Fortarock 2016

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Fortarock 2016

Bericht door yowannuzz » zo mei 29, 2016 8:21 pm

Kaartje en vervoer gefixed, ben er de zondag bij !!
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Fortarock 2016

Bericht door arjans » zo mei 29, 2016 10:00 pm

Ik ben er ook zondag bij.

Loja
Berichten: 145
Lid geworden op: za nov 22, 2014 4:20 pm
Locatie: Den Haag

Re: Fortarock 2016

Bericht door Loja » ma mei 30, 2016 6:11 pm

Ik ben er Zaterdag en Zondag bij! :D
Nu alleen nog hopen op een beetje mooi weer want de vooruitzichten voorspellen tot nu toe nog niet veel goeds.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Fortarock 2016

Bericht door yowannuzz » wo jun 01, 2016 6:58 pm

Lijstjestijd !!!

Zondag : Yowannuzz
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Fortarock 2016

Bericht door arjans » wo jun 01, 2016 8:01 pm

Zondag:

Yowannuzz
arjans

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1219
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Fortarock 2016

Bericht door Dufniall » do jun 02, 2016 7:50 am

Ha, mailtje van de Large dat ik tickets heb gewonnen, dus:

Zaterdag:
Dufniall

Zondag:
Yowannuzz
arjans
Dufniall

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Fortarock 2016

Bericht door Rene » do jun 02, 2016 7:59 am

[quote="Loja"
Nu alleen nog hopen op een beetje mooi weer want de vooruitzichten voorspellen tot nu toe nog niet veel goeds.[/quote]

Buienkans neemt af, vooral zondag warme en zonnige dag
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Loja
Berichten: 145
Lid geworden op: za nov 22, 2014 4:20 pm
Locatie: Den Haag

Re: Fortarock 2016

Bericht door Loja » do jun 02, 2016 9:54 am

Zaterdag:

Dufniall
Loja

Zondag:

Yowannuzz
arjans
Dufniall
Loja

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1219
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Fortarock 2016

Bericht door Dufniall » za jun 04, 2016 2:50 pm

Dat is nogal een bescheiden lijstje hehe.

Iemand trouwens ervaring met het redelijk nieuwe station Nijmegen Goffert? Klinkt als een goed alternatief ipv de pendelbus (zeker voor vanavond aangezien er geen pendelbussen rijden). Maar Forta website geeft dit advies niet. Moet je alsnog een flink eind lopen voordat je dan bij de ingang bent?

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fortarock 2016

Bericht door Wessel » za jun 04, 2016 9:51 pm

Zaterdag:

Dufniall
Loja

Zondag:

Yowannuzz
arjans
Dufniall
Loja
Wessel

Gebruikersavatar
Splijtzwam
Berichten: 300
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:53 pm
Locatie: Druten

Re: Fortarock 2016

Bericht door Splijtzwam » zo jun 05, 2016 11:36 am

Het was mij een fijn dagje gisteren. Er heerste een topsfeer en louter vrolijke gezichten. De indeling deed me denken aan Park Brakkestein, goed dat ze het gedeelte bij het hoofdpodium hadden afgesloten. Ik heb weinig te zeuren, het enige wat ik raar vind is dat het programmaboekje in het Engels is. We leven toch in Nederland??
Helaas kan ik vandaag niet.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Fortarock 2016

Bericht door Jeroen » zo jun 05, 2016 10:43 pm

King Diamond. Fan-tas-tisch!
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

StraightHate
Berichten: 4263
Lid geworden op: vr feb 14, 2003 10:18 pm
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Fortarock 2016

Bericht door StraightHate » ma jun 06, 2016 7:36 am

Babymetal. Fan-tas-tisch!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Fortarock 2016

Bericht door Jeroen » ma jun 06, 2016 8:12 am

Leuke act en goed geluid ja. Erg professioneel. Verder heeft het natuurlijk weinig om het lijf.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Fortarock 2016

Bericht door Jeroen » ma jun 06, 2016 11:04 am

Even de plussen en minnen wat betreft de bands op een rijtje.

