Releases 2015
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Berichten: 25343
- Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Releases 2015
Nieuwe plaat van Scanner is erg lekker. Power metal zoals ik het graag hoor. Weliswaar Duits, maar minus al te veel blije toestanden. Best stevig plaatje en een pak beter dan voorganger Scantropolis (Waarop nog een zangeres actief was), mede door de wat progressievere aanpak en zwaardere stukken. Solo's zijn zoals altijd bij deze groep om je vingers bij af te likken. Nieuwe zanger doet het ook erg goed. Blijft één van de betere Duitse metalbands. Doet wat mij betreft niet onder voor Gamma Ray, Iron Savior en Helloween, al is Scanner over het algemeen wat vooruitstrevender en zijn er niet of nauwelijks synths te horen. Past qua stijl prima in de rij van hun jaren '90 albums Mental Reservation en Ball Of The Damned.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
-
- Berichten: 155
- Lid geworden op: vr apr 17, 2015 6:31 pm
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Releases 2015
Ik ben meestal niet weg van power metal, maar The Judgement van Scanner is hier zeker een uitzondering op. Venijnige power met fantastische solo's. Heerlijk.
-
- Berichten: 155
- Lid geworden op: vr apr 17, 2015 6:31 pm
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Releases 2015
Eye of Providence van The Agonist bevalt me erg goed. Af en toe lijkt het misschien wat te veel op Within Temptation en is het een beetje doorsnee, maar in combinatie met de death metal is het wat mij betreft toch een interessant album.
Re: Releases 2015
Het zit er alweer voor driekwart op voor 2015. Qua releases eigenlijk al meer, aangezien er in december normaal gesproken amper nog wat interessants uitkomt.
Dit vond ik de moeite waard tot nu toe:
Abhorrent Decimation - Miasmic Mutation
Abjvration - The Unquenchable Pyre
Abyssal - Antikatastaseis
Acrania - Fearless
Ad Nauseam - Nihil Quam Vacuitas Ordinatum Est
Adversarial - Death, Endless Nothing and the Black Knife of Nihilism
Akhlys - The Dreaming I
Alda - Passage
Alkaloid - The Malkuth Grimoire
All Them Witches - A Sweet Release
Alustrium - A Tunnel to Eden
Amestigon - Thier
Amiensus - Ascension
An Autumn for Crippled Children - The Long Goodbye
Angellore - La Litanie des Cendres
Arcane Order, The - Cult of None
Archivist - Archivist
Árstíðir Lífsins - Aldaföðr Ok Munka Dróttinn
August Burns Red - Found In Far Away Places
Autokrator - Autokrator
Bell Witch - Four Phantoms
Between the Buried and Me - Coma Ecliptic
Black Breath - Slaves Beyond Death
Black Dahlia Murder, The - Abysmal
Black Queen - The Directress
Blind Guardian - Beyond the Red Mirror
Blood of the Black Owl - WARmth
Borgne - Règne des Morts
Bosse-de-Nage - All Fours
Cain's Offering - Stormcrow
Cattle Decapitation - The Anthropocene Extinction
Cloud Rat - Qliphoth
Corpo-Mente - Corpo-Mente
Cradle of Filth - Hammer of the Witches
Crinn, The - Shadowbreather
Crowhurst - Crowhurst
Cruciamentum - Charnel Passages
Deafheaven - New Bermuda
Defaced - Forging the Sanctuary
Dekadent - Veritas
Desert Storm - Omniscient
Dødheimsgard - A Umbra Omega
Dopethrone - Hochelaga
Dreadnought - Bridging Realms
Drowning the Light - From the Abyss
Dumbsaint - Panorama, In Ten Pieces
Dystopia Nå! - Dweller on the Threshold
Elder - Lore
Embodied Torment - Liturgy of Ritual Execution
Enabler - Fail to Feel Safe
Endless Melancholy - Her Name in a Language of Stars
Enslaved - In Times
Eschaton - Sentinel Apocalypse
Ethereal Shroud - They Became the Falling Ash
False - Untitled
Forest of Stars, A - Beware the Sword You Cannot See
Forgotten Winter - Vinda
Forndom - Flykt
George Kollias - Invictus
Ghost - Meliora
Ghost Bath - Moonlover
God Mother - Maktbehov
GosT - Behemoth
Grift - Syner
Grimoire - l'Aorasie des Spectres Rêveurs
Hate Eternal - Infernus
Hope Drone - Cloak of Ash
Immortal Bird - Empress/Abscess
Imperial Triumphant - Abyssal Gods
In Cauda Venenum - In Cauda Venenum
Infernal War - Axiom
Irreversible Mechanism - Infinite Fields
Iskra - Ruins
Izah - Sistere
Kill, The - Kill Them… All
King Parrot - Dead Set
Krallice - Ygg Huur
Kroda - GinnungaGap GinnungaGaldr GinnungaKaos
Kronos - Arisen New Era
Leviathan - Scar Sighted
Loathing Requiem, A - Acolytes Eternal
Lustre - Blossom
Lychgate - An Antidote for the Glass Pill
Melechesh - Enki
Merdarahta - As the Dark Clouds Swept Away We Could See the Sunset
Mesarthim - Isolate
Mgła - Exercises in Futility
Midnight Odyssey - Shards of Silver Fade
Misþyrming - Söngvar Elds Og Óreiðu
Monolord - Vænir
Muse - Drones
Nails - Obscene Humanity
Necro Deathmort - Volume.2
Nile - What Should Not Be Unearthed
Norse - Pest
Obsequiae - Aria of Vernal Tombs
Orden Ogan - Ravenhead
Ossiyan - Hardrada
Perturbator - Nocturne City
Pneuma Hagion - Trinity I
Psycroptic - Psycroptic
Raised Fist - From the North
Regarde les Hommes Tomber - Exile
Sarpanitum - Blessed Be My Brothers
Schönesende - Schönesende
Shaidar Logoth - Chapter II: The Ritualist
Shape of Despair - Monotony Fields
Shining - IX - Everyone, Everything, Everywhere, Ends
Skeletal Remains - Condemned to Misery
Skinless - Only the Ruthless Remain
Slugdge - Dim and Slimeridden Kingdoms
Sorrow Plagues - An Eternity of Solitude
Sothoth - Rise to Conquer
Sparrow - Skin and Bone
Spectral Lore - Voyager
Sulphur Aeon - Gateway to the Antisphere
Sunset in the 12th House - Mozaic
Sylosis - Dormant Heart
Tau Cross - Tau Cross
Throes - Disassociation
Trials - This Ruined World
Tribulation - The Children of the Night
Trna - Pattern of Infinity
Tyranny - Aeons in Tectonic Interment
Undergang - Døden Læger Alle Sår
Unjustly Labeled - Beholder
Vintage Caravan, The - Arrival
Violet Cold - Desperate Dreams
Wiegedood - De Doden Hebben Het Goed
Wilderun - Sleep at the Edge of the Earth
XII Boar - Pitworthy
En ja, een top 10 wordt weer iets voor februari of maart ben ik bang.
