Graspop Metal Meeting 2015

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Graspop Metal Meeting 2015

Bericht door Wessel » di jun 23, 2015 10:46 pm

Speelde Samael Ceremony Of Opposites nou integraal?
Gek dat je Primordial saai vond: voor mij veruit de beste keer dat ik ze zag en (tezamen met de ijzersterke set van My Dying Bride) het hoogtepunt van het festival!

Overigens was ik tegen eerdere verwachtingen in toch aanwezig en heb ik me weer bijzonder goed vermaakt. Veel leuke bands, gave mensen en de bodems van een flink aantal plastic bekers gezien. :wink:

Vrijdagochtend net op tijd aangekomen en de tent neergekwakt om een stukje Sigh mee te pakken. Muzikaal interessant, maar wat presentatie betreft zeer onbeholpen. De originele progressieve death metal van de Australische sensatie Ne Obliviscaris was me zo vroeg op de dag iets te ingewikkeld, herkansing op Brutal Assault. God Seed overtuigde, vooral de Gorgoroth-nummers waren gaaf om weer te horen. Ook Wife Of Agony overtuigde. Cavalera Conspiracy geheel links laten liggen want ik wilde Cannibal Corpse graag weer eens zien. Die maakten, zoals we van hen gewoon zijn, de boel behoorlijk met de grond gelijk middels krakers als Scourge Of Iron, Make Them Suffer, Skull Full Of Maggots en afsluiter Devoured By Vermin. Het publiek lustte er wel pap van, tijdens Hammer Smashed Face vormde zich zelfs een spontane wall of death! Van Body Count had ik veel meer verwacht, de heren leken minder enthousiast dan in de Melkweg en op Pinkpop (afgaande op de beelden van die shows) en het wist me niet te pakken. Naar Marduk gegaan en dat is eigenlijk het black metal-equivalent van Cannibal Corpse: een vaste live-waarde waar je van op aan kan voor een vet optreden. My Dying Bride verzorgde het hoogtepunt van de dag, met een bezielde uitvoering van louter oude nummers en zelfs een nummer uit hun deathmetaltijd! De prog van Ihsahn kwam door technische problemen helaas niet helemaal uit de verf, maar de stukjes Emperor maakten veel goed. Kiss ten slotte, was best een vermakelijk schouwspel.

Op zaterdag om 12 uur s'ochtends wakker geworden met The Haunted, die duidelijk blij waren met het in grote getale toegestroomde publiek, dat ondanks het vroege uur al behoorlijk los ging. Vervolgens bracht Morgoth hun heerlijke death metal en Danko Jones fijne achtergrondmuziek voor op de festivalweide. Kataklysm walstte de tent plat met veel enthousiasme en vette nummers als To Reign Again, Like Animals en natuurlijk In Shadows And Dust. Het publiek ging volledig uit zijn/haar plaat met een hoos aan crowdsurfers en flinke pits tot gevolg. Vet! Exodus was ook weer leuk, maar jammer dat (i.t.t. op Fortarock) Piranha niet gespeeld werd. Stukje Vallenfyre was erg vet, waarna de songfestivalmetal van Sonata Arctica mij een uitgelezen moment voor een middagdutje in het gras leek. Primordial verzorgde vervolgens het absolute hoogtepunt van het festival. Meeslepend, overtuigend en zonder twijfel het beste optreden dat ik ze zag geven. Arch Enemy doet me tegenwoordig weinig tot niets meer. De hitjes van Alice Cooper meegepikt, klonk en oogde niet verkeerd en lekker meegezongen met mijn guilty pleasure Poison! At The Gates had het gitaargeluid niet mee, maar was desondanks erg gaaf. Judas Priest gaf een headlinerwaardig optreden en schaarde zich moeiteloos tussen de hoogtepunten van GMM 2015: gaafheid ten top! Tijdens Slipknot met een stel vrienden afgesproken in de Metaldome en aldaar een mooi feestje gebouwd met de zeer amusante coverband Stormrider .

Op zondag vroeg naar het terrein gegaan voor de mooie black metal van Winterfylleth. Daarna een tijdje op de camping gehangen. Septicflesh geeft mij geen live-gevoel, zoveel als er tegenwoordig van een tape komt bij hen. Van Lamb Of God maar drie nummers gezien omdat ik meer in de stemming was voor de sfeervolle klanken van de Tales From The Thousand Lakes-set van Amorphis: mooi! Motörhead was weer lachen, maar het valt me wel op dat ze de laatste jaren overwegend langzame nummers spelen. Lemmy en co. worden blijkbaar toch een dagje ouder. Mijn vriend wilde Dragonforce graag zien en die wisten me, wonder boven wonder, zeer goed te vermaken: dacht me er maar aan te gaan ergeren, maar het was zo ontzettend fout en over the top dat het weer gaaf werd! Alle remmen los! Cradle Of Filth overtrof mijn (niet al te hoge) verwachtingen. Degelijk optreden met niet de beste nummers uit hun historie, maar gelukkig wel mijn favoriet Cruelty Brought Thee Orchids van Cruelty And The Beast. Scorpions vond ik maar vervelend, Faith No More daarentegen erg cool en eigenzinnig. Daarna de Metaldome nog maar eens onveilig gemaakt en lekker meegeblérd met foute krakers als You Give Love A Bad Name en Battle Hymn.

