Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Jeroen » di jan 20, 2015 7:59 pm

Wat vond jij van de laatste Abigor dan, Eru?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
<Sirius>
Berichten: 580
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 1:23 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door <Sirius> » wo jan 21, 2015 12:20 pm

Geen Eru, wel een mening :-) over Abigor: Silenius had meer maniakaal mogen klinken en ik vind het jammer dat het niet echt pakkende nummers zijn. Een Compos Mentis vind ik geweldig alhoewel daar tussen 2.00-3.00 even vrij irritant gepriegel in zit wat bijna afbreuk doet aan het nummer. Simpel gezegd: deze Abigor heeft (voor mij) weinig 'replay waarde '.

Hoe zie jij dit? Ik weet sowieso dat je ze geweldig vindt ;-)
Serve another god......lose another dream

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4071
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door MadTinus » ma feb 23, 2015 10:02 pm

Nieuw album van het Friese KJELD "Skym", sterk! Agressieve doch sfeervolle Black Metal met variatie en melodie, positieve verrassing!

Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Jeroen » zo mar 08, 2015 12:06 am

<Sirius> schreef:Geen Eru, wel een mening :-) over Abigor: Silenius had meer maniakaal mogen klinken en ik vind het jammer dat het niet echt pakkende nummers zijn. Een Compos Mentis vind ik geweldig alhoewel daar tussen 2.00-3.00 even vrij irritant gepriegel in zit wat bijna afbreuk doet aan het nummer. Simpel gezegd: deze Abigor heeft (voor mij) weinig 'replay waarde '.

Hoe zie jij dit? Ik weet sowieso dat je ze geweldig vindt ;-)
Klopt, hoewel mijn voorkeur altijd uitgaat naar de albums Nachthymnen, Opus IV en (vooral) Supreme Immortal Art. Ongelofelijk sfeervolle albums die ondanks dat de low-budget productie zeer progressief en technisch in elkaar steken. Maar dan wel functioneel progressief. De nieuwe is ook progressief en beslist erg gaaf, maar afgezien van wat riffstructuren is het een heel andere band dan in de jaren negentig. Ik denk overigens niet dat er ooit een blackmetalcd is gemaakt die technischer is dan Leytmotif Luzifer. Ook voor mijn geoefende oren is het soms behoorlijk lastig te volgen. Anderzijds zijn we wel wat gewend na Fractal Possession en Time Is The Sulphur.. Ook geen eenvoudige kost. Mijns inziens zit het zo. Was Abigor vroeger een blackmetalband die met progressieve invloeden stoeide. Nu is het een progressieve metalband die met met blackmetalinvloeden stoeit. Want buiten wat tremeloriffs en de (best wel gave) zang is het natuurlijk geen pure bm meer (thematisch dan weer meer dan ooit). Geen enkel probleem trouwens. Abigor blijft zich ontwikkelen en dat juich ik toe. Dat ik liever een doffe keyboardblackcd als SIA luister, is verder mijn probleem :P.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Scream filled Silence » zo mar 08, 2015 10:13 am

MadTinus schreef:Nieuw album van het Friese KJELD "Skym", sterk! Agressieve doch sfeervolle Black Metal met variatie en melodie, positieve verrassing!

Fijne plaat ja! Zag hem van de week voorbij komen met een zeer positieve review op Angry Metal Guy. Sindsdien al een aantal keren beluisterd. Sterke en vooral degelijke bm!

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Hieronimus » di mar 10, 2015 11:13 am

Niet erg, het debuutalbum van Ethereal Shroud: https://etherealshroud.bandcamp.com/alb ... alling-ash. Enigszins ruizige eenmans black metal, drie nummers in 60 minuten, maar wel doorspekt met goede riffs à la Wolves in the Throne Room. Het geheel doet echter iets doomier en soms wat episch aan.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Satyr » di mar 10, 2015 7:38 pm

A Forest Of Stars heeft z'n 4e plaat uit, valt me erg mee. Vond het vroeger een over-the-top Akercocke, maar het valt nu dus reuze mee. Nog steeds niet toegankelijk, maar wat minder pretentie en wat meer goeie riffs :)

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Hieronimus » di mar 10, 2015 11:47 pm

