Rare conclusie, wanneer ze een line-up programmeren waarvan vrijwel iedereen voorspelt dat deze in Nederland niet al te veel publiek zal trekken. Als je geld wilt verdienen, moet je volgens mij geen (opkomende) metalfestivals organiseren maar je geld in heel iets anders investeren. Ik heb geen idee hoe de organisatie tot deze keuze van bands is gekomen, maar "geld verdienen" lijkt mij niet de belangrijkste drijfveer.
Het zijn bands die je regelmatig op Graspop en dergelijke aantreft. Dit wekt niet de indruk dat men vanuit idealisme – bijzondere metal presenteren – handelt.


Spirit In Black:
dan begin je toch je eigen festival?
Misschien, maar dan geen festival à la Fortarock XL.Tenzij je elk jaar gegarandeerd een naam als AC/DC, Metallica of Rammstein weet te boeken, is het moeilijk concurreren met Graspop.


Wessel:
Ik vind dit ook een goede beslissing en een pijnlijk doch eerlijk bericht van de organisatie. Hoop dat Fortarock 2015 nu (toch) een succes wordt, want ik zou het erg zonde vinden als er weer een Nederlands metalfestival ter ziele zou gaan.
Dat zou inderdaad zonde zijn. Hopelijk wordt het die zaterdag mooi weer.

Waarom niet een extra podiumpje organiseren met een aantal minder bekende maar zeer goede black- en folkmetalbands? Kost een appel en een ei ten opzichte van het totale budget.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: FortaRock 2015

Bericht door Gilbert » ma mar 09, 2015 9:45 am

Metall schreef:Waarom niet een extra podiumpje organiseren met een aantal minder bekende maar zeer goede black- en folkmetalbands? Kost een appel en een ei ten opzichte van het totale budget.
Wat een onzin. FortaRock is al jarenlang een eendaags festival met minder dan twintig bands. Gezien hoeveel verschillende subgenres metal heeft, is het normaal als er hooguit een paar (of een jaartje zelfs geen) black- en folkmetalbands op FortaRock spelen. Als je een apart podium wilt met alleen maar black- en folkmetalbands, ga dan zeuren bij een groot meerdaags festival als Wacken Open Air, Hellfest en Graspop, waar er elke editie in totaal een stuk of honderd verschillende bands op de affiche prijken. Of steun initiatieven voor meer kleinere concerten en festivals in de buurt met alleen maar black- en folkmetalbands. Maar de organisatie van FortaRock hoeft er echt geen rekening mee te houden dat jij toevallig van (liefst zo obscuur mogelijke?) black- en folkmetal houdt. De wereld draait niet om jou.

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: FortaRock 2015

Bericht door Heidewolf » ma mar 09, 2015 11:32 am

Dat mag dan wel zo zijn, Gilbert, maar je hebt metalls initiële argument voor boeken van kleinere acts niet weerlegd. Het kost toch geen drol? Is de ticketverkoop zo slecht dat mensen dat extra geld niet over hebben voor een festival? Indien niet, dan hebben mensen blijkbaar wel het geld er voor over muziek en waarom zou je kleinere acts dan geen podium bieden?
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22650
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: FortaRock 2015

Bericht door innuendo » ma mar 09, 2015 12:05 pm

Als je graag dat soort bands wilt zien, zijn er genoeg kleine festivals waar je je ei kwijt kan. Sowieso, black metal op een zomerfestival. Zelfs toen ik nog veel binnen dat genre luisterde, vond ik het al een beroerde combi.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: FortaRock 2015

Bericht door Hieronimus » ma mar 09, 2015 2:24 pm

Zoals ik hierboven al zei... :mrgreen:
Hieronimus schreef:Met andere woorden: FortaRock is voor het gepeupel? ;)
Niets mis mee verder hoor, denk dat 't een leuk feestje is voor de mensen die de bands kunnen hebben!
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: FortaRock 2015