Kortom: was weer mooi, tot volgend jaar!

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Graspop Metal Meeting 2015

Bericht door yowannuzz » di jun 23, 2015 10:53 pm

Wessel schreef:Speelde Samael Ceremony Of Opposites nou integraal?
Ja.
En via de stream leek het me fantastisch maar ik heb sowieso een zwak voor die band.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Graspop Metal Meeting 2015

Bericht door Wessel » di jun 23, 2015 11:05 pm

yowannuzz schreef:
Wessel schreef:Speelde Samael Ceremony Of Opposites nou integraal?
Ja.
En via de stream leek het me fantastisch maar ik heb sowieso een zwak voor die band.
Goede zaak! Overlapte helaas met het eveneens excellerende My Dying Bride dus niets van gezien, Samael zie ik dit najaar gelukkig op Eindhoven Metal Meeting. :)

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Graspop Metal Meeting 2015

Bericht door cataclysm child » wo jun 24, 2015 12:54 am

Geniet ervan, hun show op Graspop was het beste optreden dat ik ze ooit heb zien geven. En wat Primordial betreft, denk ik dat ik ze de afgelopen jaren wat te vaak gezien heb. Het deed me niet echt veel.
Faustian Spirit of the Earth

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Graspop Metal Meeting 2015

Bericht door Wessel » wo jun 24, 2015 10:08 pm

Dit was geloof ik mijn vijfde keer Primordial, maar heb ze dus nog nooit zo sterk gezien. Dat kwam met name door de ambiance (zo was het op Brutal Assault 2013 geen succes in de volle zon) en het geluid dat ze eindelijk eens mee hadden (was met name op EMM 2014 ronduit dramatisch). Meeslepend is Primordial namelijk altijd wel, zowel live als op cd.

En bedankt!

Laus
Berichten: 6997
Lid geworden op: di dec 18, 2001 10:16 pm
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Graspop Metal Meeting 2015

Bericht door Laus » do jun 25, 2015 11:05 am

Ben alleen vrijdag geweest en we hebben ons heerlijk vermaakt :)
Kwamen pas binnen bij Aborted en dat was heerlijk. Daarna nog Marduk, Cannibal Corpse, Life of Agony, Kiss, Slash, Ihsahn, In Flames en Marylin Manson gezien. Vergeet vast nog wel iets. helaas alle deathcore/metalacore gemist... BodyCount was idd ruk.

Echt eeuwig zonde van die technische problemen bij Ihsahn, zelfs mijn verloofde vond de muziek goed. Wel jammer dat de basgitaar van een bandje kwam. Dat klinkt me toch te klinisch dan.
Bij Slash snel gevlucht. Ik trek die stem van Kennedy gewoon niet. Leuk om You could be mine te horen.. maar niet die stem. Doet gewoon pijn.

Manson had er zin in en was gewoon gaaf. In Flames een vol uur vooraan meegestuiterd. Heerlijk. Bij Cannibal Corspe idd per ongeluk in die wall of death terecht gekomen...toch minder maar ook wel hilarisch. 'You can try to keep up headbanging with me, you will fail' - mooie uitspraken van die diknek :)

Die belgisch bier-stand was echt briljant. Heb ze allemaal geprobeerd. Geniaal.

Volgend jaar weer :)

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Graspop Metal Meeting 2015

Bericht door Wessel » do jun 25, 2015 4:15 pm

Was wel mooi om de gigantische stroom mensen te zien die het terrein ontvluchtte zodra Marilyn Manson begon. :lol: In 2009 sloot hij af en toen was het op de camping ook al drukker dan op het festivalterrein.

Over (voormalige) tienermetal gesproken: zijn er nog mensen bij Korn wezen kijken? Die schijnen hun debuutplaat op sterke wijze integraal te hebben gebracht, maar ik was toen bij At The Gates.

Laus
Berichten: 6997
Lid geworden op: di dec 18, 2001 10:16 pm
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Graspop Metal Meeting 2015

Bericht door Laus » do jun 25, 2015 8:25 pm

Ik vond MM ook totaal niet in het programma passen. Maar vind het wel een goede show en leuke muziek. Meissie helemaal. Mss qua eventplanning wel handig met zo'n act? Dat niet iedereen na Kiss gelijk de hort op was maar een beetje verdeeld.

Als ik mag kiezen tussen Korn of At the gates kies ik toch voor die eerste hoor. Dan maar tienermetal. I could care less :)

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22185
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Graspop Metal Meeting 2015

Bericht door KoenM » do jun 25, 2015 8:32 pm

Ik weet niet hoe het op GMM was, maar op Hellfest vond ik het minder geslaagd. Ik vind die eerste plaat echt wel goed, maar minder geschikt om integraal live te brengen als headliner, beetje saai. Kwam op Hellfest bij dat na Clown het geluid ook nog eens uitviel voor 2 minuten ofzo. Op het einde nog even Falling away from me en Freak on a Leash. Tegenvaller.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Graspop Metal Meeting 2015

Bericht door cataclysm child » vr jun 26, 2015 12:33 am

Op de eerste rijen na, leek de publieksreactie bij Korn nogal lauw, tijdens de meeste van de nummers van de s/t-album setlist. Pas bij de toegiften Falling Away From Me en Freak on a Leash kwam de wei helemaal los.