Akercocke? Oh, vanwege de pakken e.d. Muzikaal is het wel heel wat anders. Ja, op de nieuwe plaat loopt het allemaal wel weer net wat lekkerder. Echter, zoals ik hierboven al zei, ook de eerdere platen ontpoppen zich voor mij tot fijne juweeltjes. Maar dat openingsnummer van de nieuwe plaat... Inderdaad, wat een riffs! En de viool maakt het echt wat meer door op precies de juiste stukken in te zetten. Ik word er lyrisch van.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Hieronimus » do mar 12, 2015 8:46 pm

OK, dit klinkt zeer aardig op het eerste gehoor: 'De Gjenlevende' van Galar; om AMG te quoten: "A lazy person might describe Galar’s music as “what Windir would sound like if they were a bit sadder, less widdly, and exchanged the cheesy synths for real instruments.” ... They expertly manage those crucial dynamics that would have delighted menthol guy, from blasting Taake-like black metal to contemplative acoustic sections and string/bassoon movements." En inderdaad, op het slotnummer van deze nieuwe plaat wordt er heel keurig afgewisseld tussen black, folk, en meer symfonische stukken. Ik kreeg even een Saor-indruk, maar nu en dan doet het inderdaad Windir- en Taake-achtig aan, met de juiste epiek. Prettig! Ben benieuwd naar het hele album.

https://soundcloud.com/galarofficial
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Tox » do mar 12, 2015 9:45 pm

Vorige album van Galar was ook al de moeite waard! Ben dus ook wel heel benieuwd naar de nieuwe. :)
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door ketter » vr mar 13, 2015 1:06 pm

De nieuwe Leviathan = (y)

The Chosen
Berichten: 4342
Lid geworden op: zo nov 14, 2004 1:55 pm
Locatie: Hilversum

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door The Chosen » zo mar 15, 2015 4:03 pm

http://noisey.vice.com/blog/dodheimsgard-album-stream

Weer een pareltje van waanzin geworden deze nieuwe plaat.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Eru Iluvatar » do mar 19, 2015 10:47 pm

Hieronimus schreef:OK, dit klinkt zeer aardig op het eerste gehoor: 'De Gjenlevende' van Galar; om AMG te quoten: "A lazy person might describe Galar’s music as “what Windir would sound like if they were a bit sadder, less widdly, and exchanged the cheesy synths for real instruments.” ... They expertly manage those crucial dynamics that would have delighted menthol guy, from blasting Taake-like black metal to contemplative acoustic sections and string/bassoon movements." En inderdaad, op het slotnummer van deze nieuwe plaat wordt er heel keurig afgewisseld tussen black, folk, en meer symfonische stukken. Ik kreeg even een Saor-indruk, maar nu en dan doet het inderdaad Windir- en Taake-achtig aan, met de juiste epiek. Prettig! Ben benieuwd naar het hele album.

https://soundcloud.com/galarofficial
Heel gaaf album Hiero: qua gevoel en sfeer ligt het ergens op het midden tussen Enslaved en Solefald.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Lennert » ma apr 20, 2015 11:21 am

Van een collega op werk heb ik Lords Of Chaos geleend. Aangezien ik de laatste jaren toch steeds meer (melodieuze/progressieve/avantgardistische en natuurlijk fucking Immortal) black metal heb aangeschaft, was ik toch eigenlijk wel benieuwd naar 'dat bekende boek'. Voorlopig vind ik het interessant, maar waar ik een in-depth analyse van het black metal klimaat en wat nu precies de reden was dat een dergelijk genre zich in die contreien ontwikkeld heeft, krijg ik vooral een opsomming van interviews met apathische botmongolen die hun racistische en homofobische interesses lekker tentoon kunnen spreiden. Vol verbijstering blijf ik voorlopig nog even lezen (ben toch al op de helft, het leest zeer makkelijk weg), maar dat de grondleggers niets meer waren dan gevaarlijke idioten (of meelopers) zorgt er voor mij toch voor dat ik onmogelijk kan genieten van het gros van dit soort groepen.

