Dimmu Borgir II

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt

Beste full length?

For all Tid
2
3%
Stormblåst
13
20%
Enthrone Darkness Triumphant
22
33%
Spiritual Black Dimensions
8
12%
Puritanical Euphoric Misanthropia
10
15%
Death Cult Armageddon
8
12%
Stormblåst 2005
1
2%
In Sorte Diaboli
2
3%
 
Totaal aantal stemmen: 66

Stoeptegel
Berichten: 529
Lid geworden op: do jun 16, 2005 4:50 pm

Re: Dimmu Borgir II

Bericht door Stoeptegel » di mei 31, 2011 7:41 am

Cjmormon schreef:Zoo butt is dat geluid toch niet? Wel grandioos trouwens. Was er graag bij geweest maarja school he.... zal waarschijnlijk wel op Dvd uitkomen toch?
School? Bedoel je niet eerder 'Geld'? :wink:
Geen.

youriguitar
Berichten: 91
Lid geworden op: di mar 08, 2011 8:25 pm

Re: Dimmu Borgir II

Bericht door youriguitar » di mei 31, 2011 7:52 am

misschien moest hij de volgende dag naar school :wink:

Gebruikersavatar
RadiumAngel
Berichten: 224
Lid geworden op: wo jan 09, 2008 1:58 pm

Re: Dimmu Borgir II

Bericht door RadiumAngel » di mei 31, 2011 10:47 am

Cjmormon schreef:Daarom, verwacht wel dat Nuclear Blast hier veel geld aan wilt verdienen. En Sinds wanneer brengt Dimmu geen dvd uit na een album?
Zoveel dvd's heeft Dimmu Borgir niet uitgebracht. :roll:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cjmormon
Berichten: 1018
Lid geworden op: do okt 14, 2010 8:27 pm

Re: Dimmu Borgir II

Bericht door Cjmormon » di mei 31, 2011 12:32 pm

Stoeptegel schreef:
Cjmormon schreef:Zoo butt is dat geluid toch niet? Wel grandioos trouwens. Was er graag bij geweest maarja school he.... zal waarschijnlijk wel op Dvd uitkomen toch?
School? Bedoel je niet eerder 'Geld'? :wink:
Bedoelde wel degelijk school :P examens en verslagen schrijven, dus dan kan ik niet ff tussendoor naar Noorwegen.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dimmu Borgir II

Bericht door Lennert » ma mei 18, 2015 10:37 pm

Wow, hier is al lang niet meer in gereageerd. Ik zag mezelf vooral negatief ageren tegen deze band terwijl ik 'Dimmu Borgir' bij de zoekfunctie intypte en moet ook hier op terug komen. Enkele maanden geleden ben ik er toch langzaam achter gekomen dat Dimmu muzikaal meer te bieden heeft dan goeie zang van Vortex. Shagrath zal nooit mijn favoriete zanger worden, maar de gitaarpartijen op het album dat ik van het weekend aanschafte (Puritanical Euphoric Misanthropia) zijn een perfecte combinatie van black metal tremolo-picking en meer thrashende riffs. Grootste orkestraties, enkele mooie solo's en Vortex daarbij opgeteld en ik kan toch niet anders dan concluderen dat ik weer een band heb gevonden waar ik meer van moet aanschaffen. Als ik dit album tof vind en vroeger Morning Palace helemaal fantastisch vond, welke albums zal ik dan sowieso moeten aanschaffen?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dimmu Borgir II

Bericht door Wessel » ma mei 18, 2015 10:52 pm

Enthrone Darkness Triumphant (1997), waarvan Mourning Palace het openingsnummer is, wordt over het algemeen als hun beste gezien en daar sluit ik me zonder twijfel bij aan.
Als je van de grootse orkestraties, het riffwerk (check bijvoorbeeld het aangenaam thrashy Cataclysm Children) en de zang van Vortex houdt, is Death Cult Armageddon uit 2003 ook zeker aan te raden.

Ze zijn overigens met een nieuw album bezig: het werd eens tijd, want Abrahadabra is ook alweer van 2010. Dat album (en de optredens die ik ze sinds de release heb zien geven) kon ik wel waarderen, al heb ik het niet grijsgedraaid zoals ander Dimmu-werk. Benieuwd waarmee ze op de proppen komen!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dimmu Borgir II

Bericht door Lennert » ma mei 18, 2015 10:59 pm

Hoe klinkt de band in dat opzicht op de eerste albums? Is het dan net zoals bij Cradle Of Filth het geval is, dat het daar pure stofzuigerblek is, of zaten de orkestraties en grootse composities er toen wel al in?