+ Havok, gave show. Die lui hebben genoeg vette riffs in de bagage om er een gaaf optreden van te maken. Met name de nummers van Time Is Up (mijns inziens het beste album) hakten er lekker in.
+ Dark Funeral. Ondanks dat het geluid het eerste deel van de dag vooral in de tent matig was, vond ik Dark Funeral toch gaaf. Had ze nog nooit gezien, dus die kan ik weer van het lijstje afstrepen. Lekker felle zang en ondanks de razernij in de muziek continu melodieus. Wel viel duidelijk op wat de hele dag eigenlijk een probleem was (op alle podia, behalve de Heavy Stage), het drumgeluid stond veel te hard. Basdrums drukten alles weg. Zeker bij een band met veel blastbeats funest. Ondanks dat goed optreden en véél beter dan Abbath.
+ Amon Amarth. Niet mijn band, maar wel een leuke en vooral complete show.
+ Het geluid verwaaide continu, maar Megadeth speelde strak en Mustaine had een goede dag. Hij was zowel goed bij stem als dat zijn humeur uitstekend was. Ook live viel nog maar weer eens op hoe goed de nieuwe nummers van Dystopia zijn.
+ Babymetal. Geinig, leuke act, beste geluid van de dag. Na vier nummers had ik het wel gezien, maar ik kan dit met alle wil van de wereld niet alleen onder de minpunten scharen. Het is niet mijn ding, maar het was wel erg professioneel en gelikt. De tent ontplofte zo wat. Heel apart.
+ Obituary. Beste optreden dat ik van ze heb gezien. Tardy klonk briljant en het geluid was kraakhelder, loodzwaar en kortweg super. Heel sterk optreden en een verademing na de drukke toestanden bij Babymetal (hoewel dat zeker niet slecht was, dus)
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ King Diamond. Weinig woorden voor. Zelden zo'n gaaf optreden gezien. Met een gevoelstemperatuur van meer dan 30 graden kippenvel krijgen is een vreemde gewaarwording. Wat een show. De man was zo goed bij stem, ongelofelijk. En die band. Mike Wead en Andy Larocque, moet ik meer zeggen? Super. Een setlist met nummers van Mercyful Fate (Melissa!) en heel Abigail kan ook niet fout gaan natuurlijk. Dit is er eentje voor in de top 10 ooit. Magisch optreden.
+ Volbeat. Ik heb er niet veel mee, maar het was wel een mooi circus. Vuurwerk, degelijk geluid en leuke songs. Na een tijdje heb ik het wel gehoord, maar slecht was het allerminst.

=============

- Architects. Huilen met de pet op. Muziek die nooit op gang kwam en een strontvervelende, oersaaie zanger/schreeuwer. Gauw vergeten en nooit weer komen.
- Fleshgod Apocalypse. Barslecht geluid, pompeuze rommel. Kwam totaal niet uit de verf. Show was aardig, maar als de muziek verzandt in een brij, tsja.
- Suicidal Tendencies. Een maat van mij verwoordde het treffend: 'Gaaf, Dave Lombardo! Jammer dat Suicidal er doorheen speelt". Exact. Die Muir moet gewoon z'n bek houden. Vervelende zanger en vervelend geneuzel.
- Abbath. Abbath is een held, maar dit optreden was gewoon niet goed. Slecht afgesteld geluid en te weinig ritmegitaar. Helaas wel meer sologitaar. Die sologitarist bakte er namelijk he-le-maal niks van. Vals, slecht getimed en al met al erg matig. Jammer, want ik had hier wel naar uitgekeken. Heb Abbath met Immortal weergaloze shows zien geven, dus het moet wel kunnen.
- Bombus, zzzzzz.
- Babymetal. Ja, ook bij de minpunten. Mannen van middelbare leeftijd in shirtjes van Babymetal? Brrr.
- Disturbed. Saai, saaie zanger, saaie nummers. Mooi decor, dat wel.

Van The Shrine, Monster Truck, Swallow The Sun en Eluveitie heb ik weinig meegekregen.

Prima dag verder. Knap duur eten trouwens. Die pizza's waren heel erg slecht. Voor de rest prima vermaakt.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Fortarock 2016

Bericht door Gilbert » ma jun 06, 2016 11:31 am

Op zaterdag was Avatar het hoogtepunt. Within Temptation was weer prima op dreef. Gojira was muzikaal in orde, maar visueel heeft de band niets te bieden. Tremonti was ok, maar kampte met een slecht geluid. Legion Of The Damned speelde zijn beste album integraal, wat helaas te weinig publiek opleverde. Heidevolk heeft wat mij betreft 2 echt goede songs, waarvan 1 een cover is. Het was dus de hele show afwachten totdat ze die nummers gingen spelen. De andere twee bands heb ik grotendeels aan me voorbij laten gaan.

