Brutal Assault, 5-8 augustus 2015 @ Jaromer, Tsjechië

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Brutal Assault, 5-8 augustus 2015 @ Jaromer, Tsjechië

Bericht door Wessel » wo nov 05, 2014 10:48 pm

De twintigste editie van Brutal Assault, het zeer betaalbare metalfestival met jaarlijks een mooi programma en een unieke locatie in de vorm van Fortress Jozefov, in het Tsjechische plaatsje Jaromer.
Grote kans op aanwezigheid: ik ben in 2013 geweest en toen is het erg goed bevallen en de line up ziet er nu al goed uit!

Tot nog toe bevestigd:
Agalloch
Anaal Nathrakh
Annihilator
Antropomorphia
Asphyx
At The Gates
Be'lakor
Benighted
Biohazard
Bloodbath
Blood Eagle
Brujeria
Cannibal Corpse
Carach Angren
Carnifex
Cattle Decapitation
Cradle Of Filth
Cryptopsy
Dead Congregation
Death DTA
Decapitated
Defeated Sanity
Demilich
Demonic Resurrection
Einherjer
Emmure
Enslaved
Esoteric
Excrementory Grindfuckers
Gutslit
Heaven Shall Burn
Ill Nino
Kataklysm
Katatonia
Kreator
Krisiun
Kypck
Lantlos
Marduk
M.O.D.
Mushroomhead
Napalm Death
Nervosa
Nuclear
Nuclear Assault
Primordial
RATOS DE PORÃO
Rectal Smegma
Rings Of Saturn
Rosetta
Sarke
Sepultura
SKÁLMÖLD
Squash Bowels
SUNN0)))
Suicide Silence
Svartidaudi
The Haunted
Toxic Holocaust
Triptykon
Vader
Winterfylleth

Voor meer info, check: http://brutalassault.cz/en/
Laatst gewijzigd door Wessel op do jan 22, 2015 8:17 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Brutal Assault, 5-8 augustus 2015 @ Jaromer, Tsjechië

Bericht door yowannuzz » za nov 08, 2014 6:11 pm

Interessant inderdaad.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22173
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Brutal Assault, 5-8 augustus 2015 @ Jaromer, Tsjechië

Bericht door KoenM » za nov 08, 2014 6:19 pm

Ik ben het ook hevig aan het overwegen.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Brutal Assault, 5-8 augustus 2015 @ Jaromer, Tsjechië

Bericht door arjans » za nov 08, 2014 8:49 pm

Uitstekende line up.

Ik wil dit jaar zeker weer een buitenlands festival bezoeken.
Is dit een beetje te doen wat betreft de reis?

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Brutal Assault, 5-8 augustus 2015 @ Jaromer, Tsjechië

Bericht door Wessel » za nov 08, 2014 9:25 pm

In 2013 ben ik naar Praag gevlogen (boek je ruim van tevoren, dan hoeft een retour niet meer dan 100 euro te kosten) en heb van daaruit de trein naar Jaromer genomen (duurt ongeveer tweeënhalf uur).
Ik kan dit festival alleen maar aanraden: bijzondere locatie, intiem (niet zo massaal zoals bijv. Graspop), Tsjechische prijzen, heerlijk en gevarieerd eten op zowel het festival als in het aangrenzende dorp, kamperen in de schaduw van een bos ipv op een heet/stoffig veld en natuurlijk een line up om de vingers bij af te likken. En dat voor maar 70 euro. :)

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Brutal Assault, 5-8 augustus 2015 @ Jaromer, Tsjechië

Bericht door yowannuzz » zo nov 09, 2014 7:39 pm

Ik ga er eens over denken en voor sparen.
Misschien is carpoolen, als het me gaat lukken, tegen die tijd een optie ?!
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Brutal Assault, 5-8 augustus 2015 @ Jaromer, Tsjechië

Bericht door Took » zo nov 09, 2014 8:33 pm

kamperen is dan weer iets wat ik niet ga doen. Zijn er ook hotels? :D
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Brutal Assault, 5-8 augustus 2015 @ Jaromer, Tsjechië

Bericht door yowannuzz » zo nov 09, 2014 8:37 pm

Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Brutal Assault, 5-8 augustus 2015 @ Jaromer, Tsjechië