Oh ja, voor de mensen die willen lachen, bekijk die eerste pagina van dit topic nog maar eens. Wat een heerlijke vent die V.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Dimmu Borgir II

Bericht door innuendo » di mei 19, 2015 12:04 am

Ik ben zelf nooit aan Stormblast toegekomen, maar vroegah kon ik EDT Erg waarderen. Spiritual Black Dimensions is crap en Death Cult Armageddon vond ik op een of twee losse nummers eigenlijk ook vrij saai.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Dimmu Borgir II

Bericht door cataclysm child » di mei 19, 2015 12:20 am

De eerste 2 platen zijn minder rechttoe rechtaan. De nummers zijn over het algemeen veel kalmer dan op de albums sinds EDT en focussen op een middeleeuwse sfeer. Beetje vergelijkbaar met Dark Medieval Times van Satyricon, bij momenten. De productie van zowel For All Tid als Stormblast is imo redelijk tot prima, dus absoluut geen stofzuigerblack.

Eigenlijk vallen de meeste Dimmu albums wel aan te raden. Imo ook Spiritual Black Dimensions, dat een wat klinische productie heeft jammer genoeg, maar met nummers als Arcane Lifeforce Mysteria, The Insight and The Catharsis, The Promised Future Aeons en Reptile toch wel absolute pareltjes bevat.

Enkel In Sorte Diaboli draai ik zelden of nooit meer, wegens te makkelijk en hapklaar.
Faustian Spirit of the Earth

Laus
Berichten: 6997
Lid geworden op: di dec 18, 2001 10:16 pm
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Dimmu Borgir II

Bericht door Laus » di mei 19, 2015 8:26 am

In Sorte Diaboli idd toen wel gekocht. Maar op de titeltrack na was het niet heel geweldig. Puritanical, EDT en Stormblast zijn toch wel de platen. De remake van Stormblast uit 2005(?) vind ik ook wel goed gedaan. Laatst voor de compleetheid Godless Savage Garden nog opgevist. Vaag ding. Die split met Old Man's Child vind ik ook altijd wel aardig klinken. Maar die noorse zang trek ik moeilijk. Daarom draai ik For All Tid ook nooit.

Abrahadabra is trouwens ook wel de moeite voor Xibir en Gateways. Rest is weer vulling.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dimmu Borgir II

Bericht door Wessel » di mei 19, 2015 9:49 am

Lennert schreef:Hoe klinkt de band in dat opzicht op de eerste albums? Is het dan net zoals bij Cradle Of Filth het geval is, dat het daar pure stofzuigerblek is, of zaten de orkestraties en grootse composities er toen wel al in?

Oh ja, voor de mensen die willen lachen, bekijk die eerste pagina van dit topic nog maar eens. Wat een heerlijke vent die V.
Weet niet wat je precies onder 'stofzuigerblack' verstaat, maar de eerste twee liggen wel meer in lijn met de second wave of black metal dan het latere werk: niet zo groots opgezet en productioneel inderdaad minder. Wellicht zou je de hierboven genoemde remake van Stormblast uit 2005 eens kunnen proberen en je daarna aan het origineel wagen?

En de eerste van CoF is imo verre van (mijn definitie van) stofzuigerblack, ik hoor juist vrij veel deathmetalinvloeden op The Principle Of Evil Made Flesh. :P Maar dat is een ander verhaal en moet een andere keer maar eens worden verteld...

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Dimmu Borgir II

Bericht door Jeroen » di mei 19, 2015 9:54 am

Vempire is gaaf.

Wat betreft Dimmu Borgir vind ik de meeste albums wel goed.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4071
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Dimmu Borgir II

Bericht door MadTinus » di mei 19, 2015 10:40 am

Van Dimmu is Death Cult Armageddon mijn favoriet, daar hebben ze m.i. de perfecte balans gevonden qua orkestraties en productie, daarnaast staan er ook gewoon geweldige nummers op, al zakt het album na het 5de nummer wel wat in.