Op zondag was Babymetal het onbetwiste hoogtepunt voor mij. Weergaloze show en een stuk harder dan op cd. King Diamond had weer een gave show, al was hij minder goed bij stem dan op zijn Europese tournee van een jaar of drie geleden. Ben halverwege naar het andere podium gelopen om afscheid te kunnen nemen van Anna Murphy en enkele andere bandleden van Eluveitie. Abbath was goed, maar zonder de van Immortal gebruikelijke vuurshow (op zijn vuurspuwdemonstratie na voor aanvang van het concert). Dark Funeral was eveneens goed op dreef. Bij Fleshgod Apocalypse was de geluidsmix bedroevend en bij Amon Amarth was het veel te warm. Disturbed was leuk, maar niet lang kunnen bekijken. Suicidal Tendencies was zoals altijd erg energiek en lekker. Dave Lombardo leek zich goed te vermaken. Architects was best vermakelijk. Megadeth was ok. Stukje Obituary dat ik heb meegekregen was meer dan degelijk. Volbeat bewees zich als een prima afsluiter, ondanks dat er schrikbarend weinig van de eerste paar albums gespeeld werd.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5792
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Fortarock 2016

Bericht door Mollusk » ma jun 06, 2016 12:34 pm

Jeroen schreef: + Obituary. Beste optreden dat ik van ze heb gezien. Tardy klonk briljant en het geluid was kraakhelder, loodzwaar en kortweg super. Heel sterk optreden en een verademing na de drukke toestanden bij Babymetal (hoewel dat zeker niet slecht was, dus)
Ik heb het idee dat Obituary live steeds strakker en beter wordt in de loop van hun carrière. Het optreden vorig jaar in Atak reken ik toch echt tot een van de beste live performances die ik gezien heb. En ik ben eigenlijk al meer dan 15 jaar min of meer uitgekeken op het deathmetalgenre.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

maidenmaniac
Berichten: 41
Lid geworden op: ma jun 06, 2016 9:10 am

Re: Fortarock 2016

Bericht door maidenmaniac » ma jun 06, 2016 1:11 pm

FORTAROCK..HELL YEAH

Klein begonnen ..steeds groter geweldig in mijn achtertuin 10 minuutjes lopen...
Was weer focking vet...dikke thumbs up wederom voor de organisatie...
Tremonti was ik benieuwd naar ik vond het fantastisch...Avatar eerder noot gezien Geweldig van genoten...Legion of the Damned ..me ff laten afbeuken in de pit 1 woord fantastisch..

De 2de dag ging in voor Amon amarth alhoewel de dag goed begon met het heerlijke havok geweldig...suicidal tendencies was weer lekker energiek....AMON AMARTH wat een band is dat 1 woord geweldig ..volgend jaar gewoon show van anderhalf uur en dan lekker headliner tennminste dat hoop ik dan...Metalbaby was beter en leuker dan dat ik had verwacht,maar moest snel de kolkende tent verlaten voor obituary ....nou die oude metaltijgers wat een respect echt wereldklasse...
2 dagen goede sfeer voor ieder wat wils en heerlijk weer fortarock ga zo door..
ondanks veel negatieve reacties op het net over de line up ...FUCK THEM ALL..fortarock the place to be ongeacht de line up ..see you next year

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fortarock 2016

Bericht door Wessel » ma jun 06, 2016 1:25 pm

Mollusk schreef:
Jeroen schreef: + Obituary. Beste optreden dat ik van ze heb gezien. Tardy klonk briljant en het geluid was kraakhelder, loodzwaar en kortweg super. Heel sterk optreden en een verademing na de drukke toestanden bij Babymetal (hoewel dat zeker niet slecht was, dus)
Ik heb het idee dat Obituary live steeds strakker en beter wordt in de loop van hun carrière. Het optreden vorig jaar in Atak reken ik toch echt tot een van de beste live performances die ik gezien heb. En ik ben eigenlijk al meer dan 15 jaar min of meer uitgekeken op het deathmetalgenre.
Ze zijn live momenteel inderdaad beter dan ooit tevoren, die sologitarist die er sinds 2012 bij speelt voegt ook echt veel toe! Wat een bazen, elke keer weer. :)

scarymonster05
Berichten: 98
Lid geworden op: vr okt 25, 2013 2:02 pm

Re: Fortarock 2016

Bericht door scarymonster05 » ma jun 06, 2016 1:47 pm

Van wat ik gezien heb.