Ik heb er nochtans wel van genoten, maar ik ga akkoord met de stelling van Koen dat het debuut inderdaad niet de meest geschikte plaat is om integraal te spelen. Enkel bij nummers als Ball Tongue, Blind, Shoots & Ladders en Clown was er veel reactie.
Faustian Spirit of the Earth

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Graspop Metal Meeting 2015

Bericht door Rene » vr jun 26, 2015 7:05 pm

Mooie dag gehad op Graspop-vrijdag. Aantal gave optredens gezien en goede sfeer.

Was eerste keer, maar is pas voor herhaling vatbaar als er 's nachts weer taxi's naar de ingang van het terrein mogen komen. Was nu een ramp om uberhaupt een opstapplaats te vinden. Bovendien waren er heel weinig taxi's aanwezig.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Graspop Metal Meeting 2015

Bericht door MetalJan » vr jun 26, 2015 9:14 pm

Laus schreef:
Bij Slash snel gevlucht. Ik trek die stem van Kennedy gewoon niet. Leuk om You could be mine te horen.. maar niet die stem. Doet gewoon pijn.
Die zang van Kennedy vond ik ook niet zo heel goed, geef me dan liever Axl Rose maar.
'You can try to keep up headbanging with me, you will fail' - mooie uitspraken van die diknek :)
Pff, dat zegt ie altijd. Laatste keer in Dordt was het niet anders... Muzikaal dik in orde, maar wel erg op de automatische piloot de laatste tijd.

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Graspop Metal Meeting 2015

Bericht door Bastiaan » za jun 27, 2015 12:42 pm

Eindelijk wat medestanders. Kennedy is een fantastische zanger hoor. Maar niet voor Slash. Die hoort vuige rock te spelen. En de zangers van GNR, Snakepit en Velvet Revolver hadden een rauwe stem, niet zo'n stadiongalmgebeuren. Ik moet zeggen dat ik Paradise City uitstekend uit de verf vond komen, maar Slither niet en You Could Be Mine al helemaal niet. Grandioos nummer, maar niet meer dan aardig als Kennedy zingt.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Graspop Metal Meeting 2015

Bericht door yowannuzz » zo jun 28, 2015 11:12 pm

Jullie weten hoe Axl tegenwoordig klinkt ?!
Dat weten jullie echt ?!





Lijkt me een duidelijk verhaal toch ?!
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Graspop Metal Meeting 2015

Bericht door Took » zo jun 28, 2015 11:24 pm

Bastiaan schreef:Eindelijk wat medestanders. Kennedy is een fantastische zanger hoor. Maar niet voor Slash. Die hoort vuige rock te spelen. En de zangers van GNR, Snakepit en Velvet Revolver hadden een rauwe stem, niet zo'n stadiongalmgebeuren. Ik moet zeggen dat ik Paradise City uitstekend uit de verf vond komen, maar Slither niet en You Could Be Mine al helemaal niet. Grandioos nummer, maar niet meer dan aardig als Kennedy zingt.
mee eens.
Al vind ik Myles op het ene GnR nummer beter dan op het andere, dat wel. En bij Slash en Alter Bridge vind ik hem geweldig, maar die GnR nummers zijn het meestal toch net niet bij hem. Maar zoals Yowannuz in die filmpjes laat zien, is het live met Axl tegenwoordig toch wel erger.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Graspop Metal Meeting 2015

Bericht door yowannuzz » zo jun 28, 2015 11:32 pm

Fijn dat we het eens zijn.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Graspop Metal Meeting 2015

Bericht door Bastiaan » di jun 30, 2015 3:18 pm

Moet zeggen dat die filmpjes naast elkaar me niet overtuigen dat Kennedy er beter bij past. Axl's heeft ook dat rauwe randje niet, maar heeft minder last van die typische Amerikaanse tongval, die mij in ieder geval irriteert. Deze filmpjes vertellen me hooguit dat Sweet child o mine tegenwoordig helemaal niet meer goed vertolkt wordt.

Maar Yowannez, ik heb het verder niet over Axl gehad. Vind jij Kennedy dan wel bij Slash passen? Misschien bij een ballad als dit wel, maar ook bij NIghtrain, Welcome to the jungle of You could be mine?
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Graspop Metal Meeting 2015

Bericht door MetalJan » di jun 30, 2015 7:47 pm

yowannuzz schreef:Jullie weten hoe Axl tegenwoordig klinkt ?!
Dat weten jullie echt ?!

Lijkt me een duidelijk verhaal toch ?!
Haha, Axl klinkt echt belabberd daar :lol:

Plaats reactie