Shining

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Shining

Bericht door Jeroen » di jun 07, 2011 5:56 pm

Pff :P ik moet me er verder ook niet zo over opwinden, maar goed, een beetje moraalridder mag soms best
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8415
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Re: Shining

Bericht door AmnesJAn » di jun 07, 2011 6:00 pm

Jeroen schreef:

Verder prima hoor, smaken verschillen uiteraard, maar als het werkelijk echt is, dan begrijp ik nauwelijks dat elke release met gejuich wordt ontvangen. Maar goed, misschien wordt het straks wel milder, want afgezien van nazisme heeft de beste man alle shockelementen wel gebruikt.

Watain is in dat opzicht gewoon jammer. Inderdaad springen ze opeens te pas en te onpas tevoorschijn met allerlei vaag gedoe en satanische statements. Mits zoiets inderdaad serieus is, dan zijn ze gewoon niet goed wijs en doen ze niet onder voor de fundamentalisten uit de religies waar ze zogenaamd een tegenhanger van bieden.
Dat nazisme was ooit wel meer jouw afdeling ;)

Maar even over Watain. Die kerels nemen absoluut serieus wat ze doen en hebben een duidelijk ander wereldbeeld dan de gemiddelde burger. Ik kan dat persoonlijk een stuk serieuzer nemen dan de overvloed aan clowneske pseudo acts die er in de bm scene rondlopen. Voor mij draagt de hele live show die Watain heeft juist bij aan wat ze uitdragen. En ze bieden geen tegenhanger aan fundamentalisme; het zijn zelf ook fanatici. Wellicht is dat wat hun muziek zo geniaal maakt.
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Shining

Bericht door Jeroen » di jun 07, 2011 6:02 pm

Nazisme geef ik ogenblikkelijk toe, nog zoiets waar je gemakkelijk in verzeild kan raken als je niet uitkijkt en zoekende bent. Verderfelijke periode.

Mja, muziek zo geniaal maakt. Het zijn toch ook gewoon riffs, melodielijnen, drums en zang? Ik ben het met je eens hoor, het is een te gekke band, muzikaal gezien.
Maar juist omdat dat het hele image en die acts met bloed er zo dik bovenop liggen, ben ik geneigd om dat hele gebeuren als clownesk te zien.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8415
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Re: Shining

Bericht door AmnesJAn » di jun 07, 2011 6:09 pm

Ik vind het juist een echte toevoeging dat de hele zaal stinkt naar het oude bloed. Als ik een black metal band live zie dan wil ik ook bloed, hel en Satan om het zo te zeggen. Ik word juist helemaal naar van al die nieuwe pseudo intellectuele rommel die zich black metal durft te noemen, maar niks met de grondbeginselen van het genre te maken heeft.
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Shining

Bericht door Jeroen » di jun 07, 2011 6:11 pm

Mja, maar grondbeginselen waren bij Mercyful Fate en Venom toch ook vooral show? Quorthon repte in die tijd zelfs over een podium van honderd meter breed, als hij een keer wilde gaan optreden.
Eigenlijk vrij vreemd dat die grondbeginselen nu worden neergezet als een soort serieus duiveldom.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Shining

Bericht door ketter » di jun 07, 2011 6:15 pm

AmnesJAn schreef: Maar even over Watain. Die kerels nemen absoluut serieus wat ze doen en hebben een duidelijk ander wereldbeeld dan de gemiddelde burger. Ik kan dat persoonlijk een stuk serieuzer nemen dan de overvloed aan clowneske pseudo acts die er in de bm scene rondlopen. Voor mij draagt de hele live show die Watain heeft juist bij aan wat ze uitdragen. En ze bieden geen tegenhanger aan fundamentalisme; het zijn zelf ook fanatici. Wellicht is dat wat hun muziek zo geniaal maakt.
Eens.

Dat hele ideologische gedoe is in mijn ogen één van de redenen dat de muziek van Watain een extra dimensie geeft. Ook best interessant om, met een gezonde portie afstand, je ietwat te verdiepen in de achterliggende gedachten en zaken zoals luciferiaanse gnostiek - net zoals ik dat doe met christelijke of mythologische zaken. Biedt toch net dat beetje extra's om black metal ook na de rebelse periode uit je jeugd interessant te houden, imo... En sowieso zijn de liveshows fantastisch entertainment. Ik kijk dat youfilmpje dat op fortarock gemaakt is regelmatig terug, heerlijk krankzinnig - as strooien, bloed drinken/smijten en ogen die strak staan van de adrenaline (of wellicht wat anders, maar dat betwijfel ik). Om over de geur nog maar te zwijgen. Natuurlijk begrijp ik dat sommigen het walgelijk of onzinnig vinden, maar dat moet ieder maar voor zichzelf uitmaken. :)