Maar goed, ik heb nu voor de grap de eerste Mayhem maar eens beluisterd. Alsof Dave Mustaine een hele slechte dag had op zang. Drums zijn aardig, een keer een verdwaalde solo die een soort van opvalt. De hypnotiserende sfeer die terug komt in de tot in den treure herhaalde riffs begrijp ik ook, maar dan hoor ik het toch liever met een zanger die iets meer kan dan als een mislukte kruising tussen Celtic Frost's Tom G. Warrior en Dave Mustaine. Geef mij maar Primordial. Maar goed, als ik de interviews met de trve blekkies begrijp, is alles wat niet trve is toch inferieur en kut (een erg grote haat ook ten opzichte van death metal, dat intrigeert).
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Dimas » ma apr 20, 2015 11:41 am

Ik denk dat je beter eens Black Metal: Evolution of the Cult kan proberen. Dat schijnt vele malen beter te zijn dan Lords of Chaos. Daarnaast ook door een fan geschreven itt Lords of Chaos.
http://www.cultneverdies.com/p/blog-page.html

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door cataclysm child » ma apr 20, 2015 1:20 pm

Dimas schreef:Ik denk dat je beter eens Black Metal: Evolution of the Cult kan proberen. Dat schijnt vele malen beter te zijn dan Lords of Chaos. Daarnaast ook door een fan geschreven itt Lords of Chaos.
http://www.cultneverdies.com/p/blog-page.html
Jep. Heb dat boek onlangs gekregen voor m'n verjaardag, dikke aanrader!
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Satyr » di apr 21, 2015 10:52 am

Ik vond in LoC het tweede deel ook veel interessanter.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Lennert » di apr 21, 2015 12:06 pm

Satyr schreef:Ik vond in LoC het tweede deel ook veel interessanter.
Ik zit nu bij de interviews met Varg in de gevangenis en kan toch niet veel anders dan concluderen dat het gewoon een beetje een zielig mannetje is
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Satyr » di apr 21, 2015 5:40 pm

Yup, hij komt er nogal slecht vanaf in het boek. De stukken op zijn site zijn vaak wel de moeite waard, alleen zijn gesmeek om erkenning en vooral dat verhevene gedweep met zichzelf is vaak erg storend.

Typerend voorbeeld is dat Dead zichzelf doodschiet en dat Varg tegen elke stoeptegel trots schreeuwt dat hij de munitie heeft geregeld.

Wat boeit dat nou?

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door jeffrey » wo apr 22, 2015 2:23 pm

The Meads of Asphodel Facebook schreef:Ok so some further info on the new Meads EP... Our half of the release will be named "Taste The Divine Wrath", Split with U.S Psych-Black Metal band Tjolgtjar & due for release on June 2nd via Eternal Death Records as a limited edition 7" Vinyl.
With this EP we are happy to welcome to the Meads family new Bassist (among other things) Pope Richard Alan Weeks. You can also hear The Pope working with JD & Andre in Ebonillumini & The Higher Craft where they have been crafting music for the last two years, & Fear not Alan Davey will still be making appearances on future Meads releases.
The EP will also feature guest appearances from long time guest Mirai (Sigh) who wrote & performed the intro. Theatrical Actress Tania Azevedo whom lays down the vocals for our cover of "You've Got The Love" (now renamed to "You've Got The Hate") & lending their Pipes & atmospheres to the track "Infidel" are Mexican Folk Metal band Cabrakaan.
The Meads side of the vinyl will be released in the future in a digital format via Bandcamp & as a VERY limited edition audio cd. Both formats will feature with bonus tracks.
The track listing is:
1). An Ebullient Prelude to a Loathsomely Grim End
2). Chidiock Tichborne
3). You've Got The Love
4). Balthasar Gérard
5). Infidel
O.K Hails & on with the writing of the new album....
Prima nieuws. Jammer van de split en digitale release.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4461
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door paradigm shift » wo apr 22, 2015 8:14 pm

Lennert schreef: Maar goed, als ik de interviews met de trve blekkies begrijp, is alles wat niet trve is toch inferieur en kut (een erg grote haat ook ten opzichte van death metal, dat intrigeert).
Die haat ten opzichte van death metal is niet zo heel verassend. De eerste golf black metal was in veel opzichten een reactie tegen de ontwikkelingen binnen de death metal van de jaren 90's, zowel artistiek als ideologisch: technische perfectie en professionele productie werden vervangen door een punk-benadering en lo-fi opnamen, diepe grunts werden hoge screams, laaggestemde gitaren werden schelle tremolo's etc; en de typisch Amerikaanse, democratische, gezellige open-minded sfeer van death metal concerten werd ingewisseld voor een typisch Noord-Europese, elitaire mix van xenofobie, atavisme en satanisme.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Hieronimus » wo apr 22, 2015 8:46 pm

Goed samengevat!

