Dat misschien niet maar was mijn eerste kennismaking met Maiden en dat liet toch wel een onuitwisbare indruk achterJeroen schreef:Niet bepaald hun beste live document. Live At Donington is mijns inziens gaver.

Dat misschien niet maar was mijn eerste kennismaking met Maiden en dat liet toch wel een onuitwisbare indruk achterJeroen schreef:Niet bepaald hun beste live document. Live At Donington is mijns inziens gaver.
The Wickerman, 's nachts bij Wet & Wild. Ik luisterde toen al 'hardere' muziek in de vorm van Bon Jovi, Guns N' Roses, The Offspring en de complete Timelife Presents: Classic Rock reeks, maar metal was me echt nieuw. Dat was tevens het moment dat ik er achter kwam dat lang haar het tofste ooit was.Wessel schreef:Ik ben trouwens ook wel benieuwd wat het eerste Maiden-nummer is dat jullie hoorden (en of dat dan ook in jullie lijstje terug te vinden is)? Voor mij was dat The Number Of The Beast, op twaalfjarige leeftijd. Mij waren toen reeds verschillende rock- en punkbands ter oren gekomen, maar dit was wel het eerste waarmee ik een bovennatuurlijke klik maakte, vooral vanwege de dynamiek, grootsheid en sfeer van het geheel. Zodoende was Maiden voor mij, net zoals voor zoveel anderen, het vertrekpunt van mijn omzwervingen door de wondere wereld van de metal.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
Het eerste nummer van SSOASS, Moonchild, in januari 1990. Voor mij geldt hetzelfde, dit was mijn 'gateway' naar de metal.Wessel schreef:Ik ben trouwens ook wel benieuwd wat het eerste Maiden-nummer is dat jullie hoorden (en of dat dan ook in jullie lijstje terug te vinden is)? Voor mij was dat The Number Of The Beast, op twaalfjarige leeftijd. Mij waren toen reeds verschillende rock- en punkbands ter oren gekomen, maar dit was wel het eerste waarmee ik een bovennatuurlijke klik maakte, vooral vanwege de dynamiek, grootsheid en sfeer van het geheel. Zodoende was Maiden voor mij, net zoals voor zoveel anderen, het vertrekpunt van mijn omzwervingen door de wondere wereld van de metal.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
Ik ook. Ik zal verder wel de enige zijn, maar ik vind No More Lies echt een weergaloze track, net als Rainmaker, Montsegur, Paschendale, Dance Of Death, Face In The Sand en Journeyman.KoenM schreef:Het titelnummer, dat is je ware van die plaat. Ik heb het album Dance of Death ook redelijk hoog zitten.
Off-topic: @Dufniall wat een epische avatar eigenlijk.
Free to play hè, dus waarschijnlijk wel vol met microtransacties. Maar ben toch wel nieuwsgierig, we wachten het af!
Took schreef:dit is de setlist dus, blijkbaar:
Tja, waarom niet eigenlijk. Ik zie het alleen niet zo snel gebeuren en dan heb ik het vooral over Paul DiAnno. Blaze is een aardige gast en volgens mij zijn Maiden en hij toentertijd in redelijke harmonie uit elkaar gegaan. Met DiAnno ligt het een tikkie anders. Die heeft door de jaren heen regelmatig met modder lopen gooien.
Ik vond het concert met Blaze in Ahoy 1998 best vermakelijk eigenlijk, al had dat deels ook te maken met een goede opwarmer (Helloween). Blaze is geen Bruce Dickinson en het gordijn op de tweede ring was ronduit armoedig maar ik vond het concert best wel goed te pruimen eigenlijk, zeker in vergelijking met het concert in de Ijsselhallen drie jaar eerder.iron_dennis schreef:Wie zit er nu te wachten op Paul? Is geen schim meer van wie hij vroeger was door zijn ongezonde levensstijl. En ja Maiden met Blaze; heb ze in '98 in Ahoy gezien en dat was niet echt best. Het is geen slechte zanger maar zijn stem heb ik nooit echt bij Maiden vinden passen afgezien van the -X- Factor wat ik toch wel een gave plaat vind.
Gejat is wel erg kort door de bocht als je het complete artikel hebt gelezen.Lennert schreef:http://loudwire.com/iron-maiden-legal-d ... the-nomad/
Hoe heb ik dit gemist? Want ja, het is uitzonderlijk duidelijk dat deze teksten gejat zijn
"See the people walking pass
To see my eyes, are closed at last
As they pay their last respect to a man they (on) (on)
One by one, they pass me by
Son breakdown and start to cry
And the others glad to see it's happened
Mark my words my soul lives on
Please don't worry cause I've have gone
I've gone beyond to see the truth
While I consider my new - (youth)
When your time is close at hand
Maybe then you'll understand
Life down there is just a strange illusion
Just remember to be strong
And though you think your life's laugh
There's more space beyond your thine confusion
Mark my words my soul lives on
Please don't worry cause I've have gone
I've gone beyond to see the truth
While I consider my new - (youth)"