Bombus: nooit iets van geluisterd, hebben me positief verrast.
Fleshgod Apocalypse: iets wat tegengevallen, wat een brei aan geluid.
Dark Funeral: erg leuk, ben geen deathmetal liefhebber, maar dit ging er goed in.
Abbath: wat een rommelige start, getuige ook de (hand)gebaren van Abbath, had hier meer van verwacht.
Obituary: maar een klein stukje van mee kunnen pikken, maar wat ik gehoord heb was de moeite waard.
Babymetal: perfect geluid, gelikt, geolied, hoe je het ook wilt noemen, het zit goed in elkaar. heb het aangekeken en een kans gegeven. not my cup off tea, maar ik moet toegeven dat, als je er van houdt, het lekker in het gehoor ligt.
Suicidal Tendencies: tsja.... dave lombardo op drums is altijd goed...
King Diamond: buitencategorie. wat een show. by far de beste van de dag.
Amon Amarth: klonk echt niet slecht, leuke show, maar het kon mij niet bekoren.
Megadeath: jeugdsentiment, dus leuk. goed humeur en goed bij stem, is ook al wat waard.
Disturbed: een paar leuke nummers, saaie podiumpresentatie, niet aan mij besteed.
Volbeat: idem Disturbed. zelfs een beetje saai (oei, zal nu wel vloeken in de kerk...), beeld en geluid was wel prima in orde..

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fortarock 2016

Bericht door Wessel » ma jun 06, 2016 1:53 pm

En mijn bevindingen over Fortarock 2016:

Havok was een leuke opener die het publiek zo vroeg al best goed meekreeg. The Shrine klonk ook wel lekker in combinatie met dit weertje, evenals Monster Truck.
Ik vond de eerste cd van Fleshgod Apocalypse destijds erg goed, maar vandaag kon ik er niks mee. Weinig boeiend, onnavolgbaar door de getriggerde drums en de hoeveelheid muziek die er van tape kwam droeg nou ook niet echt bij aan het live-gevoel.
Suicidal Tendencies speelde vier nummers (die ook nog eens eindeloos uitgerekt werden) in veertig minuten: ik weet dat Muir van een praatje houd, maar dit was wel heel extreem! Wel leuk (en terecht) om Dave Lombardo weer bij een grote band te zien spelen.
Dark Funeral had een slecht geluid, ik herkende Secrets Of The Black Arts en Hail Murder zelfs niet eens. Hu nieuwe frontman deed het wel erg goed.
Amon Amarth ben ik een beetje ontgroeid.
Abbath was nog niet half zo gaaf als het in februari in Utrecht was, maar zo slecht als Jeroen vond ik het niet. Al was het geluid hier ook weer erg slecht. Van de nummers van Sons Of Northern Darkness werd ik erg gelukkig! En hulde voor het gebruiken van de prachtige soundtrack van Conan The Barbarian als intro en outro!
Megadave had een goede dag.
Ik word altijd een beetje geil van het gitaargeluid van Obituary. Wat mij betreft een van de leukste bands om live te zien, zeker op een dag als deze!
Beschamend dat een band als Disturbed, die al zo lang mee gaat en zodoende genoeg eigen materiaal heeft, zoveel covers speelt!
Kim Bendix Peterson zal nooit mijn favoriete zanger worden, maar King Diamond was inderdaad bizar gaaf. Ik ga op Graspop zeker weer kijken!
Tien jaar geleden zag ik Volbeat toen ze net doorbraken in de uitverkochte kleine zaal van de Melkweg. Toen was het één groot feest met stagedivers, meezingen op het podium en veel spontaniteit en interactie met het publiek. Het is heel vreemd om ze nu op zo’n gigantisch podium met een ingestudeerde show en vuurwerk en al te zien en ze hebben een groot deel van hun charme wat mij betreft wel verloren. En geen Pools Of Booze of Rebel Monster!