Waarom hoor ik hier weinig mensen over de nieuwe A Forest of Stars? OK, het is inmiddels aardig ver verwijderd van black metal, maar het laat wel goed zien hoe een band kan evolueren en haar eigen stijl kan ontwikkelen en perfectioneren.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Persistence
Berichten: 10250
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Persistence » wo apr 22, 2015 10:13 pm

Satyr schreef:Yup, hij komt er nogal slecht vanaf in het boek. De stukken op zijn site zijn vaak wel de moeite waard, alleen zijn gesmeek om erkenning en vooral dat verhevene gedweep met zichzelf is vaak erg storend.

Typerend voorbeeld is dat Dead zichzelf doodschiet en dat Varg tegen elke stoeptegel trots schreeuwt dat hij de munitie heeft geregeld.

Wat boeit dat nou?
Kun je een paar voorbeelden noemen? Desnoods met een paar citaten.

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Satyr » do apr 23, 2015 10:35 am

Persistence schreef: Kun je een paar voorbeelden noemen? Desnoods met een paar citaten.
Nee, het boek ligt bij mijn (h)ex en ik roep al 5 jaar dat ik 'm toch echt eens opnieuw moet gaan halen. Wat ik weet is dat hij in het boek overkomt als een hele enthousiaste puber die er heel graag bij wil horen.

Varg heeft op zijn site wel wat uitleg/tegengas op o.a zijn rol in het boek: http://www.burzum.com/burzum/library/ar ... s/comment/

Ik weet niet of je zijn stukken wel eens leest, maar hij heeft een hele vervelende, verheven toon in zijn schrijven. En ik ben best een grote fan van Burzum/Varg, dus als mij het al stoort, dan zal het tegenstanders al helemaal irriteren.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Wessel » vr apr 24, 2015 12:17 am

Morgenavond verzorg ik de pauzemuziek bij een blackmetalavond. Welke nummers zouden volgens jullie nou graag horen/absoluut niet mogen ontbreken? :wink:

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Hieronimus » vr apr 24, 2015 9:50 am

De toppers van 2013, 2014 en 2015 tot nu toe in het subgenre waarbinnen de avond ook valt? :)
Front voor/der Matigheid
last.fm

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Wessel » za apr 25, 2015 9:26 pm

Uiteindelijk voor een mix van second wave-klassiekers en persoonlijke favorieten gegaan, met aanvulling van wat primitiever spul (Venom, Bathory) en andere extreme metal met een donkere sfeer. Altijd leuk om te doen! :)

De nieuwe Gorgoroth klinkt op het eerste gehoor trouwens bijzonder goed! Opvallend bruut en ook kraakhelder geproduceerd. Doet me, door de zware muziek en lagere vocalen dan voorheen, zelfs een beetje aan Belphegor denken, maar dan veel beter. :P

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Dimas » ma mei 04, 2015 11:42 am

Naar aanleiding van het kneiterharde concert in de Baroeg, vroeg ik me af of er al meer mensen het nieuwe album van Fides Inversa hebben geluisterd:

Hij knalt er misschien iets minder hard in dan voorganger Hanc Aciem Sola, maar niettemin erg gaaf.

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Satyr » di mei 05, 2015 9:24 pm

Ik vond hun debuut wel goed, maar ietwat eentonig. De nieuwe ga ik even opsnorkelen

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Scream filled Silence » za mei 09, 2015 8:35 pm

Nondeju, wat een jaar toe nu toe voor black metal. Erg veel gave releases en wederom veel van voor mij nog onbekende band! Highlights tot heden:

Imperial Triumphant / Abyssal Gods
Ghostbath / Moonlover
Akhlys / The Dreaming I
Dodheimsgard / A Umbra Omega
Leviathan / Scar Sighted
Outre / Ghost Chants
Mare Cognitum / Phobos Monolith
Kjeld / Skyrm
A Forrest of Stars / Beware of the Sword you cannot see
An Autumn for Cripled Children / The long Goodbye
A Swarm of the Sun / The Rifts (niet helemaal bm, wel goed!)
Ethereal Shroud / They Became the Falling Ash

Kijk nog uit naar nieuwe Nokturnal Mortem en Deafheaven...