Bericht door Took » zo nov 09, 2014 8:39 pm

dat ziet er wel heel fancy uit!
Prijs valt ook reuze mee. Maar wel 20km van het festival, dat is wat minder (ondanks dt er een shuttlebus is)
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Brutal Assault, 5-8 augustus 2015 @ Jaromer, Tsjechië

Bericht door yowannuzz » zo nov 09, 2014 10:20 pm

En toch, hè, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het in de praktijk dik zal tegenvallen.
Maar misschien ben ik gewoon een zeikerd.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Brutal Assault, 5-8 augustus 2015 @ Jaromer, Tsjechië

Bericht door Took » zo nov 09, 2014 11:15 pm

ik vrees dat je daar waarschijnlijk gelijk in hebt...
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Brutal Assault, 5-8 augustus 2015 @ Jaromer, Tsjechië

Bericht door Wessel » zo nov 09, 2014 11:44 pm

yowannuzz schreef:En toch, hè, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het in de praktijk dik zal tegenvallen.
Maar misschien ben ik gewoon een zeikerd.
Het festival bedoel je? Leg je twijfels eens op tafel, ik ben er al eens geweest dus wellicht kan ik die (deels) wegnemen of opheldering geven. :wink:

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Brutal Assault, 5-8 augustus 2015 @ Jaromer, Tsjechië

Bericht door yowannuzz » ma nov 10, 2014 5:04 am

Wessel schreef:
yowannuzz schreef:En toch, hè, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het in de praktijk dik zal tegenvallen.
Maar misschien ben ik gewoon een zeikerd.
Het festival bedoel je? Leg je twijfels eens op tafel, ik ben er al eens geweest dus wellicht kan ik die (deels) wegnemen of opheldering geven. :wink:
Nee, het hotel bedoel ik.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Sgapekop
Berichten: 181
Lid geworden op: do apr 04, 2013 9:49 am
Contacteer:

Re: Brutal Assault, 5-8 augustus 2015 @ Jaromer, Tsjechië

Bericht door Sgapekop » ma nov 10, 2014 7:15 am

Stel je niet aan zeg, je gaat naar een festival en niet op een all inclusive vakantie. Dat je überhaupt al in een hotel wil is al behoorlijk decadent.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Brutal Assault, 5-8 augustus 2015 @ Jaromer, Tsjechië

Bericht door Wessel » ma nov 10, 2014 10:33 am

yowannuzz schreef:
Wessel schreef:
yowannuzz schreef:En toch, hè, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het in de praktijk dik zal tegenvallen.
Maar misschien ben ik gewoon een zeikerd.
Het festival bedoel je? Leg je twijfels eens op tafel, ik ben er al eens geweest dus wellicht kan ik die (deels) wegnemen of opheldering geven. :wink:
Nee, het hotel bedoel ik.
Oh, oké. Daar kan ik niet over meepraten, ik kan enkel zeggen dat ik het kamperen in de schaduw van de bebossing rond het fort reuze relaxt vond (en voor mij zou de enige meerwaarde van een hotel een fatsoenlijk sanitair zijn want veel slapen doe je toch niet op een festival, maar dat terzijde).

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22173
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Brutal Assault, 5-8 augustus 2015 @ Jaromer, Tsjechië

Bericht door KoenM » ma nov 10, 2014 1:14 pm

Als je 69 euro (150 gulden) betaalt voor 3,5 dag metalfestival en van Hellfest (bijna 450 gulden) geen probleem maakt, dan kan er wmb best een stukje ingeboet worden op comfort. Kom op: goedkoop bier, Kreator, Nuclear Assault, Sepultura, Annihilator, Death, Triptykon...

Mijn enige issue bij dit festival is compagnons vinden. Maar ook dat zal wel lukken.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Brutal Assault, 5-8 augustus 2015 @ Jaromer, Tsjechië

Bericht door Wessel » ma nov 10, 2014 2:32 pm

En hetgeen er tot nu toe bekend gemaakt is, is nog maar een fractie van de uiteindelijke line up. :wink:

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Brutal Assault, 5-8 augustus 2015 @ Jaromer, Tsjechië