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Shining

Bericht door Jeroen » di jun 07, 2011 6:20 pm

Dat laatste is overigens helemaal waar ;)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8415
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Re: Shining

Bericht door AmnesJAn » di jun 07, 2011 7:10 pm

Bart schreef:
AmnesJAn schreef: Maar even over Watain. Die kerels nemen absoluut serieus wat ze doen en hebben een duidelijk ander wereldbeeld dan de gemiddelde burger. Ik kan dat persoonlijk een stuk serieuzer nemen dan de overvloed aan clowneske pseudo acts die er in de bm scene rondlopen. Voor mij draagt de hele live show die Watain heeft juist bij aan wat ze uitdragen. En ze bieden geen tegenhanger aan fundamentalisme; het zijn zelf ook fanatici. Wellicht is dat wat hun muziek zo geniaal maakt.
Eens.

Dat hele ideologische gedoe is in mijn ogen één van de redenen dat de muziek van Watain een extra dimensie geeft. Ook best interessant om, met een gezonde portie afstand, je ietwat te verdiepen in de achterliggende gedachten en zaken zoals luciferiaanse gnostiek - net zoals ik dat doe met christelijke of mythologische zaken. Biedt toch net dat beetje extra's om black metal ook na de rebelse periode uit je jeugd interessant te houden, imo... En sowieso zijn de liveshows fantastisch entertainment. Ik kijk dat youfilmpje dat op fortarock gemaakt is regelmatig terug, heerlijk krankzinnig - as strooien, bloed drinken/smijten en ogen die strak staan van de adrenaline (of wellicht wat anders, maar dat betwijfel ik). Om over de geur nog maar te zwijgen. Natuurlijk begrijp ik dat sommigen het walgelijk of onzinnig vinden, maar dat moet ieder maar voor zichzelf uitmaken. :)
Mja dat strak staan heb ik wel meer over ze gehoord. ;)
לֹא אעבוד

Persistence
Berichten: 10250
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: Shining

Bericht door Persistence » di jun 07, 2011 7:49 pm

Hoe vaker ik naar het nieuwe album luister, des te mooier ik het ga vinden. De agressief/emotioneel beladen zangpartijen van Kvarforth matchen perfect met het geniaal instrumentenwerk. De afwisselingen met akoestische passages, pianowerk en clean vocals verrijken de sound van Shining enorm. Ik denk dat ik dit album de komende 6 maanden op repeat ga gooien :).

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Shining

Bericht door ketter » di jun 07, 2011 8:34 pm

AmnesJAn schreef:
Bart schreef:
AmnesJAn schreef: Maar even over Watain. Die kerels nemen absoluut serieus wat ze doen en hebben een duidelijk ander wereldbeeld dan de gemiddelde burger. Ik kan dat persoonlijk een stuk serieuzer nemen dan de overvloed aan clowneske pseudo acts die er in de bm scene rondlopen. Voor mij draagt de hele live show die Watain heeft juist bij aan wat ze uitdragen. En ze bieden geen tegenhanger aan fundamentalisme; het zijn zelf ook fanatici. Wellicht is dat wat hun muziek zo geniaal maakt.
Eens.

Dat hele ideologische gedoe is in mijn ogen één van de redenen dat de muziek van Watain een extra dimensie geeft. Ook best interessant om, met een gezonde portie afstand, je ietwat te verdiepen in de achterliggende gedachten en zaken zoals luciferiaanse gnostiek - net zoals ik dat doe met christelijke of mythologische zaken. Biedt toch net dat beetje extra's om black metal ook na de rebelse periode uit je jeugd interessant te houden, imo... En sowieso zijn de liveshows fantastisch entertainment. Ik kijk dat youfilmpje dat op fortarock gemaakt is regelmatig terug, heerlijk krankzinnig - as strooien, bloed drinken/smijten en ogen die strak staan van de adrenaline (of wellicht wat anders, maar dat betwijfel ik). Om over de geur nog maar te zwijgen. Natuurlijk begrijp ik dat sommigen het walgelijk of onzinnig vinden, maar dat moet ieder maar voor zichzelf uitmaken. :)
Mja dat strak staan heb ik wel meer over ze gehoord. ;)
Hmmm, ik kan me een interview herinneren waar Danielsson zich sterk uitsprak tegen drugsgebruik omdat 'zelfs' hij het te gevaarlijk vond, maar dan om hele aparte redenen. Niet dat het verder voor mij, de luisteraar/concertbezoeker verder uitmaakt... maar goed.