Dit vond ik de moeite waard tot nu toe:
Abhorrent Decimation - Miasmic Mutation
Abjvration - The Unquenchable Pyre
Abyssal - Antikatastaseis
Acrania - Fearless
Ad Nauseam - Nihil Quam Vacuitas Ordinatum Est
Adversarial - Death, Endless Nothing and the Black Knife of Nihilism
Akhlys - The Dreaming I
Alda - Passage
Alkaloid - The Malkuth Grimoire
All Them Witches - A Sweet Release
Alustrium - A Tunnel to Eden
Amestigon - Thier
Amiensus - Ascension
An Autumn for Crippled Children - The Long Goodbye
Angellore - La Litanie des Cendres
Arcane Order, The - Cult of None
Archivist - Archivist
Árstíðir Lífsins - Aldaföðr Ok Munka Dróttinn
August Burns Red - Found In Far Away Places
Autokrator - Autokrator
Bell Witch - Four Phantoms
Between the Buried and Me - Coma Ecliptic
Black Breath - Slaves Beyond Death
Black Dahlia Murder, The - Abysmal
Black Queen - The Directress
Blind Guardian - Beyond the Red Mirror
Blood of the Black Owl - WARmth
Borgne - Règne des Morts
Bosse-de-Nage - All Fours
Cain's Offering - Stormcrow
Cattle Decapitation - The Anthropocene Extinction
Cloud Rat - Qliphoth
Corpo-Mente - Corpo-Mente
Cradle of Filth - Hammer of the Witches
Crinn, The - Shadowbreather
Crowhurst - Crowhurst
Cruciamentum - Charnel Passages
Deafheaven - New Bermuda
Defaced - Forging the Sanctuary
Dekadent - Veritas
Desert Storm - Omniscient
Dødheimsgard - A Umbra Omega
Dopethrone - Hochelaga
Dreadnought - Bridging Realms
Drowning the Light - From the Abyss
Dumbsaint - Panorama, In Ten Pieces
Dystopia Nå! - Dweller on the Threshold
Elder - Lore
Embodied Torment - Liturgy of Ritual Execution
Enabler - Fail to Feel Safe
Endless Melancholy - Her Name in a Language of Stars
Enslaved - In Times
Eschaton - Sentinel Apocalypse
Ethereal Shroud - They Became the Falling Ash
False - Untitled
Forest of Stars, A - Beware the Sword You Cannot See
Forgotten Winter - Vinda
Forndom - Flykt
George Kollias - Invictus
Ghost - Meliora
Ghost Bath - Moonlover
God Mother - Maktbehov
GosT - Behemoth
Grift - Syner
Grimoire - l'Aorasie des Spectres Rêveurs
Hate Eternal - Infernus
Hope Drone - Cloak of Ash
Immortal Bird - Empress/Abscess
Imperial Triumphant - Abyssal Gods
In Cauda Venenum - In Cauda Venenum
Infernal War - Axiom
Irreversible Mechanism - Infinite Fields
Iskra - Ruins
Izah - Sistere
Kill, The - Kill Them… All
King Parrot - Dead Set
Krallice - Ygg Huur
Kroda - GinnungaGap GinnungaGaldr GinnungaKaos
Kronos - Arisen New Era
Leviathan - Scar Sighted
Loathing Requiem, A - Acolytes Eternal
Lustre - Blossom
Lychgate - An Antidote for the Glass Pill
Melechesh - Enki
Merdarahta - As the Dark Clouds Swept Away We Could See the Sunset
Mesarthim - Isolate
Mgła - Exercises in Futility
Midnight Odyssey - Shards of Silver Fade
Misþyrming - Söngvar Elds Og Óreiðu
Monolord - Vænir
Muse - Drones
Nails - Obscene Humanity
Necro Deathmort - Volume.2
Nile - What Should Not Be Unearthed
Norse - Pest
Obsequiae - Aria of Vernal Tombs
Orden Ogan - Ravenhead
Ossiyan - Hardrada
Perturbator - Nocturne City
Pneuma Hagion - Trinity I
Psycroptic - Psycroptic
Raised Fist - From the North
Regarde les Hommes Tomber - Exile
Sarpanitum - Blessed Be My Brothers
Schönesende - Schönesende
Shaidar Logoth - Chapter II: The Ritualist
Shape of Despair - Monotony Fields
Shining - IX - Everyone, Everything, Everywhere, Ends
Skeletal Remains - Condemned to Misery
Skinless - Only the Ruthless Remain
Slugdge - Dim and Slimeridden Kingdoms
Sorrow Plagues - An Eternity of Solitude
Sothoth - Rise to Conquer
Sparrow - Skin and Bone
Spectral Lore - Voyager
Sulphur Aeon - Gateway to the Antisphere
Sunset in the 12th House - Mozaic
Sylosis - Dormant Heart
Tau Cross - Tau Cross
Throes - Disassociation
Trials - This Ruined World
Tribulation - The Children of the Night
Trna - Pattern of Infinity
Tyranny - Aeons in Tectonic Interment
Undergang - Døden Læger Alle Sår
Unjustly Labeled - Beholder
Vintage Caravan, The - Arrival
Violet Cold - Desperate Dreams
Wiegedood - De Doden Hebben Het Goed
Wilderun - Sleep at the Edge of the Earth
XII Boar - Pitworthy
En ja, een top 10 wordt weer iets voor februari of maart ben ik bang.