Bericht door yowannuzz » ma nov 10, 2014 3:52 pm

Even voor de goede orde:
Took vroeg of er ook hotels zijn , waarop ik antwoordde.
Mocht ik er inderdaad belanden , dan ga ik uiteraard gewoon liggen stinken in een iglotentje.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Brutal Assault, 5-8 augustus 2015 @ Jaromer, Tsjechië

Bericht door yowannuzz » ma nov 10, 2014 11:13 pm

KoenM schreef:Mijn enige issue bij dit festival is compagnons vinden. Maar ook dat zal wel lukken.
Metalfan-campsite doen?!
Als Took nu afziet van dat hotel en ons een fijne vergoeding aanbiedt als reviewers, dan zie ik zeker kansen.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Brutal Assault, 5-8 augustus 2015 @ Jaromer, Tsjechië

Bericht door Wessel » ma nov 10, 2014 11:28 pm

yowannuzz schreef:
KoenM schreef:Mijn enige issue bij dit festival is compagnons vinden. Maar ook dat zal wel lukken.
Metalfan-campsite doen?!
Als Took nu afziet van dat hotel en ons een fijne vergoeding aanbiedt als reviewers, dan zie ik zeker kansen.
Sluit je gerust aan bij mijn groep, hoe meer zielen hoe meer vreugd! Ik waarschuw wel, we zijn behoorlijk luidruchtig en doen vrij weinig aan slaap en dat soort dingen. :wink:

Gebruikersavatar
gloomy88
Berichten: 1336
Lid geworden op: di aug 05, 2008 5:06 pm
Locatie: Tilburg (noord brabant)

Re: Brutal Assault, 5-8 augustus 2015 @ Jaromer, Tsjechië

Bericht door gloomy88 » di nov 18, 2014 5:35 pm

Zou hier graag eens heenwillen ook. altijd wel vette line up en goede verhalen over gehoord! Wat hotel betreft vind dat een beetje onzin ja. Kamperen hoort wel een beetje bij het festivalleven :)
[img]http://media.nuclearblast.de/openx/www/images/fd395dc9a150325eaefd6903672007d5.gif[/img]

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Brutal Assault, 5-8 augustus 2015 @ Jaromer, Tsjechië

Bericht door Wessel » do nov 27, 2014 3:16 pm

BRUTAL ASSAULT confirms another load of bands for the 2015 edition! Dutch death metal legends ASPHYX will be returning to the fortress once more. Another band receiving glorious appraisal at our fest ANAAL NATHRAKH is returning next year with their mixture of hateful black metal and blasting grindcore. For hardcore fans we've booked a classic New York band BIOHAZARD. Oldschool death metal fans can rejoice as well as we confirm that Swedish all star project BLOODBATH and cult Buffalo butchers CANNIBAL CORPSE will play. The young generation fans of extreme music who appreciate death metal/metalcore fusion can look forward for the show of EMMURE. Britain's fantastic ESOTERIC will make the funeral doom fans happy, while dancewilling youngsters should get ready for ILL NINO. Charismatic Irish veterans PRIMORDIAL and pioneers of post thrash/melo death metal THE HAUNTED will aslo play the festival in 2015.
Primordial, Bloodbath, Cannibal Corpse, The Haunted. :)

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Brutal Assault, 5-8 augustus 2015 @ Jaromer, Tsjechië

Bericht door Wessel » di dec 16, 2014 5:04 pm

New batch of bands confirmed! Mexican cartel BRUJERIA is on the list among Canadian hyperblast death metal masters CRYPTOPSY and exotic DEMONIC RESURRECTION of India, who are returning to our festival as well more known and respected progressive death/black metal band. Cold nordic chill will be present through Norwegian viking amateurs EINHERJER and blasting Swedish black metal by MARDUK, who will perform their classic album Panzer Division Marduk in its'entirety for the last time ever! Hailing from Brasil is NERVOSA, all female thrash power trio! Another band will bring their fresh South American thrash metal like from the golden age of 80 's – NUCLEAR from Chile, while Australia own PSYCROPTIC will deliver thinking mans ' death metal. Modern extreme technical deathcore RINGS OF SATURN will debut a tour fest as well as ROSETTA – well known post-hardcore ensemble from Philly. Old school crossover – thrash will be heard from classic band of the genre-M.O.D.! SVARTIDAUÐI from Iceland will bring their psychedelic black metal visions and VADER will join with their unaging death metal.
Geweldige line up wordt dit! Blij met Brujeria, Cryptopsy, Demonic Resurrection, Marduk, Psycroptic, Svartidaudi en Vader.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Brutal Assault, 5-8 augustus 2015 @ Jaromer, Tsjechië