Puritanical is wat mij betreft overgeproduceerd, die drums klinken echt veel te digitaal en klikkerig, op DCA blijft dat net mooi binnen de perken. De orkestraties vind ik op Puritanical ook te dominant, op DCA hebben ze dat ook opgelost. Daarnaast vind ik op Puritanical de eerste 2 nummers zeer sterk, maar daarna wordt het beduidend minder.

Spiritual Black Dimensions mag ik ook graag horen, sterk album, mooie sfeer, gave vocalen van Vortex en mooie breaks/opbouw in de nummers.

In Sorte heb ik nog wel gekocht, maar draai ik nooit, Abrahadabra heb ik niet eens meer gekocht. Ben wel benieuwd naar het nieuwe album.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Dimmu Borgir II

Bericht door Jeroen » di mei 19, 2015 10:56 am

Die balans hoor ik juist op Abrahadabra. Ik vind DCA soms wat te overdadig en zodoende een tikje vermoeiend. Spiritual Black Dimensions heeft hetzelfde probleem. Veel te volgepropt met keyboards.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Dimmu Borgir II

Bericht door Satyr » di mei 19, 2015 1:52 pm

Dimmu heeft redelijk vroeg gepiekt qua 'beste albums', al is het nooit echt slecht geworden natuurlijk. Maar zelf hou ik van hun oudere werk, tot DCA zeg maar.

Laus
Berichten: 6997
Lid geworden op: di dec 18, 2001 10:16 pm
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Dimmu Borgir II

Bericht door Laus » di mei 19, 2015 3:11 pm

MadTinus schreef: Puritanical is wat mij betreft overgeproduceerd, die drums klinken echt veel te digitaal en klikkerig, op DCA blijft dat net mooi binnen de perken. De orkestraties vind ik op Puritanical ook te dominant, op DCA hebben ze dat ook opgelost. Daarnaast vind ik op Puritanical de eerste 2 nummers zeer sterk, maar daarna wordt het beduidend minder.
ghehe...die bombast is precies de reden waarom ik die zo gaaf vind. Die keiharde opening van het eerste nummer hoe die erin knalt. Zo vet.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Dimmu Borgir II

Bericht door Jeroen » di mei 19, 2015 7:10 pm

Ik vind DCA juist overgeproduceerd klinken. PEM is wat opener, mede omdat er alleen strijkers worden gebruikt. Natuurlijk zitten er dikke triggers op de drums. Dat is zo'n beetje het handelsmerk van Nick Barker. Dat weet je van tevoren.

@Laus: idd, vooral als Shagrath invalt met z'n 'Infected by invalid behaviour..' Zo giftig als op die plaat heeft ie naderhand nooit meer geklonken. Misschien op In Sorte Diaboli, waarop ook weer wat minder zangeffecten aanwezig waren. De songs waren daar echter van een beduidend minder niveau.

Enthrone Darkness Triumphant is mijns inziens het perfecte symfonische en commerciële blackmetalalbum. Louter sterke songs, waarvan de structuren weliswaar eenvoudig zijn, maar die door de fraaie toetsen, effectieve aankleding en mooie gitaarpartijen (spanningsopbouw en solo in In Death's Embrace is een muzikaal hoogtepunt) nooit vervelen. Hehe, ik weet nog goed dat ik die plaat voor het eerst hoorde. Ik zat in de derde van de middelbare school en een klasgenoot had die cd bij zich in de bus voor een excursie naar Amsterdam. Geleend en op de heen- en terugweg continu geluisterd. Met pijn in t hart weer afstand van moeten doen, hehe.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Dimmu Borgir II

Bericht door Satyr » di mei 19, 2015 9:43 pm

* zet lekker EDT even weer op*

'vroeger' mocht je Dimmu niet leuk vinden, dat was not done bij ons, hahaha. Maar ik was wel fan, net als van Cradle.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dimmu Borgir II

Bericht door Lennert » di mei 19, 2015 10:02 pm

Ik herinner me dat Dimmu 15 jaar geleden, samen met Cradle Of Filth en Children Of Bodom, de ultieme 'harde' band was voor het tienervolk waar ik toen ook bij hoorde. Ik vond het allemaal baggerherrie en heb het nooit goed beluisterd. Scheelt dat ik het nu makkelijker kan oppikken :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Laus
Berichten: 6997
Lid geworden op: di dec 18, 2001 10:16 pm
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Dimmu Borgir II