NOT MY FUCKING TEMPO
- Hieronimus
- Berichten: 31826
- Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
- Locatie: Hutje in het bos
Re: Releases 2015
Grappig dat dan de band uit je avatar ontbreekt in deze lijst.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- Hieronimus
- Berichten: 31826
- Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
- Locatie: Hutje in het bos
Re: Releases 2015
NOT MY FUCKING TEMPO
Re: Releases 2015
waarom tot dan wachten? Als je in juni/juli terugkijkt heb je weer een andere lijst. En rond deze tijd volgend jaar is 't weer anders. Kun je dus net zo goed begin januari wat in elkaar draaien. Het is niet alsof je lijst in feb/maart compleet is...Tox schreef: En ja, een top 10 wordt weer iets voor februari of maart ben ik bang.
Re: Releases 2015
Toppers tot nu toe:
ARCTURUS - Arcturian
SOILWORK - The Ride Majestic
CRUCIAMENTUM - Charnel Passages
Ook best goed:
TRIBULATION - The Children of the Night
KEEP OF KALESSIN - Epistemology
ARCTURUS - Arcturian
SOILWORK - The Ride Majestic
CRUCIAMENTUM - Charnel Passages
Ook best goed:
TRIBULATION - The Children of the Night
KEEP OF KALESSIN - Epistemology
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
- innuendo
- Lult over cdtjes
- Berichten: 22680
- Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
- Locatie: Eindhoven
Re: Releases 2015
Ik heb flink wat tegenvallers of gewoon ronduit troep gehoord dit jaar, maar gelukkig staan daar ook de topplaten tegenover. Mijn lijstje met kanshebbers voor de top 10 ziet er voorlopig zo uit:
1. Sorcerer - In the Shadow of the Inverted Cross
2. Elder - Lore
3. Magister Templi - Into Duat
4. Crypt Sermon - Out of the Garden
5. Mondo Drag - Mondo Drag
6. Death Dealer - Hallowed Ground
7. Hills - Frid
8. Death Alley - Black Magick Boogieland
9. Terminus - The Reaper's Spiral
10. Kadavar - Berlin
11. Trial - Vessel
12. Seremonia - Kristalliarkki
13. Enforcer - From Beyond
Eervolle vermeldingen in willekeurige volgorde:
Lucifer - Lucifer I
Infernal Manes - Infernal Manes
Visigoth - The Revenant King
Manilla Road - The Blessed Curse
Acid King - Middle of Nowhere, Center of Everywhere
Helloween - My God-Given Right
The Vintage Caravan - Arrival
Fogg - High Testament
Galley Beggar - Silence and Tears
Year of the Goat - The Unspeakable
Ironsword - None but the Brave
Graveyard - Innocence & Decadence
Satan - Atom by Atom
Vidunder - Oracles and Prophets
1. Sorcerer - In the Shadow of the Inverted Cross
2. Elder - Lore
3. Magister Templi - Into Duat
4. Crypt Sermon - Out of the Garden
5. Mondo Drag - Mondo Drag
6. Death Dealer - Hallowed Ground
7. Hills - Frid
8. Death Alley - Black Magick Boogieland
9. Terminus - The Reaper's Spiral
10. Kadavar - Berlin
11. Trial - Vessel
12. Seremonia - Kristalliarkki
13. Enforcer - From Beyond
Eervolle vermeldingen in willekeurige volgorde:
Lucifer - Lucifer I
Infernal Manes - Infernal Manes
Visigoth - The Revenant King
Manilla Road - The Blessed Curse
Acid King - Middle of Nowhere, Center of Everywhere
Helloween - My God-Given Right
The Vintage Caravan - Arrival
Fogg - High Testament
Galley Beggar - Silence and Tears
Year of the Goat - The Unspeakable
Ironsword - None but the Brave
Graveyard - Innocence & Decadence
Satan - Atom by Atom
Vidunder - Oracles and Prophets
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Re: Releases 2015
Sowieso in de top 10:
Ghost – Meliora
Old Wounds – The Suffering Spirit
Halshug – Blodets Bånd
Ghost Bath – Moonlover
Resterende kanshebbers voor een top 10 positie:
Cruel Hand – The Negatives
Fluisteraars - Luwte
Wiegedood – De Doden Hebben Het Goed
Entrails – Obliteration
Deafheaven – New Bermuda
Black Breath – Slaves Beyond Death
Teethgrinder – Misantrophy
Torche – Restarter
Xibalba – Tierra y Libertad
Call Of The Void – Ageless
Kjeld – Skym
The Midnight Ghost Train – Cold Was The Ground
An Autumn For Cripled Children – The Long Goodbye
High On Fire - Luminiferous
Violet Cold – Desperate Dreams
Primitive Man – Home Is Were The Hatred Is
Napalm Death – Apex Predator – Easy Meat
Ghost – Meliora
Old Wounds – The Suffering Spirit
Halshug – Blodets Bånd
Ghost Bath – Moonlover
Resterende kanshebbers voor een top 10 positie:
Cruel Hand – The Negatives
Fluisteraars - Luwte
Wiegedood – De Doden Hebben Het Goed
Entrails – Obliteration
Deafheaven – New Bermuda
Black Breath – Slaves Beyond Death
Teethgrinder – Misantrophy
Torche – Restarter
Xibalba – Tierra y Libertad
Call Of The Void – Ageless
Kjeld – Skym
The Midnight Ghost Train – Cold Was The Ground