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Shining

Bericht door Seventh King of Edom » di jun 07, 2011 9:06 pm

En alcohol kan wel of drinkt hij ook niet? Welk interview was dat?

Persistence
Berichten: 10250
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: Shining

Bericht door Persistence » di jun 07, 2011 9:09 pm

Seventh King of Edom schreef:En alcohol kan wel of drinkt hij ook niet? Welk interview was dat?
Mag niet, ies niet halal !

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Shining

Bericht door ketter » di jun 07, 2011 9:10 pm

Seventh King of Edom schreef:En alcohol kan wel of drinkt hij ook niet? Welk interview was dat?
http://www.brooklynvegan.com/archives/2 ... wi_43.html

Ironisch trouwens dat iemand die schuil gaat onder het synoniem 'Brooklyn Vegan' zo prat gaat op een band als Watain. :mrgreen:

edit: http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=505
Ah, hier wordt weer het tegenovergestelde geantwoord. Nou ja, verder boeit het ook niet echt eigenlijk.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Shining

Bericht door cataclysm child » vr jun 10, 2011 2:24 pm

Wat een matige plaat, nr VII. Ik mis de power van de voorbije twee albums toch wel heel erg. De vocals zijn de helft van de tijd ook gewoon ronduit zwak geworden.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Re: Shining

Bericht door Tox » vr jun 10, 2011 5:43 pm

Hier valt ie na 2x luisteren ook wat tegen. Inderdaad wat minder power.
NOT MY FUCKING TEMPO

Persistence
Berichten: 10250
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: Shining

Bericht door Persistence » ma jun 13, 2011 4:24 pm

Niklas Kvarforth, founder and front man of Swedish Extreme Metallers SHINING, today issued the following statement regarding the recent announcement by KING DIAMOND guitarist Andy La Rocque that he would be working with the band on the recording of their eighth album at his Sonic Train Studios in Varberg, Sweden.

“The pre-production stage of the new album should more or less be finished in August, and we have booked the studios for the whole of January and February 2012 to complete work on it. It’s an album I’m particularly looking forward to recording because it will give me the chance to work with Andy La Rocque. I am a huge KING DIAMOND fan, and working with Andy was an opportunity I wasn’t going to pass up. He will be attending some of our rehearsals and it will be interesting to see what his input will be to the almost finished album and to SHINING’s particular sound. Whilst we’re there, we also plan to record some covers for future release. As to the direction VIII will take, well, for the time being let’s just say that it will be blacker and more sinister than our previous releases”.

SHINING is set to release the band’s first ever single this month, which comprises “Förtvivlan, Min Arvedel”, the opening track from the newly released “VII / Född Förlorare” album, plus a cover of ALICE COOPER’s “Prince of Darkness”. Whilst the single, which is released on Spinefarm Records, will only be available in Sweden, the band is looking into the possibility of releasing other versions elsewhere.

Also newly released is SHINING’s first ever music video, which has received over 60,000 views since it was first uploaded onto YouTube two weeks ago. The video, directed by Martin Strandberg & Niklas Kvarforth and produced by Martin Strandberg, uses the track “Förtvivlan, Min Arvedel”, and was released in both censored and uncensored versions, to allow fans in countries with heavy censorship laws a chance to watch it.
http://patriciathomasmanagement.com/201 ... ext-album/

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Shining

Bericht door Draconian » wo jun 15, 2011 11:37 am

Tjah, nu alweer deel 8 aankondigen, met waarschijnlijk weer 30 vertragingen waardoor het album eind 2014 in de winkels ligt :P
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Persistence
Berichten: 10250
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: Shining

Bericht door Persistence » vr jul 01, 2011 11:41 am

Zojuist de Alice Cooper cover gehoord op YT: wat klinkt dit verrassend goed zeg !

Gebruikersavatar
Ekibyougami
Berichten: 2735
Lid geworden op: za okt 29, 2005 4:38 pm
Locatie: Noord-Scharwoude
Contacteer:

Re: Shining

Bericht door Ekibyougami » za jul 02, 2011 12:16 pm

Draconian schreef:Tjah, nu alweer deel 8 aankondigen, met waarschijnlijk weer 30 vertragingen waardoor het album eind 2014 in de winkels ligt :P
Dat begint onderhand vaste prik te worden ja :P

VII viel hier ook een beetje tegen. De eerste 2 nummers vind ik erg goed, daarna wordt het een pak minder. Jammer wel. Tot zover is Halmstad nog steeds zwaar favoriet hier.
Speak ov me not as one
Speak ov me not as none
Speak ov me not at all
For I am continual!