Bericht door Laus » do mei 21, 2015 8:27 am

Ach...ontdek toch telkens weer een nieuwe stijl. Toen was het idd de door jou genoemde bands. Nu is het djent en metalcore. Een rode draad heb ik nog niet ontdekt.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dimmu Borgir II

Bericht door Lennert » do mei 21, 2015 6:15 pm

Spiritual Black Dimensions vandaag gevonden voor een tientje, ik denk dat ik Enthrone Darkness Triumphant en Death Cult Armageddon er sowieso nog bij wil, daarna is voor mij het meest relevante volgens mij wel geweest.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dimmu Borgir II

Bericht door Wessel » za mei 23, 2015 4:00 pm

Houd je op dit tempo van aanschaffen ook nog wel de tijd over om al die cd's te beluisteren en op waarde te schatten? :wink:

Abrahadabra (2010) zou je trouwens ook nog kunnen bevallen. Dat album is opgenomen in samenwerking met een volledig orkest. De afwezigheid van ICS Vortex zou je echter als een (groot) minpunt kunnen ervaren.

Puritinacal nogwat is ook een van mijn favoriete albums van de band, waarbij juist het klinische geluid me wel aanspreekt: de drums klinken als salvo's uit een machinegeweer, het is echt menens in nummers als het inderdaad fenomenale Blessings Upon The Throne Of Tyranny en Indoctrination!

En Jeroen, over Cradle of Filth: ik draaide van de week voor het eerst in hééle lange tijd weer eens iets van Nymphetamine en dat beviel me best. Het oude werk t/m Cruelty And The Beast blijft echter ongeëvenaard! Gek eigenlijk dat CoF en DB zo dikwijls met elkaar vergeleken zijn, terwijl ze (behalve de hierboven aangehaalde jeugdige fanbase) niet zo gek veel gemeen hadden.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dimmu Borgir II

Bericht door Wessel » wo jan 25, 2017 10:07 am

Dimmu Borgir laat op hun Facebookpagina weten de kooropnames afgerond te hebben. Er lijkt dit jaar dus eindelijk weer een nieuw album uit te komen!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Dimmu Borgir II

Bericht door innuendo » wo jan 25, 2017 9:33 pm

Wellicht dat ik het tegen die tijd wel eens check. Vorig jaar heb ik Puritanical Euphoric Misanthropia weer gekocht. Weer gekocht, omdat ik het eerst in huis haalde toen ik 15 of 16 was. Ergens in de tussenliggende jaren verkocht dus. Ondanks dat ik bijzonder weinig met industrial kan, kan ik PEM eigenlijk weer/nog erg goed hebben waaronder de industrial-elementen. Mijn CoF herwaardering verloopt wat stroever.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Dimmu Borgir II

Bericht door Jeroen » wo jan 25, 2017 9:46 pm

Heb je inmiddels toch wat spijt gekregen van de hele black metal verkoop? :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Black-Coffee
Berichten: 33
Lid geworden op: vr sep 23, 2016 8:26 pm
Locatie: Rottingdamned

Re: Dimmu Borgir II

Bericht door Black-Coffee » zo feb 05, 2017 8:35 pm

Wessel schreef:Dimmu Borgir laat op hun Facebookpagina weten de kooropnames afgerond te hebben. Er lijkt dit jaar dus eindelijk weer een nieuw album uit te komen!


Het zal me benieuwen.

Valt me op dat Spiritual Black Dimensions in de poll niet zo hoog scoort, vind het toch een van de meest sfeervolle blackmetal albums van de afgelopen jaren.
http://www.last.fm/user/MeneerKoffie
DEATH, BEFORE DECAF!!!!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Dimmu Borgir II

Bericht door Jeroen » zo feb 05, 2017 9:05 pm

Plaat is ook alweer bijna twintig jaar oud (?)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Black-Coffee
Berichten: 33
Lid geworden op: vr sep 23, 2016 8:26 pm
Locatie: Rottingdamned

Re: Dimmu Borgir II

Bericht door Black-Coffee » zo feb 05, 2017 9:23 pm

Jeroen schreef:Plaat is ook alweer bijna twintig jaar oud (?)
Godver ik word oud..... :shock:
http://www.last.fm/user/MeneerKoffie
DEATH, BEFORE DECAF!!!!

