Skyclad!

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
valkyrian
Berichten: 4642
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:54 am

Bericht door valkyrian » zo jun 04, 2006 1:10 pm

iedereen is verblind en verbitterd en wil de nieuwere albums niet luisteren?

alhoewel ik t oudere werk misschien wel nog gaver is, mag je deze cd niet over t hoofd zien, naar mijn mening

Gebruikersavatar
Stevevaifan
Berichten: 937
Lid geworden op: ma dec 26, 2005 11:00 pm
Locatie: Westervoort

Bericht door Stevevaifan » zo jun 04, 2006 1:22 pm

Ik ken alleen The Answering Machine en die vind ik best te pruimen ..die is uit 97
Modern Composers Refuse To Die
http://www.last.fm/user/fanofzappa/

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » zo jun 04, 2006 3:30 pm

Stevevaifan schreef:Ik ken alleen The Answering Machine en die vind ik best te pruimen ..die is uit 97
Dat is volgens mij ook hun softste, het maak mij niet veel uit wat ze doen maar de kwaliteit die ze in huis hebben blijft gewoon altijd naar voren komen. De agressiviteit van dat album vind ik vooral in de woede van Walkyier's vocalen liggen en dan schreeuwt ie ook nog niet eens, de frustratie van hem op de moderne wereld spat er gewoon vanaf.

Ondank dat dat een rustiger album is vind ik The Answer Machine? ook een steengoed album.

Mijn Skyclad Top 3:

The Wayward Sons Of Mother Earth (omdat mijn absolute voorkeur toch bij thrash ligt). Maar anders:

Folkemon
Jonah's Ark
The Silent Whales Of Lunar Sea

Maar de rest is gewoon ook super, die woordspelingen ook!
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » zo jun 04, 2006 5:44 pm

Stillborn schreef:[..]

Ik ben geen Skyclad expert, maar The Silent Whales of Lunar Sea (zie de woordspeling) vind ik ook nog behoorlijk goed, niet zo thrashy als de eerste paar albums, maar zeker geen beersongs.
Op TSWOLS staan een paar behoorlijk goeie nummers, maar meer dan de helft van de nummers vind ik beersongs. Ik krijg er tenminste altijd zin in bier van.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25574
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma jun 05, 2006 11:56 am

Voor beersongs zijn er genoeg andere folkbands, Skyclad is een stuk diepzinniger dan dat
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » ma jun 05, 2006 12:45 pm

Lennert from hell schreef:Voor beersongs zijn er genoeg andere folkbands, Skyclad is een stuk diepzinniger dan dat
Qua lyrics wel ja. Maar de muziek zelf is vaak meer beersong materiaal. Vind die tracks meestal ook raar overkomen door intelligente lyrics in combinatie met vrolijke folk muziek.
It's the end of time

runtothehills
Berichten: 136
Lid geworden op: zo nov 20, 2005 1:47 pm
Locatie: fryslân

Bericht door runtothehills » ma jun 05, 2006 7:15 pm

ooit maakten ze goeie platen, en nog goeie shows van gezien op waldrock en dynamo open air.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8197
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » do jan 25, 2007 7:51 pm

Klopt het dat A Burnt Offering for the Bone Idol CD zo rond de 30, 50 euro waard is?
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
!slayer!
Berichten: 3730
Lid geworden op: za okt 11, 2003 5:42 pm
Locatie: Zevenaar

Bericht door !slayer! » do jan 25, 2007 7:59 pm

Metalheank schreef:Klopt het dat A Burnt Offering for the Bone Idol CD zo rond de 30, 50 euro waard is?
Hmm.. Ik weet het eigenlijk niet precies, maar je mag die van mij dan wel voor 40 E kopen, hehe.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8197
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » do jan 25, 2007 8:07 pm

Ik heb hem goedkoper gezien, vandaar :P

Hij is sowieso 'out of print'.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » do jan 25, 2007 8:18 pm

Burnt Offering is wel een waanzinnig album, het beste samen met wayward sons of mother earth en Jonah's ark.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » do jan 25, 2007 8:26 pm

Metalheank schreef:Klopt het dat A Burnt Offering for the Bone Idol CD zo rond de 30, 50 euro waard is?
Als het inclusief verzendkosten is wel. :)
It's the end of time

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » do jan 25, 2007 8:44 pm

Dat laatste album is wel leuk om af en toe eens op te zetten.
Maar meer albums van Skyclad hoef ik niet.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Ernst
Berichten: 5001
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Bericht door Ernst » do jan 25, 2007 8:52 pm

Metalheank schreef:Klopt het dat A Burnt Offering for the Bone Idol CD zo rond de 30, 50 euro waard is?
Hij ligt in Utrecht in de Plaatboef voor 9 euro. 30 euro, meer zou ik er niet op rekenen. Maar het gaat in eerste plaats om de muziek me dunkt, niet om hoeveel die waard is....