An Autumn For Cripled Children – The Long Goodbye
High On Fire - Luminiferous
Violet Cold – Desperate Dreams
Primitive Man – Home Is Were The Hatred Is
Napalm Death – Apex Predator – Easy Meat
Re: Releases 2015
Geen Defeater of Blacklisted?Siego schreef:Sowieso in de top 10:
Ghost – Meliora
Old Wounds – The Suffering Spirit
Halshug – Blodets Bånd
Ghost Bath – Moonlover
Resterende kanshebbers voor een top 10 positie:
Cruel Hand – The Negatives
Fluisteraars - Luwte
Wiegedood – De Doden Hebben Het Goed
Entrails – Obliteration
Deafheaven – New Bermuda
Black Breath – Slaves Beyond Death
Teethgrinder – Misantrophy
Torche – Restarter
Xibalba – Tierra y Libertad
Call Of The Void – Ageless
Kjeld – Skym
The Midnight Ghost Train – Cold Was The Ground
An Autumn For Cripled Children – The Long Goodbye
High On Fire - Luminiferous
Violet Cold – Desperate Dreams
Primitive Man – Home Is Were The Hatred Is
Napalm Death – Apex Predator – Easy Meat
Re: Releases 2015
Oeh even snel toevoegen aan de lijst hierboven:
Ævangelist - Enthrall to the Void of Bliss
Ouroboros - Emanations
Ævangelist - Enthrall to the Void of Bliss
Ouroboros - Emanations
NOT MY FUCKING TEMPO
Re: Releases 2015
neeDen schreef: Geen Defeater of Blacklisted?
Re: Releases 2015
Ik heb het idee redelijk wat geluisterd te hebben maar er is weinig dat echt pakkend bleef.
Tot nu toe zou ik in mijn top 10 hebben:
A Forest of Stars - Beware the Sword You Cannot See
Akhlys - The Dreaming I
Cruciamentum - Charnel Passages
Dødheimsgard - A Umbra Omega
Fluisteraars - Luwte
Lychgate - An Antidote for the Glass Pill
Misþyrming - Söngvar Elds Og Óreiðu
Nog (meer) te luisteren:
Alda - Passage
Árstíðir Lífsins - Aldaföðr Ok Munka Dróttinn
Mgła - Exercises in Futility
Napalm Death – Apex Predator – Easy Meat
(met dank aan Tox z'n uitgebreide lijst)
Tot nu toe zou ik in mijn top 10 hebben:
A Forest of Stars - Beware the Sword You Cannot See
Akhlys - The Dreaming I
Cruciamentum - Charnel Passages
Dødheimsgard - A Umbra Omega
Fluisteraars - Luwte
Lychgate - An Antidote for the Glass Pill
Misþyrming - Söngvar Elds Og Óreiðu
Nog (meer) te luisteren:
Alda - Passage
Árstíðir Lífsins - Aldaföðr Ok Munka Dróttinn
Mgła - Exercises in Futility
Napalm Death – Apex Predator – Easy Meat
(met dank aan Tox z'n uitgebreide lijst)
Re: Releases 2015
Ik verwacht heel veel van de aanstaande Draconian, maar verder heb ik vooral veel (NL) Black in de top-10
- Draconian
- Lult over cdtjes
- Berichten: 11068
- Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
- Locatie: De Geitenberg
Re: Releases 2015
Tot nu toe:
1. Violet Cold – Desperate Dreams
2. Enslaved – In Times
3. Symphony X – Underworld
4. IZAH – Sistere
5. Amiensus – Ascension
6. Mgla – Exercises In Futility
7. Arcturus – Arcturian
8. Iron Maiden – The Book Of Souls
9. Jorn Lande & Trond Holter – Dracula: Swing Of Death
10. Drudkh – A Furrow Cut Short
Daar komt wellicht nog bij:
Deafheaven - New Bermuda
Hope Drone - Cloak Of Ash
Locrian - Infinite Dissolution
Steven Wilson - Hand. Cannot. Erase
1. Violet Cold – Desperate Dreams
2. Enslaved – In Times
3. Symphony X – Underworld
4. IZAH – Sistere
5. Amiensus – Ascension
6. Mgla – Exercises In Futility
7. Arcturus – Arcturian
8. Iron Maiden – The Book Of Souls
9. Jorn Lande & Trond Holter – Dracula: Swing Of Death
10. Drudkh – A Furrow Cut Short
Daar komt wellicht nog bij:
Deafheaven - New Bermuda
Hope Drone - Cloak Of Ash
Locrian - Infinite Dissolution
Steven Wilson - Hand. Cannot. Erase
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Berichten: 25625
- Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Releases 2015
Dit is voor mij het beste jaar ooit. Ik heb teveel moois gehoord. Oude bands stellen niet teleur (Maiden, Queensryche, Manilla Road, Paradise Lost), terwijl relatief nieuwe acts (A Forest Of Stars en Ereb Altor) ineens de mooiste muziek ooit maken. Ik denk dat mijn top 10 dit jaar uitzonderlijk weinig heavy/power zal hebben, en vooral avant-gardistische symfo black/doom. Tevens het eerste jaar waarin ik alle cd's die ik wil horen ook meteen heb kunnen kopen.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
-
- Berichten: 3089
- Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
- Locatie: Rijssen
Re: Releases 2015
De grootste tegenvaller van dit jaar is toch wel Trivium. Wat een ongeïnspireerde, slappe hap. De zang is eentonig (alleen maar clean!), de nummers zijn inwisselbaar en soft. Het lijkt wel Knuffelrock 12
Re: Releases 2015
Ik heb Trivium eerlijk gezegd nooit echt boeiend gevonden.