Bericht door Gilbert » ma mar 09, 2015 2:48 pm

Heidewolf schreef:Dat mag dan wel zo zijn, Gilbert, maar je hebt metalls initiële argument voor boeken van kleinere acts niet weerlegd. Het kost toch geen drol?
Zelfs als een extra podium "voor bands die geen drol kosten" geen noemenswaardige meerkosten met zich mee zou brengen (zoals de huur van dat podium plus een extra licht- en geluidsinstallatie, technici en beveiliging etcetera) en er genoeg bands op die datum in de buurt zijn die "geen drol kosten", dan nog blijft mijn punt in mijn ogen staan. Want waarom zou dat podium dan zonodig speciaal voor "black- en folkmetalbands die geen drol kosten" moeten zijn en niet voor goedkope bands uit andere genres?

FortaRock kiest nou eenmaal voor een opzet met drie (voorheen twee) podia met alleen enigszins gevestigde namen, waarbij men mikt op een wat groter publiek dan bijna alle andere metalfestivals in Nederland. Het is nooit een evenement geweest voor kleine, onbekende bands "die geen drol kosten". Dat heeft helemaal niks met de editie en line-up van dit jaar te maken. Bij de eerste editie van 2009 waren de "kleinste" bands op de affiche Keep Of Kalessin, Delain, All Shall Perish, Warbringer, The Devil's Blood en Heidevolk. Toevallig zaten daar een black en een folkband bij, maar Keep Of Kalessin en Heidevolk zijn binnen het genre (in Nederland) niet echt kleine, onbekende bands. Daarvoor moet je gewoon bij andere kleinschalige festivals en concerten zijn of inderdaad zelf iets op poten zetten.

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: FortaRock 2015

Bericht door MetalJan » ma mar 09, 2015 7:17 pm

Metall schreef:Het zijn bands die je regelmatig op Graspop en dergelijke aantreft. Dit wekt niet de indruk dat men vanuit idealisme – bijzondere metal presenteren – handelt.
Bands als Red Fang, Clutch, Converge, Leprous, Sylosis en Enforcer ben ik nog niet vaak tegengekomen bij festivals als oa Graspop. Als je nou bands als Machine Head, Trivium of Slayer had gezegd...

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22170
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: FortaRock 2015

Bericht door KoenM » ma mar 09, 2015 7:40 pm

Ernst-Jan schreef:Ja, maar jij bent een fanboy ;-) dat telt niet.
Dat heeft er niks mee te maken. Die band verkoopt al zalen als 013 en Trix uit sinds 2007/2008. Daarnaast is het een behoorlijk integere en sympathieke band. Niet alles wat populair en blij is, is daarom vanzelfsprekend ook oppervlakkig en makkelijk.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5792
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: FortaRock 2015

Bericht door Mollusk » ma mar 09, 2015 7:49 pm

Volgens mij heb ik iets gemist want ik heb nog nooit van Parkway Drive gehoord. Nou ja, je kunt ook niet alles volgen.

Ben wel benieuwd op welke manier een band integer kan zijn.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22170
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: FortaRock 2015

Bericht door KoenM » ma mar 09, 2015 8:29 pm

Dan heb je iets gemist ja. Nogmaals, je moet het niet tof vinden. Vergelijk het met Amon Amarth: ik vind het een eindeloos saaie zaadband, maar ik ga niet lopen miepen als ze op een festival staan dat ze er niet horen omdat ze niet groot zijn of wat dan ook.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Re: FortaRock 2015

Bericht door Ernst-Jan » ma mar 09, 2015 8:45 pm

KoenM schreef:
Ernst-Jan schreef:Ja, maar jij bent een fanboy ;-) dat telt niet.
Dat heeft er niks mee te maken. Die band verkoopt al zalen als 013 en Trix uit sinds 2007/2008. Daarnaast is het een behoorlijk integere en sympathieke band. Niet alles wat populair en blij is, is daarom vanzelfsprekend ook oppervlakkig en makkelijk.