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dimmu Borgir II

Bericht door Wessel » do jan 25, 2018 7:06 pm

Over seven years, deathlike silence has filled the halls of the world’s biggest black metal forge, DIMMU BORGIR, whilst powers have been gathering to resurrect the band right in time for their 25th anniversary. Now they finally mark their return with a vicious work of art that can be defined as timeless in the truest sense of the word: »Eonian«.

The songwriting core of DIMMU BORGIR furthermore consists of charismatic vocalist Shagrath, as well as the string wizards Silenoz and Galder, but other familiar faces also emerge from the darkness: Drummer Daray and keyboarder Gerlioz are still part of the team, and Gaute Storaas helped with the choral arrangements for the majestic voices of the Schola Cantrum Choir.
The cover artwork was designed in fascinating detail by Zbigniew M. Bielak (GHOST, BEHEMOTH, MAYHEM).

This tenth full-length record will see the light of spring on May the 4th, and it will contain 10 new tracks, produced by the band itself and engineered by Jens Bogren. Emerging from the dark minds of the three songwriters, »Eonian« follows a philosophical concept, dealing with the illusion of time:

“Time, when not approaching it from the construct we're used to can't be defined and thus it is illusory”, explains axemaster Silenoz. “There's only an 'eternal now', which the album title is already hinting at. When we travel between the worlds seen and unseen, the perception of time ceases to exist, it has no function. Our energy is our torch and our compass when we make rifts and pierce through the veil - when we go beyond.”

Vocalist Shagrath adds: “»Eonian« represents the illusion of time, everything that is and always has been. For us, it also marks the 25th anniversary of DIMMU BORGIR and the album itself is a tribute to our own history and the Norwegian black metal history.”

On February 23rd, DIMMU BORGIR will unveil their first single 'Interdimensional Summit', that will be released as a 7'' vinyl EP, providing a first taste of the upcoming album.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Dimmu Borgir II

Bericht door Jeroen » do jan 25, 2018 7:58 pm

Eindelijk.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4071
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Dimmu Borgir II

Bericht door MadTinus » do jan 25, 2018 9:07 pm

Cool, ben benieuwd.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dimmu Borgir II

Bericht door Wessel » vr jan 26, 2018 10:11 am

Ik ook. Toen ik het gisteren las weer eens wat nummers van de laatste twee albums gedraaid, waarbij In Sorte Diaboli me tegenwoordig veel beter beviel dan ik me herinnerde. Ik vond dat namelijk altijd de minste van Dimmu.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Dimmu Borgir II

Bericht door innuendo » vr jan 26, 2018 11:10 am

Het valt mij eigenlijk op dat ze voor het eerst in twintig jaar weer een acceptabele hoes hebben. Ik zal deze plaat ook wel een kans geven.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Dimmu Borgir II

Bericht door MetalJan » vr jan 26, 2018 2:38 pm

Ben benieuwd. Hoewel ik natuurlijk hoop dat men teruggaat naar het geluid van EDT en SBD, kan ik ook wel leven met een tweede Abrahadabra, want die plaat was ook wel aardig.

Laus
Berichten: 6997
Lid geworden op: di dec 18, 2001 10:16 pm
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Dimmu Borgir II

Bericht door Laus » ma jan 29, 2018 8:59 am

Gaaf! Dank voor de update. Vond de Oslo-concerten erg mooi, maar doe toch maar weer eens een mooie plaat met nieuwe nummers!

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Dimmu Borgir II

Bericht door Satyr » vr feb 02, 2018 1:16 pm



Meh...

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Dimmu Borgir II

Bericht door Dimas » vr feb 02, 2018 1:43 pm

Satyr schreef:

Meh...
Als ik de comments eronder lees, is dit niet Dimmu maar een andere band.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dimmu Borgir II

Bericht door Wessel » za feb 24, 2018 3:58 pm

[youtube][/youtube]

Ik word er niet vrolijk van, helaas.