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18565
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Krimhild » do mei 14, 2015 7:07 pm

Die A Swarm of the Sun snap ik wel, ja. (De rest moet nog komen)
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Eru Iluvatar » do mei 14, 2015 10:59 pm

Leuk lijstje, Scream filled Silence. Over met name Ghost Bath en A Forest Of Stars (het beste album uit hun carrière) ben ik erg te spreken. Outre en en Dodheimsgard zijn ook niet mis.

Porta Nigra is ook erg sterk, zeer eigenzinnig en verhalend, met hun unieke begin 1900-sfeertje:



De Japanse grootmeesters Sigh komen dit jaar ook weer met een zeer excentrieke plaat. Voor fans van Bal-Saggoth, de intromuziek van Attack On Titan, Mr. Bungle en latere Emperor (datzelfde hoge kermisgehalte):


Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Siego » vr mei 15, 2015 11:50 am

Scream filled Silence schreef:Nondeju, wat een jaar toe nu toe voor black metal. Erg veel gave releases en wederom veel van voor mij nog onbekende band! Highlights tot heden:

Imperial Triumphant / Abyssal Gods
Ghostbath / Moonlover
Akhlys / The Dreaming I
Dodheimsgard / A Umbra Omega
Leviathan / Scar Sighted
Outre / Ghost Chants
Mare Cognitum / Phobos Monolith
Kjeld / Skyrm
A Forrest of Stars / Beware of the Sword you cannot see
An Autumn for Cripled Children / The long Goodbye
A Swarm of the Sun / The Rifts (niet helemaal bm, wel goed!)
Ethereal Shroud / They Became the Falling Ash

Kijk nog uit naar nieuwe Nokturnal Mortem en Deafheaven...
Mooi lijstje waar ik een groot gedeelte nog niet van ken. Moet vast wel wat moois voor me tussen staan.
Ghost Bath (Golden Number [headbang]) en Kjeld staan hier vooralsnog hoog op het jaarlijstje.
Kijk zeker ook uit naar de nieuwe Deafheaven.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18565
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Krimhild » vr mei 15, 2015 4:32 pm

Volgens mij ben ik blackie af. Ik kan niks met die Kjeld :(
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Hieronimus » vr mei 15, 2015 4:55 pm

Doe even de nieuwe A Forest of Stars checken dan, en laat de rest maar zitten! :D
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18565
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Krimhild » vr mei 15, 2015 5:04 pm

Jahaaa... Iedereen houdt maar niet op over dat vermaledijde woud van sterren!~ Al goed, ik zet het wel op dan.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Hieronimus » vr mei 15, 2015 6:27 pm

Godverde... Geen gemiep! Ik neem aan dat je ondertussen al overtuigd bent van de onmenselijke gaafheid van dat album?
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Dimas » vr mei 15, 2015 8:46 pm

Krimhild schreef:Volgens mij ben ik blackie af. Ik kan niks met die Kjeld :(
Ik ook niet Krimmie dus troost je.

Nieuwe NettleCarrier is trouwens weer prima. Net als de eerste plaat. Geen hoogvlieger, maar gewoon oerdegelijk met hier en daar toch stiekem nummers die zich in je hoofd nestelen.

Nieuwe Drudkh vind ik al beter dan Eternal Turn of the Wheel, maar mist een beetje de charme van het oude werk.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door cataclysm child » za mei 16, 2015 1:06 am

Ben benieuwd. Ik vond Eternal Turn of The Wheel namelijk een grote return to form na Microcosmos en het oersaaie Handful of Stars.

En Kjeld doet me ook niet veel. Goeie riffs genoeg, maar te eendimensionaal. Te veel geblast, te weinig tempowisselingen.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Dimas » za mei 16, 2015 8:52 am

Ik vond Microcosmos nog wel overtuigen, Handful of Stars niet. Ik miste bij ETotW een beetje wat kenmerkende riffjes en melodieën. Het klonk allemaal wat te simpel.

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Satyr » za mei 16, 2015 9:31 pm

De nieuwe Drudkh valt me mee, heb 'm nog niet echt goed beluisterd. Kjeld mis ik ook de klik mee, vond hun vorige release, die maar twee nummers had, veel en veel sterker. A Forest of Stars heeft me echt verrast, daar kon ik tot nu toe niet zoveel mee. Maar die staat voorlopig op 1 in de playlist van 2015.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18565
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Krimhild » zo mei 17, 2015 12:10 pm

Hieronimus schreef:Godverde... Geen gemiep! Ik neem aan dat je ondertussen al overtuigd bent van de onmenselijke gaafheid van dat album?
Neen.
Ik ben hier gewoon.