Hulde voor de mojito's, die waren erg lekker en goed gemixt! Verder ga ik altijd met een grote groep naar Fortarock, dus is het nooit de vraag óf het uit de hand loopt, maar meer hoezeer. :P Volgend jaar weer! Dan is het trouwens weer gewoon eendaags en op een zaterdag en wel op 10 juni 2017.
Laatst gewijzigd door Wessel op ma jun 06, 2016 2:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Fortarock 2016

Bericht door Gilbert » ma jun 06, 2016 2:08 pm

Wessel schreef:Volgend jaar weer! Dan is het trouwens weer gewoon eendaags en op een zaterdag en wel op 10 juni 2017.
Waar haal jij die informatie vandaan?

Laat maar: Ik weet het al. :)
Laatst gewijzigd door Gilbert op ma jun 06, 2016 2:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

maidenmaniac
Berichten: 41
Lid geworden op: ma jun 06, 2016 9:10 am

Re: Fortarock 2016

Bericht door maidenmaniac » ma jun 06, 2016 2:10 pm

1 dag zou jammer zijn vond deze 2 dagen zeer goed geslaagd

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Fortarock 2016

Bericht door Took » ma jun 06, 2016 2:47 pm

nou, op zich was het leuk dat er weer een meerdaags metalfestival in Nijmegen was, maar als je dan op maandag moet werken is het toch wat minder prettig :)
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Loja
Berichten: 145
Lid geworden op: za nov 22, 2014 4:20 pm
Locatie: Den Haag

Re: Fortarock 2016

Bericht door Loja » ma jun 06, 2016 3:10 pm

Een korte impressie van mijn 2 dagen FortaRock:

Omdat dit jaar de hotels in Nijmegen en omgeving redelijk snel volgeboekt waren bivakkeerde ik dit keer op een camping in Groesbeek wat overigens een prima verbinding had met Nijmegen.
Op Zaterdag al een aantal leuke optredens gezien met als hoogtepunt Avatar. Echt een leuke band die een goede show weet neer te zetten. Verder waren die dag Gojira en Within Temptation gewoon goed. Tremonti had ik erg naar uitgekeken maar helaas verpeste het matige geluid dit optreden volledig en verder viel op dat vooral het geluid bij de Buma Rocks! Stage erg zacht stond afgesteld.

En dan de Zondag: Het absolute hoogtepunt zowel visueel als muzikaal en met een perfect geluid was King Diamond. Meesterlijk!
Verder goede optredens gezien van Amon Amarth, Megadeth en Obituary.
Van de meeste andere bands heb ik maar een paar nummers gezien omdat het me niet over de hele lengte kon bekoren.
De band die mij het meest tegenviel vandaag was Swallow The Sun. Niet omdat ze slecht speelden maar omdat ze in de volle zon stonden op het kleine buitenpodium. Kijk, dat die gasten er als een stel zoutzakken bij staan is natuurlijk een beetje inherent aan het genre maar in een club of tent valt dat gewoon minder op omdat je dan je ogen sluit en je laat meevoeren op die geweldig mooie muziek maar nu was het gewoon geen smoel en klopte het gevoelsmatig niet. Ze hadden in de tent moeten staan ipv Babymetal.

Al met al was het weer een mooie editie met natuurlijk schitterend weer ( wie had dat verwacht ? ) en ben ik volgend jaar zeker weer aanwezig!
En dat hotel heb ik alvast maar geboekt! :D

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Fortarock 2016

Bericht door Gilbert » ma jun 06, 2016 3:30 pm

maidenmaniac schreef:1 dag zou jammer zijn vond deze 2 dagen zeer goed geslaagd
Inmiddels heeft FortaRock - The Festival (in een Facebook-reactie op een nieuwsbericht van Metalfan.nl) laten weten dat de mogelijkheid bestaat dat er in 2017 weer een dagje of avond aan vastgeplakt zal worden. Dus wie weet heb je mazzel.

Loja
Berichten: 145
Lid geworden op: za nov 22, 2014 4:20 pm
Locatie: Den Haag

Re: Fortarock 2016

Bericht door Loja » ma jun 06, 2016 3:35 pm

Van mij mag dat dan wel gewoon weer zoals vorig jaar op Vrijdagavond zijn in Doornroosje, was supergezellig!

