Kataklysm

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Kataklysm

Bericht door Bastiaan » di jul 28, 2015 6:51 pm

Deze vaste waarde in de death metalscene verdient met twaalf langspelerseens zijn eigen topic. Ik spreek voor mezelf als ik zeg dat In The Arms Of Devastion hun beste werk is, maar ik hoor graag welke platen van deze Canadezen volgens jullie de beste zijn - ook omdat ik maar met de helft bekend ben.

Directe aanleidingen voor dit topic zijn het nieuwe album Of Ghost And Gods en het interview dat Marcel daarover had met de northern hyperblasters. Zie hier: http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=1024

Ik heb er ook een vraag over. Maar allereerst: mooi interview, Marcel. Maar één ding kan ik niet geloven: de videoclip voor Elevate kostte 250.000 dollar? Als ik van de Canadese dollar uitga is dat zo'n 175.000 euro. De uitleg vind ik ook niet acceptabel. Label en platenmaatschappij hebben een duit in het zakje gedaan, dat geloof ik graag, maar zelfs gezamenlijk kunnen ze niet met zoveel geld op de proppen komen. En als ze het wel kunnen en ook hebben gedaan zijn ze stapelgek. Mijn vraag is: heb je dat wel goed verstaan?

Topics over In The Arms Of Devastation en Serenity In Fire bestonden al wel
http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic. ... m#p1278296
http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic. ... sm#p425697
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Kataklysm

Bericht door yowannuzz » di jul 28, 2015 10:33 pm

Ik ben zeer blij verrast met de nieuwe langspeler, en ook bovengemiddeld gecharmeerd van "Shadows & dust"

Verder ben ook ik te weinig bekend met het repertoire van deze band en ken ik dus niet elk album.
Wel wil ik ook zeggen dat de keren dat ik ze live was altijd overtuigend waren.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Kataklysm

Bericht door Draconian » wo jul 29, 2015 9:48 am

Ik heb eerlijk gezegd weinig verwachtingen met betrekking tot de nieuwe langspeler. Ik vond de vorige twee platen - Heaven's Venom en met name Waiting For The End To Come - nogal ongeïnspireerd en vlak. De sterkste periode van de band is wat mij betreft van 2002 (Shadows & Dust) tot 2008 (Prevail). Beste platen wat mij betreft: Shadows & Dust en In The Arms Of Devastation.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kataklysm

Bericht door Wessel » wo jul 29, 2015 10:24 pm

Wat Draco zegt, de vorige twee cd's waren erg zouteloos en mede daardoor heb ik de nieuwe nog niet gehoord. Sowieso vind ik dat Kataklysm, met de focus op simpel groovende riffs en melodieën, een behoorlijk hapklare vorm van death metal speelt, die er echter met name live wel in gaat als koek. Afgelopen Graspop stond de Marquee in vuur en vlam en volgende week zie ik ze weer op Brutal Assault, reken maar dat ik daar zin in heb! Mijn meest beluisterde album is In The Arms Of Devastation uit 2006.

De albums van voordat Kataklysm het huidige, rechtlijnige pad ging bewandelen mogen overigens ook wel onder de aandacht gebracht worden. Op Sorcery (1995) en The Temple Of Knowledge (1996) waren ze veel technischer en complexer, enigzins vergelijkbaar met landgenoten Cryptopsy maar wel met een heel eigen (en bij vlagen licht chaotisch) geluid. Destijds speelde huidige frontman Maurizio Iacono bas.

Gebruikersavatar
Strife
Berichten: 272
Lid geworden op: vr aug 30, 2013 11:18 pm
Locatie: Assen

Re: Kataklysm

Bericht door Strife » do jul 30, 2015 1:01 pm

Bastiaan, Bedankt voor je compliment.
ik zie dat je gelijk hebt. Ik ben er nog eens door heen gegaan en het is niet Elevate die 250.000 euro kost, maar als de tien clips samen in die stijl worden gemaakt.
Ik heb het meteen aangepast.

Met betrekking tot het nieuwe album vind ik de video's allemaal nog erg tegenvallen. Komen allemaal wat goedkoop en ongeïnspireerd over.
Het is net alsof de bandleden er zelf niet zoveel meer zin in hadden.

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Kataklysm

Bericht door Bastiaan » do jul 30, 2015 4:35 pm

Ah kijk aan, dank voor je reactie, kortom Elevate kostte alsnog zo'n 25.000 euro, wat ik nog wel veel vind. Dat die andere video's tegenvallen had ik wel een beetje verwacht eigenlijk. Het lijkt me ook voornamelijk een promostunt.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Gebruikersavatar
Strife
Berichten: 272
Lid geworden op: vr aug 30, 2013 11:18 pm
Locatie: Assen

Re: Kataklysm

Bericht door Strife » do jul 30, 2015 7:57 pm

Ik heb eigenlijk geen idee wat een videoclip kost om te maken. Wel vind ik de clip van Elevate erg mooi gemaakt, dus kan ik me voorstellen dat deze best wat heeft mogen kosten. Het is best een grafisch spektakel.

Het idee van de videoclips voor het nieuwe album is natuurlijk ook een grote promostunt, net als het bier en de hete saus. Het is alleen jammer dat de clips niet wat meer aansluiten bij het concept idee van de plaat. Ik vraag me ook af of de band hier wel echt een hele buzz mee heeft gecreëerd. Volgens mij leeft het nog niet helemaal.
Toch lijkt Kataklysm het de laatste tijd niet slecht te doen, volgens mij staat de band steeds beetje hoger op de festivalbills en waren ze zelfs headliner bij Dokkém.

Qua materiaal vind ik In The Arms Of Devastation en Serenity In Fire altijd wel fijn om te horen.
Het veelal afgekraakte Waiting For The End To Come vind ik daarbij ook absoluut niet slecht.


Plaats reactie