Bericht door Wessel » di dec 30, 2014 12:47 pm

Happy New Year from Brutal Assault team! We’ve got some presents for you, here comes a new batch of confirmed bands headed by UK grindcore legends NAPALM DEATH! Hailing from Denmark, death metal/post-thrash BLOOD EAGLE are a brand new band, however they’re composed of experienced metal veterans of various genres. CARNIFEX one of leading deathcore bands will join us on their way from sunny California as well as India’s most brutal death metal band GUTSLIT. Good-natured viking metallers SKÁLMÖLD are comming from much colder city of Reykjavík on Iceland. From the capital of goregrind – Białystok in Poland we will have SQUASH BOWELS on the bill. This batch of bands is completed by deathcore stars SUICIDE SILENCE!
Napalm Death, altijd fijn. :)

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Brutal Assault, 5-8 augustus 2015 @ Jaromer, Tsjechië

Bericht door Wessel » do jan 22, 2015 2:02 pm

This batch of new confirmed bands starts with two bands from Netherlands, which will be represented by death metal ANTROPOMORPHIA symphonic black metal CARACH ANGREN. Cult Finnish death metallers DEMILICH have reformed and released complete anthology of their recordings and we're more than happy to confirm that Demilich will appear on our festival stage for the first time! HEAVEN SHALL BURN will bring their healthily pissed off metalcore and Swedish doom metal icons KATATONIA will return to our festival with their full set as their latest show at last year's edition was affected by technical and personal problems. Again from Finland, gloomy Russian-themed doom metal will be performed by KYPCK. Post-rock/shoegaze scene will be represented by LANTLÔS from Germany while MUSHROOMHEAD will perform their experimental music for the first time at our fest. The last three bands of todays batch are Brazilian crossover legends RATOS DE PORÃO, dutch goregrind quartet RECTAL SMEGMA and finally a wall of noise by sonic visionaries SUNN0)))!
Flinke Nederlandse delegatie dit jaar!

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Brutal Assault, 5-8 augustus 2015 @ Jaromer, Tsjechië

Bericht door Wessel » do feb 19, 2015 10:54 am

Ladies and gentlemen, for the first time ever the mighty rock titans MASTODON will join Brutal Assault festival! This new batch of bands continues with Belgian sludge / hardcore pathfinders AMENRA and cult epic doom metal trailblazers CANDLEMASS! After their stunning performance three years back, industrial visionaries GODFLESH will return to our fest. Dutch death metal veterans GOD DETHRONED will join us alongside almost forgotten electro crossover experimentators HEADCRASH. Thrash metal crossover spirit re-animators RAMMING SPEED will unleash their fury, on the other side of musical spectre SKEPTICISM will deliver one of their few and unique performances. From Reykjavik, Iceland the mystical SÓLSTAFIR will bring their thinkful music while US machine WALLS OF JERICHO will crush your bones with the sheer power of their metalcore! Last one are experimental electro combo TRAP.
Geen idee of Mastodon tegenwoordig mijn ding nog is, maar erg gaaf dat Candlemass en God Dethroned hier ook staan! :D

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Brutal Assault, 5-8 augustus 2015 @ Jaromer, Tsjechië

Bericht door yowannuzz » za feb 21, 2015 11:04 pm

Oei, weer fijne toevoegingen.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Brutal Assault, 5-8 augustus 2015 @ Jaromer, Tsjechië

Bericht door Wessel » zo feb 22, 2015 2:28 pm

Gewoon gaan joh, ga je geen spijt van krijgen. :wink:

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Brutal Assault, 5-8 augustus 2015 @ Jaromer, Tsjechië

Bericht door Wessel » zo apr 26, 2015 3:49 pm

Vlucht geboekt, bij wijze van afterparty een hotel voor een paar dagjes Praag geboekt en zojuist mijn festivalticket besteld! [headbang]

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Brutal Assault, 5-8 augustus 2015 @ Jaromer, Tsjechië

Bericht door Wessel » wo jul 22, 2015 1:52 pm

Volledige programa + running order online!