Top 10 ga ik mij dit weekend over buigen.
Top 10 ga ik mij dit weekend over buigen.
Re: Releases 2015
Helemaal mee eens! Altijd een leuke band gevonden maar dit album valt zwaar tegen. Zitten een paar leuke nummers bij maar de meeste nummers lijken vooral een ego trip van de zanger om van allerlei zangstijlen te experimenteren.Iron Maiden schreef:De grootste tegenvaller van dit jaar is toch wel Trivium. Wat een ongeïnspireerde, slappe hap. De zang is eentonig (alleen maar clean!), de nummers zijn inwisselbaar en soft. Het lijkt wel Knuffelrock 12
De nieuwe Parkway Drive daarentegen vind ik wel heel erg vet. Ze laten zien dat ze ondanks dat ze iets softer en catchier zijn geworden toch een geweldige cd kunnen afleveren.
- Splijtzwam
- Berichten: 300
- Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:53 pm
- Locatie: Druten
Re: Releases 2015
Mee eens. Parkway drive is niet meer recht toe recht aan beuken, maar is wat catchier. Een prima keuze, anders was de rek er een beetje uit geeest denk ik. Ze laten duidelijk zien meer in hun mars te hebben zonder echt commercieel te worden. Vooral het nummer Crushed vind ik heerlijk!
- Hieronimus
- Berichten: 31826
- Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
- Locatie: Hutje in het bos
Re: Releases 2015
De nummer één is mij al duidelijk:
A Forest of Stars - Beware the Sword You Cannot See
Ongelooflijke samensmelting van stijlen: black metal, folk, doom, klassiek, gecombineerd met een kippenvel-opwekkende sfeer. Wat een album.
Mgła's Exercises in Futility lijkt me wel goed voor een nummer twee: innovatieve black metal riffs over maniakale drums. Die cymbals op V, mijn god.
The Children of the Night van Tribulation rockt met een lekker black metal-randje, Stellar van Der Weg Einer Freiheit heeft een aantal hypnotiserende riffs zoals ik die graag hoor in black metal (Die Letzte Sonne!) en Leprous zet met Congregation wéér een album neer dat terecht progressief kan worden genoemd. The Anthropocene Extinction van Cattle Decapitation blaast al deze bands een paar tijdperken heen en weer: wat een geweld! Blazende death/grind op z'n extreemst.
Dan is er een aantal albums dat ik nog eens nader moet beluisteren en die me in eerste instantie niet compleet overtuigden:
Barren Earth - On Lonely Towers: fijne doom/death met een progressieve inslag. Nu met de zanger van Hamferð, lekker dus!
Between the Buried and Me - Coma Ecliptic: weer een album dat alle kanten op gaat, dwars door alle genres heen op een basis van progressieve metalcore.
Cradle of Filth - Hammer of the Witches: wat ik overal lees is dat ze een peper in de kont gestoken hebben gekregen. Inderdaad! De nieuwe gitaristen leggen wat lekkere nieuwe riffs neer en de nummers klinken een stuk interessanter dan eerst.
Downfall of Nur - Umbras de Barbagia: atmosferische black/folk metal uit Argentinië. Denk Saor, maar dan uit andere regionen.
Drudkh - A Furrow Cut Short: deze heren blijven doen wat ze goed doen, maar nu pakt de rauwe black metal nog rauwer uit, lijkt het. Geen tierelantijntjes, maar alleen maar rauwe riffs.
Enslaved - In Times: tja. Ik heb het idee dat ze soms te ambitieus te werk gaan, de twijfel die ik bij de vorige albums ook al had. De nummers worden maar langer, maar lijken niet altijd ergens heen te gaan. Niettemin, toch wat genietbare stukken!
Galar - De Gjenlevende: melodische black metal met een fagot? Toe maar!
Ghost - Meliora: toch wel erg vermakelijke occult rock. Te catchy om te negeren.
Glaciation - Sur les Falaises de Marbre: Franse black metal met aparte songstructuren. Met dank aan Neige, Winterhalter, Hreidmarr e.a.
Melechesh - Enki: wat bláást dat eerste nummer! Furieuze black metal met een midden-oosterlijke inslag. Jammer genoeg overtuigen de nummers daarna wat minder...