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo jan 31, 2007 8:39 pm

Ik zat net weer eens Oui avant-garde a chance te luisteren. Dat vind ik echt een prachtig album. Dus uit pure nieuwsgierigheid heb ik het laatste album ook eens gedownload. Ik ben nooit een grote fan geweest van de zang van Martin Walkyier (zijn teksten zijn wel geniaal), dus ik zou hem toch al niet echt missen.
En ik had gelijk want het laatste album klinkt toch weer erg lekker en ook die nieuwe zanger is zeker niet slecht. Van mij mag de band zo nog wel een aantal jaren doorgaan.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24841
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo jan 31, 2007 9:22 pm

de laatste is imo zelf hun beste ooit

geweldige teksten, leuke (en bij vlagen zelfs originele) muziek

en de nieuwe zanger vind ik beter als martin

maar wanneer komt die nieuwe plaat nu eindelijk? ze hadden getekend bij black lotus records, maar die zijn falliet gegaan
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Destructor
Berichten: 1890
Lid geworden op: zo mei 15, 2005 3:00 pm
Locatie: Bleiswijk

Bericht door Destructor » wo jan 31, 2007 9:38 pm

Martin is inderdaad geen spectaculaire zanger maar daar gaat het helemaal niet om, zijn vreemde stem heeft juist iets apparts wat heel goed bij de muziek past.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo jan 31, 2007 9:46 pm

Daar ben ik het inderdaad helemaal mee eens.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25574
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo jan 31, 2007 11:21 pm

Destructor schreef:Martin is inderdaad geen spectaculaire zanger maar daar gaat het helemaal niet om, zijn vreemde stem heeft juist iets apparts wat heel goed bij de muziek past.
Toch vind ik hem in de cleane stukken op zijn best, Constance Eternal en Isle Of Jura zijn prachtige melancholische stukken!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25574
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » zo jun 10, 2007 5:55 pm

The Answering Machine is voor mij op het moment de beste die ze hebben geleverd. Het folk element interesseerde mij bij deze band altijd toch meer dan het thrash element. Vooral Building A Ruin is een waar meesterwerk!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » zo jun 14, 2009 10:50 pm

Nieuwe cd uit!

http://www.myspace.com/officialskyclad

En hij klinkt weer lekker hoor!!
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25290
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo jun 14, 2009 10:53 pm

Nou en of.

Maar trouwens, over ex-bandleden gesproken van Skyclad. Is er eigenlijk ook nog iets bekend over een mogelijke nieuwe plaat van Sabbat?
Maar goed, misschien loop ik wel een heel eind achter.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » ma jun 15, 2009 3:30 pm

Lol, kun je dan niet beter een Sabbat topic kicken? Dubbele exposure!
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25290
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jun 15, 2009 3:32 pm

Dat topic is er dus niet, misschien maar eens eentje maken. Je hebt helemaal gelijk. Enkel een topic van de Japanse Sabbat.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25574
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Skyclad!

Bericht door Lennert » zo aug 28, 2011 11:41 am

Er is hier te weinig liefde voor de nieuwere Skyclad! Eergisteren Folkemon gevonden bij de Plaatboef en ik ben weer helemaal into Skyclad! Op het moment heb ik de volgende albums:

The Wayward Sons Of Mother Earth
Tracks From The Wilderness
Jonah’s Ark
Prince Of The Poverty Line
Irrational Anthems
The Silent Whales Of Lunar Sea
The Answer Machine?
History Lessons
Folkemon
A Semblance Of Normality

Een favoriet kiezen is echt moeilijk, de eerste is gewoon heerlijke thrash met een incidentele viool, terwijl de laatste weer sterke, stevige folk is. Ik ben met de jaren de zang van Martin trouwens ook een stuk beter gaan vinden, helemaal op een ballad als Constance Eternal laat hij horen dat hij gevarieerder is dan je zou verwachten. Het laatste album heb ik nog niet gehoord, maar die gaan we toch echt snel aanschaffen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25574
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Skyclad!