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Fortarock 2016

Bericht door Dimas » ma jun 06, 2016 4:26 pm

Binnengekomen rond 13.40. Monster Truck klonk wel aardig.
Suicidal Tendencies was vermakelijk, maar niet meer dan dat.
Even Abbath gekeken, erg rommelig begin. Toch maar even Bombus kijken. Prima rock maar ik miste wat gitaargeluid. Laatste stukje Abbath kijken, waarin nummers van Immortal langskwamen. Geluid was nog steeds niet best.
Megadeth begin en einde gekeken. Hangar 18, Peace Sells... en Holy Wars... kwamen langs dus ik was tevreden want met de rest heb ik niet echt veel.
Van een afstandje Obituary geluisterd en dat klonk gewoon weer dik prima.
Op tijd naar voren voor King Diamond. Fenomenale show. Alles klonk goed, alles was goed. Melissa live was te gek en natuurlijk Abigail integraal. Feest!
Volbeat paar nummertjes gekeken en maar eens richting huis gegaan.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Fortarock 2016

Bericht door Jeroen » ma jun 06, 2016 4:35 pm

Swallow The Sun ja. Weinig van meegekregen. Maar wel dat die toetsenist z'n keyboard op een flightcase had gezet. Echt geen gezicht. Je wilt je als band op zo'n groot festival toch een beetje profileren, denk ik dan. Kennelijk niet iedereen dus. Amateuristisch.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5792
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Fortarock 2016

Bericht door Mollusk » ma jun 06, 2016 9:10 pm

Dimas schreef:Binnengekomen rond 13.40. Monster Truck klonk wel aardig.
Suicidal Tendencies was vermakelijk, maar niet meer dan dat.
Even Abbath gekeken, erg rommelig begin. Toch maar even Bombus kijken. Prima rock maar ik miste wat gitaargeluid. Laatste stukje Abbath kijken, waarin nummers van Immortal langskwamen. Geluid was nog steeds niet best.
Megadeth begin en einde gekeken. Hangar 18, Peace Sells... en Holy Wars... kwamen langs dus ik was tevreden want met de rest heb ik niet echt veel.
Van een afstandje Obituary geluisterd en dat klonk gewoon weer dik prima.
Op tijd naar voren voor King Diamond. Fenomenale show. Alles klonk goed, alles was goed. Melissa live was te gek en natuurlijk Abigail integraal. Feest!
Volbeat paar nummertjes gekeken en maar eens richting huis gegaan.
Klinkt alsof je toevallig in de buurt was en er niet zo zin in had :)
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Fortarock 2016

Bericht door Dimas » di jun 07, 2016 7:44 am

Mollusk schreef:
Dimas schreef:Binnengekomen rond 13.40. Monster Truck klonk wel aardig.
Suicidal Tendencies was vermakelijk, maar niet meer dan dat.
Even Abbath gekeken, erg rommelig begin. Toch maar even Bombus kijken. Prima rock maar ik miste wat gitaargeluid. Laatste stukje Abbath kijken, waarin nummers van Immortal langskwamen. Geluid was nog steeds niet best.
Megadeth begin en einde gekeken. Hangar 18, Peace Sells... en Holy Wars... kwamen langs dus ik was tevreden want met de rest heb ik niet echt veel.
Van een afstandje Obituary geluisterd en dat klonk gewoon weer dik prima.
Op tijd naar voren voor King Diamond. Fenomenale show. Alles klonk goed, alles was goed. Melissa live was te gek en natuurlijk Abigail integraal. Feest!
Volbeat paar nummertjes gekeken en maar eens richting huis gegaan.
Klinkt alsof je toevallig in de buurt was en er niet zo zin in had :)
Er waren niet veel bands die ik graag wilde zien (eigenlijk maar 1) dus dan krijg je dit. Daarnaast bijpraten met vrienden die ik al lang niet had gesproken en mijn vriendin die niet al te lange periodes kan staan zorgden ervoor dat we dus meer gezeten hebben dan actief bands hebben staan kijken.

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Fortarock 2016

Bericht door Siego » di jun 07, 2016 1:49 pm

Wessel schreef: Ik word altijd een beetje geil van het gitaargeluid van Obituary
:lolup:

Nondeju, wat was het warm. En wat was het weer leuk.
Havok was een vermakelijke en enthousiaste dagopener.
Architects was vermoeiend saai.
Dark Funeral viel een beetje tegen door het slechte geluid in de tent. Jammer. Nieuwe plaat klinkt namelijk erg goed.
Abbath is een baas. Daarom alleen al een vermakelijk optreden. Helaas wel weer een slecht geluid en bij vlagen werd er best slecht gespeeld.
Obituary was het eerste hoogtepuntje van de dag. Lekker lomp!
King Diamond, ja! Te gek. Alle superlatieven kunnen uit de kast. Anderhalf uur lang genoten.