Stoeptegel
Berichten: 529
Lid geworden op: do jun 16, 2005 4:50 pm

Re: Dimmu Borgir II

Bericht door Stoeptegel » za feb 24, 2018 4:04 pm

Wellicht een kromme vergelijking, maar dit is toch net als Nightwish?
Waarbij alleen vocaal uit een ander vaatje word getapt en de basgitaar wat meer ronkt?
Geen.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dimmu Borgir II

Bericht door Lennert » za feb 24, 2018 5:02 pm

Oef, dat is echt wel behoorlijk slecht. En dan ook echt slecht. Sabaton/Powerwolf-slecht. Slappe gothic rock met pseudo-episch koorrefrein. Afzichtelijke gitaarsound, oersimpele drumpartijen en kitscherige toetsen. Laat maar.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Dimmu Borgir II

Bericht door Jeroen » za feb 24, 2018 5:05 pm

Heel erg braaf. Afgezien van de vocalen erg soft. Het is een popliedje in een symfonisch metaljasje. Black metal is dit niet. Riffstijl en zang wijken te veel af. Gaat er bij de meute ongetwijfeld in als koek. Ik vind het persoonlijk vrij plat. Sabaton blijft in elk geval hangen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dimmu Borgir II

Bericht door Wessel » za feb 24, 2018 5:10 pm

Het klinkt als Sabaton dat Rammstein covert inderdaad. Alsnog wel benieuwd naar het geheel.

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Dimmu Borgir II

Bericht door MetalJan » za feb 24, 2018 9:03 pm

Klinkt wel erg catchy. Heel slecht vind ik het niet, maar niet te hopen dat heel de cd met dit soort nummers staat.

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9504
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Dimmu Borgir II

Bericht door Heyoka » za feb 24, 2018 9:14 pm

Het vuur is eruit. Te succesvol om nog oprecht te kunnen klinken. Iets wat wel meer bands is overkomen.
Overigens heeft DB eigenlijk maar 1 nummer dat essentieel is en al het andere heeft me nooit kunnen boeien. Dat ene nummer is overigens wel gelijk een van de beste nummers ooit.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dimmu Borgir II

Bericht door Wessel » zo feb 25, 2018 11:36 am

Mourning Palace?

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Dimmu Borgir II

Bericht door innuendo » zo feb 25, 2018 12:10 pm

Ga je de band weer een kans geven, komen ze met zoiets. :lol:

Ik wacht de plaat nog wel af overigens, maar als de rest ook zo is, houd ik het wel bij het oude werk. Dit klinkt inderdaad wat tandenloos, al is Shagrath nog wel goed bij stem.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9504
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Dimmu Borgir II

Bericht door Heyoka » zo feb 25, 2018 12:16 pm

Wessel schreef:Mourning Palace?
Of course.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: Dimmu Borgir II

Bericht door Nefarian » ma feb 26, 2018 3:57 pm

Jeroen schreef:Heel erg braaf. Afgezien van de vocalen erg soft. Het is een popliedje in een symfonisch metaljasje. Black metal is dit niet. Riffstijl en zang wijken te veel af. Gaat er bij de meute ongetwijfeld in als koek. Ik vind het persoonlijk vrij plat. Sabaton blijft in elk geval hangen.
En dan ben je echt nog vrij mild. Dit is gewoon echt triest..... zo lang op een album laten wachten en dan met zoiets durven komen. Echt onwijs triest ook dat ze dan dit soort muziek nog durven presenteren met corpsepaint op..... dit heeft toch echt helemaal niets meer met (black)metal te maken?! Kansloos verhaal.

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Dimmu Borgir II

Bericht door MetalJan » ma feb 26, 2018 8:29 pm

Ja, ze moesten zich schamen :roll:

Gebruikersavatar
HellcommandeR
Berichten: 5066
Lid geworden op: do jul 31, 2003 4:26 pm

Re: Dimmu Borgir II

Bericht door HellcommandeR » wo feb 28, 2018 4:59 pm

Geen slecht nummer. Denk vanuit commercieel oogpunt om jonge zieltjes te trekken geen slechte zet. Het is toch een nummer wat blijft hangen en een band als DB moet na al die jaren natuurlijk wel weer wat knaken opleveren.

Zowel PEM als DCA hadden een sterk afwijkend nummer op de plaat staan wetende Puritania en Blood Hunger Doctrine. Ik vind de reacties online dan nogal overtrokken en heb het idee dat iedereen mee zit te lullen met de Nighwish/Kamelot vergelijking. Gewoon omdat het kan.

Op Abrahadabra staat ook het nummer "Dimmu Borgir" wat ontzettend kazig is maar de rest van het album kan mij zeker bekoren en vooral de tweede helft van deze plaat.

Echter is dit nog maar één nummer en ik ben dan ook benieuwd wat de rest van het album te bieden heeft.

Plaats reactie