Bericht door Lennert » ma aug 29, 2011 1:41 pm

Overigens valt het me dankzij metal-archives pas op dat 'Oui avant-garde a chance' gewoon 'we haven't got a chance' betekent, ik vroeg me al de hele tijd af wat dit in godsnaam moest voorstellen :mrgreen:



Ook akoestisch een fantastische band, ik vind in de tussentijd toch dat hun non-thrash albums beter zijn omdat de nadruk zo veel meer op de vocalen en teksten komt te liggen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25574
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Skyclad!

Bericht door Lennert » ma mei 18, 2015 10:58 pm

Te weinig liefde voor Skyclad! Toen ik bij Kees van het weekend A Burnt Offering for the Bone Idol in de kast zag staan en prompt jaloers werd over het feit dat hij dat album wel heeft en ik niet, ben ik maar meteen even een onderzoek gestart in mijn eigen cd-kast, om tot de conclusie te komen dat ik A Burnt Offering for the Bone Idol, Oui Avant-Garde á Chance, Vintage Whine en In The... All Together niet in mijn kast heb. Die laatste is nog wel te vinden, maar als iemand weet waar ik de rest tegen een normaal bedrag kan vinden, dan hoor ik het graag. Ik zag op internet Jonah's Ark tweedehands al voor 72 euro worden aangeboden :|
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Skyclad!

Bericht door Eru Iluvatar » ma mei 18, 2015 11:37 pm

Die laatste plaat heb ik bij Jeroens oude werkgever voor een paar luttele euro's uit de tweedehandsbak gegraaid.....

Al mijn Skyclad-cd's zijn tweedehands. Volgens mijn wordt gek genoeg alleen debuutplaast Waywards Sons nog geproduceerd, de rest is 'out of print'. Nu iedereen zo vinylgeil is, vraag ik me af wat er gebeurt met typische jaren '90-bands als Skyclad die volgens mijn niet of nauwelijks lp-edities hebben. Wie weet gaan we naar een tijd van valse nostalgie toe, waarin alle muziek die niet op vinyl te beluisteren in de complete vergetelheid zal geraken...

De laatste drie albums van Skyclad heb ik niet, maar om die platen sta ik nou niet zo om te springen. Qui Avant-Garde mis ik ook, die lijkt me wel de moeite waard, of niet?

Trouwens verbazingwekkend, veel folk/blackmetalbands (men denke aan een A Forest Of Stars bijvoorbeeld) hebben duidelijk de mosterd bij Martin Walkyier en Skyclad vandaan, maar de band heeft nooit de eer gekregen die het zou moeten krijgen. Bij veel folk/black-liefhebbers en recensenten lijkt Skyclad een blinde vlek te zijn. Misschien is het kunstzinnige, chaotische, ietwat new-agerige en anarchopunkige sfeertje rond die band een brug te ver...

enforcer78
Berichten: 38
Lid geworden op: do dec 18, 2014 12:32 pm

Re: Skyclad!

Bericht door enforcer78 » di mei 19, 2015 2:47 pm

Zijn die cd's tegenwoordig serieus zo duur? het zal vast wel zo gaat dat met OOP albums, gelukkig heb ik ze allemaal in de kast (tot Folkemon) heb ook nog een paar ouwe tourshirts. Ik denk als ik moet kiezen dat Jonahs ark mijn favoriet is.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22608
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Skyclad!

Bericht door innuendo » di mei 19, 2015 4:29 pm

Ik kom de cd's van Skyclad nog regelmatig tegen op metalmarktjes en al helemaal niet voor hoge bedragen. Ik heb de eerste in de kast staan, maar moet eerlijk bekennen dat ik er hooguit 1 keer naar geluisterd heb.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25574
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Skyclad!

Bericht door Lennert » di mei 19, 2015 5:00 pm

Ja, ik doorgaans ook inderdaad, daarom valt het me zo tegen dat ik ze verder nu toch wat lastiger kan vinden! Heb jij alleen de eerste maar? Dan heb je in ieder geval wel meteen een van de gaafste uit de collectie binnen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Skyclad!