Je zag de knipoog?

Ik ben het met je eens en vind de line up helemaal niet verkeerd.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: FortaRock 2015

Bericht door Metall » di mar 10, 2015 8:58 am

MetalJan schreef:
Metall schreef:Het zijn bands die je regelmatig op Graspop en dergelijke aantreft. Dit wekt niet de indruk dat men vanuit idealisme – bijzondere metal presenteren – handelt.
Bands als Red Fang, Clutch, Converge, Leprous, Sylosis en Enforcer ben ik nog niet vaak tegengekomen bij festivals als oa Graspop. Als je nou bands als Machine Head, Trivium of Slayer had gezegd...
Red Fang, Converge, Leprous en Sylosis ken ik ieder geval ook van Graspop.
De line-up van Fortarock 2015 zou net zo goed de line-up van (de hoofdpodia van) 1 dag Graspop kunnen zijn.

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: FortaRock 2015

Bericht door Metall » di mar 10, 2015 9:06 am

Gilbert schreef:
Metall schreef:Waarom niet een extra podiumpje organiseren met een aantal minder bekende maar zeer goede black- en folkmetalbands? Kost een appel en een ei ten opzichte van het totale budget.
Wat een onzin. FortaRock is al jarenlang een eendaags festival met minder dan twintig bands. Gezien hoeveel verschillende subgenres metal heeft, is het normaal als er hooguit een paar (of een jaartje zelfs geen) black- en folkmetalbands op FortaRock spelen. Als je een apart podium wilt met alleen maar black- en folkmetalbands, ga dan zeuren bij een groot meerdaags festival als Wacken Open Air, Hellfest en Graspop, waar er elke editie in totaal een stuk of honderd verschillende bands op de affiche prijken. Of steun initiatieven voor meer kleinere concerten en festivals in de buurt met alleen maar black- en folkmetalbands. Maar de organisatie van FortaRock hoeft er echt geen rekening mee te houden dat jij toevallig van (liefst zo obscuur mogelijke?) black- en folkmetal houdt. De wereld draait niet om jou.
FortaRock kan meer cachet krijgen, met een podium voor alternatieve/obscure (of hoe je het wilt noemen) metal. Ongeacht of dat commercieel gezien direct zoden aan de dijk zet.

Gebruikersavatar
Splijtzwam
Berichten: 300
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:53 pm
Locatie: Druten

Re: FortaRock 2015

Bericht door Splijtzwam » wo mar 11, 2015 7:09 pm

Zijn er mensen die al een deel van hun geld terug hebben?

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FortaRock 2015

Bericht door Wessel » wo mar 11, 2015 9:28 pm

CONFIRMED: Slipknot guitarist Mick Thomson stabbed in head after knife fight with brother…
Dat zou wat zijn, als Slipknot nu ook nog eens afzegt...

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: FortaRock 2015

Bericht door Gilbert » do mar 12, 2015 9:53 am

Vandaag maakt FortaRock - The Festival de laatste twee namen bekend voor de aankomende editie.

Gebruikersavatar
Meridian
Berichten: 1238
Lid geworden op: wo sep 15, 2004 10:41 pm
Locatie: Groesbeek

Re: FortaRock 2015

Bericht door Meridian » do mar 12, 2015 12:02 pm

Venom en Hatebreed maken de line-up compleet

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: FortaRock 2015

Bericht door yowannuzz » do mar 12, 2015 12:05 pm

Haha, Venom, cool !
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: FortaRock 2015

Bericht door Elessar » do mar 12, 2015 12:20 pm

Meridian schreef:Venom en Hatebreed maken de line-up compleet
Venom? Wat een gaaf idee!
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: FortaRock 2015

Bericht door Gilbert » do mar 12, 2015 12:55 pm


Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FortaRock 2015

Bericht door Wessel » do mar 12, 2015 3:48 pm

Lijkt me heel gaaf om Venom eens te zien! :D

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22650
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: FortaRock 2015