Paar vervelende clashes (Kreator-Agalloch, Cryptopsy-Carach Angren, The Haunted-Demilich), van mij had het derde podium in de tent niet zo gehoeven (ben er de vorige keer dat ik op BA was ook helemaal niet geweest). Waarschijnlijk ga ik het grootste deel van de tijd doorbengen op de binnenplaats voor de twee openluchtpodia, met een halve liter a 80 eurocent in de kladden. :D

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Brutal Assault, 5-8 augustus 2015 @ Jaromer, Tsjechië

Bericht door Wessel » za aug 15, 2015 9:51 pm

Zo, dat hebben we ook weer overleefd! Misschien dat ik Brutal Assault wel het allergaafste metalfestival dat ik ken vind. Unieke locatie in het fort, niet te klein en niet te groot, kamperen in een schaduwrijk en koel bos i.p.v. in de volle zon, vriendelijk volk uit alle windstreken (Australiërs, Zweden, Indiërs, Ieren en uiteraard veel Polen en Tsjechen ontmoet), beste eten dat ik ooit op een festival gehad heb (zelfs aan de veganisten werd gedacht!), halve liters voor een schijntje en natuurlijk een line up om de vingers bij af te likken. En dat voor maar 70 euro! Daarbij waren er onverwachts veel bekenden aanwezig, met een campinggroep van ongeveer 15 man, veel ongein en een niet geringe bierconsumptie tot gevolg…
Wat mij ook opviel was hoe zeldzaam goed het geluid doorgaans was. In combinatie met het geniale programma heeft mij dat zo ongeveer een top 10 aan hele goede optredens opgeleverd. Dus, without further adue, hieronder per dag iets over de hoogte- en dieptepunten.

Op de eerste festivaldag ging ik het Italiaanse Ad Naseam vooral kijken omdat er een kennis van me in speelt, maar ze bliezen me volledig omver. Deed me aan de avant-gardistische death metal van Ulcerate denken, maar dan met betere riffs en nummers (there, I said it). De eerste grote band die ik zag, bleek gelijk een van de absolute hoogtepunten te zijn: een loodzwaar en overweldigend Triptykon! Zowel de Celtic Frost- en Hellhammer-oudjes als het eigen materiaal klonk moddervet, het publiek ging er helemaal in op en als een misantroop als Tom Gabriel Fischer “We love you!” zegt, weet je dat je een bijzondere avond bij hebt mogen wonen! Katatonia was ook fantastisch, heb Jonas Renkse nog nooit eerder zo goed horen zingen! Zelfs de enfants terribles van Mayhem deden het dit keer best behoorlijk, al zou Hellhammer echt zonder triggers moeten spelen en zal het nooit een echt goede liveband worden.
Soulfly was dan weer om te janken. Het begon nog best aardig met Frontlines, maar verzandde al weer snel in de gebruikelijke onstrakke bende. Tekenend dat ik tegen mijn vriend zei dat het beter zou klinken met twee gitaristen, terwijl ik me realiseerde dat ook Max er een om zijn nek had hangen… Max’ abonnement op metalfestivals mag wat mij betreft wel eens ingeruild worden voor een abonnement op de sportschool, het is eigenlijk te triest voor woorden dat een band die al bijna 20 jaar bestaat nog nummers van het moederschip denkt te moeten coveren en toen ik dacht dat het niet meer erger kon werd “olé olé olé Soulfly” ingezet. Huilen met de pet op!

Donderdag overdag wat stukjes van het een en ander gekeken tussen het struinen en campinghangen door. Vanaf Arcturus ben ik niet meer van het terrein af geweest, maar die deden me niet veel: hele goede en eigenzinnige band, maar het optreden was rommelig en nonchalant. Enslaved schaarde zich daarentegen moeiteloos tussen de hoogtepunten. De setlist ging van het nieuwe album In Times tot een nummer uit de demoperiode, waarbij opviel hoe hun hele discografie indruk maakt. Bloodbath vond ik leuker dan op Neurotic Deathfest, ondanks wat technische problemen was het genieten van o.a. So You Die, Anne, Breeding Death en natuurlijk het onvermijdelijke Eaten. Ook de geoliede machine die Cannibal Corpse heet hield huis en was weer zeer genietbaar. Kreator was ook goed op dreef, had een gave show en een goede setlist met wat leuke nummers die ze niet altijd spelen, zoals Terrible Certainty en Awakening Of The Gods. Ook leuk dat Flag Of Hate ,met die eindeloze aansporingen van Mille eens gelaten werd voor wat het is. :P Annihilator was ook leuk, zeker de nummers van Alice In Hell, maar ik vind het wel jammer dat Jeff Waters nu weer zingt: hij heeft geen al te groot bereik en Dave Padden deed het de afgelopen jaren ontzettend goed imo! Daarna schijnt Sunn O))) behoorlijk geniaal te zijn geweest, maar ik vond het wel mooi geweest.