My Dying Bride - Feel the Misery: ook hier geldt dat het openingsnummer me enorm intrigeert, maar de rest van dit heftige gothic/doom album moet nog verder overtuigen.
Solefald - World Metal. Kosmopolis Nord: ik was eerst helemaal wild van dit avantgardistische breiwerk van de Noorse progressievelingen, maar nu merk ik dat ik eigenlijk maar een klein handje vol nummers vaker luister. Maar die nummers zijn er dan ook wel naar!
Shining - IX - Everyone, Everything, Everywhere, Ends: depressieve black metal die allang niet meer zo depressief is. Ten opzichte van de vorige albums veranderde er niet zoveel, maar het album is voorbij voordat ik weet wat er echt gebeurd is. Dat kan iets goeds zijn, maar in dit geval blijft er gewoon weinig hangen bij mij.
Sulphur Aeon - Gateway to the Antisphere: lompe death metal + Cthulhu? Lekker vet geluid? Allemaal dik voor mekaar.
Tempel - The Moon Lit Our Path: instrumentele progressieve metal met een zware stoner/post-metal inslag. Sommige stukken refereren naar Opeth; of, liever gezegd, de Opeth zoals ik die nu graag had willen horen!
Wilderun - Sleep at the Edge of the Earth: folk metal die het een stuk epischer aanpakt. Het is geen viking en geen pagan metal zoals ik dat gewend ben van Moonsorrow, nee, het blijft folk, maar dan grootser!
Nog te beluisteren:
Eïs - Bannstein: ijskoude Duitse black metal die blaast als een winterse wind, dat is wat ik gewend ben van hun. We gaan het meemaken.
Loch Vostok - From These Waters: ietwat progressieve thrash-achtige dingen? De vorige albums raakten me soms goed, soms niet zo, dus ik ben benieuwd.
Panopticon - Autumn Eternal: hun vorige, Roads to the North, was heel erg degelijke atmosferische black metal, dus deze nieuwe moet hoge verwachtingen inlossen.
Secrets of the Moon - Sun: blijkt toch opeens dat deze heren dit jaar ook nog met een album komen! De orthodoxe black metal van Seven Bells is me steeds beter gaan bevallen, dus ik kijk reikhalzend uit naar dit album.
Sunn O))) - Kannon: zwaarst. Waar komen de drone-mannen deze keer mee op de proppen?
Swallow The Sun - Songs From The North I, II & III: een drieluik van doom/death, lichtere akoestische stukken en funeral doom. Dit gaat of heel erg goed of 'meh'.
Genoeg te beluisteren naast alle albums van vorige jaren, oef!
A Forest of Stars - Beware the Sword You Cannot See
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Ongelooflijke samensmelting van stijlen: black metal, folk, doom, klassiek, gecombineerd met een kippenvel-opwekkende sfeer. Wat een album.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Mgła's Exercises in Futility lijkt me wel goed voor een nummer twee: innovatieve black metal riffs over maniakale drums. Die cymbals op V, mijn god.
The Children of the Night van Tribulation rockt met een lekker black metal-randje, Stellar van Der Weg Einer Freiheit heeft een aantal hypnotiserende riffs zoals ik die graag hoor in black metal (Die Letzte Sonne!) en Leprous zet met Congregation wéér een album neer dat terecht progressief kan worden genoemd. The Anthropocene Extinction van Cattle Decapitation blaast al deze bands een paar tijdperken heen en weer: wat een geweld! Blazende death/grind op z'n extreemst.
Dan is er een aantal albums dat ik nog eens nader moet beluisteren en die me in eerste instantie niet compleet overtuigden:
Barren Earth - On Lonely Towers: fijne doom/death met een progressieve inslag. Nu met de zanger van Hamferð, lekker dus!
Between the Buried and Me - Coma Ecliptic: weer een album dat alle kanten op gaat, dwars door alle genres heen op een basis van progressieve metalcore.
Cradle of Filth - Hammer of the Witches: wat ik overal lees is dat ze een peper in de kont gestoken hebben gekregen. Inderdaad! De nieuwe gitaristen leggen wat lekkere nieuwe riffs neer en de nummers klinken een stuk interessanter dan eerst.
Downfall of Nur - Umbras de Barbagia: atmosferische black/folk metal uit Argentinië. Denk Saor, maar dan uit andere regionen.
Drudkh - A Furrow Cut Short: deze heren blijven doen wat ze goed doen, maar nu pakt de rauwe black metal nog rauwer uit, lijkt het. Geen tierelantijntjes, maar alleen maar rauwe riffs.
Enslaved - In Times: tja. Ik heb het idee dat ze soms te ambitieus te werk gaan, de twijfel die ik bij de vorige albums ook al had. De nummers worden maar langer, maar lijken niet altijd ergens heen te gaan. Niettemin, toch wat genietbare stukken!
Galar - De Gjenlevende: melodische black metal met een fagot? Toe maar!
Ghost - Meliora: toch wel erg vermakelijke occult rock. Te catchy om te negeren.
Glaciation - Sur les Falaises de Marbre: Franse black metal met aparte songstructuren. Met dank aan Neige, Winterhalter, Hreidmarr e.a.
Melechesh - Enki: wat bláást dat eerste nummer! Furieuze black metal met een midden-oosterlijke inslag. Jammer genoeg overtuigen de nummers daarna wat minder...
My Dying Bride - Feel the Misery: ook hier geldt dat het openingsnummer me enorm intrigeert, maar de rest van dit heftige gothic/doom album moet nog verder overtuigen.