Dea Pecuniae
Berichten: 155
Lid geworden op: vr apr 17, 2015 6:31 pm
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Dea Pecuniae » zo mei 17, 2015 9:02 pm

Drudkh vind ik wat saai, eigenlijk. Ik houd van wat meer afwisseling binnen de songs en het album. A Forest of Stars is een ander verhaal. Die ga ik de komende tijd vaker luisteren.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Lennert » zo mei 17, 2015 9:46 pm

Ik geloof dat ik langzaamaan blekkie begin te worden. Dat dat avant-gardistische spul als Arcturus en Enslaved me zou bevallen, was evident, maar nu ik gisteren in huize Krimhild ook heb besloten dat ik Taake gaaf vind, vrees ik dat er geen houden meer aan is.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Hieronimus » ma mei 18, 2015 12:47 am

Krimhild schreef:
Hieronimus schreef:Godverde... Geen gemiep! Ik neem aan dat je ondertussen al overtuigd bent van de onmenselijke gaafheid van dat album?
Neen.
Afbeelding
Dea Pecuniae schreef:Drudkh vind ik wat saai, eigenlijk. Ik houd van wat meer afwisseling binnen de songs en het album. A Forest of Stars is een ander verhaal. Die ga ik de komende tijd vaker luisteren.
Heel goed! De nieuwe Drudkh moet ik zelf nog een aantal keer beter beluisteren. Ik vond het nog niet zoveel diepgang hebben als het werk t/m Blood in Our Wells...
Lennert schreef:Ik geloof dat ik langzaamaan blekkie begin te worden. Dat dat avant-gardistische spul als Arcturus en Enslaved me zou bevallen, was evident, maar nu ik gisteren in huize Krimhild ook heb besloten dat ik Taake gaaf vind, vrees ik dat er geen houden meer aan is.
Ook voor jou geldt: A Forest of Stars. Welkom in het blekkie-kamp overigens. :mrgreen: [headbang]
Front voor/der Matigheid
last.fm

Dea Pecuniae
Berichten: 155
Lid geworden op: vr apr 17, 2015 6:31 pm
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Dea Pecuniae » ma mei 18, 2015 10:23 am

Hieronimus schreef: Heel goed! De nieuwe Drudkh moet ik zelf nog een aantal keer beter beluisteren. Ik vond het nog niet zoveel diepgang hebben als het werk t/m Blood in Our Wells...
Ik heb inmiddels ook The Swan Road en hun eerste album beluisterd, maar ik vrees dat de band in het algemeen niet echt iets voor me is. De productie van The Swan Road spreekt me niet echt aan. Forgotten Legends kan ik meer waarderen, maar ook daarin kabbelt het teveel door wat mij betreft. Iets meer uitschieters hadden er wel in gemogen.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Hieronimus » ma mei 18, 2015 1:47 pm

Probeer dan juist eens Autumn Aurora! De toevoeging van subtiele keyboards maken het nog net een tikkeltje interessanter, hoewel het nog een aardig rustig album. Blood in Our Wells heeft meer uitschieters, wat ik me zo kan herinneren.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18565
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Krimhild » ma mei 18, 2015 3:54 pm

Hieronimus schreef:
Krimhild schreef:
Hieronimus schreef:Godverde... Geen gemiep! Ik neem aan dat je ondertussen al overtuigd bent van de onmenselijke gaafheid van dat album?
Neen.
Afbeelding
:mrgreen:





Toegegeven, ze hebben wel verstand van gave shirts. Dat-dan-weer-wel.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Eru Iluvatar » ma mei 18, 2015 11:45 pm

Afbeelding

Hee zwartjes, kennen jullie Obsequia? Een band die net als A Forest Of Stars zo'n heerlijk oprecht Middeleeuws folkig geluid heeft, heel Engels-ruraal, als een doorontwikkelde, hedendaagse versie van Skyclad met meer black-invloeden:



Majestueus gitaarspel!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Lennert » ma mei 18, 2015 11:50 pm

'Hey zwartjes'. I see what you did there :mrgreen:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Plaats reactie