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Fortarock 2016

Bericht door arjans » di jun 07, 2016 9:12 pm

Was een heerlijke, zeer warme dag.
Megadeth, Obituary en King Diamond zorgden voor de hoogtepunten van de dag wat mij betreft. Verder heb ik ook genoten van Abbath, Dark Funeral en de uitstekende sfeer tijdens het festival.

Ik heb nog geen editie van Fortarock gemist en ben er volgend jaar zeker weer bij! Hulde aan fortarock.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fortarock 2016

Bericht door Wessel » di jun 07, 2016 9:45 pm

De eerste twee edities was ik afwezig, maar vanaf 2011 heb ik elke editie bijgewoond. Inderdaad elk jaar weer een erg fijn dagje. :)

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Fortarock 2016

Bericht door Took » di jun 07, 2016 11:18 pm

Met trots presenteer ik ons verslag:
www.metalfan.nl/concertreviews.php?id=979

Afbeelding
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Fortarock 2016

Bericht door yowannuzz » wo jun 08, 2016 1:54 am

Zondag geweest, mooi dagje, wel loeiwarm.
Mijn hoogtepunten waren Babymetal en Volbeat.
Megadeth was muzikaal zwaar ok, maar de zang was erg zwalkend.
Disturbed begon bijzonder sterk maar verzandde uiteindelijk in een eindeloze reeks covers, jammer.
Abbath was leuk, Suicidal ook , Fleshgod vond ik vetjes.
Swallow the sun stond op het verkeerde podium.
En ik hou niet van Dark Funeral en Amon Amarth.
Ik ga wijselijk zwijgen over King Diamond aangezien ik er "net iets minder wild" van was dan de meesten hier.

Maar het was een heerlijke dag, ondanks de grote drukte nergens problemen.
Kon snel pissen en had snel bier en zo.

Ik kon het bijzonder goed gebruiken, dit festivaldagje,
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fortarock 2016

Bericht door Wessel » wo jun 08, 2016 10:36 am

yowannuzz schreef: Megadeth was muzikaal zwaar ok, maar de zang was erg zwalkend.
Dat is toch niks nieuws? :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Fortarock 2016

Bericht door Jeroen » wo jun 08, 2016 10:41 am

Daar ben ik het dan niet mee eens. Mustaine was voor zijn doen goed bij stem. Hij is natuurlijk geen wereldzanger, maar ik heb het veel en veel slechter gehoord. Niets mis mee.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fortarock 2016

Bericht door Wessel » wo jun 08, 2016 12:07 pm

Ik heb hem ook vaak veel valser horen zingen dan afgelopen zondag (Metaldays 2014 bijvoorbeeld).

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Fortarock 2016

Bericht door MetalJan » wo jun 08, 2016 7:35 pm

yowannuzz schreef:Disturbed begon bijzonder sterk maar verzandde uiteindelijk in een eindeloze reeks covers, jammer.
Speelden ze ook die afgrijselijke sound of silence cover?

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Fortarock 2016

Bericht door Gilbert » wo jun 08, 2016 7:54 pm

MetalJan schreef:Speelden ze ook die afgrijselijke sound of silence cover?
Ik stond toen zelf al bij King Diamond in de tent, maar ooggetuigen hebben me verzekerd dat Disturbed die Simon And Garfunkel-cover inderdaad gespeeld heeft op FortaRock. Die zal ook nog wel een tijdje in hun setlist blijven, want in diverse landen is het een hitsingle geworden. In Oostenrijk heeft Disturbed met The Sound Of Silence zelfs de eerste plaats gehaald van de singles-chart!

Progressive Jeff
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma jan 13, 2014 8:22 pm
Locatie: Emmen

Re: Fortarock 2016

Bericht door Progressive Jeff » do jun 09, 2016 12:18 am

Te veel covers inderdaad, maar Killing In The Name vond ik dan wel weer aardig.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Fortarock 2016

Bericht door yowannuzz » do jun 09, 2016 12:45 am

Ik vind die cover van the sound niet slecht op plaat maar live kraakten de boxen als een dolle en dat verpestte het behoorlijk.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Plaats reactie