Solefald - World Metal. Kosmopolis Nord: ik was eerst helemaal wild van dit avantgardistische breiwerk van de Noorse progressievelingen, maar nu merk ik dat ik eigenlijk maar een klein handje vol nummers vaker luister. Maar die nummers zijn er dan ook wel naar!
Shining - IX - Everyone, Everything, Everywhere, Ends: depressieve black metal die allang niet meer zo depressief is. Ten opzichte van de vorige albums veranderde er niet zoveel, maar het album is voorbij voordat ik weet wat er echt gebeurd is. Dat kan iets goeds zijn, maar in dit geval blijft er gewoon weinig hangen bij mij.
Sulphur Aeon - Gateway to the Antisphere: lompe death metal + Cthulhu? Lekker vet geluid? Allemaal dik voor mekaar.
Tempel - The Moon Lit Our Path: instrumentele progressieve metal met een zware stoner/post-metal inslag. Sommige stukken refereren naar Opeth; of, liever gezegd, de Opeth zoals ik die nu graag had willen horen!
Wilderun - Sleep at the Edge of the Earth: folk metal die het een stuk epischer aanpakt. Het is geen viking en geen pagan metal zoals ik dat gewend ben van Moonsorrow, nee, het blijft folk, maar dan grootser!
Nog te beluisteren:
Eïs - Bannstein: ijskoude Duitse black metal die blaast als een winterse wind, dat is wat ik gewend ben van hun. We gaan het meemaken.
Loch Vostok - From These Waters: ietwat progressieve thrash-achtige dingen? De vorige albums raakten me soms goed, soms niet zo, dus ik ben benieuwd.
Panopticon - Autumn Eternal: hun vorige, Roads to the North, was heel erg degelijke atmosferische black metal, dus deze nieuwe moet hoge verwachtingen inlossen.
Secrets of the Moon - Sun: blijkt toch opeens dat deze heren dit jaar ook nog met een album komen! De orthodoxe black metal van Seven Bells is me steeds beter gaan bevallen, dus ik kijk reikhalzend uit naar dit album.
Sunn O))) - Kannon: zwaarst. Waar komen de drone-mannen deze keer mee op de proppen?
Swallow The Sun - Songs From The North I, II & III: een drieluik van doom/death, lichtere akoestische stukken en funeral doom. Dit gaat of heel erg goed of 'meh'.
Genoeg te beluisteren naast alle albums van vorige jaren, oef!
Laatst gewijzigd door Hieronimus op vr okt 16, 2015 9:37 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- Scream filled Silence
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm
Re: Releases 2015
God o god, wat was dit een vet jaar tot nu toe! Wederom ontzettend veel nieuwe dingen ontdekt en qua black metal was het een feestje. Ik ga nog geen waardeoordelen uitspreken, dat komt aan het einde van het jaar wel, als de definitieve lijstjes komen. Dit heeft tot nu toe indruk op mij gemaakt:
Bosse de Nage - All Fours
Prachtig, ietwat in de lijn met Deafheaven, progressief geïnterpreteerde black metal met een zanger die een fijne strot heeft.
Cattle Decapitation - The Antropocene Extinction
Ondertekende heeft in de regel niet zoveel op met death metal, als narrow minded blekkie. Maar gvd wat een achterlijk plaat is dit!!! Compositioneel een huzarenstukje met zanglijnen die verbluffen. Waanzinnig album dit!
A Swarm of the Sun - The Rifts
Logge gedragen zwarte ellende, met enkel cleane zang. Voor de dagen dat je somberen uit je raam wilt kijken naar sneeuwstormen en het volume op 10 zet. Solide werk!
Kjeld - Skym
Van eigen bodem. Wat een feest. Degelijke black metal, zuiver en dik geproduceerd en een feest voor het oor. Grijs gedraaid deze plaat! Boos en giftig met volume en bombast.
Mgla - Exercisis in Futility
Groeiplaat tot en met. Dit wordt gaver met de keer dat je het luistert. In eerste instantie kom het net wat te gepolijst en tam over, maar na verloop van tijd kruipt dit onder je vel en neem het bezit van je. Meesterlijk goed uitgewerkt. Klasse en volwassen black metal.
En dan heb ik het nog niet gehad over:
Hope Drone - Cloak of Ash
Druid - Druid
Ethereal Shroud - They became the falling Ash
Imperial Triumphant - Asbyssal Gods
Ghostbath - Moonlover
Mourning Mist - Mourning Mist
Akhlys - The Dreaming of I
Dodheimsgard - A Umbra Omega
Leviathan - Scar Sighted
Outre - Ghost Chants
A Forrest of Stars - Beware of the Sword you cannot see
An Autumn for Crippled Children - The Long Goodbye
Deafheaven - The New Bermuda
Daarnaast ben ik zeer benieuwd naar:
Panopticon - Autumn Eternal
En of Nokturnal Mortem nog met nieuw werk op de proppen komt.
Bosse de Nage - All Fours
Prachtig, ietwat in de lijn met Deafheaven, progressief geïnterpreteerde black metal met een zanger die een fijne strot heeft.
Cattle Decapitation - The Antropocene Extinction
Ondertekende heeft in de regel niet zoveel op met death metal, als narrow minded blekkie. Maar gvd wat een achterlijk plaat is dit!!! Compositioneel een huzarenstukje met zanglijnen die verbluffen. Waanzinnig album dit!
A Swarm of the Sun - The Rifts
Logge gedragen zwarte ellende, met enkel cleane zang. Voor de dagen dat je somberen uit je raam wilt kijken naar sneeuwstormen en het volume op 10 zet. Solide werk!