Op vrijdag was ik reeds om 11:40 aanwezig voor Demonic Resurrection uit India. Vette en gepassioneerde band met vrij ‘eigen’ klinkende symfonische death metal. Daarna vooral verkoeling gezocht met bier in de catacomben van het fort en daardoor o.a. Krisiun, Decapitated en Benighted geskipt. Vanaf Kataklysm was ik weer aanwezig en dat was net als op Graspop erg vet, strak en bevlogen. Liveband pur sang, misschien wel juist omdat hun sound inmiddels zo versimpeld is. Hobbyband Brujeria was niet goed of strak, maar wel erg leuk: het publiek louter in het Mexicaans toespreken en maar rammen, dat kan ik wel waarderen! :P Primordial behoort tot mijn favoriete bands en was op z’n minst even goed bezig als op Graspop eerder deze zomer, zeker een top 3-notering waardig! Napalm Death was erg vet met een gezellige pit, maar helaas was de tweede helft van het concert wat rommelig doordat eerst de microfoon en daarna alle instrumenten uitvielen… Volgende keer beter! Candlemass speelde op een van de hoofdpodia ter vervanging van het gecanelde Killing Joke. Deze upgrade (ze zouden eerst in de veel te kleine tent spelen) was geheel verdiend, de ene na de andere klassieker kwam langs en het klonk allemaal als een klonk. Sepultura deed het veel beter dan Soulfly twee avonden eerder, met veel gave en oude nummers (From The Past Comes The Storm bijvoorbeeld!). De publieksparticipatie was ernaar: het hele veld deinde mee op de grooves van Territory, Roots en Ratamahatta! Death DTA bracht op gepaste wijze een laatste eerbetoon aan Chuck en behoorde ook tot de absolute hoogtepunten. Natuurlijk mistte ik een aantal favorieten uit het geweldige oeuvre (zo zag ik dat afgelopen maandag in Utrecht Flattening Of Emotions, Lack Of Comprehension en Living Monstrosity bijvoorbeeld nog gespeeld werden), maar dat is niet anders bij een band als Death. De meningen over DTA zijn verdeeld en in gesprekken erover vallen regelmatig termen als ‘lijkenpikkerij’, maar ik vind dat er op integere wijze met Chuck’s geniale nalatenschap wordt omgesprongen en ben bovenal erg blij dat ik nog eens in een pit beland ben op Leprosy en Zombie Ritual en van al die andere mooie nummers heb kunnen genieten! Marduk gaf tussen een en twee uur s’nachts de genadeslag, maar deed me eigenlijk niet zoveel. Ze speelden Panzer Divison Marduk integraal en dat album is zo hard en snel dat het me halverwege nogal gaat vervelen.

Zaterdag om 10:30 opgestaan met de Zeeuwse goregrindhelden van Rectal Smegma: mooie vorm van ochtendgymnastiek, polonaises die overgingen in brute moshpits, mijn tanden staan poetsen in de pit, zo wil ik wel vaker wakker worden! Blood Red Throne was vreemd: ze speelden zonder bassist (terwijl de bas op hun beste album Altered Genesis juist zo’n voorname rol speelt) en ze hebben een nieuwe zanger die zich niet kan meten met zijn voorganger. Daarna begonnen de extreme temperaturen (het was het hele festival lang ver boven de 30 graden) hun tol te eisen. Nog wel de Finnen van Demilich en de Grieken van Dead Congregation gekeken op het tentpodium, wisten allebei zwaar te overtuigen! Cradle of Filth was dit keer om te janken, Dani klonk nergens naar. At The Gates was gaaf, maar had na Blinded By Fear niet nog verder hoeven spelen met een softer nummer, Blinded By Fear doet namelijk alles wat er van ATG verwacht wordt. Tijdens Vader dacht ik bij mezelf ‘als ik het volgende nummer niet zo vet vind, ga ik naar de camping’. Dat mindere nummer kwam maar niet, dus uiteindelijk gewoon de hele set gekeken: vette afsluiter!