Bericht door Eru Iluvatar » di mei 19, 2015 5:58 pm

Inderdaad, wat Ruud zegt, de meeste Skyclad-albums zijn op metalbeurzen goed te vinden. A Burn Offering is echter de grote uitzondering, gek genoeg, en het eerste album niet.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25290
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Skyclad!

Bericht door Jeroen » di mei 19, 2015 6:37 pm

De eerste is ook niet bijgeperst. Persoonlijk doet de Duitse band Suidakra me ook wel wat aan Skyclad denken. Wellicht is het wat betreft de zang wat extremer, maar op albums als The Arcanum en Emprise To Avalon hoor ik de invloeden zeker. Op eerstgenoemde staat ook een cover van The One Piece Puzzle.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25574
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Skyclad!

Bericht door Lennert » wo mei 20, 2015 4:15 pm

Mmm, ben weer wat aan het herluisteren, maar voorlopig ben ik geneigd Prince Of The Poverty Line de medaille voor favoriete album te geven. Beste combinatie van de oude metalsound met de nieuwere folkinvloeden me dunkt, helemaal Cardboard City is weergaloos!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

enforcer78
Berichten: 38
Lid geworden op: do dec 18, 2014 12:32 pm

Re: Skyclad!

Bericht door enforcer78 » wo mei 20, 2015 11:52 pm

POTPL is zeker een van hun betere albums, de bijbehorende tour was ook te gek. Soms vind ik het mog wel eens jammer dat ze de magie uit die begintijd niet meer hebben. Voor mij zijn ze totaal van de radar verdwenen. Heb ze ook nog eens op tuska gezien in 2007 ofzo maar dat was m.i. Nog maar een schim

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25574
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Skyclad!

Bericht door Lennert » do mei 21, 2015 9:18 am

Ik heb ze slechts 1 keer in de Baroeg gezien, ik vermoed ook in 2007. Heb me prima vermaakt, al waren de gespeelde nummers ook precies degenen die ik op dat moment niet kende.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Duncan McDane
Berichten: 50
Lid geworden op: ma jun 01, 2015 4:53 pm

Re: Skyclad!

Bericht door Duncan McDane » di jun 02, 2015 5:46 pm

Ik heb alleen hun eerste 4 platen, was destijds nog bij dat concert in Hedon. Lekker bandje, live erg goed, ook dankzij die gitarist van Pariah.
Goed om te horen dat ze nog steeds meedraaien.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Skyclad!

Bericht door jeffrey » wo aug 10, 2022 5:30 pm

Sinds gister op een Skyclad tour gegaan. Meer doordat ik verdomd veel zin had in meer zang van Walkyier, maar niet zo'n zin had in Sabbat.

De afgelopen twee dagen hebben A Burnt Offering for the Bone Idol, The Answer Machine?, The Wayward Sons of Mother Earth, Folkemon, en Prince of the Poverty Line gedraaid. Vooralsnog bevallen mij A Brunt Offering... en Prince of the Poverty Line bevalt mij het best. Die laatste is een sublieme samensmelting van scherpe riffs, atmosfeer en doordachte melodieën. Deze plaat is hard op weg om een favoriet te worden! Op dit moment draait The Silent Whales of Lunar Sea voor de eerste keer. Halverwege pas, maar eveneens een mooie kanshebber om in de reguliere draaisessies te komen.

Verder heb ik mijn archieven nog eens doorgespit en bleek ik ze in 2007 ofzoiets gezien te hebben in de Baroeg. Het enige wat me bekend voor kwam waren een oude vent zijn stampertje sokken. Wat kunnen een paar jaren toch een ontzettend groot verschil maken qua muzikale impact.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Kees
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: Skyclad!

Bericht door Kees » wo aug 10, 2022 5:46 pm

Weinig bands die zo'n consistente serie van goede albums hebben als Skyclad. Ik heb zo'n zeven albums van de band, die ik minstens een keer per jaar draai. In de tijd dat folkmetal op kwam ben ik het gaan luisteren. Het verbaasde mij altijd dat de jonge volgelingen van dat genre Skyclad niet kenden en ook niet geïnteresseerd waren. Terugkijkend niet meer: het gros van de jaren '00-folkmetalbands ademde een sfeer uit van romantisering en glorificatie van een heidens verleden. Skyclad agiteerde tegen de moderne tijd vanuit linkse milieukritiek en bekritiseerde ook hiërarchische, patriarchale structuren uit het verleden. Dat past natuurlijk niet in het Odin-verheerlijke ideaalbeeld van de pagan folkies.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25290
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Skyclad!