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Shining

Bericht door cataclysm child » ma aug 13, 2012 11:57 pm

SHINING: New Album Title Announced - Aug. 13, 2012

Swedish extreme metallers SHINING have set "Redefining Darkness" as the title of their eighth full-length album, due later this year via Spinefarm Records.

Unlike all previous SHINING efforts, "Redefining Darkness"'s title will not be prefaced with a number.

Commented SHINING founder and frontman Niklas Kvarforth: "The use of numbers to describe our albums is no longer something that SHINING is interested in doing.

"The new album is without a doubt the darkest thing I have ever done or heard. People will be upset, for sure — and hopefully its divine genius will destroy the lives of thousands."
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Shining

Bericht door Draconian » di aug 14, 2012 10:15 am

Laat maar komen!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Persistence
Berichten: 10250
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: Shining

Bericht door Persistence » vr dec 14, 2012 9:47 am





Afbeelding

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Re: Shining

Bericht door Tox » za dec 15, 2012 12:39 pm

Ben het laatste album eens goed aan't luisteren, en ga hem zometeen ook maar bestellen. Hebben ze trouwens de muziek van 28 Days/Weeks Later gebruikt in The Ghastly Silence? Lijkt er heel er veel op in ieder geval.

EDIT: inderdaad:
AN: The somewhat maudlin melody of ‘The Ghastly Silence’ kind of reminds me of the theme from 28 Days Later, is this perhaps something unconscious, planned or just in my head?

NK: Yes. Actually when we were writing for the pre-production and I was playing around with this theme and then I thought oh fuck it’s the theme from 28 Days Weeks later actually and then recently I heard they used the same theme in the, what’s that superhero movie with that little girl like 12 years old who kills everyone? [Kick Ass]. I don’t see it as stealing or anything but it inspired me and we did things with it like put saxophone on it and this eerie twist of melodies.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Shining

Bericht door Hieronimus » za dec 15, 2012 12:52 pm

Ja, heel goed! Gaaf nummer. Maar wat iedereen zegt: van "redefining" is niet echt sprake, ze breien voort op de eerdere formule met her en der wat nieuwe elementen. De Engelse lyrics spreken me echter niet zoveel aan als de Zweedse, maar het is verder een donders goed plaatje.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Shining

Bericht door cataclysm child » za dec 15, 2012 1:28 pm

ff copy/paste uit black metal topic:

Toffe plaat vind ik. Duidelijk voor een andere richting gekozen, wat rustiger en 'emotioneler'. Voor mij alvast een positieve zaak, want ik vond zowel Klagopsalmer als Fodd Forlorare nogal halfslachtig, net alsof ze niet wisten of ze nu iets nieuws wilden doen of verder borduren op de Halmstad-sound.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4070
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Shining

Bericht door MadTinus » zo dec 16, 2012 5:40 pm

Waar zowel Halmstad als Klagopsalmer beide knallers waren, vond ik Född Förlorare en nu ook Redefining Darkness toch wat tegenvallen, het weet me gewoon niet echt te overtuigen/boeien. Jammer.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Persistence
Berichten: 10250
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: Shining

Bericht door Persistence » zo feb 15, 2015 4:02 pm

The debut track from the new album has now been uploaded onto the Official Shining SoundCloud page:

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Shining

Bericht door cataclysm child » zo feb 15, 2015 4:33 pm

Prima nummer. Heeft een beetje een Angst/Eerie Cold vibe.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Re: Shining

Bericht door Ernst-Jan » do jun 25, 2015 8:47 pm

Keek van de week naar jeugdjournaal komt deze band opeens voorbij. Dit is gewoon van de NOS site.

http://nos.nl/artikel/2042873-noorse-ja ... -rots.html
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Shining

Bericht door Took » do jun 25, 2015 10:15 pm

ja, maar dat is de andere Shining...... :D
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Shining

Bericht door Satyr » do jun 25, 2015 10:18 pm

De goeie Shining

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Re: Shining

Bericht door Ernst-Jan » wo jul 01, 2015 9:07 am

Took schreef:ja, maar dat is de andere Shining...... :D

O 2 bands met de zelfde naam?
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Shining

Bericht door Hieronimus » wo jul 01, 2015 9:53 am

Een Noorse en een Zweedse, ja. :) Allebei donders gaaf.

Het nieuwste album van de Zweedse Shining moet bij mij ergens nog wat stuivers laten vallen, het komt nog niet helemaal over. Het is weer net een slagje anders, maar het bekoort me nog steeds niet compleet. Nog maar eens een rondje gunnen dan.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Shining

Bericht door Draconian » wo jul 01, 2015 10:28 am

Die Rammstein-cover is wel echt geweldig trouwens!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Plaats reactie