De volgende dag naar Praag getreind om de vakantie aldaar voort te zetten. Daar vooral de toerist uitgehangen, vaak en erg lekker uit eten geweest, de Hells Bells (leukste metalkroeg die ik ken) onveilig gemaakt en de dierentuin en de befaamde bottenkerk in Kutna Hora bezocht. Wat mij betreft volgend jaar weer!

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4071
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Brutal Assault, 5-8 augustus 2015 @ Jaromer, Tsjechië

Bericht door MadTinus » zo aug 16, 2015 12:01 am

God Dethroned geskipt??
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Brutal Assault, 5-8 augustus 2015 @ Jaromer, Tsjechië

Bericht door Wessel » zo aug 16, 2015 12:43 am

Die speelden tijdens Napalm Death en ND was tot de technische problemen begonnen zo leuk dat ik daar bij bleef. God Dethroned zie ik later dit jaar tijdens Eindhoven Metal Meeting! Schijnt op BA wel erg goed te zijn geweest trouwens.

Sgapekop
Berichten: 181
Lid geworden op: do apr 04, 2013 9:49 am
Contacteer:

Re: Brutal Assault, 5-8 augustus 2015 @ Jaromer, Tsjechië

Bericht door Sgapekop » zo aug 16, 2015 10:20 am

Goed verslag Wessel, maar Rectal Smegma komt uit het Westland en niet uit Zeeland. :wink:

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Brutal Assault, 5-8 augustus 2015 @ Jaromer, Tsjechië

Bericht door Wessel » zo aug 16, 2015 12:26 pm

Bijna goed. :P

Gebruikersavatar
Splijtzwam
Berichten: 300
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:53 pm
Locatie: Druten

Re: Brutal Assault, 5-8 augustus 2015 @ Jaromer, Tsjechië

Bericht door Splijtzwam » ma aug 17, 2015 8:11 pm

Mooi verslag Wessel. Een beetje jaloers ben ik wel op jou, dit soort tripjes zijn aan mij (ivm gezin en nog andere hobbies) niet besteed.

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Brutal Assault, 5-8 augustus 2015 @ Jaromer, Tsjechië

Bericht door fetuskiller » di aug 18, 2015 9:59 pm

Mooi feestje ja. Erg veel gezien.

Hoogte punten waren Svartidaudi die uiteindelijk de open spot van Candlemass opvulde en dus twee keer speelde. Beide shows waren briljant zelfs na 11 keer. Cult Of Fire gaf een magische show weg op het voor hen speciaal opgezette podium midden in de vesting. Skepticism, Lvcifyre, Demilich, Godflesh, Esoteric, Enslaved, Marduk, Rome en Dead Congregation waren allemaal vet!

Gezellig volk, unieke locatie en goed betaalbaar. Wie weet volgend jaar weer!
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Brutal Assault, 5-8 augustus 2015 @ Jaromer, Tsjechië

Bericht door Wessel » wo aug 19, 2015 12:18 am

Leden uit mijn gezelschap waren ook zeer enthousiast over Svartidaudi en Cult Of Fire ja. Ik heb beide bands links laten- niet omdat ik niet geintereseerd was, maar omdat ik verwachtte er niet 'in' te kunnen komen bij zulke sfeervolle optredens op zo'n druk festival met veel indrukken en verschillende muziek. Bovendien speelden beide bands ook erg laat s'nachts.

En Splijtzwam: jij maakt vast weer veel andere mooie dingen mee toch? :wink:

Gebruikersavatar
Splijtzwam
Berichten: 300
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:53 pm
Locatie: Druten

Re: Brutal Assault, 5-8 augustus 2015 @ Jaromer, Tsjechië

Bericht door Splijtzwam » wo aug 19, 2015 7:43 pm

Zekers. Zojuist nog met mijn twee dochtertjes naar de kinderboerderij geweest. Haast net zo leuk!

Plaats reactie