Bericht door Jeroen » wo aug 10, 2022 8:18 pm

Ik heb de eerste twee albums. Vooral de eerste vind ik gaaf en erg sfeervol. Daarna wordt het me soms wat te jolig. Dan grijp ik liever terug op Sabbat.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Skyclad!

Bericht door jeffrey » vr aug 12, 2022 5:52 pm

Kees schreef: wo aug 10, 2022 5:46 pm Weinig bands die zo'n consistente serie van goede albums hebben als Skyclad. Ik heb zo'n zeven albums van de band, die ik minstens een keer per jaar draai. In de tijd dat folkmetal op kwam ben ik het gaan luisteren. Het verbaasde mij altijd dat de jonge volgelingen van dat genre Skyclad niet kenden en ook niet geïnteresseerd waren. Terugkijkend niet meer: het gros van de jaren '00-folkmetalbands ademde een sfeer uit van romantisering en glorificatie van een heidens verleden. Skyclad agiteerde tegen de moderne tijd vanuit linkse milieukritiek en bekritiseerde ook hiërarchische, patriarchale structuren uit het verleden. Dat past natuurlijk niet in het Odin-verheerlijke ideaalbeeld van de pagan folkies.
Maar dat is ook erg logisch omdat mensen graag hun kop in het zand steken. Ogen dicht, vingerwijzen, en bovenal geen zelfreflectie. Daar passen kritische geesten dus niet bij. Zonder enige vorm van cultureel, maatschappelijk, en historisch kritische houding gaat het gros van zijn teksten langs je heen als zijnde een nonsense tekst ala Anvil of Priest. Mist volledig zijn impact dan.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25574
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Skyclad!

Bericht door Lennert » za aug 13, 2022 8:32 am

Kees schreef: wo aug 10, 2022 5:46 pm Weinig bands die zo'n consistente serie van goede albums hebben als Skyclad. Ik heb zo'n zeven albums van de band, die ik minstens een keer per jaar draai. In de tijd dat folkmetal op kwam ben ik het gaan luisteren. Het verbaasde mij altijd dat de jonge volgelingen van dat genre Skyclad niet kenden en ook niet geïnteresseerd waren. Terugkijkend niet meer: het gros van de jaren '00-folkmetalbands ademde een sfeer uit van romantisering en glorificatie van een heidens verleden. Skyclad agiteerde tegen de moderne tijd vanuit linkse milieukritiek en bekritiseerde ook hiërarchische, patriarchale structuren uit het verleden. Dat past natuurlijk niet in het Odin-verheerlijke ideaalbeeld van de pagan folkies.
Ik heb ze allemaal en er zit geen album tussen dat ik niet fijn vind om te draaien, in de huidige bezetting zijn ze nog steeds uitstekend en het optreden op Das Oktober Metalfest was een van de hoogtepunten van het festival. Prince Of The Poverty Line en Oui Avant-garde á Chance zou ik zelf als favorieten noemen.

Skyclad is niet de enige band die in dat opzicht vergeten is bij het jonge publiek, ook een iets meer pagan-georiënteerde act als Cruachan speelt in de Baroeg voor enkele tientallen mensen, niet heel veel meer dan toen voor Skyclad in 2007 (ik geloof dat Jeffrey en ik dezelfde show hebben gezien).
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Skyclad!

Bericht door jeffrey » zo aug 14, 2022 1:13 am

Ja potverdorie Cruachan. Daar moet ik zelfs nog een cd van hebben!

Morgen eens de platen zonder Walkyier eens opzetten. Ben benieuwd!
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25290
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Skyclad!

Bericht door Jeroen » zo aug 14, 2022 5:32 am

Cruachan vind ik echt meuk. Wat een rommeltje. Ook eens live gezien. Aanfluiting. Dan liever het werk van Suidakra. Iets extremer dan Skyclad, maar wel net zo serieus en met dezelfde scheut melodieuze heavy en thrash metal. Hebben nog een prima cover van The One Piece Puzzle gemaakt.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Plaats reactie