Bericht door innuendo » do mar 12, 2015 4:38 pm

Hooguit ter leedvermaak. Man man man...
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Spirit In Black
Berichten: 706
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 12:07 am

Re: FortaRock 2015

Bericht door Spirit In Black » do mar 12, 2015 4:59 pm

innuendo schreef:Hooguit ter leedvermaak. Man man man...
De huidge line-up is zeer ok, ook de oude nummers klinken beter dan ooit!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22170
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: FortaRock 2015

Bericht door KoenM » do mar 12, 2015 6:51 pm

Lol, Venom boven SlipKnot.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: FortaRock 2015

Bericht door yowannuzz » vr mar 13, 2015 1:55 am



Daar was ik bij, en ik herinner me vooral de oeverloze ombouwpauzes.
Ik zal echter niet ontkennen dat het me tof lijkt ze weer eens te zien.

Vorig jaar was de eerste Fortarock ooit die ik gemist heb, dat zal dit jaar waarschijnlijk niet gebeuren.
Kan me best een dagje vermaken met deze line-up.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FortaRock 2015

Bericht door Wessel » vr mar 13, 2015 10:49 am

innuendo schreef:Hooguit ter leedvermaak. Man man man...
Nu geef ik direct toe dat ik een zwak heb voor dit soort proto-extreme oermetal, maar het lijkt mij ook gewoon gaaf om deze band, die van historisch en groot belang is geweest voor de verdere ontwikkeling van de metal, eens gezien te hebben: weer een legendarische band om van mijn immer slinkende 'nog live zien'-lijstje te strepen. :wink: Of ik veel van Venom anno 2015 moet verwachten weet ik niet, maar een aantal bekenden die ze afgelopen zomer op een festival hebben gezien waren alvast enthousiast. Dus, ben benieuwd! Is dat zo gek?

scarymonster05
Berichten: 98
Lid geworden op: vr okt 25, 2013 2:02 pm

Re: FortaRock 2015

Bericht door scarymonster05 » vr mar 13, 2015 5:01 pm

Meridian schreef:Venom en Hatebreed maken de line-up compleet
Leuke laatste toevoegingen.

Het mag duidelijk zijn dat de huidige editie -op papier- enigszins teleurstelt t.o.v. de afgelopen jaren.
Neemt echter niet weg dat de geprogrammeerde bands er een top dag van kunnen maken.
M.a.w het ontbreken van (voldoende) aansprekende namen hoeft niet te betekenen dat de optredens bagger zullen zijn.
Ik kijk er in ieder geval naar uit.

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: FortaRock 2015

Bericht door Siego » vr mar 13, 2015 6:47 pm

Ik ook!
Venom, Dying Fetus, Converge, Clutch, Red Fang en Exodus.
Daar vermaak ik me best een dagje mee, naast een hoop bier en friendship.

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1477
Lid geworden op: do okt 01, 2009 10:21 am

Re: FortaRock 2015

Bericht door Rubicon » vr mar 13, 2015 11:12 pm

Hoewel ik Venom ooit eenmaal gezien heb, op Dynamo, en het toen hemeltergend slecht was, ben ik wel nieuwsgierig wat die lui er bijna 20 jaar later van maken. Hatebreed is lekker, dus als de zon schijnt, kan ik zomaar alsnog naar Nijmegen afreizen.

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: FortaRock 2015

Bericht door Elessar » za mar 14, 2015 12:45 am

Rubicon schreef:Hoewel ik Venom ooit eenmaal gezien heb, op Dynamo, en het toen hemeltergend slecht was, ben ik wel nieuwsgierig wat die lui er bijna 20 jaar later van maken.
Naar het schijnt verrassend goed! Moet ook zeggen dat de single van de nieuwste plaat me enorm verrast heeft.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Plaats reactie