Kjeld - Skym
Van eigen bodem. Wat een feest. Degelijke black metal, zuiver en dik geproduceerd en een feest voor het oor. Grijs gedraaid deze plaat! Boos en giftig met volume en bombast.
Mgla - Exercisis in Futility
Groeiplaat tot en met. Dit wordt gaver met de keer dat je het luistert. In eerste instantie kom het net wat te gepolijst en tam over, maar na verloop van tijd kruipt dit onder je vel en neem het bezit van je. Meesterlijk goed uitgewerkt. Klasse en volwassen black metal.
En dan heb ik het nog niet gehad over:
Hope Drone - Cloak of Ash
Druid - Druid
Ethereal Shroud - They became the falling Ash
Imperial Triumphant - Asbyssal Gods
Ghostbath - Moonlover
Mourning Mist - Mourning Mist
Akhlys - The Dreaming of I
Dodheimsgard - A Umbra Omega
Leviathan - Scar Sighted
Outre - Ghost Chants
A Forrest of Stars - Beware of the Sword you cannot see
An Autumn for Crippled Children - The Long Goodbye
Deafheaven - The New Bermuda
Daarnaast ben ik zeer benieuwd naar:
Panopticon - Autumn Eternal
En of Nokturnal Mortem nog met nieuw werk op de proppen komt.
Re: Releases 2015
Deze gaan zeker meedoen om mijn top 10:
Terzij de Horde - Self
Der Weg Einer Freiheit - Stellar
Fluisteraars - Luwte
Muse - Drones
Enslaved - In Times
Path of Samsara - The Fiery Hand
The Prodigy - The Day is my Enemy
Faith No More - Sol Invictus
Paradise Lost - The Plague Within
Chelsea Wolfe - Abyss
Nog te luisteren:
Ghost Bath - Moonlover
Drudkh - Борозна обірвалася
Misþyrming - Söngvar Elds Og Óreiðu
Mgła - Exercises in Futility
Deze gaan sowieso niet meedoen:
Myrkur - M
A Forest of Stars - Beware of the Sword You Cannot See
Deafheaven - New Bermuda
Terzij de Horde - Self
Der Weg Einer Freiheit - Stellar
Fluisteraars - Luwte
Muse - Drones
Enslaved - In Times
Path of Samsara - The Fiery Hand
The Prodigy - The Day is my Enemy
Faith No More - Sol Invictus
Paradise Lost - The Plague Within
Chelsea Wolfe - Abyss
Nog te luisteren:
Ghost Bath - Moonlover
Drudkh - Борозна обірвалася
Misþyrming - Söngvar Elds Og Óreiðu
Mgła - Exercises in Futility
Deze gaan sowieso niet meedoen:
Myrkur - M
A Forest of Stars - Beware of the Sword You Cannot See
Deafheaven - New Bermuda
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Berichten: 25343
- Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Releases 2015
Enslaved en Drudkh zijn inderdaad top. Was te verwachten
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- Jan-Willem
- Berichten: 2383
- Lid geworden op: wo dec 21, 2005 11:51 pm
- Locatie: Rotterdam
Re: Releases 2015
Aantal releases waar ik zelf tot nu toe erg van onder de indruk was.
Azavatar - Azavatar
Akhlys - The Dreaming of I
Dodheimsgard - A Umbra Omega
Grey Heaven Fall - Black Wisdom (zeker luisteren als je Deathspell Omega tof vind)
Mgla - Exercises of Futility
Shrine of Insanabilis - Diciplines of the Void
Tod Huetet Uebel - Malicia
Bijna alle albums zijn op bandcamp of op youtube te vinden
Azavatar - Azavatar
Akhlys - The Dreaming of I
Dodheimsgard - A Umbra Omega
Grey Heaven Fall - Black Wisdom (zeker luisteren als je Deathspell Omega tof vind)
Mgla - Exercises of Futility
Shrine of Insanabilis - Diciplines of the Void
Tod Huetet Uebel - Malicia
Bijna alle albums zijn op bandcamp of op youtube te vinden
- Scream filled Silence
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm
Re: Releases 2015
Stuk voor stuk goede platen! Bedankt voor Grey Heaven Fall en Tod Huetet Uebel (bekt lekker zo'n bandnaam )
- Jan-Willem
- Berichten: 2383
- Lid geworden op: wo dec 21, 2005 11:51 pm
- Locatie: Rotterdam
Re: Releases 2015
Ik heb me er nog niet aan gewaagd om Tod Huetet Uebel uit te spreken. Ik denk dat ik er hopeloos over zal struikelen.
Re: Releases 2015
Ik ga Grey Heaven Fall en Tod Huetet Uebel eens proberen.
Verder nog wat meer geluisterd:
Nieuwe Deafheaven is niet slecht, maar allesbehalve spannend. Luistert in ieder geval beter door dan Sunbather.
Drawn into Descent is wel aardig met hun debuutalbum. Lange, sfeervolle black, doet een beetje aan Agalloch denken maar neigt soms naar wat Cascadiaanse bands.
Grift - Syner, prima mid-tempo black plaat.
Verder nog wat meer geluisterd:
Nieuwe Deafheaven is niet slecht, maar allesbehalve spannend. Luistert in ieder geval beter door dan Sunbather.
Drawn into Descent is wel aardig met hun debuutalbum. Lange, sfeervolle black, doet een beetje aan Agalloch denken maar neigt soms naar wat Cascadiaanse bands.
Grift - Syner, prima mid-tempo black plaat.
Re: Releases 2015
Ontdekking van gisteren: Awe, Griekse band.
Wellicht jaarlijstmateriaal
Wellicht jaarlijstmateriaal